Het lijkt mij dan ook niet waarschijnlijk dat er passiva overgenomen wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:13 schreef anboni het volgende:
Denken ze echt dat een doorstart kans van slagen heeft? Het lijkt mij dat een significant deel van hun klanten die nog geld bij die club hebben dat er weg gaat trekken zogauw ze de mogelijkheid hebben. Volgens mij is de naam DSB nu zodanig beschadigd dat het niet meer te redden is.
Zelfs met een negatieve BKR notering vanwegen een dubieus DSB hypotheekje ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:21 schreef freako het volgende:
[..]
Het staat je vrij een rekening bij een andere bank te openen.
Tegen het storten van geld zullen maar weinig banken bezwaar hebben in deze tijd denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zelfs met een negatieve BKR notering vanwegen een dubieus DSB hypotheekje ?
Een bank valt of staat bij vertrouwen. Dat vertrouwen lijkt mij in het geval van de DSB wel weg. Ik schat de kans op een succesvolle doorstart vrij laag in. (Tenzij het hele zaakje alsnog wordt ondergebracht bij een grote bank).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:13 schreef anboni het volgende:
Denken ze echt dat een doorstart kans van slagen heeft? Het lijkt mij dat een significant deel van hun klanten die nog geld bij die club hebben dat er weg gaat trekken zogauw ze de mogelijkheid hebben. Volgens mij is de naam DSB nu zodanig beschadigd dat het niet meer te redden is.
Ik denk niet dat er nog goodwill betaald gaat worden, in die zin zijn er dus geen kosten verbonden aan het laten vallen van de DSB merknaam. Ik denk inderdaad dat die naam waardeloos is, maar als je er niks voor betaald kun je de naam natuurlijk gewoon laten vallen. Als de activa tegen een interessante prijs aangeboden worden denk ik wel dat ze in totaal overgenomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een bank valt of staat bij vertrouwen. Dat vertrouwen lijkt mij in het geval van de DSB wel weg. Ik schat de kans op een succesvolle doorstart vrij laag in. (Tenzij het hele zaakje alsnog wordt ondergebracht bij een grote bank).
http://www.geenstijl.nl/m(...)er_over_ds.html#morequote:VVD-ers op de hoogte van DSB FAIL
alianmeijerink Paniek heeft met een bank te maken. Na op hoog niveau overleg is er kennelijk om 20.00 uur meer nieuws. Voelt niet goed....!
Het heeft een groot deel van de tokkies toch ook nooit gestoord dat frisia postbank lenen.nl etc allemaal van dezelfde eigenaar waren. Noem het NSB, beloof een hoge rente en vertrouw op het politiek klimaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:13 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat hebben ze dus ook al redelijk massaal gedaan, daarom zit DSB nu in deze situatie
Ik lees net op nu.nl ook nog 'n interessante:
[..]
(bron)
Wat ik van Quote begreep heeft hij zeker 11 miljoen onttrokken dit jaar. Lakeman kwam met een totaal vermogen van 45 miljoen. Geen reden voor tranen dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Integendeel: hij heeft dit jaar eigen geld in DSB gestopt in de hoop dat DSB het zou redden. Hij is dus weldegelijk geld kwijt.
Nee, dat snap ik dus ook niet. Nu net op TV een huilie die een miljoen had gestald bij Dirk. Tsja, het is geen bewijs dat geld niet gelukkig maakt, maar wel dat je er iig niet slimmer van wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:15 schreef Matteüs het volgende:
Wat een jankerts... 2 weken alleen maar DSB in het nieuws dat ze om staan te vallen... laten ze hun geld staan en gaan nu janken.
Schop ze.
Ongelofelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik dus ook niet. Nu net op TV een huilie die een miljoen had gestald bij Dirk. Tsja, het is geen bewijs dat geld niet gelukkig maakt, maar wel dat je er iig niet slimmer van wordt.
Lakeman, was dat niet dezelfde Lakeman die heel Nederland Legiolease door zijn strot heeft geduwt?quote:AMSTERDAM - In de DSB-affaire worden de pijlen nu gericht op Pieter Lakeman, de voorzitter van de stichting Hypotheekleed die mensen opriep om geld van hun DSB-rekening te halen en zo aan te sturen op een faillissement van de bank. Onder de naam lakemanleed.nl is daartoe een nieuwe website gelanceerd. Ook de Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) wil Lakeman aansprakelijk stellen voor geleden schade.
SMCO wil de belangen behartigen van mensen die niet gedekt zijn door het depositogarantiestelsel. Spaargeld boven 100.000 euro is niet gedekt, evenals zogenoemde achtergestelde deposito's. Dat is een vorm van sparen met een hoge rente. De stichting denkt eraan behalve Lakeman ook bestuurders van DSB Bank verantwoordelijk te stellen.
Ook het advocatenkantoor Bartels wil mensen met meer dan een ton spaargeld en achtergestelde deposito's bijstaan. Het kantoor wil onder meer ABN Amro-topman Gerrit Zalm privé aansprakelijk stellen voor geleden schade. Het advocatenkantoor overweegt daartoe via een verzoekschrift een voorlopig getuigenverhoor aan te vragen.
Zal vast in een huis wonen waar inboedel instaat. Verder zal zijn vervoersmiddel geen fiets zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:
Lekker nuttig, zelfs als ze dat voor elkaar halen valt er niks te halen en zullen de claim kosten opgaan in de advocaats kosten.
Seniel is hij niet. Verder is hij een gerenommeerd econometrist en kent hij uit de praktijk het Nederlands bedrijfsleven op zijn duimpje. Ik vond die hoogleraar eigenlijk veel minder overtuigend overkomen. Hij leek nog wat nat achter de oren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach die lieve Lakeman, ik heb wel met hem te doen. Door z'n leeftijd (wat anders) heeft deze seniele meneer niet eens door wat hij veroorzaakt (heeft). En dan bij Pauw en Witteman een gerenomeerd Hoogleraar Economie tegenspreken onder het mom "u snapt er niks van".
Bijna aandoenlijk, als het niet zo ernstig was.
Ik heb meer medelijden met mensen die dit overkomt, dan met degenen die aangesloten zijn bij hypotheekleed, die hebben een handtekening gezet onder iets wat ze niet snapten. Deze mensen hebben gewoon hun spaargeld op een bank geparkeerd en vertrouwden op utspraken van Woutertje het kaboutertje (dat spreekt natuurlijk ook niet voor ze, een politicus vertrouwen). Maar ik zou eerder willen zien dat dit soort mensen gecompenseerd worden als lakeman en zijn club.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik dus ook niet. Nu net op TV een huilie die een miljoen had gestald bij Dirk. Tsja, het is geen bewijs dat geld niet gelukkig maakt, maar wel dat je er iig niet slimmer van wordt.
Je kan jezelf natuurlijk wel afvragen hoeveel % van de hypotheken bij DSB echt rot is. En je kan het deel dat je moet afschrijven gewoon in de prijs verwerken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10 schreef HarryP het volgende:
Hoe dan ook het duurt nog zeker een jaar voordat er delen verkocht gaan worden. Immers geen enkele bank wil zich branden aan rotte hypotheken. Want dat betekend afschrijvingen doen op die hypotheken en dat is weer slecht voor de bonussen van de baniers.
Een typisch geval van de moderne maatschappij: niemand wil meer verantwoordelijk zijn voor zijn eigen daden en zoekt altijd een ander om zijn risico's en verliezen op af te kunnen wenden.quote:...
De groep DSB-klanten die door Hypotheekleed wordt vertegenwoordigd, vindt het vanzelfsprekend dat anderen opdraaien voor de ontstane problemen: de andere cliënten van de DSB Bank, werknemers bij de bank en hun familie, de belastingbetaler, andere banken.
Daar valt een belangrijke kanttekening bij te plaatsen. DSB Bank heeft haar producten alleen kunnen verkopen omdat er een vraag naar was. De verantwoordelijkheid ligt daarom onomstotelijk ook bij degenen die de verplichtingen zijn aangegaan.
...
En zo verder ook nog over de media. Samengevat betoogt de schrijver dat de bank vooral is omgevallen door de hetze die er omheen gecreëerd is. Daar zijn de media, klanten en politiek schuldig aan en de andere banken en de belastingbetaler (dus de overige burgers die er niets mee te maken hadden) krijgen de rekening gepresenteerd. Als men wat rustiger aan had gedaan was het debacle te voorkomen geweest.quote:...
Ook de Tweede Kamer reageerde. Zij ontlokte de minister van Financiën de uitspaak dat de provisiepraktijken van DSB Bank „totaal idioot” waren. De Kamer en de minister hadden toch moeten weten dat zij op eieren zouden moeten lopen in deze situatie, omdat onverstandige uitspraken de twijfelende spaarder eenvoudig konden aanzetten om het spaargeld weg te halen bij DSB. En, zo blijkt, dat is ook massaal gedaan. ...
Ik denk niet dat curator veel keuze heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan jezelf natuurlijk wel afvragen hoeveel % van de hypotheken bij DSB echt rot is. En je kan het deel dat je moet afschrijven gewoon in de prijs verwerken.
Of de curator daar zin in heeft (ver onder de marktwaarde verkopen) is natuurlijk een tweede.
DSB stond al op omvallen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:29 schreef Kirov het volgende:
En nu hopen op een schadeclaim bij Lakeman, hij dupeert nu zelf duizenden mensen.
Yup.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Daar zijn de media, klanten en politiek schuldig aan en de andere banken en de belastingbetaler (dus de overige burgers die er niets mee te maken hadden) krijgen de rekening gepresenteerd. Als men wat rustiger aan had gedaan was het debacle te voorkomen geweest.
Nee, dat moet je toch echt anders zien, het is in deze moderne tijd mogelijk om verliezen op anderen af te kunnen wenden. Als we vastgehouden hadden aan libertarische en kapitalistische principes zou dat nooit of heel beperkt kunnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Een typisch geval van de moderne maatschappij: niemand wil meer verantwoordelijk zijn voor zijn eigen daden en zoekt altijd een ander om zijn risico's en verliezen op af te kunnen wenden.
Ik heb altijd zoiets, don't shoot the messenger. Het is buitengewoon kinderachtig om buitenstaanders te veroordelen, dan wijs je echt naar de verkeerde mensen.quote:En zo verder ook nog over de media. Samengevat betoogt de schrijver dat de bank vooral is omgevallen door de hetze die er omheen gecreëerd is. Daar zijn de media, klanten en politiek schuldig aan en de andere banken en de belastingbetaler (dus de overige burgers die er niets mee te maken hadden) krijgen de rekening gepresenteerd.
wie heeft Lakeman gered? Niemand is gedwongen om met de DSB in zee te gaan. Het is mij nog niet duidelijk wie nou voordeel heeft bij het faillissement van DSB. Lakemans achterban iig niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
DSB stond al op omvallen.
Lakeman heeft er 1000den gered. Geef die man een lintje.
Zo blijkt dat je geen verstand hebt van de financiële markt en notabene bedrijven die klanten bedonderen de hand boven het hoofd houdt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
wie heeft Lakeman gered? Niemand is gedwongen om met de DSB in zee te gaan. Het is mij nog niet duidelijk wie nou voordeel heeft bij het faillissement van DSB. Lakemans achterban iig niet.
Waar houd ik de DSB de hand boven het hoofd? Leer eens lezen lieverd. Ik zeg alleen dat de meeste betrokkenen geen belang hebben bij een faillissement. De meeste klanten in probleemsituaties zijn nu van de regen in de drup geholpen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:33 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zo blijkt dat je geen verstand hebt van de financiële markt en notabene bedrijven die klanten bedonderen de hand boven het hoofd houdt.
Triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |