thanx!
komende periode vrij weinig updates verwacht ik omdat we even een kleine tegenvaller hebben in de planning.
we wilden eigenlijk NU druk bezig zijn met het verlaagde plafond zodat asap de stucadoor kan komen, maar de vloer blijkt tot hij geimpregneerd is, echt mega gevoelig te zijn voor elk vlekje, spatje of stuifje.
Impregneren kan pas over minimaal 4 weken en op advies van de leggers hebben we alles dus weer luchtig afgedekt met dun zeil.
De stucadoor waar we mee in zee gaan heeft het ook bekeken en heel eerlijk aangegeven dat ondanks dat ze echt alles goed afdekken, hij liever geen enkel risico neemt en pas aan de slag gaat als de vloer behandelt is.
gelijk heeft hij natuurlijk, dat begrijp ik ook wel.
Dus niet voor het einde van het jaar klaar, het stucwerk heeft naar verwachting een doorlooptijd van 2 weken, er moet beneden eerst glad stucwerk tegen het oude granol aan (yes, alle 3 stucadoors die we uiteindelijk over de vloer hebben gehad begrepen ook niets van die keuze; granol in een 15 jaar oude woning..

), dan pas de spachtel, de wanden kunnen boven wel direct, maarja, tussentijdse droogtijd etc duurt het waarschijnlijk 2 weken voor het allemaal echt overal tegenaan zit.
dat houdt ook weer in dat de glazen deuren later kunnen komen, want die komen ook pas als de wanden echt droog zijn.
nou, leuk, qua werk lagen we echt super (voor) op schema, maar nu moeten we verplicht een wachttijd inplannen, voelt niet echt leuk, maar het is niet anders.
Enige dat we nu nog gaan doen beneden is in de woonkamer het plafond van de erker erin zetten, de dorpels van de 2 houten deuren komen nog en het toilet beneden aftegelen en dan is het even klaar tot de vloer behandelt is.
Gezien het advies van de stucadoor durf ik ook niet aan het verven van de houten deuren beneden te beginnen
dus we gaan maar ons schetsboek pakken en ons lichtplan maken, dat moest ook nog steeds gebeuren.
in het verlaagde plafond beneden moet ruimte komen voor inbouw verlichting, beamer en projectiescherm en ook in de keuken en hal willen we wat doen met inbouwverlichting. bovendien moeten er boven nog kasten gebouwd worden, (3 in totaal; walk in closet, boekenkast en archiefkast) dus daar gaan we ons maar op storten. de kasten zullen ook nog meer dan voldoende werk geven maar houdt wel in dat we dan écht op alle verdiepingen in de verbouwings # zitten, dus ook met kerst enzo.
voor de geinteresseerden in de vloer; het is een zgn marmer Laperto, uit Italie en op de website van onze leverancier staat een plaatje zoals hij gewoonlijk verkocht wordt, glimmend. erg grappig om te zien omdat hij er dan zo totaal anders uitziet, dan zou ik hem nooit gewild hebben. (maar als je gaat googlen zie je hem eigenlijk altijd overal glimmend)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.