abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74317153
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:56 schreef WRH het volgende:

[..]

nee toch, ben ik gelukkig toch niet de enige die dit echt heel heel erg vind

Ik ben gek op behang!
Maar dit is niet mooi, dus je doet er goed aan om het eraf te halen, zeker als je een strak interieur wilt!
quote:

(en had ik al gezegd dat ik jullie dakkapel echt geweldig vind?)
Nee! Doe eens..
Plaag je maar, dank je wel!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74320658
Gaat volgens mij heel mooi worden. In ieder geval een behoorlijke klus met veel spierpijn.
PS2 PS3 PSP Wii
pi_74609223
Spierpijn begint af te nemen

Weer verder gegaan dus even een update.
Inmiddels een paar tegenvallers, althans, wat dingen tegengekomen die we aan onszelf te danken hebben.
Boven ligt vrijwel overal de nieuwe vloer, op de studeerkamer na.
Daar hebben we bij de verhuizing een muur uitgebroken en de walk in closet bij de kamer getrokken (we maken van 1 losse kamer een hele grote walk in closet, dus hebben we die uit de bouw niet nodig), in die walk in zat electra die we zo gauw niet kwijt konden.
niet erg toen, gewoon een stopcontact op de vloer gemaakt, heel handig omdat het bureau er toch bovenop stond.
tja, die kwamen we dus nu weer tegen en de vloer past er niet overheen, dus die wilden we naar de wand verplaatsen. toen wisten we meteen weer waarom we dat niet meteen gedaan hadden; de draden zijn veel te kort. geprobeerd nieuw te trekken, lukte niet, dus we stoppen 'm gewoon weg. maarja, inmiddels was het savonds laat, hadden we wat afspraken overdag ivm werk en hebben we het nog niet afgemaakt, dus in die kamer ligt de vloer voor de helft, helaas. gaat morgen goedkomen.

wel boven overal alle kozijnen geverfd en dat zit er erg strak in. heb er echt mijn best op gedaan, met schuren, ammonia, 2 lagen grondverf, schuren, nog meer ammonia en hoogglans en nu hebben we boven overal (minus de schuine dakramen) trakke glanzende witte kozijnen.

ook hebben we het toilet uitgezocht, althans, de wandtegels, want de vloer wordt doorgelegd en het toilet, fonteintje en kraan. nu willen wij het toilet zo simpel en basic mogelijk, bedoel, wij zelf gebruiken vooral het toilet boven, beneden is voor de gasten en die hebben we nauwelijks, ik was zelf dus niet van plan om daar meer dan 1 minuut per dag maximaal door te brengen dus ruimte voor de leesmap of een dvd hoeft niet.

daarna weer verder met klussen en toen kwam tegenvaller door eigen toedoen nr 2:
we wilden in de kleedkamer 1 muur volledig kastenwand. daarvoor zit de toegangsdeur in de weg, want dan kunnen we niet van muur tot muur. dus bedacht; die verplaatsen we gewoon.

zo gezegd zo gedaan, maar toen het er eenmaal uitlag bedachten we ons alle 2 tegelijk; het ziet er niet uit!
goed projectmanagement: weet wanneer je moet stoppen, ook al heb je er al een dag opzitten.
dus gipsplaten gehaald en muurtje weer nieuw op dezelfde plaats terug opgebouwd, kostte ons anderhalve dag, jammer van de vertraging, maar blijkbaar moet je soms dingen eerst echt voor je zien

De vloerverwarming beneden is ook aangelegd inmiddels, maar helaas, ze moeten vanavond of morgen terugkomen, we hebben nl een kleine lekkage.
miniscuul gaatje waar het water uitspuit, inmiddels dus maar de ketel uitgezet dus het is steenkoud in huis, want nu dus boven ook geen verwarming. (en dus ook geen hete douche, best een vervelend gevoel nu)
hij ligt er verder wel mooi in:

vond het erg leuk om te zien hoe zoiets gedaan wordt, had ik nog niet eerder gezien. voor mensen die daar meer van willen zien: er zijn wel meer foto's gemaakt.

Vrijdag wordt hier de een laagje ter egalisering overheen gegooid zodat ze maandag kunnen beginnen met de nieuwe vloer, ze verwachten hier een week mee bezig te zijn.
daarna kunnen wij weer verder met het verlaagde plafond over de gehele benedenverdieping incl inbouw verlichting en daarna kunnen de wanden gedaan worden.
vanavond komt de eerste stucadoor de boel inventariseren om een meer dan globale offerte te doen, dus zal mij benieuwen

van het weekend gaan we heel rustig de benedenverdieping doorlopen om te bepalen waar we nu eigenlijk inbouwverlichting willen (En wat voor). plan is nu om voor elk raam bovenin in ieder geval 2 spots of lampjes of whatever te doen en verder nog wel wat hier en daar.
iemand nog suggesties waar we absoluut op moeten letten?

ook kunnen we zaterdag naar de keukenharrie, daar loopt een klein geschil ivm het gegeven advies voor het keukenblad en na tussenkomst van een jurist willen ze erg graag opnieuw van ons horen welk blad we willen
dat weten we al; het merk van onze keuken heeft in de brochure zelf een glazen werkblad, dus eigenlijk begrijpen we niet goed waarom dat niet in de eerste plaats is geadviseerd, maar ok, beter laat dan nooit en het was best lekker klussen met een blad waarvan je weet dat het er toch uitgaat en een beetje stof of krasjes er niet meer toe doen

overigens, de kat heeft eindelijk door wat zijn job description is, althans, zolang de muizen ín de val zitten

ik kijk nu vooral heel erg uit naar maandag, als ze gaan starten met het marmer, heb ontzettend veel zin in de nieuwe vloer!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 11 november 2009 @ 17:51:34 #79
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74610531
wat wordt het al mooi zeg!
O+
pi_74626423
Nog even paar foto's erbij:

Dit is wat er boven op de grond ligt, maar ik zag al dat (zoals gebruikelijk) een foto de echte kleuren geen goed doet, de nieuwe vloer ligt hier op de overloop, op de kamers nog de oude vloer, maar er lijkt nauwelijks verschil tussen te zitten, terwijl het in het echt een enorm verschil is, de nieuwe vloer is veel lichter en minder druk, minder streperig en motieven etc.

Hier de nieuwe verdeelunit tbv de vloerverwarming beneden. (komt nog kastje omheen, hij staat in de gang naast de meterkast)

De lekkage is vanochtend verholpen, wel komt er vandaag nog een monteur omdat ze in de keuken ondanks afspraak toch met de machine hebben gefreesd ipv het handje, dus de leidingen lopen niet dicht genoeg tegen het keukenblok aan. Daardoor krijg je dat als je staat te koken, je voeten dus op koud steen staan, niet echt lekker. Als het goed is komt er zometeen een monteur die er nog even een extra sleuf bijmaakt. Net op tijd omdat er morgen een egaliserend laagje overheen gaat.

En de nieuwe strak witte kozijnen, dit is op de studeerkamer waar ook de balkondeur zit.
Merk meteen dat de kamer lichter is door al dat wit, ondanks dat het achter een gordijn zit, maar het straalt gewoon fris uit.

In de loop van volgende week weer een update voor het leggen van de vloer, dit weekend even weinig; lief is jarig, dus ondanks de troep wel even aan de borrel
pi_74626483
dubbele posting per ongeluk.

[ Bericht 27% gewijzigd door WRH op 12-11-2009 13:01:30 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 13:50:46 #82
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74633263
wat hebben jullie een ongelooflijk mooi huis zeg! vooral de zolder slaapkamer op de tussentijdse foto's is helemaal mijn stijl! (eigenlijk alles van toen behalve die blokjes vloer!)
Je maintiendrai
pi_74636505
thanx
de slaapkamer blijft ook redelijk zo, enige verschil is dat de wanden eerst wit waren door behang en dat ze straks wit door spachtelputz worden en de vloer had een 'even snel' zwarte vloerbedekking, dit is nu een heel licht laminaatje met straks een heel groot zwart kleed.

het is trouwens een semi-zolder, op de foto van de buitenkant kun je goed zien dat we in de gelukkige omstandigheid verkeren van 2 zolders, nl 1 echte op de 2de verdieping (is een sportzolder geworden) en 1 op de eerste verdieping boven de woonkamer.
vorige eigenaar had daar zijn kantoor en de slaapkamer in de kamer die door de architect ook zo bedoeld was maar we vonden het juist zo knus om onder een hoog zolderdak met donkere balken te slapen, genieten van de regen buiten langs het schuine raam
kamers meteen omgewisseld dus.
pi_74636769
Vergeet ik toch helemaal dat ik ook nog de eerste trap beneden heb geverfd!
had 'm al eerder wit gemaakt en zat nu heeeeel erg te twijfelen of ik 'm wit of zwart zou doen. zwart vond ik wel leuk maar eigenlijk ook net iets te gekunsteld, je kent het wel, de zwarte kussentjes moeten ook terugkomen in de zwarte fotolijstjes en voor je het weet sla je door.
dus toch maar voor veilig wit gekozen. simpel dus, geschuurd, afgenomen en weer witte hoogglans eroverheen en toen was hij weer prachtig glimmend.
alleen nog even van die radiatorlak halen voor de paal, die is van metaal en de gewone hoogglans wordt dan echt super geel.

extra lus van de vloerverwarming in de keuken is trouwens vanochtend ook gelegd en naar volle tevredenheid, dus geen onverwarmd randje langs het aanrecht en koude voetjes tijdens het koken straks.

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
pi_74743004
Jaaaah, vandaag zijn de leggers met de vloer begonnen!
prachtig gezicht om het op te zien bouwen.

je ziet wel wat bruinige vlekken maar dat is van het vocht waarmee ze telkens inwrijven.

Vrijdag is de vloer van de hele begane grond geëgaliseerd (wat is dat koud, enorm veel vocht ook blijkbaar in die egaline, huis zag er van buiten uit of we een binnenzwembad hebben, met overal beslagen ramen).

Vooral de avond gaf het een raar gevoel omdat het er door de kleur en de natte uitstraling ook uitzag of onze trap opeens een aanlegsteiger was ipv een trap.

en dit is het nieuwe marmer dat er ingaat, mat en wit.

Ze zijn hier nog de hele week mee bezig.

en hier nog even een leuk sfeerplaatje van 1 van de muren met deuren die we er uit gehaald hebben, ruimtes ogen veel 'logischer' vind ik zelf.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:42:38 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_74743400
Die kat

En, mooie vloer ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74745062
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
pi_74745134
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Oblivion het volgende:
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
thanx!
heb er echt zo'n zin in om het straks overal te zien liggen, we leggen het over de hele benedenverdieping, incl toilet ook en dan straks met die glazen deuren zie je het dan echt doorlopen.
(hoop ik, dat was de gedachte erachter althans )
pi_74745151
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...
pi_74745614
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:54 schreef WRH het volgende:
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...

Neen, geen goed idee.
  maandag 16 november 2009 @ 14:47:25 #91
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74748384
Melkglas....
pi_74748925
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
Melkglas....
nah, dan nog, ik zou zelf niet echt op mijn gemak gaan zitten!
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 22:02:36 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_74764161
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
  maandag 16 november 2009 @ 22:15:05 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_74764884
Mooie vloer gaat dat worden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74767875
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef WRH het volgende:
\

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
Ik kan even niet vinden welke regio
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74772249
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik kan even niet vinden welke regio
Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
pi_74772271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:45 schreef WRH het volgende:

[..]

Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
Ow nee dan pas ik even met het stucadoor aanbevelen, zij werken meer D-H/ R'dam en omstreken.
En tevens TVP
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74772598
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
stapels!
ook omdat ik het zelf voor de eerste keer 'live' zag gebeuren en erg interessant vond dus ik ga even een lading foto's dumpen:

dit zijn de machines om de gleuven mee te maken, nog ongemonteerd.

de leidingen nog op rol, die er straks ingaan.

eentje op zijn kop zodat je kunt zien waar ze daadwerkelijk mee de grond insnijden.

en zo zien ze eruit als de stofzuiger er bovenop gemonteerd is.

proefrondje, ze gaan zonder veel moeite door de vloer heen, hoeven alleen bijgestuurd te worden.

dan heb je halverwege een leuke legpuzzel.

en kunnen ze gevuld worden met de leidingen

close up van de uitgesneden delen, met en zonder leiding erin.

en uiteindelijk heb je dan dit, met de meeste leidingen keurig erin.
was erg grappig gezicht, de jongen die ze erin deed maakte er een soort cha-cha van, danste er half overheen terwijl hij met zijn schoenen ze overal tussen duwde

[ Bericht 25% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 08:39:25 ]
pi_74777501
Mooi! Te strak naar mijn mening maar wel gaaf om te volgen dit Wanneer verwachten jullie dat het af is?
pi_74778293
we hopen nog dit jaar, maar er lopen wel wat dingen door elkaar en dan krijg je zo'n kip-en-ei verhaal.

bv;
er komen een paar glazen deuren zonder kozijnen maar ook een paar nieuwe stompe deuren met kozijnen. die laatsen worden op de vloer geplaatst, dus we dachten; eerst vloer af dan kozijnen.
komt nu de toilet man dat hij niet verder kan tegelen omdat het tegen het kozijn aan moet en de vloerenleggers dat ze dan de plinten nog niet kunnen leggen want die moeten ook tegen de kozijnen aan, maar de deuren timmerman doet dat pas als de vloer ligt zodat hij exact kan meten.
tja, kip en ei dus, zo zijn er wel meer dingen die daarom vertragen, want we moeten dan toch wat planningsdingen gaan bijstellen.

liepen tegen electra dingen op beneden, wilden alleen bij de ronde muur een verlaagd plafond doen omdat daar een open verbinding naar de schoorsteen is en omdat er een latei loopt, dus die mooi wegwerken.
blijken we overal electriciteit in de vloeren en plafonds te hebben, moeten nieuwe aanleggen omdat we glazen deuren tot aan het plafond krijgen, dus daar kan geen verlichting blijven zitten, die moeten verplaatst worden, dus enige goede oplossing bleek een verlaagd plafond over de gehele beneden verdieping.
wel goed te doen natuurlijk, maar dat kan ik niet alleen en moeten we samen doen, dus kunnen we alleen in t weekend daarmee verder.
wordt nu de vloer gelegd, dus plafond kan nu niet, want er is gewoon geen werkruimte.

dat zijn dan toch wel de gebruikelijke tegenvallers die er nu eenmaal altijd zijn.
maarja, het is niet anders, we hopen nog steeds dit jaar alles af te hebben en als dat niet lukt, nouja, dan wordt het januari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')