abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73632678
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
kan je nou nog gewoon pinnen metje betaalpas bij winkels

Hoe moet ik anders boodschappen doen deze week ? Van die max 750 5 maanden leven ofzo ?
NEE. Zie andere topic.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:21:25 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73632746
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:17 schreef macca728 het volgende:
kan je nou nog gewoon pinnen metje betaalpas bij winkels

Hoe moet ik anders boodschappen doen deze week ? Van die max 750 5 maanden leven ofzo ?
Jij hebt geen salaris of andere inkomsten de komende 5 maanden? Het staat je vrij een rekening bij een andere bank te openen.
pi_73632961
Lakeman is er alles aan gelegen om zijn gesprekspartner monddood te maken, geweldig om te volgen.
pi_73633229
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

Noem eens een voordeel van het fractioneel reserve bankieren, en geef ook aan waarom dat voordeel specifiek via die weg tot stand moet komen en waarom dat voordeel de nadelen van fractioneel reserve bankieren overstijgt. Ik vraag mij überhaupt af hoe je hier een zinnige kosten-batenvergelijking op los kunt laten, allereerst zijn de baten en kosten niet voor iedereen gelijk, en ook kwantificeren is denk ik niet mogelijk.
Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet? Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_73633397
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:43 schreef raptorix het volgende:

veel mensen denken namelijk echt dat ze een "bewaar" functie hebben, met andere woorden, ze denken dat het geld de kluis in gaat, en dat ze er het uithalen als je het komt "ophalen".
Zijn dat dezelfde mensen die bij Shurgard een huisraad opslaan en verwachten dat ze na 10 jaar twee huisraden meekrijgen?

Het lijkt mij dat er echt heel weinig mensen zijn die ZO enorm dom zijn.
pi_73633469
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet? Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Ik ben het met bolk eens, maar stel je nu eens voor, je bent met 5 man mede eigenaar van een bedrijf met 200 miljoen in kas, en 4 man zegt, joh laten we een winstneming doen, waarbij wel allemaal 48 miljoen uit de pot pakken. Jouw lijkt het niet verstandig omdat je weet dat het geld belangrijk is voor de liquiditeit, wat doe je dan? Laat je jou 48 miljoen in kas, en de rest het geld pakken, of zeg je: fuck you ik pak dan ook mijn 48 miljoen, al weet je dan bijna zeker dat het bedrijf in problemen komt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73633607
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit probeer ik dus al hele tijd duidelijk te maken DSB heeft maar een kleine 60.000 spaarders.
Wat is je bron precies eigenlijk?

Want zie: http://www.nu.nl/economie(...)zonder-garantie.html
Daar staat toch echt dat er tussen de 350.000 en 400.000 depositohouders zijn.
pi_73633655
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:45 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat is je bron precies eigenlijk?

Want zie: http://www.nu.nl/economie(...)zonder-garantie.html
Daar staat toch echt dat er tussen de 350.000 en 400.000 depositohouders zijn.
Het jaarverslag van hun website uit 2008, volgens mij staat het in de inleiding ov anders in de kerncijfers.
pi_73633704
Hum vaag, dan klopt er 1 van de 2 niet
pi_73633787
Het jaarverslag had het over het aantal internetspaarders, volgens mij is dat het gene waar het om gaat....

Misschien zijn de getallen die jij noemt het aantal mensen wat een financieel product bij hun heeft afgesloten. Ik heb via het CPB uitgezocht wat het gemiddeld spaarsaldo was, en genomen het bedrag wat de laatste dag opgenomen is, denk ik dat mijn gegevens aardig kloppen....
pi_73633828
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:03 schreef capricia het volgende:

Ik roep dat de Rabo morgen gaat omvallen: Ik denk dat niemand zich daar iets van aantrekt. En waarom bij de DSB wel?
Juist, omdat ze zelf voor zo'n niet betrouwbaar imago hebben gekozen.
Een tokkie-bank, om het zo plat te zeggen.
Persoonlijk denk ik dat als jij anderhalve week had geroepen dat DSB zou gaan omvallen dat ook geen enkel effect zou hebben... Wat dacht je daar eens van?
pi_73633927
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat als jij anderhalve week had geroepen dat DSB zou gaan omvallen dat ook geen enkel effect zou hebben... Wat dacht je daar eens van?
Ja, en als ik Lakeman had geheten was alles anders. Natuurlijk zal ik persoonlijk het niet voor elkaar krijgen, daarvoor heb ik niet genoeg macht in de financiële wereld.lMaar dat lijkt me logisch. Je snapt best wat ik bedoelde, dus je hoeft niet te posten om het posten.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:55:27 #163
236264 crew  capricia
pi_73633951
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is nou precies mijn punt!
Dank je.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73633973
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:40 schreef raptorix het volgende:

Ik ben het met bolk eens
O dat mag. Ik niet. Klaar. Geen zin om deze discussie binnen de discussie te voeren.
pi_73634060
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:

Dat is nou precies mijn punt!

Oei oei... dan wordt het echt tijd voor een cursus Nederlands.
pi_73634073
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:54 schreef Tha_Duck het volgende:

Ja, en als ik Lakeman had geheten was alles anders. Natuurlijk zal ik persoonlijk het niet voor elkaar krijgen, daarvoor heb ik niet genoeg macht in de financiële wereld.lMaar dat lijkt me logisch. Je snapt best wat ik bedoelde, dus je hoeft niet te posten om het posten.
Persoonlijkheidsstoornis, of kloon?
pi_73634145
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Persoonlijkheidsstoornis, of kloon?
Ik ben eigenlijk Danny. Heb je me door?
pi_73634539
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef Tha_Duck het volgende:

Ik ben eigenlijk Danny.
Gecondoleerd.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:16:36 #169
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73634588
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank

Als ik een DSB rekening had dan had ik mijn rekening twee weken terug al opgeheven.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:18:02 #170
236264 crew  capricia
pi_73634619
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

O dat mag. Ik niet. Klaar. Geen zin om deze discussie binnen de discussie te voeren.
Zit jij bij de DSB?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73634766
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:18 schreef capricia het volgende:

Zit jij bij de DSB?
Nee. En ik heb ook nooit zaken met ze gedaan. Ben niet voor AZ en vind schaatsen een kutsport.

Ik constateer alleen dat Lakeman een bijzonder laakbare oproep gedaan heeft en ik sta daarin bepaald niet alleen. Daarnaast weet ik dat DSB niet altijd fraai handelde, maar dat de grote banken net zo goed boter op hun hoofd hebben.

En dat breng ik hier als tegengewicht in.
pi_73634774
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:34 schreef DS4 het volgende:
Begrijp ik nu dat jij jouw mening wel als waarheid ziet?
Dat is wel een erg filosofische vraag. In hoeverre is de waarheid niet altijd een mening, of anders gezegd een hypothese die tot dusverre niet ontkracht is? Enkel in de wiskunde bestaan er aantoonbare waarheden.
quote:
Mag ik dan voorzichtig vragen waarom we dan met dit systeem werken? Omdat de wereld uit alleen maar idioten bestaat?
Niet uit idioten. Een belangrijke reden om met het model van fractioneel reserve bankieren te werken is dat er daardoor een money mulltiplier ontstaat waardoor de centrale bank via de commerciële banken op organisatorisch eenvoudige wijze de geldhoeveelheid kan vergroten, de commerciële banken verzorgen in feite op getrapte wijze de distributie van nieuw geld. Het voordeel daarvan is dat de commerciële banken een veel betere informatiepositie in de markt hebben dan de centrale bank en zo voor een efficiëntere allocatie van nieuwe geld kunnen zorgen dan de centrale bank.

Ik dacht trouwens dat je dit wel wist, je hebt het immers over voordelen die de nadelen ruim overstijgen.
pi_73634869
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat is wel een erg filosofische vraag. In hoeverre is de waarheid niet altijd een mening?
Volgens mij kies jij nu een filosofische benadering en ik kan dat wel waarderen.
quote:
Ik dacht trouwens dat je dit wel wist, je hebt het immers over voordelen die de nadelen ruim overstijgen.
Zoals ik al aangaf: ik vind deze discussie niet passen in de discussie. En dus voer ik hem niet. Ik heb kort gezegd hoe ik er over denk (idzv: ik denk er anders over dan jij) en dat is het dan wat mij betreft.
pi_73634967
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:28 schreef DS4 het volgende:
Zoals ik al aangaf: ik vind deze discussie niet passen in de discussie. En dus voer ik hem niet. Ik heb kort gezegd hoe ik er over denk (idzv: ik denk er anders over dan jij) en dat is het dan wat mij betreft.
Oke, nieuw punt dan, wat is denk jij de kans dat Lakeman nog in het rijtje van schuldeisers terecht kan komen van DSB? Zie je daar juridische mogelijkheden voor? Ik hoorde vorige week een treffend voorbeeld op de radio, de ijsverkoper op het strand haalt makkelijk een winstmarge van meer dan 100 %, het maken van een hoge winst is op zich geen bezigheid waaruit een claim voort kan komen. Dan kom je bij die zorgplicht uit, maar volgens mij is dat weinig concreet.
pi_73635082
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

Oke, nieuw punt dan, wat is denk jij de kans dat Lakeman nog in het rijtje van schuldeisers terecht kan komen van DSB? Zie je daar juridische mogelijkheden voor?
Ik denk dat zijn stichting het lastig zal krijgen, zeker omdat het in beginsel per individueel geval moet worden bekeken.

Maar even voor de goede orde: ik doe geen insolventie, dus weet er te weinig van. Anders dan dat ik zijn stelling dat de Stichting er nu beter voor staat niet kan plaatsen. Om niet te zeggen: het lijkt mij totale onzin.
pi_73635126
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:37 schreef DS4 het volgende:
Maar even voor de goede orde: ik doe geen insolventie, dus weet er te weinig van.
Ah, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
pi_73637201
Als je al meer dan 100.000 euro op een spaarrekening hebt, wat me onverstandig lijkt.

Doet dat bij een systeembank zoals ING, Rabo, ABN AMRO.

Die laat de Nederlandse staat niet failleit gaan, maar kost je wel rente natuurlijk.

Zou Scheringa persoonlijk nog geld op de DSB bank hebben staan ?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:58:17 #178
3542 Gia
User under construction
pi_73638276
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 06:17 schreef rja het volgende:
Zou Scheringa persoonlijk nog geld op de DSB bank hebben staan ?
Nee natuurlijk niet. Die zag dit wel aankomen en heeft het al wel eerder weggesluisd.
pi_73638550
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:16 schreef Revolution-NL het volgende:
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank
Dat hebben ze dus ook al redelijk massaal gedaan, daarom zit DSB nu in deze situatie

Ik lees net op nu.nl ook nog 'n interessante:
quote:
Volgens hem zijn er twee scenario's voor DSB, een doorstart of een faillissement. Hoe lang de bewindvoerders bezig zullen zijn, is volgens de zegsman niet te zeggen.
(bron)

Denken ze echt dat een doorstart kans van slagen heeft? Het lijkt mij dat een significant deel van hun klanten die nog geld bij die club hebben dat er weg gaat trekken zogauw ze de mogelijkheid hebben. Volgens mij is de naam DSB nu zodanig beschadigd dat het niet meer te redden is.
pi_73638642
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 08:58 schreef Gia het volgende:

Nee natuurlijk niet. Die zag dit wel aankomen en heeft het al wel eerder weggesluisd.
Integendeel: hij heeft dit jaar eigen geld in DSB gestopt in de hoop dat DSB het zou redden. Hij is dus weldegelijk geld kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')