abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73629639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Geloof het nog niet zo...hoop het niet voor Dirk.
Nee, is zoals vaker ws gewoon gelul, net zoals die reactie op de Telegraaf.
pi_73629739
Wat een loser met z'n champagne .
pi_73630462
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Dirkh het volgende:
Nu roepen ze zo hard als maar kan dat zij de eerste waren die met de DSB op de proppen kwam.

Oeps, nu is het NOVA die de eerste was. Het gaat ook zo snel.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:37:03 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_73630622
Beetje matig, dat je dan berichten gaat verspreiden dattie dood is.
pi_73630634
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als het niet meer wordt gegarandeerd, dan zal ik (en met mij vele anderen) niet snel mijn spaargeld bij een bank neerzetten. Als ik dan toch mijn geld bij een bank neerzet, dan zal ik bij het minste of geringste gerucht mijn geld weer bij de bank weghalen (en met mij weer vele anderen), wat een bankrun bevordert. Oftewel zal dan veel meer geld verdwijnen in een oude sok of onder het matras, wat me niet echt wenselijk lijkt voor de economie.
Misschien een idee om het te spreiden? Of heb je 10 miljoen?

-
Als het waar is van Dirk, dan moeten meneer bos, meneer wellink en meneer lakeman naast hem gelegd worden met spoed. Dat zou wel heel afschuwelijk zijn...
pi_73630740
Vooropgesteld dat de praktijken van DSB allesbehalve fris waren.... ik vind wel dat iedereen die willens en wetens een lening bij DSB heeft afgesloten daar op de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor is... er heeft niemand een pistool op die mensen hun hoofd gezet om die lening te nemen.... en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak

En wat zijn die mensen er nu feitelijk mee opgeschoten door de bank te laten klappen... geen hol!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73630871
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
pi_73630900
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
Idd... zie mijn edit
pi_73630915
quote:
Die gasten die daar intrappen moeten nu niet gaan janken dat ze hun geld kwijt zijn
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:42:50 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73630924
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar basseer je dat op?
Hij had als toezichthouder de misstanden bij DSB naar buiten moeten brengen. Hij verdiende er alleen zelf veel te lekker aan, dus hield hij zijn waffel. Tsja, dat maakt je wat mij betreft medeplichtig, medeverantwoordelijk en (dus) een zakkenvuller.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_73630962
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:

Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
pi_73631003
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef TheVulture het volgende:
en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak
Richt je pijlen daarvoor niet op Lakeman maar op het deposito garanstelsel, dát is de reden waarom straks de belastingbetaler en andere banken moeten opdraaien voor de verliezen die bij DSB gemaakt worden als het gaat om spaargeld. Het DGS maakt verliezen collectief en houdt de winsten privaat, een kwalijke zaak.
pi_73631040
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73631085
Overigens kun je je afvragen of de grote fout die is gemaakt niet gewoon het feit is geweest dat DSB een banklicentie heeft gekregen.... als ze gewoon enkel een kredietverstrekker waren gebleven was de puinhoop wel een stuk minder groot geweest...
pi_73631135
Jammer dat Frank de Grave een geheimhoudingsplicht heeft. Die was zich toen al kapotgeschrokken waarschijnlijk. Die had wel een boekje open kunnen doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:46:44 #117
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631136
Ik vind het ook jammer dat DSB op een haar na failliet is. Al was het maar vanwege hun luis-in-de-pels opstelling tegen de bankenmaffia. Gewoon elke keer net even onder het kartel door duiken, dat breekt je helaas een keer op. We weten in ieder geval wie de klapwiekende lachende derden zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:48:08 #118
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631208
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:43 schreef Dirkh het volgende:
Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
pi_73631224
@Bolkesteijn
Erhmm. Welke verliezen bedoel je precies bij DSB? Volgens mij hebben ze tot op heden winst gemaakt hoor? In de eerste 6 maanden van dit jaar nog 18 miljoen, en vorig jaar 50 miljoen. Dus verlies, nee, dat is er niet.

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
pi_73631277
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
pi_73631283
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef marcodej het volgende:
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
Knap he! En valt het niet op dat DSB juist een overeenkomst heeft gesloten met een andere partij dan lakeman?? 1 en 1 is 2 nietwaar?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:14 #122
236264 crew  capricia
pi_73631595
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:49 schreef Dirkh het volgende:
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
Maar verder had ze geen zin om het over schuldigen te hebben, dat was nergens voor nodig...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:58 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73631628
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:
@Bolkesteijn

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
Het zou mij niet verbazen als alle spaarrekeningen als 1 blok verkocht gaan worden aan een andere bank.
pi_73631663
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
Ach die Lakeman gaat het helemaal niet om het bedrijf DSB of de belangen die hij behartigt... hij wilde Scheringa persoonlijk kapot maken... en wat is hij er nou mee opgeschoten... geen hol!
pi_73631686
Damn, iedereen die het woord DSB een keer op tv heeft genoemd komt vanavond aan bod, ook bij Pauw en Witteman zitten een paar hoofdrolspelers.
pi_73631751
Ach ja ergens is het natuurlijk niet vreemd... de mensen die naïef genoeg zijn om hun geld bij DSB te stallen of om geld te lenen zijn dermate goedgelovig dat ze ook gelijk schrik hebben gehad na die oproep van Lakeman... als iedereen gewoon kalm was gebleven was er niks aan de hand geweest....
pi_73631831
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:Erhmm. Welke verliezen bedoel je precies bij DSB?
Verliezen in de zin van de vergoedingen voor rekeninghouders bij DSB. Als bij de rekeninghouders van DSB hun tegoeden niet gegarandeerd waren, dan zouden andere banken en de belastingbetaler die vergoeding niet op hoeven te hoesten.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:56 schreef freako het volgende:
Het zou mij niet verbazen als alle spaarrekeningen als 1 blok verkocht gaan worden aan een andere bank.
Spaarrekeningen worden niet gekocht, welke bank gaat er nou schulden over kopen? Je moet het vanuit de bank bekijken, hypothecaire leningen zijn bezittingen van de bank en spaarrekeningen zijn schulden van de bank.
pi_73631867
Ik ben niet geschrokken. En heb alles laten staan zo'n beetje. Had er echter alleen een lopende rekening voor vaste lasten, geen spaargeld oid.

Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.

Het ergste is nog, opzich is het allemaal wel logisch en te begrijpen. Alleen op zo'n manier een bank naar de klote laten gaan is nooit goed, voor niemand.
pi_73631978
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Verliezen in de zin van de vergoedingen voor rekeninghouders bij DSB. Als bij de rekeninghouders van DSB hun tegoeden niet gegarandeerd waren, dan zouden andere banken en de belastingbetaler die vergoeding niet op hoeven te hoesten.
Oke.

Maar simpel gezegd, al het geld wat DSB binnenkrijgt van de spaarders leenden ze uit aan mensen voor een huis oid. Als je je spaarders moet uitbetalen, dan haal je dat toch gewoon op bij de hypotheken? Er kan niet meer geld uitgeleend zijn dan binnengekomen toch? Dus ansich een gezonde constructie lijkt me? Alleen kan je de hypotheken etc. niet direct opeisen, dus kom je in de problemen als al je spaarders hun geld ophalen.

Maar nu moet iedereen ervoor bloeden uiteindelijk, hoe onterecht dat ook mag klinken.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:03:38 #130
236264 crew  capricia
pi_73631988
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben niet geschrokken. En heb alles laten staan zo'n beetje. Had er echter alleen een lopende rekening voor vaste lasten, geen spaargeld oid.

Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.

Het ergste is nog, opzich is het allemaal wel logisch en te begrijpen. Alleen op zo'n manier een bank naar de klote laten gaan is nooit goed, voor niemand.
Wat een onzin. De DSB had it comming. Slecht beleid, slechte produkten, slechte communicatie.
Ik roep dat de Rabo morgen gaat omvallen: Ik denk dat niemand zich daar iets van aantrekt. En waarom bij de DSB wel?
Juist, omdat ze zelf voor zo'n niet betrouwbaar imago hebben gekozen.
Een tokkie-bank, om het zo plat te zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73632010
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:

Dat denk ik dus ook... wat dat betreft is het toch ook allemaal gebakken lucht en zijn veel mensen kuddedieren zonder kennis van zaken....
pi_73632030
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.
Dat betwijfel ik, banken gaan al failliet als een tiental of twintigtal procent van de klanten z'n geld weg haalt. In de transport sector is bij sommige bedrijven er een omzetdaling van meer dan 60 %, daar zijn een aantal bedrijven failliet aan gegaan, anderen waren snel genoeg in staat nutteloze activa af te stoten waardoor men het hoofd boven water wist te houden. Bij een bank is dat ondenkbaar.
pi_73632122
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin. De DSB had it comming. Slecht beleid, slechte produkten, slechte communicatie.
Ik roep dat de Rabo morgen gaat omvallen: Ik denk dat niemand zich daar iets van aantrekt. En waarom bij de DSB wel?
Natuurlijk is de DSB een twijfelachtig bedrijf... het zure is nu alleen dat men willens en wetens door middel van het enige wat nog enigszins deugde (spaarrekeningen) de malafide zaken heeft willen wreken. Maar feitelijk is iedereen gewoon slechter geworden van deze situatie. Ik hoop dat mijnheer Lakeman zich prettig voelt bij wat hij allemaal heeft veroorzaakt...
pi_73632196
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, banken gaan al failliet als een tiental of twintigtal procent van de klanten z'n geld weg haalt. In de transport sector is bij sommige bedrijven er een omzetdaling van meer dan 60 %, daar zijn een aantal bedrijven failliet aan gegaan, anderen waren snel genoeg in staat nutteloze activa af te stoten waardoor men het hoofd boven water wist te houden. Bij een bank is dat ondenkbaar.
Ja, maar daar werd geen aanhoudende hetze tegen gevoerd lijkt me? Als er alle dagen iets negatiefs staat over bijvoorbeeld je lokale patatzaak. En zijn omzet loopt 60% terug dan houdt hij het misschien nog. Maar als de nieuwsberichten blijven komen en 'deskundigen' zich ermee bemoeien, dan gaat ie alsnog kapot. Het is alleen een stuk minder makkelijk dan een bank waarschijnlijk. Dat heeft dan meer met tijdsbestek te maken waarin je iets doet. Je zag het ook gebeuren vannacht, het ging prima en de stroom geld nam al veel af. Dan komt er iets in het nieuws, en gelijk gaat de stroomversnelling weer in.

Ik denk dat je elk bedrijf, ongeacht de grootte en tak, kapot kan krijgen door genoeg negatief nieuws. Alleen of het 3 weken, 3 maanden of 3 jaar duurt is discutabel.
pi_73632273
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als jij morgen roept dat de Rabo om moet, dan gebeurt er niks. Als er al maanden een hetze gevoerd wordt zoals bij Radar is gebeurd, die werkelijk een campagne hebben gevoerd, en er vervolgens iemand met een titel roept dat het geld opgenomen moet worden bij de Rabo, dan kan je donderop zeggen dat de boel gaat ploffen.
pi_73632282
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook... wat dat betreft is het toch ook allemaal gebakken lucht en zijn veel mensen kuddedieren zonder kennis van zaken....
Als je bank naar de klote gaat omdat iemand iets roept heb je je zaken blijkbaar al niet op orde, ik weet zeker dat dit bij de Rabobank niet zou gebeuren.
pi_73632326
quote:

[..]

Dat was vooral de leen tak van DSB onder andere namen. Frisia, Postkrediet, ,lenen.nl, etc. Het spaar en betaal deel was niets mis mee en had zover ik weet ook geen negatief imago. Bankzaken werden altijd netjes en op tijd gedaan. Sterker nog, ze waren strenger dan de Rabo! Bij de Rabo kreeg ik zonder 1 papiertje een krediet op mijn rekening, DSB weigerde dat omdat er oa geen salaris op die rekening binnenkwam. Er kwam meer binnen op die rekening dan bij een gemiddelde rekening in Nederland denk ik, dus een krediet was zeker te rechtvaardigen geweest.

Ze zijn kapot gegaan lijkt het op de overige bedrijven, het enige gezonde stuk is om die reden omgelegd. Want dat was het enige wat omgelegd kon worden. Frisia zou je niet kapot krijgen met zoiets, aangezien die geen spaargeld hadden staan maar uitleenden. Of zie ik dat fout?
pi_73632359
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je bank naar de klote gaat omdat iemand iets roept heb je je zaken blijkbaar al niet op orde, ik weet zeker dat dit bij de Rabobank niet zou gebeuren.
En waarom niet?

Heb je ING niet gevolgd het laatste jaar? Of de ABN Amro? Dat zijn ook geen kleintjes toch of wel? En die draaien ook niet al te best, moesten hun handje ophouden bij meneertje bos. En dat heeft DSB niet hoeven doen. Klinkt mij een stuk gezonder in de oren persoonlijk.
pi_73632406
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En waarom niet?

Heb je ING niet gevolgd het laatste jaar? Of de ABN Amro? Dat zijn ook geen kleintjes toch of wel? En die draaien ook niet al te best, moesten hun handje ophouden bij meneertje bos. En dat heeft DSB niet hoeven doen. Klinkt mij een stuk gezonder in de oren persoonlijk.
Dit probeer ik dus al hele tijd duidelijk te maken DSB heeft maar een kleine 60.000 spaarders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73632413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nu is de Rabobank een coöperatie dus die zijn daar wat minder bevattelijk voor wellicht... maar je hebt gezien hoe snel het ging bij ING en ABN-AMRO
pi_73632454
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:11 schreef Tha_Duck het volgende:

Ze zijn kapot gegaan lijkt het op de overige bedrijven, het enige gezonde stuk is om die reden omgelegd. Want dat was het enige wat omgelegd kon worden. Frisia zou je niet kapot krijgen met zoiets, aangezien die geen spaargeld hadden staan maar uitleenden. Of zie ik dat fout?
Dat is precies wat ik al eerder typte
pi_73632456
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit probeer ik dus al hele tijd duidelijk te maken DSB heeft maar een kleine 60.000 spaarders.
Dat betekend hooguit dat de hetze een paar maanden langer moet duren.
pi_73632495
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En waarom niet?

Hmm ja is ook wel weer zo.
pi_73632531
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Als jij morgen roept dat de Rabo om moet, dan gebeurt er niks. Als er al maanden een hetze gevoerd wordt zoals bij Radar is gebeurd, die werkelijk een campagne hebben gevoerd, en er vervolgens iemand met een titel roept dat het geld opgenomen moet worden bij de Rabo, dan kan je donderop zeggen dat de boel gaat ploffen.
wel ontzettend raar dat ING buiten schot blijft bij Radar, terwijl ze ook klanten hebben opgelicht voor zon 400 miljoen omdat ze opeens maar 2% rente uitkeerden ipv de beloofde 4%
pi_73632568
kan je nou nog gewoon pinnen metje betaalpas bij winkels

Hoe moet ik anders boodschappen doen deze week ? Van die max 750 5 maanden leven ofzo ?
pi_73632595
Nou ja, is het niet gek dat DNB iets wil, geen gelijk krijgt, er een lek is, met de logische paniek, waarna de wensen van DNB (en Financiën?) vervuld worden?
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:18:16 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73632605
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Spaarrekeningen worden niet gekocht, welke bank gaat er nou schulden over kopen? Je moet het vanuit de bank bekijken, hypothecaire leningen zijn bezittingen van de bank en spaarrekeningen zijn schulden van de bank.
Het was inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd. `Klantenkring overnemen´ oid was misschien beter geweest. Het grootste probleem zal de hypothekenportefeuille zijn. Geen bank die zich daaraan wil branden, nu ze zien wat Dexia is overkomen toen ze Legio Lease overnamen.

[ Bericht 5% gewijzigd door freako op 12-10-2009 23:25:06 ]
pi_73632612
Mijn gouden tips (die ik zelf ook al jaren toepas met succes):

1. Zorg dat je een betaalrekening hebt bij 2 banken. Op 1 je salaris laten komen, de andere voor de vaste lasten. Altijd uitwijk om die reden.
2. Zorg dat je spaargeld op 2 plekken staat, waar je altijd bij kunt
3. Zorg dat je spaargeld het garantiestelsel niet overschrijdt

Dan zit je redelijk veilig. Nooit 100%, dat kan niet. Maar het dekt je genoeg in. Dankzij mijn bestaande rekening bij de Rabo heb ik bv nu binnen 2 uur een nieuwe rekening daar kunnen openen die gelijk werkt en die ik kan beheren in internetbankieren. Pasjes volgen nog, maar ik kan er wel mee betalen en incasso's laten doen. Super. Salaris kwam al ergens anders en dus geen probleem daarmee.
pi_73632623
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

wel ontzettend raar dat ING buiten schot blijft bij Radar, terwijl ze ook klanten hebben opgelicht voor zon 400 miljoen omdat ze opeens maar 2% rente uitkeerden ipv de beloofde 4%
Wat denk je van Rabo met hun Opmaat-hypotheek... die nagelde Radar ook aan de schandpaal tot vervelens toe terwijl daar ook bij lange na niet het hele verhaal werd verteld... wat dat betreft is het gewoon een kwalijk programma.... het is goed dat misstanden worden aangekaart maar de mensen die zich gedupeerd voelen zijn vaak door hun eigen gebrek aan kennis, intelligentie en inzicht in de problemen geraakt...
pi_73632659
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, is het niet gek dat DNB iets wil, geen gelijk krijgt, er een lek is, met de logische paniek, waarna de wensen van DNB (en Financiën?) vervuld worden?
1+1=2. Lees eerdere posts van mij maar na in de diverse topics.
pi_73632678
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:

Hoe moet ik anders boodschappen doen deze week ? Van die max 750 5 maanden leven ofzo ?
NEE. Zie andere topic.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:21:25 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73632746
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:

Jij hebt geen salaris of andere inkomsten de komende 5 maanden? Het staat je vrij een rekening bij een andere bank te openen.
pi_73632961
Lakeman is er alles aan gelegen om zijn gesprekspartner monddood te maken, geweldig om te volgen.
pi_73633229
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Noem eens een voordeel van het fractioneel reserve bankieren, en geef ook aan waarom dat voordeel specifiek via die weg tot stand moet komen en waarom dat voordeel de nadelen van fractioneel reserve bankieren overstijgt. Ik vraag mij überhaupt af hoe je hier een zinnige kosten-batenvergelijking op los kunt laten, allereerst zijn de baten en kosten niet voor iedereen gelijk, en ook kwantificeren is denk ik niet mogelijk.
Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet? Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_73633397
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:43 schreef raptorix het volgende:

veel mensen denken namelijk echt dat ze een "bewaar" functie hebben, met andere woorden, ze denken dat het geld de kluis in gaat, en dat ze er het uithalen als je het komt "ophalen".
Zijn dat dezelfde mensen die bij Shurgard een huisraad opslaan en verwachten dat ze na 10 jaar twee huisraden meekrijgen?

Het lijkt mij dat er echt heel weinig mensen zijn die ZO enorm dom zijn.
pi_73633469
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet? Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Ik ben het met bolk eens, maar stel je nu eens voor, je bent met 5 man mede eigenaar van een bedrijf met 200 miljoen in kas, en 4 man zegt, joh laten we een winstneming doen, waarbij wel allemaal 48 miljoen uit de pot pakken. Jouw lijkt het niet verstandig omdat je weet dat het geld belangrijk is voor de liquiditeit, wat doe je dan? Laat je jou 48 miljoen in kas, en de rest het geld pakken, of zeg je: fuck you ik pak dan ook mijn 48 miljoen, al weet je dan bijna zeker dat het bedrijf in problemen komt?
pi_73633607
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat is je bron precies eigenlijk?

Want zie: http://www.nu.nl/economie(...)zonder-garantie.html
Daar staat toch echt dat er tussen de 350.000 en 400.000 depositohouders zijn.
pi_73633655
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat is je bron precies eigenlijk?

Want zie: http://www.nu.nl/economie(...)zonder-garantie.html
Daar staat toch echt dat er tussen de 350.000 en 400.000 depositohouders zijn.
Het jaarverslag van hun website uit 2008, volgens mij staat het in de inleiding ov anders in de kerncijfers.
pi_73633704
Hum vaag, dan klopt er 1 van de 2 niet
pi_73633787
Het jaarverslag had het over het aantal internetspaarders, volgens mij is dat het gene waar het om gaat....

Misschien zijn de getallen die jij noemt het aantal mensen wat een financieel product bij hun heeft afgesloten. Ik heb via het CPB uitgezocht wat het gemiddeld spaarsaldo was, en genomen het bedrag wat de laatste dag opgenomen is, denk ik dat mijn gegevens aardig kloppen....
pi_73633828
quote:

Persoonlijk denk ik dat als jij anderhalve week had geroepen dat DSB zou gaan omvallen dat ook geen enkel effect zou hebben... Wat dacht je daar eens van?
pi_73633927
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat als jij anderhalve week had geroepen dat DSB zou gaan omvallen dat ook geen enkel effect zou hebben... Wat dacht je daar eens van?
Ja, en als ik Lakeman had geheten was alles anders. Natuurlijk zal ik persoonlijk het niet voor elkaar krijgen, daarvoor heb ik niet genoeg macht in de financiële wereld.lMaar dat lijkt me logisch. Je snapt best wat ik bedoelde, dus je hoeft niet te posten om het posten.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:55:27 #163
236264 crew  capricia
pi_73633951
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is nou precies mijn punt!
Dank je.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73633973
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:40 schreef raptorix het volgende:

Ik ben het met bolk eens
O dat mag. Ik niet. Klaar. Geen zin om deze discussie binnen de discussie te voeren.
pi_73634060
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:

Dat is nou precies mijn punt!

Oei oei... dan wordt het echt tijd voor een cursus Nederlands.
pi_73634073
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:54 schreef Tha_Duck het volgende:

Ja, en als ik Lakeman had geheten was alles anders. Natuurlijk zal ik persoonlijk het niet voor elkaar krijgen, daarvoor heb ik niet genoeg macht in de financiële wereld.lMaar dat lijkt me logisch. Je snapt best wat ik bedoelde, dus je hoeft niet te posten om het posten.
Persoonlijkheidsstoornis, of kloon?
pi_73634145
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Persoonlijkheidsstoornis, of kloon?
Ik ben eigenlijk Danny. Heb je me door?
pi_73634539
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef Tha_Duck het volgende:

Ik ben eigenlijk Danny.
Gecondoleerd.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:16:36 #169
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73634588
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank

Als ik een DSB rekening had dan had ik mijn rekening twee weken terug al opgeheven.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:18:02 #170
236264 crew  capricia
pi_73634619
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

O dat mag. Ik niet. Klaar. Geen zin om deze discussie binnen de discussie te voeren.
Zit jij bij de DSB?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73634766
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:18 schreef capricia het volgende:

Zit jij bij de DSB?
Nee. En ik heb ook nooit zaken met ze gedaan. Ben niet voor AZ en vind schaatsen een kutsport.

Ik constateer alleen dat Lakeman een bijzonder laakbare oproep gedaan heeft en ik sta daarin bepaald niet alleen. Daarnaast weet ik dat DSB niet altijd fraai handelde, maar dat de grote banken net zo goed boter op hun hoofd hebben.

En dat breng ik hier als tegengewicht in.
pi_73634774
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:
Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet?
Dat is wel een erg filosofische vraag. In hoeverre is de waarheid niet altijd een mening, of anders gezegd een hypothese die tot dusverre niet ontkracht is? Enkel in de wiskunde bestaan er aantoonbare waarheden.
quote:
Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Niet uit idioten. Een belangrijke reden om met het model van fractioneel reserve bankieren te werken is dat er daardoor een money mulltiplier ontstaat waardoor de centrale bank via de commerciële banken op organisatorisch eenvoudige wijze de geldhoeveelheid kan vergroten, de commerciële banken verzorgen in feite op getrapte wijze de distributie van nieuw geld. Het voordeel daarvan is dat de commerciële banken een veel betere informatiepositie in de markt hebben dan de centrale bank en zo voor een efficiëntere allocatie van nieuwe geld kunnen zorgen dan de centrale bank.

Ik dacht trouwens dat je dit wel wist, je hebt het immers over voordelen die de nadelen ruim overstijgen.
pi_73634869
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat is wel een erg filosofische vraag. In hoeverre is de waarheid niet altijd een mening?
Volgens mij kies jij nu een filosofische benadering en ik kan dat wel waarderen.
quote:
Ik dacht trouwens dat je dit wel wist, je hebt het immers over voordelen die de nadelen ruim overstijgen.
Zoals ik al aangaf: ik vind deze discussie niet passen in de discussie. En dus voer ik hem niet. Ik heb kort gezegd hoe ik er over denk (idzv: ik denk er anders over dan jij) en dat is het dan wat mij betreft.
pi_73634967
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef DS4 het volgende:
Zoals ik al aangaf: ik vind deze discussie niet passen in de discussie. En dus voer ik hem niet. Ik heb kort gezegd hoe ik er over denk (idzv: ik denk er anders over dan jij) en dat is het dan wat mij betreft.
Oke, nieuw punt dan, wat is denk jij de kans dat Lakeman nog in het rijtje van schuldeisers terecht kan komen van DSB? Zie je daar juridische mogelijkheden voor? Ik hoorde vorige week een treffend voorbeeld op de radio, de ijsverkoper op het strand haalt makkelijk een winstmarge van meer dan 100 %, het maken van een hoge winst is op zich geen bezigheid waaruit een claim voort kan komen. Dan kom je bij die zorgplicht uit, maar volgens mij is dat weinig concreet.
pi_73635082
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

Oke, nieuw punt dan, wat is denk jij de kans dat Lakeman nog in het rijtje van schuldeisers terecht kan komen van DSB? Zie je daar juridische mogelijkheden voor?
Ik denk dat zijn stichting het lastig zal krijgen, zeker omdat het in beginsel per individueel geval moet worden bekeken.

Maar even voor de goede orde: ik doe geen insolventie, dus weet er te weinig van. Anders dan dat ik zijn stelling dat de Stichting er nu beter voor staat niet kan plaatsen. Om niet te zeggen: het lijkt mij totale onzin.
pi_73635126
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:37 schreef DS4 het volgende:
Maar even voor de goede orde: ik doe geen insolventie, dus weet er te weinig van.
Ah, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
pi_73637201
Als je al meer dan 100.000 euro op een spaarrekening hebt, wat me onverstandig lijkt.

Doet dat bij een systeembank zoals ING, Rabo, ABN AMRO.

Die laat de Nederlandse staat niet failleit gaan, maar kost je wel rente natuurlijk.

Zou Scheringa persoonlijk nog geld op de DSB bank hebben staan ?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:58:17 #178
3542 Gia
User under construction
pi_73638276
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 06:17 schreef rja het volgende:
Zou Scheringa persoonlijk nog geld op de DSB bank hebben staan ?
Nee natuurlijk niet. Die zag dit wel aankomen en heeft het al wel eerder weggesluisd.
pi_73638550
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank
Dat hebben ze dus ook al redelijk massaal gedaan, daarom zit DSB nu in deze situatie

Ik lees net op nu.nl ook nog 'n interessante:
quote:
Volgens hem zijn er twee scenario's voor DSB, een doorstart of een faillissement. Hoe lang de bewindvoerders bezig zullen zijn, is volgens de zegsman niet te zeggen.
(bron)

Denken ze echt dat een doorstart kans van slagen heeft? Het lijkt mij dat een significant deel van hun klanten die nog geld bij die club hebben dat er weg gaat trekken zogauw ze de mogelijkheid hebben. Volgens mij is de naam DSB nu zodanig beschadigd dat het niet meer te redden is.
pi_73638642
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:58 schreef Gia het volgende:

Nee natuurlijk niet. Die zag dit wel aankomen en heeft het al wel eerder weggesluisd.
Integendeel: hij heeft dit jaar eigen geld in DSB gestopt in de hoop dat DSB het zou redden. Hij is dus weldegelijk geld kwijt.
pi_73642742
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:13 schreef anboni het volgende:
Denken ze echt dat een doorstart kans van slagen heeft? Het lijkt mij dat een significant deel van hun klanten die nog geld bij die club hebben dat er weg gaat trekken zogauw ze de mogelijkheid hebben. Volgens mij is de naam DSB nu zodanig beschadigd dat het niet meer te redden is.
Het lijkt mij dan ook niet waarschijnlijk dat er passiva overgenomen wordt. Als DSB doorstart betekent dat gewoon dat alle activa naar een andere partij over gaan tegen een bepaalde betaling, er is echt geen partij die rekeningen over gaat nemen want daar valt niks op te verdienen.
pi_73642880
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:21 schreef freako het volgende:

[..]

Het staat je vrij een rekening bij een andere bank te openen.
Zelfs met een negatieve BKR notering vanwegen een dubieus DSB hypotheekje ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73642911
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zelfs met een negatieve BKR notering vanwegen een dubieus DSB hypotheekje ?
Tegen het storten van geld zullen maar weinig banken bezwaar hebben in deze tijd denk ik.
pi_73642932
quote:

Een bank valt of staat bij vertrouwen. Dat vertrouwen lijkt mij in het geval van de DSB wel weg. Ik schat de kans op een succesvolle doorstart vrij laag in. (Tenzij het hele zaakje alsnog wordt ondergebracht bij een grote bank).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73643044
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een bank valt of staat bij vertrouwen. Dat vertrouwen lijkt mij in het geval van de DSB wel weg. Ik schat de kans op een succesvolle doorstart vrij laag in. (Tenzij het hele zaakje alsnog wordt ondergebracht bij een grote bank).
Ik denk niet dat er nog goodwill betaald gaat worden, in die zin zijn er dus geen kosten verbonden aan het laten vallen van de DSB merknaam. Ik denk inderdaad dat die naam waardeloos is, maar als je er niks voor betaald kun je de naam natuurlijk gewoon laten vallen. Als de activa tegen een interessante prijs aangeboden worden denk ik wel dat ze in totaal overgenomen kunnen worden.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:10:00 #186
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73648665
Hoe dan ook het duurt nog zeker een jaar voordat er delen verkocht gaan worden. Immers geen enkele bank wil zich branden aan rotte hypotheken. Want dat betekend afschrijvingen doen op die hypotheken en dat is weer slecht voor de bonussen van de baniers.

Spaargeld zal wel sneller via DNB bij de deposito houders terugkomen (+/- 2 maanden).
pi_73648880
Wat een jankerts... 2 weken alleen maar DSB in het nieuws dat ze om staan te vallen... laten ze hun geld staan en gaan nu janken.
Schop ze.
pi_73655155
quote:
VVD-ers op de hoogte van DSB FAIL

alianmeijerink Paniek heeft met een bank te maken. Na op hoog niveau overleg is er kennelijk om 20.00 uur meer nieuws. Voelt niet goed....!
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_over_ds.html#more
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:05:19 #189
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73656157
quote:

[..]

Dat hebben ze dus ook al redelijk massaal gedaan, daarom zit DSB nu in deze situatie

Ik lees net op nu.nl ook nog 'n interessante:
[..]

(bron)

Het heeft een groot deel van de tokkies toch ook nooit gestoord dat frisia postbank lenen.nl etc allemaal van dezelfde eigenaar waren. Noem het NSB, beloof een hoge rente en vertrouw op het politiek klimaat.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:07:00 #190
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73656205
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Integendeel: hij heeft dit jaar eigen geld in DSB gestopt in de hoop dat DSB het zou redden. Hij is dus weldegelijk geld kwijt.
Wat ik van Quote begreep heeft hij zeker 11 miljoen onttrokken dit jaar. Lakeman kwam met een totaal vermogen van 45 miljoen. Geen reden voor tranen dus.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:35:32 #191
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73657156
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:15 schreef Matteüs het volgende:
Wat een jankerts... 2 weken alleen maar DSB in het nieuws dat ze om staan te vallen... laten ze hun geld staan en gaan nu janken.
Schop ze.
Nee, dat snap ik dus ook niet. Nu net op TV een huilie die een miljoen had gestald bij Dirk. Tsja, het is geen bewijs dat geld niet gelukkig maakt, maar wel dat je er iig niet slimmer van wordt.
pi_73657355
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik dus ook niet. Nu net op TV een huilie die een miljoen had gestald bij Dirk. Tsja, het is geen bewijs dat geld niet gelukkig maakt, maar wel dat je er iig niet slimmer van wordt.
Ongelofelijk inderdaad.

Even een miljoen bij één bank stallen. Dan heb je het afgelopen jaar echt onder een steen gelegen volgens mij... Hoe vaak die huilies die meer dan een ton bij Icesave hadden staan al niet op TV zijn geweest met hun verhaal. En dan nóg meer dan 10 keer dat bedrag bij DSB neerzetten. Sorry hoor... En dan ook nog: 'ja vorige week zeiden ze nog dat er niets aan de hand was dus daar vertrouwen we dan maar op' (of iets in die trant)

Aan de ene kant echt ontzettend triest (ik moet er niet aan denken ineens 9 ton kwijt te zijn), maar aan de andere kant vind ik het een vorm van natuurlijke selectie.
pi_73664200
quote:
AMSTERDAM - In de DSB-affaire worden de pijlen nu gericht op Pieter Lakeman, de voorzitter van de stichting Hypotheekleed die mensen opriep om geld van hun DSB-rekening te halen en zo aan te sturen op een faillissement van de bank. Onder de naam lakemanleed.nl is daartoe een nieuwe website gelanceerd. Ook de Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) wil Lakeman aansprakelijk stellen voor geleden schade.

SMCO wil de belangen behartigen van mensen die niet gedekt zijn door het depositogarantiestelsel. Spaargeld boven 100.000 euro is niet gedekt, evenals zogenoemde achtergestelde deposito's. Dat is een vorm van sparen met een hoge rente. De stichting denkt eraan behalve Lakeman ook bestuurders van DSB Bank verantwoordelijk te stellen.

Ook het advocatenkantoor Bartels wil mensen met meer dan een ton spaargeld en achtergestelde deposito's bijstaan. Het kantoor wil onder meer ABN Amro-topman Gerrit Zalm privé aansprakelijk stellen voor geleden schade. Het advocatenkantoor overweegt daartoe via een verzoekschrift een voorlopig getuigenverhoor aan te vragen.
Lakeman, was dat niet dezelfde Lakeman die heel Nederland Legiolease door zijn strot heeft geduwt?

Iets met de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73665958
Lekker nuttig, zelfs als ze dat voor elkaar halen valt er niks te halen en zullen de claim kosten opgaan in de advocaats kosten.
pi_73667177
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:
Lekker nuttig, zelfs als ze dat voor elkaar halen valt er niks te halen en zullen de claim kosten opgaan in de advocaats kosten.
Zal vast in een huis wonen waar inboedel instaat. Verder zal zijn vervoersmiddel geen fiets zijn.

Genoeg af te pakken dus.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:08:29 #196
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_73668545
Ach die lieve Lakeman, ik heb wel met hem te doen. Door z'n leeftijd (wat anders) heeft deze seniele meneer niet eens door wat hij veroorzaakt (heeft). En dan bij Pauw en Witteman een gerenomeerd Hoogleraar Economie tegenspreken onder het mom "u snapt er niks van".

Bijna aandoenlijk, als het niet zo ernstig was.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_73669287
Bartels staat de gedupeerden van Easy Life en Palm Invest ook bij toch?
I´m back.
pi_73669963
Het is mij een mysterie waarom deze man zou moeten worden vervolgd. Hij heeft een oproep gedaan; consumenten hebben daaraan gehoor gegeven. De klanten die hun geld bij DSB weghaalden, hebben niks onrechtmatigs gedaan. Als Lakeman had oproepen om in het gebouw van DSB in te breken en de boel te plunderen, had ik het begrepen, maar deze claim kan ik niet volgen. Dit is gewoon een actie van een groep consumenten die hun macht (iets dat iedere consument heeft) gebruikt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 01:39:31 #199
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73670073
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach die lieve Lakeman, ik heb wel met hem te doen. Door z'n leeftijd (wat anders) heeft deze seniele meneer niet eens door wat hij veroorzaakt (heeft). En dan bij Pauw en Witteman een gerenomeerd Hoogleraar Economie tegenspreken onder het mom "u snapt er niks van".

Bijna aandoenlijk, als het niet zo ernstig was.
Seniel is hij niet. Verder is hij een gerenommeerd econometrist en kent hij uit de praktijk het Nederlands bedrijfsleven op zijn duimpje. Ik vond die hoogleraar eigenlijk veel minder overtuigend overkomen. Hij leek nog wat nat achter de oren.
pi_73671522
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb meer medelijden met mensen die dit overkomt, dan met degenen die aangesloten zijn bij hypotheekleed, die hebben een handtekening gezet onder iets wat ze niet snapten. Deze mensen hebben gewoon hun spaargeld op een bank geparkeerd en vertrouwden op utspraken van Woutertje het kaboutertje (dat spreekt natuurlijk ook niet voor ze, een politicus vertrouwen). Maar ik zou eerder willen zien dat dit soort mensen gecompenseerd worden als lakeman en zijn club.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:02:57 #201
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73671914
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73672150
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10 schreef HarryP het volgende:
Hoe dan ook het duurt nog zeker een jaar voordat er delen verkocht gaan worden. Immers geen enkele bank wil zich branden aan rotte hypotheken. Want dat betekend afschrijvingen doen op die hypotheken en dat is weer slecht voor de bonussen van de baniers.

Je kan jezelf natuurlijk wel afvragen hoeveel % van de hypotheken bij DSB echt rot is. En je kan het deel dat je moet afschrijven gewoon in de prijs verwerken.

Of de curator daar zin in heeft (ver onder de marktwaarde verkopen) is natuurlijk een tweede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')