abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73628566
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Linda, drie dingen:
1. ben je al bekend met de huis-tuin-en-keukenmiddelen tegen darmkrampen? daar is een topic over. mss een idee om die ff door te lezen.
2. heel veel babies vinden het niet prettig om in de doek gedaan te worden, maar als ze eenmaal zitten, en je hebt je eerste rondje door het huis gelopen, iz het
3. vwb de speen: als je een combispeen neemt (met twee ronde kanten, van difrax) heb je minder last met tepel-speenverwarring dan bij een dental speen (met platte kant). verder, als je alleen speentje geeft als ze huilt, is de kans niet heel groot dat ze met 2 jaar nog een speen heeft. je bent er zelf ook bij. je kan ook met vriendlief afspreken om met een maand of 9 (dan is de grootste zuigbehoefte voorbij) af te bouwen, en sowieso alleen geven als troost bij huilen, verder niet.
4. let je wel op jezelf? als het teveel wordt, schakel hulp in!
Dingen als fietsen met de beentjes, buikje masseren etc helpen niet. Draagoek begon ze juist te gillen toen ze zat. De eerste twee keer vond ze het prima en viel ze ook in slaap en daarna niet meer en zette ze een keel op. Dus waar dat nou aan lag weet ik ook niet, maar ze was het er echt niet mee eens.

En wat betreft hulp, dat ligt wat lastig hier, maar ik hou het in ieder geval in de gaten, thnx
Lotte!
Noah!
pi_73628667
Linda

Huup, ik wil ook minimeeten
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73628960
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dingen als fietsen met de beentjes, buikje masseren etc helpen niet. Draagoek begon ze juist te gillen toen ze zat. De eerste twee keer vond ze het prima en viel ze ook in slaap en daarna niet meer en zette ze een keel op. Dus waar dat nou aan lag weet ik ook niet, maar ze was het er echt niet mee eens.

En wat betreft hulp, dat ligt wat lastig hier, maar ik hou het in ieder geval in de gaten, thnx
hier werkt die tip van kersjes nog steeds enorm goed.
als ze last heeft zet je haar voorzichtig op je schoot met haar rug tegen jouw buik, hoofdje tussen je borsten (kan ze mooi niet opzij zakken ) en dan pak je met je wijsvingers haar beentjes in de knieholten vast en dan breng je de knietjes zeg maar naar haar buikje toe. En dan even zo vasthouden.
Ze kan best wel es huilen enzo en protesteren maar het werkt hier als een trein. Ontluchting en opluchting alom vaak.
misschien de moeite van het proberen waard?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73629108
die gaan we testen! Maar nu eerst kijken of ze eindelijk wil slapen...ze ligt te gapen als een gek al sinds 6u, maar slapen is er niet bij...Ze heeft 2u geslapen sinds vanmorgen half 10...
Lotte!
Noah!
pi_73629278
* Stiemie zit nu ook met draagdoek om op de bank met maar 1 hand te typen...

Lastig, maar zo sparen we onze trommelvliezen hier een beetje...
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:26:43 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73629990
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier werkt die tip van kersjes nog steeds enorm goed.
als ze last heeft zet je haar voorzichtig op je schoot met haar rug tegen jouw buik, hoofdje tussen je borsten (kan ze mooi niet opzij zakken ) en dan pak je met je wijsvingers haar beentjes in de knieholten vast en dan breng je de knietjes zeg maar naar haar buikje toe. En dan even zo vasthouden.
Ze kan best wel es huilen enzo en protesteren maar het werkt hier als een trein. Ontluchting en opluchting alom vaak.
misschien de moeite van het proberen waard?
Bij Toby werkt het lang niet zo goed als het bij Devin deed
Kan dus ook per kind erg verschillen.

De osteopaat had het er vandaag trouwens over dat als je je baby tussen 22:00 en 22:30 uur laat drinken, dat dan de nacht vaak rustiger verloopt en dat hij dan minder vaak komt voor voeding. Nou, ik ben benieuwd, laat het jullie morgen wel weten.
.... met gevoel voor drama....
pi_73630131
Linda, wat klinkt je verhaal ontzettend zwaar! Gelukkig is je meiske echt prachtig!

Ik kan alleen maar komen met de dooddoener dat het echt-echt-echt beter gaat worden. Je hebt er nu geen drol aan, maar de begin-probleempjes gaan na aan paar weekjes echt minder worden. Probeer je alleen te concentreren op Lotte en jezelf en vergeet de rest even.
Draagdoek is een goede tip, deed hier ook wonderen!
Veel sterkte!
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:35:44 #108
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73630538
Ach dan heb ik niet de enige met mama-honger lees ik al. Ik heb ook het typen-met-een-hand tot een kunst verheven. En het laptop-op-schoot-balanceren.
Ik heb hier ook al alle middeltjes en trucjes geprobeerd tegen krampjes, maar niks lijkt te helpen. En als ik hem dan eindelijk rustig heb kan ik hem niet wegleggen, want dan is het weer huilen. Zo zielig!
Gisteren was echt een erge dag, toen heb ik hem in totaal misschien een uurtje niet bij me gehad en moest hij ook om de haverklap aan de borst (precies 7 weken oud, maar misschien toch de regeldag van 6 weken?). Vandaag ging best goed, dacht ik. Maar rond etenstijd was het weer goed mis. Echt gillen zo nu en dan, dat vind ik zo zielig. Oplossing volgens het consultatiebureau was om dan toch maar aan de kunstvoeding te gaan. Ja he!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73630624
GWS, ik zie nu pas je post over regeldagen. Zou kunnen inderdaad. Ze wil om de 2u drinken vandaag, maar daarvan krijgt ze echt last van dr buik. Hij borrelt enorm tijdens het drinken en een groot deel spuugt ze uit of laat ze gewoon uit dr mond lopen tijdens het drinken, dus weet niet zo goed of ik dan juist wel of niet moet aanleggen.

Mefke, zo gaat het hier ook inderdaad. 5min slapen en dan weer wakker schrikken. En dat de hele dag...
Lotte!
Noah!
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:38:44 #110
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73630709
Oh en nog vergeten: een dikke voor Linda. Je blijft toch wel een beetje extra speciaal, als mede-17-september-mama, ook al had ik de kliek vroegtijdig verlaten
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:39:55 #111
5428 crew  miss_sly
pi_73630779
Ca.ra wat een rare oplossing van het CB! En volgens mij lost het niets op. De darmpjes zijn gewoonweg nog niet rijp en die worden echt niet ineens rijp van kunstvoeding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73630801
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef Ca.ra het volgende:
Oh en nog vergeten: een dikke voor Linda. Je blijft toch wel een beetje extra speciaal, als mede-17-september-mama, ook al had ik de kliek vroegtijdig verlaten
Ja, dat was wel een beetje een flauwe actie van je Toch herken ik wel veel in je posts de laatste tijd...miss ligt het aan de conceptie-datum ipv de bevaldatum

En dat van het CB vind ik ook raar...je zou toch een beetje meer steun en advies van ze verwachten...
Lotte!
Noah!
pi_73631057
Zielig is dat, dat wakker schrikken. Kobus doet dat dus niet meer, maar laatst had ik hem meegenomen naar mijn atelier, waar hij ook vaker zal zijn, maar daar ging het slapen ook zo, niet dus. Misschien moest hij wennen aan de nieuwe omgeving. Net als jullie kindjes nu aan hun omgeving moeten wennen.

Het hielp hier ook heel erg om af en toe hardop te zeggen hoe oud hij was. Als je dan beseft dat ze bv nog maar 3 weekjes oud is dan is dat nog zo klein.

En misschien helpt een bakerzakje ook wel, dat heeft hier ook geholpen. Vooral mij heeft het geholpen om hem te kunnen laten slapen. Hij had echt even wat pruttel/protesttijd nodig om in slaap te kunnen vallen. Nog steeds trouwens. Maar met dat zakje dwong ik mezelf hem 5 minuten te geven.

Nouja ik schrijf maar wat ideetjes op, het is uiteindelijk echt zo dat het overgaat! En dan heb je af en toe een terugval zoals hier vandaag. Maar dat kwam door de prikjes.

Ca.ra Wat een stom advies inderdaad, het schijnt zelfs zo te zijn dat ze van kv meer last kunnen hebben. Dom zeg.

In elk geval, veel sterkte verse mama's!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:47:10 #114
5428 crew  miss_sly
pi_73631162
Kusje voor arme Ko
pi_73631251
aggos...kobus met prikjes. Sterkte Oeks

En 5minuutjes is inderdaad uit te houden. Maar ze bleef nu een uur brullen...toen heb ik dr toch echt maar uit dr bedje gehaald. Maar ze slaapt nu... Niet te groot, straks leest ze het..Wet van Fok enzo..
Lotte!
Noah!
pi_73631294
Hij slaapt eindelijk, maar de hele dag was hij niet van plan te slapen. Maar wel huilen en gelukkig ook af en toe lachen. Ik vind hem zo lief!
pi_73631389
Nog eentje dan hou ik mijn mond, maar wat wij ook een tijdje deden was in slaap laten vallen op je arm, een kruik in het bedje, en een gedragen hemdje van mij erbij, en dan heel sneaky het kind in bed leggen. Soms trappen ze erin!
pi_73631443
Kusje voor Ko

Tess was vandaag aan het mutsen met slapen. Om 19.00 lag ze en net heeft ze nog half slaperig een fles gedronken. Toen lag ze zo heerlijk bij me te slapen

van her weekend gaan we de fles van 22 weglaten. Eens kijken of ze blijft slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 23:09:25 #119
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73632246
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef miss_sly het volgende:
Ca.ra wat een rare oplossing van het CB! En volgens mij lost het niets op. De darmpjes zijn gewoonweg nog niet rijp en die worden echt niet ineens rijp van kunstvoeding.
Klopt, daarom vond ik het ook geen goed idee. Voordeel van de kunstvoeding was volgens haar dat je dat aan kon maken met rooibosthee en dat helpt dan tegen de krampjes. Uiteindelijk zijn we er op uitgekomen dat ik voor iedere voeding wat thee ben gaan geven met een flesje, maar het lijkt alleen maar erger te worden dus we zijn er maar weer mee gestopt. Erg veel zin om nog eens te bellen voor tips heb ik zo niet, als ze met dit soort idiote adviesen aan komen zetten.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:40 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, dat was wel een beetje een flauwe actie van je Toch herken ik wel veel in je posts de laatste tijd...miss ligt het aan de conceptie-datum ipv de bevaldatum

En dat van het CB vind ik ook raar...je zou toch een beetje meer steun en advies van ze verwachten...
Ik herken wat jij schrijft ook wel, alleen hier zijn de ochtenden meestal nog wel oke, dus ik zit nog niet 24/7 met hem op schoot.

Ik probeer voor mezelf Miss Sly ook voor ogen te houden, ik zie aan jouw posts dat je vooruitgang boekt. En als jij het aankan om gewoon een avond lang met Senna aan de borst te zitten dan moet ik het wel aankunnen om iedere twee uur te voeden. Of soms ieder uur 's nachts *miniklaagpost*
Nog een paar weekjes en dan groeit hij er hopelijk overheen. Ik hoop alleen dat het gedaan is met 3 maanden na de geboorte in dit geval, en niet 3 maanden na de uitgerekende datum. Scheelt mijn arme mannetje dan in ieder geval 3 weken kramp...
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:18:54 #120
5428 crew  miss_sly
pi_73632635
Het is hier langzaam maar zeker gewoon beter geworden. Ik stelde me op haar behoeften in, en op een dag realiseerde ik me dat de uren onafgebroken voeden niet meer aan de orde waren. Ze wil nog steeds tegen de avond wat vaker drinken, maar het is zoveel beter te doen nu. Het wordt echt beter, ook al denk je soms dat het nooit zal gebeuren. En ik moet erbij zeggen dat wij het echt getroffen hebben met de nachten.

Vandaag is ons meisje 12 weken. 12 weken geleden lag ik nu op de kraamafdeling, met Senna in een klein doorzichtig wiegje naast mijn bed, de gordijnen rondom ons gesloten. Ik weet nog dat ik naar haar lag te kijken, hoe mooi ze was, en dat ik me ineens realiseerde dat ze echt van mij was. Dat als ik dat wilde, ik haar gewoon kon oppakken (als ik overeind kon komen ondanks de pijn en de hechtingen enzo ) en dat als ze zou huilen, ik degene was die haar zou mogen troosten

En nu, nu is ze 12 weken en al zo'n grote meid. Ze lacht echt naar ons, kent ons, drinkt goed, brabbelt, begint te rollen, herkent de doek en het avondritueel. Wat ben ik toch ontzettend blij met ons lieve, mooie wondertje
pi_73633217
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:18 schreef miss_sly het volgende:

Vandaag is ons meisje 12 weken. 12 weken geleden lag ik nu op de kraamafdeling, met Senna in een klein doorzichtig wiegje naast mijn bed, de gordijnen rondom ons gesloten. Ik weet nog dat ik naar haar lag te kijken, hoe mooi ze was, en dat ik me ineens realiseerde dat ze echt van mij was. Dat als ik dat wilde, ik haar gewoon kon oppakken (als ik overeind kon komen ondanks de pijn en de hechtingen enzo ) en dat als ze zou huilen, ik degene was die haar zou mogen troosten

Mooi he, dat je een eigen kindje hebt waar je voor mag zorgen....echt het mooiste besef van de wereld

13 weken geleden was ik nu aan het bevallen, had ik verschrikkelijke pijn en dacht ik "laat maar, ik hoef hem niet" Gelukkig is alles goed gekomen
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 23:40:07 #122
5428 crew  miss_sly
pi_73633443
Ik ben me er vandaag de hele dag van bewust geweest wat ik 12 weken geleden deed. Ik heb soms wel eens het idee dat een maandag nooit meer gewoon een maandag zal zijn, maar altijd 'zoveel weken na de bevalling' zal blijven.

En het is by far het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, moeder worden
pi_73634250
Ik heb dat nogsteeds, al is het nu meer met maanden
En mijn bevalling is ook absoluut het mooiste wat ik meegemaakt heb
pi_73637734
Leander is vandaag 3 maand 3 Maand alweer En hij is zo leuk en lief en nu al zo eigenwijs Hij gaat met zijn wipstoel de hele kamer door en hij moet altijd lachen Is druk aan het oefenen om te rollen na die ene keer lukt het maar niet weer en heeft hele verhalen tegen alles en iedereen Onze kleine man alweer 3 maand
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:53:02 #125
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73638188
Leander alweer 3 maanden, time flies.

In het begin telde ik ook de weken, maar dat weet ik inmiddels al niet meer... wij tellen nu inderdaad in maanden en ik vind het (veel te) snel gaan...

Lennon heeft gelukkig vannacht goed geslapen wel zo fijn voor hem. Vandaag is hij bij opa&oma dus wat rustiger dan op kdv en kan hij meer slapen. Vanmorgen gevoeld, maar tandje was er nog niet echt door.

Ik heb geen tips voor darmkrampjes of clusteren, Lennon heeft dat nooit gehad/gedaan. En als ik dat zo lees, ben ik daar eigenlijk ook wel erg blij mee...
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')