abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73685914
Na heel erg lang bij andere klussers te hebben kunnen meekijken, is vorige week onze eigen verbouwing van start gegaan.

Ongeveer 3 jaar geleden hebben WRH man en ik dit huis gekocht en het heeft ons toen nogal wat nachtmerries opgeleverd, zo vreselijk was het ingericht. Eigenlijk kan het zo in het Funda opmerkelijke foto's topic. Door omstandigheden hadden wij tijdens en vlak na de aankoop en verhuizing wat andere dingen aan ons hoofd en hebben wij toen het huis tijdelijk zo leefbaar mogelijk gemaakt om later te kunnen verbouwen. De tijdelijke tussenfase is dus niet 100% onze smaak (geweest) maar was echt bedoeld als even snel die troep van de vorige eigenaar eruit tot we zelf echt aan de gang gaan.
Nu is het dan zover, dus het slopen is begonnen.

Wat gaan we doen?
- beneden vloerverwarming
- beneden en boven nieuwe vloer
- beneden en boven de wanden stucen
- verlaagd plafond in de woonkamer tbv de beamer en projectie scherm
- beneden alle kozijnen en deuren vervangen door glazen deuren en bij het toilet en garage houten deuren tot aan het plafond
- nieuw toilet beneden
- nieuwe cv / verplaatsing cv
- boven deur verplaatsen tbv het bouwen van een walk in closet
- last but not least the trap van een nieuw kleurtje voorzien

De volgorde wordt wat vreemd aangezien we de handtekening voor de nieuwe keuken al geplaatst hadden voor we gingen klussen dus die is al voor de helft geplaatst incl de nieuwe meterkast, had natuurlijk veel later pas moeten komen.

Goed, zonder pics is dit topic niets waard dus ik zal eerst even een en ander uploaden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_73686167
Deze foto's zijn gemaakt tijdens onze bezichtiging, de inrichting van de vorige eigenaar dus
Geweldig knus niet?

Het eetkamer gedeelte

Deuren die gaan verdwijnen

De gang met een prachtige vloer

De keuken, staat ook helemaal niet vol ofzo

Kantoortje, wij hebben hier de slaapkamer van gemaakt

De slaapkamer, waar wij weer de studeerkamer van hebben gemaakt

De zithoek, met prachtige open haard

Die prachtige open haard kan beter in beeld.

Let wel, dit is dus een modern huis van 15 jaar oud...

[ Bericht 10% gewijzigd door Vonkenboer op 14-10-2009 16:57:00 (foto's zichtbaar gemaakt) ]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 16:58:01 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73686280
Zo, ik heb de foto's even zichtbaar gemaakt.
Heb je ook nog foto's van de buitenkant ? Dit voor de beeldvorming
pi_73686312
was er net mee bezig
goed plan, zal ik er ook nog bij zetten, ff zoeken
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:03:23 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686435
Oh, dit wil ik wel volgen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_73686437
Voor de beeldvorming, dit is ons huis aan de achterkant.
Let niet op de tuin, we hebben geen groene vingers en de tuin is het volgende project, over een jaar ofzo.

woensdag 14 oktober 2009 @ 17:04:20 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686466
Wel een onwijs mooi huis zo
pi_73686548
thanx, maar die inrichting...
Als je dan bedenkt dat lief en ik van glas, rvs en minimalistisch houden
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:10:06 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73686639
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:06 schreef WRH het volgende:
thanx, maar die inrichting...
Als je dan bedenkt dat lief en ik van glas, rvs en minimalistisch houden
Dan is het goed fout ja
pi_73686646
Dan heb je nog genoeg te doen idd . Vooral die bakstenen muur binnen .

Maar ziet eruit als iets wat ik wil volgen, derhalve een tvp.
pi_73686783
Wat hebben we gedaan om het tijdelijk leefbaar te maken?
vrnl gewit, veel gesloopt en veel weggegooid.

Open haard ging dus direct mee met de oud ijzer boer, de muur was niet meer te redden met de steenstrips dus ook maar gesloopt, vandaar nu een ronde muur.

Het kantoortje werd onze slaapkamer

De slaapkamer werd onze studeerkamer.

Ja, we kunnen heel goed hinkelen nu, maar het leek voor ons de beste goedkope optie voor tijdelijk...

Zitkamer gedeelte.
pi_73686804
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:10 schreef Sapstengel het volgende:
Dan heb je nog genoeg te doen idd . Vooral die bakstenen muur binnen .

Maar ziet eruit als iets wat ik wil volgen, derhalve een tvp.
jep, die ging er binnen 2 dagen aan!
Bakstenen, open haard en steenstrips... dramatisch gewoon
pi_73686964
En nu?!

ehm, vandaag ziet het er beneden zo uit:

tegelvloer ging opvallend makkelijk, misschien omdat de helft niet gevoegd was?

We hebben de volgende planning:
2de week van november wordt de vloer beneden geëgaliseerd en de vloerverwarming aangelegd.
Wij hebben onszelf dus tot dan de tijd gegeven voor het sloopwerk, zowel boven als beneden, het nieuw opbouwen van de muren en het leggen van de vloer boven, die leggen we zelf.
Aangezien we beiden zelfstandig zijn viel het redelijk makkelijk te plannen; in de weekenden doen we alles samen, doordeweeks zit WRH man op een paar veel te leuke opdrachten dus doe ik het grote werk. (gewoon 2 maanden vrij genomen )
2 maanden lang zweten dus.
Leuk hieraan is dat ik sinds dit weekend elk uur wel weer een nieuw lichaamskleurtje ontdek op telkens onmogelijke plekken, maar ook kantoorhandjes zullen er aan moeten geloven!
pi_73686979
Goed huis hoor !
pi_73687051
Jullie hebben het voor het oog al een heleboel frisser gemaakt! Best geinig vinyletje trouwens.

Ik vind de ronde muur wel leuk, hou je die? Past goed bij je ronde raam ed.. En een openhaard in je slaapkamer.... Vet!!

Succes met de puizooi die je aangericht hebt
pi_73687295
thanx.
ja, de ronde muur blijft, zonde om die weer dicht te maken.
het geeft ons wel een uitdaging bij het plafond, omdat er een latei zit.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:39:01 #17
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73687394
Dat dambord in de woonkamer, blijft dat zo...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_73687591
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:39 schreef error_404 het volgende:
Dat dambord in de woonkamer, blijft dat zo...?
nop, die houdt me nu al uit mijn slaap.
De hele beneden verdieping krijgt een matte nagenoeg witte natuurstenen vloer, gaat mooi passen bij onze nieuwe hoogglans zwarte keuken. (vinden wij dan he)
pi_73687682
Jammer dat je de openhaard hebt weggehaald!
En dan bedoel ik, dat je er geen nieuwere strakke in zet.
Ben zeer benieuwd naar het moderne.
Good luck!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_73687698
Ah, eindelijk een topic met mensen die een beetje moderne smaak hebben.
pi_73688363
Zal nog even uitleggen hoe het moet gaan worden:

Beneden hebben we inmiddels de bijkeuken uitgebroken en bij de keuken getrokken.
(zal zo een foto zoeken van de nieuwe keuken, die zit er voor de helft in).
Vanuit de gang kun je nu via 2 deuren naar de woonkamer, aan weerszijden van dat prachtige steenstrips gewitte muurtje zitten deuren, schuin geplaatst.
dit wandje gaat eruit, trekken we recht met de rest van de muur en daar komen 2 glazen pendeldeuren van vloer tot plafond.

van de hal naar de gang gaat de dichte deur met daarnaast dat gaas-glas er ook uit, dat wordt ook een glazen pendeldeur tot plafond, met een glazen wandje ernaast dat met minimale bevestiging aan plafond en vloer vastzit, dus geen storende 'lijntjes' er meer in.

er komt een natuurstenen vloer, vrijwel wit en mat, banen van 40 cm in wild verband, over de gehele benedenverdieping.
hier komt vloerverwarming als hoofdverwarming onder, zodat we van alle storende radiatoren af zijn.
de kozijnen worden zwart, net als de eerste trap. (maar ik twijfel nog, of het niet te gekunseld wordt, misschien toch die trap wit houden...).

Boven komt een lichte houten vloer, een walk in closet in de kleinste kamer, daar moeten we een muurtje met deur voor verplaatsen. een extra dakraam in de studeerkamer, maar dat gaan we nu niet meer halen, dat wordt van de lente als we zeker weten dat het goed weer is.

en overal, boven en beneden, komt spachtelputz (al heb ik mij laten vertellen dat dat eigenlijk ook al weer ouderwets is), maar een nieuwe hele hele fijne korrel, spierwit.
op de eerste verdieping hebben we al veel schuine daken, die blijven gewoon hoogglans wit.

Daarna gaan we verder met de inrichting; paneelgordijnen overal, we zijn nog bezig met het uitdenken van het plafond waar een projectiescherm voor de beamer op 1 of andere manier in verwerkt moet worden en verder vooral heel veel niets.
qua inrichting hebben we alleen een grote hoekbank, een (glazen) eethoek en een zwarte vleugel, that's it.
waar we de meeste zin in hebben, is straks de verlichting uitzoeken, die wordt natuurlijk modern, strak en rvs.
pi_73688685
Prachtig, geniaal, erg leuk! Misschien kan ik binnenkort ook zo'n topic openen
Daar zit je dan.
pi_73688730
Nog even de keuken, staat nu op de hangplek na.
Naast het raam zit nog een deur naar buiten, daar komt een soort hangplek / bar, van zwart glas, net als de afzuigkap.
De witte dichte deur die je ziet gaat naar de garage, die wordt vervangen door een nieuwe stompe deur tot aan het plafond.

pi_73688888
Wauw, mooie keuken en wat een mooi huis van buiten.
Succes met de klus en het inrichten naar jullie smaak.
pi_73688954
Mooie keuken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:32:42 #26
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73697871
Ik vond het oude interieur mooier dan wat het nu is en gaat worden (behalve die tegenvloer en keuken, brrr), maar ik ben dan ook een enorme tuttebol

Het wordt wel netjes aangepakt hoor, heb je tekeningen of iets van hoe het er beneden uit komt te zien?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73697995
Je weet BBQ-kip, ik ben helemaal van het oude, maar kan een zeer goed doorgevoerd modern huis erg waarderen. Zolang het maar klopt!
Maar blijf het jammer vinden dat ze het rookkanaal hebben weggehaald.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:50:17 #28
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73698644
Ik blijf de associatie "kantoorpand" houden, ik zou me er nooit thuis kunnen voelen.
Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld een heel strak modern huis en het is wel supernetjes allemaal, het past bij elkaar en klopt. Is alleen gewoon mijn ding niet, maar dat boeit ook eigenlijk helemaal niet
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73703388
vind het zelf meestal prettig als de binnenkant in overeenstemming is met de buitenkant.
de vorige eigenaar heeft vanaf tekening dit huis gekocht en er vervolgens met alle mogelijke moeite geprobeerd iets van te maken wat het niet is, dat vind ik dus echt zonde, hij had beter een huis in de straat hiernaast kunnen kopen, daar staan de t-kap huizen met ruitjesramen, had veel beter gepast.

hou zelf helemaal niet van de frutsels, de tuttels en de troepjes, vind een kantoorpand juist wel lekker relaxt
rookkanaal is trouwens niet volledig weg hoor, althans, het kanaal wel maar de schoorsteen zit er nog gewoon.
maar in onze inrichting past het niet, de open haard die we op de slaapkamer hebben vinden we genoeg :-)
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:53:42 #30
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73705274
Eens met BBQ-kip, ik vind het er ook als een kantoorpand uitzien. Maar het is wel mooier dan het was
pi_73720897
dat kantoorpand gevoel komt door die vloer.. mooie strakke tegelvloer erin en een beetje aankleden

wel mooi verder
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_73723066
oeh, dit wil ik ook graag volgen!
Ik moest wel even slikken dat je die houten vloer er uit gesloopt hebt, maar goed, daar zul je vast een goede reden voor gehad hebben
  donderdag 15 oktober 2009 @ 19:17:00 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_73723662
Wat een verandering maar wel mooi gedaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_73729858
WRH, wat een schitterend huis en wat een mooie inrichting, wat me zo opvalt de ruimte, zit gewoon hier even te kwijlen ( woon zelf 1 hoog amsterdam, wel heel klein maar zo knus, je snapt me wel, klein maar fijn) maar even compliment.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_73734012
Het is nu al beter dan het was, het paste inderdaad niet bij het huis.
En wat een mooie grijs (kalfsleder of suede?) bank!!
Succes met het verdere werk nog.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73757624
thanx!

inmiddels zijn we krap een week bezig, van het weekend samen begonnen en deze week ben ik alleen verder gegaan en we liggen gewoon voor op schema
ja dat verwacht je ook niet natuurlijk.

de ondervloer was echt vreselijk, heb knalblauwe handen en tintelende vingers, er vrnl uitgesloopt met gewoon 2 handen en een beitel en hamer, hij zat echt overal maar dan ook overal compleet verlijmd.
heb verschillende dingen geprobeerd die ik op internet gelezen had; onder water zetten (deed niet zo heel veel, werd pulp) met koevoet (leuk maar zwaar onhandig) en de laatste tip heb ik niet meer geprobeerd; eerst de cirkelzaag erin, had niet echt nut want het waren al kleine plankjes, zeg maar formaat van de zwart-witte blokjes, dus meer zaagsnedes erin doet dat niet echt veel.

gelukkig kon WRH man deze middag ook nog aan de slag en heeft hij een boorhamer gehuurd om daarmee de laatste echt vastzittende stukken eruit te halen.
Ben zelf zonder mijn dagelijkse hakken 1.60 m en nauwelijks 50 kilo dus ik zag mijzelf niet met zo'n zware hamer de vloer eruit kloppen

de vloerenharrie is gisteravond ook langs geweest om te bekijken of het zo kan voor de nieuwe vloer of dat de dekvloer er ook uit moest.
vooraf had hij verwacht dat het er nooit goed en heel uit zou komen maar yes, gelukkig, hij vond het er prima uit zien dus de dekvloer blijft gewoon liggen.
dat scheelt ons een hoop werk dus daar ben ik wel blij mee.

ps, leuk, A'dam, heb ik zelf 12 jaar gewoond.
ps 2 eh, de goede reden om de vloer eruit te halen is dat we hem echt heel heel lelijk vonden te oranje, de smalle stroken, te veel verschillende breedtes stroken (6 welgeteld) en slecht gelegd (opbollend)
ps 3 de bank is velours en wordt volgend jaar vervangen

ok, eerst wat foto's van vandaag;
pi_73757892

Dit blijft toch altijd weer zo'n lekker gezicht, een maagdelijk lege kamer, dat voelt best wel goed na al dat werk.

er moet een klein stukje vloer opnieuw in bij de ronde muur, omdat hier oorspronkelijk dus geen dekvloer lag, er stond een rechte muur omheen.

Omdat de bouwbak er nog niet was en we al wel begonnen waren, maar 'even' wat afval op het keukenterras gegooid. Bleek niet zo handig, was erg tijdrovend om dat daarvandaan weer in de bouwbak te gooien die vanochtend werd neergezet. Maar goed, het zit er nu in, dit is allemaal weer weg.

Ook een lekker gezicht, de tegelvloer is er helemaal uit, in gang en hal en in het toilet (links, niet zichtbaar op de foto).
Het glas en de dichte deur waar je tegenaankijkt gaat eruit en wordt vervangen door 1 glasplaat met 1 glazen pendeldeur.

Wat gaan we dit weekend nog doen?
De muur van de woonkamer en de gang gaat eruit, de vensterbanken gaan eruit, het plafond van de erker gaat eruit en het zelf geknutselde tijdelijke plafond bij de verwijderde open haard gaat eruit.
Dan ook nog alle kozijnen en deuren beneden.
Daarna, als er nog voldoende tijd is, gaan we door naar boven, verder slopen.
Overigens, als er nog dames zijn die een geweldige work out voor hun billen zoeken; haal je vloer eruit!
Echt, ik sport geregeld maar heb nog nooit in mijn leven zulke pijnlijke billen gehad, de trap durf ik niet meer op vandaag.

Voor nu; douchen en een borrel.
pi_73758410
Een wel verdiende borrel!

Proost!
pi_73758803
Mooie tuinset
pi_73766512
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:55 schreef WRH het volgende:
-knip-
ps 3 de bank is velours en wordt volgend jaar vervangen

ok, eerst wat foto's van vandaag;
Blauwe handen? Hoe doe je dat dan toch?
Wel fijn dat de dekvloer goed is dat scheelt een hoop.
Velours..mooi maar dat lijkt me snel slijten.
Enne wij willen januari een nieuwe
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73772580
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 18:55 schreef WRH het volgende:
ps 2 eh, de goede reden om de vloer eruit te halen is dat we hem echt heel heel lelijk vonden te oranje, de smalle stroken, te veel verschillende breedtes stroken (6 welgeteld) en slecht gelegd (opbollend)
Oh, dat zie je dan weer niet op foto's he En als je zelf voor een natuurstenen vloer gaat, dan zal dat hout sowieso geen eerste keus geweest zijn
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:57:55 #42
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_73772920
Heb je meer foto's van je tuin? Ik vind 'm mooi, zo op dat ene fotootje
Schiet trouwens erg lekker op, zo te zien. Voor liggen op schema, lijkt me heerlijk!
pi_73833223
mijn blauwe handen zijn grotendeels weer over. dat kwam vrnl omdat ik niet al te sterke polsen heb en met het handje (beitel en hamer) grote stukkien spaanplaat eruit bikte. na tijdje werd mijn pols moe en dan ging ik dus misslaan; op miijn linkerhand ipv de beitel maar alles went en bovendien, de vloer ligt er volledig uit.

zoals het er nu uitziet:

De muur van de woonkamer naar de gang is er nu uit, evenals de '80-er jaren boog in de deur naar de keuken.
Bedoeling is om de muur recht door te trekken met 2 glazen deuren, dus er moet nog wel een stukje muur aan beide kanten opnieuw opgebouwd worden. Het lijkt zo weinig, ongeveer een meter is die muur straks teruggedrongen en gewoon rechtgetrokken met de bestaande muren maar als je er staat is het best wel veel.

Wat wel naar boven kwam (en wat we hadden verdrongen) is een gedeelte behang van de vorige eigenaar, hebben toen we er in kwamen heel snel wat extra brede banen wit behang er tegen aangegooid en nu zullen we het oude behang toch echt volledig moeten verwijderen, dus eind van de week huut ik een behangafstomer.

Waar we nu tegen aan lopen (maar wel volgens verwachting):
De verschillende electriciteitspunten, verdeling etc. De beste oplossing lijkt toch telkens weer, een verlaagd plafond.
Nadeel is dat we dat dan echt over de volledige benedenverdieping moeten doen, omdat overal alles doorloopt of met glazen deuren wordt, dus 1 kamer ofzo gaat niet werken. het is hier verhoudingsgewijs vrij laat (2.42 m ) dus de verlaging moet echt zo minimaal mogelijk. Maar het biedt wel de mooiste oplossing, ook voor inbouw verlichting en in het woonkamer gedeelte moest het toch al omdat daar een gedeeltelijk zichtbare latei zit en omdat we het projectiescherm minimaal gedeeltelijk in het plafond willen laten vallen.
Het betekent ook gewoon heel veel extra werk.

2de waar we over nadenken nu, is de muur van het halletje naar de gang. die ligt er nu grotendeels uit en wordt straks vervangen door ook een glazen deur met een stukje glas ernaast. een klein stukje muur staat nu nog. omdat de gang nu kleiner wordt, doordat we die rechttrekken en een gedeelte bij de woonkamer halen en de hal bij de voordeur verhoudingsgewijs achterlijk groot is, is het ons idee om die dus kleiner te maken, dus dat muurtje te verplaatsen. dat is het werk niet maar als we dat willen dan moet het wel nu gebeuren, voor de vloer erin gaat. we denken er nog over.

als laatste twijfelen we over hoe precies die nieuwe stukjes muur die aan weerszijden van de 2 glazen deuren komen naar de woonkamer. raar maar waar, die muur recht door trekken is het plan maar nét op een paar cm na (zeg tussen de 5 en 10 cm) komt die dus niet precies gelijk uit. aan de kant van de ronde muur komt hij iets naar binnen de woonkamer uit als we die echt helemaal recht doortrekken. dus we kijken even wat we daar mee moeten. denken nu aan dan maar met een hoekje, kunnen we in dat hoekje naar de trap toe alle schakelaars weer kwijt, zijn die ook gelijk mooi uit het zicht.

afijn, het sloopwerk beneden is voor een groot gedeelte gedaan, daar hadden we zeker nog een week extra voor gepland dus dat is erg lekker. deze week ga ik boven aan de slag, alle spullen naar 1 helft van de zolder brengen zodat ik op de 1ste verdieping alvast de wanden kaal kan maken. met de behangstomer gaat dan overal het behang eraf, zodat na het leggen van de vloer ook meteen de stucadoor kan langskomen.
dit omdat we toch weken lang de verwarming niet aan mogen ivm de nieuwe vloerverwarming en ik dus geen zin heb om dan na die periode nog steeds de bank niet in de woonkamer te kunnen zetten omdat we dan weer de kou en het vocht hebben van het hele huis gestuct, dus liever meteen door, hebben we maar 1 periode kou en vocht en leefruimte op zolder of in de garage.

vrijdag gaan we alle spullen halen voor het opbouwen van de muurtjes en het plafond beneden, daar gaan we dan vanaf vrijdag mee aan de slag.
pi_73833237
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:57 schreef Pien85 het volgende:
Heb je meer foto's van je tuin? Ik vind 'm mooi, zo op dat ene fotootje
Schiet trouwens erg lekker op, zo te zien. Voor liggen op schema, lijkt me heerlijk!
ik zal eens even zoeken, heb er wel veel van de tuin op zich, maar dat is echt het project van NA het huis, dus nu is dat een enorme onkruid bende!
pi_73833265
Wat we trouwens ook heel gezellig tegen kwamen:
we hebben geheel conform verwachting het hoofdkwartier van onze muizeninvasie gevonden.

Dit zat er tussen, halve isolatiemateriaal hebben ze gebruikt, let ook op de voedselvoorraad; een en al nootjes, leeg vooral.

Dit viel er dus op de vloer toen we het plafond er eenmaal uit hadden.

Dit is een verlaagd plafond boven de erker. wij willen dat plafond straks mee laten stuccen maar het was van hout, dus er moet iets anders in. nu gaan we er eerst maar even wat nieuw isolatiemateriaal tussen doen, dan een hele grote lading gif en dan pas opnieuw dichtschroeven.
We horen ze nu in de slaapkamer trouwens, duideiljk pissed over het vernielen van hun woonruimte...
pi_73834912
Mooi huis!
Ben niet van het superstrakke en moderne, maar volg het toch graag.
Succes!
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_73836961
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:48 schreef WRH het volgende:
Wat we trouwens ook heel gezellig tegen kwamen:
we hebben geheel conform verwachting het hoofdkwartier van onze muizeninvasie gevonden.

[ afbeelding ]
Dit zat er tussen, halve isolatiemateriaal hebben ze gebruikt, let ook op de voedselvoorraad; een en al nootjes, leeg vooral.

[ afbeelding ]
Dit viel er dus op de vloer toen we het plafond er eenmaal uit hadden.

Dit is een verlaagd plafond boven de erker. wij willen dat plafond straks mee laten stuccen maar het was van hout, dus er moet iets anders in. nu gaan we er eerst maar even wat nieuw isolatiemateriaal tussen doen, dan een hele grote lading gif en dan pas opnieuw dichtschroeven.
We horen ze nu in de slaapkamer trouwens, duideiljk pissed over het vernielen van hun woonruimte...
Ik denk dat je beter eerst kan zorgen dat die muizen echt weg zijn ipv met gif aan de gang te gaan. Stel nu dat er nog eentje een weg weet te vinden die kant op en komt boven je plafond terrecht. Het gif rekent dan wel af met dat beest, maar daarmee blijft het beest dus wel op je plafond liggen en gaat daar liggen rotten, wat weerr ander ongedierte aantrekt om nog maar te zwijgen van de stank-overlast.
Lijkt me dus handig om gewoon te zorgen dat die beesten echt weg zijn. Ik zou er zelf dan ook een gespecialiseerd bedrijf bij halen om ze weg te laten halen. Dan weet je zeker dat je er vanaf bent, en hoef je ook geen gif te gebruiken (en als 't niet per se nodig is, zou ik geen gif willen gebruiken natuurlijk)
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:15 #48
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_73837202
Mooi huis, mag ik vragen waar dit staat ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_73838411
Hebben jullie er nou een houten vloer uit gesloopt?
Zonde!
Of was deze in een slechte staat? (slecht ingelegd enz)

Verder hebben jullie het al echt mooi verbeterd!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:57:20 #50
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73840097
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')