abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73685914
Na heel erg lang bij andere klussers te hebben kunnen meekijken, is vorige week onze eigen verbouwing van start gegaan.

Ongeveer 3 jaar geleden hebben WRH man en ik dit huis gekocht en het heeft ons toen nogal wat nachtmerries opgeleverd, zo vreselijk was het ingericht. Eigenlijk kan het zo in het Funda opmerkelijke foto's topic. Door omstandigheden hadden wij tijdens en vlak na de aankoop en verhuizing wat andere dingen aan ons hoofd en hebben wij toen het huis tijdelijk zo leefbaar mogelijk gemaakt om later te kunnen verbouwen. De tijdelijke tussenfase is dus niet 100% onze smaak (geweest) maar was echt bedoeld als even snel die troep van de vorige eigenaar eruit tot we zelf echt aan de gang gaan.
Nu is het dan zover, dus het slopen is begonnen.

Wat gaan we doen?
- beneden vloerverwarming
- beneden en boven nieuwe vloer
- beneden en boven de wanden stucen
- verlaagd plafond in de woonkamer tbv de beamer en projectie scherm
- beneden alle kozijnen en deuren vervangen door glazen deuren en bij het toilet en garage houten deuren tot aan het plafond
- nieuw toilet beneden
- nieuwe cv / verplaatsing cv
- boven deur verplaatsen tbv het bouwen van een walk in closet
- last but not least the trap van een nieuw kleurtje voorzien

De volgorde wordt wat vreemd aangezien we de handtekening voor de nieuwe keuken al geplaatst hadden voor we gingen klussen dus die is al voor de helft geplaatst incl de nieuwe meterkast, had natuurlijk veel later pas moeten komen.

Goed, zonder pics is dit topic niets waard dus ik zal eerst even een en ander uploaden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_73686167
Deze foto's zijn gemaakt tijdens onze bezichtiging, de inrichting van de vorige eigenaar dus
Geweldig knus niet?

Het eetkamer gedeelte

Deuren die gaan verdwijnen

De gang met een prachtige vloer

De keuken, staat ook helemaal niet vol ofzo

Kantoortje, wij hebben hier de slaapkamer van gemaakt

De slaapkamer, waar wij weer de studeerkamer van hebben gemaakt

De zithoek, met prachtige open haard

Die prachtige open haard kan beter in beeld.

Let wel, dit is dus een modern huis van 15 jaar oud...

[ Bericht 10% gewijzigd door Vonkenboer op 14-10-2009 16:57:00 (foto's zichtbaar gemaakt) ]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 16:58:01 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73686280
Zo, ik heb de foto's even zichtbaar gemaakt.
Heb je ook nog foto's van de buitenkant ? Dit voor de beeldvorming
pi_73686312
was er net mee bezig
goed plan, zal ik er ook nog bij zetten, ff zoeken
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:03:23 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686435
Oh, dit wil ik wel volgen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_73686437
Voor de beeldvorming, dit is ons huis aan de achterkant.
Let niet op de tuin, we hebben geen groene vingers en de tuin is het volgende project, over een jaar ofzo.

woensdag 14 oktober 2009 @ 17:04:20 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686466
Wel een onwijs mooi huis zo
pi_73686548
thanx, maar die inrichting...
Als je dan bedenkt dat lief en ik van glas, rvs en minimalistisch houden
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:10:06 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686639
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:06 schreef WRH het volgende:
thanx, maar die inrichting...
Als je dan bedenkt dat lief en ik van glas, rvs en minimalistisch houden
Dan is het goed fout ja
pi_73686646
Dan heb je nog genoeg te doen idd . Vooral die bakstenen muur binnen .

Maar ziet eruit als iets wat ik wil volgen, derhalve een tvp.
pi_73686783
Wat hebben we gedaan om het tijdelijk leefbaar te maken?
vrnl gewit, veel gesloopt en veel weggegooid.

Open haard ging dus direct mee met de oud ijzer boer, de muur was niet meer te redden met de steenstrips dus ook maar gesloopt, vandaar nu een ronde muur.

Het kantoortje werd onze slaapkamer

De slaapkamer werd onze studeerkamer.

Ja, we kunnen heel goed hinkelen nu, maar het leek voor ons de beste goedkope optie voor tijdelijk...

Zitkamer gedeelte.
pi_73686804
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:10 schreef Sapstengel het volgende:
Dan heb je nog genoeg te doen idd . Vooral die bakstenen muur binnen .

Maar ziet eruit als iets wat ik wil volgen, derhalve een tvp.
jep, die ging er binnen 2 dagen aan!
Bakstenen, open haard en steenstrips... dramatisch gewoon
pi_73686964
En nu?!

ehm, vandaag ziet het er beneden zo uit:

tegelvloer ging opvallend makkelijk, misschien omdat de helft niet gevoegd was?

We hebben de volgende planning:
2de week van november wordt de vloer beneden geėgaliseerd en de vloerverwarming aangelegd.
Wij hebben onszelf dus tot dan de tijd gegeven voor het sloopwerk, zowel boven als beneden, het nieuw opbouwen van de muren en het leggen van de vloer boven, die leggen we zelf.
Aangezien we beiden zelfstandig zijn viel het redelijk makkelijk te plannen; in de weekenden doen we alles samen, doordeweeks zit WRH man op een paar veel te leuke opdrachten dus doe ik het grote werk. (gewoon 2 maanden vrij genomen )
2 maanden lang zweten dus.
Leuk hieraan is dat ik sinds dit weekend elk uur wel weer een nieuw lichaamskleurtje ontdek op telkens onmogelijke plekken, maar ook kantoorhandjes zullen er aan moeten geloven!
pi_73686979
Goed huis hoor !
pi_73687051
Jullie hebben het voor het oog al een heleboel frisser gemaakt! Best geinig vinyletje trouwens.

Ik vind de ronde muur wel leuk, hou je die? Past goed bij je ronde raam ed.. En een openhaard in je slaapkamer.... Vet!!

Succes met de puizooi die je aangericht hebt
pi_73687295
thanx.
ja, de ronde muur blijft, zonde om die weer dicht te maken.
het geeft ons wel een uitdaging bij het plafond, omdat er een latei zit.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:39:01 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73687394
Dat dambord in de woonkamer, blijft dat zo...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73687591
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:39 schreef error_404 het volgende:
Dat dambord in de woonkamer, blijft dat zo...?
nop, die houdt me nu al uit mijn slaap.
De hele beneden verdieping krijgt een matte nagenoeg witte natuurstenen vloer, gaat mooi passen bij onze nieuwe hoogglans zwarte keuken. (vinden wij dan he)
pi_73687682
Jammer dat je de openhaard hebt weggehaald!
En dan bedoel ik, dat je er geen nieuwere strakke in zet.
Ben zeer benieuwd naar het moderne.
Good luck!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73687698
Ah, eindelijk een topic met mensen die een beetje moderne smaak hebben.
pi_73688363
Zal nog even uitleggen hoe het moet gaan worden:

Beneden hebben we inmiddels de bijkeuken uitgebroken en bij de keuken getrokken.
(zal zo een foto zoeken van de nieuwe keuken, die zit er voor de helft in).
Vanuit de gang kun je nu via 2 deuren naar de woonkamer, aan weerszijden van dat prachtige steenstrips gewitte muurtje zitten deuren, schuin geplaatst.
dit wandje gaat eruit, trekken we recht met de rest van de muur en daar komen 2 glazen pendeldeuren van vloer tot plafond.

van de hal naar de gang gaat de dichte deur met daarnaast dat gaas-glas er ook uit, dat wordt ook een glazen pendeldeur tot plafond, met een glazen wandje ernaast dat met minimale bevestiging aan plafond en vloer vastzit, dus geen storende 'lijntjes' er meer in.

er komt een natuurstenen vloer, vrijwel wit en mat, banen van 40 cm in wild verband, over de gehele benedenverdieping.
hier komt vloerverwarming als hoofdverwarming onder, zodat we van alle storende radiatoren af zijn.
de kozijnen worden zwart, net als de eerste trap. (maar ik twijfel nog, of het niet te gekunseld wordt, misschien toch die trap wit houden...).

Boven komt een lichte houten vloer, een walk in closet in de kleinste kamer, daar moeten we een muurtje met deur voor verplaatsen. een extra dakraam in de studeerkamer, maar dat gaan we nu niet meer halen, dat wordt van de lente als we zeker weten dat het goed weer is.

en overal, boven en beneden, komt spachtelputz (al heb ik mij laten vertellen dat dat eigenlijk ook al weer ouderwets is), maar een nieuwe hele hele fijne korrel, spierwit.
op de eerste verdieping hebben we al veel schuine daken, die blijven gewoon hoogglans wit.

Daarna gaan we verder met de inrichting; paneelgordijnen overal, we zijn nog bezig met het uitdenken van het plafond waar een projectiescherm voor de beamer op 1 of andere manier in verwerkt moet worden en verder vooral heel veel niets.
qua inrichting hebben we alleen een grote hoekbank, een (glazen) eethoek en een zwarte vleugel, that's it.
waar we de meeste zin in hebben, is straks de verlichting uitzoeken, die wordt natuurlijk modern, strak en rvs.
pi_73688685
Prachtig, geniaal, erg leuk! Misschien kan ik binnenkort ook zo'n topic openen
Daar zit je dan.
pi_73688730
Nog even de keuken, staat nu op de hangplek na.
Naast het raam zit nog een deur naar buiten, daar komt een soort hangplek / bar, van zwart glas, net als de afzuigkap.
De witte dichte deur die je ziet gaat naar de garage, die wordt vervangen door een nieuwe stompe deur tot aan het plafond.

pi_73688888
Wauw, mooie keuken en wat een mooi huis van buiten.
Succes met de klus en het inrichten naar jullie smaak.
pi_73688954
Mooie keuken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:32:42 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73697871
Ik vond het oude interieur mooier dan wat het nu is en gaat worden (behalve die tegenvloer en keuken, brrr), maar ik ben dan ook een enorme tuttebol

Het wordt wel netjes aangepakt hoor, heb je tekeningen of iets van hoe het er beneden uit komt te zien?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73697995
Je weet BBQ-kip, ik ben helemaal van het oude, maar kan een zeer goed doorgevoerd modern huis erg waarderen. Zolang het maar klopt!
Maar blijf het jammer vinden dat ze het rookkanaal hebben weggehaald.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:50:17 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73698644
Ik blijf de associatie "kantoorpand" houden, ik zou me er nooit thuis kunnen voelen.
Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld een heel strak modern huis en het is wel supernetjes allemaal, het past bij elkaar en klopt. Is alleen gewoon mijn ding niet, maar dat boeit ook eigenlijk helemaal niet
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73703388
vind het zelf meestal prettig als de binnenkant in overeenstemming is met de buitenkant.
de vorige eigenaar heeft vanaf tekening dit huis gekocht en er vervolgens met alle mogelijke moeite geprobeerd iets van te maken wat het niet is, dat vind ik dus echt zonde, hij had beter een huis in de straat hiernaast kunnen kopen, daar staan de t-kap huizen met ruitjesramen, had veel beter gepast.

hou zelf helemaal niet van de frutsels, de tuttels en de troepjes, vind een kantoorpand juist wel lekker relaxt
rookkanaal is trouwens niet volledig weg hoor, althans, het kanaal wel maar de schoorsteen zit er nog gewoon.
maar in onze inrichting past het niet, de open haard die we op de slaapkamer hebben vinden we genoeg :-)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:53:42 #30
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73705274
Eens met BBQ-kip, ik vind het er ook als een kantoorpand uitzien. Maar het is wel mooier dan het was
pi_73720897
dat kantoorpand gevoel komt door die vloer.. mooie strakke tegelvloer erin en een beetje aankleden

wel mooi verder
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_73723066
oeh, dit wil ik ook graag volgen!
Ik moest wel even slikken dat je die houten vloer er uit gesloopt hebt, maar goed, daar zul je vast een goede reden voor gehad hebben
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:17:00 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73723662
Wat een verandering maar wel mooi gedaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73729858
WRH, wat een schitterend huis en wat een mooie inrichting, wat me zo opvalt de ruimte, zit gewoon hier even te kwijlen ( woon zelf 1 hoog amsterdam, wel heel klein maar zo knus, je snapt me wel, klein maar fijn) maar even compliment.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_73734012
Het is nu al beter dan het was, het paste inderdaad niet bij het huis.
En wat een mooie grijs (kalfsleder of suede?) bank!!
Succes met het verdere werk nog.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73757624
thanx!

inmiddels zijn we krap een week bezig, van het weekend samen begonnen en deze week ben ik alleen verder gegaan en we liggen gewoon voor op schema
ja dat verwacht je ook niet natuurlijk.

de ondervloer was echt vreselijk, heb knalblauwe handen en tintelende vingers, er vrnl uitgesloopt met gewoon 2 handen en een beitel en hamer, hij zat echt overal maar dan ook overal compleet verlijmd.
heb verschillende dingen geprobeerd die ik op internet gelezen had; onder water zetten (deed niet zo heel veel, werd pulp) met koevoet (leuk maar zwaar onhandig) en de laatste tip heb ik niet meer geprobeerd; eerst de cirkelzaag erin, had niet echt nut want het waren al kleine plankjes, zeg maar formaat van de zwart-witte blokjes, dus meer zaagsnedes erin doet dat niet echt veel.

gelukkig kon WRH man deze middag ook nog aan de slag en heeft hij een boorhamer gehuurd om daarmee de laatste echt vastzittende stukken eruit te halen.
Ben zelf zonder mijn dagelijkse hakken 1.60 m en nauwelijks 50 kilo dus ik zag mijzelf niet met zo'n zware hamer de vloer eruit kloppen

de vloerenharrie is gisteravond ook langs geweest om te bekijken of het zo kan voor de nieuwe vloer of dat de dekvloer er ook uit moest.
vooraf had hij verwacht dat het er nooit goed en heel uit zou komen maar yes, gelukkig, hij vond het er prima uit zien dus de dekvloer blijft gewoon liggen.
dat scheelt ons een hoop werk dus daar ben ik wel blij mee.

ps, leuk, A'dam, heb ik zelf 12 jaar gewoond.
ps 2 eh, de goede reden om de vloer eruit te halen is dat we hem echt heel heel lelijk vonden te oranje, de smalle stroken, te veel verschillende breedtes stroken (6 welgeteld) en slecht gelegd (opbollend)
ps 3 de bank is velours en wordt volgend jaar vervangen

ok, eerst wat foto's van vandaag;
pi_73757892

Dit blijft toch altijd weer zo'n lekker gezicht, een maagdelijk lege kamer, dat voelt best wel goed na al dat werk.

er moet een klein stukje vloer opnieuw in bij de ronde muur, omdat hier oorspronkelijk dus geen dekvloer lag, er stond een rechte muur omheen.

Omdat de bouwbak er nog niet was en we al wel begonnen waren, maar 'even' wat afval op het keukenterras gegooid. Bleek niet zo handig, was erg tijdrovend om dat daarvandaan weer in de bouwbak te gooien die vanochtend werd neergezet. Maar goed, het zit er nu in, dit is allemaal weer weg.

Ook een lekker gezicht, de tegelvloer is er helemaal uit, in gang en hal en in het toilet (links, niet zichtbaar op de foto).
Het glas en de dichte deur waar je tegenaankijkt gaat eruit en wordt vervangen door 1 glasplaat met 1 glazen pendeldeur.

Wat gaan we dit weekend nog doen?
De muur van de woonkamer en de gang gaat eruit, de vensterbanken gaan eruit, het plafond van de erker gaat eruit en het zelf geknutselde tijdelijke plafond bij de verwijderde open haard gaat eruit.
Dan ook nog alle kozijnen en deuren beneden.
Daarna, als er nog voldoende tijd is, gaan we door naar boven, verder slopen.
Overigens, als er nog dames zijn die een geweldige work out voor hun billen zoeken; haal je vloer eruit!
Echt, ik sport geregeld maar heb nog nooit in mijn leven zulke pijnlijke billen gehad, de trap durf ik niet meer op vandaag.

Voor nu; douchen en een borrel.
pi_73758410
Een wel verdiende borrel!

Proost!
pi_73758803
Mooie tuinset
pi_73766512
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:55 schreef WRH het volgende:
-knip-
ps 3 de bank is velours en wordt volgend jaar vervangen

ok, eerst wat foto's van vandaag;
Blauwe handen? Hoe doe je dat dan toch?
Wel fijn dat de dekvloer goed is dat scheelt een hoop.
Velours..mooi maar dat lijkt me snel slijten.
Enne wij willen januari een nieuwe
pi_73772580
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:55 schreef WRH het volgende:
ps 2 eh, de goede reden om de vloer eruit te halen is dat we hem echt heel heel lelijk vonden te oranje, de smalle stroken, te veel verschillende breedtes stroken (6 welgeteld) en slecht gelegd (opbollend)
Oh, dat zie je dan weer niet op foto's he En als je zelf voor een natuurstenen vloer gaat, dan zal dat hout sowieso geen eerste keus geweest zijn
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:57:55 #42
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73772920
Heb je meer foto's van je tuin? Ik vind 'm mooi, zo op dat ene fotootje
Schiet trouwens erg lekker op, zo te zien. Voor liggen op schema, lijkt me heerlijk!
pi_73833223
mijn blauwe handen zijn grotendeels weer over. dat kwam vrnl omdat ik niet al te sterke polsen heb en met het handje (beitel en hamer) grote stukkien spaanplaat eruit bikte. na tijdje werd mijn pols moe en dan ging ik dus misslaan; op miijn linkerhand ipv de beitel maar alles went en bovendien, de vloer ligt er volledig uit.

zoals het er nu uitziet:

De muur van de woonkamer naar de gang is er nu uit, evenals de '80-er jaren boog in de deur naar de keuken.
Bedoeling is om de muur recht door te trekken met 2 glazen deuren, dus er moet nog wel een stukje muur aan beide kanten opnieuw opgebouwd worden. Het lijkt zo weinig, ongeveer een meter is die muur straks teruggedrongen en gewoon rechtgetrokken met de bestaande muren maar als je er staat is het best wel veel.

Wat wel naar boven kwam (en wat we hadden verdrongen) is een gedeelte behang van de vorige eigenaar, hebben toen we er in kwamen heel snel wat extra brede banen wit behang er tegen aangegooid en nu zullen we het oude behang toch echt volledig moeten verwijderen, dus eind van de week huut ik een behangafstomer.

Waar we nu tegen aan lopen (maar wel volgens verwachting):
De verschillende electriciteitspunten, verdeling etc. De beste oplossing lijkt toch telkens weer, een verlaagd plafond.
Nadeel is dat we dat dan echt over de volledige benedenverdieping moeten doen, omdat overal alles doorloopt of met glazen deuren wordt, dus 1 kamer ofzo gaat niet werken. het is hier verhoudingsgewijs vrij laat (2.42 m ) dus de verlaging moet echt zo minimaal mogelijk. Maar het biedt wel de mooiste oplossing, ook voor inbouw verlichting en in het woonkamer gedeelte moest het toch al omdat daar een gedeeltelijk zichtbare latei zit en omdat we het projectiescherm minimaal gedeeltelijk in het plafond willen laten vallen.
Het betekent ook gewoon heel veel extra werk.

2de waar we over nadenken nu, is de muur van het halletje naar de gang. die ligt er nu grotendeels uit en wordt straks vervangen door ook een glazen deur met een stukje glas ernaast. een klein stukje muur staat nu nog. omdat de gang nu kleiner wordt, doordat we die rechttrekken en een gedeelte bij de woonkamer halen en de hal bij de voordeur verhoudingsgewijs achterlijk groot is, is het ons idee om die dus kleiner te maken, dus dat muurtje te verplaatsen. dat is het werk niet maar als we dat willen dan moet het wel nu gebeuren, voor de vloer erin gaat. we denken er nog over.

als laatste twijfelen we over hoe precies die nieuwe stukjes muur die aan weerszijden van de 2 glazen deuren komen naar de woonkamer. raar maar waar, die muur recht door trekken is het plan maar nét op een paar cm na (zeg tussen de 5 en 10 cm) komt die dus niet precies gelijk uit. aan de kant van de ronde muur komt hij iets naar binnen de woonkamer uit als we die echt helemaal recht doortrekken. dus we kijken even wat we daar mee moeten. denken nu aan dan maar met een hoekje, kunnen we in dat hoekje naar de trap toe alle schakelaars weer kwijt, zijn die ook gelijk mooi uit het zicht.

afijn, het sloopwerk beneden is voor een groot gedeelte gedaan, daar hadden we zeker nog een week extra voor gepland dus dat is erg lekker. deze week ga ik boven aan de slag, alle spullen naar 1 helft van de zolder brengen zodat ik op de 1ste verdieping alvast de wanden kaal kan maken. met de behangstomer gaat dan overal het behang eraf, zodat na het leggen van de vloer ook meteen de stucadoor kan langskomen.
dit omdat we toch weken lang de verwarming niet aan mogen ivm de nieuwe vloerverwarming en ik dus geen zin heb om dan na die periode nog steeds de bank niet in de woonkamer te kunnen zetten omdat we dan weer de kou en het vocht hebben van het hele huis gestuct, dus liever meteen door, hebben we maar 1 periode kou en vocht en leefruimte op zolder of in de garage.

vrijdag gaan we alle spullen halen voor het opbouwen van de muurtjes en het plafond beneden, daar gaan we dan vanaf vrijdag mee aan de slag.
pi_73833237
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:57 schreef Pien85 het volgende:
Heb je meer foto's van je tuin? Ik vind 'm mooi, zo op dat ene fotootje
Schiet trouwens erg lekker op, zo te zien. Voor liggen op schema, lijkt me heerlijk!
ik zal eens even zoeken, heb er wel veel van de tuin op zich, maar dat is echt het project van NA het huis, dus nu is dat een enorme onkruid bende!
pi_73833265
Wat we trouwens ook heel gezellig tegen kwamen:
we hebben geheel conform verwachting het hoofdkwartier van onze muizeninvasie gevonden.

Dit zat er tussen, halve isolatiemateriaal hebben ze gebruikt, let ook op de voedselvoorraad; een en al nootjes, leeg vooral.

Dit viel er dus op de vloer toen we het plafond er eenmaal uit hadden.

Dit is een verlaagd plafond boven de erker. wij willen dat plafond straks mee laten stuccen maar het was van hout, dus er moet iets anders in. nu gaan we er eerst maar even wat nieuw isolatiemateriaal tussen doen, dan een hele grote lading gif en dan pas opnieuw dichtschroeven.
We horen ze nu in de slaapkamer trouwens, duideiljk pissed over het vernielen van hun woonruimte...
pi_73834912
Mooi huis!
Ben niet van het superstrakke en moderne, maar volg het toch graag.
Succes!
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_73836961
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef WRH het volgende:
Wat we trouwens ook heel gezellig tegen kwamen:
we hebben geheel conform verwachting het hoofdkwartier van onze muizeninvasie gevonden.

[ afbeelding ]
Dit zat er tussen, halve isolatiemateriaal hebben ze gebruikt, let ook op de voedselvoorraad; een en al nootjes, leeg vooral.

[ afbeelding ]
Dit viel er dus op de vloer toen we het plafond er eenmaal uit hadden.

Dit is een verlaagd plafond boven de erker. wij willen dat plafond straks mee laten stuccen maar het was van hout, dus er moet iets anders in. nu gaan we er eerst maar even wat nieuw isolatiemateriaal tussen doen, dan een hele grote lading gif en dan pas opnieuw dichtschroeven.
We horen ze nu in de slaapkamer trouwens, duideiljk pissed over het vernielen van hun woonruimte...
Ik denk dat je beter eerst kan zorgen dat die muizen echt weg zijn ipv met gif aan de gang te gaan. Stel nu dat er nog eentje een weg weet te vinden die kant op en komt boven je plafond terrecht. Het gif rekent dan wel af met dat beest, maar daarmee blijft het beest dus wel op je plafond liggen en gaat daar liggen rotten, wat weerr ander ongedierte aantrekt om nog maar te zwijgen van de stank-overlast.
Lijkt me dus handig om gewoon te zorgen dat die beesten echt weg zijn. Ik zou er zelf dan ook een gespecialiseerd bedrijf bij halen om ze weg te laten halen. Dan weet je zeker dat je er vanaf bent, en hoef je ook geen gif te gebruiken (en als 't niet per se nodig is, zou ik geen gif willen gebruiken natuurlijk)
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:15 #48
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_73837202
Mooi huis, mag ik vragen waar dit staat ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_73838411
Hebben jullie er nou een houten vloer uit gesloopt?
Zonde!
Of was deze in een slechte staat? (slecht ingelegd enz)

Verder hebben jullie het al echt mooi verbeterd!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:57:20 #50
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73840097
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_73842175
Huis staat in een buiten-buiten-buiten wijk van Almere, ongeveer 15 autominuten vanaf Almere.
houten vloer eruit is niet zonde, tenzij je het mooi vindt en laten wij dat nou niet vinden

muizen en gif maak ik mij niet zo veel zorgen over, muizengif droogt gestorven muizen uit zodat het niet gaat stinken of rotten of ongedierte aantrekt. en een vrijstaand huis in de polder volledig muizenvrij maken en houden?! as if!
we zetten ze telkens weer buiten uit na het vangen in diervriendelijke muizenvallen en af en toe een aangeknaagde kerstbal hoort er gewoon bij als je buiten woont.
en dat met katten (nu nog maar 1 sinds kort), hadden er 3 maar die keken er zelfs niet naar
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:45:40 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_73855373
Kat moet je gewoon bijna niets te eten geven, dat triggert z'n jachtinstict. Zou jij nog gaan werken als je elke dag keurig een mandje vreten aan je voordeur had hangen ??
pi_73941569
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef WRH het volgende:
Huis staat in een buiten-buiten-buiten wijk van Almere, ongeveer 15 autominuten vanaf Almere.
houten vloer eruit is niet zonde, tenzij je het mooi vindt en laten wij dat nou niet vinden

muizen en gif maak ik mij niet zo veel zorgen over, muizengif droogt gestorven muizen uit zodat het niet gaat stinken of rotten of ongedierte aantrekt. en een vrijstaand huis in de polder volledig muizenvrij maken en houden?! as if!
we zetten ze telkens weer buiten uit na het vangen in diervriendelijke muizenvallen en af en toe een aangeknaagde kerstbal hoort er gewoon bij als je buiten woont.
en dat met katten (nu nog maar 1 sinds kort), hadden er 3 maar die keken er zelfs niet naar
heb jaren gedroomd over verhuizen naar almere, ja ik weet nu ongeveer waar je woond ongeveer,( broer en zus wonen er) is prachtig daar, maar wat een huis en wat een inrichting, ben je niet gestresst van dit alles??
heb zelf hier verbouwd, heb cv gekregen en ze hebben de schoorsteen eruit gesloopt, als ik foto`s kan neerzetten doe ik het even, jou huiskamer is mijn hele benedenverdieping. ik blijf je op de voet volgen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_73944908
viel op zich mee de stress, bij het verhuizen en nu, al voor we gingen verhuizen wisten we dat we er op dat moment even niet zoveel aan konden doen en dat het gewoon even snel leefbaar gemaakt moest worden.
nu is het dan zover dat we het echt naar onze zin gaan maken en eigenlijk vinden we het wel heel ongemakkelijk, vooral al dat stof, maar we hebben een hele ruime planning.

enige echte harde deadline was (is) voor ons de vloer beneden er helemaal uit met de muurtjes en het opbouwen van de nieuwe muurtjes, dit omdat we een datum hebben afgesproken voor het leggen van de vloerverwarming en de nieuwe vloer.
als we de rest niet halen om wat voor reden dan ook, dan gebeurt er weinig behalve dat de stucadoor dan later komt en de glazen deuren dus ook later.
Liever heb ik ze wel meteen in die periode van circa 6 weken dat de verwarming nog niet aanmag, omdat het huis beneden dan toch al koud is, dan liever ook in die periode het stucwerk, dan is het huis maar 1 periode koud en vochtig en niet daarna nóg eens.

maar voorlopig gaat alles volgens schema, ben nu bezig met de hele 1ste verdieping leeg te halen (Ben echt zó blij dat we minimalistisch wonen ) en het behang er daar af te halen.
vloer voor boven komt morgen, moet dan eerst beetje op temperatuur komen, kan ik verder met wanden en dit weekend gaan we dan de nieuwe muurtje beneden bouwen.

dan hopelijk het volgende weekend het hele verlaagde plafond beneden, dat moet echt samen gebeuren.
maandag komt ook de nieuwe cv en worden op zolder alle leidingen verlegd, ik hoop dan in de loop van de week ook alvast met de vloer te kunnen beginnen, naast de wanden.

maar gaat op zich allemaal redelijk relaxt nog.
update foto's zal ik na het weekend doen, dan is er tenminste weer wat te zien, alleen maar lege kamers boven is ook een beetje saai.
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 19:03:31 #55
92034 crew  Vonkenboer
pi_73958807
Poeh, wat een klus

Hoewel ik niet van deze woon stijl hou (ben meer jaren 30 achtig) ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden
pi_73973134
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een klus

Hoewel ik niet van deze woon stijl hou (ben meer jaren 30 achtig) ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden
ik weet het, ik vind het erg leuk om te zien hoe veel verschillende smaken fokkers hebben.
als je bv Oblivion's prachtige huis naast het mijne zet, dan geloof ik niet dat smaken meer uit elkaar kunnen lopen :-)
pi_74067893
Weekend weer samen geklust, dus weer even een update.

Beneden is inmiddels het nieuwe muurtje opgebouwd. De oude stond een meter de woonkamer in en wij hebben nu de wand gewoon recht doorgetrokken.
Hier komen straks als laatste de glazen deuren in, dus het ziet er nu misschien als een vrij grote opening uit.

Ondertussen ben ik flink bezig geweest met boven al het behang af te stomen zodat hier straks stucwerk tegenaan kan.
We hadden er zelf vlak na de verhuizing even snel wat wit behang tegenaan gegooid en waren daarom vergeten hoe erg het behang van de vorige eigenaar eigenlijk was:

Dit is 1 van de wanden in de studeerkamer. Het zijn 3 lagen behang in totaal en wat helemaal leuk is, is het materiaal
Het is een soort fluweel spulletje en het witte in het motief is van een soort kleef - stretch bende, als je er de behangstomer opzet smelt het en heb je een soort suikerpasta bende overal, echt een t# klus dus.

Dit is een muurtje op de overloop waar het inmiddels vanaf is en het ons met een nieuwe vraag achterlaat, het is een laag behang op gipsplaten, gewoon vanuit de bouw gipsplaten. Omdat het oude behang zulke enorme bende is, raak je soms bij het wegsteken ook de eerste laag van de gipsplaten waardoor deze op sommige plekken er af gaat. Kan hier evengoed overheen gestuct worden of moeten we eigenlijk overal nieuwe gipsplaten tegenaangooien? (dat hoop ik toch niet )

De vloer voor boven is binnen, die ligt nu even bij te komen en daar ga ik eind van de week mee starten boven.
Nu eerst nog het behang overal afmaken en vandaag komt ook de nieuwe cv ketel.

Nu ik zo naar de foto's kijk krijg ik het gevoel bijna niets gedaan te hebben
Maarja, wanden leegmaken van behang levert ook niet echt een geweldig uitzicht op.
pi_74089514
Erg gaaf huis met veel potentie, ben benieuwd naar het eindresultaat.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_74089985
Nou, je bent al ver op weg!

Enne gaatjes gewoon weer dichtmaken, met iets van Knauf...euhm euhm...renoband! hadden de dames het in mijn topic over.
En daar kan gewoon overheen gestucked worden, mits je het insmeert met stucprimer.
pi_74095164
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:23 schreef Oblivion het volgende:
Nou, je bent al ver op weg!

Enne gaatjes gewoon weer dichtmaken, met iets van Knauf...euhm euhm...renoband! hadden de dames het in mijn topic over.
En daar kan gewoon overheen gestucked worden, mits je het insmeert met stucprimer.
wel de aanwijzingen op het potje qua droogtiojd opvolgen voor je er primer/verf oid op smeert anders komt het er weer af zetten. Is wel een supergoedje, je hoeft amper te schuren anders dan bij plamuur.

Overigens heeft de stucadoor bij ons alle gaten gewoon dichtgestuct en hebben we dus geen renoband op de gipsplaten gebruikt, wel voor de plinten ed
pi_74100836
hoop dat zoiets lukt.
het is wel iets meer dan gaatjes hoor, er zijn echt hele stukken van de bovenste laag van de gipsplaten af, dus het karton ligt echt boven.
zat al te overwegen om nóg meer af te stomen zodat echt het gips naar boven komt, maar vraag me tegelijk af of dat wel heel verstandig is.
willen volgende week de stucadoor laten komen om even te komen kijken.

cv gister was trouwens een beste klus, installateur eerst spullen gehaald, begon om 9 uur en ging pas 8 uur in de avond weg en nog niet helemaal klaar, hij gaat zometeen nog even verder.
maar het wordt wel mooi!
(definieer mooi natuurlijk, bedoel, het is een cv ketel... )
pi_74123501
Mooi huis hoor, ben erg benieuwd wat jullie ervan gaan maken.
Toegang is geen open deur.
pi_74134531
flinke make-over zeg!
Over die open haard zou ik toch langer getwijfeld hebben..situatie zoals ie nu is is ook niet ideaal.

succes!
pi_74138258
Leuk huis en topic om te volgen!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:21:00 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74140914
De keuken

Succes
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 16:57:57 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_74155343
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 07:55 schreef WRH het volgende:
hoop dat zoiets lukt.
het is wel iets meer dan gaatjes hoor, er zijn echt hele stukken van de bovenste laag van de gipsplaten af, dus het karton ligt echt boven.
zat al te overwegen om nóg meer af te stomen zodat echt het gips naar boven komt, maar vraag me tegelijk af of dat wel heel verstandig is.
willen volgende week de stucadoor laten komen om even te komen kijken.

cv gister was trouwens een beste klus, installateur eerst spullen gehaald, begon om 9 uur en ging pas 8 uur in de avond weg en nog niet helemaal klaar, hij gaat zometeen nog even verder.
maar het wordt wel mooi!
(definieer mooi natuurlijk, bedoel, het is een cv ketel... )
Vergis je niet een nieuwe cv ketel plaatsen ter vervanging van een oudere ketel is meestal nog een heel werk hoor. Meestal past de rookgasafvoer niet en zitten de zaken niet precies op de juiste plek en moeten er de nodige leidingen omgelegd worden
pi_74175313
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vergis je niet een nieuwe cv ketel plaatsen ter vervanging van een oudere ketel is meestal nog een heel werk hoor. Meestal past de rookgasafvoer niet en zitten de zaken niet precies op de juiste plek en moeten er de nodige leidingen omgelegd worden
ja daar stond ik inderdaad van te kijken, die arme man!
gewoon ruim 12 uur in totaal bezig geweest met die leidingen, maar het ziet er knap uit.
pi_74191410
Vandaag kwam ook de offerte binnen voor het toilet beneden.
De leverancier van de vloer doet ook sanitair en we hebben ze gevraagd om in ieder geval het toilet een mooi inbouw toilet te maken.

tegelen etc wilden we zelf doen, ergens simpel tegeltje vinden en gewoon tegelen, maar hebben toch om een offerte gevraagd voor het geval dat ze dat tegen een leuke prijs kunnen.
Vond het niet echt een leuke prijs, of ligt dat aan mij?

als we ze een nieuw toilet laten installeren en het tegelwerk laten doen, zijn we in totaal 2700,= kwijt.
Dit is zonder vloertegels want we laten de al aangeschafte vloer doorleggen.
Er wordt nu 900,= arbeidsloon gerekend voor het plaatsen van het toilet en nog eens 500,= voor het tegelen.
Ik heb echt geen idee van normale prijzen voor zoiets, anyone?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:28:14 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_74191721
Ik weet niet hoe groot het toilet is, maar ik ben bang van wel. Wij hadden het toen op werkspot gezet en het laagste bedrag was iets van 1000 euro (excl materialen), en we waren achteraf ook niet bepaald blij met het resultaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74192667
nee werkspot doe ik liever niet meer, de cv installateur heeft wat eerder prutswerk (van de keukenmontage lui via werkspot) kunnen verhelpen.

dat tegelen laat ik sowieso zitten, ik vind wel ergens een goedkoop tegeltje dus dat arbeidsloon gaat er ook weer af dan, blijft het evengoed nog een leuke rekening. sjonge, wist niet dat naar het toilet kunnen zoveel moest kosten
pi_74311571
Weer even een kleine update, moet wel eerlijk bekennen dat we dit weekend totaal niet op gang kwamen.
Vrijdag en zaterdag eerst nog wat afspraken en voor je dan in je kluskleding staat is de motviatie een beetje moeilijk te vinden.

Maar toch wel wat dingen gedaan, hoewel deze niet echt heel zichtbaar zijn.
Toch maar besloten om de muur tussen hal en gang te verplaatsen, het is maar een metertje maar betekende toch weer muurtje afbreken en nieuw muurtje bouwen. Natuurlijk wilden we dat precies op de plek waar eigenlijk een radiator hangt en nu verdwijnen die weliswaar volgende week, maar voor nu zat hij nog even in de weg.
Afijn, muurtje is gelukt en we vinden de verhouding in grootte van hal en gang nu beter.

Muurtje is dus krap een meter naar de voordeur opgeschoven. Je ziet het niet op deze foto, maar als je vanuit de woonkamer kijkt, is die muur nu symetrisch verdeeld in muur - toiletdeur - muur - keukenopening - muur, ook zo opgemeten.

Dit is even een close up van het geweldige behang in de studeerkamer dat er nu volledig afligt. In deze kamer zaten nog wel meer motiefjes, echt reuze schattig (in een woonboerderij maar niet hier).

Alles is er dus af in deze kamer, trouwens, op de hele bovenverdieping is het er echt overal vanaf.
Door de deur zie je de gang / overloop boven en daar hebben we onderstaande tijdelijke woonkamer maar gemaakt.

Inderdaad, ook de tijdelijke leefruimte van de kat, die vind het maar helemaal niets, die halvering van zijn leefruimte. Hier hebben we toch nog de mogelijkheid om enigszins normaal even te zitten, eten of tv te kijken.

Deze kan morgen weg, 10 kuub gevuld met oude vloeren, muurtjes, gipsplaten en andere troep. Blijf het verbazingwekkend vinden hoe snel zo'n toch geen lullig formaat bouwbak gevuld is en uiteindelijk nét te klein blijkt. (foto wel even vanuit binnen genomen, het was hier gisteravond echt behoorlijk slecht weer opeens, de helft waaide van de bouwbak af en konden we naar op jacht in de regen)

Ohja, boven in de slaapkamer ligt al nieuw vloertje, toch nog even in de avonduren kwaad gemaakt om nog ķets af te krijgen. Morgen gaat dan eindelijk echt de deur / muur tbv de kleedkamer eruit en verplaatst worden en willen we proberen om de vloer in de studeerkamer te leggen.
Vandaag ben ik bezig met wat kozijnen her en der in de grondverf te zetten en nog wat muizen te vangen.
(de krengen hebben iets nieuws ontdekt; slepen behangsnippers de muizenvallen in om er vervolgens een soort nest van te maken, iets zegt me dat de vallen niet scherp genoeg afgesteld staan)
pi_74311973
deze tvp is voor een vriend die met dezelfde transformatie bezig is
Jusqu'ici tout va bien...
pi_74312037
ohja en de vraag om foto's van de tuin, was ik niet vergeten maar ik blijk niet zo heel veel recente foto's te hebben en we hebben er al best redelijk wat in gedaan. (weggehaald vooral).

Dit is vanaf het zolderraam, je ziet een grote kale plek in het midden, dit was de vijver. Niet onderhouden dus het water was met alle stinkende troep niet eens meer zichtbaar, dichtgegooid dus. Die 3 grote coniferen er omheen(waren p/st zo'n 8 meter hoog) zijn inmiddels ook om, bleken helemaal verrot aan de achterkant.
De boswal tenslotte is voor de helft van ons en voor de helft van de gemeente, die hebben wij inmiddels aardig uitgedund en daar gaat straks nog veel meer uit, staat veel te dicht op elkaar en de helft is niet gezond.

Dit is hoe het was in de eerste zomer, de heerlijk moderne pergola met klimplanten hebben we hier al gesloopt. De heg ziet er momenteel al weer normaal gefatsoeneerd uit. Overigens aan de andere kant van de tuin hebben we net zo'n heg maar die was al in geen jaren gesnoeid. Wij wel gedaan en gelijk kreeg dat ding de coniferenziekte en was dood binnen 2 weken. Tot 3 keer toe een volledig nieuwe haag moeten plaatsen voor hij het trok daar en met 130 boompjes op een rij is dat best wat werk. (We hadden wat pech zeg maar toen we hier net inkwamen, waren meer van dat soort dingen door achterstallig onderhoud)

Maar ok, vorig jaar winter was dit het uitzicht vanuit de keuken en dat is toch ook best gezellig:

[ Bericht 0% gewijzigd door WRH op 02-11-2009 12:42:40 ]
pi_74314895
Wat een heerlijke ruime tuin! Sneeuw...
En euh, kuch, ook zo'n behangetje komt een woonboerderij niet in hoor...
pi_74316485
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:08 schreef Oblivion het volgende:
Wat een heerlijke ruime tuin! Sneeuw...
En euh, kuch, ook zo'n behangetje komt een woonboerderij niet in hoor...
nee toch, ben ik gelukkig toch niet de enige die dit echt heel heel erg vind
(en had ik al gezegd dat ik jullie dakkapel echt geweldig vind?)
pi_74317153
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:56 schreef WRH het volgende:

[..]

nee toch, ben ik gelukkig toch niet de enige die dit echt heel heel erg vind

Ik ben gek op behang!
Maar dit is niet mooi, dus je doet er goed aan om het eraf te halen, zeker als je een strak interieur wilt!
quote:

(en had ik al gezegd dat ik jullie dakkapel echt geweldig vind?)
Nee! Doe eens..
Plaag je maar, dank je wel!
pi_74320658
Gaat volgens mij heel mooi worden. In ieder geval een behoorlijke klus met veel spierpijn.
PS2 PS3 PSP Wii
pi_74609223
Spierpijn begint af te nemen

Weer verder gegaan dus even een update.
Inmiddels een paar tegenvallers, althans, wat dingen tegengekomen die we aan onszelf te danken hebben.
Boven ligt vrijwel overal de nieuwe vloer, op de studeerkamer na.
Daar hebben we bij de verhuizing een muur uitgebroken en de walk in closet bij de kamer getrokken (we maken van 1 losse kamer een hele grote walk in closet, dus hebben we die uit de bouw niet nodig), in die walk in zat electra die we zo gauw niet kwijt konden.
niet erg toen, gewoon een stopcontact op de vloer gemaakt, heel handig omdat het bureau er toch bovenop stond.
tja, die kwamen we dus nu weer tegen en de vloer past er niet overheen, dus die wilden we naar de wand verplaatsen. toen wisten we meteen weer waarom we dat niet meteen gedaan hadden; de draden zijn veel te kort. geprobeerd nieuw te trekken, lukte niet, dus we stoppen 'm gewoon weg. maarja, inmiddels was het savonds laat, hadden we wat afspraken overdag ivm werk en hebben we het nog niet afgemaakt, dus in die kamer ligt de vloer voor de helft, helaas. gaat morgen goedkomen.

wel boven overal alle kozijnen geverfd en dat zit er erg strak in. heb er echt mijn best op gedaan, met schuren, ammonia, 2 lagen grondverf, schuren, nog meer ammonia en hoogglans en nu hebben we boven overal (minus de schuine dakramen) trakke glanzende witte kozijnen.

ook hebben we het toilet uitgezocht, althans, de wandtegels, want de vloer wordt doorgelegd en het toilet, fonteintje en kraan. nu willen wij het toilet zo simpel en basic mogelijk, bedoel, wij zelf gebruiken vooral het toilet boven, beneden is voor de gasten en die hebben we nauwelijks, ik was zelf dus niet van plan om daar meer dan 1 minuut per dag maximaal door te brengen dus ruimte voor de leesmap of een dvd hoeft niet.

daarna weer verder met klussen en toen kwam tegenvaller door eigen toedoen nr 2:
we wilden in de kleedkamer 1 muur volledig kastenwand. daarvoor zit de toegangsdeur in de weg, want dan kunnen we niet van muur tot muur. dus bedacht; die verplaatsen we gewoon.

zo gezegd zo gedaan, maar toen het er eenmaal uitlag bedachten we ons alle 2 tegelijk; het ziet er niet uit!
goed projectmanagement: weet wanneer je moet stoppen, ook al heb je er al een dag opzitten.
dus gipsplaten gehaald en muurtje weer nieuw op dezelfde plaats terug opgebouwd, kostte ons anderhalve dag, jammer van de vertraging, maar blijkbaar moet je soms dingen eerst echt voor je zien

De vloerverwarming beneden is ook aangelegd inmiddels, maar helaas, ze moeten vanavond of morgen terugkomen, we hebben nl een kleine lekkage.
miniscuul gaatje waar het water uitspuit, inmiddels dus maar de ketel uitgezet dus het is steenkoud in huis, want nu dus boven ook geen verwarming. (en dus ook geen hete douche, best een vervelend gevoel nu)
hij ligt er verder wel mooi in:

vond het erg leuk om te zien hoe zoiets gedaan wordt, had ik nog niet eerder gezien. voor mensen die daar meer van willen zien: er zijn wel meer foto's gemaakt.

Vrijdag wordt hier de een laagje ter egalisering overheen gegooid zodat ze maandag kunnen beginnen met de nieuwe vloer, ze verwachten hier een week mee bezig te zijn.
daarna kunnen wij weer verder met het verlaagde plafond over de gehele benedenverdieping incl inbouw verlichting en daarna kunnen de wanden gedaan worden.
vanavond komt de eerste stucadoor de boel inventariseren om een meer dan globale offerte te doen, dus zal mij benieuwen

van het weekend gaan we heel rustig de benedenverdieping doorlopen om te bepalen waar we nu eigenlijk inbouwverlichting willen (En wat voor). plan is nu om voor elk raam bovenin in ieder geval 2 spots of lampjes of whatever te doen en verder nog wel wat hier en daar.
iemand nog suggesties waar we absoluut op moeten letten?

ook kunnen we zaterdag naar de keukenharrie, daar loopt een klein geschil ivm het gegeven advies voor het keukenblad en na tussenkomst van een jurist willen ze erg graag opnieuw van ons horen welk blad we willen
dat weten we al; het merk van onze keuken heeft in de brochure zelf een glazen werkblad, dus eigenlijk begrijpen we niet goed waarom dat niet in de eerste plaats is geadviseerd, maar ok, beter laat dan nooit en het was best lekker klussen met een blad waarvan je weet dat het er toch uitgaat en een beetje stof of krasjes er niet meer toe doen

overigens, de kat heeft eindelijk door wat zijn job description is, althans, zolang de muizen ķn de val zitten

ik kijk nu vooral heel erg uit naar maandag, als ze gaan starten met het marmer, heb ontzettend veel zin in de nieuwe vloer!
  woensdag 11 november 2009 @ 17:51:34 #79
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74610531
wat wordt het al mooi zeg!
O+
pi_74626423
Nog even paar foto's erbij:

Dit is wat er boven op de grond ligt, maar ik zag al dat (zoals gebruikelijk) een foto de echte kleuren geen goed doet, de nieuwe vloer ligt hier op de overloop, op de kamers nog de oude vloer, maar er lijkt nauwelijks verschil tussen te zitten, terwijl het in het echt een enorm verschil is, de nieuwe vloer is veel lichter en minder druk, minder streperig en motieven etc.

Hier de nieuwe verdeelunit tbv de vloerverwarming beneden. (komt nog kastje omheen, hij staat in de gang naast de meterkast)

De lekkage is vanochtend verholpen, wel komt er vandaag nog een monteur omdat ze in de keuken ondanks afspraak toch met de machine hebben gefreesd ipv het handje, dus de leidingen lopen niet dicht genoeg tegen het keukenblok aan. Daardoor krijg je dat als je staat te koken, je voeten dus op koud steen staan, niet echt lekker. Als het goed is komt er zometeen een monteur die er nog even een extra sleuf bijmaakt. Net op tijd omdat er morgen een egaliserend laagje overheen gaat.

En de nieuwe strak witte kozijnen, dit is op de studeerkamer waar ook de balkondeur zit.
Merk meteen dat de kamer lichter is door al dat wit, ondanks dat het achter een gordijn zit, maar het straalt gewoon fris uit.

In de loop van volgende week weer een update voor het leggen van de vloer, dit weekend even weinig; lief is jarig, dus ondanks de troep wel even aan de borrel
pi_74626483
dubbele posting per ongeluk.

[ Bericht 27% gewijzigd door WRH op 12-11-2009 13:01:30 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 13:50:46 #82
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74633263
wat hebben jullie een ongelooflijk mooi huis zeg! vooral de zolder slaapkamer op de tussentijdse foto's is helemaal mijn stijl! (eigenlijk alles van toen behalve die blokjes vloer!)
Je maintiendrai
pi_74636505
thanx
de slaapkamer blijft ook redelijk zo, enige verschil is dat de wanden eerst wit waren door behang en dat ze straks wit door spachtelputz worden en de vloer had een 'even snel' zwarte vloerbedekking, dit is nu een heel licht laminaatje met straks een heel groot zwart kleed.

het is trouwens een semi-zolder, op de foto van de buitenkant kun je goed zien dat we in de gelukkige omstandigheid verkeren van 2 zolders, nl 1 echte op de 2de verdieping (is een sportzolder geworden) en 1 op de eerste verdieping boven de woonkamer.
vorige eigenaar had daar zijn kantoor en de slaapkamer in de kamer die door de architect ook zo bedoeld was maar we vonden het juist zo knus om onder een hoog zolderdak met donkere balken te slapen, genieten van de regen buiten langs het schuine raam
kamers meteen omgewisseld dus.
pi_74636769
Vergeet ik toch helemaal dat ik ook nog de eerste trap beneden heb geverfd!
had 'm al eerder wit gemaakt en zat nu heeeeel erg te twijfelen of ik 'm wit of zwart zou doen. zwart vond ik wel leuk maar eigenlijk ook net iets te gekunsteld, je kent het wel, de zwarte kussentjes moeten ook terugkomen in de zwarte fotolijstjes en voor je het weet sla je door.
dus toch maar voor veilig wit gekozen. simpel dus, geschuurd, afgenomen en weer witte hoogglans eroverheen en toen was hij weer prachtig glimmend.
alleen nog even van die radiatorlak halen voor de paal, die is van metaal en de gewone hoogglans wordt dan echt super geel.

extra lus van de vloerverwarming in de keuken is trouwens vanochtend ook gelegd en naar volle tevredenheid, dus geen onverwarmd randje langs het aanrecht en koude voetjes tijdens het koken straks.

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
pi_74743004
Jaaaah, vandaag zijn de leggers met de vloer begonnen!
prachtig gezicht om het op te zien bouwen.

je ziet wel wat bruinige vlekken maar dat is van het vocht waarmee ze telkens inwrijven.

Vrijdag is de vloer van de hele begane grond geėgaliseerd (wat is dat koud, enorm veel vocht ook blijkbaar in die egaline, huis zag er van buiten uit of we een binnenzwembad hebben, met overal beslagen ramen).

Vooral de avond gaf het een raar gevoel omdat het er door de kleur en de natte uitstraling ook uitzag of onze trap opeens een aanlegsteiger was ipv een trap.

en dit is het nieuwe marmer dat er ingaat, mat en wit.

Ze zijn hier nog de hele week mee bezig.

en hier nog even een leuk sfeerplaatje van 1 van de muren met deuren die we er uit gehaald hebben, ruimtes ogen veel 'logischer' vind ik zelf.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:42:38 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_74743400
Die kat

En, mooie vloer ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74745062
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
pi_74745134
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Oblivion het volgende:
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
thanx!
heb er echt zo'n zin in om het straks overal te zien liggen, we leggen het over de hele benedenverdieping, incl toilet ook en dan straks met die glazen deuren zie je het dan echt doorlopen.
(hoop ik, dat was de gedachte erachter althans )
pi_74745151
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...
pi_74745614
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:54 schreef WRH het volgende:
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...

Neen, geen goed idee.
  maandag 16 november 2009 @ 14:47:25 #91
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74748384
Melkglas....
pi_74748925
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
Melkglas....
nah, dan nog, ik zou zelf niet echt op mijn gemak gaan zitten!
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 22:02:36 #93
92034 crew  Vonkenboer
pi_74764161
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
  maandag 16 november 2009 @ 22:15:05 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_74764884
Mooie vloer gaat dat worden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74767875
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef WRH het volgende:
\

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
Ik kan even niet vinden welke regio
pi_74772249
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik kan even niet vinden welke regio
Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
pi_74772271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:45 schreef WRH het volgende:

[..]

Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
Ow nee dan pas ik even met het stucadoor aanbevelen, zij werken meer D-H/ R'dam en omstreken.
En tevens TVP
pi_74772598
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
stapels!
ook omdat ik het zelf voor de eerste keer 'live' zag gebeuren en erg interessant vond dus ik ga even een lading foto's dumpen:

dit zijn de machines om de gleuven mee te maken, nog ongemonteerd.

de leidingen nog op rol, die er straks ingaan.

eentje op zijn kop zodat je kunt zien waar ze daadwerkelijk mee de grond insnijden.

en zo zien ze eruit als de stofzuiger er bovenop gemonteerd is.

proefrondje, ze gaan zonder veel moeite door de vloer heen, hoeven alleen bijgestuurd te worden.

dan heb je halverwege een leuke legpuzzel.

en kunnen ze gevuld worden met de leidingen

close up van de uitgesneden delen, met en zonder leiding erin.

en uiteindelijk heb je dan dit, met de meeste leidingen keurig erin.
was erg grappig gezicht, de jongen die ze erin deed maakte er een soort cha-cha van, danste er half overheen terwijl hij met zijn schoenen ze overal tussen duwde

[ Bericht 25% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 08:39:25 ]
pi_74777501
Mooi! Te strak naar mijn mening maar wel gaaf om te volgen dit Wanneer verwachten jullie dat het af is?
pi_74778293
we hopen nog dit jaar, maar er lopen wel wat dingen door elkaar en dan krijg je zo'n kip-en-ei verhaal.

bv;
er komen een paar glazen deuren zonder kozijnen maar ook een paar nieuwe stompe deuren met kozijnen. die laatsen worden op de vloer geplaatst, dus we dachten; eerst vloer af dan kozijnen.
komt nu de toilet man dat hij niet verder kan tegelen omdat het tegen het kozijn aan moet en de vloerenleggers dat ze dan de plinten nog niet kunnen leggen want die moeten ook tegen de kozijnen aan, maar de deuren timmerman doet dat pas als de vloer ligt zodat hij exact kan meten.
tja, kip en ei dus, zo zijn er wel meer dingen die daarom vertragen, want we moeten dan toch wat planningsdingen gaan bijstellen.

liepen tegen electra dingen op beneden, wilden alleen bij de ronde muur een verlaagd plafond doen omdat daar een open verbinding naar de schoorsteen is en omdat er een latei loopt, dus die mooi wegwerken.
blijken we overal electriciteit in de vloeren en plafonds te hebben, moeten nieuwe aanleggen omdat we glazen deuren tot aan het plafond krijgen, dus daar kan geen verlichting blijven zitten, die moeten verplaatst worden, dus enige goede oplossing bleek een verlaagd plafond over de gehele beneden verdieping.
wel goed te doen natuurlijk, maar dat kan ik niet alleen en moeten we samen doen, dus kunnen we alleen in t weekend daarmee verder.
wordt nu de vloer gelegd, dus plafond kan nu niet, want er is gewoon geen werkruimte.

dat zijn dan toch wel de gebruikelijke tegenvallers die er nu eenmaal altijd zijn.
maarja, het is niet anders, we hopen nog steeds dit jaar alles af te hebben en als dat niet lukt, nouja, dan wordt het januari.
pi_74778341
Jullie razen er wel doorheen zeg Succes en leuk zo met al die foto's!
pi_74778437
more pics vanavond morgen , de voortgang van het toilet beneden en, jawel, de vloer beneden, de hele woonkamer is inmiddels klaar

[ Bericht 20% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 16:49:45 ]
pi_74787556
Het is mooi geworden!
pi_74788963
ben benieuwd
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_74812011
Wat een prachtig huis, en een mooie transformatie!
Ik kan een stukadoorsbedrijf van harte aanbevelen: JG Spuitwerk (http://www.jg.nl/). Ze hebben in 2 etappes bij ons de b.g. en 1ste verdieping gestuct - keurig netjes, mooi afgewerkt (alleen de tweede gast liet iets meer rommel achter dan de eerste). Heel professioneel, enorm veel en goede info op de site, en ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen. Heb ik nog nooit zo degelijk meegemaakt bij (sub)aannemers/installateurs die bij particulieren werken. Zitten in Hillegom, maar volgens mij werken ze landelijk. Een telefoontje waard, denk ik. (klinkt wel erg ronkend - maar nee, ik heb echt geen aandelen...)
pi_74820242
thanx voor de stucadoor! we hebben er inmiddels wel weer 1 kunnen vinden die ook op internet wat goede referenties had en die heeft zijn offerte doorgemaild. pittig moet ik zeggen maar dat had ik wel verwacht, op internet kun je op verschillende plekken wel wat dingen uitrekenen maar als je het dan zo voor je ziet, die prijzen dan is het evengoed nog schrikken.
maarja, moet toch gebeuren!

vandaag is de vloer afgelegd, morgen wordt hij gevoegd en nog mooier hoop ik
toilet is halverwege, maar het wachten is op de deurenman die de houten kozijnen moet plaatsen voor de tegels er tegen aan kunnen.

half toiletje dus maar de basis zit er.

de plintjes aan de binnenkant van de ronde muur en omdat de leggers dat zulk leuk werk vinden krijgen ze ook de andere kant van de ronde muur
(daar stond nl oorspronkelijk een rechte muur die wij gesloopt hebben, dat was een stuk makkelijker voor ze geweest)

en een foto vanaf de trap, van de gang en de hal en stukje woonkamer.
de gang hebben wij verkleind tbv de woonkamer maar nu met de tegel in deze richting lijkt hij gewoon weer groter, dus niets verloren hier.

wat echt super gaaf is (maar nu met het slechte weer en nauwelijks licht niet op de foto te krijgen is), is de tegenstelling in de keuken; de keuken diepzwart glanzend, spiegelt echt en dan de wit matte vloer eronder, echt heel mooi gezicht.
als het morgen beter weer is met beter licht (en ik de troep van het afdekken van de keuken helemaal opgeruimd heb) kan ik weer wat foto's daarvan maken en plaatsen.

voor nu erg happy met het resultaat tot nog toe en ook best blij dat we weer over het gedeelte vloer kunnen lopen om bij de termostaat te komen, toch best leuk een beetje verwarming boven
pi_74878859
Weer even een update:

het toilet is nu voor de helft betegeld, de rest kan nog niet en moet wachten tot minimaal na maandag omdat die dag het nieuwe houten kozijn met deur geplaatst wordt. de tegel komt daar tegenaan, dus dat gaat nog even niet.

de vloer beneden ligt volledig en is gevoegd. Er ligt nog wel een waasje over de vloer, dat moet in de loop van de komende periode minder worden door het schoonmaken, maar hij blijft wel zo mat en dof.

hier zijn ze halverwege het voegen in de woonkamer.

met voeg en zonder voeg...

mooi detail van de plint bij de ronde muur, kostte wat moeite maar uiteindelijk goed gelukt.

Vandaag is ook de glazen deuren man geweest om met zijn laser speelgoed de wandjes op te meten voor het glas.
we moeten nog een en ander bijschaven
pi_74880026
Ziet er mooi uit! Geen Tony Montana vloer...
(Marmer en dan hoogglans.. )

Wat is er mis met de glazen deuren?
pi_74884446
say hello to my little friend

nee, inderdaad geen dries roelvink taferelen, maar mooi mat, echt de steen zoals de steen is, puur.

de glazen deuren kunnen niet schuin gesneden worden, dus de man kwam met een laser dingetje kijken of de muren echt kaarsrecht en haaks stonden en dat bleken ze niet helemaal te staan.
wel met waterpas gedaan overal, maar met zo'n laser lijntje erop was het toch wel goed te zijn dat het op sommige plekken een beetje schuin wegloopt.
gelukkig kunnen we dat gewoon met een rasp rechtmaken, hebben het erop getekend en de kunst is nu netjes het lijntje te volgen.
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:19:14 #110
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74905983
Mooie vloer.

Het blijft toch apart dat je met een waterpas een wand recht kunt hebben en dat met een laser toch niet zo blijkt te zijn.
Zolang je het maar kunt aanpassen voor je glazenwand is het prima. Succes met schaven
pi_74906622
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:19 schreef Rallydame het volgende:
Mooie vloer.

Het blijft toch apart dat je met een waterpas een wand recht kunt hebben en dat met een laser toch niet zo blijkt te zijn.
Zolang je het maar kunt aanpassen voor je glazenwand is het prima. Succes met schaven
mja, zoiets heb ik volgens mij ook even vluchtig genoemd bij lief

hij staat op zich wel goed recht voor het 'lange gedeelte' zeg maar, maar aan de zijkanten, dus wat straks de randen van de glazen deuren zullen vormen, wijkt hij naar voren, hij helt een beetje over aan de overkant zogezegd.
pi_74957185
Wat een prachtige vloer!!!

Veel succes met de rest van je huis.
  dinsdag 24 november 2009 @ 08:49:02 #113
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_74958316
Mag ik jullie tuin hebben? Heerlijk zo'n grote tuin!
En die vloer! Mooi! Hier ligt ook marmer beneden, maar glimmend enzo...
pi_74959606
Heel mooi uitgevoerd! Zo te zien echt kwaliteitsmateriaal. Alleen krijg ik wel enorm het tandartsenpraktijkgevoel. Zo steriel allemaal. Maar goed, smaken verschillen.
pi_74967224
thanx!

we wilden persé een matte vloer omdat we dat heel mooi en natuurlijk vinden ogen maar ook omdat we denken dat dat heel gaaf wordt in combinatie met de overige dingen zoals de hoogglans zwarte keuken en glimmend zwarte vleugel. Alleen de hoekbank wordt niet glimmend (voor de geintereseerden: een Vibieffe plofbank, zwart stof).

de tuin mag altijd geleend worden, vooral hoogzomer om even wat onkruid weg te halen

Hele kleine update even:
Had nog geen foto gemaakt van het halve toilet dus bij deze, die kan zo weer verder afgemaakt worden.
We kregen alleen de verkeerde druktoets (of hoe heet dat), we willen die nl ook gewoon spierwit en niet dit glimmende monster. (mooi hoor, maar op zo'n wit toilet lijkt het echt super kitcherig)

De wandtegels zijn hele gewone basic 30 x 60 witte glimmende tegels, de vloer hetzelfde als overal beneden.
simpel fonteintje, simpel toilet,beetje saai misschien voor sommigen maar we wilden zelf voor het toilet beneden eigenlijk iets zo basic mogelijk, geen frutsels en fratsen.

moet natuurlijk ook nog kit tussen.

En 1 van de 2 stompe houten deuren met houten kozijnen. Er zaten oorspronkelijk van die vreselijke aluminium vies-gele kozijnen in met opdekdeuren die al té vaak geverfd waren, deze staan nu in de grondverf dus daar kan ik straks met wit hoogglans zo overheen. (hoewel, nu ik het tik twijfel ik, misschien toch beter wit zonder glans... anyone?)

Moet nog een dorpel boven en het plafond komt straks natuurlijk omlaag zodat het eruit ziet of de deur echt tot aan het plafond loopt.
het is hier vrij laag, 2,42 m, nu ook nog de vloer iets hoger dan de vorige en ook nog verlaagd plafond, dus het wordt wel erg laag, maar door dit soort dingen kan dat optisch weer iets verbeterd worden, hoop ik.
pi_74967298
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:57 schreef Munchkin het volgende:
Zo steriel allemaal.
jaaah, lekker he
ach, wat de een knus & gezellig vind, vind de ander rommelig & chaotisch en in dit geval ben je niet de eerste die het zegt, zijn meer mensen die dat vinden (en dat geeft helemaal niets), maar ook hier; wat de een steriel & clean vindt, vind de ander (wij) juist lekker rustig & basic.

[ Bericht 1% gewijzigd door WRH op 24-11-2009 17:14:51 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:02:54 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_74967300
Mooi getegeld, niet makkelijk met die grote tegels.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74988835
Wordt helemaal super volgens mij. Zeker als het allemaal af is
pi_75016912
thanx!

komende periode vrij weinig updates verwacht ik omdat we even een kleine tegenvaller hebben in de planning.
we wilden eigenlijk NU druk bezig zijn met het verlaagde plafond zodat asap de stucadoor kan komen, maar de vloer blijkt tot hij geimpregneerd is, echt mega gevoelig te zijn voor elk vlekje, spatje of stuifje.
Impregneren kan pas over minimaal 4 weken en op advies van de leggers hebben we alles dus weer luchtig afgedekt met dun zeil.

De stucadoor waar we mee in zee gaan heeft het ook bekeken en heel eerlijk aangegeven dat ondanks dat ze echt alles goed afdekken, hij liever geen enkel risico neemt en pas aan de slag gaat als de vloer behandelt is.
gelijk heeft hij natuurlijk, dat begrijp ik ook wel.

Dus niet voor het einde van het jaar klaar, het stucwerk heeft naar verwachting een doorlooptijd van 2 weken, er moet beneden eerst glad stucwerk tegen het oude granol aan (yes, alle 3 stucadoors die we uiteindelijk over de vloer hebben gehad begrepen ook niets van die keuze; granol in een 15 jaar oude woning.. ), dan pas de spachtel, de wanden kunnen boven wel direct, maarja, tussentijdse droogtijd etc duurt het waarschijnlijk 2 weken voor het allemaal echt overal tegenaan zit.

dat houdt ook weer in dat de glazen deuren later kunnen komen, want die komen ook pas als de wanden echt droog zijn.
nou, leuk, qua werk lagen we echt super (voor) op schema, maar nu moeten we verplicht een wachttijd inplannen, voelt niet echt leuk, maar het is niet anders.
Enige dat we nu nog gaan doen beneden is in de woonkamer het plafond van de erker erin zetten, de dorpels van de 2 houten deuren komen nog en het toilet beneden aftegelen en dan is het even klaar tot de vloer behandelt is.
Gezien het advies van de stucadoor durf ik ook niet aan het verven van de houten deuren beneden te beginnen

dus we gaan maar ons schetsboek pakken en ons lichtplan maken, dat moest ook nog steeds gebeuren.
in het verlaagde plafond beneden moet ruimte komen voor inbouw verlichting, beamer en projectiescherm en ook in de keuken en hal willen we wat doen met inbouwverlichting. bovendien moeten er boven nog kasten gebouwd worden, (3 in totaal; walk in closet, boekenkast en archiefkast) dus daar gaan we ons maar op storten. de kasten zullen ook nog meer dan voldoende werk geven maar houdt wel in dat we dan écht op alle verdiepingen in de verbouwings # zitten, dus ook met kerst enzo.

voor de geinteresseerden in de vloer; het is een zgn marmer Laperto, uit Italie en op de website van onze leverancier staat een plaatje zoals hij gewoonlijk verkocht wordt, glimmend. erg grappig om te zien omdat hij er dan zo totaal anders uitziet, dan zou ik hem nooit gewild hebben. (maar als je gaat googlen zie je hem eigenlijk altijd overal glimmend)
pi_75028968
Balen zeg!
pi_75105790
Zeker balen. Ondanks dat het nu even lucht geeft in het 'moeten' klussen hadden we toch liever doorgegaan.
Aan de andere kant geeft het nu wel wat ruimte om een aantal zaken te gaan regelen die ook moeten, zoals het aanschaffen van verlichting voor in het plafond en de spullen voor het kunnen projecteren (beamer, scherm, surround set).

En ach heel vervelend, dan moeten we maar gaan gamen vandaag
  woensdag 2 december 2009 @ 16:25:21 #122
55350 Reena
Angelcrusher
pi_75215572
Wat een prachtige vloer
pi_75217258
Mooi huis van de buitenkant. Ik vind de binnenkant naar mijn persoonlijke smaak te strak, iemand haalde het al aan, beetje kantoor gevoel. Maar jullie gaan erg hard, en maken er iets mooi's van!
pi_75221196
ik hoop het, Lorne (WRH lief wilde toch ook wel graag zelf meekletsen) en ik hebben alles in gedachten al helemaal klaar en ingericht (en naar verwachting minder kantoor-like uiteindelijk . ) dus nu is het best wel spannend of het er ook echt zo uit gaat zien als wij denken.
of dat het zoiets als die deur / muur boven in de kleedkamer een gevalletje van 'leuk bedacht maar in de praktijk werkt het niet'
  woensdag 2 december 2009 @ 19:58:26 #125
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_75223706
indd een prachtige vloer...
O+
  woensdag 2 december 2009 @ 20:45:06 #126
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_75225580
Mooi huis! En jullie plannen te horen, komt het qua inrichting ook helemaal goed, ben benieuwd naar het eindresultaat!

(tevens verkapt TVP'tje)
pi_75249066
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:57 schreef WRH het volgende:
..... of dat het zoiets als die deur / muur boven in de kleedkamer een gevalletje van 'leuk bedacht maar in de praktijk werkt het niet'
Ik had het al verdrongen

Ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt met de inrichting. Nog eerst 'even' wat dingen afmaken. Met name het plafond wordt nog een flinke klus (of zou dat komen omdat we het zelf gaan doen)

Morgen worden de laatste dingen van de vloer afgemaakt. Nog een paar plinten bij de nieuwe deuren. En het toilet wordt ook afgemaakt.

Wat vervelender is, is dat de binnentemperatuur op de benedenverdieping langzaam verder daalt (ondertussen ongeveer 13 graden). Ik kan niet wachten totdat we mogen starten met het aanzetten van de vloerverwarming....
pi_75251637
Lorne, welkom op FOK!

Brrr, dan moet inderdaad koud zijn, 13 graden...
Wanneer mogen jullie gaan verwarmen?
pi_75251988
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:33 schreef Lorne het volgende:

[..]

Ik had het al verdrongen

Ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt met de inrichting. Nog eerst 'even' wat dingen afmaken. Met name het plafond wordt nog een flinke klus (of zou dat komen omdat we het zelf gaan doen)

Morgen worden de laatste dingen van de vloer afgemaakt. Nog een paar plinten bij de nieuwe deuren. En het toilet wordt ook afgemaakt.

Wat vervelender is, is dat de binnentemperatuur op de benedenverdieping langzaam verder daalt (ondertussen ongeveer 13 graden). Ik kan niet wachten totdat we mogen starten met het aanzetten van de vloerverwarming....
kan je niet wat straalkachels neerzetten tijdelijk?
namaste
pi_75255547
hoeft op zich niet hoor, de straalkachels.
de vloerverwarming is alleen beneden en boven hebben we de gewone cv nog.
nadeel voor nu is alleen dat de thermostaat beneden zit en daar ook de temperatuur meet, we moeten dus de verwarming beneden aanzetten en als het dan boven om te stikken wordt weer naar beneden om het uit te zetten, ander blijft die ketel maar stoken want ja, beneden blijft het natuurlijk gewoon die 13 graden.
ik geef toe, het is een luxe probleem, maar momenteel hebben we complete bieden-en-ruilen taferelen wiens beurt het is om naar beneden te gaan elk uur

is heel raar, als je de trap afdaalt dan voel je echt jezelf wegzakken in kou van beneden, koken is een uitdaging nu, dus we eten erg veel kant en klaar, tankstation of bezorg-chinees, dan hoeven we alleen maar even snel bordjes en bestek te pakken en rennen we weer naar boven
maar zo rond de kerst is het 'leed' geleden, dan mogen we zachtjes beginnen met stoken.
(ach, wat is leed, pff, er zijn wel ergere dingen natuurlijk, weet ik ook best)
pi_75777494
Vandaag eindelijk weer voorzichtig begonnen met klussen. Wat eerste kleine dingen beneden, zoals de ruimtes boven de ramen voor dichtmaken met gipsplaat.

2 van de nieuwe muren op de kop recht gemaakt. Die bleken toch niet helemaal waterpas te zijn.
Nu is het wachten op de bezorging van de materialen (zouden tussen 12 en 18 vandaag bezorgd worden). Hopelijk komen ze nog vandaag. Kan me voorstellen dat door de sneeuw e.e.a. wel wat langer duurt.

Morgen weer volop aan de gang. We moeten nu echt gaan beginnen aan het plafond. De afspraak met de stucadoor is namelijk gemaakt, dus we hebben weer een echte deadline.
pi_75807819
Ik schrijf me in voor 13 graden! Ik blaas hier wolkjes
Ik heb alleen in mn woonkamer een gaskachel en de rest van het huis is koud.
Straalkachel in de badkamer maar dan nog blijft het koud.
Het heeft wel zn charme maar kan niet wachten tot het weer zomer wordt.

Verder leuk huis en ben benieuwd naar de afronding!
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_75835424
anders ik wel, die 13 graden is inmiddels naar de 8 graden gezakt
niet lekker klussen maar we gaan gewoon door. morgen wat update foto's!
pi_75870169
ik leef met je mee.. ik heb sinds gisteren ook weer verwarming..
het was bij ons binnen gewoon 5 graden
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_75933797
Kou is echt heel vervelend bij klussen merkte ik nu, kon totaal niet op gang komen.
inmiddels hebben we toch maar zo'n straalkacheltje gehaald omdat we anders echt nooit onze deadline zouden halen. (eerste week januari; vloer impregneren en start stucadoor).
dit werkt aanzienlijk beter, het was vandaag gewoon 11,5 graad in de woonkamer! lekker hoor.

wat is er nu gedaan en wat doen we nog?

het toilet is nu af, op het plafond na natuurlijk en de aankleding.

we hebben het plafond in de erker gemaakt, incl wat isolatie nadat de muizen het vorige hadden opgevreten.
(kijken hoelang ze dit laten zitten...)

we hebben de bovenkant van alle ramen gelijk gemaakt. dat zit zo: boven de schuifpui zit wel een stuk wand maar boven de losse ramen is de boel afgewerkt met randjes en nog meer randjes. we hebben er gipsplaat tegen aan gezet zodat het meegestuct kan worden en dan ziet het er overal hetzelfde uit.

dit is raam 1, hierna hadden we er nog4.

om het af te maken hebben we ook van gipsplaat de 'vensterbanken' gemaakt. we hebben in een vorig huis de vensterbanken verwijdert en mee laten stuccen, omdat we nog niet wisten wat voor vensterbanken we wilden en vervolgens vonden we dat eigenlijk best mooi staan en zijn die vensterbanken er dus nooit gekomen. dat doen we hier dus ook weer, geen vensterbanken, gewoon mee spachtelen straks.

De groene kleur komt trouwens van het zeil waar we de vloer mee afgedekt hebben, dat je niet denkt dat we in groen licht staan te werken ofzo.

En begonnen met het verlaagd plafond. hier zitten de eerste rachels ertegen aan, nog heel veel meters te gaan

Hier nog even de keukendeur naar de garage, lekker extra hoog en straks met het verlaagde plafond moet het randje ook nog min of meer wegvallen zodat ze zo goed als tot het plafond lopen.
het vrij lage plafond wordt zo weer optisch verhoogd.

we hebben trouwens ook een nieuw fenomeen ontdekt; onze roodborstjes in de tuin hebben skies en als je het niet geloofd heb ik hier op foto de sporen in de sneeuw...

om bij het subject te blijven, het geeft toch ook wel leuke plaatjes dit weer;

wat is er verder nog voor nieuws:
we zijn nu iets verder met de rachels in de woonkamer, helaas stootte we ergens op bij het boren, geen idee, maar de boor was in 1 klap op. dus dat betekende vrij veel tijdverslies om aan een nieuw boortje te komen maar inmiddels is die er dus we gaan zometeen weer verder.

gister hebben we nog een 'gezellig' bezoekje gehad van iemand vanh de keukenzaak, laten we het er maar op houden dat we deze zaak totaal niet aanraden en hier nooit meer 1 voet over de drempel zetten, want ons conflict over het aanrechtblad speelt nu al sinds de plaatsing in april en we zijn geen stap verder.
de rechtsbijstand zat er inmiddels op en raadde ons aan om deze ongelooflijke botte boer, pardon, vriendelijke commercieel manager, nog eens te laten komen kijken, die hebben we er dus na een aantal onbeschofte opmerkingen uitgezet en de advocaat mag het verder gaan oplossen.
een nieuw blad komt er, met of zonder betaling van deze club maar het gaat dus nog wel even duren ben ik bang.

morgen en overmorgen nog flinke lange dagen voor het plafond en dan even 2 dagen niets behalve lekker eten en drinken en yes, eindelijk weer eens een normaal jurkje aan en geen kluspakje!
(mits ik dat stof uit mijn haar krijg en heb ik al verteld dat je echt een vreselijke droge jeukende huid krijgt van dit geklus of klink ik nu echt als een meid)
pi_75935514
Wat is dat nou voor auto? Lijkt op een Audi TT, maar toch ook weer niet.

Ja offtopic, ik weet het.
pi_75936285
dat is mijn andere grote liefde; een black edition crossfire
pi_75941388
Ah, ja - daar dacht ik in eerste instantie aan, maar ik miste het chroom rond de voorruit.
pi_75947866
allemaal koofjes boven de kozijnen maken is herkenbaar, ik heb het hier ook op vier plekken gedaan om een mooi (gestuuct) geheel te krijgen. Het is veel werk en er zijn maar weinig mensen die het zien.

maar goed bezig!
namaste
pi_75957662
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:22 schreef k_man het volgende:
Ah, ja - daar dacht ik in eerste instantie aan, maar ik miste het chroom rond de voorruit.
dat vond ik zelf niet zo mooi aan het model, dan krijg je ook de chromen deurgrepen enzo, vandaar dat ik de black edition genomen heb, geen enkel chroom, alles netjes zwart. het er ook nog zwart lederen stoeltjes in laten zetten, dus je ziet, zelfs mijn auto is net als de inrichting heel rustig en niet te veel versiering
pi_75957724
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:10 schreef Dulk het volgende:
allemaal koofjes boven de kozijnen maken is herkenbaar, ik heb het hier ook op vier plekken gedaan om een mooi (gestuuct) geheel te krijgen. Het is veel werk en er zijn maar weinig mensen die het zien.

maar goed bezig!
ja lullig is dat he, kost ontzettend veel tijd, echt van dat priegel werk, heel vervelend om te doen en je ziet er straks (als het goed is) niets meer van, vraag me werkelijk af of het anderen op gaat vallen, denk het niet eigenlijk.
hebben gister nog de hele avond doorgewerkt aan het plafond en de rachels zitten er voor de helft in de woonkamer in. vandaag de andere helft + electra / inbouwspots woonkamer is het streven, kunnen we misschien donderdag wat stucplaten doen, hopelijk.
wat een k#klus is dat zeg, verlaagd plafond, trap op trap af, meten, boren, ander boortje, schroeven, meten, blee, wordt er gaar van.
pi_76217235
Weer even een update.

Alleen 1ste kerstdag hebben we bij vrienden gegeten, verder zijn we gewoon weer verder gegaan. (Wat moet je anders, de kerstsfeer ontbreekt totaal in huis).

In totaal moest er een krappe 300 strekkende meter rachels tegen het plafond om beneden het verlaagde plafond te kunnen maken.

Dit is halverwege de woonkamer en toen waren we nog niet eens in de buurt van de helft, hoezo demotiverend.

Alle rachels ertegen aan, konden we verder met de electriciteit voor de (jaja, cliche) inbouwspots op verschillende plekken.

Met kerst hadden we echt een pechdag. 2de kerstdag al weer vroeg begonnen omdat we echt echt echt die # rachels af wilden krijgen zodat we aan de platen konden beginnen.
zo rond 9 uur hadden we uiteindelijk alles af, want halverwege de keuken of met alleen nog maar het toilet in het verschiet wil je natuurlijk niet stoppen.
In de middag breekt vervolgens spontaan een boortje terwijl we vol in het plafond staan om ongeveer een uurtje later ditzelfde nog een keer te herhalen, echt zo bizar. Zat niets aan bewapening of andere rare dingen, gewoon, spontaan, hop, boortjes geknapt.

Hier zitten eindelijk de rachels ertegen aan en de electriciteit voor de inbouwspots op diverse plaatsen.
Begonnen met de eetkamer, de eerste stucplaten ertegen aan.

En nu?
Overal hangen nu de inbouwspots, getest, alles doet het en doet het ook naar wens.
We zijn op de helft van de woonkamer, even wat eten en dan weer verder.
Wel een beetje gemeet en gereken, want natuurlijk snappen we dat we de stucplaten in wildverband moeten leggen en haaks op de rachels, maar bij de open ruimten waar we de glazen deuren laten plaatsen willen we geen naden van platen, dus daar moeten ze een stukje doorlopen, geeft best een gepiel omdat we natuurlijk ook zo min mogelijk restafval willen krijgen.
We hopen vandaag de woonkamer af te krijgen, morgen tot eind van de middag door voor de rest (eerst alvast oliebollen halen!), nieuwjaarsdag nemen we klus-pauze en daarna hebben we dan nog een paar dagen om de boel af te maken en om de kleinere klusjes boven af te maken zodat de stucadoor aan de gang kan volgende week.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:21:24 #143
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_76218076
1 woord: wow
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_76239292
Poeh zeg! Ben alweer benieuwd naar de volgende foto-update, het wordt vast heel mooi!
  woensdag 30 december 2009 @ 21:38:01 #145
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_76239378
Nu ik zelf met de douche bezig ben, bedenk ik me pas hoeveel werk en energie zo'n verbouwing kost! Maar het gaat zeker mooi worden, daar heb ik alle vertrouwen in
pi_76241720
Het kost wat moeite en zweet, maar dan heb je ook wat.

pi_76268522
Vandaag weer veel gedaan. Alle grote stukken met stucplaat zitten er in. Nu nog wat randen en kleine stukjes (oh ja en het toilet). Ziet er naar uit dat het allemaal gaat lukken voor dinsdag. Dan wordt de vloer gereinigd en geimpregneerd....

Zo en nu tijd voor champagne en het oudejaarsgevoel
pi_76269329
morgen of overmorgen nieuwe pics, voor nu:

iedereen alvast fijne avond en gelukkig nieuwjaar!
pi_76270336
ziet er weer goed uit! wat een werk inderdaad dat plafond uitraggelen.
Ook vanuit dit klushok een gelukkig nieuwjaar alvast.
namaste
pi_76273225
gewoon veel schroeven veel planken en veel geduld
SuperwormJim:
pi_76319729
Update:

Oudejaarsdag zijn we toch maar gewoon doorgegaan tot uurtje of 7 en nieuwjaarsdag zijn we na een beetje uitslapen maar weer gewoon gestart. (het komt nu eenmaal niet vanzelf af)

Hele vervelende ronding in de kamer, die erg veel moeite kostte, isolatie wilde ook niet goed blijven zitten, latei die in de weg zat, nouja, hoop gedoe en frustratie.

Keuken, ook zo leuk om te doen, kunt nergens bij met een aanrecht waar je in principe niet op kunt / mag staan, maar gelukkig wordt dat blad toch nog vervangen, dus wat maakt het uit.
Evengoed nog in hele rare bochten wringen om overal goed bij te kunnen.

Maar ok, dit is dan waar je het voor doet: woonkamer af.
En nog niet bij het maken van deze foto, maar inmiddels is alles af, het # plafond zit erin over de gehele beneden verdieping.

We hebben ons geregeld zorgen gemaakt om het materiaal, hebben we wel genoeg van alles, maar dat blijkt echt zo ongeveer tot op de cm te zijn. Het toilet met kleinere stukken gedaan maar we kwamen exact uit.

Verlichting is niet zo goed te zien, we hebben langs de lange muur (tussen woonkamer en gang) 3 inbouwspots en aan de andere kant van de doorgang 2 (dus bij de ronding).
Dan nog voor de 2 ramen aan de achterkant voor ieder raam 2.
Wilden niet te veel, je slaat al snel door hiermee en dan wordt de woonkamer meer een kermis dan een woonkamer.
In de gang een set van 5, alles op 20 cm van de wand af, meer verlichting komt er ook niet in de gang.
Halletje bij de voordeur 3 spots; 2 in de buurt van de voordeur en 1 boven de verdeler van de vloerverwarming, daar maken we nog iets omheen tot ongeveer een hoogte van 1.50 m zodat daar bovenop ons boedha beeldje komt, mooi verlicht met 1 inbouwspot op zijn hoofd

Vandaag en morgen nog te doen:
boven nog een paar stukjes gipsplaat, op de plekken waar we een muurtje gesloopt hebben en dat moet opgevuld worden met iets waar stucwerk overheen kan, een luik naar de achterruimte van de badkamer dat we dicht willen hebben en ook netjes meegestuct. (we zijn dus nog niet helemaal uitgeracheld / uitgeraggeld)
laatste behangstukjes weghalen achter de radiatoren, stopcontacten beneden nog aanleggen (zijn nu alleen maar losse draden) en dan de hele vloer beneden leeg en schoon maken zodat de mensen er dinsdag goed mee aan de slag kunnen.

woensdag en donderdag mogen we er dan niet op lopen (maar kunnen we wel beginnen met het stoken van de vloerverwarming! )
en vrijdag komen de stucadoors om het hele huis voor te strijken en de vloer en keuken etc af te plakken.
We verkassen dan naar de kleedkamer boven, de enige kamer die niet gestuct wordt omdat we daar een walk in closet gaan bouwen met eigen achterwandjes.

Voor ons wordt het dan even 2 tot 3 weken pauze van het klussen en afzien in een huis waar het elke dag waarschijnlijk iets kouder en natter zal worden door het stucwerk overal.
Daarna gaan we weer verder, er moeten dan nl nog wat dingen gebouwd worden:
- walk in closet (met dubbele kasthelft, een 'verborgen' opbergruimte achter het kledinggedeelte)
- boekenkast met inbouw verlichting
- ordnerkast
- ombouw voor vloerverarmings unit

We hebben er zin in! .. not...
pi_76319800
ohja, als we vandaag klaar zijn zal ik even kijken of ik een paint plattegrondje kan maken met daarop de verplaatste muren, dan wordt het wat duidelijker allemaal.
pi_76320203
Wow! Zo leuk om dit te volgen allemaal, wordt echt mooi!!!
pi_76320695
Ik heb geen zin meer !!!
pi_76321068
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:43 schreef WRH het volgende:
Ik heb geen zin meer !!!

Oh I know the feeling!
Heel hard denken aan het eindresultaat, of een weekendje weggaan is het devies
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:25:26 #156
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_76327540
Jullie hebben een prachtig huis, ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat!
pi_76363493
Ok, even plattegrondjes gemaakt van de begane grond.

Voor we begonnen; de bijkeuken nog apart, de vrij grote gang in het midden, rechte muur in de woonkamer met daarbovenop de open haard en ombouw.

Huidige situatie; gang smaller gemaakt, hal kleiner, nieuwe glazen wand met glazen deur van de gang naar de hal.
open haard verwijderd, rechte muur ook gelijk maar gesloopt, deuren van de gang naar de kamer eruit, incl muur, verplaatst en andere deuren (glas, moet nog geplaatst worden). bijkeuken bij de keuken getrokken.

Het lijkt misschien niet veel, maar als je een muur sloopt en elders weer neerzet maakt het qua werk niet veel uit of je dat 50 cm of 5 meter verderop doet.
als we klaar zijn zullen we nog een opsomming geven van alle veranderingen en werkzaamheden. (en natuurlijk loads of pics!)
pi_76367194
Ik zat de bovenste tekening te bekijken in de overtuiging dat dat was zoals jullie het (gaan) doen.
Dacht ehmm ja wat doet die huge gang daar
En hij is doorbroken

En wbt de kluszin..ga shoppen of idd even totaal iets anders doen
Succes nog!
pi_76367593
thanx!
ja die gang, dat was dus ook het eerste dat ons opviel, wtf moet je met zoveel niet-te-gebruiken-verkeersruimte?
dus liever bij de woonkamer trekken. daardoor werd het halletje bij de voordeur verhoudingsgewijs ook te groot eigenlijk, dus die ook maar ingekort.
en die bijkeuken hebben we ook maar gelijk bij de keuken getrokken (vonden de keuken verhoudingsgewijs te klein) en de wasmachine en droger dus maar naar zolder. (dat lijkt zo weinig werk he...)

bovendien loopt nu over de hele beneden verdieping dezelfde vloer door, waardoor het ook weer iets groter lijkt, het glas en de deuren tot aan het plafond hebben dezelfde werking, dus all over hopen we dat het er gewoon wat ruimtelijker uitziet uiteindelijk.

zijn aan het shoppen geslagen voor de studeerkamer.
de oude werkplekken verkocht (lang leve marktplaats) en een nieuwe aangeschaft, levering medio maart
een grote donker houten waar we 2 royale zitstoeltjes nog bij zoeken, om een beetje meer warme sfeer te creeėren in een zakelijke ruimte.

voor gister en vandaag zaten we er even helemaal doorheen, gewoon het stof, de troep, de kou, (huid, haar en nagels aan diggelen inmiddels) en dan ging ook nog alles mis, bleee.
maarja, we gaan gewoon door natuurlijk.
pi_76367998
hoe herkenbaar ik heb Mr hier die van de gas, water, licht is en alles echt zelf doet tot waanzin gedreven met al dat verplaatsen.

Het wordt supermooi joh en straks kun je helemaal tutten (of boek een huidbehandeling oid dat is ook heerlijk!).
pi_76390377
* kwijl* lekker tutten met een huidbehandeling...
pi_76599211
kleine update:

De vloer is inmiddels professioneel schoongemaakt en geimpregneerd.

We mochten daarna zo'n 48 uur absoluut geen vlekken maken en zo min mogelijk op lopen, inmiddels zou het dus tegen een stootje moeten kunnen. En nu durven we dus niet meer
Dood eng om na 6 weken op een afgedekte vloer geleefd te hebben, er nu dus 'normaal' op te kunnen leven en wonen. Maarja, dat is alleen dit weekend nog, want dan wordt de vloer weer voor minimaal 2 weken afgedekt.

Wel hebben we nu net heel heel voorzichtig met de vloer (als de dood dat we zouden knoeien ergens) de kozijnen in de woonkamer zwart geverfd. Heerlijk om gewoon lekker te kunnen knoeien tegen de randen in de wetenschap dat alles hierna gestuct wordt dus straks is daar niets meer van te zien.

Verdeling is als volgt: alle kozijnen / deuren die naar buiten gericht zijn, zijn hoogglans zwart (bv erker / voordeur), alles binnen is mat wit (bv toiletdeur / kozijnen).

Ook nog wat kleine dingen gedaan, zoals boven een luik voor opbergruimte dichtgemaakt met gipsplaat zodat er overheen gestuct kan worden.

Voor het geval mensen nu denken dat dat niet zo slim is omdat erachter de leidingen tbv de badkamer lopen; komt goed, volgend jaar staat de badkamer op de agenda en we willen de huidige wand wegbreken, de leidingen verleggen en de nieuwe wand ongeveer ter hoogte van de breedte balk nieuw plaatsen, zodat we onderstaande ruimte bij de badkamer krijgen.

De enige opening naar de leidingen maken we nu dus dicht maar wel met het oog op de toekomst, dan komt er elders weer een opening, vanuit de badkamer.
pi_76599631
Zwart wit vloeren
pi_76599670
zoveel logischer die nieuwe plattegrond! Dan wordt de flow (ja ok, vies makelaarwoord) in je huis echt een stuk beter van.
pi_76599682
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:49 schreef PabloLopez het volgende:
Zwart wit vloeren
die zijn er niet meer..... lezen he?
pi_76603626
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:50 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
zoveel logischer die nieuwe plattegrond! Dan wordt de flow (ja ok, vies makelaarwoord) in je huis echt een stuk beter van.
jaa! dat was exact de point, rustiger voor de ogen.
pi_76603690
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:49 schreef PabloLopez het volgende:
Zwart wit vloeren
niet verder dan pagina 1 kunnen komen he?
pi_76662296
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:03 schreef WRH het volgende:
Voor de beeldvorming, dit is ons huis aan de achterkant.
Let niet op de tuin, we hebben geen groene vingers en de tuin is het volgende project, over een jaar ofzo.

[ afbeelding ]
WOW ziet erg goed uit!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_76673167
Thanks
pi_76694097
Wat een mooi huis zeg. Ik hou ook erg van strak, zeker als ik het bij een ander zie. Bij mij is het niet echt haalbaar, ik ben nogal een rommelkont en pleur alles neer op de plek waar ik het los kan laten, maar ik vind het steriel strak wel heel mooi.
Ik heb niet alles gelezen en ben dus voor het grote deel op de foto's af gegaan, maar het ziet er mooi uit en jullie gaan er ook in rap tempo doorheen.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 21:48:32 #171
92034 crew  Vonkenboer
pi_76697919
Het is niet mijn smaak, maar het ziet er zeker klustechnisch allemaal niet verkeerd uit
Heb ook even gekeken naar de vloerverwarmingsinfrees foto's waar ik uit interesse naar gevraagd had maar later niet meer aan gedacht heb

Erg interesant om dat proces eens te zien, ik had namelijk geen idee hoe ze dat in een bestaande vloer zouden doen, hulde voor de duidelijke foto's !^O^

En daar zijn we hier in K&W dol op !
pi_76718637
dank!

alleen van het infreezen van het laatste stukje vloerverwarming (extra lus) heb ik geen foto's, dat werd handmatig gedaan en extra gekoppeld. (zodat we niet vlak tegen het aanrecht op een koude vloer staan)

foto's volgen in de loop van de week weer, momenteel zijn we verbannen naar de kleinste kamer in het huis; de kleedkamer, vanwege de stucadoors. de rest van het hele huis is helemaal leeg en overal afgeplakt.
(leven op 1 kleine kamer met 2 stoelen, tv, koffie en de kat is niet optimaal..)

boven is alles al prachtig roze van de voorstrijk en de studeerkamer is al glad gemaakt.
bedoeling is dat de plafonds strac gestuct worden en daarna met airbrush (zo heb ik mij laten uitleggen) wit geverfd worden, de wanden worden nu eerst glad gemaakt vanwege de granol op sommige plekken en daarna kan de fijne korrel spachtel (wit) erover heen.

gaat een doorlooptijd van ongeveer 2 tot 3 weken hebben, een en ander ook vanwege tussenliggende droogtijden.
pi_76718801
als rommelkont heel strakke inrichting gaat inderdaad niet echt lukken denk ik
al moet ik wel zeggen dat hoe strakker de inrichting, hoe minder 'zin' je hebt om rommel te maken en andersom, als bij ons de keuken even ontploft is, gaat het ook in rap tempo de verkeerde kant op, dan is het net of rommel gewoon nieuwe rommel aantrekt ofzo.
pi_76953818
foto's gaan wat langer duren, ivm programma voor fototoestel dat op de andere (ontkoppelde) pc zit, dus wel foto's gemaakt maar kan er even nog niet bij.

stand van zaken:
boven overal helemaal glad en plafonds afgestuct en ook al spierwit, mooi gezicht dat laatste.
beneden: gedeelte van de woonkamer glad gestuct, rest voorgestreken en wacht op vervolg.
wijzelf: even helemaal klaar met die verbouwing.
kunnen nu zelf niet zo veel doen, verder met de kasten bouwen kan niet omdat er overal in huis op elke verdieping gewerkt wordt, dus wachten op anderen en zelf toekijken / gek worden van het leven op een kleine ruimte tgerwijl het hele huis nu op zijn kop staat, echt niet leuk dit.
troep overal, roze en geel overal, alle vloeren afgedekt en inmiddels allang niet meer schoon, alle kamers leeg m.u.v. de kleedkamer waar we nu wonen met wat spullen bij elkaar gepropt, moet niet te lang duren dit.
pi_76963335
TVP heb het hele topic gelezen en ben benieuwd naar meer
pi_76963851
even volhouden ... het wordt hartstikke mooi !

later hé, later is het een mooi verhaal en weet je dat je dit kunt doorstaan.

* denkt aan tent cities in Haļti om te relativeren.
pi_76974263
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:46 schreef Tamaartje het volgende:
TVP heb het hele topic gelezen en ben benieuwd naar meer
We zijn altijd blij met enthousiaste meelezende fokkers
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:59 schreef AnneX het volgende:
even volhouden ... het wordt hartstikke mooi !

later hé, later is het een mooi verhaal en weet je dat je dit kunt doorstaan.

* denkt aan tent cities in Haļti om te relativeren.
Dat is wat we ook tegen onszelf en vooral elkaar zeggen. Het vervelende alleen is dat we er nu middenin zitten met het vooruitzicht van nog deze en volgende week in de enorme puinhoop. We zullen er doorheen moeten.

Oh en ik kan niet wachten totdat daarna de glazen deuren geleverd en geplaatst gaan worden.
pi_76974467
Jaa... Jullie moeten gewoon het prachtige resultaat dat je straks hebt voor ogen houden en even doorbijten nog! Wij wachten in spanning met jullie mee
pi_76984153
ik hou me aanbevolen voor de fotos.. vind dit huis echt supermooi
SuperwormJim:
pi_76998070
het wordt prachtig, jullie hebben een gave smaak!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:31:36 #181
31260 Finch
Stay close
pi_77131836
Ziet er goed uit! Ga deze zeker volgen.

Enneu tussen Almere en Laren in ligt Huizen he... en je weet het "waar een huizer loopt...... "
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_77297175
En de pc is weer aangesloten en staat weer in de juiste kamer dus een foto update:

Het viel even niet mee de afgelopen 2 weken.
Onze leefruimte werd gereduceerd tot dit:

-

En leven op 1 kleine kamer (kleedkamer) met je halve hebben en houden is gewoon niet leuk, zacht uitgedrukt. Zelfs de kat werd chagrijnig, ook niet leuk op die paar vierkante meter.
Overal om ons heen was het 1 grote bende en de volledige vloer van het hele huis was afgedekt. We konden alleen nog bij het bed in de slaapkamer, maar daar zag het er zo uit:

-
Dus we stonden met troep op en gingen er weer mee naar bed, zogezegd.

De wanden werden overal voorgestreken, waardoor we dit uitzicht in huis kregen voor de verandering:

-
Overloop boven

-
Woonkamer

-
Hal / gang

Maar: toen begonnen die vreselijke kleuren langzaam te verdwijnen en werden ze verdreven door glad gips:

-
Ons harde werk op die bovenplaten met randjes boven de ramen is hier al onzichtbaar gemaakt. Of het er altijd al zo heeft uitgezien en nu zijn alle ramen gelijk met de erker, geen randjes maar gewoon muur boven het raam.

-
De erker ziet er ook weer normaal uit.

Toen het trapgat glad gemaakt werd, kwamen we hier een ijzeren band tegen, die waren we even vergeten.
Vonden we niet mooi, dus vervangen door een houten plint. Ik moet hem nog schuren, naadjes voegen en verven.
-

Tussentijds bleef er nog genoeg te genieten van het weer, dat leuke uitzichten opleverde:
-

Na het gladmaken van alle wanden konden (na drogen) de plafonds boven al gespoten worden. (Airbrush)
Deze zijn nu echt super glad als een biljartlaken en spierwit.
Helaas voor mij bleek toen ook dat de plafondplaten boven van de schuine wanden niet écht meer spierwit waren, dus tja, maar weer aan het schilderen. Tenslotte lag de vloer nog volledig afgedekt dus dat scheelde weer werk voor later, daarom maar afgelopen weekend gedaan.

-

Tja en na het schilderen van de plafondplaten bleken de radiatoren boven niet meer spierwit, dus...

-

Boven kon daarna ook de witte spachtelputz (fijne korrel van 1,2) ertegen aan waardoor de bovenverdieping inmiddels zo goed als klaar is.
De studeerkamer ziet er nu zo uit:

-

-
(dus als ik tikfouten maak, dan komt dat omdat de monitor op een ladeblok staat en ikzelf op de grond zit..)

Inmiddels is beneden ook alles glad inclusief het plafond.

-

-

Het wachten is nu op het drogen daarvan, zodat plafond gespoten kan worden, hopelijk eind van de week, daarna kan dan de spachtelputz tegen de wanden.

Vrijdag worden de glazen deuren definitief ingemeten, de vrijdag daarop wordt de keuken verder geinstalleerd (op het nieuwe werkblad na natuurlijk) en daarna kunnen wij weer verder.
Momenteel zijn we met stopcontacten bezig, volgende week wil ik de nieuwe houten deuren gaan verven en de kozijnen boven en daarna gaan we beginnen aan het kasten bouwen.

Ohja en vandaag een nieuwe deurbel aangeschaft, met MP3 speler
pi_77297819
Mooi!!!
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 17:11:46 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_77297953
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:53 schreef WRH het volgende:

Ohja en vandaag een nieuwe deurbel aangeschaft, met MP3 speler

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77298137
thanx!

we staan nu voor het volgende probleem: we waren net alle openingen voor de inbouwverlichting aan het open snijden, althans, na het gipsen van het plafond komt er ook wat terecht in de opening dat we er nu uitsnijden en we komen vervolgens tot de ontdekking dat de stucadoors bij 1 daarvan de draden veel te ver naar binnen heeft geduwd.
Oftewel, we kunnen er niet meer bij.
De stucadoor net gebeld, die mag het komen oplossen. Hij gaat het donderdag proberen en hoopt dan ook het plafond te kunnen witten.

Mocht hij er ook niet bij kunnen met wat voor ding dan ook, dan kan het plafond dus weer open daar, kan het ook weer opnieuw gestuct worden en dan loopt dus ook de planning weer in de war mbt het glas.
Wordt hier zo moe van...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:34:47 #186
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_77298899
Zo te zien (en te lezen) heb ik dezelfde smaak qua inrichting, ben heeeel benieuwd naar het eindresultaat
pi_77304502
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:34 schreef CAP. het volgende:
ben heeeel benieuwd naar het eindresultaat
Wij zelf ook !
pi_77306615
owww balen die tegnslagen!

ben wel benieuwd door welk bedrijf je die glazen deuren laat doen? die wil ik nl ook in t nieuwe huis. wat zijn de levertijden?
pi_77309314
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 17:15 schreef WRH het volgende:
thanx!

we staan nu voor het volgende probleem: we waren net alle openingen voor de inbouwverlichting aan het open snijden, althans, na het gipsen van het plafond komt er ook wat terecht in de opening dat we er nu uitsnijden en we komen vervolgens tot de ontdekking dat de stucadoors bij 1 daarvan de draden veel te ver naar binnen heeft geduwd.
De stucadoor net gebeld, die mag het komen oplossen. Hij gaat het donderdag proberen en hoopt dan ook het plafond te kunnen witten.

Mocht hij er ook niet bij kunnen met wat voor ding dan ook, dan kan het plafond dus weer open daar, kan het ook weer opnieuw gestuct worden en dan loopt dus ook de planning weer in de war mbt het glas.
Wordt hier zo moe van...
oei! dat is wel kut inderdaad!
namaste
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:42:18 #190
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_77310639
quote:
Is wel een trucje voor. Bij Conrad verkopen ze een goedkope USB endoscoop EUR 30. Dan kun je boven op het plafnd kijken en met een grijpertje je kabel pakken. Goedkoper en minder werk dan alles openbreken

Succes !
pi_77310707
de glazen deuren komen van Glass Inside (regio Rotterdam).
Na het inmeten hebben ze voor hen een levertijd van circa 2 į 3 weken, dan zijn ze dus bij de zaak, daarna komen ze op afspraak onze kant uit.

We hadden eerder een afspraak met een zaak uit onze regio maar dat bleef allemaal veel te vrijblijvend en vaag, als we bv vroegen of er nog iets af kon van de offerte kregen we als antwoord; 'ja hoor, dat komt wel goed en bekijken we wel als de deuren er in zitten'. sure..
De zaak waar we ze nu vandaan hebben komt bij ons veel beter over, zijn erg dienstverlenend, konden ook bellen met de service afdeling toen ze de vloer gingen leggen (ivm de 'putjes' die open gehakt moesten worden in de dekvloer voor het draaimechanisme), de dachten meteen mee en houden goed contact.

als je interesse hebt in prijzen etc kan ik je wel pm-en met de info die wij hebben.
pi_77310756
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:42 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Is wel een trucje voor. Bij Conrad verkopen ze een goedkope USB endoscoop EUR 30. Dan kun je boven op het plafnd kijken en met een grijpertje je kabel pakken. Goedkoper en minder werk dan alles openbreken

Succes !
cool!
als de stucadoor het niet voor elkaar krijgt ga ik die halen!
pi_77321599
PM!
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:43 schreef WRH het volgende:
de glazen deuren komen van Glass Inside (regio Rotterdam).
Na het inmeten hebben ze voor hen een levertijd van circa 2 į 3 weken, dan zijn ze dus bij de zaak, daarna komen ze op afspraak onze kant uit.

We hadden eerder een afspraak met een zaak uit onze regio maar dat bleef allemaal veel te vrijblijvend en vaag, als we bv vroegen of er nog iets af kon van de offerte kregen we als antwoord; 'ja hoor, dat komt wel goed en bekijken we wel als de deuren er in zitten'. sure..
De zaak waar we ze nu vandaan hebben komt bij ons veel beter over, zijn erg dienstverlenend, konden ook bellen met de service afdeling toen ze de vloer gingen leggen (ivm de 'putjes' die open gehakt moesten worden in de dekvloer voor het draaimechanisme), de dachten meteen mee en houden goed contact.

als je interesse hebt in prijzen etc kan ik je wel pm-en met de info die wij hebben.
pi_77321804
quote:
-knip-
Komt wel goed heb het hier ook regelmatig gezien en dat zijn ze wel gewend.
Een deurbel met mp3-speler? Hihi grappig.

Het wordt wel echt mooi hoor, wat een enorme ruimtes!
pi_77323830
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 08:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Een deurbel met mp3-speler? Hihi grappig.

lijkt me wel wat om bv uit Life of Brian een fragmentje erop te zetten; de moeder die keihard BRIAN krijst ofzo
pi_77324038
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:50 schreef WRH het volgende:

[..]

lijkt me wel wat om bv uit Life of Brian een fragmentje erop te zetten; de moeder die keihard BRIAN krijst ofzo
Ik had ook al een gezellig blaffende hond in gedachten.
Damn jammer dat ze die niet hadden toen we in ons vorige huis woonden.
pi_77324164
Jullie gaan echt snel
pi_77405334
wij vinden het zelf juist zo traaaaag gaan

maar het goede nieuws is; de stucadoor heeft het electra draadje te pakken gehad, yes, dus vandaag gaat het plafond wit gemaakt worden, is gelukkig helemaal droog, dus dat kon vandaag.
Morgen komen ze beginnen met spachtel, maandag / dinsdag dan nog en dan kunenn wij schoonmaken en weer wat meubels terug zetten.

12 feb wordt de keuken afgemaakt.
Enige dat daar nog ontbreekt is een barkruk, iemand nog suggesties?
ja barkrukken punt nl had ik natuurlijk al gevonden maar het probleem is dat we een barkruk willen met mat metaal, omdat alles in de keuken ook mat is, dus geen glanzend edelmetaal, dat is dus vrijwel nergens te vinden, althans, niet zo even online.
pi_77408219
soms kom je van die dingen tegen waarvan ik denk what the f...
Ik ben bezig om alle stopcontacten en schakelaars te vervangen. (weg met dat lelijke creme, alles spierwit).
Sta net een dubbele schakelaar uit de verpakking te halen, bovenkant eraf, kom ik op het metaal een stickertje tegen met de tekst:

Wippen verstelinrichting
Door het viertraps stelwieltje
tussen de twee
onderwippen 90ŗ
te verdraaien kan devereiste
hoogte worden ingesteld.

pi_77408306
Haha, wat een abacadabra...
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:36:49 #201
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_77409572
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:16 schreef WRH het volgende:
ja barkrukken punt nl had ik natuurlijk al gevonden maar het probleem is dat we een barkruk willen met mat metaal, omdat alles in de keuken ook mat is, dus geen glanzend edelmetaal, dat is dus vrijwel nergens te vinden, althans, niet zo even online.
amulinimum?? looks like geborsteld rvs...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_77472023
Gisteren zijn de stucadoors weer flink bezig geweest en behoorlijk opgeschoten. Vandaag 'even' niets doen. Beetje werk en straks gamen met chips

Morgen komen ze nog om het laatste stuk te doen en dan kunnen we gaan beginnen met schoonmaken. In de loop van de week willen we dan (eindelijk) de meubels weer in de kamer gaan zetten. Het gaat dan nog om de kleine dingen (oh ja, niet vergeten om het projectiescherm en de beamer te bestellen).

Wel vreemd om dan na 4 maanden weer op de bank te kunnen zitten en beneden weer normaal te kunnen leven. Natuurlijk zijn we er dan nog niet. De kasten boven moeten we namelijk nog gaan bouwen.
pi_77582774
Hoi ik heb jullie forum bijgehouden. Goed gedaan
ik heb wel een aantal vragen ivm onze verbouwing in Baarn

hoe hebben jullie de vaklui uitgekozen en zij jullie tevreden?
En de plafonds airbrushen is dat veel strakker?

Ps jullie smaak valt ook bij mijn vriend goed in de smaak thanks hahaha

Gr. Go
pi_77596877
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:16 schreef WRH het volgende:
Moet er mat metaal in, of mag geheel kunststof ook?

Anders:

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2010 17:04:07 ]
pi_77611430
He die witte is mooi! Waar is die van?
pi_77611555
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:44 schreef Beijtje het volgende:
He die witte is mooi! Waar is die van?
philipe strak gok ik zo

edit: het is de w.w. stool van Starck

Hij heeft ook nog andere barkrukken ontworpen bv

[ Bericht 53% gewijzigd door aloe_vera op 03-02-2010 22:53:12 ]
pi_77611592
Een strakke Starck dus...
pi_77614336
Hebben we het over hetzelfde? De bovenste is de WW Stool van Starck, maar die is niet wit, toch?
pi_77619313
cool, thanx voor de barkruk ideeėn!
ziet er strak uit!
en Starck, logisch, willen in de tuin 2 stoelen van Starck omdat het onze smaak is.
(zijn sowieso van de design hebbedingen in huis)

@ Gogo
uitzoeken van mensen vond ik het engste wat er was, want je huis staat of valt ermee.
kan inmiddels zeggen dat we meevallers en tegenvallers hebben gehad.
voor het verleggen van de leidingen in de keuken hebben we een opdracht op werkspot uitgezet en dat beviel totaal niet, vreselijke incapabele lui, type bouwplaats-bouwvakker, dus luidruchtig, onbeschoft en bovendien enorm veel fouten gemaakt.
na het plaatsen van een niet zo positieve referentie op werkspot zelfs bedreigend, dus dat nooit meer.

voor cv en leidingen etc, gegoogled op onze regio, kleine zelfstandigen, geen grote bekende namen, maar juist de kleintjes. beviel goed, erg blij mee.

vloer: werkelijk overal gekeken, bekende namen en onbekende namen, bij de uiteindelijke keuze uiteindelijk 4x geweest, 2 keer offertes gekregen en toen op gevoel afgegaan, maar wel echt alles en alles doorgesproken.
goed bevallen.

idem met de stucadoors, eerst gegoogled, vielen al een paar af wegens te vaag, (bv stucadoor piet, ging je kijken van wie de website was, was dat van stucadoor Jan, ging je daar op googlen kwam je opeens uit bij stucadoor kees, afijn, veel te ondoorzichtig). 4 gevraagd om ter plekke te komen kijken en offerte te maken, 1 kwam nooit opdagen, 1 kon ik niet mee communiceren ('ik wil de hele benedenverdieping gespachteld". oh, dus ook de keuken? "ja die ligt tenslotte niet op zolder he?"wapper wapper) als je in dit stadium al problemen hebt dan ga je er niet uitkomen. uiteindelijk uit 2 gekozen en wij hebben zelf altijd een voorkeur voor de kleine, jonge zelfstandige.
erg goed bevallen.

glazen deuren idem, meerdere mensen bezocht, meerdere malen, kijken hoe de communicatie verloopt, of ze beide keren hetzelfde zeggen, zelfde prijs geven, uiteindelijk voor een zaak in regio rotterdam gekozen omdat ze echt super service gericht waren, altijd terugbelden als ze het antwoord niet wisten (moet je maar eens opletten hoe vaak bedrijven zeggen het uit te zullen zoeken en vervolgens niets van zich laten horen), dus erg blij mee tot nu toe.

mocht je namen etc willen, pm dan maar, zitten redelijk in zelfde regio.
zal nu eens even wat pics gaan uploaden, want we zijn flink verder gekomen!
pi_77619369
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:33 schreef GogoB het volgende:
Hoi ik heb jullie forum bijgehouden. Goed gedaan
ik heb wel een aantal vragen ivm onze verbouwing in Baarn

hoe hebben jullie de vaklui uitgekozen en zij jullie tevreden?
En de plafonds airbrushen is dat veel strakker?

Ps jullie smaak valt ook bij mijn vriend goed in de smaak thanks hahaha

Gr. Go
vergeet ik te antwoorden op de airbrush.
ja, is aanzienlijk strakker. staat of valt wel met een glad gestuct plafond, oftewel, met een goede stucadoor, maar het ziet er echt uit als een biljartlaken, helemaal glad, strak en overal wit, zo krijg je het met een roller of een kwast absoluut niet voor elkaar, nergens lijntjes.
vinden het zelf een super mooi gezicht.
pi_77619544
Ik heb het gevraagd aan een stukadoor maar als het plafond met een airbrush wordt gedaan moet ik 4 euro meer betalen waardoor de prijs op 26 euro per m² en dan moet een schilder het nog spuiten gaat me net iets te ver
we zijn nu ook aan het googlen en recenties en foto's aan het bekijken

Goede tip
om kleine zelfstandige te benaderen
thanks
pi_77619553
ok, pics weer!

wel jammer dat het, zoals zo vaak, op de foto aanzienlijk anders en minder uitkomt dan in het echt, bv het fijne korreltje van de wanden zie je totaal niet op de foto. (en ook mijn harde werken op het schoonmaken van de zwarte kozijnen zijn hier onzichtbaar ) maar het geeft alvast een indruk.

Stucadoors hebben hard doorgewerkt, incl het weekend en toen alles glad en droog was, ging het opeens heel snel.
zo heb je een enorme troep beneden en gipsen wandjes en zo heb je een mooie afgewerkte beneden verdieping:

ooit een rechte muur, nu mooi rond, met lichtjes.

met kat, stel je voor dat hij een keer niet in beeld komt

het zitkamer gedeelte, alvast de koe neergelegd zodat deze een beetje kan 'uitvouwen' , heeft natuurlijk 3 maanden opgerold en opgevouwen op zolder gelegen.
verlichting aan, hoop dat het een beetje te zien is.

doorkijkje vanuit de keuken, vind het doorlopen van de vloer een erg mooi gezicht.
nadeel voor nu is dat we eerder al wat pech hadden buiten met de heg, die ging dood vlak na verhuizing, dus dit is inmiddels de 3de heg. deze trekt het wel, maar ondanks dat we boompjes van ruim anderhalve meter hadden, zijn ze gewoon nog niet echt dichtgegroeid, dus iedereen die in die steeg langsloopt kijkt door de erker echt dwars het hele huis door, tot de keuken aan toe. is wat minder als je in je blote billen koffie wil pakken beneden

vanuit de zitkamer, komt niet echt uit de foto, maar met dat zonnetje dat naar binnen viel kreeg ik helemaal een lente gevoel

what's next?

- in de loop van volgende week komt de audio, de beamer en het scherm, ja, we gaan een stuk van dat super strakke plafond weer vernielen tbv een 2.40 m scherm
vind het best wel eng, maar we zijn gewoon gek op films kijken en gamen en waar doe dat beter op dan op een lekker groot scherm. eerder hebben we op diverse plekken al flink extra raggels aangebracht, dus dat zou geen probleem moeten zijn. (voor de liefhebbers; hebben audio van Canton gekocht, kenden het merk niet, maar kwam overal erg goed uit, dus zijn benieuwd)

- hopelijk kunnen we dit weekend de eettafel en de vleugel weer uit de garage halen, die kunnen we gewoon niet met zijn 2-en tillen en verplaatsen en daar hebben we dus hulp bij nodig, maar helaas, sommige mensen werken gewoon ook , tsss,

- hopelijk volgende week worden ook de eetstoelen geleverd, aan tafel eten lijkt me best wel weer een ervaring na bijna 4 mnd bord op schoot. (en die chinees komt ook mijn neus uit trouwens)

- over ruim een maand wordt de tafel voor de studeerkamer geleverd, de stoelen moeten we nog aanschaffen.

- we zijn aan het opmeten en bedenken hoe en wat met de kasten boven; er komt in de kleedkamer een echte walk in closet, dus geen losse kast meer, nog geen idee hoe en wat precies, moeten gewoon met kleding enzo even passen en meten. op de studeerkamer een boekenkast (Die is gelukkig niet zo ingewikkeld) en ee semi dressoir / ordner kast waar ook de printer / copy in past. (maar het moet er ook nog een beetje leuk uitzien)

- beneden nog de vloerverwarmings unit aftimmeren, spullen al in huis, maar nog geen ruimte gehad om dat te kunnen maken.

- beneden moeten ook nog de houten deuren en kozijnen geverfd worden, maar ook daar hadden we geen ruimte voor tot nu toe.

- verlichting voor benden (eettafel + staande leeslamp) moeten nog uitgezocht worden)

- plinten boven, jaja, heel bekend, maar we willen die echt echt waar snel gaan doen
pi_77619672
Moooi!
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:38:50 #214
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:17:45 #215
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_77633468
Mooi!
pi_77633906
Oooh wat een mega ruimte super geworden hoor
pi_77637561
Super die ronde wand geeft echt een special gevoel aan het huis echt geweldig heb ik weer iets om naar toe te leven
zit zelf ook aan een reportage te denken echt leuk
Gr. Go
pi_77637686
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf zeg!
pi_77799041
Thanx!

Weer even een kleine pics update:

Vrijdag werden de glazen deuren opgemeten.
Dit gebeurt niet met 1 laser, maar wel met 3 om echt alle hoeken etc te kunnen berekenen. Je wil niet hebben dat de deuren wel goed in de opening passen maar vervolgens niet of maar naar 1 kant open kunnen omdat ze elders tegen het plafond aanlopen.

Ook gelijk even een stukje achterwand in de keuken laten opmeten. Was het stukje achter de spoelbak waarvan we nog niet echt wisten wat we ermee moesten, maar vonden de suggestie van de glas-man wel erg mooi. Zwart glas. sample gezien dus dat wordt het. Toch handig dat hij alles bij zich had.

Nu vanuit het zitkamer gedeelte

De erker, waar de vleugel prachtig in de ronding past

En door naar de eetkamer.

In de eetkamer komt nog een foto uitvergroting van 1 van onze trouwfoto's, 2 proostende volle champagne glazen, in zwart wit.
Zijjn al klaar, dus ik hoop ze zeer binnenkort te mogen ontvangen.
Wat erg lekker is, is weer kunnen eten aan tafel, dat heb ik echt wel gemist de afgelopen maanden, gewoon een beetje normaal kunnen zitten en vooral ook een beetje normale maaltijd want die bezorg chinees voor boven met bordje op schoot was ik echt zat.

Ook leuk: de wijnkast en koelkast enzo weer in de keuken gezet, dus loop vanochtend voor het ontbijt prompt de ijskoude garage binnen, was al paar seconden verder voor ik mij realiseerde dat dat dus niet meer hoeft en de koelkast gewoon in de keuken staat, zo voorbij gelopen.
pi_77799471
Echt een prachtige ruimte!
pi_77801466
Mooi! Die vleugel!!!!
pi_77807534
Oh WHR! Wat mooi!
En al zo ver!
pi_77840539
pi_78381735
De deuren worden vandaag geplaatst!
we hopen dat ze het halen vandaag, omdat ze maar tot 15:00 uur hebben (wij hebben afspraken vanmiddag) en anders komen ze nog terug, ze moeten toch nog een plaatje in de keuken een andere keer plaatsen.
de beamer en projectiescherm hangen inmiddels, de audi surround is er (prachtig geluid!) dus ondanks dat de boel nog niet volledig is aangesloten en geconfigureerd hebben we al wel even kunnen genieten van Oblivion the elder scrolls

pics volgen dit weekend!
pi_78468109
En mooi geworden?
pi_78470223
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:48 schreef WRH het volgende:
De deuren worden vandaag geplaatst!
we hopen dat ze het halen vandaag, omdat ze maar tot 15:00 uur hebben (wij hebben afspraken vanmiddag) en anders komen ze nog terug, ze moeten toch nog een plaatje in de keuken een andere keer plaatsen.
de beamer en projectiescherm hangen inmiddels, de audi surround is er (prachtig geluid!) dus ondanks dat de boel nog niet volledig is aangesloten en geconfigureerd hebben we al wel even kunnen genieten van Oblivion the elder scrolls

pics volgen dit weekend!
uhuh!

Ben benieuwd naar de foto.
pi_78512162
owwwben zo benieuwd naar de deuren!
pi_78514241
Het is echt zo super gaaf geworden allemaal. Natuurlijk nog de puntjes op de i, maar we zijn tussendoor al vol aan het genieten.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:29:59 #229
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_78514553
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:15 schreef Lorne het volgende:
Het is echt zo super gaaf geworden allemaal. Natuurlijk nog de puntjes op de i, maar we zijn tussendoor al vol aan het genieten.
Dat kan ik me voorstellen! Heerlijk die ruimte, lekker strak en netjes gedaan!
pi_78515089
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 11:15 schreef Lorne het volgende:
En wij willen natuurlijk graag mee genieten via de foto's
pi_78515883
jaaa we want pica's!
pi_78522926
Was er mee bezig
Vandaag zouden ook de nieuwe plantjes bezorgd worden en die wilde ik ook graag nog even op de foto hebben, vandaar dat het eventjes duurde, maar zie onderstaand:

- De glazen deuren worden geinstalleerd, vond het best eng omdat ze zo hoog zijn, dus was als de dood dat ze het nieuwe gladde plafond zouden beschadigen, maar de heren waren echt super netjes, voorzichtig en rustig bezig (kan deze club dus echt aanbevelen)

En zo ziet zo'n 'potje' in de grond er van dichtbij uit;

Na een paar uur was dit het uitzicht:

en zo rond 15:00 uur zag het er zo uit:

Vanuit de hal:

En na boenen (en boenen en boenen en boenen...) krijg je dan vanuit de gang dit uitzicht richting kamer:

Hoekje om:

(je ziet nog dingen als receiver op de grond en allerlei kabels en snoeren, dit zijn we nu aan het wegwerken. De receiver, PS, Wii, etc komt in een ophangsysteem aan de wand, zwarte kabelgoot met zwarte glazen plankjes)

Nieuw plantje dus, vandaag bezorgd:

Uitzicht in de kamer vanuit de eetkamer:

Wel hebben we met de glazen deuren een nieuw probleem en dit is echt geen grap: de kat loopt met barstende koppijn rond.
Misschien door zijn leeftijd, of ik maak de deuren te goed schoon, maar hij ziet het dus niet als een deur dicht op open is en is al een paar keer in volle vaart met zijn kop tegen de deur aangegaan. Blijkbaar vond hij dit zo erg of pijnlijk dat hij gisteravond prompt niet meer door de openstaande deur durfde, hij dacht dat hij dicht was. We hebben 3 rondjes door de deuren moeten lopen om hem te bewijzen dat hij er wél doorheen kon op zoek naar zijn kattebak....

In de keuken zijn we geslaagd voor nieuwe bijpassende lampen, lange zoektocht want we wilden iets lekker industrieels maar niet heel groot (als in 'naar beneden komend) omdat het hier dus niet zo heel erg hoog is.
maar goed, gelukt, eentje van 3 spots en eentje van 2:

En de hangplek is inmiddels geinstalleerd, er ligt nu een mat-zwarte glasplaat op, we twijfelen nog of dit niet glanzend zwart moet worden, zoals de achterwand aan die kant, die komt volgende week, dus dat zullen we dan beter kunnen bekijken:

En het nieuwe plantje voor boven in de studeerkamer. We hebben inmiddels stoeltjes gekocht, wit leer, komen ergens in mei (waarom moeten zulke dingen zo lang duren?!) De nieuwe werktafel moet over 2 weken komen.

Ik maak vanavond nog een paar pics van het scherm / beamer etc, omdat dat gewoon nét iets beter te zien is als het donker is.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:43:32 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78523166
Het doet me allemaal wat klinisch aan als ik eerlijk moet zijn. Wel een erg mooi huis van de buitenkant zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_78523208
En de nieuwe deurklink + slot in de keuken.

pi_78523253
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:43 schreef popolon het volgende:
Het doet me allemaal wat klinisch aan als ik eerlijk moet zijn.
ja, lekker he! Heerlijk zo geen troep, frutsels, tutteltjes en nog meer van zulks
pi_78523374
Zo zie je maar, ik vind het geweldig. Die glazen deuren, dan heb je wel lef. Ik vind het in ieder geval heel mooi.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:02:51 #237
3185 Adelante
To let it go now
pi_78523696
Arme poes Kun je er geen stickers van vogels opplakken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_78523934
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:02 schreef Adelante het volgende:
Arme poes Kun je er geen stickers van vogels opplakken
ik dacht al aan gewoon beetje stoffig houden aan de onderkant
maar we hebben eigenlijk, zodra we dat zagen, meteen afgesproken dat 1 deur naar de kamer gewoon altijd open moet staan en altijd dezelfde.
het is maar voor zolang de kat er nog is en hij is inmiddels ruim 17. Gewoon te oud om nog aan al te grote nieuwe dingen te wennen.
dicht vind ik de deuren echt een veel mooier gezicht, maar vind de (geestelijke) gezondheid van poes toch net iets belangrijker.
(het was dan ook echt een heel zielig gezicht, we voelden ons er de hele avond beetje rot over)
pi_78525323
Een opgeruimd en helder huis.

Houwen zo !
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:16:55 #240
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78525789
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:46 schreef WRH het volgende:

[..]

ja, lekker he! Heerlijk zo geen troep, frutsels, tutteltjes en nog meer van zulks
Zo zie je maar, smaken verschillen. En da's maar goed ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:23:05 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_78525955
galmt het niet als de tering? .
pi_78527022
nee, hebben we geen last van.
pi_78528216
Echo of galm ofzo hebben we niet, zou ook niet weten waarom we dat meer of minder zouden moeten hebben dan andere huizen.

En omdat pics kijken in dit soort topics nu eenmaal altijd leuk is, net nog even paar gemaakt met de projectie en lichtjes aan:

Hier even de gang en hal, inbouw verlichting in de gang aan. Iets fellere verlichting omdat het licht is dat alleen aangaat als je de voordeur opendoet.

Verlichting in de gang aan.

Zijn trouwens nu bezig met de paneelgordijnen. Al stapels stofjes en staaltjes bekeken en meegekregen, maar we zijn er nog niet helemaal uit. Willen waarschijnlijk wel zwarte paneelgordijnen, maar met misschien een paar panelen flink transparant en een paar minder transparant, ofzo, geen idee dus nog. Zijn allang blij dat we voor boven al wel wat hebben uitgezocht. (ivoor kleurige lange in-betweens)
pi_78528359
projectiescherm zie je trouwens straks overdag eigenlijk niets van, hij hangt in de schuifpui en de paneelgordijnen komen daar overheen, van plafond tot vloer.
hoewel ik het totaal niet storend vind om die kast te zien verder, de beamer is tenslotte ook gewoon zichtbaar aan het plafond.

zie nu trouwens dat je ook duidelijk kunt zien dat de mat bij de voordeur echt totaal naar de # is, die wordt nog vervangen door iets lichts, hebben nog niet echt iets gevonden dus zolang blijft deze even.
komt ook nog een andere voordeur, maar die zit even niet meer in ons huidige budget dus wacht ook nog even. en last but not least je ziet nu ook de verdeel unit van de verwarming nog open en bloot in de hal en die werken we natuurlijk ook nog weg. (Zodra we weer zin hebben om te klussen, blee, de puf is even behoorlijk weg)
pi_78528364
Mooi! Paneelgordijnen is wel een hele mooie keuze hoor
Ik zou het niet durven alles zwart wit en glas maar vind het bij anderen erg mooi
pi_78528574
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:35 schreef Ml-etje het volgende:

Ik zou het niet durven alles zwart wit en glas maar vind het bij anderen erg mooi
thanx! en ehm, het is ook wel een enigszins kind-onvriendelijk en schoonmaak-freak-onvriendelijk huis moet ik eerlijk bekennen
pi_78528882
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:42 schreef WRH het volgende:

[..]

thanx! en ehm, het is ook wel een enigszins kind-onvriendelijk en schoonmaak-freak-onvriendelijk huis moet ik eerlijk bekennen
Hihi met het glas?
Tsja dat leer je vanzelf af hoor wij hebben overal van die ruitjes en dat is ook een drama op zich.
Jullie deuren zijn dan nog makkelijker te boenen vermoed ik
pi_78529158
ik weet het wel zeker, dat is inderdaad maar 1 groot vlak.
bij jullie gaat het stof lekker in de randjes enzo.
pi_78529656
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:56 schreef WRH het volgende:
ik weet het wel zeker, dat is inderdaad maar 1 groot vlak.
bij jullie gaat het stof lekker in de randjes enzo.
Uhuh en leuk gepriegel met een minitrekkertje
  FOK!fotograaf zaterdag 27 februari 2010 @ 20:11:45 #250
17893 Forno
pi_78529859
Ziet er superstrak uit met die hardglazen panelen, meubels en spotjes. Het is niet mijn smaak, maar de moderne look vind ik zeker mooi uitgewerkt. Misschien heeft iemand het al gevraagd, maar speel je zelf op die vleugel?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 20:18:56 #251
281941 Implo
Ontploft niet snel
pi_78530151
Oeh erg strak!

Zou alleen niet weten of ik het zelf zó strak zou willen.. mis een beetje het huis-gevoel..
pi_78530678
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:11 schreef Forno het volgende:
Ziet er superstrak uit met die hardglazen panelen, meubels en spotjes. Het is niet mijn smaak, maar de moderne look vind ik zeker mooi uitgewerkt. Misschien heeft iemand het al gevraagd, maar speel je zelf op die vleugel?
dankje.
pianospelen? jazeker, hij staat er niet voor de sier of om de fotolijstjes op te zetten
ik speel zelf al een jaar of 25 -30 al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste jaren geen piano in bezit heb gehad en het nu dus vooral neerkomt op noten lezen en tekens halverwege afhaken omdat ik er niet goed meer uitkom, lief is net begonnen, is jaren actief geweest in muziek maar nog nooit op de piano en is dat nu tot grote verdienste aan het leren, hij luistert en speelt het na, vind ik zelf erg leuk.

(en ok, vooral zo rond een uur 2 a 3 in de ochtend na een paar drankjes kunnen we het echt heel erg goed)
pi_78534850
Wat mooi geworden zeg!!! En arme poes...! Vind de deuren echt geweldig! Waar heb je die vandaan? En dat projectiescherm, echt fantastisch hoor!
pi_78545590
Ik vind het prachtig!

(Jaja, ik die van frustels houd! )

Zolang een stijl maar goed is doorgevoerd, ben ik er weg van.
En dat heeft dit huis absoluut!
pi_78546261
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:17 schreef Beijtje het volgende:
Vind de deuren echt geweldig! Waar heb je die vandaan?
De deuren komen bij Glass Inside vandaan. Mocht je meer willen weten: pm

En het projectiescherm genieten we echt dagelijks van. Wat alleen jammer was is dat we gisteren alle Lord of the rings wilden gaan kijken. Helaas hebben we deze uitgeleend
pi_78546274
oeh mooi strak.. maar iets te chique weer voor mij doen
ik hou er wel van hoor verder
mooi gedaan
SuperwormJim:
pi_78546305
quote:
Op zondag 28 februari 2010 10:27 schreef Oblivion het volgende:
Ik vind het prachtig!

(Jaja, ik die van frustels houd! )

Zolang een stijl maar goed is doorgevoerd, ben ik er weg van.
En dat heeft dit huis absoluut!
Thanks.

We vinden zelf ook altijd erg belangrijk dat het een geheel is.
pi_78547076
ik vind zelf altijd een paar dingen heel erg belangrijk in een huis / inrichting:

- stem het op elkaar af
- wees consequent
- doe iets omdat het je eigen bewuste keuze is, niet omdat je het gezien hebt bij je vrienden, buurvrouw of omdat je niet anders gewend bent vanuit je ouders

welke stijl dan ook, maar kijk naar het geheel, een rijtjeswoning in Almere buiten wordt echt nooit (nee echt niet) een Friese stolp boerderij, dus stop maar met die nep houten balken in het plafond.
als iets gewoon goed past bij het huis dan kun je daar het beste in mee gaan en er niet tegenin.
vind het sprookjeshuis van Oblivion trouwens echt geweldig en moet er niet aan denken dat daar een strakke inrichting in zou staan, zou geen gezicht zijn.

hier verderop in de wijk staan een paar van die T kap huizen met openslaande deuren met van die schattige kleine raampjes, echt hele mooie huizen, zou geen gezicht zijn met een gladde gietvloer en een strakke Rolf Benz in de woonkamer, zo'n huis schreeuwt gewoon om een super dik kleed, landelijke keuken, oude houten vloer en een oude piano met kaarsjes. (ok, vind ik dan he)

ik hou mijn hele leven al van super strak en bij voorkeur ook grof industrieel, riep vroeger al dat ik het liefste in een fabriek wilde wonen, met lekker veel metalen trappen etc.
ik zou dus nooit een oude boerderij kopen omdat ik het hele huis naar de maan zou helpen en dat zou zonde zijn.

gaan trouwens vanmiddag na het plinten leggen even ons fantasy films kistje ophalen zodat we vanavond wel aan de Lord of the Rings marathon kunnen beginnen
pi_78547588
waanzinnig en ow ow ow wat zijn die deuren gaaf! nu weet ik t echt zeker, in ons nieuwe huis komen ze ook tot aan plafond en ook van die potjes in de grond! wat een ruimtelijk effect zeg!
pi_78547924
het effect is echt enorm, meer nog dan wij vooraf hadden ingeschat.
ik heb echt de hele tijd gedacht; goh, er zit nu een groot gat in de woonkamer / gang, dat zit er straks nog want het is doorzichtbaar glas, dus hoeveel gaat het nu eigenlijk écht doen.
nou, heel veel dus en die had ik echt niet verwacht. op de foto komt het minder over dan in het echt, maar het is echt een super gezicht dus ik kan het echt aanraden.

pas wel op met de deurgrepen, want daar kun je echt helemaal in los gaan en de prijzen gaan in schrikbarende sprongen omhoog.
hebben zelf gekozen voor dit systeem van in de grond het zgn potje dus draaimechanisme zodat we aan de zijkanten verder geen dingen meer op de deuren hebben en dat vind ik super mooi.
ook gewoon lekker tot aan het plafond doen, want de hoogte van het glas is eigenlijk niet een groot prijs verschil.
pi_78547934
quote:
Op zondag 28 februari 2010 11:50 schreef WRH het volgende:
gaan trouwens vanmiddag na het plinten leggen even ons fantasy films kistje ophalen zodat we vanavond wel aan de Lord of the Rings marathon kunnen beginnen
Doe je zo je best om het hele topic te laten zien dat je smaak hebt, verpest je het alsnog met één zinnetje...
pi_78548063
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Doe je zo je best om het hele topic te laten zien dat je smaak hebt, verpest je het alsnog met één zinnetje...
Je doet je bijnaam eer aan
pi_78549175
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:26 schreef k_man het volgende:

[..]

lol, jaja, het kan verkeren.
maar we hebben als mp3 deurbel het fluitje van Kill Bill, zo weer goed ?
pi_78549535
Nou, vooruit dan maar...
pi_78814901
inmiddels weer flink wat gedaan alleen veel dingen die niet of nauwelijks goed op een foto te zien zijn. (die zijn er helaas ook vaak in dit soort topics)

nog eentje dan even bij avond:

boven heb ik inmiddels alle deuren geverfd met wit hoogglans en alle kozijnen. laatste is vooral vervelend werk maar levert wel een mooi rustig beeld op van mat witte nette kozijnen.
de trap naar de eerste verdieping is inmiddels weer helemaal mat wit geverfd, hij was al wit gemaakt ooit, maar tijdens het klussen en verbouwen flink beschadigd.
nu dus weer netjes. ook de paal en alle metalen onderdelen, dus alles is weer fris en schoon en wit.
maar op een foto levert dit dus nauwelijks verschil op.

Wel zorgt dit ervoor dat nu boven de overloop, onze tv hoek, echt af is.
we kunnen hier nu weer normaal gebruik van maken en hoeven er niet meer echt te wonen en te leven zoals we de laatste maanden deden.

en boven hebben we alle plinten en drempels gelegd, dus dat leverde dit soort altijd fijne klusjes op:

Ander goed nieuws;
de achterwand bij de spoelbak in de keuken is vrijdag geplaatst (zwart glimmend glas) maar heb ik nog niet op de foto gezet en de batterij is leeg, zal ik morgen nog even doen.

vandaag komen als het goed is ook de zwart wit foto's die we in de kamer gaan ophangen, dus zodra dat hangt kunnen we ook de apparatuur ophangen (moet beetje tegen elkaar gemeten worden) en kunnen we beneden alle kabeltjes gaan wegwerken.
pics volgen daarvan hopelijk morgen.
pi_78815781
Wat ik niet snap dat je beneden zulke dure materialen gebruikt en boven zo'n goedkoop (ogend) laminaatje neerplempt. Voor een paar euro meer is er ook nog wel wat mooier laminaat te koop.
pi_78815895
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:24 schreef BertusG het volgende:
Wat ik niet snap dat je beneden zulke dure materialen gebruikt en boven zo'n goedkoop (ogend) laminaatje neerplempt. Voor een paar euro meer is er ook nog wel wat mooier laminaat te koop.
kwestie van keuze; we hebben nogal een budget in het huis gepompt inmiddels en dan moet je gewoon wat dingen tegen elkaar afwegen.
goedkope vloer boven was dus 1 afweging, simpel.

(maar als je een andere vloer boven wilt sponsoren... feel free to pm!)
pi_78816574
Gaat er nou niemand iets zeggen over dat de plintjes NU AL GELEGD zijn???
(terwijl ze bij veel van ons na jaren nog steeds ergens - um - tja, waar liggen ze eigenlijk ook weer?)
Mijn complimenten!
En voor de rest ook - heel mooi en consequent (van) hoge kwaliteit - een inspiratie, echt!
pi_78816793
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:53 schreef Kwameisje het volgende:
lief staat nu te stralen
pi_78817167
Hebben jullie überhaupt wel spullen?
pi_78822117
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:58 schreef WRH het volgende:
inmiddels weer flink wat gedaan alleen veel dingen die niet of nauwelijks goed op een foto te zien zijn. (die zijn er helaas ook vaak in dit soort topics)

nog eentje dan even bij avond:

De eerste foto is geweldig mooi zeg hoe dat is ingericht.! Top!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_78829125
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:24 schreef BertusG het volgende:
Goedkoop of niet, ik vind 't erg strak en mooi!
pi_78829717
Ik vind het ook een "beetje" zonde die vloer boven...
Er is genoeg wat er beter uitziet dan dit beuken. (zo ziet het eruit op de foto)
Maar inderdaad top dat de plinten al zijn gedaan en goed strak ook.

Beneden is het gewoon om te zoenen!
pi_78830417
Goed bezig hoor! Mooie lichte tv-ruimte ook. En beneden was al mooi.
(Ik ontdekte net dat ik je vergeten was te nomineren, dus dat heb ik alsnog even gedaan. Maat zo komen er elke keer topics bij, ik kan gewoon niet kiezen...)
pi_78842236
thanx voor de nominatie en iedereen natuurlijk ook succes, wij genieten erg van jullie topics en pics!(zal nog even door mijn actieve lijst gaan maar volgens mij mis ik niemand in de genomineerden)

de vloer boven, tja, natuurlijk vinden wij dat ook best jammer, het was dan ook geen snelle beslissing om voor goedkoop laminaat te gaan. bedoeling was eigenlijk om voor een mooie houten en bij voorkeur ruwe white wash te gaan maar gezien de oppervlakte, boven is circa 120 vierkante meter, was dat echt een behoorlijke hap uit het budget. dan moet je keuzes gaan maken en we wilden eigenlijk beneden geen consessies doen aan kwaliteit van materiaal en hoogwaardige afwerking. er moet nog veel meer gebeuren en op een bepaald moment moet je dan gewoon een keuze gaan maken. de vloer boven is dus gewoon gesneuveld in het lijstje en we hebben de best mogelijke goedkope optie genomen.
moet wel eerlijk zeggen dat hij er in het echt beter uitziet dan op de foto, maar dat is altijd natuurlijk

er zit ook echt verschil in inrichting boven en beneden. hoewel het overal lekker modern is, is het beneden wat strakker dan boven, boven zit net iets meer warmte in. de luxe boven komt van de wand- en plafond afwerking, die is gewoon identiek aan beneden en daar hebben we geen enkele consessie gedaan, ook niet in meubels. (die hopelijk deze maand of volgende maand eindelijk eens gaan komen, want dat werken met een pc op de grond zijn we ook wel zat)

nog even onze laatste aanwinst:

de foto's kwamen gister binnen en die gaan vanmiddag een plekje aan de muur vinden
pi_78843548
Schitterend huis!

Strak en minimaal, ook deels mijn smaak Jammer idd van dat beuken vloertje op de 1e verdieping. Voor 10 euro meer per strekkende meter kun je prachtig laminaat regelen, maarja keuzes.

De schilderijen vind ik ook minder, wel eens aan het kunstuitleen centrum gedacht? Kun je prachtige kunstwerken lenen/huren Zo kun je nog eens afwisselen.
pi_78843601
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:

De schilderijen vind ik ook minder, wel eens aan het kunstuitleen centrum gedacht? Kun je prachtige kunstwerken lenen/huren Zo kun je nog eens afwisselen.
ja aan gedacht, heb jaren geleden heel lang schilderijen van de kunstuitleen gehad.
dit keer wilden we iets heel persoonlijks aan de wand hebben en iets zonder kleur, dus we zijn het zelf, in zwart wit
pi_78844149
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:53 schreef Kwameisje het volgende:
(terwijl ze bij veel van ons na jaren nog steeds ergens - um - tja, waar liggen ze eigenlijk ook weer?)
Mijn complimenten!
En voor de rest ook - heel mooi en consequent (van) hoge kwaliteit - een inspiratie, echt!

Thanks

net echt de laatste metertjes gedaan, dus helemaal af.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:42:13 #279
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78845231
kweetutnie hoor.. Je hebt iig iets neergezet dat heel erg verschillend is tov wat het was. De oude bewoners zouden het niet meer herkennen.

Watisut dan...

ik houd best van strak, en ik ben ook van mening dat interieurs en exterieurs best en misschien wel juist heel goed elkaars tegenpolen kunnen zijn.

tis alleen... het lijkt net een showroom...Misschien dat het "leven" er nog in moet komen, maar dat mis ik toch wel een beetje...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78858062
Die stoelen
De vloer tsja hier komt het er niet in al moet ik kweet niet wat voor laten
Maar voor de plinten
pi_78866901
Nounou mensen, smaken verschillen nou eenmaal. Ik hou zelf wel van strak (weet niet of ook zó strak) toevallig, maar buiten dat is het sowieso gewoon 100% verbeterd en echt mooi geklust!!! (Dat mag best gezegd worden )
  zondag 7 maart 2010 @ 22:25:09 #282
67725 Dulk
Taweret
pi_78867148
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:06 schreef WRH het volgende:

[..]

lol, jaja, het kan verkeren.
maar we hebben als mp3 deurbel het fluitje van Kill Bill, zo weer goed ?
gaaf een mp3 deurbel, waar heb je die vandaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
namaste
pi_78867953
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:54 schreef Leonidas82 het volgende:
Schitterend huis!

Strak en minimaal, ook deels mijn smaak Jammer idd van dat beuken vloertje op de 1e verdieping. Voor 10 euro meer per strekkende meter kun je prachtig laminaat regelen, maarja keuzes.
Als je, zoals WHR zegt, boven een oppervlakte van 120m2 hebt, is die 10 euro al snel 1200 euro...... EXTRA. En dan heb je nog steeds een laminaatvloer. Wil je echt hout, gooi er dan nog een paar tientjes per m2 bovenop. Dus ik snap dat budgettechnisch wel. Bovendien is een vloer vervangen vaak makkelijker dan de wnaden opnieuw stucen qua puinzooi-overlast.

Ik vind beneden echt super-fantastisch-geweldig (en dat terwijl ik helemaal niet van de strakke interieurs ben, maar die deuren ), boven heb ik nog niet een goed overzicht, maar komt vast goed

[ Bericht 5% gewijzigd door aloe_vera op 08-03-2010 03:00:29 ]
  maandag 8 maart 2010 @ 01:43:51 #284
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78874123
Er ligt vermoed ik nu een houten vloer op de bovenste verdieping?

Hoe kan iemand nu in vredesnaam laminaat boven hout verkiezen???? Al neemt iemand een grenen vloe. Hout is hout en daar kan mooi laminaat echt niet tegenop. Ook al neem je dat spul van een tientje duurder.
En idd, een tientje per m2 mer lijkt weinig. Mara als je het over grote aantallen hebt gaat dat wel HEEEEEL erg hard hoor.
pi_78876539
quote:
Op maandag 8 maart 2010 01:43 schreef klusfoobje het volgende:
Hoe kan iemand nu in vredesnaam laminaat boven hout verkiezen????
Dat vind ik zo flauw altijd....

Ik heb in bijna heel mijn huis een eiken vloer liggen van 2cm dik en in een nieuw stuk heb ik laminaat. Daar ben ik heel tevreden mee en het poetst een stuk gemakkelijker. Bovendien liggen die planken elke keer los, gaat er een hoop vuil in zitten etc etc.
Het laminaat zal heus nog wel een keer vervangen worden voor hout, maar ik had het gewoon even niet liggen die 6K.
In de tussentijd ben ik superblij met dat laminaat, ik erger me geen seconde, en met twee katten is het eigenlijk nog veel praktischer ook.
Dat "hout beter is" is gewoon aangepraat.
pi_78876625
Had je trouwens nog leuke barkrukken gevonden? Ben naar iets soortgelijks op zoek, maar dan in hoogte verstelbaar
pi_78876649
hout vinden wij zelf voor boven ook mooier, alhoewel we het laminaat wel erg makkelijk in gebruik vinden, dat is de discussie ook niet. (voorzover er een discussie is over onze vloer boven )
maar vind wel dat er erg makkelijk over andermans portemonee gesproken wordt.

om even een hele kleine indicatie te geven; de glazen deuren waren 1500 boven oorspronkelijk budget, erboven op dus, het toilet was 2000 boven oorspronkelijk budget. de eetkamer lamp was dan gelukkig weer 1000 onder oorspronkelijk budget, maar ok. zo kan ik nog wel even doorgaan.
en ondanks heel erg hard zoeken, heb ik helaas die geldboom in de tuin nog niet kunnen ontdekken.
maar het staat fokkers natuurlijk vrij om een geheel vrijblijvende donatie te doen hoor als de vloer boven nu echt heel erg stoort.

enough about de vloer boven wat mij betreft. de mp3 speler hebben we heel gewoon bij de praxis vandaan
en hij rouleert nu tussen 4 deuntjes, we hebben Kill Bill, The Adams familie, Bohemian Rapsody by the muppets (Animal die Mama schreeuwt) en een stukje uit Life of Brian. (are you a virgin, if it is not a personal question).
natuurlijk gaan we lekker cliche met Halloween en kerst en Pasen lekker bijpassende truttige deuntjes erop zetten, jaja, dat dan weer wel.

Voor nu de volgende dingen voor de enigszins korte termijn nog in het verschiet:
-de oude bank staat nog,dit wordt een zwarte hoekbank maar zolang de kat nog leeft wachten we daar even mee, kat is 17 en niet altijd meer even netjes, beetje zonde.

- eetkamer lamp is besteld, komt eraan.

- paneelgordijnen zijn we mee bezig, stapels staaltjes gezien en gevoeld, woensdag komt er weer iemand met een paar lappen, want van 2 cm bij 2 cm kan ik niet zien hoe dat er over bv een hele schuifpui uit gaat zien, dus we hebben gevraagd om lange lappen. verwacht dat het een zwarte streep wordt, zwart met transparant.
(maar als iemand een suggestie heeft waar we nog niet aan gedacht hebben...?)

- boven de walk in closet met dubbele wand, een semi dressoir voor de administratie en een boekenkast met verlichting (inmiddels begint de motivatie te komen, de boel is helemaal opgemeten en uitgedacht, maar we hadden even echt geen puf meer, dat rottige klussen met kerst in een stoffig koud huis met min10 buiten en geen verwarming aan ging ons niet in de koude kleren zitten, overal sfeer lichtjes om je heen en iedereen aan eeh kerstdiner, sta je zelf met 2 dikke truien die # rachels tegen het plafond te schroeven, echt niet leuk)

- stoeltjes en nieuwe tafel voor studeerkamer boven zijn besteld, komen deze maand en volgende maand

de kasten gaan we natuurlijk bijhouden hier, daarna hopen we in de zomer / eind zomer door te kunnen stomen naar de badkamer die zo mogelijk nog erger is. denk roze tulpjes, een oud bad en heel veel lelijke vieze tegeltjes dus dat kan wel wat gebruiken
pi_78876688
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat met die pui, wij moeten zelf ook nog iets van raambekleding over 13m glazen pui.
pi_78876726
quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:04 schreef lezzer het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat met die pui, wij moeten zelf ook nog iets van raambekleding over 13m glazen pui.
die pui vind ik ook echt heel moeilijk, omdat het zo'n groot vlak is, erg eng vind ik dat om iets voor uit te zoeken. wel hebben we bedacht dat we voor iets willen gaan dat transparant is en het verduisteren met een rolluik aan de buitenkant gaan doen, leek ons beste alternatief.
pi_78876745
Wij gaan waarschijnlijk voor vouwgordijnen (maar dat past ook beter bij ons huis dan bij het jouwe denk ik), en het voordeel daarvan is dat ze omhoog kunnen dat de katten er niet in gaan hangen.
Die paneelgordijnen lijkt me ook erg mooi.
pi_78876781
update picture time!

doorkijkje hal en gang de dag van de overdracht:

doorkijkje hal en gang nu:
-

zitkamer dag van de overdracht:

zitkamer nu (jaha, de snoeren moeten nog weggewerkt worden...)
-

erker gedeelte dag van de overdracht:

en nu:

eetkamer, dag van de overdracht, let op de prachtige steenstrips:

eetkamer nu:
-

nog stukje eetkamer met de muur en deuren duidelijker:

en nu:

-

doorkijkje naar de keuken, dag van de overdracht:

doorkijkje nu, kan van verder omdat er nu glas zit:
-
pi_78876815
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik heb in bijna heel mijn huis een eiken vloer liggen van 2cm dik en in een nieuw stuk heb ik laminaat. Daar ben ik heel tevreden mee en het poetst een stuk gemakkelijker. Bovendien liggen die planken elke keer los, gaat er een hoop vuil in zitten etc etc.
Het laminaat zal heus nog wel een keer vervangen worden voor hout, maar ik had het gewoon even niet liggen die 6K.
In de tussentijd ben ik superblij met dat laminaat, ik erger me geen seconde, en met twee katten is het eigenlijk nog veel praktischer ook.
dat zeker (daarom hebben wij het ook op de bovenverdieping).
pi_78876865
Erg mooi gedaan hoor die lederen stoelen (volgens mij van boven) waar heb je die vandaan?
Vind ze zo mooi!
Die schilderijen en huge plantenpot wilde dat ik het kwijt kon
Wat de paneelgordijnen betreft ik zou gaan voor een motief erin (heel dun met wit een silhoue)t maar dan alleen als je weet dat je dat niet zat wordt.
In onze vorige woning hadden we een silhouet in doorkijkstof was ook mooi .
pi_78882117
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:55 schreef WRH het volgende:
- paneelgordijnen zijn we mee bezig [...] verwacht dat het een zwarte streep wordt, zwart met transparant.
(maar als iemand een suggestie heeft waar we nog niet aan gedacht hebben...?)
Een suggestie? Ik zou niet durven... en ik kan me niet voorstellen dat jullie ergens "niet aan gedacht hebben", maar misschien toch:
denk er aan dat als het buiten donker is (of rolluik), dan is zwart niet meer transparant, hoe dun ook. Dus als je dat transparante idee wilt laten overheersen, zou ik maar een dun zwart streepje nemen. Misschien een beetje een random/wiebelstreepje, ter "verzachting" van het geheel, in aansluiting op de oer-vloer (die ik PRACHTIG vind!!)?
  maandag 8 maart 2010 @ 12:15:52 #295
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78883843
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

ik snapje helemaal hoor! het kost bergen met geld die wel eerst ff verdiend moeten worden. Dat bedoelde ik ook niet.

Tis ene kwestie van smaak... en als ik je posting lees deel je die smaak schijnbaar want je geeft aan dat het laminaat een tijdelijke oplossing is.

De praktijk wijst overigens uit dat niets zo permanent is als een tijdelijke oplossing

maar in ieder geval en dus... ieder moet nemen wat hij of zij het mooist haalbare vind binnen zijn of haar budget. Vooral dat laatste....
  maandag 8 maart 2010 @ 12:20:48 #296
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78884055
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:55 schreef WRH het volgende:
..hele toelichting en uitleg...
Het is, ongeacht wat de smaak van een ander is, echt ENORM verbeterd! Zeker als je de voro en na pics naast elkaar zet.

Wat ik me afvraag, in welke mate hebben jullie last van "galm" in het huis/ woonkamer ? Ik zie namelijk weinig tot geen dempende materialen.
pi_78884113
Wat leuk die voor en na foto's! Zo zie je maar dat van elk oudbollig ding iets moois gemaakt kan worden! Echt: wow!!! Wat een metamorfose! Zoooo veel beter nu! (Je wordt dus een concurrent van ML-etje voor de vraag op wie ik moet gaan stemmen )
pi_78884238
Mooi geworden WRH en Lorne . Complimenten!

Vooral de glazen deuren zijn om te kwijlen .
pi_78889608
MI=tje, hebt PM!
wel grappig, voor boven hebben we inderdaad een gordijn uitgezocht dat behoorlijk transparant wit / creme is, met een mini motiefje erin

super meedenken, dat smalle streepje in de paneelgordijnen, had er nog niet aan gedacht dat het rolluik echt wel invloed gaat hebben op de transparantie van de gordijnen.
we wachten nu op een staaltje van wat we bedacht hadden, een iets grotere lap, hopen dat we het dan een beetje kunnen inschatten, maar eng vind ik het wel, om daarover te beslissen.

galm etc hebben we absoluut niet. de vloer is misschien wel hard maar er ligt in de zithoek een koe (dood, dat dan nog wel) maar ook zonder hadden we dat niet. best wel jammer, was vast leuk geweest met piano spelen

de glazen deuren zijn we helemaal verliefd op, hadden nooit gedacht dat het zo'n verschil zou maken.

we noemen de vloer beneden zelf trouwens ook de oer-kasteelvloer.
het komt helaas niet echt over op de foto's maar er zit iets meer kleur en tint in, het is niet echt wit-wit, maar er zitten heel veel pure dingen in, zoals veel butsen, scheurtjes, kleurverschillen en gewoon echt lekker steen.
denk zelf dat het ook heel goed zou passen in een landelijke of traditionele inrichting.
(en het goeie nieuws, deze vorm bleek goedkoper dan de glanzende versie)

ohja, tijdelijk, ja definieer tijdelijk
dat probleem hebben wij ook, natuurlijk willen we nog veel meer in de toekomst maar er zal altijd wel wat te wensen over blijven, anders is het ook niet leuk.

we zijn al een flinke stap terug gaan in verhouding met de oorspronkelijke plannen.
er zou nl deze zomer een leuke aanbouw staan, tekeningen klaar, bouwvergunning binnen, grond onderzoek gedaan, alles klaar om te starten.... economische crisis...
dan is het niet leuk om zelfstandig te zijn, want we durfden in 1 klap niet te veel risico's meer te nemen.
dus alles op een laag pitje gezet, bouwvergunning verlengd en alleen binnen gedaan.
dus ons wenslijstje is voor dit jaar nog de badkamer en liefst de voortuin, hopelijk volgend jaar de tuin achter (zo'n hekel aan grasmaaien...) en dan hopelijk daarna toch nog de aanbouw.
je weet maar nooit!
  maandag 8 maart 2010 @ 16:09:50 #300
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78893506
zelfstandige ?

mwah, zoalng je zelf niet teveel kunt klussen is het wel goed.

Zodra je de ruimte hebt om alles zelf te doen moet je je pas achter de oren gaan krabben
pi_78904349
quote:
galm etc hebben we absoluut niet.
Nee natuurlijk niet, en dat komt door de oer-kasteelvloer!
Als het plavuizen waren geweest (of laminaat...), had je ieder gesprek nog minuten horen doorgalmen.

(Als ik groot ben, wil ik ook zo'n vloer - echt, heel erg mooi!)
(Voorlopig ben ik een oudere, um, bejaarde jongere, en hebben we een praktische 3-k flat en een boel dromen...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')