@Turquaz: ongeloofelijke prutser die je bent ! Op sommige leidingen staat 200 bar
als de motor draait dan ! Als je dan het systeem niet drukloos maakt en je rukt een leiding er af dan blaast de LHM (wat niet zuur is, het gaat namelijk door stalen leidingen en zuur tast metaal aan) dwars door je huid heen. Resultaat: je krijgt LHM in je aderen en het wordt 'gemengd' met je weefsels. Resultaat: die weefsels moeten geamputeerd worden waardoor ze (letterlijk) gaten in je lichaam maken. Of ze doen er niets aan en het gaat ontsteken waarna het vanzelf weg rot. Dan kan je beter even gaan jongleren met gloeiende kolen ofzo.
Zelf haal ik, als ik aan het hydraulisch systeem ga werken de druk er ALTIJD af, ook bij slopers !
quote:
Verdubbel dat maar. En dan zit je nog krap.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 19:37 schreef RealZeus het volgende:[..]

Ze horen tegenwoordig toch alle vloeistoffen af te tappen?
Of was het zo'n ouderwetse flikker-alles-maar-op-een-bult sloop?
Ze zuigen de reservoirs (carter, remvloeistofpotje, versnellingsbak, etc.) leeg. In het gedeelte van het systeem wat het echte werk doet zit dan nog LHM. Dus in de bollen, in de leidingen en in nog wat andere hydraulische componenten. En die druk blijft er (in theorie) gewoon op staan. In de praktijk lekt de druk meestal wel weg. Maar Turquaz had pech een erg goede Xantia tegen te komen.
Vandaag eerst de banden wat opgepompt (dat rijdt NOG beter, in 1 band zat nog maar 1 bar) en ik ben naar de KwikFit in Drachten gegaan. Ik heb ze het verhaal uitgelegd, maar ze geven geen geld terug. De reden is dat ik ze de kans niet gegeven heb om het te repareren. Dat snap ik ook wel, maar als je je wielophanging half uit elkaar hebt liggen en je hebt de mogelijkheid om meteen je fuseekogel te vervangnen dan doe je dat. Dat snapten zij ook. Ze wouden wel ¤77,- korting geven op toekomstige reparaties, maar daar had ik niks aan omdat ik normaal gesproken naar de KwikFit in Leeuwarden ga. Ik zou al haast weg rijden toen ik op een idee kwam: als ze mij nou eens voor ¤77,- olie zouden geven. De beste man zei verbaasd dat dat echt niet in een BX past, maar ik wist hem al vrij snel er van te overtuigen dat als je een jerrycan om de olie heen dot het dan prima in de kofferbak past. Een jerrycan had ik niet bij me helaas, maar hij vond het wel een goed idee. Dus binnenkort ga ik even voor ¤77,- aan olie bij de KwikFit halen.
Later vandaag hoorde ik als ik schuin drempels af reed een knoekend geluid achterin. meteen dacht ik aan de stabilisatorstang, dus die heb ik op een parkeerterrein geprobeerd beter vast te zetten. Maar de bouten leken gewoon vast te zitten. Toen ben ik dieper na gaan denken en bedacht mij dat ik de bouten van de remklauw rechts achter (!!!) laatst niet vast gezet heb
En dan noem ik Turquaz een prutser
). Dus krik er onder, wiel er af en de bouten aandraaien. Ze zaten niet heel los (oef!) maar zeker niet zo vast als zou moeten. Nadat ik die vast(er) gedraaid heb en Criezel weer op de wielen gezet had bleek het geknoek (vast te stellen door het ding in de rijstand heen en weer te schudden) nog steeds aanwezig. Uiteindelijk heb ik met kunst, vliegwerk en 5 tiewraps (een stuk gereedschap van mij is gesneuveld bij een poging een bout van een motorfiets los te draaien) de bouten van de stabilisatorstang wat vaster weten te draaien. het geknoek was niet over maar het klonk wel anders. Dat was meteen het bewijs dat dat het probleem was dus weet ik wat ik nu na moet kijken en/of beter aan moet draaien.
Vanavond heb ik nog een betonpaaltje geraakt. Resultaat: betonpaal staat nu in een hoek van 45 graden. Foto's komen later.
Morgen ga ik bij de KwikFit in Leeuwarden (bij Emiel dus) de sporing stellen. En even wat boutjes aandraaien

ops: :lol:
Samenvatting: Turquaz is een prutser, m'n banden waren half leeg, m'n stabilisatorstang zat los, m'n remklauw zat los en ik heb weer eens een stuk straatmeubulair geraakt. Morgen de sporing laten stellen.