abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73627178
Ik vind het stelselmatig aandacht geven van Radar, ookal was dat soms niet echt relevant en daar toch iedere keer netjes Hans van Goor uitleg kwam geven, ook wel erg verdacht. Ik ben al helemaal tegen de heksenjaagster Hertzenberg, maar dit was weer een staaltje van zo lang mogelijk aandacht geven, dan vallen ze wel om.
Nu roepen ze zo hard als maar kan dat zij de eerste waren die met de DSB op de proppen kwam.

Ik vind het allemaal maar een naar luchtje hebben, en dan heb ik het nog niet eens over de engerd van een Lakeman die vlak voor zijn dood nog even in de krant wil komen, dat is hem dan gelukt.

Er waren ook heel veel mensen die geholpen konden worden nav de overeenkomst van vorige week, nu zitten deze mensen weer in onzekerheid.
Rare bedoeling bij een even rare bank, waarvan iedereen ook wel wist dat als je daar zou lenen de voorwaarden anders zijn dan bij een oude gesettelde bank. Ook daar ligt het risico van de keuze die de mensen maken. Niet alles kan fout zijn gegaan bij deze bank en er spelen mij teveel factoren mee die de belangen van bepaalde groepjes buiten de bank dienen.
pi_73627332
Misschien een hele domme vraag maar hoe kan een gelekt bericht van 6 uur 's ochtends er voor zorgen dat die mensen ineens al hun geld er af halen. 's nachts nog voor het grootste gedeelte?
pi_73627339
Dirk heet nu Dork
pi_73628094
quote:
Zojuist is de Heer Scheringa met hartklachten opgenomen in het Bronovoziekenhuis in Den Haag en ligt op de intensive care na een hartinfarct. Goed gedaan Meneer Lakeman !
Thea verpleegkundige, Voorhout | 21:34 | 12.10.09
Uhm zal het waar zijn?
http://www.telegraaf.nl/d(...)valt_voor_DSB__.html
pi_73629036
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Uhm zal het waar zijn?
http://www.telegraaf.nl/d(...)valt_voor_DSB__.html
Volgens twitteraars zou ie al zelfmoord hebben gepleegd.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:13:30 #96
236264 crew  capricia
pi_73629131
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:11 schreef Dirkh het volgende:

[..]

linkje?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73629175
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:11 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Uhuh
pi_73629216
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]

linkje?
Twee RT's van gesloten twitters: http://twitter.com/ronaldbolderman
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:17:11 #99
236264 crew  capricia
pi_73629356
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:14 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Twee RT's van gesloten twitters: http://twitter.com/ronaldbolderman
Geloof het nog niet zo...hoop het niet voor Dirk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:19:01 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73629466
quote:
DSB Bank Achtergesteld Deposito

Voor sparen met een extra hoog rendement op uw spaargeld biedt DSB Bank nu een achtergesteld deposito met een spaarrente tot maar liefst 6,5% per jaar! Heeft u een deel van uw spaargeld voorlopig niet nodig, en wilt u een vaste spaarrente van 6,5% ontvangen? Dan is Achtergesteld Deposito Sparen van DSB Bank beslist iets voor u!
http://www.dsbbank.nl/sparen/achtergesteld-deposito/

.
pi_73629515
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik heb wel een zwak voor die man en gun hem in ieder geval beter dan dit.
pi_73629639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, is zoals vaker ws gewoon gelul, net zoals die reactie op de Telegraaf.
pi_73629739
Wat een loser met z'n champagne .
pi_73630462
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Dirkh het volgende:
Nu roepen ze zo hard als maar kan dat zij de eerste waren die met de DSB op de proppen kwam.

Oeps, nu is het NOVA die de eerste was. Het gaat ook zo snel.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:37:03 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_73630622
Beetje matig, dat je dan berichten gaat verspreiden dattie dood is.
pi_73630634
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als het niet meer wordt gegarandeerd, dan zal ik (en met mij vele anderen) niet snel mijn spaargeld bij een bank neerzetten. Als ik dan toch mijn geld bij een bank neerzet, dan zal ik bij het minste of geringste gerucht mijn geld weer bij de bank weghalen (en met mij weer vele anderen), wat een bankrun bevordert. Oftewel zal dan veel meer geld verdwijnen in een oude sok of onder het matras, wat me niet echt wenselijk lijkt voor de economie.
Misschien een idee om het te spreiden? Of heb je 10 miljoen?

-
Als het waar is van Dirk, dan moeten meneer bos, meneer wellink en meneer lakeman naast hem gelegd worden met spoed. Dat zou wel heel afschuwelijk zijn...
pi_73630740
Vooropgesteld dat de praktijken van DSB allesbehalve fris waren.... ik vind wel dat iedereen die willens en wetens een lening bij DSB heeft afgesloten daar op de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor is... er heeft niemand een pistool op die mensen hun hoofd gezet om die lening te nemen.... en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak

En wat zijn die mensen er nu feitelijk mee opgeschoten door de bank te laten klappen... geen hol!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73630871
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
pi_73630900
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
Idd... zie mijn edit
pi_73630915
quote:
Die gasten die daar intrappen moeten nu niet gaan janken dat ze hun geld kwijt zijn
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:42:50 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73630924
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar basseer je dat op?
Hij had als toezichthouder de misstanden bij DSB naar buiten moeten brengen. Hij verdiende er alleen zelf veel te lekker aan, dus hield hij zijn waffel. Tsja, dat maakt je wat mij betreft medeplichtig, medeverantwoordelijk en (dus) een zakkenvuller.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_73630962
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:

Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
pi_73631003
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef TheVulture het volgende:
en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak
Richt je pijlen daarvoor niet op Lakeman maar op het deposito garanstelsel, dát is de reden waarom straks de belastingbetaler en andere banken moeten opdraaien voor de verliezen die bij DSB gemaakt worden als het gaat om spaargeld. Het DGS maakt verliezen collectief en houdt de winsten privaat, een kwalijke zaak.
pi_73631040
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73631085
Overigens kun je je afvragen of de grote fout die is gemaakt niet gewoon het feit is geweest dat DSB een banklicentie heeft gekregen.... als ze gewoon enkel een kredietverstrekker waren gebleven was de puinhoop wel een stuk minder groot geweest...
pi_73631135
Jammer dat Frank de Grave een geheimhoudingsplicht heeft. Die was zich toen al kapotgeschrokken waarschijnlijk. Die had wel een boekje open kunnen doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:46:44 #117
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631136
Ik vind het ook jammer dat DSB op een haar na failliet is. Al was het maar vanwege hun luis-in-de-pels opstelling tegen de bankenmaffia. Gewoon elke keer net even onder het kartel door duiken, dat breekt je helaas een keer op. We weten in ieder geval wie de klapwiekende lachende derden zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:48:08 #118
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631208
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:43 schreef Dirkh het volgende:
Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
pi_73631224
@Bolkesteijn
Erhmm. Welke verliezen bedoel je precies bij DSB? Volgens mij hebben ze tot op heden winst gemaakt hoor? In de eerste 6 maanden van dit jaar nog 18 miljoen, en vorig jaar 50 miljoen. Dus verlies, nee, dat is er niet.

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
pi_73631277
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')