ik snappum nie?quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:09 schreef Rubey het volgende:
[..]
Sinds een week of twee kan ik weer uitslapen![]()
Verder een beetje fok lezen, werken (werk voor mezelf), uitstapjes maken met de aanstaande oma en vader, huishoudelijke dingen en hup de dag is weer om!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:13 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Adem in, adem uit! Kan het me helemaal voorstellen ja! Zou hetzelfde reageren denk ik.
Hehe, hier op het werk, wacht ik nog steeds tot de telefoon voor het eerst af gaat. Dus sinds half 9 nog geen leven te bekennen op kantoor. Geen telefoon, geen collega's. Lang leve Fok en MSN.
En Happy, gefeliciteerd met je promotie. Wat gaaf!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Die verschillende technieken is volgens mij gewoon een manier om je gedachtes te verplaatsen van je buik ergens anders heen. Gewoon goed concentreren en dan kom je al een heel eind
freecell, gaat fluitend door de bevalling!
Lijnloos, wat een goede bloeddruk!
Claudia, dat maagzuur klinkt echt heel erg naar!
Trixie, eenvoor je hormonen!
En als de wieg niet af is, kan je beeb toch ook ff in de wandelwagen slapen? Die heb je toch al?
Wel irritant dat het zo langzaam gaat!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:43 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Jah, ok, maar ik vind het wel echt superrot klinken hoor, misschien dat de VK je iets sterkers als rennies voor kan schrijven (ik heb nu Maalox gekregen, heb ook al goede dingen gehoord over Antagel en er schijnen ook nog sterkere dingen te zijn als het echt nodig is), het lijkt me echt niet relaxed zo.
En ja, jij snapt me precies! Gewoon even begrip tonen, zo raar is het toch niet dat ik zo onderhand mijn spulletjes een beetje bij elkaar wil gaan krijgen nu? En een bed of iets dergelijks vind ik toch wel érg belangrijk hoorBen inderdaad wel blij dat we het ledikant en alle beddengoed daarvoor al hebben, het enige dat nog nodig is is een matras. Dat gaat dan evt. ook nog wel lukken.. Maar het is gewoon het gevoel, af en toen krijg ik echt het idee dat iedereen vergeet dat die baby er ook nog eens úit komt en dat die kleine mensjes zich niet houden aan uitgerekende data e.d.
De uitgerekende datum is nu eenmaal niet de deadline, eerder kan 'ie ook al op tijd zijn. Maarja, mijn lief heeft dat dus echt van zijn moeder, en zijn zus is ook zo. Die is wel eens om half 6 in de middag binnen komen vallen op mijn verjaardag terwijl ik haar op de koffie had gevraagd. Tja.. Nouja, ik ga ze strax zelf ook even bellen, ze wilden een foto van de wieg e-mailen, maar dat lukte niet. Kan ik ze er even mee helpen en mezelf rot schrikken van de foto zien dat het allemaal wel meevalt
Rubey, dát is fijn zeg!! Alleen dat vind ik al eenwaard
DJRandall, op een gegeven moment moet het af he? En haha, fijn dat je ons hebt dan, zullen we maar zeggen
Davinia,terug! Ik ben wel erg bezig zo he? Maar ik vind dat ik met bijna 34 weken toch wel iets meer medewerking mag verwachten
Maar we hebben inderdaad een kinderwagenbak hoor, en een ledikant hebben we ook al, incluis beddengoed. Daar hebben we alleen nog een matras voor nodig en die is gewoon van eens tandaard formaat, dus zo gehaald denk ik dan maar. En hey, hoe voel jij je vandaag dame?
Hoe gaat het nu met je? En met de kleine man? Want welke maat heeft ie nu dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Troel het volgende:
Poppejans, ik hoop dat jouw kindje nog wat groter wordt, want Jochem verzuipt in dat maat 56 pakje (we hebben het maar niet eens aangedaan, zijn benen passen er twee keer in ofzo)
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:03 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je? En met de kleine man? Want welke maat heeft ie nu dan?
Nog effe werken (tot ongeveer half 3 denk ik... ben wat later begonnen door het ziekenhuisbezoek)... maar de motivatie is gelukkig weer even aanwezigquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef Incantrix het volgende:
Ow, da's wel jammer jahBij dit vriendinnetje is het ook wel echt een beetje éxtra bijzonder, we zijn al beste vriendinnetjes sinds de 3e van de middelbare school, wonen sinds een tijdje weer vlak bij elkaar (zij is heel NL en heel de wereld overgezworven) en zijn nu dus bijna tegelijk mama
Heel cool, want zo deel je dus echt heel die levensfase met elkaar, dit heeft onze band echt nóg sterker gemaakt! Samen naar zwemmen, echo's aan elkaar laten zien, even fijn bij elkaar klagen over kwaaltjes..
Jammer dat die vrienden allemaal een stukje verder weg wonen Lijnloos, dat maakt het inderdaad al een stuk lastiger he? En moet je nog lang? je dagje zal er toch wel bijna opzitten nu?
Ze mag gewoon niet eerder komen kijken totdat de wieg in jullie huis staatquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef Incantrix het volgende:
Lijnloos, nog maar 3 kwartiertjes
En Asy, je hebt gelijk en an sich weet ik dat ook wel.. Het is alleen dat ik denk dat als ik bijv. komende dinsdag zou bevallen (, moet er nog niet aan denken!), ik ook weer niet denk dat het eerste dat schoonmams zal doen achter de naaimachine kruipen is om de wieg af te maken
Ik dénk dat ze dan naar Den Haag komen en ofwel bij ons, ofwel bij mijn schoonzus gaan logeren, ook om ons bij te staan als de kleine in het ziekenhuis zou moeten blijven. Weet niet of de wieg bekleden dan nog erg van de grond zou komen en dan is alles zo afhankelijk van hoe lang onze kleine meneer dan moet blijven vs. hoe snel zij weer naar huis zouden gaan.. Maja, ik moest dus eigenlijk mijn schoonouders bellen om te helpen met de e-mail, maar ik pak nu gewoon lekker de auto naar mijn vriendinnetje
Ik vind het wel even goed zo.. En thnx
Gefeliciteerd Webkim....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef Webkim het volgende:Ik ben precies 20 weken vandaaag. Morgen weer een echo.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef Webkim het volgende:
Asy doelt op het overlijden van mijn papa, vorige week.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toen ik hier het advies kreeg om nieuwe kleding en beddengoed te wassen schoot ik ook meteen in de stress. Ik heb meteen tig wasjes gedraaid, de babykamer hangt inmiddels vol met nat wasgoed en ik ben al dagen bezig met strijken. De baby mag niet nu komen!
[...]
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef Webkim het volgende:
Oh, sorry, in dat geval gecondoleert en heel veel sterkte.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef Webkim het volgende:
Heel veel sterkte voor jou de komende tijd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef Webkim het volgende:
Ik ga voor dezequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:00 schreef Asyniur het volgende:
Over een kwartiertje mag ik naar de bekkentherapeut
ik twijfel tussen dezeen deze
![]()
Wij moesten hem zelf ophalen vanaf 6 maanden. Gewoon even bellen als je het niet zeker weetquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:19 schreef mama_papa het volgende:
Met hoeveel weken hebben jullie het kraampakket van je zorgverzekeraar binnen gekregen? Ik heb hem aangevraagd toen ik 4 maanden was en ben nu 23 weken en 2 dagen en heb nog niks binnen. Kan dit kloppen? (Dsw is het trouwens)
Ik geloof dat er soms nog wel eens verschil in kan zitten afhankelijk van hoe je verzekerd bent (luxe als je extra verzekerd bent en dus meer dingetjes voor de leuk). Maar standaard is het wel gelijk lijkt me... zou een beetje raar zijn als je het met minder verband (sorry) of dergelijke moet doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Is zo'n kraampakket standaard? Ik bedoel zit er altijd hetzelfde in of kan dat nog verschillen? Ik krijg het niet vergoed, dus ga er niet meer instoppen dan nodig is natuurlijk
De basisspullen zijn overal hetzelfde volgens mij. Sommige verzekeraars geven nog een cadeautje extra, maar als je 'm niet krijgt, gewoon halen bij bijvoorbeeld de Apotheek. Daar hebben ze standaard complete pakketten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
Is zo'n kraampakket standaard? Ik bedoel zit er altijd hetzelfde in of kan dat nog verschillen? Ik krijg het niet vergoed, dus ga er niet meer instoppen dan nodig is natuurlijk
Oeps, nog 3 weken te gaan.....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:45 schreef Lijnloos het volgende:
Hier ook rond de 6 maanden (volgens mij iets van 26 weken of zo) en ze kwamen hem langsbrengen (Menzis). Ik zou dus nog effe afwachten, hij komt vanzelf
Mag dat dan als je ziek thuis zit? Ik bedoel, kan me voorstellen dat je werkgever daar niet zo blij mee is? of begrijp ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:51 schreef ymme het volgende:vanaf morgen heb ik wat om de dagen sneller te laten gaan. En ik word er ook nog voor betaald.
Ben gastouder geworden, en een gezin bij ons in het dorp zoekt nog iemand.
Morgen middag ga ik er heen. Wel leuk, ken de mensen maar de kids niet. Zo kan ik alvast een beetje oefenen en een leuk zakcentje is altijd meegenomen.
CP, vraag eens aan je verloskundige...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:53 schreef Lijnloos het volgende:
Stickertje voor Davinia!
Ymme, gefeliciteerd, leuk joh... ga je het vaak doen (in de week dan)? En doe je dat via een bureau dan of gewoon op je zelf? Lama... te lang gewacht![]()
Alleen sexy papasquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:05 schreef harley het volgende:
Ik sta nog niet in de OP (of mogen alleen mama's erin ?) 12-5-2010
Ik wou precies hetzelfde vragen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:36 schreef marky het volgende:
[..]
Mag dat dan als je ziek thuis zit? Ik bedoel, kan me voorstellen dat je werkgever daar niet zo blij mee is? of begrijp ik het verkeerd?
Precies, best zwaar volgens mij. Maar goed, wel fijn dat je nu wat hebt om je dagen te vullen Ymme.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:03 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik wou precies hetzelfde vragen.
edit: Zag dat je al geantwoord had. Maarre je zit toch met bekkeninstabiliteit thuis? Kan je dan wel lopen en tillen enzo als je op kinderen past, niet echt lijkt me toch?
die 2,5 zul je nog wel eens moeten tillen denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:09 schreef ymme het volgende:
4 uurtjes per dag, moet te doen zijn. Kan daarna thuis plat gaan.
Ik werkte in de thuiszorg en dat was niet te doen. Ik hoef niet te tillen tijdens het oppassen, 5 en 2,5 jaar.
Ik kan niet veel nee, maar ben nog niet helemaal bed liggend ofzo.En hopelijk gaat de tijd zo wat sneller voorbij, want de muren hier thuis komen echt gewoon op mij af. En stil zitten is echt niets voor mij.
Ook al moet dit veel, wel. Het is maar 3 keer 4 uurtjes. Dus de rest van de dagen/uren doe ik niets!
He joh, je hormonen zijn met je aan de haal!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alleen sexy papas
Ben je een sexy papa?
Want wij zijn allemaal milfjes
Tuurlijk mogen papas in de OP, super leuk juist dat er zo'n enthousiaste en betrokken mannen meeposten!
Volgens mijn milfje ben ik wel een sexy papa, tenminste dat zegt zequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alleen sexy papas
Ben je een sexy papa?
Want wij zijn allemaal milfjes
Tuurlijk mogen papas in de OP, super leuk juist dat er zo'n enthousiaste en betrokken mannen meeposten!
Ik vind mezelf een milf. EN ik vind dat alle zwangere vrouwen milfjes zijn!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:19 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
He joh, je hormonen zijn met je aan de haal!
Ik heb daar altijd wat moeite mee. Niet mijn ding.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:48 schreef ymme het volgende:
Het gaat maar om 3x 4 uur per week.
(en tja, zwart mag een hoop niet hè) We noemen het gewoon een 'vriendendienstje'.
Waarom probeer je dan niet 1 dag te werken bij je werkgever of misschien daar ook een paar uurtjes per dag ipv 3 halve dagen zwart te werken?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:26 schreef ymme het volgende:
Maar elke BI is anders. Qua pijn etc. Hier is het nog redelijk te doen. Mits ik wel goed naar mijn lichaam luister.
Dus ik verwacht zelf dat die 3x 4uur wel goed gaan, mits ik daarna ook 100% rust pak enzo. En zoals al eerder gezegt, gaat het niet, dan gaat het niet.
Ik wil het gewoon proberen ook, omdat ik bijna een geestelijke aandoening krijg van hele dagen, alleen thuis zitten. Geen gespreken voeren, alleen die beige muren om me heen etc.
Omdat dat werk dus echt niet meer gaat. Huishoudelijke werk in de zorg. In z'n kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk doen. En heel veel zwaar (echt zwaar) werk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:28 schreef marky het volgende:
[..]
Waarom probeer je dan niet 1 dag te werken bij je werkgever of misschien daar ook een paar uurtjes per dag ipv 3 halve dagen zwart te werken?
maar goed, ik hou er over op.
Klinkt bekend, succesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben terug van mijn bekkentherapeut.
Zij heeft mijn rechter 'bil' gemasseerd en ik heb nu een bekkenband.
Rustig aan doen is het devies.
Dit is echt het eerste wat ik meteen heb aangegeven. Iets anders graag te willen aannemen. Maar mijn baas had geen vervangend werk voor mij!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef Asyniur het volgende:
En ymme, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo netjes vind. Dan kun je ook voor je baas nog medicatie gaan uitdelen, eten opwarmen, dossiers bijwerken etc...
Dan valt 'niet netjes tegenover werkgever' wel af inderdaadquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:39 schreef ymme het volgende:
En ik heb een 0 uren contract bij de thuiszorg. En nu hou ik er over op!
Het was pijnlijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:39 schreef amaranta het volgende:
Asy, een lekkere bilmassage. Of was het juist pijnlijk?
En inderdaad lekker rustig aan doen. Laat je maar lekker verwennen door je man. Beetje internetshopp enzo
Ik heb vanmiddag ook heerlijk liggen slapen. Had vannacht niet zo geslapen omdat Eva op de kamer naast ons de longen uit dr lijf aan het hoesten was en elke keer dat ze stil was was ik bang dat ze erin was blijven hangen ofzo.
Nu is ze de woonkamer helemaal aan het verbouwen, al haar meubels staan ergens anders. Gekkie.
Jeps.quote:
Wat een leuk stel (en tja mannen met ringbaardjesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:21 schreef harley het volgende:
[..]
Volgens mijn milfje ben ik wel een sexy papa, tenminste dat zegt ze
[ afbeelding ]
En onze echo foto's want die had ik nog niet gepost.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, ik heb in ieder geval veel plezier gehad van mijn "babytone" (en nog steeds af en toe)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:51 schreef harley het volgende:
iemand nog tips trouwens mbt leuk kado ? Ze is bijna jarig en ze weet zelf niets maar iets wat praktisch is mbt de baby tijdens of na de zwangerschap is denk ik altijd wel leuk. Alleen ik ben nooit zwanger geweestdus weet niet wat handig/leuk is.
Misschien een leuk, iets duurder dan de gemiddelde Hema of Hunkemoller, zwangerschaps lingerie setje. Ik vind die dingen echt zo saai en model grootmoeder / tent. Als je er wat meer aan spendeert heb je hele leuke, sexy meegroei bh's. kijk maar eens op prettymum.nlquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:51 schreef harley het volgende:
[..]
Jeps.
iemand nog tips trouwens mbt leuk kado ? Ze is bijna jarig en ze weet zelf niets maar iets wat praktisch is mbt de baby tijdens of na de zwangerschap is denk ik altijd wel leuk. Alleen ik ben nooit zwanger geweestdus weet niet wat handig/leuk is.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:46 schreef Incantrix het volgende:
Happy, de Hema in het centrum (DH) heeft die kleding inderdaad ook gewoon hangen, als je binnenkomt heb je rechts de kassa's en daar hangt het allemaal direct naast. Meestal hebben ze de spullen ook nog wel aardig op voorraad! Kan je de kleding wel aanraden, het zit allemaal superlekker (alleen vind ik de pijpen van de joggingbroek een beetje kort, maargoed).
Ah, kijk, dan zal 'ie in jouw geval wellicht beter zitten.. Hij zít in elk geval superquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef happyme28 het volgende:
[..]
thanx! Da's voor mij trouwens prettig korte pijpen, want ik heb juist altijd het probleem dat het te lang is
![]()
Ga ik donderdagavond denk even heen, ben wel toe aan een extra broek![]()
Zo, nu lekker languit in baden dan mijn bedje in. Slaap lekker allemaal voor straks
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:17 schreef martine1984 het volgende:
Troel ook al bevallengefeliciteerd!
Rubey nog niet aan de beurt? Ik hoop dat je kleine meisje snel in je armen kan houden...
Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties! En een special bedankje voor Co_ol voor het brengen van het breaking news![]()
Hier gaat alles heel goed. Jamie doet het geweldig. Borstvoeding loopt goed en hij slaapt goed door tussen de voedingen. Heb weinig last van mn hechtingen. Kortom we genieten hier ontzettend van onze kleine man. Ik ben zo verliefdHeb het alleen veel te druk om alles hier te volgen en bij te lezen
Hier nog even een Jamie spam
[ afbeelding ]
Ik ga verhuizen naar het mama topicdag lieve meiden
wat een snoepjequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:17 schreef martine1984 het volgende:
Troel ook al bevallengefeliciteerd!
Rubey nog niet aan de beurt? Ik hoop dat je kleine meisje snel in je armen kan houden...
Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties! En een special bedankje voor Co_ol voor het brengen van het breaking news![]()
Hier gaat alles heel goed. Jamie doet het geweldig. Borstvoeding loopt goed en hij slaapt goed door tussen de voedingen. Heb weinig last van mn hechtingen. Kortom we genieten hier ontzettend van onze kleine man. Ik ben zo verliefdHeb het alleen veel te druk om alles hier te volgen en bij te lezen
Hier nog even een Jamie spam
[ afbeelding ]
Ik ga verhuizen naar het mama topicdag lieve meiden
En is het niet morgen, dat word het overmorgen (of nog later).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:18 schreef Rubey het volgende:
Martine, wat een schatje!
Hier nog geen actie, ik ga maar weer voor morgen!
Welja, altijd hoop houdenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:43 schreef ymme het volgende:
[..]
En is het niet morgen, dan word het overmorgen (of nog later).
is er nog niets aan het rommelen?
Lekker! Veel shopplezier met je mamaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:31 schreef Lijnloos het volgende:
Hier ook weer wakker, lief is al een uurtje weg richting werk, en ik lig hier nog een beetje in bed te luieren... heb een vrije dag vandaag en ga vanmiddag gezellig met mijn mam shoppen!
Ja, doe ik ook hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:13 schreef Incantrix het volgende:
Twinkly, wat doe je nú? En ik maar denken dat jij van de kop-in-het-zand-politiek was, begin je ineens over morgenavond bevallen!En whaha, thnx, da's zéker 1-up
Hopelijk vnvnd meer!
lol omg ik zei precies hetzelfde toen we de laatste Startrekfilm kekenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:21 schreef Incantrix het volgende:
Oooww, dus dat testdraaien van die Startrek-transporter van pasgeleden, dat was niet alleen voor míjn baby?
Als je als kind zo'n kamer krijgt dan weet je dat je de leukste mama van de wereld hebt. Erg tof!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:40 schreef Incantrix het volgende:
BJ, dank je wel, vind het echt super dat iedereen zo leuk reageertZei het gisteren nog tegen mijn vader: wij hebben altijd van die debiele plannen (een taartengevecht voor mijn moeders 50e verjaardag, trouwen in een zwembad etc.) en dan verklaart iedereen ons altijd voor gek (vriendinnen van mij vonden een Mario babykamer zó not done) maar als het dan eenmaal gelukt is vinden mensen het meestal wel leuk
Het is fijn dat hiero zoveel mede-nerds zitten, die kunnen dit soort dingen tenminste wél waarderen
![]()
Ik heb zo'n soort bed, maar ik vind het echt niet prettig om zo te zitten/liggen. Dan komt alle druk op mijn bekken en ik kan mijn rug niet goed hol houden...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Elke zwangere zou trouwens zo'n bed moeten hebben:
[ afbeelding ]
Deze zwangere werkt al niet meer hoor, mijn man is werken. Soms kan je heel erg bewust zijn van de bewegingen in je buik terwijl je slaapt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:13 schreef Incantrix het volgende:
Goedemorgen dikkies! Even een berichtje voor ik (voor het eerst in mijn eentje, al mijn mede-zwangere vriendinnetjes zijn nu ex-zwangere vriendinnetjes!) op pad ga naar mijn walvissenklasje
Werk ze Faja! (En ik heb gisternacht héél erg gedroomd over het vasthouden van voetjes e.d. door mijn buik heen, dus volgens mij was ik de bewegingen van de baby in mijn droom aan het intregreren)
Ik ben jaloers.. Ik vind dat heerlijk liggen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Nee joh! Ik zou niet durven! Jouw kindje komt gewoon ook morgen om 22.22 uurquote:
Psiesquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:40 schreef Incantrix het volgende:
Het is fijn dat hiero zoveel mede-nerds zitten, die kunnen dit soort dingen tenminste wél waarderen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben ik even blij dat mijn baby geen "exocranial ridges" heeft
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Welke houding werkt voor jou dan het beste? Ik zet soms de hoofdsteun juist naar beneden en het voeteneinde omhoog. Ik krijg dan wel weer last van maagzuur.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb zo'n soort bed, maar ik vind het echt niet prettig om zo te zitten/liggen. Dan komt alle druk op mijn bekken en ik kan mijn rug niet goed hol houden...
En dan heel hard werken, uuh... snurkenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik last heb van m'n rug ga ik op m'n zij liggen met een voedingskussen tussen m'n benen en onder m'n buik, en een warme kruik in m'n rug. Heerlijk.
De hond mag niet op bed.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:20 schreef Lijnloos het volgende:
Bed check... hond op bed, nog niet... helaas
Dat is zo'n fijn moment!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:52 schreef Webkim het volgende:
Alles zag er prima uit op de 20 wkn. echo.![]()
Hé, daar ligt mijn voedingskussenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:54 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, was belana niet met de transporter bevallen van haar kind?
/offtopic
Waar zouden we zijn zonder de Hema?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:06 schreef ymme het volgende:
[..]
Hé, daar ligt mijn voedingskussen![]()
Echt hema...
uit logeren is volgens mij niet z'n goed idee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De hond mag niet op bed.Als ik even naar het toilet ga en vergeet de deur dicht te doen, dan ligt hij op mijn plek met een strip rennies in z'n bek.
Zijn er trouwens andere moeders in spe met een hond in huis? Hoe gaan jullie dat met de hond doen rondom de bevalling en het kraambed? Onze hond is nog erg jong (ongeveer 7 maanden oud) en ik wil hem niet te lang bij mijn schoonouders laten logeren. Ik kan me voorstellen dat het bij vlagen lastig is om een beest in de buurt te hebben dat ook naar aandacht snakt, maar ik wil absoluut niet dat hij jaloers wordt op de baby. Bovendien hoort hij gewoon bij het gezinnetje (net als de kat, maar daar maak ik me niet zo druk om).
Hier wil ik de hond er zoveel mogelijk bij betrekken, ze mag aan de baby snuffelen enzo en ook wel komen kijken bij verschonen op het babykamertje.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er trouwens andere moeders in spe met een hond in huis? Hoe gaan jullie dat met de hond doen rondom de bevalling en het kraambed? Onze hond is nog erg jong (ongeveer 7 maanden oud) en ik wil hem niet te lang bij mijn schoonouders laten logeren. Ik kan me voorstellen dat het bij vlagen lastig is om een beest in de buurt te hebben dat ook naar aandacht snakt, maar ik wil absoluut niet dat hij jaloers wordt op de baby. Bovendien hoort hij gewoon bij het gezinnetje (net als de kat, maar daar maak ik me niet zo druk om).
Je bevalt thuis? Ik laat de hond niet langer dan een uur of 4-5 alleen thuis. Ik denk niet dat ik het red om in die tijd in het ziekenhuis te bevallen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier wil ik de hond er zoveel mogelijk bij betrekken, ze mag aan de baby snuffelen enzo en ook wel komen kijken bij verschonen op het babykamertje.
Ik hoop dat het zo is, dat ze het goed accepteren kan en weet dat de baby bij ons ''hoort''.
Ze gaat dus niet uit logeren de dagen rondom de bevalling en kraamtijd.
Dat heeft de fokker ook gezegd. Als ik nu bijvoorbeeld babywasje strijk in de babykamer dan komt de hond er gezellig bij liggen. Maar met een hond ligt het toch anders dan een kat of een cavia. Als ik de baby middenin de kamer zet in de MaxiCosi, dan ben ik bang dat hij er te onstuimig op reageert. De baby op de grond zetten lokt dominant gedrag uit, en de baby op de bank zetten kan frustratie oproepen. Het is lastig om een balans te vinden tussen zorgen dat de hond niet jaloers wordt maar hem wel laten weten dat hij lager in de pikorde staat. Nou ja, we zien tegen die tijd wel hoe het gaat.quote:Denk dat erbij betrekken het beste is wat je kunt doen, zo gaat het vast goed komen en voorkom je het meest eventuele jaloezie.
Dat gaat hier hetzelfde. De kat blijft gelukig uit zichzelf uit de box en mag simpelweg niet in de babykamer komen tenzij wij erbij zijn. Ik vermoed dat ze de baby zal negeren, het hooghartige kreng.quote:wb de kat; de box staat al op en hij blijft er moet ik zeggen heel keurig uit! Hij mag niet op slaapkamertje komen want gaat in ledikant liggen, en in de wipstoel enzo, dat is niet de bedoeling.
Maar die komt vanzelf zn interesse wel tonen naar de baby toe denk ik
Als Poppejantje goed gedraaid is (lag in stuit vorig vkbezoek,volgende week moet ik weer), hoop ik wel thuis te bevallen ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bevalt thuis? Ik laat de hond niet langer dan een uur of 4-5 alleen thuis. Ik denk niet dat ik het red om in die tijd in het ziekenhuis te bevallen.De hond zal dus sowieso even bij opa en oma op bezoek moeten.
Het allerbeste lig ik gewoon op mijn rug met knieën opgetrokken. Alleen zo kan ik dus niet slapen (of tv kijken). Dus ik lig ook vaak op mijn zij (knieën opgetrokken en bij elkaar).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welke houding werkt voor jou dan het beste? Ik zet soms de hoofdsteun juist naar beneden en het voeteneinde omhoog. Ik krijg dan wel weer last van maagzuur.
Als ik last heb van m'n rug ga ik op m'n zij liggen met een voedingskussen tussen m'n benen en onder m'n buik, en een warme kruik in m'n rug. Heerlijk.
Ja klopt idd. Vurige liefde.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:33 schreef DJRandall het volgende:
@honden: niet om lullig te doen, maar ben ik de enige die dat ontzettend vies vindt, een hond in bed?
Faja-Lobi: ik liep vandaag in Tilburg en moest meteen aan jou denken toen ik langs een Surinaams restaurant liep met dezelfde naam. Vurige liefde toch?
In dat geval is dit kind vooralsnog dus kaal.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:31 schreef Groofsken het volgende:
Wat grappig van dat verband tussen maagzuur en haar. Bij S haar zwangerschap heb ik geen last van maagzuur gehad en die had al zeker geen kaal bolletje. Nu heb ik wel veel 'last' van (last is een groot woord hoor), dus dan krijgt deze man misschien echt een flinke bos
. Zou ik leuk vinden
.
Ben benieuwd.
En verder ben ik zo hard toe aan verlof. En ben ik heel benieuwd of de kleine man nog in stuit ligt. dadelijk maar eens richting vk (1700uur).
Ja, je kind is volgens de wet nu levensvatbaar.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:08 schreef sindell het volgende:
Is 24 weken eigenlijk ook een mijlpaal? Ik weet het zo niet eens![]()
Kat slaapt af en toe ook wel eens bij ons op bed, ben er niet vies van, het haar is soms alleen wat minder leuk, maar ach. Ik vind alle beestjes sowieso heel erg![]()
dus ik kan daar prima mee leven.
Dan heeft je meisje een mooie bos haar bij de geboortequote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:03 schreef lily het volgende:
Wat heerlijk, Webkim, een goede 20 weken echo![]()
Keshet en wupwup: fijn dat alles goed was bij de controle![]()
Zo'n bed (lattenbodem) wil ik ook graag, Claudia. Lijkt me zalig en nu zeker een uitkomst!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap gezworen dat ik geen zwangerschap meer zonder zo'n verstelbare lattenbodem zou doorstaan maar helaas, ik heb er nog steeds geen (het is zo duur...nieuwe matras erbij enzo) en ik lig dus alweer met allerlei dikke kussens in mijn rug om zo proberen omhoog te liggen. Ik ben dus de hele nacht bezig met liggen/verliggen/draaien/kussen erbij/kussen eraf....erg vermoeiend![]()
Het gaat verder prima met me op 1 ding na
MAAGZUUR
orgineel kwaaltje heh
wie weet (oh ja, knipjes kopenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dan heeft je meisje een mooie bos haar bij de geboorte
Kan er meteen een knipje in!
Ik verwees eigenlijk naar de berichtjes voor onze postsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:07 schreef lily het volgende:
[..]
wie weet
de jongens hadden beiden ook veel haar, en ikzelf had haren tot in mijn nek toen ik geboren werd
Ja? Dat snapte ik wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik verwees eigenlijk naar de berichtjes voor onze posts
Ja ik weet hetquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:02 schreef Asyniur het volgende:
sindell alweer 24 weken!![]()
<klikt op eigen ticker> oja, ik ben er zelf al bijna 23![]()
Wacht maar! Met 30 weken piep je wel anders!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:29 schreef sindell het volgende:
[..]
En ze is zo beschaafd!! Ik voel haar elke dag, maar ze dobbert gewoon wat in mijn buik om, niks gemene trappen ofzo.
Hier valt het nog reuze mee met bijna 33 weken. Doet niet echt pijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wacht maar! Met 30 weken piep je wel anders!
Haha ongetwijfeld, maar dat zien we dan wel weerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wacht maar! Met 30 weken piep je wel anders!
Dat knakkertje van ons wil er regelmatig via mijn ribbenkast uitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier valt het nog reuze mee met bijna 33 weken. Doet niet echt pijn.
Misschien is het maar een klein kindje dan?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevalling Hebben jullie dat al eens gelezen?
Wel een leuke wikiquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
hey daar is die totaal overbodige foto van doos-van-onderaf weerquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:07 schreef lily het volgende:
[..]
wie weet (oh ja, knipjes kopen)
de jongens hadden beiden ook veel haar, en ikzelf had haren tot in mijn nek toen ik geboren werd
Ik dacht wel heel even wat anders toen je zei dat er een knipje in kon![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:06 schreef freecell het volgende:
Sindell: van de viezigheid merk je zelf helemaal niksDat ruimen ze voor je op voor je Wladivostok kan zeggen
[..]
Wel een leuke wiki
Asy: ik kom altijd half kreupel bij mijn fysio vandaan, na een uurtje gaat het iets beter en de dag erna is het weer bal om daarna een paar dagen best goed te gaan.
Maar die paar dagen krijg ik dus de komende weken nietEn serieus, behalve stoppen met werken zou ik geen andere manier weten om rustiger te gaan doen
precies wat ik dachtquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hey daar is die totaal overbodige foto van doos-van-onderaf weerik snap het nog steeds niet
Sindellniet druk om maken. Echt. Komt goed
Wat een grappig gezegde/praatje! Bij mijn moeder klopte dit iig bij beide zwangerschappen!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Een Surinaamse gezegde is dat wanneer je veel last hebt van maagzuur je kindje heel veel haar krijgt.
Ik had al iets vergelijkbaars ingetypt en gebackspacetquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hey daar is die totaal overbodige foto van doos-van-onderaf weerik snap het nog steeds niet
Sindellniet druk om maken. Echt. Komt goed
Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:42 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat een grappig gezegde/praatje! Bij mijn moeder klopte dit iig bij beide zwangerschappen!
Ben benieuwd of mijn meneertje ook een weelderige haardos zal krijgen, want last van maagzuur zat!
Groofsken, balen dat hij nog in stuit ligt, denkt de vk dat hij nu nog uit zichzelf zou kunnen draaien? Of krijg je die echo en daarna een draaipoging?
En voel jij nou zelf ook echt meer bewegingen onderin?
(ik moet volgende week weer vk, vorige controle lag hij ook in stuit, en ik heb nu nog steeds het idee voetjes onderin te voelen en iets groots helemaal bovenin)
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.
Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk. Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte'
. Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
[..]
Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.
Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk. Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte'
. Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
[..]
Ik heb het ook niet op geen van beide.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:22 schreef Baldria het volgende:
Even een ego postje: Woehoe, het hartje klopte en we zijn inderdaad op 22 mei uitgerekend!
Verder over 2 weken nog een keer een echo, omdat ze dan wat meer kunnen zien! Echte mazzel dus!
Dat was een heel belangrijk berichtje van mijquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef _evenstar_ het volgende:
lol amaranta 4 keer hetzelfe berichtje Quoten in een berichtje?
wettelijk 24 wekenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef ymme het volgende:
Wanneer is de baby levensvatbaar? Was dit nu met 24 of met 26 weken? (85% heeft dan kans tot overleven).
mijn knop blijft weleens hangen. En ja, jij bent voor mij heel belangrijk. Dus ik wil alles goed benadrukkenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:51 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat was een heel belangrijk berichtje van mij....
en dat is het belangrijkste, een kindje gaat neit voor niks zo liggen. Dat staat voor mij als een paal boven water, en daarom zeg ik, aan mijn lijf geen polonaise!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Bij mij niet zo zeer 'aan mijn lijf geen polonaise', maar meer... 'mijn kind ligt niet voor niks zo. Laat hem lekker liggen hoe hij het fijnste ligt'.
En ik ben niet echt bang voor de bevalling, maar wel wat banger dan voor de eerste bevalling.
Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeurenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
hihi, maaruhm even daar op ingaan, die draaipoging, niet doenieders eigen keus natuurlijk, maar brrr NOOOOOOIT van mijn leven meer
zei ik eergisteren nog vol trots tegen een vriendin dat ik niet meer hoefde te spuugen, was het gisteren toch weer raakquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:
wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
maar bedankt lieve allemaal voor de aanmoedigingen en het meedenken
Nog eventjes genoeg om zelf te draaien, dalijk in bed maar even toesprekenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeuren.
Amaranta, haha.
je kind is al eerder levensvatbaar...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:57 schreef ymme het volgende:
Met 26 al levensvatbaar. Dus dat is een grote mijlpaal.
Nog 2 weken te gaan dus. Geeft toch een stukje rust lijkt me.
ik weet niet of het zó nauw komtquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:
Jeetje, vind het wel raar hoor. Hoe en wie heeft die termijnen dan vastgesteld
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.
Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
je moet het altijd proberen! Baat het niet, dan schaat het niet.
ik weet het ook nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:11 schreef ymme het volgende:
Nee dat snap ik. Ik overdrijf een klein beetje natuurlijk.
Maar vind het toch raar. Het is nu eenmaal zo.. En dat snap ik ook wel. Maar vind het toch raar, wie ook dat termijn bedacht heeft enzo.
Eigenlijk wel heel interessant stukje. Maar wat ik dus echt niet wist he, dat vloeien, duurt dat echt zo lang? Nooit bij nagedacht eigenlijk....Ging er min of meer van uit dat het binnen een dag of twee wel weg was.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Dat dus....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:
wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
maar bedankt lieve allemaal voor de aanmoedigingen en het meedenken
Hormomenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:19 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Oh ja, en ik denk dat ik vandaag erg onredelijk en onaardig ben tegen. Terwijl vanmiddag alles zo goed ging....Waarom doe ik dat nou?
ditoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
Datte! Precies mijn meningquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
Sorry zeggen? Dat wil ik wel, maar ik vind hem zo stom doen....Hij geeft antwoord als ik iets vraag, laat me met rust als ik weg loop.....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Hormomen![]()
Geef het zo een lief kusje en zeg sorry. Dat begrijpt hij vast wel.
De mannen moeten ook 'wat' mee krijgen van de hele 9 maanden zwangerschap
....Hij doet echt heel veel en klaagt eigenlijk ook nooit. Maar op een of andere manier komt alles rot zijn strot uit. Het is zelfs stom dat hij lekker heeft gekookt. En dat kon ik dan ook maar met moeite toegeven....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:29 schreef Incantrix het volgende:
En DJRandall, soms kan het zomaar ineens omslaan he? Ben vandaag ook niet erg aardig geweest (damn, het was goed dat hij niet thuis was, anders had hij wellicht zelfs het fysieke geweld moeten ondergaan dat ik nu de vaatwasser aangedaan heb) en ik heb de afgelopen dagen sowieso tranen te over, maarja.. Je ziet later wel in wat redelijk is en wat niet, en ik weet niet hoe het bij jouw
zit, maar bij de mijne doet dat vaak al een hoop
de vk mag haar mening geven en haar advies, maar ht is nog altijd jouw lijf, en als jij pertinent niet witl dat er gedraaid wordt, dan wordt er ook niet gedraaid.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Ik zie dat persoonlijk,net zoals een aantal van jullie hier, ook niet zitten. Lijkt me zeer onprettig voor zowel baby als ikzelf en of zo'n poging succes heeft is ook altijd nog maar de vraag.
''oer'' drang wat sommige vrouwen dan hebben van het moeten bevallen via natuurlijke weg heb ik dus echt totaal niet, en ben ook niet paniekerig v een eventuele keizersnede.
(maar goed, dit is allemaal vooruit gedacht hoor, misschien ligt die pipo van mij volgende week wel gewoon keurig met zn hoofdje naar beneden)
Nou, baat het niet dan kan het dus wel degelijk schaden. De reden dat ze zo voorzichtig zijn met het toepassen van medische trucs om koste wat het kost een kindje in leven te houden is dat ze niet weten hoe het kindje eruit gaat komen. Het lijkt me heel pijnlijk om een kindje te moeten verliezen, maar het lijkt me nog pijnlijker om een zwaar gehandicapt kind te krijgen dat de rest van zijn leven moet lijden omdat jij het per se in leven wilde houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:
Jeetje, vind het wel raar hoor. Hoe en wie heeft die termijnen dan vastgesteld
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.
Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
je moet het altijd proberen! Baat het niet, dan schaat het niet.
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Wat lief van je, thnxquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef freubelmuts het volgende:
incantrix kijk je wel uit dat je geen kou vat?!
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Als je als kind zo'n kamer krijgt dan weet je dat je de leukste mama van de wereld hebt. Erg tof!
Bij 26 weken zijn de organen allemaal gevormd zoals het hoort, maar nog niet voldoende ontwikkeld. De longen, het centrale zenuwstelsel, en het darmstelsel kunnen hun taken buiten de baarmoeder nog lang niet volledig aan. Een kindje dat met 26 weken geboren wordt en blijft leven heeft dan ook een kans van bijna 1 op 2 in zijn latere leven op een of meerdere afwijkingen/achterstanden. De overlevingskans van een prematuur kindje dat met 26 weken wordt geboren is tegenwoordig zo'n 70%. Dat is heel veel verbeterd met zo'n 15 jaar geleden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef amaranta het volgende:
Nou ja de termijn van 26 weken....dat zal niet zomaar natte vinger werk zijn, daar zit iets medisch achter, kan ik me wel ergens voorstellen. Je kind heeft gewoon 40 wken nodig om te groeien. Met 26 wk zal je kindje wel zo volgroeid zijn dat bijv de longetjes ofzo goed kunnen werken buiten de baarmoeder.
Ik weet het ook niet precies. Wanneer de longetjes klaar zijn enzo.
Ben ik het mee eens. Ik zou een draaipoging wel proberen en als het echt pijn doet of het kindje wil echt niet van zijn plek dan niet kosten wat kost door proberen te gaan. Ze houden heel goed in de gaten hoe het met het kindje gaat en er gaat zelden iets mis. Misschien heeft hij alleen een zetje in de goede richting nodig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.
Dat idee heb ik ook, dat m'n darmen in de verdrukking komen. De constante pijn die je omschrijft heb ik nu namelijk een paar weken, maar elke keer gaat hij wel weer over (en wordt minder na toiletbezoek). Ik hoop dat het jou ook alleen sporadisch een slechte nacht oplevert (of beter nog: dat het bij jou wél om voorwerk gaat!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:48 schreef Twinkly het volgende:
[klaag]
Ik lig al de hele nacht wakkerSinds gistermiddag heb ik constant harde buiken en sinds gisteravond ook pijn in mijn onderbuik, maar geen weeen want het is een constante pijn. Het zullen m'n darmen wel zijn, misschien drukt hij daarop met zijn hoofd ofzo. Een kruik helpt niet. En ik kan ook niet liggen in bed omdat m'n heupen in iedere houding pijn doen. Dus ik heb mijn lief al wakker gewoeld
Muh
[/klaag]
Spannend!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:23 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben daarnet de slijmprop verloren (getsie) heel veel lichtroze slijm laat ik zeggen dat het maar goed is dat ik gisteren de was gedaan heb. En mijn darmen zijn zich volgens mij ergens op aan het voorbereiden![]()
De krampen komen en gaan toch wel, en de kruik werkt nog steeds niet.
Uhm... eeks?
das waarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef freecell het volgende:
En van die darmen dat vond ik wel een prettig idee zelf!
Geen idee waar het over gaat, maar als je iets niet hebt verteld, kan ik me voorstellen dat je dat nu nog steeds niet wil. Inderdaad aan de vk vragen om het door te schuiven, dan ben je zelf meer op je gemak lijkt me.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:48 schreef Asyniur het volgende:
Incantrix, ik zou het dan wel even van tevoren aan je moeder vertellen. Dan is het moment zelf al een stuk minder beladen...![]()
Ja uhh... 'kben zwanger heurquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:45 schreef freecell het volgende:
Happy, lichtgevende placenta's?edit: Ha! ik zag het nog
![]()
Succes!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:07 schreef Rubey het volgende:
Twinkly spannend!
![]()
Ik ga zo naar de verloskundige, eens kijken wat het plan de campagne wordt voor de komende dagen!
Bel de verloskundige even om dit te vertellen, zodat jullie dat de keer erna pas doen. (laat ze het ook even noteren dat je moeder niks weet, zodat er geen vervelende situatie ontstaat)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:22 schreef Incantrix het volgende:
Beeb had daarstraks trouwens de hik, besefte ik me ineensHeb dat al wel eerder gevoeld, maar het is eigenlijk nooit tot me doorgedrongen dat die ritmische tikjes wel eens de hik zou kunnen zijn
Ow, en ik heb best wel iets sufs gedaan, ik heb mijn moeder meegevraagd de komende VK-afspraak zodat ze het hartje kan horen, dat wilde ze graag en het leek me wel fijn om er iemand bij te hebben bij de pijnbestrijdings-bespreking (lief kan écht niet). Maar ik was even vergeten dat de komende keer ook mijn geboorteplan gingen doorspreken en evt. alvast zouden oefenen met een inwendig onderzoek zodat ik weet wat me straks te wachten staat en die twee dingen zijn superbelangrijk voor mij i.v.m. mijn vaginistische verleden.. En daar weet mijn moeder dus nix van
Na de 20wk echo. Toen wisten we zeker dat alles 'goed' zat. En we konden toen gericht shoppen, omdat we wilden weten of het een jongetje of een meisje zou wordenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
Eh een week of 18 ofzoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:30 schreef Asyniur het volgende:
Owja, lily ik duim voor je morgen. Heb je zelf het idee dat ie opgeschoven is? in de zin van minder bloedingen?
Dan zeggen we gewoon niks...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:13 schreef lily het volgende:
Twinkly succes en zet m op![]()
en wat heerlijk "op tijd"
[..]
![]()
ik heb goede hoop in ieder geval maar durf het niet te hard uit te spreken
Jij hebt vandaag je kindje nog!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
om 16 uur ruim 4 cm en helemaal verstreken.
Zo gaat hard johquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Mijn collega zei: gewoon een paar keer zuchten en duwenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:38 schreef Rubey het volgende:
Dat klinkt goed Twinkly![]()
Hier weer goedgekeurd door de vlos. Afgesproken dat hij zondagmiddag eventueel komt strippen.
In het uiterste geval word ik dinsdag overgedragen aan de gynaecoloog. Dat geeft me nog een paar dagen!
Hops!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |