quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:58 schreef miss_sly het volgende:
Knappe Merel met haar mooie snoetje
Lekker nog even dommelen in bed, zo gezellig ook al komt er van slapen niet veel meer.
Stiemie, fijn dat Esmee doorgeslapen heeft!
Nijna, jammer dat Iris dat dan weer niet gedaan heeft.
Senna kwam afgelopen nacht twee keer ipv een, maar dat is pas de vierde keer sinds ze geboren is, dus helemaal niet erg. Ze gaat tegenwoordig om een uur of 7 in bad en naar bed (nog wel in slaap voeden) maar op die manier hebben we wel weer een stuk avond terug. Ook wel gezellig, we hebben gisteravond gezellig samen een filmpje gekeken. Was nog niet gelukt sinds ze geboren is
Over dat doorslapen: mijn zusje zei dat haar jongste (5 maanden) van het cb nog niet mag doorslapen van 7-7 bijvoorbeeld; hij moet minstens een late voeding krijgen nog. Hoe zijn de adviezen bij anderen hier?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
miss, volgens het cb hier zou ik de flessen van Tess wat korter op elkar mogen geven zodat ze van 21 tot 7 zou kunnen slapen..
quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:13 schreef oeke het volgende:
Merel! Wat goed van jou.Pas je wel op je mooie gezichtje?
Mikoxx, lekker zwemmen! Veel plezier!
Stiemie, wat een heerlijke nacht!
Iris, niet zo nachtbraken, hoor. Je lijkt Kobus wel.![]()
We hebben hier ook lekker lang op bed gelegen, krantje lezen en Ko oefende het rollen op mijn buik. (lekker makkelijk want die is nogal rond.) Gezellig is dat, echt een gezinnetje ben je dan!
Wat fijn, zo'n filmavondje, Miss. Hier komt Ko nog wel vaak vind ik zelf, om 2.00, om 5.00, om 6.00Toen hij om 6.30 weer kwam heb ik hem maar bij me genomen. Maar toen hebben we uiteindelijk nog tot half 9 geslapen.
![]()
Wij gaan zo naar een rommelmarktje. Hoop dat ze nog iets leuks hebben.
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.
Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zitquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:30 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
stapje voor stapjequote:Op zondag 11 oktober 2009 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalenquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Even eenvoor esmee!
vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?
tot over drie maanden
Wij zitten met een uitgebreide aanvullende verzekering bij DSW en daar dus ook maar 25 euro per behandeling vergoedquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:17 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen(cz)
wat heerlijk naar 4 flessen!! Denk dat wij eht volgend weekend maar eens gaan uitproberen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:36 schreef tessie het volgende:
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!
Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
Wij hadden hier hetzelfde met Jair. Hij leek zichzelf ook niet in slaap te laten vallen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef Kersjes het volgende:
De draagdoek helpt hier meestal ook goed![]()
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.
Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend.Hopelijk is het snel weer voorbij.
![]()
Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was...We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben...
Een beetje wordt vervolgd, dus...
oh geen idee, ze is eigenlijk over het algemeen heel rustig 's avonds. Ze zit hier dan gewoon bij me een beetje om haar heen te kijken. Overdag is dat trouwens ook zo. Het is niet altijd dat ze overdag zoveel wakker is maar ze heeft van die dagen lijkt wel. Vanavond had ze wel echt last van krampjes. Er kwamen af en toe flink wat scheten en ik hoorde haar buikje gewoon borrelen zo nu en dan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:36 schreef tichi het volgende:
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar![]()
Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt![]()
Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
Balen nijna, vermoeiend is het he! R&V krijgen de laatste voeding om 19,30 uur en dan gaan ze naar bed ze krijgen dan weliswaar geen voeding meer s'nachts maar van de week ben ik er 30x uitgeweest pffffquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:00 schreef Nijna het volgende:
Woei R
BE, wat naar voor Oscar.
Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.
Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Dan zou ik zelf eerder een combi hypo-allergeen/moedermelk meegeven naar het logeeradres, zodat je minder hoeft te kolven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:30 schreef MamaNik het volgende:
Je kan met BV af en toe een flesje hypo allergeen geven he! Dan kan je misschien een vooraadje aanleggen wat sneller.
Dat met die vingers doet Leander ook ja. Soms ook 2 handen. En maar kokhalzenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, wat bij Tess heel erg hielp was d'r in de wipper zetten, en dan voor d'r gaan zitten..
Leuk hoor dat Tess d'r vingers in d'r mond stopt, alleen stopt ze ze regelmatig te ver en dan is het kokken...
Oh nee, maar ik bedoel ook niet dat het chronisch is hoor, maar het kuchje deed me aan haar denken, vandaar dat ik aan maagzuur dacht/denk. Maar gek genoeg lijkt het alleen 's avonds te zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:24 schreef huuphuup het volgende:
BE wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Chronisch maagzuurprobleem hoop ik toch niet voor hem![]()
Eerst zat haar hoofdje op -1 en daarna op -2 vandaar. Maar als ik zelf meet, zit ze wel weer op -1 inmiddels. Of ze heeft nooit op -2 gezeten, dat kan ook nog. Het gaat natuurlijk om millimeters, dus een meetfout is snel gemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:38 schreef Fuente het volgende:
GWS, wat een gedoe zeg! Groeit haar hoofdje dan langzamer ofzo?
Heftig zeg.quote:Gisteren zijn we met de kinderen naar de dierentuin geweest (in Nordhorn). Het was heerlijk rustig, maar bij thuiskomst ging Merel finaal door het lint. Was de eerste keer sinds afgelopen augustus (na de verjaardag van Sara). Ze was ontroostbaar. Het is ook echt naar om te zien, van alle inspanning van het huilen gaat ze uiteindelijk echt letterlijk trillen en schudden. Uiteindelijk kreeg B. haar rustig (normaal is het bij mij, dus op zich fijn dat het bij hem nu lukte!). En rond 21:00 sliep ze.
Nu is ze weer de vrolijkheid zelve, op haar wallen onder d'r ogen na dan
quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:01 schreef MamaNik het volgende:
Sorry sorry sorry nog niet bijgelezen maar moet even jompelen voor 1 van mijn 2 jongetjes!![]()
R. rolt van zijn buik naar zijn rug!! Hij moest er zelf om lachenJAHOEEEE, andersom kan die het nog niet
V. zat echt te kijken van huh dat wil ik ook wel, maar na een paar keer proberen ging die toch eerst maar even slapen!
Zo schattig zoals hij achter je aan kroopquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:57 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb Senna gezien! Wat een zoet meisje is dat zeg, echt een poppetje! Leuke ouders ook!![]()
' k Hoef ook niet meer te twijfelen of M. eenkennig is, da's overduidelijk, dat is hij. Hij wilde vooral bij mij, op mij of aan mij, maar dat trok later bij. Tis ook sprongetjestijd, dat helpt natuurlijk niet.
De kleertjes zijn dus onderweg Oeke. Ik kon het gisteren toch niet laten, nog even een foto van onze gespierde spijker in badpak gemaakt:
[ afbeelding ]
Oh! En mijnheer sloofde zich een beetje uit voor Senna, ging opeens heel lang los staan!
maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:03 schreef mikoxx het volgende:
Pffff hier net een boos manneke naar bed gebracht, hij was wel moe, maar was zooo boos dat hij naar bed moest. Tjongejonge, wat kan een manneke van 4 maanden dan heftig protesteren zeg
Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoorquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!
Tja we willen wel met onze kids ruilen....gewoon de halve dag (of langer) mogen slapen....heerlijk!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoor![]()
Nee hoor, dat is niet gemeen. Het is ook overweldigend allemaal, en het kan best benauwend zijn, lijkt me. Hoe is het bij haar papa, is ze daar ook neit rustig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, daar is ze ook nog wel klein genoeg voor en het is ook heel lief zo'n klein warm slapend lijje tegen je aan met lachstuipjes. Maar ik wil m'n avondeten eten, of naar de wc kunnen zonder gebrul op de achtergrond. En het is vast heel gemeen om te zeggen van een pas-geworden mama, maar ik ben d'r zat. Ik wil niet meer 24u per dag een baby aan me vast geplakt hebben die alleen hazenslaapjes van 5minuten doet met een pink in d'r mond en als ze wakker is alleen maar piept
Hier ook zo. Het is eigenlijk gewoon een erg handig troostmiddel in het begin.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:29 schreef oeke het volgende:
Ik hoop dat je een manier vind waarop het beter voor jullie is. Ik was trouwens eerst ook tegen de speen, maar het is gewoon heel fijn. Ook voor hem/haar.
Awww, wat een schatje zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:39 schreef Linda2205 het volgende:
Oeke, ik zat ook beetje met de combi van BV en speentje... maar ze wil 'm meestal niet, dus ik moet me er maar gewoon bij gaan neerleggen.
Draagdoek heb ik, maar de laatste paar keer heeft ze gegild als een varkemtje, dus ik durf niet meer zo goed..
Maar al met al is het wel een heel lief klein moppie
[ afbeelding ]
Dingen als fietsen met de beentjes, buikje masseren etc helpen niet. Draagoek begon ze juist te gillen toen ze zat. De eerste twee keer vond ze het prima en viel ze ook in slaap en daarna niet meer en zette ze een keel op. Dus waar dat nou aan lag weet ik ook niet, maar ze was het er echt niet mee eens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Linda, drie dingen:
1. ben je al bekend met de huis-tuin-en-keukenmiddelen tegen darmkrampen? daar is een topic over. mss een idee om die ff door te lezen.
2. heel veel babies vinden het niet prettig om in de doek gedaan te worden, maar als ze eenmaal zitten, en je hebt je eerste rondje door het huis gelopen, iz het
3. vwb de speen: als je een combispeen neemt (met twee ronde kanten, van difrax) heb je minder last met tepel-speenverwarring dan bij een dental speen (met platte kant). verder, als je alleen speentje geeft als ze huilt, is de kans niet heel groot dat ze met 2 jaar nog een speen heeft. je bent er zelf ook bij. je kan ook met vriendlief afspreken om met een maand of 9 (dan is de grootste zuigbehoefte voorbij) af te bouwen, en sowieso alleen geven als troost bij huilen, verder niet.
4. let je wel op jezelf? als het teveel wordt, schakel hulp in!
hier werkt die tip van kersjes nog steeds enorm goed.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dingen als fietsen met de beentjes, buikje masseren etc helpen niet. Draagoek begon ze juist te gillen toen ze zat. De eerste twee keer vond ze het prima en viel ze ook in slaap en daarna niet meer en zette ze een keel op. Dus waar dat nou aan lag weet ik ook niet, maar ze was het er echt niet mee eens.
En wat betreft hulp, dat ligt wat lastig hier, maar ik hou het in ieder geval in de gaten, thnx
Bij Toby werkt het lang niet zo goed als het bij Devin deedquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier werkt die tip van kersjes nog steeds enorm goed.
als ze last heeft zet je haar voorzichtig op je schoot met haar rug tegen jouw buik, hoofdje tussen je borsten (kan ze mooi niet opzij zakken) en dan pak je met je wijsvingers haar beentjes in de knieholten vast en dan breng je de knietjes zeg maar naar haar buikje toe. En dan even zo vasthouden.
Ze kan best wel es huilen enzo en protesteren maar het werkt hier als een trein. Ontluchting en opluchting alom vaak.![]()
misschien de moeite van het proberen waard?
Ja, dat was wel een beetje een flauwe actie van jequote:Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef Ca.ra het volgende:
Oh en nog vergeten: een dikkevoor Linda. Je blijft toch wel een beetje extra speciaal, als mede-17-september-mama, ook al had ik de kliek vroegtijdig verlaten
Klopt, daarom vond ik het ook geen goed idee. Voordeel van de kunstvoeding was volgens haar dat je dat aan kon maken met rooibosthee en dat helpt dan tegen de krampjes. Uiteindelijk zijn we er op uitgekomen dat ik voor iedere voeding wat thee ben gaan geven met een flesje, maar het lijkt alleen maar erger te worden dus we zijn er maar weer mee gestopt. Erg veel zin om nog eens te bellen voor tips heb ik zo niet, als ze met dit soort idiote adviesen aan komen zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef miss_sly het volgende:
Ca.ra wat een rare oplossing van het CB! En volgens mij lost het niets op. De darmpjes zijn gewoonweg nog niet rijp en die worden echt niet ineens rijp van kunstvoeding.
Ik herken wat jij schrijft ook wel, alleen hier zijn de ochtenden meestal nog wel oke, dus ik zit nog niet 24/7 met hem op schoot.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:40 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, dat was wel een beetje een flauwe actie van jeToch herken ik wel veel in je posts de laatste tijd...miss ligt het aan de conceptie-datum ipv de bevaldatum
En dat van het CB vind ik ook raar...je zou toch een beetje meer steun en advies van ze verwachten...![]()
Mooi he, dat je een eigen kindje hebt waar je voor mag zorgen....echt het mooiste besef van de wereldquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag is ons meisje 12 weken. 12 weken geleden lag ik nu op de kraamafdeling, met Senna in een klein doorzichtig wiegje naast mijn bed, de gordijnen rondom ons gesloten. Ik weet nog dat ik naar haar lag te kijken, hoe mooi ze was, en dat ik me ineens realiseerde dat ze echt van mij was. Dat als ik dat wilde, ik haar gewoon kon oppakken (als ik overeind kon komen ondanks de pijn en de hechtingen enzo) en dat als ze zou huilen, ik degene was die haar zou mogen troosten
En op een gegeven moment tel je de jarenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:53 schreef Diaan73 het volgende:
Leander alweer 3 maanden, time flies.
In het begin telde ik ook de weken, maar dat weet ik inmiddels al niet meer... wij tellen nu inderdaad in maanden en ik vind het (veel te) snel gaan...
Lennon heeft gelukkig vannacht goed geslapenwel zo fijn voor hem. Vandaag is hij bij opa&oma dus wat rustiger dan op kdv en kan hij meer slapen. Vanmorgen gevoeld, maar tandje was er nog niet echt door.
Ik heb geen tips voor darmkrampjes of clusteren, Lennon heeft dat nooit gehad/gedaan. En als ik dat zo lees, ben ik daar eigenlijk ook wel erg blij mee...
I know.... Twan is al 7,5 jaar!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
En op een gegeven moment tel je de jaren![]()
Heb je al dat hoestdrankje van VSM geprobeerd? Lennon hoest ook al een tijdje, hoort gewoon bij het jaargetijde en kdv volgens mij... maar ik geef elke dag wat druppels en het lijkt minder te worden. Vervelend dat hij zo gaat spugen van flesvoeding, groot gelijk dat je vaste voeding geeftquote:
Darmkrampjes, dat lijkt ook alweer eeuwen geleden. Volgens mij kan je er echt niet zo heel veel aan doen, tenminste dat is mijn ervaring. Troosten, op de arm en rondlopen deden wij.
Seb hoest zich een ongeluk en daardoor slechte nachten want dan is hij wakker en bedenkt dat hij eigenlijk ook wel een beetje honger heeft. Vannacht was het 1 uur. Eerst dachten we nog dat hij wel weer zou gaan slapen maar na een kwartier toch maar flesje gemaakt en toen sliep hij meteen weer tot kwart voor 8 vanmorgen. Toen wakker gemaakt en een boterham gegeven. Met vaste voeding hoeft hij tenminste niet te spugen, flesvoeding is echt drama, dan blijft hij spugen. Dus ga maar eens proberen helemaal op vast voedsel te gaan ipv nog een fles in de ochtend.
Wowquote:Seb zit sinds gisteren in een autostoel, nou hij is er in ieder geval razend enthousiast overZit de hele weg te lachen en maar kijken.
ah okay goed om te wetenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:25 schreef Vicky het volgende:
Huup, ik vroeg ook zetpillen en toen zei ze ook dat ze pas vanaf 3 maanden waren. Toen ik zei dat het voor de vaccinatie was, was het geen probleem
Tess is vannacht ook aan het spoken geweest. M. is er 2x uitgeweest om een fup in d'r mond te doen.
Dat dezen ze tegen schaap ook toen hij die zetpilletjes kwam halen, geloof ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah okay goed om te weten
deze apotheekmevrouw had dr dag niet geloof ikze sprak ook tegen me alsof ik een klein kind was
stomme doos
Ahw Tessje.
Gaat het over de hele lijn zeg maar nu wel beter met het slapen en voeden enzo van Tess?
op zich wel. Alleen als ze niet in d'r eigen bedje slaapt wil hetnog wel eens ellende zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah okay goed om te weten
deze apotheekmevrouw had dr dag niet geloof ikze sprak ook tegen me alsof ik een klein kind was
stomme doos
Ahw Tessje.
Gaat het over de hele lijn zeg maar nu wel beter met het slapen en voeden enzo van Tess?
je hebt ook zetpillen van 60 mg. is wellicht makkelijker!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:29 schreef tichi het volgende:
Innepin, tegen mij is gezegd dat voor 3 maanden je een half zetpilletje van 120 mg mag geven. In de lengte doorsnijden omdat de meeste werkzame stof in de punt zit.
Wij hebben Lucas gisteren een zetpilletje gegeven omdat hij weer erg aan het huilen was, net als bij de eerste prikjes. Het hielp binnen een half uur en hij was weer helemaal vrolijk. Hij ligt nu alleen nog te slapenBen al een paar keer gaan checken of hij nog wel ademt. Hij is wakker geweest om half 6 en om kwart over 8, dus dat gaat ook de goede kant op.
Poppedein, fijn dat ze het allemaal zo goed checken! En ik vind het oortje er niet heel opvallend raar uitzien!
Sterkte voor alle moeders zonder goede nachtrust vandaag
Ja nou je het zegt....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:34 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
je hebt ook zetpillen van 60 mg. is wellicht makkelijker!
iig sterkte met de prikjes voor de mensen die het nodig hebben!
ja hoor, dat mag je gewoon geven na de prikjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:47 schreef huuphuup het volgende:
oh ik heb even op het doosje gekeken maar ik heb idd 60 mg zetpillen hier liggen.
Kan ik die dan dus helemaal geven bij de prikjes volgende week?
Want in die bijsluiter staat ook dat het pas vanaf 3 maanden is enzo.
Ja, dat zijn ook de zetpilletjes waar ik het over had in mijn postquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:47 schreef huuphuup het volgende:
oh ik heb even op het doosje gekeken maar ik heb idd 60 mg zetpillen hier liggen.
Kan ik die dan dus helemaal geven bij de prikjes volgende week?
Want in die bijsluiter staat ook dat het pas vanaf 3 maanden is enzo.
doorsnijden kan wel alleen moet je ze overdwars snijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef Diaan73 het volgende:
Poppedein, ik vind het ook erg meevallen hoor. Het zal inderdaad wel meer opvallen als je er een "gewoon" oortje naast houdt. Fijn dat ze het in ieder geval allemaal even goed onderzoeken.
Wat betreft zetpilletjes: je kunt dus ook Vibacol kopen, is homeopathisch en mogen ze al vanaf 0 maanden hebben. De wvk op ons cb raadde ons aan het een zetpil doormidden te snijden. Al hoor ik verhalen dat dat ook weer niet verstandig is omdat de dosis niet evenredig verdeeld zou zijn in een pil..
Sebwat cool zeg... je loopt gewoon!!
Ow ja...quote:
Nou gaat hij niet zo heel hard hoor en hij gaat ook steeds scheef en dan tegen de tafel aan en zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:00 schreef huuphuup het volgende:
Okay fijn, dan kan ik dat dus gewoon geven. Ze krijgt volgende week haar prikjes en ik wil niet dan nog hoeven te zoeken of ik nou wel of niet iets mag geven
Sebwat goed!!
![]()
hahaha Estrys, hij ziet eruit alsof ie ook nog es heel hard gaat met dat wagentje
vernoemd naar een coureur toch? Hij doet zn naam eer aan
Hoeveel flessen krijgt Tyler nog dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat sneu al die krampende , slecht slapende beebs.
Seb wat goed!
Bar
Tyler lijkt de fles niet lekker meer te vinden. Al een week gaan lang niet alle flessen op. En diksap gaat er soms in, maar verder niks. Ik vind het maar vreemd. Hij huilt ook vaker met een raar hoog huiltje.
Eenkennig met eten en drinken is niet leuk voor Djeez. Hopelijk gaat dat wel goed donderdag, als ik er niet ben bij mijn ouders.
Hij eet wel goed nu van de 6 maanden potjes. Die ga ik met wat aardappel mengen, of vers. Maar vers wil nog steeds niet. Dan gaat hij hopelijk na een paar weken wel stukjes eten.
Het is trouwens een echt lachebek en gek op zn zusje.
Is dat omdat 'ie nog niet zo goed van een lepeltje kan eten?quote:
Dat is nog best veel of niet? Lennon krijgt er 3... smorgens en savonds met pap (180/6) , tussen de middag nog eentje (150/5). Je zou dus wel kunnen verminderen, lijkt me. Ow ja, hij wilde niet vast eten hè? Ja, dan is 4 wel logisch... Wel fijn dat hij de potjes van 6 maanden wil eten nu... het begin is er. Als hij die gewoon goed eet, kun je dus 1 fles weglaten.quote:
Raissa hij kan wel van een lepeltje eten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is nog best veel of niet? Lennon krijgt er 3... smorgens en savonds met pap (180/6) , tussen de middag nog eentje (150/5). Je zou dus wel kunnen verminderen, lijkt me. Ow ja, hij wilde niet vast eten hè? Ja, dan is 4 wel logisch... Wel fijn dat hij de potjes van 6 maanden wil eten nu... het begin is er. Als hij die gewoon goed eet, kun je dus 1 fles weglaten.
Hard huilen tot verslikken valt er hier niet onder. Als Tyler gaat huilen bij naar bed gaan is het max 10 minuten. Als hij dan nog huilt, is er vaak iets en ga ik heen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Laten huilen om in te slapen, hebben jullie het dan over jengelen, mopperen, zachtjes huilen? Of valt daar bij jullie ook hard huilen tot verslikken toe bij?
Mila is 9 maanden en krijgt nog maar 1 fles, 's ochtends en 's avonds pap van een lepeltje.. Maar ze eet wel gewoon dr brood en avondeten dus dat vult natuurlijk wat meer...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Raissa hij kan wel van een lepeltje eten.
Ik dacht dat het wel normaal is, maar blijkbaar niet. Hoe eten de rest van de ongeveer 10 maanden beebs dan?
Diaan klinkt wel logisch. Eerst wilde hij alleen maar de 4 maanden potje groente. 6 maanden helemaal niet. Sinds kort wel. 8 maanden potje kotst hij meteen uit, brood ook. Pap uit bord heel af en toe. Misschien smaakt dat niet lekker met de pepti jr, dat kan ook. Vers lukt al helemaal niet.![]()
Pap uit de fles wel,alleen de 6 maanden pap.
Hij eet nu een half 6 maanden potje. Best weinig nog dus. Maarja, je kunt het er niet in dwingen he. Hij eet soms wel yoghurt als toetje.
Schema is nu 7.30/8.00 fles, 9.30/10.00 fruit, rond 12.00 fles, 15.30 fles, 17.30 avondeten, 20.00 fles, naar bed. Tussendoor probeer ik diksap of water en liga, soepstengel en broodkorst eet hij wel goed ineens.
