quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:58 schreef miss_sly het volgende:
Knappe Merel met haar mooie snoetje
Lekker nog even dommelen in bed, zo gezellig ook al komt er van slapen niet veel meer.
Stiemie, fijn dat Esmee doorgeslapen heeft!
Nijna, jammer dat Iris dat dan weer niet gedaan heeft.
Senna kwam afgelopen nacht twee keer ipv een, maar dat is pas de vierde keer sinds ze geboren is, dus helemaal niet erg. Ze gaat tegenwoordig om een uur of 7 in bad en naar bed (nog wel in slaap voeden) maar op die manier hebben we wel weer een stuk avond terug. Ook wel gezellig, we hebben gisteravond gezellig samen een filmpje gekeken. Was nog niet gelukt sinds ze geboren is
Over dat doorslapen: mijn zusje zei dat haar jongste (5 maanden) van het cb nog niet mag doorslapen van 7-7 bijvoorbeeld; hij moet minstens een late voeding krijgen nog. Hoe zijn de adviezen bij anderen hier?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
miss, volgens het cb hier zou ik de flessen van Tess wat korter op elkar mogen geven zodat ze van 21 tot 7 zou kunnen slapen..
quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:13 schreef oeke het volgende:
Merel! Wat goed van jou.Pas je wel op je mooie gezichtje?
Mikoxx, lekker zwemmen! Veel plezier!
Stiemie, wat een heerlijke nacht!
Iris, niet zo nachtbraken, hoor. Je lijkt Kobus wel.![]()
We hebben hier ook lekker lang op bed gelegen, krantje lezen en Ko oefende het rollen op mijn buik. (lekker makkelijk want die is nogal rond.) Gezellig is dat, echt een gezinnetje ben je dan!
Wat fijn, zo'n filmavondje, Miss. Hier komt Ko nog wel vaak vind ik zelf, om 2.00, om 5.00, om 6.00Toen hij om 6.30 weer kwam heb ik hem maar bij me genomen. Maar toen hebben we uiteindelijk nog tot half 9 geslapen.
![]()
Wij gaan zo naar een rommelmarktje. Hoop dat ze nog iets leuks hebben.
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.
Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zitquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:30 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
stapje voor stapjequote:Op zondag 11 oktober 2009 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalenquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Even eenvoor esmee!
vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?
tot over drie maanden
Wij zitten met een uitgebreide aanvullende verzekering bij DSW en daar dus ook maar 25 euro per behandeling vergoedquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:17 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen(cz)
wat heerlijk naar 4 flessen!! Denk dat wij eht volgend weekend maar eens gaan uitproberen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:36 schreef tessie het volgende:
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!
Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
Wij hadden hier hetzelfde met Jair. Hij leek zichzelf ook niet in slaap te laten vallen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef Kersjes het volgende:
De draagdoek helpt hier meestal ook goed![]()
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.
Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend.Hopelijk is het snel weer voorbij.
![]()
Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was...We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben...
Een beetje wordt vervolgd, dus...
oh geen idee, ze is eigenlijk over het algemeen heel rustig 's avonds. Ze zit hier dan gewoon bij me een beetje om haar heen te kijken. Overdag is dat trouwens ook zo. Het is niet altijd dat ze overdag zoveel wakker is maar ze heeft van die dagen lijkt wel. Vanavond had ze wel echt last van krampjes. Er kwamen af en toe flink wat scheten en ik hoorde haar buikje gewoon borrelen zo nu en dan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:36 schreef tichi het volgende:
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar![]()
Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt![]()
Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
Balen nijna, vermoeiend is het he! R&V krijgen de laatste voeding om 19,30 uur en dan gaan ze naar bed ze krijgen dan weliswaar geen voeding meer s'nachts maar van de week ben ik er 30x uitgeweest pffffquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:00 schreef Nijna het volgende:
Woei R
BE, wat naar voor Oscar.
Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.
Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Dan zou ik zelf eerder een combi hypo-allergeen/moedermelk meegeven naar het logeeradres, zodat je minder hoeft te kolven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:30 schreef MamaNik het volgende:
Je kan met BV af en toe een flesje hypo allergeen geven he! Dan kan je misschien een vooraadje aanleggen wat sneller.
Dat met die vingers doet Leander ook ja. Soms ook 2 handen. En maar kokhalzenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, wat bij Tess heel erg hielp was d'r in de wipper zetten, en dan voor d'r gaan zitten..
Leuk hoor dat Tess d'r vingers in d'r mond stopt, alleen stopt ze ze regelmatig te ver en dan is het kokken...
Oh nee, maar ik bedoel ook niet dat het chronisch is hoor, maar het kuchje deed me aan haar denken, vandaar dat ik aan maagzuur dacht/denk. Maar gek genoeg lijkt het alleen 's avonds te zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:24 schreef huuphuup het volgende:
BE wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Chronisch maagzuurprobleem hoop ik toch niet voor hem![]()
Eerst zat haar hoofdje op -1 en daarna op -2 vandaar. Maar als ik zelf meet, zit ze wel weer op -1 inmiddels. Of ze heeft nooit op -2 gezeten, dat kan ook nog. Het gaat natuurlijk om millimeters, dus een meetfout is snel gemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:38 schreef Fuente het volgende:
GWS, wat een gedoe zeg! Groeit haar hoofdje dan langzamer ofzo?
Heftig zeg.quote:Gisteren zijn we met de kinderen naar de dierentuin geweest (in Nordhorn). Het was heerlijk rustig, maar bij thuiskomst ging Merel finaal door het lint. Was de eerste keer sinds afgelopen augustus (na de verjaardag van Sara). Ze was ontroostbaar. Het is ook echt naar om te zien, van alle inspanning van het huilen gaat ze uiteindelijk echt letterlijk trillen en schudden. Uiteindelijk kreeg B. haar rustig (normaal is het bij mij, dus op zich fijn dat het bij hem nu lukte!). En rond 21:00 sliep ze.
Nu is ze weer de vrolijkheid zelve, op haar wallen onder d'r ogen na dan
quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:01 schreef MamaNik het volgende:
Sorry sorry sorry nog niet bijgelezen maar moet even jompelen voor 1 van mijn 2 jongetjes!![]()
R. rolt van zijn buik naar zijn rug!! Hij moest er zelf om lachenJAHOEEEE, andersom kan die het nog niet
V. zat echt te kijken van huh dat wil ik ook wel, maar na een paar keer proberen ging die toch eerst maar even slapen!
Zo schattig zoals hij achter je aan kroopquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:57 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb Senna gezien! Wat een zoet meisje is dat zeg, echt een poppetje! Leuke ouders ook!![]()
' k Hoef ook niet meer te twijfelen of M. eenkennig is, da's overduidelijk, dat is hij. Hij wilde vooral bij mij, op mij of aan mij, maar dat trok later bij. Tis ook sprongetjestijd, dat helpt natuurlijk niet.
De kleertjes zijn dus onderweg Oeke. Ik kon het gisteren toch niet laten, nog even een foto van onze gespierde spijker in badpak gemaakt:
[ afbeelding ]
Oh! En mijnheer sloofde zich een beetje uit voor Senna, ging opeens heel lang los staan!
maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:03 schreef mikoxx het volgende:
Pffff hier net een boos manneke naar bed gebracht, hij was wel moe, maar was zooo boos dat hij naar bed moest. Tjongejonge, wat kan een manneke van 4 maanden dan heftig protesteren zeg
Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoorquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!
Tja we willen wel met onze kids ruilen....gewoon de halve dag (of langer) mogen slapen....heerlijk!quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoor![]()
Nee hoor, dat is niet gemeen. Het is ook overweldigend allemaal, en het kan best benauwend zijn, lijkt me. Hoe is het bij haar papa, is ze daar ook neit rustig?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, daar is ze ook nog wel klein genoeg voor en het is ook heel lief zo'n klein warm slapend lijje tegen je aan met lachstuipjes. Maar ik wil m'n avondeten eten, of naar de wc kunnen zonder gebrul op de achtergrond. En het is vast heel gemeen om te zeggen van een pas-geworden mama, maar ik ben d'r zat. Ik wil niet meer 24u per dag een baby aan me vast geplakt hebben die alleen hazenslaapjes van 5minuten doet met een pink in d'r mond en als ze wakker is alleen maar piept
Hier ook zo. Het is eigenlijk gewoon een erg handig troostmiddel in het begin.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:29 schreef oeke het volgende:
Ik hoop dat je een manier vind waarop het beter voor jullie is. Ik was trouwens eerst ook tegen de speen, maar het is gewoon heel fijn. Ook voor hem/haar.
Awww, wat een schatje zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:39 schreef Linda2205 het volgende:
Oeke, ik zat ook beetje met de combi van BV en speentje... maar ze wil 'm meestal niet, dus ik moet me er maar gewoon bij gaan neerleggen.
Draagdoek heb ik, maar de laatste paar keer heeft ze gegild als een varkemtje, dus ik durf niet meer zo goed..
Maar al met al is het wel een heel lief klein moppie
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |