abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:07:56 #26
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73581165
Hier ook vier flessen tessie, en 210/7 gaat er overdag niet in. Om 21u bieden we wel 210/7 aan, maar ook die gaat niet altijd leeg. Ik dacht ook dat ze vanaf een maand of 4 ietsje minder nodig hebben hoor. Dat ze aan 800cc per dag dag genoeg hebben. Op de verpakking van onze voeding staat ook vanaf 6 kilo 4 voedingen van 180/6.

Badderen is
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:38:04 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73582048
Hier hou ik voorlopig nog de formule van 150cc per kilo lichaamsgewicht aan en dan kom ik voor Oscar, die 6,1 kilo was afgelopen vrijdag uit op 6 flessen van 150/5 en vandaag zijn we aan het kijken of 5 x 180/6 gaat lukken.
pi_73582400
Ik dacht dat ik laatst ook ergens hoorde of las dat 210/7 ook wel heel veel was voor een baby in 1 keer?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73584978
stiemie, ik ben vet jaloers op jullie slaap-aap...

Hier was het vannacht:
23.45 uur, 2.45 uur, 5.50 uur
Maar wel netjes 3 uur ertussen he

Lars is steeds wat vaker "leuk" wakker, dwz dat hij naar je ligt te luisteren, en je echt aankijkt... ik zit echt het eerste lachje af te wachten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:03:54 #30
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73585087
Innepin en Tessie lekker bijgeslapen

Heeft iemand Toby z'n gebruiksaanwijzing gezien?
Geen idee wat er mis is maar hij blijft maar jengelen. Al urenlang
.... met gevoel voor drama....
pi_73586129
Karin ik denk dat het kwam omdat ze de hele avond aan het rommelen was door de krampjes. Dat haalde ze 's nachts in. Wel netjes van Lars dat ie bijna op de minuut nauwkeurig om de 3 uur komt! Esmee heeft sinds gisteren ook ineens een ritme. Er zit steeds echt minimaal 3 uur tussen en vaak zelfs meer. Nu maar hopen dat het zo blijft gaan!

Kersjes sterkte het kan echt zo uitputtend zijn... Gisteren heb ik Esmee thuis ook een tijdje in de draagdoek gehad en dat hielp heel goed om haar rustig te krijgen
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:35:02 #32
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73586579
De draagdoek helpt hier meestal ook goed
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
.... met gevoel voor drama....
pi_73589794
Kersjes hopelijk wordt Toby gauw weer vrolijker. Zouden het krampjes kunnen zijn? Hij is toch nog niet toe aan zijn eerste sprongetje of wel?

Stiemie fijn dat het nu goed gaat

14 uur slapen, wow dat is echt

Bij ons is het net twee dagen echt balen. Jair is zijn ochtendslaapje steeds iets meer aan het inkorten. En als hij dan wakker wordt, is hij in een mopperbui. Het is moeilijk met slapen gaan. Vanochtend dus weinig slaap en een vermoeiende ochtend, dus wij dachten slaapt die straks lekker. Maar nee dat was meneer niet van plan. S' middags dan wel 1,5 uur geslapen voor het avondeten. Na het avondeten was het weer niks. Waar hij normaal vrij snel en lief gaat slapen tot de laatste bv om 22 uur wilde hij nu per se niet. Met rode ogen van de vermoeidheid en de traantjes weigerde hij pertinent. Toen ik met hem ging liggen viel hij wel in slaap. Ik ben weer opgestaan en hij slaapt nog. Het zal toch niet al het 8,5 maand sprongetje zijn of tandjes misschien
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73589843
Miss_sly, lekker zo'n stuk van je avond terug.
Ik zei van de week op het bureau dat Iris meestal rond 9 uur de "late" voeding heeft. Zei ze dat ik die dan wel kon proberen op te schuiven naar een uur of 11... Tja... ik vind het wel best zo eigenlijk en ik hoop gewoon dat ze de nachten op den duur langer gaat maken. Als ik haar later wakker maak dan 9 uur, slaapt ze echt niet langer...
Ga haar zo ook nog even wakker maken voor een slokje en dan zelf ook naar bed. Ooit zal ze er toch wel wat tijd aan gaan plakken...?!

Maarten, lekker he in het grote bad! Heerlijk!

Tessie, bij Mirte zijn we begonnen met 5,5 / 6 maanden en denk dat we dat nu weer zo gaan doen. We zijn begonnen met wortel ala Rapley. Duurde even voor er ook echt wat in ging, schema erbij gehouden wat Marie ook noemt.

Innepin, wat heerlijk zo'n nacht.

Lars, best netjes om de 3 uur... maar mama wil ook wel ietsje langer slapen...

Kers,

Ik ben ook wel een beetje jaloers op die kinders die zo lekker slapen. Probeer ook wel eens om de speen er nog even in te doen, maar dat pikt ze niet... .
Ze begint tegenwoordig lekker te lachen als je haar uit bed komt halen. En als ik dan de bakerdoek losmaak gaat eerst de ene arm de lucht in, dan de andere en dan even lekker uitrekken (en een paar dikke winden laten ). En ze "kletst" soms terug .
Fake it till you make it...
pi_73589969
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef Kersjes het volgende:
De draagdoek helpt hier meestal ook goed
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
Wij hadden hier hetzelfde met Jair. Hij leek zichzelf ook niet in slaap te laten vallen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73590873
Kersjes, is het niet het weer ? Driekus heeft ook echt een mopperbui vandaag. Gewoon heerlijk jengelen. Tjemig, nog geen 2 weken oud en nu al weten hoe dat moet. Wel vandaag twee activiteiten gevonden waar ie van in slaap viel: autorijden en wandelen. Mooi, het moet dus gewoon wat meer droog worden, dan ga ik wel een rondje met em doen om em stil te krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:56:14 #37
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_73591795
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.

Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend. Hopelijk is het snel weer voorbij.

Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was... We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben... Een beetje wordt vervolgd, dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 oktober 2009 @ 22:14:42 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73593001
Wat een vaag gebeuren zeg GWS... Nou ja goed, als het uiteindelijk maar goed is.

Hier een knulletje dat soms heel erg misselijk is. Niet alleen de laatste dagen maar echt al een tijdje.
Soms heel erg kokhalzen en ook af en toe spugen, hoewel dat spugen nu minder is door de JBPM.
Wel heel sneu om te zien. Over 2 weken moeten we naar het cb, dan zal ik daar eens vragen wat ze daarvan denken.
Ik zou willen dat ik hem iets van Rennie kon geven ofzo. Hij moet na het kokhalzen vaak hoesten namelijk en dat doet me denken aan mijn collega met een chonisch maagzuurprobleem.
pi_73593600
Vaag allemaal GWS!!
Heel veel plezier in jullie nieuwe huis!

BE, och wat sneu voor Oscar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73593690
wat een gedoe zeg GWS

BE wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Chronisch maagzuurprobleem hoop ik toch niet voor hem

Gossie mn meiske was zo moe, zag er zo sneu uit, helemaal witjes en van die ogen die steeds maar dicht zakten, maar ze wilde maar niet slapen. Had wat last van krampjes. Ze is wakker geweest vanaf 11 uur vanmorgen weer, gek kind. T leek alsof ze niets wilde missen overdag en mja, als je dan 's avonds krampjes krijgt kun je nog niet gaan slapen. Ik hoop echt echt echt dat ze nu weer de hele nacht doorslaapt. Voor haar zelf vooral want ik kan me niet voorstellen dat t meiske niet gewoon helemaal totaal uitgeput is nu.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73594383
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar

Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt

Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
pi_73594389
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.

Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend. Hopelijk is het snel weer voorbij.

Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was... We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben... Een beetje wordt vervolgd, dus...

Wat een vaag gebeuren GWS. Wij hadden zoiets als jullie bij het cb hadden ook al eens eerder met Jair. Eerst waren ze continu aan het zeuren, dat hij te weinig aankwam. Op een gegeven moment was het zo van: het aankomen was dan nog daar aan toe maar dat in combinatie met z'n kleine hoofdomvang was wel zorgwekkend. Je kan altijd nog naar de tweede afspraak gaan en dan eens goed praten met die arts.

BE hopelijk gaat het gauw beter met Oscar en moet hij niet zo kokhalzen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73594759
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:36 schreef tichi het volgende:
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar

Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt

Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
oh geen idee, ze is eigenlijk over het algemeen heel rustig 's avonds. Ze zit hier dan gewoon bij me een beetje om haar heen te kijken. Overdag is dat trouwens ook zo. Het is niet altijd dat ze overdag zoveel wakker is maar ze heeft van die dagen lijkt wel. Vanavond had ze wel echt last van krampjes. Er kwamen af en toe flink wat scheten en ik hoorde haar buikje gewoon borrelen zo nu en dan.

In totaal is ze over het algemeen max een uur tot anderhalf uur op inclusief voeden en dan leg ik haar weer in haar bedje, wakker inderdaad. Vaak valt ze dan vanzelf in slaap maar soms lijkt ze ook gewoon niet moe en dan begint ze na 20 minuten te mopperen, zo van joehoe ik verveel meeee! maar goed, dan mag ze er even uit, 20 minuten of half uurtje beneden, kijken wat er aan de hand is en dan gaat ze weer terug.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73594877
Mefke best handig he als je een paar truukjes weet om je kindje te laten slapen. Autorijden hebben we hier nog niet geprobeert, maar de draagdoek is echt een topper.

GWS dat is wel vervelend zeg zo... Nu weet je dus eigenlijk nog niks. Heerlijk zeg als mensen zo duidelijk zijn...

Arme Oscar. Hopelijk kunnen ze er iets tegen vinden bij het cb. De huisarts gaf me voor Esmee nog de tip om haar (alleen als je er bij bent!) op haar buikje te laten slapen met een handdoek onder het matras waardoor haar hoofdje iets hoger lag dan de rest van haar lijfje. Op die manier zou je reflux het beste tegen kunnen gaan. Zo doen ze het in het ziekenhuis ook vertelde hij.

Agossie Huup je meisje Esmee heeft 's avonds ook standaard last van darmkrampjes, maar die slaapt sinds zaterdag overdag steeds bijna de hele tijd tussen de voedingen. Dus alleen 's avonds steeds op zijn lukt nog aardig zonder teveel uitgeput te raken.

Vanaf wanneer worden die kleintjes eigenlijk wat langer wakker tussen de voedingen? Nu ligt Esmee vaak zo'n kwartier na de voeding alweer onder zeil. Ik zou overdag wel wat langer met haar willen tutten
pi_73600842
KD, nog bedankt voor de tip van de curverdoos! Ga ik zeker even proberen

GWS, wat een gedoe zeg! Groeit haar hoofdje dan langzamer ofzo?

Wat balen trouwens voor de dames bij wie de osteopaat niet zo goed vergoed wordt. Ook niet in het aanvullende pakket? Wij zitten bij Ohra en mochten tot 500 euro per jaar aan osteopathie utgeven (dat was hier genoeg voor 5,5 behandeling!)

Gisteren zijn we met de kinderen naar de dierentuin geweest (in Nordhorn). Het was heerlijk rustig, maar bij thuiskomst ging Merel finaal door het lint. Was de eerste keer sinds afgelopen augustus (na de verjaardag van Sara). Ze was ontroostbaar. Het is ook echt naar om te zien, van alle inspanning van het huilen gaat ze uiteindelijk echt letterlijk trillen en schudden. Uiteindelijk kreeg B. haar rustig (normaal is het bij mij, dus op zich fijn dat het bij hem nu lukte!). En rond 21:00 sliep ze.
Nu is ze weer de vrolijkheid zelve, op haar wallen onder d'r ogen na dan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:01:59 #46
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73601017
Sorry sorry sorry nog niet bijgelezen maar moet even jompelen voor 1 van mijn 2 jongetjes!

R. rolt van zijn buik naar zijn rug!! Hij moest er zelf om lachen JAHOEEEE, andersom kan die het nog niet
V. zat echt te kijken van huh dat wil ik ook wel, maar na een paar keer proberen ging die toch eerst maar even slapen!
pi_73601637
Woei R

BE, wat naar voor Oscar.

Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.

Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Fake it till you make it...
pi_73602031
joepie, R rolt, wat leuk! nu V erachter aan!

Stiemie, bij ons na een week of 4. Nu, na 3 maanden is hij 1,5 a 2 uur wakker.

Nijna, wat klinkt dat vermoeiend. Ik heb geen tips, maar gelukkig kan het echt in 1 keer weer veranderen.

Wij gaan vandaag naar het cb. Even vragen wat we nu met de voeding moeten.....hij zit aan 1000 a 1100 ml voeding voor hongerige babies per dag En hij zou nog wel meer willen soms....Nou zit hij wel op de bovenste curve dus mag hij ook wel zoveel, maar ik ben bang dat het binnenkort nog meer wordt wat hij wil.

Ik hoop dat ze op het cb kunnen helpen iig.
pi_73602063
Woeiiii voor R!
Nijna, helaas geen tips... balen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:30:04 #50
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73602092
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:00 schreef Nijna het volgende:
Woei R

BE, wat naar voor Oscar.

Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.

Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Balen nijna, vermoeiend is het he! R&V krijgen de laatste voeding om 19,30 uur en dan gaan ze naar bed ze krijgen dan weliswaar geen voeding meer s'nachts maar van de week ben ik er 30x uitgeweest pffff
was gesloopt!

Je kan met BV af en toe een flesje hypo allergeen geven he! Dan kan je misschien een vooraadje aanleggen wat sneller.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')