Guus is 8 maanden en krijgt 's morgens pap, fruithap, daarna 's middags fles en boterham.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Schema is nu 7.30/8.00 fles, 9.30/10.00 fruit, rond 12.00 fles, 15.30 fles, 17.30 avondeten, 20.00 fles, naar bed. Tussendoor probeer ik diksap of water en liga, soepstengel en broodkorst eet hij wel goed ineens.
ow heel graag!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:45 schreef oeke het volgende:
Miss, ik kreeg als tip van Renzell om het in het begin door je lief te laten doen. Zelf een eindje om lopen. Het is iets waar jij en zij doorheen moet. Dan gaat het daarna vaak een stuk beter. Zeker als je ziet dat het voor haar ook fijn is om uitgerust te zijn.
Ik begrijp je heel goed hoor en huilen tot rood aanlopen/ geen adem halen of verslikken doen wij ook niet...
Ik stuur je even de Pm door van Renzell, die heeft mij zo geholpen!
Zo is het schema van Lennon ook ongeveer. Lennon krijgt alleen het avondeten al tussen 16:30/17:00 uur.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:26 schreef Koningin het volgende:
[..]
Guus is 8 maanden en krijgt 's morgens pap, fruithap, daarna 's middags fles en boterham.
Rond half 4 nog een tussendoortje.
's avonds avondeten en dan rond 7 half 8 nog een fles.
Papa ziet Seb graag op kartles (dat kan op sommige plaatsen dus serieus als het kind vier isquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:46 schreef Kersjes het volgende:
Seb aan de wandelHopelijk niet zo snel als je naamgenootje, anders kan mama d'r lol nog op!
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:54 schreef Estrys het volgende:
ja coolaan de andere kant is het wel enorm cute met zo'n overall en grote helm
[ afbeelding ]
Ja, ik kan het idd wel weer proberen. 1x gelukt en sindsdien niet meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef Nijna het volgende:
Ingrid, misschien wil Tyler wel drinken uit een (tuit)beker?
Lees ik hieruit dat Elin "nog" maar 3 keer op een dag borstvoeding krijgt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin krijgt BV op verzoek nog steeds, ik denk dat ze 3 keer drinkt en 2 keer 1 slokje gewoon omdat ze t kan
verder eet ze 's morgens pap als ze vroeg wakker is, anders niet (soms om 6:00 soms om (9:00) als ze om 9:00 wakker wordt krijgt ze bv als ontbijt, om 12:00 fruit om half 2 een rijstewafeltje en wat kabouterthee om 3:00 brood en om 6:00 avondeten en als ze goed gegeten heeft krijgt ze daarna alleen nog BV als ze slecht gegeten heeft geef ik haar rond half 9 (bedtijd)nog pap omdat ze dat altijd eet.
"Espumisan" of Sab Simplex is het equivalent van wat in Nederland Infacol of Sinababy is. Omdat ik oorspronkelijk uit Duitsland kom en wij daar op bezoek waren heb ik Jair een tijdje Espumisan druppels gegeven en dat hielp goed. Misschien zou je dat kunnen proberen Linda.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dingen als fietsen met de beentjes, buikje masseren etc helpen niet. Draagoek begon ze juist te gillen toen ze zat. De eerste twee keer vond ze het prima en viel ze ook in slaap en daarna niet meer en zette ze een keel op. Dus waar dat nou aan lag weet ik ook niet, maar ze was het er echt niet mee eens.
En wat betreft hulp, dat ligt wat lastig hier, maar ik hou het in ieder geval in de gaten, thnx
ja apart is dat he, dat je zo het hele gebeuren weer opnieuw beleeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:51 schreef Marie79 het volgende:
En wie begon er nou over dat wanneer je baby bijna een jaar is? Ik ben daar nu ook heel erg mee bezig... vorig jaar was ik wel al thuis, morgen een jaar geleden naar de vk en toch weer nog hogere bloeddruk en eiwitten in mijn urine... donderdag een jaar geleden naar het ziekenhuis en een opname...
opvoedboekenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:09 schreef miss_sly het volgende:
Ca.ra en Bar
Over Ria Blom: ik heb het boek, en er zitten best wat goede dingen in, maar ik kan er niet zoveel mee. Het idee dat ik mijn meisje, zo klein als ze is, moet laten huilen stuit me ontzettend tegen de borst. De twee minuten dan troosten, zoals besproken met het CB, kan ik dan wel, maar als ik dan een uur lang 2 minuten laten huilen, 10 minuten troosten moet toepassen, schiet het ook niet op.
We moeten er iets mee, en dat zal ook gebeuren. Toch vind ik het nu nog erg belangrijk dat het goed voelt wat we doen. En als ik weer ga werken, moet ze een dag naar het kdv. De andere passen de oma's op of is schaap thuis. En ja, indien nodig kunnen die wel met haar op de arm rondlopen
Ehm zolang ze zich vast kan houden aan iets wel ja (dat wist je al tochquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:54 schreef Estrys het volgende:
Alleen de naam al staat me tegen: Ria Blom![]()
Loopt Elin al KD?
Raissa maar twee ker flesjes/ pap. Dat is idd niet zo veel meer. Hoe veel sneetjes brood eet Mila en hoeveel avondeten ongeveer? Is het niet ook belangrijk hoe vol de flesjes zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:09 schreef Raissa het volgende:
[..]
Mila is 9 maanden en krijgt nog maar 1 fles, 's ochtends en 's avonds pap van een lepeltje.. Maar ze eet wel gewoon dr brood en avondeten dus dat vult natuurlijk wat meer...
Seb is best wel voorzichtig met staan en gaan zitten, hij voelt eerst of iets stabiel genoeg is en dan trekt hij zich pas op. Maar soms is hij een beetje overmoedig of vergeet hij even dat hij vast moet houden. Of van de week waren we aan het filmen dat hij met zijn loopkar liep, Toen hij stopte ging ik een beetje enthousiast klappen en juichen, daar schrok hij zo van dat hij achterover kukelde. Overigens vond hij dat wel grappig of hij lachte mij uit dat is misschien waarschijnlijker Ik let er wel heel erg op dat ik niet te hard roep van neeeee of hooooo want dan valt hij sowiesoquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:08 schreef Kleurdoos het volgende:
erg he..ik vind dit ook al eng hoor, ze stapt nu aan 1 hand, ook aan mijn hand maar dat gaat nog niet superstabiel ofzoals ze iets vast heeft (karretje of curverbox) dan gaat t prima.. alleen denkt ze zelf dat ze meer kan en laat dan de curverbox los en staat dan even los en flikkert dan om uiteraard
dus ik ben net de vliegende hollander met dat gejaag achter haar aan
ze ruiken daarna wel enorm nfris uit hun mondjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:42 schreef Ca.ra het volgende:
Ik heb net de medicijnen voor Thomas opgehaald, het is Zantac geworden. Hij slaapt nog van het wandelen met de kinderwagen, dus ik wacht nog maar even met geven. Ik heb al wel zelf even geproefd en dat spul is best viesIk ben benieuwd....
Oh hij meld zich, daar gaan we!
3 keer dus hè, 1 keer een echte fles tussen de middag (zonder pap o.i.d.) en 2 keer op een dag ('s morgens en 's avonds) een bordje pap. De middag fles is een fles van 200cc. Mila eet 1 sneetje brood. Hoeveel avondeten, ik maak haar avondeten een beetje op gevoel, en de enkele keer dat ze een potje eet dan gaat dat helemaal op dus het zal daar ongeveer gelijk aan staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:07 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Raissa maar twee ker flesjes/ pap. Dat is idd niet zo veel meer. Hoe veel sneetjes brood eet Mila en hoeveel avondeten ongeveer? Is het niet ook belangrijk hoe vol de flesjes zijn?
Heb geen foto....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:04 schreef mikoxx het volgende:
Oeh... gezellig zo saampjes in bad hé, Karin?Foto?
Roy... da's vervelend zeg. Beterschap, hopelijk gaat het snel beter met je. Dan kan je mama ook weer een beetje bijkomen.
Cara, jullie gaan ervoor! Succes! En idd, het is gewoon niet allemaal rozengeur en maneschijn, tuurlijk niet. Mensen die dát beweren, geloof ik allang niet meer. Wat je zegt, van je af schrijven helpt enorm, en ook weten dat je lang niet de enige bent sterkt je. Dat heb ik zelf ook gemerkt.
Uit het oog uit het hart dus... maar ik denk dat het wel goedkomt dan hoor. Lennon wil ook het liefst door mij gevoerd worden, Peace is erg voorzichtig, langzaam en heeft minder geduld om te geven. Dat merkt hij wel. Op kdv en bij mijn ouders gaat het altijd goed eigenlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik las het Diaan, Kim heeft het amper gehad, dus wel ff wennen.
Djeez zei al ik er niet ben, boodschappen doen ofzo, dan is het geen probleem.
Dus ik ga er vanuit dat het morgen goed gaat. (dan moet hij naar mijn ouders omdat Kim naar het ziekenhuis moet)
Diaan wat een leuk filmpje!
Ik had gister geen tijd, maar de nacht ging wel redelijk. Ze sliep om kwart voor 11, tot iets na 3en, en kwam daarna iedere 2 uur. Maar ze viel wel meteen weer in slaap, dus dat was mooi. Gister heb ik iets tegen krampjes gekregen bij de apotheek (Sab Simplex) en ze lijkt er goed op te reageren. Nog wel brullen af en toe, maar ook heel veel scheetjesquote:
Heb m gezien, maar nu is ie opeens wegquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Je hebt overigens wel een filmpje op hyves
Ow wat lief en wat slaapt ze lekkerquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:15 schreef Linda2205 het volgende:
Kijk nouIk ben trots
[ afbeelding ]
Diaan, balen dat zn tandje nog niet door is...heeftie er nog veel last van?voor Lennon
Innepin, wat stoer van je meiske! Ik zie nu al op tegen de prikjes
Ze ligt in de box of niet?? Gewoon even genieten...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En niet eens bij mama![]()
Nu weet ik niet wat ik zal doen![]()
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:24 schreef Linda2205 het volgende:
In de box inderdaad Diaan
Ik zit heerlijk op de bank nu, met mn eerste eten van vandaag en mn voetjes omhoog
Ik heb heel die post gemistquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:34 schreef Tinuviel het volgende:
Linda fijn, dat het beter gaat. Het middeltje wat jij noemt had ik in de post gezet!
Als ze niet huilt zou ik dr laten liggen. Blijkbaar is ze tevreden zo. En als je d'r uit dr bedje haalt slaapt ze toch ook niet?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef Stiemie het volgende:
Oke wie heeft er een tip. Geheel in stijl van Ria Blom probeer ik Esmee steeds vaker wakker in bed te leggen. Dus eerst eten, dan even spelen en dan naar bed. Nu ligt ze dus al een uur ingebakerd in de wieg in onze slaapkamer, maar slapen ho maar. Ze geeft af en toe een huiltje, zo om de 10 minuten eventjes, en dan is ze weer stil. Ze gaat alleen gewoon niet slapen. Moet ik haar nu gewoon maar zo laten liggen? Ze is echt klaarwakker als ik ga kijken terwijl ze nu toch echt wel eens moe zou moeten zijn na al die tijd
Denk dat ik het ook zo zou doen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Als ze niet huilt zou ik dr laten liggen. Blijkbaar is ze tevreden zo. En als je d'r uit dr bedje haalt slaapt ze toch ook niet?
Ik denk dat het misschien iets geïrriteerd is... als Lennon dat had, deed ik er soms een beetje sudocreme op... en was het wel weer snel over. Even in de gaten houden in ieder geval.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:33 schreef Memmel het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Welke jongen-mama met iets meer ervaring dan ik kan mij adviseren: Het topje van Morris'piemie lijkt een beetje rood. Doet geen pijn, komt ook geen viezigheid uit. Is dat ontstoken dan? Moet ik daarmee naar de dokter? Schoonhouden? En hoe dan?
Naja, "vroeger" (in hoeverre kan je vroeger hebben in een leven van 3.5 week?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Linda, in het begin maakte eli ook altijd een hels kabaal bij het poepen, en liep dieppaars aan, was gewoon zachte ontlasting. mss poept ze nog niet zo efficient? dat het niet pijn doet, maar dat ze maar in het wilde weg perst, zeg maar? tenminste, ik kan me zo voorstellen dat je ook wel even handigheid moet krijgen met poepen. inmiddels is het idd dat eli ff stilstaat, geconcentreerd kijkt, wegloopt en een lekker walm achter zich laat.
Krijgt ze bv? Dan loopt na een ruime week of zo idd de poepproductie terug. kan zelfs terug lopen tot 1x per week.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Naja, "vroeger" (in hoeverre kan je vroeger hebben in een leven van 3.5 week?), was iedere luier een poepluier. Nu is het af en toe een heel klein beetje en 1 of 2x per dag echt veel. Dus volgens mij heeft ze er daarom wat meer moeite mee. Is dat normaal trouwens, dat dat van de een op de andere dag zo veranderd?
Ja, BV inderdaad. Gelukkig nog wel iedere dag een beetje en meestal dus ook 1 volle luier (van de week was het zoveel dat dr luier het niet aan kon en zij en ik helemaal onder zatenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:29 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Krijgt ze bv? Dan loopt na een ruime week of zo idd de poepproductie terug. kan zelfs terug lopen tot 1x per week.
bij fv weet ik niet. is 1x per dag minimaal toch wel nodig. (meen ik gelezen te hebben)
Onze zoon heeft dat ook wel eens, het lijkt soms ook een beetje of zijn puntje dan dubbel/klem (zoiets) zat in de luier. Ik smeer er vaseline op, dat helpt goed.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:33 schreef Memmel het volgende:
Ik kom even binnenvallen. Welke jongen-mama met iets meer ervaring dan ik kan mij adviseren: Het topje van Morris'piemie lijkt een beetje rood. Doet geen pijn, komt ook geen viezigheid uit. Is dat ontstoken dan? Moet ik daarmee naar de dokter? Schoonhouden? En hoe dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |