abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:04:52 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73925403
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.

Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk . Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte' . Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
quote:

[..]

Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.

Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk . Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte' . Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik heb het ook niet op geen van beide.
Ik (maar dat is mijn mening) zou geen draaipoging laten doen, aan mijn lijf geen polonaise.
Maar een stuitbevalling lijkt me niet prettig.
Ik zie al op tegen gewoon bevallen.....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:05:59 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73925445
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:22 schreef Baldria het volgende:
Even een ego postje: Woehoe, het hartje klopte en we zijn inderdaad op 22 mei uitgerekend!
Verder over 2 weken nog een keer een echo, omdat ze dan wat meer kunnen zien! Echte mazzel dus!
Gefeliciteerd!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:08:41 #203
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73925533
Bij mij niet zo zeer 'aan mijn lijf geen polonaise', maar meer... 'mijn kind ligt niet voor niks zo. Laat hem lekker liggen hoe hij het fijnste ligt '.

En ik ben niet echt bang voor de bevalling, maar wel wat banger dan voor de eerste bevalling .
pi_73926974
ik zag weer wat goede echo's en stickertjes voorbij komen

en helaas waarschijnlijk ook een stuitligging, da's dan weer minder, maar kan het nog dat het kindje zelf nog draait of heeft het daar nu te weinig ruimte voor?

wat betreft de hond, ze mag hier niet boven komen (nu ook al niet) dus op de straks kinderkamer heeft ze niks te zoeken, ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen dus dan gaat ze denk ik even naar mn schoonouders, maar zo gauw we naar huis mogen hoort ze er gewoon weer bij
Het is alleen een vreselijk enthousiaste hond (ze is nu dan ook nog maar 1,5) en wil graag iedereen met een lik begroeten.
Dat proberen we nu al wel te minderen, en van mij mag ze niet in gezichten likken, dus dat geldt straks ook voor de baby, een keer over een voetje ofzo maakt me dan niet zoveel uit
en ik ben vooral bang over hoe haar straks uit te laten, maar nog genoeg tijd om daar een oplossing voor te bedenken!

wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
maar bedankt lieve allemaal voor de aanmoedigingen en het meedenken
pi_73927105
Wanneer is de baby levensvatbaar? Was dit nu met 24 of met 26 weken? (85% heeft dan kans tot overleven).
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:50:42 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73927213
lol amaranta 4 keer hetzelfe berichtje Quoten in een berichtje ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:51:25 #207
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73927239
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef _evenstar_ het volgende:
lol amaranta 4 keer hetzelfe berichtje Quoten in een berichtje ?
Dat was een heel belangrijk berichtje van mij ....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:51:41 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927254
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef ymme het volgende:
Wanneer is de baby levensvatbaar? Was dit nu met 24 of met 26 weken? (85% heeft dan kans tot overleven).
wettelijk 24 weken
medisch 26 weken
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:52:11 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73927273
hihi, maaruhm even daar op ingaan, die draaipoging, niet doen ieders eigen keus natuurlijk, maar brrr NOOOOOOIT van mijn leven meer
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:52:20 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927283
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:51 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Dat was een heel belangrijk berichtje van mij ....
mijn knop blijft weleens hangen. En ja, jij bent voor mij heel belangrijk. Dus ik wil alles goed benadrukken
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:53:17 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927326
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Bij mij niet zo zeer 'aan mijn lijf geen polonaise', maar meer... 'mijn kind ligt niet voor niks zo. Laat hem lekker liggen hoe hij het fijnste ligt '.

En ik ben niet echt bang voor de bevalling, maar wel wat banger dan voor de eerste bevalling .
en dat is het belangrijkste, een kindje gaat neit voor niks zo liggen. Dat staat voor mij als een paal boven water, en daarom zeg ik, aan mijn lijf geen polonaise!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:54:05 #212
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73927369
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
hihi, maaruhm even daar op ingaan, die draaipoging, niet doen ieders eigen keus natuurlijk, maar brrr NOOOOOOIT van mijn leven meer
Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeuren .

Amaranta, haha .
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:54:36 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927387
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:

wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
zei ik eergisteren nog vol trots tegen een vriendin dat ik niet meer hoefde te spuugen, was het gisteren toch weer raak
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:55:57 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73927440
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:54 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeuren .

Amaranta, haha .
Nog eventjes genoeg om zelf te draaien, dalijk in bed maar even toespreken
pi_73927490
Met 26 al levensvatbaar. Dus dat is een grote mijlpaal.
Nog 2 weken te gaan dus. Geeft toch een stukje rust lijkt me.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:59:45 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927571
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:57 schreef ymme het volgende:
Met 26 al levensvatbaar. Dus dat is een grote mijlpaal.
Nog 2 weken te gaan dus. Geeft toch een stukje rust lijkt me.
je kind is al eerder levensvatbaar...
pin me nou niet vast op wat ik ga zeggen maar wat ik heb begrepen is dat artsen pas vanaf 26 probreren het te redden als het kindje dan ter wereld komt
en als je kindje voor 26 weken besluit te komen dan is dat dus niet het geval.
Het wettelijke gedeelte houdt in dat, als er iets gebeurd, je vanaf 24 weken je kindje moet begraven/cremeren
pi_73927775
Jeetje, vind het wel raar hoor. Hoe en wie heeft die termijnen dan vastgesteld
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.

Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
je moet het altijd proberen! Baat het niet, dan schaat het niet.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:09:10 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73927924
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.

Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
ik weet niet of het zó nauw komt
pi_73928017
Nee dat snap ik. Ik overdrijf een klein beetje natuurlijk.
Maar vind het toch raar. Het is nu eenmaal zo.. En dat snap ik ook wel. Maar vind het toch raar, wie ook dat termijn bedacht heeft enzo.
pi_73928055
tja die grenzen moet er niet aan denken om daar mee te maken te krijgen!

@groofsken, ik hoop voor je dat je kindje nog draait!

@amaranta, te vroeg afgeklopt dus? hoop voor je dat het bij alleen die keer spugen blijft
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:12:25 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73928056
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:11 schreef ymme het volgende:
Nee dat snap ik. Ik overdrijf een klein beetje natuurlijk.
Maar vind het toch raar. Het is nu eenmaal zo.. En dat snap ik ook wel. Maar vind het toch raar, wie ook dat termijn bedacht heeft enzo.
ik weet het ook niet
pi_73928281
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevalling Hebben jullie dat al eens gelezen?
Eigenlijk wel heel interessant stukje. Maar wat ik dus echt niet wist he, dat vloeien, duurt dat echt zo lang? Nooit bij nagedacht eigenlijk....Ging er min of meer van uit dat het binnen een dag of twee wel weg was.
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:
Dat dus....
Dacht al dat het aan mij lag, vond het zo raar. Ik ben ook niet misselijk, maar zodra ik iets ga doen na het eten komt het er uit. Zolang ik blijf zitten is er niets aan de hand. Stom he!

Oh ja, en ik denk dat ik vandaag erg onredelijk en onaardig ben tegen . Terwijl vanmiddag alles zo goed ging....Waarom doe ik dat nou?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22:03 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73928379
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:22:33 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73928400
Nou ja de termijn van 26 weken....dat zal niet zomaar natte vinger werk zijn, daar zit iets medisch achter, kan ik me wel ergens voorstellen. Je kind heeft gewoon 40 wken nodig om te groeien. Met 26 wk zal je kindje wel zo volgroeid zijn dat bijv de longetjes ofzo goed kunnen werken buiten de baarmoeder.
Ik weet het ook niet precies. Wanneer de longetjes klaar zijn enzo.
pi_73928428
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:19 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Oh ja, en ik denk dat ik vandaag erg onredelijk en onaardig ben tegen . Terwijl vanmiddag alles zo goed ging....Waarom doe ik dat nou?
Hormomen

Geef het zo een lief kusje en zeg sorry. Dat begrijpt hij vast wel.
De mannen moeten ook 'wat' mee krijgen van de hele 9 maanden zwangerschap
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:24:10 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73928461
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
dito
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:26:01 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73928525
djRandall, lekker hormonaal doen hoor meid. Tis goed met die menner van ons. Hier is ook het minste of geringste vaak aanleiding voor rellen
Ik hoorde van mijn buurvrouw (ja van de buren notabene) dat wij, als ik zo hormonaal blijf, dus niet voor een derde gaan. Want dat overleeft hij geen derde keer Arm schaap. Wat heeft hij het ook zwaar
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:29:47 #228
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73928670
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Datte! Precies mijn mening

Ennuhm, Baldira, gefeliciteerd, wat gaaf!

En DJRandall, soms kan het zomaar ineens omslaan he? Ben vandaag ook niet erg aardig geweest (damn, het was goed dat hij niet thuis was, anders had hij wellicht zelfs het fysieke geweld moeten ondergaan dat ik nu de vaatwasser aangedaan heb ) en ik heb de afgelopen dagen sowieso tranen te over, maarja.. Je ziet later wel in wat redelijk is en wat niet, en ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar bij de mijne doet dat vaak al een hoop

En geen babykamerfoto's hier dus, lief was 'een beetje later' uit zijn werk Ik ben maar buiten op een bankje gaan zitten tot hij me belde waar ik was (duurde net geen uur ) om af te koelen, want jongens, wat had ik het gehad..
3!
pi_73928806
djrandall, raar maar toch fijn te weten dat iemand anders het ook zo heeft

incantrix kijk je wel uit dat je geen kou vat?!
pi_73928909
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:23 schreef ymme het volgende:

[..]

Hormomen

Geef het zo een lief kusje en zeg sorry. Dat begrijpt hij vast wel.
De mannen moeten ook 'wat' mee krijgen van de hele 9 maanden zwangerschap
Sorry zeggen? Dat wil ik wel, maar ik vind hem zo stom doen....Hij geeft antwoord als ik iets vraag, laat me met rust als ik weg loop.....
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:29 schreef Incantrix het volgende:

En DJRandall, soms kan het zomaar ineens omslaan he? Ben vandaag ook niet erg aardig geweest (damn, het was goed dat hij niet thuis was, anders had hij wellicht zelfs het fysieke geweld moeten ondergaan dat ik nu de vaatwasser aangedaan heb ) en ik heb de afgelopen dagen sowieso tranen te over, maarja.. Je ziet later wel in wat redelijk is en wat niet, en ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar bij de mijne doet dat vaak al een hoop

....Hij doet echt heel veel en klaagt eigenlijk ook nooit. Maar op een of andere manier komt alles rot zijn strot uit. Het is zelfs stom dat hij lekker heeft gekookt. En dat kon ik dan ook maar met moeite toegeven....
Enfin, ik ben ff weg, koffie zetten, op schoot kruipen en sorry zeggen denk ik....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:40:55 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73929079
Hier moet lief het ook af en toe ontgelden hoor. Niet vaak, maar wel af en toe.
Ik vind het gewoon niet altijd makkelijk om zwanger te zijn met alle beperkingen etc die erbij horen en soms gebeurt er dan iets of zegt lief iets en dan heb ik het gewoon even gehad.
Maar gelukkig begrijpt ie dat ook wel. Het wordt weer uitgepraat en dan is het gewoon weer goed.
Wij zijn geen 'ouwe koeien uit de sloot halers'...
pi_73929279
Zucht, zwangerschapsdementie
Zat al weer te vroeg te jompelen voor mijn 24 weken van morgen

En ik weet dat die rotzooi opgeruimd wordt, maar het idee dat een ander dat voor me moet doen staat me totaal niet aan

En hier klaagt ook wel dat er veel op hem neer komt op het moment, maar hij begrijpt het aan de andere kant ook wel weer. Alles kost me gewoon veel meer energie dan normaal, dat zal voor elke zwangere vrouw gelden. Dus als je af en toe ff laat weten dat ze echt nog wel geweldig zijn dan moet het toch goedkomen (nu is die van mij wel erg goed voor me hoor, ook als ik niet zwanger ben )

Je moet maar zo denken, het is maar goed dat wij vrouwen dit doorstaan, als mannen dat moesten waren we als mensenras allang uitgestorven
pi_73929309
Hij vindt me weer lief
pi_73929340
meneer hier is al aan mn buien gewend van voor dat we uberhaupt over kinderen hebben gehad
hij zegt dat het nu zelfs minder is maar hey ben dan ook nog maar 10 weken
wel zegt ie steeds als ik weer aan het overgeven ben: goed zo dat hoort erbij, dat zinnetje kan ik er nu bijna uitslaan!
pi_73929518
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Ik zie dat persoonlijk,net zoals een aantal van jullie hier, ook niet zitten. Lijkt me zeer onprettig voor zowel baby als ikzelf en of zo'n poging succes heeft is ook altijd nog maar de vraag.
''oer'' drang wat sommige vrouwen dan hebben van het moeten bevallen via natuurlijke weg heb ik dus echt totaal niet, en ben ook niet paniekerig v een eventuele keizersnede.

(maar goed, dit is allemaal vooruit gedacht hoor, misschien ligt die pipo van mij volgende week wel gewoon keurig met zn hoofdje naar beneden)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:07:29 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73930167
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Ik zie dat persoonlijk,net zoals een aantal van jullie hier, ook niet zitten. Lijkt me zeer onprettig voor zowel baby als ikzelf en of zo'n poging succes heeft is ook altijd nog maar de vraag.
''oer'' drang wat sommige vrouwen dan hebben van het moeten bevallen via natuurlijke weg heb ik dus echt totaal niet, en ben ook niet paniekerig v een eventuele keizersnede.

(maar goed, dit is allemaal vooruit gedacht hoor, misschien ligt die pipo van mij volgende week wel gewoon keurig met zn hoofdje naar beneden)
de vk mag haar mening geven en haar advies, maar ht is nog altijd jouw lijf, en als jij pertinent niet witl dat er gedraaid wordt, dan wordt er ook niet gedraaid.
Dat zou wat zijn anders nietwaar?
pi_73930456
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:

Nou, baat het niet dan kan het dus wel degelijk schaden. De reden dat ze zo voorzichtig zijn met het toepassen van medische trucs om koste wat het kost een kindje in leven te houden is dat ze niet weten hoe het kindje eruit gaat komen. Het lijkt me heel pijnlijk om een kindje te moeten verliezen, maar het lijkt me nog pijnlijker om een zwaar gehandicapt kind te krijgen dat de rest van zijn leven moet lijden omdat jij het per se in leven wilde houden.

En je kunt er vanuit gaat dat de drempel voor levensvatbaarheid niet lichtzinnig wordt vastgesteld en voortdurend een onderwerp van discussie is. (Ik stel me zo voor dat de drempel proefondervindelijk wordt vastgesteld: hoe groot is de kans dat je kind gezien de huidige medische mogelijkheden overleeft? Aangezien er steeds meer mogelijk wordt, komt de drempel steeds lager te liggen. In Amerika ligt die geloof ik al een paar weken lager dan in Nederland.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73930797
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.

Dit gezegd hebbende: ik zou denk ik toch niet kiezen voor een draaipoging of een stuitbevalling. Maar ik heb net als jij dat ik niet zoveel waarde hecht aan natuurlijk bevallen. Een keizersnede is vooral vervelend voor de moeder zelf (zowel fysiek als emotioneel, omdat je in het begin niet alles met je baby kunt doen en meemaken wat je anders wel kunt). Ik heb liever dat ik zeker weet dat het naar is voor mij dan ook maar een klein risico te lopen dat de baby nadelige gevolgen ondervindt. Dat is een emotionele keuze en geen rationele. Ik kan dan ook prima begrijpen dat een ander wél kiest voor een draaipoging of stuitbevalling.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:22:34 #239
95408 Incantrix
pi_73930915
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef freubelmuts het volgende:
incantrix kijk je wel uit dat je geen kou vat?!
Wat lief van je, thnx En dat komt wel goed hoor, ik heb het niet koud gehad ofzo.. Had wel verwacht dat ik er even zou zitten dus had lekker veel laagjes aan (en heb het nu sowieso bijna nooit koud meer eigenlijk, nu zelfs minder snel als mijn lief )

En DJ, dat is met mijn lief ook hoor.. Hij doet zo veel en moet ook zo veel, ik kan niks en klagen doet hij niet. Dat ik vanmiddag terecht boos op hem was beaamde hij overigens ook wel (2,5 uur later uit je werk komen terwijl we aan de babykamer zouden werken en niet eens even sms-en ís gewoon niet zo heel lief) maar mijn reactie kan op het moment echt buitenproportioneel zijn en dat is soms wel eens heel vervelend. Gelukkig vind hij jou weer lief Jij hem ook weer?

Asy, het is ook allemaal niet niks

Beeb had daarstraks trouwens de hik, besefte ik me ineens Heb dat al wel eerder gevoeld, maar het is eigenlijk nooit tot me doorgedrongen dat die ritmische tikjes wel eens de hik zou kunnen zijn Ow, en ik heb best wel iets sufs gedaan, ik heb mijn moeder meegevraagd de komende VK-afspraak zodat ze het hartje kan horen, dat wilde ze graag en het leek me wel fijn om er iemand bij te hebben bij de pijnbestrijdings-bespreking (lief kan écht niet). Maar ik was even vergeten dat de komende keer ook mijn geboorteplan gingen doorspreken en evt. alvast zouden oefenen met een inwendig onderzoek zodat ik weet wat me straks te wachten staat en die twee dingen zijn superbelangrijk voor mij i.v.m. mijn vaginistische verleden.. En daar weet mijn moeder dus nix van
3!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:25:04 #240
95408 Incantrix
pi_73931024
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

Als je als kind zo'n kamer krijgt dan weet je dat je de leukste mama van de wereld hebt. Erg tof!

Wat lief!

Ennuhm, wat heb jij een súperschattige hond zeg, ik moest echt héél hard lachen om die strip rennies

(En dat voedingskussen met die hoes heb ik ook, met zo'n effen kleur vond ik 'm er maar uitzien als een rups )
3!
pi_73931691
krijg bijna schik als ik jullie zo hoor.... Gelukkig heeft die van mij nog nergens last van.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:40:07 #242
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73931768
heeej dames
*zwaait vanaf werk*

hoe is het hier???

Trixje, wat leuk dat je moeder meegaat. Mijn moeder is meegeweest met de echo bij 12 weken (vriendlief kon toen ook echt niet) en toen was ze echt helemaal in de zevende hemel
helemaal hyper hyper hyper... zoooo leuk!

@Asy ik kan me voorstellen dat jij het zwanger zijn soms best zwaar vindt....

@Ymme; denk idd niet dat die grens zo strikt wordt gehouden, maar er is natuurlijk wel een reden waarom die grens de grens is....

mijn dienst zit er bijna weer op... en ik ben moe.... te weinig geslapen enzo natuurlijk.

morgen eerst maar eens uitslapen en dan de kamer op mijn dode gemakje opruimen en schoonmaken.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:51:16 #243
95408 Incantrix
pi_73932253
Harley, je krijgt er ook héél erg veel mooie momenten voor terug hoor Wacht maar tot je de baby voor het eerst kunt voelen aan de buitenkant

En hey, BJ, harde werkster, gaat het (ondanks de vermoeidheid) goed met de nachtdienst?Welterusten voor strax alvast, hoop dat je vannacht wel weer lekker door kunt slapen Het leek me inderdaad wel erg leuk om mijn moeder mee te vragen en ze was ook meteen helemaal in joepie-de-poepie-stemming
3!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:46:36 #244
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73934501
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef amaranta het volgende:
Nou ja de termijn van 26 weken....dat zal niet zomaar natte vinger werk zijn, daar zit iets medisch achter, kan ik me wel ergens voorstellen. Je kind heeft gewoon 40 wken nodig om te groeien. Met 26 wk zal je kindje wel zo volgroeid zijn dat bijv de longetjes ofzo goed kunnen werken buiten de baarmoeder.
Ik weet het ook niet precies. Wanneer de longetjes klaar zijn enzo.
Bij 26 weken zijn de organen allemaal gevormd zoals het hoort, maar nog niet voldoende ontwikkeld. De longen, het centrale zenuwstelsel, en het darmstelsel kunnen hun taken buiten de baarmoeder nog lang niet volledig aan. Een kindje dat met 26 weken geboren wordt en blijft leven heeft dan ook een kans van bijna 1 op 2 in zijn latere leven op een of meerdere afwijkingen/achterstanden. De overlevingskans van een prematuur kindje dat met 26 weken wordt geboren is tegenwoordig zo'n 70%. Dat is heel veel verbeterd met zo'n 15 jaar geleden.

De problemen van kindjes die met 26 weken worden geboren zijn voor 40% van alle geboortes nihil, zo'n 50% heeft last van concentratieproblemen en leerachterstanden en zo'n 10% heeft een behoorlijke handicap. Dat is ook ontzettend verbeterd. Voor kindjes onder de 26 weken is het veel moeilijker, 70% daarvan heeft ronduit te kampen met ernstige problemen.

Gelukkig kunnen ze dus heel veel tegenwoordig, maar die grens is inderdaad zoals je zelf al zegt, niet voor niets.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_73938354
Gefeliciteerd met de goede nekplooimeting Keshet en 20 weken echo Webkim

Arme spugerds ik hoop dat jullie daar snel van verlost zijn.

Groofsken en Freubelmuts hopelijk draaien jullie dwarse stuitertjes nog gauw! Kan nog heel laat hoor
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.
Ben ik het mee eens. Ik zou een draaipoging wel proberen en als het echt pijn doet of het kindje wil echt niet van zijn plek dan niet kosten wat kost door proberen te gaan. Ze houden heel goed in de gaten hoe het met het kindje gaat en er gaat zelden iets mis. Misschien heeft hij alleen een zetje in de goede richting nodig.
Ik zou nooit voor een vaginale stuitbevalling kiezen, dat vind ik veel te riskant met het oog op zuurstofgebrek.

Icantrix kun je niet de verloskundige vragen om op het moment zelf aan je moeder te vragen of ze eventjes naar de wachtkamer wil gaan. Ik zou het ook niet nodig vinden dat mijn moeder bij zoiets aanwezig is hoor. Je moeder snapt het vast wel dat sommige dingen gewoon prive zijn en die is vast super blij dat ze het hartje gehoord heeft en misschien zelfs eventjes heeft kunnen voelen waar het hoofdje en kontje enzo zit.

[klaag]
Ik lig al de hele nacht wakker Sinds gistermiddag heb ik constant harde buiken en sinds gisteravond ook pijn in mijn onderbuik, maar geen weeen want het is een constante pijn. Het zullen m'n darmen wel zijn, misschien drukt hij daarop met zijn hoofd ofzo. Een kruik helpt niet. En ik kan ook niet liggen in bed omdat m'n heupen in iedere houding pijn doen. Dus ik heb mijn lief al wakker gewoeld Muh
[/klaag]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 22 oktober 2009 @ 04:51:41 #246
95408 Incantrix
pi_73938733
Twinkly, bluh, dat is echt niet cool zeg! Ik hoop echtechtécht dat je ondertussen slaapt! Ik kan ook niet echt iets bedenken waarmee je bent geholpen, sowwy

Betreffende mijn moeder neem ik idd aan dat bij een evt. Inwendig onderzoek het wel even met wat privacy gebeurt en verder heb ik bedacht dat het allemaal niet zo erg is, ik schaam me niet voor dit verleden maar heb het eerder nooit verteld omdat zij het zelf ws niet zou kunnen handelen. Nu het probleem toch is opgelost denk ik niet dat ze er nog erg van zal kunnen stressen

Owja, en BJ, ik en Twinkly hebben nu dus de nachtdienst, dus als het goed is lig jij nu lekker in dromenland

[ Bericht 11% gewijzigd door Incantrix op 22-10-2009 05:04:27 ]
3!
pi_73938851
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 03:48 schreef Twinkly het volgende:

[klaag]
Ik lig al de hele nacht wakker Sinds gistermiddag heb ik constant harde buiken en sinds gisteravond ook pijn in mijn onderbuik, maar geen weeen want het is een constante pijn. Het zullen m'n darmen wel zijn, misschien drukt hij daarop met zijn hoofd ofzo. Een kruik helpt niet. En ik kan ook niet liggen in bed omdat m'n heupen in iedere houding pijn doen. Dus ik heb mijn lief al wakker gewoeld Muh
[/klaag]
Dat idee heb ik ook, dat m'n darmen in de verdrukking komen. De constante pijn die je omschrijft heb ik nu namelijk een paar weken, maar elke keer gaat hij wel weer over (en wordt minder na toiletbezoek). Ik hoop dat het jou ook alleen sporadisch een slechte nacht oplevert (of beter nog: dat het bij jou wél om voorwerk gaat! ).

Trouwens, ondanks alle kwaaltjes die ik in mijn zwangerschap heb gehad en die nu bij de laatste loodjes horen denk ik aan de spuugperiode nog steeds terug als de zwaarste fase. Houd dus moed, prille zwangeren! In bijna alle gevallen wordt het beter.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 07:48:57 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73939093
Incantrix, ik zou het dan wel even van tevoren aan je moeder vertellen. Dan is het moment zelf al een stuk minder beladen...

Ik heb gisteravond de baby nog maar eens duidelijk gezegd dat hij heel erg welkom is en dat ik hem lief vind ondanks alle ellende. moest gewoon eventjes voor mezelf)
Manlief heeft vervolgens nog een half uur tegen het kind liggen bazelen met zijn hand op mijn buik en Harry maar enthousiast trappen. Tussen die twee zit het wel snor

Ow en ik ben wel heel erg voor een natuurlijke thuisbevalling. Maar ik ben ook van mening dat dingen zijn om een reden (bv dus in stuit liggen van een baby). En omdat er niet altijd duidelijk zicht is op waarom de baby in stuit ligt, wil ik gewoon geen risico lopen. Dan zet ik liever de natuurlijke bevalling opzij...
pi_73939119
Goedemorgen
Beroerd geslapen check* maar dat was vooral omdat we gisteren tot laat bezoek hadden met heftige (goede) gesprekken. En toen gingen we uiteindelijk naar bed om 12:00 en toen kreeg TARA de neiging om ineens te babbelen over alles wat hem bezig hield En dat doet hij niet zo vaak, dus lekker laten babbelen Was gezellig!
Maar zijn wekken ging om 6:30 en onze dreumes ging af om 7:00, dus ik ben wel gaar nu

Incantrix: ik zou even de verloskundige bellen of dat ene gedeelte van de afspraak door kan schuiven naar de volgende keer. Doen ze vast wel
pi_73939316
werk-inlog-uitlogpost

vandaag is een mooie dag voor verse babies, dus llmmers, BAART U!
mijn klega is gisteren oma geworden
pi_73939346
Ik ben daarnet de slijmprop verloren (getsie) heel veel lichtroze slijm laat ik zeggen dat het maar goed is dat ik gisteren de was gedaan heb. En mijn darmen zijn zich volgens mij ergens op aan het voorbereiden
De krampen komen en gaan toch wel, en de kruik werkt nog steeds niet.
Uhm... eeks?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_73939407
Nee, niet eeks, goede zaak
En van die darmen dat vond ik wel een prettig idee zelf!

Heel veel succes joh, klinkt hoopvol
pi_73939426
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:23 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben daarnet de slijmprop verloren (getsie) heel veel lichtroze slijm laat ik zeggen dat het maar goed is dat ik gisteren de was gedaan heb. En mijn darmen zijn zich volgens mij ergens op aan het voorbereiden
De krampen komen en gaan toch wel, en de kruik werkt nog steeds niet.
Uhm... eeks?
Spannend! Heb je enig idee of er al regelmaat in je krampen zit?

Denk aan je diepe buikademhaling.
pi_73939447
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef freecell het volgende:
En van die darmen dat vond ik wel een prettig idee zelf!
das waar

Geen idee of er regelmaat in zit, maar ze doen nu minder pijn dan vannacht, het voelt meer pijnlijke harde buiken nu.
pi_73939509
Hee, spannend Twinkly!

Ik voel me niet zo heel lekker. Beetje een zombie.
Slecht slapen samen met een fikse verkoudheid veroorzaakt dat vandaag.

Op donderdag werk ik van 7.30 tot 17.00 en de moed zonk me vanochtend in de schoenen toen ik de kinderen bij mijn moeder afzette maar ik zit ondertussen alweer een uur op mijn werk en nu gaat het eigenlijk wel weer.

Morgen heb ik verlof; om 10.00 uur komt de kraamzorg (intake) en om 11.15 naar het ziekenhuis voor een echo (placenta lokalisatie) Duim maar voor me!

Om 14.00 is de school morgen weer uit vanwege herfstvakantie volgende week dus het wordt toch weer een beetje ren en vliegwerk.
pi_73940055
Verlof noem je dat dan ook nog
Wel fijn dat het nu wel gaat op je werk

Nu maar hopen dat de placenta goed ligt!
pi_73940216
oeee Twink; wat spannnnnnnnend!

en ik ben alweer wakker, weer beroerd geslapen, maar kon ook niet meer lekker blijven liggen, dus dr maar uit gegaan....
Vanmiddag nog maar een dutje proberen te doen....

ga zo maar een beetje schoonmaken en opruimen in de woonkamer, en onze blog bijwerken; want vandaag 30 weken!

en oooo wat klinkt dat ineens weer anders!
pi_73940626
Keshet, wat een mooie uitslag van de nekplooimeting

Twinkley, spannend misschien wat voorbarig maar je weet het nooit, dus ik gooi er heel optimistisch een tegenaan.

Lilly, ik zal voor je duimen dat de placenta beter ligt! Verder is die dag verlof niet echt om lekker te relaxen zo. Succes in ieder geval!

BJ, gefeliciteerd met de 30 weken

Verder ben ik het al weer vergeten

Oh ja, lag gister in bed en ineens een behoorlijk heftige 'trap' van ons mannetje, toen moest ik ineens aan Leonieke denken. Meis, ik hoop zo voor je dat je inmiddels iets gevoeld hebt. Het is echt zo bijzonder.

Hier verder alles ok, voel me prima, barst van de energie. Volgende week donderdag suikertest, hoop dat dat ook in orde is.

[ Bericht 2% gewijzigd door happyme28 op 22-10-2009 09:45:13 ]
pi_73940741
BJ 30 alweer

Happy, lichtgevende placenta's? edit: Ha! ik zag het nog

Fijn dat het daar lekker gaat Hier word ik langzamerhand een beetje depri van dat mijn lijf niet wil wat ik wil. Als ik gewoon mijn gang ga, maar iets rustiger trekt mijn lijf het niet en als ik naar mijn lijf luister doe ik geen fuck mee en ga ik langzaam dood van verveling
pi_73940779
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:48 schreef Asyniur het volgende:
Incantrix, ik zou het dan wel even van tevoren aan je moeder vertellen. Dan is het moment zelf al een stuk minder beladen...
Geen idee waar het over gaat, maar als je iets niet hebt verteld, kan ik me voorstellen dat je dat nu nog steeds niet wil. Inderdaad aan de vk vragen om het door te schuiven, dan ben je zelf meer op je gemak lijkt me.

Oe, Twinkly, spannend! You go girl!

Lily, zal voor je duimen...

BJ 30 weken joepie!

Hier goed geslapen op een nachtmerrie na. Geen idee waar het over ging, maar ik schrok wakker en was buiten adem. Vanmiddag na het werk mijn pappie en mammie ophalen van Schiphol. Die zullen wel schrikken van mijn gigantisch gegroeide buik.
pi_73941067
Goeiesmorges ladies!

BJ, Vlindur en bijna Davinia gefeliciteerd met jullie 30-weken mijlpaal! (x10)
Hier alweer even aan het werk...

Twinkly, dat klinkt wel spannend hoor... pas maar op, zo haal je je eigen deadline nog
pi_73941164
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:45 schreef freecell het volgende:
Happy, lichtgevende placenta's? edit: Ha! ik zag het nog
Ja uhh... 'kben zwanger heur (ik dacht dat ik best snel wat met mijn edit )

Ik prijs mezelf ook echt gelukkig dat ik me zo goed voel (en tuurlijk weet ik dat ik er nog lang niet ben). Maar ik sta echt te kijken wat er hier veel meiden met behoorlijke lichamelijke klachten zijn. Kan me voorstellen dat het lastig is om minder te doen als je dat niet gewend bent. Je hebt dan het gevoel stil te staan, je voelt je nutteloos kan ik me zo voorstellen.

Dikke dus voor alle meiden voor wie de zwangerschap niet echt een feestje is
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:10:36 #263
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73941330
goedemorgend en meld...

Twinkly wie weet ga je idd je deadline halen... spannend in ieder geval...

Kreeg gisteren nog opmerkingen dat ik er goed uitzag voor zo op het einde te lopen... voelde me op dat moment eigenlijk juist beetje beroerd... dus ik denk dat we hier dinsdag nog gaan halen.. volgende controle en ctg staat er dan op de agenda

Las iets van in stuit.. hopelijk draait baby nog.. maar zoals al velen zeiden.. je baby ligt zo voor een reden...

en dan ben ik het vergeten...

Rubey vandaag controle... ga je dan meer weten wat ze nu gaan doen??? hopelijk heb je vlug je baby in je armen..
pi_73943075
Dames, nog ruim 30 posts voor het einde van dit deel, dus waar is iedereen?

Leonieke, heb je ondertussen al iets gevoeld?
pi_73943218
Baldria voor de goede echo

Twinkly ik hoop voor je dat het nu niet lang meer op zich laat wachten. Dat je darmen zich gaan legen is alleen maar goed, dat zijn voortekenen dat er wat gebeurd van binnen. En dat in combi met slijmprop verliezen en krampen

Ik weet het verder even niet meer, post staat al een poosje open.
pi_73944275
Jeu, BJ ook 30 weken!

Twinkly! Zet hem op meid! Maak maar een mooie baby!

Hier moest ik er 3 keer uit om te plassen, maar verder goed geslapen!

Straks bloedprikken omdat ik volgende week weer controle heb en daarna even naar de leenbakker enzo om te kijken voor vloerbedekking! En vanavond gaan we bij de babyplanet de wolkenlamp kopen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73944700
Twinkly spannend!

Ik ga zo naar de verloskundige, eens kijken wat het plan de campagne wordt voor de komende dagen!
pi_73944814
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:07 schreef Rubey het volgende:
Twinkly spannend!

Ik ga zo naar de verloskundige, eens kijken wat het plan de campagne wordt voor de komende dagen!
Succes!
pi_73944827
Twinkly spannend hoor! en laat ik het maar om nachtelijke overvemoeidheid houden maar hier geen stuit hoor ben nog maar net 10 wk

rubey succes zometeen!
pi_73944904
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:22 schreef Incantrix het volgende:

Beeb had daarstraks trouwens de hik, besefte ik me ineens Heb dat al wel eerder gevoeld, maar het is eigenlijk nooit tot me doorgedrongen dat die ritmische tikjes wel eens de hik zou kunnen zijn Ow, en ik heb best wel iets sufs gedaan, ik heb mijn moeder meegevraagd de komende VK-afspraak zodat ze het hartje kan horen, dat wilde ze graag en het leek me wel fijn om er iemand bij te hebben bij de pijnbestrijdings-bespreking (lief kan écht niet). Maar ik was even vergeten dat de komende keer ook mijn geboorteplan gingen doorspreken en evt. alvast zouden oefenen met een inwendig onderzoek zodat ik weet wat me straks te wachten staat en die twee dingen zijn superbelangrijk voor mij i.v.m. mijn vaginistische verleden.. En daar weet mijn moeder dus nix van
Bel de verloskundige even om dit te vertellen, zodat jullie dat de keer erna pas doen. (laat ze het ook even noteren dat je moeder niks weet, zodat er geen vervelende situatie ontstaat)
pi_73944973
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
pi_73945002
Spannend Twinkly!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73945088
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
Na de 20wk echo. Toen wisten we zeker dat alles 'goed' zat. En we konden toen gericht shoppen, omdat we wilden weten of het een jongetje of een meisje zou worden
pi_73945214
Oh ik was weer lekker aan het spuit 11-en met m'n reactie op incantrix

Twinkly spannend! Wordt het waarschijnlijk tóch een oktoberbaby!

freubel, wij zijn bij 11 weken al wezen shoppen. Erg vroeg, maar toen hadden zowel de prenatal als de babydump flinke aanbiedingen.

lily ik hoop echt dat de placenta nu een end is opgekropen!

lunastar het kan natuurlijk zomaar omslaan. Hoe je eruit ziet, zegt niks over je bevaldatum! Ik hoop voor je dat de baby zich snel gaat aandienen
pi_73945785
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
Eh een week of 18 ofzo
En we hebben nog niet echt veel....
Elke keer sta ik weer in de winkel en dan weet ik niet wat ik moet kopen
pi_73946213
In het begin vanaf week 12 ofzo
En toen steeds elke keer een beetje. En nu met bijna 24 weken, bijna alles in huis.
Geeft mij een soort van rust. Ben nogal een controlfreak.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:01:50 #277
95408 Incantrix
pi_73946370
Woah, ik val meteen in een spannend verhaal, Twinkly! Voorspellende gaven misschien wel? Zet 'm op girl!

Thnx voor de tips aangaande mijn komende VK-afspraak allemaal, ik beraad mij nog even

Ehm, BJ is 30 weken vandaag!

En verder ben ik het hardstikke kwijt, hoe erg! Ik denk dat ik even een douche ga pakken, ik stink
3!
pi_73946415
ooo ik ben ook direct na de 1e echo (10 weken ) begonnen met de eerste aankopen... en nu hebben we echt ALLES (30 weken).
Heerlijk rustgevend gevoel in mijn hoofd

ik heb de woonkamer weer schoon en netjes en ga zo lekker mijn bedje nog even in... heb ik wel verdiend dacht ik zo
pi_73947003
Wij hebben gewacht tot na de 20-weken echo (22 weken) met het grote werk bestellen en zelfs toen alleen kamertje en rijtuig omdat die in de aanbieding waren. Spul is er echter nog niet (zaterdag ) en daarom hebben we verder ook nog niet veel eigenlijk aan kleertjes of spullen omdat we het toch nog niet kunnen opbergen... Maar zodra het spul staat ga ik de lijst erbij pakken en afstrepen en dan helemaal los! Mag ook wel met 31weken....
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:30:08 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73947403
Twinks, spannend!!
ik had vanmorgen zomaar over je krampen heen gelezen

Hè, ik wilde nog iets zeggen...
Owja, lily ik duim voor je morgen. Heb je zelf het idee dat ie opgeschoven is? in de zin van minder bloedingen?
pi_73948009
Oh oeps freubelmuts Maar dan ligt ie waarschijnlijk best wel in een stuit, en dan weer dwars en dan weer op z'n kop en dan weer...

De verloskundige heeft net gevoeld en ik had om 12 uur 2 cm ontsluiting. Ik had toen constant weeen om de minuut van 45 seconden en soms 2 tot 3 achter elkaar. Ze komt om 3 uur weer kijken. Ik heb net gedouched (echt fijn met de sproeier op mijn onderbuik) en nu komen ze minder vaak maar ze doen wel meer pijn.
Het kan nog wel stoppen allemaal maar dat verwachte ze niet.
pi_73948070
Oh Twinkly, spannend! Je gaat het gewoon echt halen hoor... nog 8 uur en 32 minuten....
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:52:05 #283
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73948125
Twinkly wat spannend! Zet m op meid
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_73948192
Twinkly spannend hoor.
Volgens zit het er aan te komen hoor

Succes/sterkte Zet 'm op,
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:54:02 #285
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73948204
Spannend Twinkly! You go girl!
A grand adventure has begun.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:04:48 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73948667
Een live Fok!bevalling!

Zet 'em op Twinks!
pi_73949023
Twinkly succes en zet m op

en wat heerlijk "op tijd"
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:30 schreef Asyniur het volgende:
Owja, lily ik duim voor je morgen. Heb je zelf het idee dat ie opgeschoven is? in de zin van minder bloedingen?

ik heb goede hoop in ieder geval maar durf het niet te hard uit te spreken
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:15:04 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73949077
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:13 schreef lily het volgende:
Twinkly succes en zet m op

en wat heerlijk "op tijd"
[..]

ik heb goede hoop in ieder geval maar durf het niet te hard uit te spreken
Dan zeggen we gewoon niks...
maar ik doe wel vast een klein voor je
pi_73949113
Twinkly probeer je lekker even af te zonderen, trek je slaapkamer gordijnen dicht, doe een zacht lichtje aan en ga even lekker liggen met de tv aan of muziekje aan. Meestal wanneer je even lekker de tijd neemt voor je zelf en je weeen worden ze sterker.
pi_73949956
Dat klinkt goed Twinkly

Hier weer goedgekeurd door de vlos. Afgesproken dat hij zondagmiddag eventueel komt strippen.
In het uiterste geval word ik dinsdag overgedragen aan de gynaecoloog. Dat geeft me nog een paar dagen!
pi_73949991
Twinkly, spanneeeeeeend! Zet m op!

Ik zag 3 verse jongetjes langskomen <3 gefeliciteerd het-is-mij, martine en troel!:)
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:08:34 #292
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73953295
en twinkly ben benieuwd...

Gho Rubey hopelijk zet het toch voor dinsdag in gang...
pi_73954336
om 16 uur ruim 4 cm en helemaal verstreken.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:39:58 #294
95408 Incantrix
pi_73954468
Woah, een douche en een tukje later is het dus echt zo ver voor Twinkly!! Waaauuw meid, zet 'm op! (Nu heb ik nog meer spijt dat ik je niet in de OP heb gezet ) Wiehoe, ik denk aan je!
3!
pi_73954474
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Jij hebt vandaag je kindje nog!

Succes!
pi_73954683
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
Zo gaat hard joh

Dan zul je vandaag je wonder nog wel in je handen mogen houden.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:47:03 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73954729
Twinkly was jij nou degene die vandaag om 22:22u wilde bevallen?
En natuurlijk nog even een
pi_73954782
Ohw live bevalling!
pi_73954898
Twinkley, zet 'm op meid

Rubey, spannend, hopenlijk is het strippen niet nodig en heb je je kleintje al voor zondag
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:54:00 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73954952
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:38 schreef Rubey het volgende:
Dat klinkt goed Twinkly

Hier weer goedgekeurd door de vlos. Afgesproken dat hij zondagmiddag eventueel komt strippen.
In het uiterste geval word ik dinsdag overgedragen aan de gynaecoloog. Dat geeft me nog een paar dagen!
Mijn collega zei: gewoon een paar keer zuchten en duwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')