abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73629515
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Geloof het nog niet zo...hoop het niet voor Dirk.
Ik ook niet, ik heb wel een zwak voor die man en gun hem in ieder geval beter dan dit.
pi_73629639
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Geloof het nog niet zo...hoop het niet voor Dirk.
Nee, is zoals vaker ws gewoon gelul, net zoals die reactie op de Telegraaf.
pi_73629739
Wat een loser met z'n champagne .
pi_73630462
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef Dirkh het volgende:
Nu roepen ze zo hard als maar kan dat zij de eerste waren die met de DSB op de proppen kwam.

Oeps, nu is het NOVA die de eerste was. Het gaat ook zo snel.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:37:03 #105
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_73630622
Beetje matig, dat je dan berichten gaat verspreiden dattie dood is.
pi_73630634
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als het niet meer wordt gegarandeerd, dan zal ik (en met mij vele anderen) niet snel mijn spaargeld bij een bank neerzetten. Als ik dan toch mijn geld bij een bank neerzet, dan zal ik bij het minste of geringste gerucht mijn geld weer bij de bank weghalen (en met mij weer vele anderen), wat een bankrun bevordert. Oftewel zal dan veel meer geld verdwijnen in een oude sok of onder het matras, wat me niet echt wenselijk lijkt voor de economie.
Misschien een idee om het te spreiden? Of heb je 10 miljoen?

-
Als het waar is van Dirk, dan moeten meneer bos, meneer wellink en meneer lakeman naast hem gelegd worden met spoed. Dat zou wel heel afschuwelijk zijn...
pi_73630740
Vooropgesteld dat de praktijken van DSB allesbehalve fris waren.... ik vind wel dat iedereen die willens en wetens een lening bij DSB heeft afgesloten daar op de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor is... er heeft niemand een pistool op die mensen hun hoofd gezet om die lening te nemen.... en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak

En wat zijn die mensen er nu feitelijk mee opgeschoten door de bank te laten klappen... geen hol!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73630871
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
pi_73630900
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo werken we blijkbaar in NL TheVulture.. Ik riep al meer dan een week geleden dat al dat gezeik op 1 bank cq. persoon eens op moest houden omdat dat een spiraal veroorzaakt. Dat werd toen weggelachen en het moest maar kapot die DSB.

Nu is de DSB kapot... En wat hebben we eraan? De goede spaarders en betaalrekeninghouders hebben nu een probleem, de hypotheken moeten nog steeds betaald en de woekerpolissen bestaan nog steeds. Die worden hooguit tegen dezelfde voorwaarden overgenomen of ten gelde gemaakt door de curator. Dus wat hebben we bereikt? Niets.
Idd... zie mijn edit
pi_73630915
quote:
Die gasten die daar intrappen moeten nu niet gaan janken dat ze hun geld kwijt zijn
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:42:50 #111
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73630924
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar basseer je dat op?
Hij had als toezichthouder de misstanden bij DSB naar buiten moeten brengen. Hij verdiende er alleen zelf veel te lekker aan, dus hield hij zijn waffel. Tsja, dat maakt je wat mij betreft medeplichtig, medeverantwoordelijk en (dus) een zakkenvuller.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_73630962
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:41 schreef Tha_Duck het volgende:

Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
pi_73631003
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef TheVulture het volgende:
en mensen als die Lakeman en cs. zijn er nu wel verantwoordelijk voor dat alle Nederlanders zullen moeten opdraaien voor het vergoeden van al die spaartegoeden die nu nog bij DSB staan... kwalijke zaak
Richt je pijlen daarvoor niet op Lakeman maar op het deposito garanstelsel, dát is de reden waarom straks de belastingbetaler en andere banken moeten opdraaien voor de verliezen die bij DSB gemaakt worden als het gaat om spaargeld. Het DGS maakt verliezen collectief en houdt de winsten privaat, een kwalijke zaak.
pi_73631040
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73631085
Overigens kun je je afvragen of de grote fout die is gemaakt niet gewoon het feit is geweest dat DSB een banklicentie heeft gekregen.... als ze gewoon enkel een kredietverstrekker waren gebleven was de puinhoop wel een stuk minder groot geweest...
pi_73631135
Jammer dat Frank de Grave een geheimhoudingsplicht heeft. Die was zich toen al kapotgeschrokken waarschijnlijk. Die had wel een boekje open kunnen doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:46:44 #117
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631136
Ik vind het ook jammer dat DSB op een haar na failliet is. Al was het maar vanwege hun luis-in-de-pels opstelling tegen de bankenmaffia. Gewoon elke keer net even onder het kartel door duiken, dat breekt je helaas een keer op. We weten in ieder geval wie de klapwiekende lachende derden zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 22:48:08 #118
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73631208
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:43 schreef Dirkh het volgende:
Het is te hopen dat hetzelfde overkomt met Lakeman, dat mag ook op persoonlijk vlak
Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
pi_73631224
@Bolkesteijn
Erhmm. Welke verliezen bedoel je precies bij DSB? Volgens mij hebben ze tot op heden winst gemaakt hoor? In de eerste 6 maanden van dit jaar nog 18 miljoen, en vorig jaar 50 miljoen. Dus verlies, nee, dat is er niet.

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
pi_73631277
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
pi_73631283
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef marcodej het volgende:
Jeetje, die mensen die vorige week dachten een oplossing te hebben zitten nu weer in de shit... Had ik nog niet eens aan gedacht.
Knap he! En valt het niet op dat DSB juist een overeenkomst heeft gesloten met een andere partij dan lakeman?? 1 en 1 is 2 nietwaar?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:14 #122
236264 crew  capricia
pi_73631595
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:49 schreef Dirkh het volgende:
Zo, Lakeman had z'n kop moeten houden hoor ik net uit de mond van PVDA-er Mei Li Vos in Nova
Lekker helder.
Maar verder had ze geen zin om het over schuldigen te hebben, dat was nergens voor nodig...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:56:58 #123
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73631628
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Tha_Duck het volgende:
@Bolkesteijn

En volgens mij is al het geld er nog steeds, alleen staat het uit in mooie TV's of grote huizen. DSB heeft niet meer uitgeleend dan ze hadden (100 euro erin, 90 euro eruit oid toch?). Dat heeft elke bank, dus zou elke bank nu stuk moeten zijn lijkt me. Maar dat is niet zo, rara?
Het zou mij niet verbazen als alle spaarrekeningen als 1 blok verkocht gaan worden aan een andere bank.
pi_73631663
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Beetje flauw om zoals gewoonlijk weer eens de media de schuld te geven van de schade die een bedrijf oploopt. Gewoon je zaakjes in orde hebben, dan gebeurt je niks.
Ach die Lakeman gaat het helemaal niet om het bedrijf DSB of de belangen die hij behartigt... hij wilde Scheringa persoonlijk kapot maken... en wat is hij er nou mee opgeschoten... geen hol!
pi_73631686
Damn, iedereen die het woord DSB een keer op tv heeft genoemd komt vanavond aan bod, ook bij Pauw en Witteman zitten een paar hoofdrolspelers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')