quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.
Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk. Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte'
. Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
[..]
Nee, heel stom, ik voel juist beweging bovenin. Ze was ook niet 100% zeker, vandaar de echo denk ik. Ze was 80 % zeker van een stuitligging zei ze.
Ik heb het helemaal niet op draaipogingen en ook niet op vaginale stuitbevallingen eigenlijk. Gewoon omdat ik weet van MvD dat beide dingen toen 'mislukte'
. Maar de vk was over beide dingen heel positief, dus ik denk er verder nog maar niet over na en zie wel wat ze me aanraden als hij idd zo ligt en blijft liggen.
[..]
Ik heb het ook niet op geen van beide.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:22 schreef Baldria het volgende:
Even een ego postje: Woehoe, het hartje klopte en we zijn inderdaad op 22 mei uitgerekend!
Verder over 2 weken nog een keer een echo, omdat ze dan wat meer kunnen zien! Echte mazzel dus!
Dat was een heel belangrijk berichtje van mijquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:50 schreef _evenstar_ het volgende:
lol amaranta 4 keer hetzelfe berichtje Quoten in een berichtje?
wettelijk 24 wekenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:47 schreef ymme het volgende:
Wanneer is de baby levensvatbaar? Was dit nu met 24 of met 26 weken? (85% heeft dan kans tot overleven).
mijn knop blijft weleens hangen. En ja, jij bent voor mij heel belangrijk. Dus ik wil alles goed benadrukkenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:51 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat was een heel belangrijk berichtje van mij....
en dat is het belangrijkste, een kindje gaat neit voor niks zo liggen. Dat staat voor mij als een paal boven water, en daarom zeg ik, aan mijn lijf geen polonaise!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:08 schreef Groofsken het volgende:
Bij mij niet zo zeer 'aan mijn lijf geen polonaise', maar meer... 'mijn kind ligt niet voor niks zo. Laat hem lekker liggen hoe hij het fijnste ligt'.
En ik ben niet echt bang voor de bevalling, maar wel wat banger dan voor de eerste bevalling.
Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeurenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
hihi, maaruhm even daar op ingaan, die draaipoging, niet doenieders eigen keus natuurlijk, maar brrr NOOOOOOIT van mijn leven meer
zei ik eergisteren nog vol trots tegen een vriendin dat ik niet meer hoefde te spuugen, was het gisteren toch weer raakquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:
wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
maar bedankt lieve allemaal voor de aanmoedigingen en het meedenken
Nog eventjes genoeg om zelf te draaien, dalijk in bed maar even toesprekenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:54 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik neig ook naar niet hoor. Maar ik neem zelf deze stuit eigenlijk nog niet zo serieus geloof ik. S is ook nog vrij laat omgedraaid, ik heb nog 6,5 week te gaan, minstens, er kan nog zoveel gebeuren.
Amaranta, haha.
je kind is al eerder levensvatbaar...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:57 schreef ymme het volgende:
Met 26 al levensvatbaar. Dus dat is een grote mijlpaal.
Nog 2 weken te gaan dus. Geeft toch een stukje rust lijkt me.
ik weet niet of het zó nauw komtquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:
Jeetje, vind het wel raar hoor. Hoe en wie heeft die termijnen dan vastgesteld
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.
Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
je moet het altijd proberen! Baat het niet, dan schaat het niet.
ik weet het ook nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:11 schreef ymme het volgende:
Nee dat snap ik. Ik overdrijf een klein beetje natuurlijk.
Maar vind het toch raar. Het is nu eenmaal zo.. En dat snap ik ook wel. Maar vind het toch raar, wie ook dat termijn bedacht heeft enzo.
Eigenlijk wel heel interessant stukje. Maar wat ik dus echt niet wist he, dat vloeien, duurt dat echt zo lang? Nooit bij nagedacht eigenlijk....Ging er min of meer van uit dat het binnen een dag of twee wel weg was.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:46 schreef Vlindur het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevalling Hebben jullie dat al eens gelezen?
Dat dus....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:44 schreef freubelmuts het volgende:
wat betreft het spugen, het stomme is ik ben (gelukkig) niet eens zo misselijk, maar zo gauw ik in beweging kom na het eten moet het er gewoon uit. Heb ook al geprobeerd langer te blijven zitten/liggen vanmorgen zelfs een uur! maar niet geholpen dus
maar bedankt lieve allemaal voor de aanmoedigingen en het meedenken
Hormomenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:19 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Oh ja, en ik denk dat ik vandaag erg onredelijk en onaardig ben tegen. Terwijl vanmiddag alles zo goed ging....Waarom doe ik dat nou?
ditoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
Datte! Precies mijn meningquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gezegd: als de baby in stuit ligt, wordt er níet gedraaid. Kindje zal wel een 'goede' reden hebben om zo te liggen. Desnoods snijden ze hem er maar uit...
Sorry zeggen? Dat wil ik wel, maar ik vind hem zo stom doen....Hij geeft antwoord als ik iets vraag, laat me met rust als ik weg loop.....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Hormomen![]()
Geef het zo een lief kusje en zeg sorry. Dat begrijpt hij vast wel.
De mannen moeten ook 'wat' mee krijgen van de hele 9 maanden zwangerschap
....Hij doet echt heel veel en klaagt eigenlijk ook nooit. Maar op een of andere manier komt alles rot zijn strot uit. Het is zelfs stom dat hij lekker heeft gekookt. En dat kon ik dan ook maar met moeite toegeven....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:29 schreef Incantrix het volgende:
En DJRandall, soms kan het zomaar ineens omslaan he? Ben vandaag ook niet erg aardig geweest (damn, het was goed dat hij niet thuis was, anders had hij wellicht zelfs het fysieke geweld moeten ondergaan dat ik nu de vaatwasser aangedaan heb) en ik heb de afgelopen dagen sowieso tranen te over, maarja.. Je ziet later wel in wat redelijk is en wat niet, en ik weet niet hoe het bij jouw
zit, maar bij de mijne doet dat vaak al een hoop
de vk mag haar mening geven en haar advies, maar ht is nog altijd jouw lijf, en als jij pertinent niet witl dat er gedraaid wordt, dan wordt er ook niet gedraaid.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Ik zie dat persoonlijk,net zoals een aantal van jullie hier, ook niet zitten. Lijkt me zeer onprettig voor zowel baby als ikzelf en of zo'n poging succes heeft is ook altijd nog maar de vraag.
''oer'' drang wat sommige vrouwen dan hebben van het moeten bevallen via natuurlijke weg heb ik dus echt totaal niet, en ben ook niet paniekerig v een eventuele keizersnede.
(maar goed, dit is allemaal vooruit gedacht hoor, misschien ligt die pipo van mij volgende week wel gewoon keurig met zn hoofdje naar beneden)
Nou, baat het niet dan kan het dus wel degelijk schaden. De reden dat ze zo voorzichtig zijn met het toepassen van medische trucs om koste wat het kost een kindje in leven te houden is dat ze niet weten hoe het kindje eruit gaat komen. Het lijkt me heel pijnlijk om een kindje te moeten verliezen, maar het lijkt me nog pijnlijker om een zwaar gehandicapt kind te krijgen dat de rest van zijn leven moet lijden omdat jij het per se in leven wilde houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef ymme het volgende:
Jeetje, vind het wel raar hoor. Hoe en wie heeft die termijnen dan vastgesteld
Naja, ze moeten toch een keer een 'grens' trekken, maar toch zeg... Vind het z'n raar idee.
Nee sorry, we gaan je kind niet proberen te redden, hij/zij is pas 25 weken en 4 dagen.
je moet het altijd proberen! Baat het niet, dan schaat het niet.
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:50 schreef Poppejans het volgende:
Maar mag je dat zelf beslissen dan, als je echt niet wilt dat vk gaat proberen te draaien?
Wat lief van je, thnxquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef freubelmuts het volgende:
incantrix kijk je wel uit dat je geen kou vat?!
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Als je als kind zo'n kamer krijgt dan weet je dat je de leukste mama van de wereld hebt. Erg tof!
Bij 26 weken zijn de organen allemaal gevormd zoals het hoort, maar nog niet voldoende ontwikkeld. De longen, het centrale zenuwstelsel, en het darmstelsel kunnen hun taken buiten de baarmoeder nog lang niet volledig aan. Een kindje dat met 26 weken geboren wordt en blijft leven heeft dan ook een kans van bijna 1 op 2 in zijn latere leven op een of meerdere afwijkingen/achterstanden. De overlevingskans van een prematuur kindje dat met 26 weken wordt geboren is tegenwoordig zo'n 70%. Dat is heel veel verbeterd met zo'n 15 jaar geleden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef amaranta het volgende:
Nou ja de termijn van 26 weken....dat zal niet zomaar natte vinger werk zijn, daar zit iets medisch achter, kan ik me wel ergens voorstellen. Je kind heeft gewoon 40 wken nodig om te groeien. Met 26 wk zal je kindje wel zo volgroeid zijn dat bijv de longetjes ofzo goed kunnen werken buiten de baarmoeder.
Ik weet het ook niet precies. Wanneer de longetjes klaar zijn enzo.
Ben ik het mee eens. Ik zou een draaipoging wel proberen en als het echt pijn doet of het kindje wil echt niet van zijn plek dan niet kosten wat kost door proberen te gaan. Ze houden heel goed in de gaten hoe het met het kindje gaat en er gaat zelden iets mis. Misschien heeft hij alleen een zetje in de goede richting nodig.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk! Ik heb trouwens wel het idee dat je door het lezen op internet vooral de paniekverhalen te horen krijgt. (Wanneer voelen mensen de behoefte iets op een forum te delen? Dat is meestal bij een nare ervaring en niet bij een prettige.) Ik zou dus zeker serieus het advies van de verloskundige in overweging nemen.
Dat idee heb ik ook, dat m'n darmen in de verdrukking komen. De constante pijn die je omschrijft heb ik nu namelijk een paar weken, maar elke keer gaat hij wel weer over (en wordt minder na toiletbezoek). Ik hoop dat het jou ook alleen sporadisch een slechte nacht oplevert (of beter nog: dat het bij jou wél om voorwerk gaat!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:48 schreef Twinkly het volgende:
[klaag]
Ik lig al de hele nacht wakkerSinds gistermiddag heb ik constant harde buiken en sinds gisteravond ook pijn in mijn onderbuik, maar geen weeen want het is een constante pijn. Het zullen m'n darmen wel zijn, misschien drukt hij daarop met zijn hoofd ofzo. Een kruik helpt niet. En ik kan ook niet liggen in bed omdat m'n heupen in iedere houding pijn doen. Dus ik heb mijn lief al wakker gewoeld
Muh
[/klaag]
Spannend!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:23 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben daarnet de slijmprop verloren (getsie) heel veel lichtroze slijm laat ik zeggen dat het maar goed is dat ik gisteren de was gedaan heb. En mijn darmen zijn zich volgens mij ergens op aan het voorbereiden![]()
De krampen komen en gaan toch wel, en de kruik werkt nog steeds niet.
Uhm... eeks?
das waarquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:28 schreef freecell het volgende:
En van die darmen dat vond ik wel een prettig idee zelf!
Geen idee waar het over gaat, maar als je iets niet hebt verteld, kan ik me voorstellen dat je dat nu nog steeds niet wil. Inderdaad aan de vk vragen om het door te schuiven, dan ben je zelf meer op je gemak lijkt me.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:48 schreef Asyniur het volgende:
Incantrix, ik zou het dan wel even van tevoren aan je moeder vertellen. Dan is het moment zelf al een stuk minder beladen...![]()
Ja uhh... 'kben zwanger heurquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:45 schreef freecell het volgende:
Happy, lichtgevende placenta's?edit: Ha! ik zag het nog
![]()
Succes!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:07 schreef Rubey het volgende:
Twinkly spannend!
![]()
Ik ga zo naar de verloskundige, eens kijken wat het plan de campagne wordt voor de komende dagen!
Bel de verloskundige even om dit te vertellen, zodat jullie dat de keer erna pas doen. (laat ze het ook even noteren dat je moeder niks weet, zodat er geen vervelende situatie ontstaat)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:22 schreef Incantrix het volgende:
Beeb had daarstraks trouwens de hik, besefte ik me ineensHeb dat al wel eerder gevoeld, maar het is eigenlijk nooit tot me doorgedrongen dat die ritmische tikjes wel eens de hik zou kunnen zijn
Ow, en ik heb best wel iets sufs gedaan, ik heb mijn moeder meegevraagd de komende VK-afspraak zodat ze het hartje kan horen, dat wilde ze graag en het leek me wel fijn om er iemand bij te hebben bij de pijnbestrijdings-bespreking (lief kan écht niet). Maar ik was even vergeten dat de komende keer ook mijn geboorteplan gingen doorspreken en evt. alvast zouden oefenen met een inwendig onderzoek zodat ik weet wat me straks te wachten staat en die twee dingen zijn superbelangrijk voor mij i.v.m. mijn vaginistische verleden.. En daar weet mijn moeder dus nix van
Na de 20wk echo. Toen wisten we zeker dat alles 'goed' zat. En we konden toen gericht shoppen, omdat we wilden weten of het een jongetje of een meisje zou wordenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
Eh een week of 18 ofzoquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:16 schreef freubelmuts het volgende:
wat ik me afvroeg nog, met hoeveel weken zijn jullie echt spulletjes gaan kopen?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:30 schreef Asyniur het volgende:
Owja, lily ik duim voor je morgen. Heb je zelf het idee dat ie opgeschoven is? in de zin van minder bloedingen?
Dan zeggen we gewoon niks...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:13 schreef lily het volgende:
Twinkly succes en zet m op![]()
en wat heerlijk "op tijd"
[..]
![]()
ik heb goede hoop in ieder geval maar durf het niet te hard uit te spreken
Jij hebt vandaag je kindje nog!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
om 16 uur ruim 4 cm en helemaal verstreken.
Zo gaat hard johquote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:36 schreef Twinkly het volgende:
om 16 uur ruim 4 cm en helemaal verstreken.
Mijn collega zei: gewoon een paar keer zuchten en duwenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:38 schreef Rubey het volgende:
Dat klinkt goed Twinkly![]()
Hier weer goedgekeurd door de vlos. Afgesproken dat hij zondagmiddag eventueel komt strippen.
In het uiterste geval word ik dinsdag overgedragen aan de gynaecoloog. Dat geeft me nog een paar dagen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |