abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73631283
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef marcodej het volgende:
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
Knap he! En valt het niet op dat DSB juist een overeenkomst heeft gesloten met een andere partij dan lakeman?? 1 en 1 is 2 nietwaar?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:14 #122
236264 crew  capricia
pi_73631595
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:49 schreef Dirkh het volgende:
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
Maar verder had ze geen zin om het over schuldigen te hebben, dat was nergens voor nodig...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:58 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73631628
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:
@Bolkesteijn

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
Het zou mij niet verbazen als alle spaarrekeningen als 1 blok verkocht gaan worden aan een andere bank.
pi_73631663
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
Ach die Lakeman gaat het helemaal niet om het bedrijf DSB of de belangen die hij behartigt... hij wilde Scheringa persoonlijk kapot maken... en wat is hij er nou mee opgeschoten... geen hol!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73631686
Damn, iedereen die het woord DSB een keer op tv heeft genoemd komt vanavond aan bod, ook bij Pauw en Witteman zitten een paar hoofdrolspelers.
pi_73631751
Ach ja ergens is het natuurlijk niet vreemd... de mensen die naïef genoeg zijn om hun geld bij DSB te stallen of om geld te lenen zijn dermate goedgelovig dat ze ook gelijk schrik hebben gehad na die oproep van Lakeman... als iedereen gewoon kalm was gebleven was er niks aan de hand geweest....
pi_73631831
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:Erhmm. Welke verliezen bedoel je precies bij DSB?
Verliezen in de zin van de vergoedingen voor rekeninghouders bij DSB. Als bij de rekeninghouders van DSB hun tegoeden niet gegarandeerd waren, dan zouden andere banken en de belastingbetaler die vergoeding niet op hoeven te hoesten.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:56 schreef freako het volgende:
Het zou mij niet verbazen als alle spaarrekeningen als 1 blok verkocht gaan worden aan een andere bank.
Spaarrekeningen worden niet gekocht, welke bank gaat er nou schulden over kopen? Je moet het vanuit de bank bekijken, hypothecaire leningen zijn bezittingen van de bank en spaarrekeningen zijn schulden van de bank.
pi_73631867
Ik ben niet geschrokken. En heb alles laten staan zo'n beetje. Had er echter alleen een lopende rekening voor vaste lasten, geen spaargeld oid.

Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.

Het ergste is nog, opzich is het allemaal wel logisch en te begrijpen. Alleen op zo'n manier een bank naar de klote laten gaan is nooit goed, voor niemand.
pi_73631978
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Verliezen in de zin van de vergoedingen voor rekeninghouders bij DSB. Als bij de rekeninghouders van DSB hun tegoeden niet gegarandeerd waren, dan zouden andere banken en de belastingbetaler die vergoeding niet op hoeven te hoesten.
Oke.

Maar simpel gezegd, al het geld wat DSB binnenkrijgt van de spaarders leenden ze uit aan mensen voor een huis oid. Als je je spaarders moet uitbetalen, dan haal je dat toch gewoon op bij de hypotheken? Er kan niet meer geld uitgeleend zijn dan binnengekomen toch? Dus ansich een gezonde constructie lijkt me? Alleen kan je de hypotheken etc. niet direct opeisen, dus kom je in de problemen als al je spaarders hun geld ophalen.

Maar nu moet iedereen ervoor bloeden uiteindelijk, hoe onterecht dat ook mag klinken.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:03:38 #130
236264 crew  capricia
pi_73631988
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben niet geschrokken. En heb alles laten staan zo'n beetje. Had er echter alleen een lopende rekening voor vaste lasten, geen spaargeld oid.

Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.

Het ergste is nog, opzich is het allemaal wel logisch en te begrijpen. Alleen op zo'n manier een bank naar de klote laten gaan is nooit goed, voor niemand.
Wat een onzin. De DSB had it comming. Slecht beleid, slechte produkten, slechte communicatie.
Ik roep dat de Rabo morgen gaat omvallen: Ik denk dat niemand zich daar iets van aantrekt. En waarom bij de DSB wel?
Juist, omdat ze zelf voor zo'n niet betrouwbaar imago hebben gekozen.
Een tokkie-bank, om het zo plat te zeggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73632010
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:

Dat denk ik dus ook... wat dat betreft is het toch ook allemaal gebakken lucht en zijn veel mensen kuddedieren zonder kennis van zaken....
pi_73632030
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:01 schreef Tha_Duck het volgende:Als er nu iemand roept dat Rabobank stuk moet, dan gebeurd dat ook. Geen enkel bedrijf overleeft zo'n hetze.
Dat betwijfel ik, banken gaan al failliet als een tiental of twintigtal procent van de klanten z'n geld weg haalt. In de transport sector is bij sommige bedrijven er een omzetdaling van meer dan 60 %, daar zijn een aantal bedrijven failliet aan gegaan, anderen waren snel genoeg in staat nutteloze activa af te stoten waardoor men het hoofd boven water wist te houden. Bij een bank is dat ondenkbaar.
pi_73632122
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin. De DSB had it comming. Slecht beleid, slechte produkten, slechte communicatie.
Ik roep dat de Rabo morgen gaat omvallen: Ik denk dat niemand zich daar iets van aantrekt. En waarom bij de DSB wel?
Natuurlijk is de DSB een twijfelachtig bedrijf... het zure is nu alleen dat men willens en wetens door middel van het enige wat nog enigszins deugde (spaarrekeningen) de malafide zaken heeft willen wreken. Maar feitelijk is iedereen gewoon slechter geworden van deze situatie. Ik hoop dat mijnheer Lakeman zich prettig voelt bij wat hij allemaal heeft veroorzaakt...
pi_73632196
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, banken gaan al failliet als een tiental of twintigtal procent van de klanten z'n geld weg haalt. In de transport sector is bij sommige bedrijven er een omzetdaling van meer dan 60 %, daar zijn een aantal bedrijven failliet aan gegaan, anderen waren snel genoeg in staat nutteloze activa af te stoten waardoor men het hoofd boven water wist te houden. Bij een bank is dat ondenkbaar.
Ja, maar daar werd geen aanhoudende hetze tegen gevoerd lijkt me? Als er alle dagen iets negatiefs staat over bijvoorbeeld je lokale patatzaak. En zijn omzet loopt 60% terug dan houdt hij het misschien nog. Maar als de nieuwsberichten blijven komen en 'deskundigen' zich ermee bemoeien, dan gaat ie alsnog kapot. Het is alleen een stuk minder makkelijk dan een bank waarschijnlijk. Dat heeft dan meer met tijdsbestek te maken waarin je iets doet. Je zag het ook gebeuren vannacht, het ging prima en de stroom geld nam al veel af. Dan komt er iets in het nieuws, en gelijk gaat de stroomversnelling weer in.

Ik denk dat je elk bedrijf, ongeacht de grootte en tak, kapot kan krijgen door genoeg negatief nieuws. Alleen of het 3 weken, 3 maanden of 3 jaar duurt is discutabel.
pi_73632273
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als jij morgen roept dat de Rabo om moet, dan gebeurt er niks. Als er al maanden een hetze gevoerd wordt zoals bij Radar is gebeurd, die werkelijk een campagne hebben gevoerd, en er vervolgens iemand met een titel roept dat het geld opgenomen moet worden bij de Rabo, dan kan je donderop zeggen dat de boel gaat ploffen.
pi_73632282
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook... wat dat betreft is het toch ook allemaal gebakken lucht en zijn veel mensen kuddedieren zonder kennis van zaken....
Als je bank naar de klote gaat omdat iemand iets roept heb je je zaken blijkbaar al niet op orde, ik weet zeker dat dit bij de Rabobank niet zou gebeuren.
pi_73632326
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was vooral de leen tak van DSB onder andere namen. Frisia, Postkrediet, ,lenen.nl, etc. Het spaar en betaal deel was niets mis mee en had zover ik weet ook geen negatief imago. Bankzaken werden altijd netjes en op tijd gedaan. Sterker nog, ze waren strenger dan de Rabo! Bij de Rabo kreeg ik zonder 1 papiertje een krediet op mijn rekening, DSB weigerde dat omdat er oa geen salaris op die rekening binnenkwam. Er kwam meer binnen op die rekening dan bij een gemiddelde rekening in Nederland denk ik, dus een krediet was zeker te rechtvaardigen geweest.

Ze zijn kapot gegaan lijkt het op de overige bedrijven, het enige gezonde stuk is om die reden omgelegd. Want dat was het enige wat omgelegd kon worden. Frisia zou je niet kapot krijgen met zoiets, aangezien die geen spaargeld hadden staan maar uitleenden. Of zie ik dat fout?
pi_73632359
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je bank naar de klote gaat omdat iemand iets roept heb je je zaken blijkbaar al niet op orde, ik weet zeker dat dit bij de Rabobank niet zou gebeuren.
En waarom niet?

Heb je ING niet gevolgd het laatste jaar? Of de ABN Amro? Dat zijn ook geen kleintjes toch of wel? En die draaien ook niet al te best, moesten hun handje ophouden bij meneertje bos. En dat heeft DSB niet hoeven doen. Klinkt mij een stuk gezonder in de oren persoonlijk.
pi_73632406
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En waarom niet?

Heb je ING niet gevolgd het laatste jaar? Of de ABN Amro? Dat zijn ook geen kleintjes toch of wel? En die draaien ook niet al te best, moesten hun handje ophouden bij meneertje bos. En dat heeft DSB niet hoeven doen. Klinkt mij een stuk gezonder in de oren persoonlijk.
Dit probeer ik dus al hele tijd duidelijk te maken DSB heeft maar een kleine 60.000 spaarders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73632413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nu is de Rabobank een coöperatie dus die zijn daar wat minder bevattelijk voor wellicht... maar je hebt gezien hoe snel het ging bij ING en ABN-AMRO
pi_73632454
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:11 schreef Tha_Duck het volgende:

Ze zijn kapot gegaan lijkt het op de overige bedrijven, het enige gezonde stuk is om die reden omgelegd. Want dat was het enige wat omgelegd kon worden. Frisia zou je niet kapot krijgen met zoiets, aangezien die geen spaargeld hadden staan maar uitleenden. Of zie ik dat fout?
Dat is precies wat ik al eerder typte
pi_73632456
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit probeer ik dus al hele tijd duidelijk te maken DSB heeft maar een kleine 60.000 spaarders.
Dat betekend hooguit dat de hetze een paar maanden langer moet duren.
pi_73632495
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En waarom niet?

Hmm ja is ook wel weer zo.
pi_73632531
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Als jij morgen roept dat de Rabo om moet, dan gebeurt er niks. Als er al maanden een hetze gevoerd wordt zoals bij Radar is gebeurd, die werkelijk een campagne hebben gevoerd, en er vervolgens iemand met een titel roept dat het geld opgenomen moet worden bij de Rabo, dan kan je donderop zeggen dat de boel gaat ploffen.
wel ontzettend raar dat ING buiten schot blijft bij Radar, terwijl ze ook klanten hebben opgelicht voor zon 400 miljoen omdat ze opeens maar 2% rente uitkeerden ipv de beloofde 4%
pi_73632568
kan je nou nog gewoon pinnen metje betaalpas bij winkels

Hoe moet ik anders boodschappen doen deze week ? Van die max 750 5 maanden leven ofzo ?
pi_73632595
Nou ja, is het niet gek dat DNB iets wil, geen gelijk krijgt, er een lek is, met de logische paniek, waarna de wensen van DNB (en Financiën?) vervuld worden?
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:18:16 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73632605
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Spaarrekeningen worden niet gekocht, welke bank gaat er nou schulden over kopen? Je moet het vanuit de bank bekijken, hypothecaire leningen zijn bezittingen van de bank en spaarrekeningen zijn schulden van de bank.
Het was inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd. `Klantenkring overnemen´ oid was misschien beter geweest. Het grootste probleem zal de hypothekenportefeuille zijn. Geen bank die zich daaraan wil branden, nu ze zien wat Dexia is overkomen toen ze Legio Lease overnamen.

[ Bericht 5% gewijzigd door freako op 12-10-2009 23:25:06 ]
pi_73632612
Mijn gouden tips (die ik zelf ook al jaren toepas met succes):

1. Zorg dat je een betaalrekening hebt bij 2 banken. Op 1 je salaris laten komen, de andere voor de vaste lasten. Altijd uitwijk om die reden.
2. Zorg dat je spaargeld op 2 plekken staat, waar je altijd bij kunt
3. Zorg dat je spaargeld het garantiestelsel niet overschrijdt

Dan zit je redelijk veilig. Nooit 100%, dat kan niet. Maar het dekt je genoeg in. Dankzij mijn bestaande rekening bij de Rabo heb ik bv nu binnen 2 uur een nieuwe rekening daar kunnen openen die gelijk werkt en die ik kan beheren in internetbankieren. Pasjes volgen nog, maar ik kan er wel mee betalen en incasso's laten doen. Super. Salaris kwam al ergens anders en dus geen probleem daarmee.
pi_73632623
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

wel ontzettend raar dat ING buiten schot blijft bij Radar, terwijl ze ook klanten hebben opgelicht voor zon 400 miljoen omdat ze opeens maar 2% rente uitkeerden ipv de beloofde 4%
Wat denk je van Rabo met hun Opmaat-hypotheek... die nagelde Radar ook aan de schandpaal tot vervelens toe terwijl daar ook bij lange na niet het hele verhaal werd verteld... wat dat betreft is het gewoon een kwalijk programma.... het is goed dat misstanden worden aangekaart maar de mensen die zich gedupeerd voelen zijn vaak door hun eigen gebrek aan kennis, intelligentie en inzicht in de problemen geraakt...
pi_73632659
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, is het niet gek dat DNB iets wil, geen gelijk krijgt, er een lek is, met de logische paniek, waarna de wensen van DNB (en Financiën?) vervuld worden?
1+1=2. Lees eerdere posts van mij maar na in de diverse topics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')