abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73568825
Het grote kleine babietjes topic deel 223

Babietjes
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Laatste posts:
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 10:58 schreef miss_sly het volgende:
Knappe Merel met haar mooie snoetje

Lekker nog even dommelen in bed, zo gezellig ook al komt er van slapen niet veel meer.

Stiemie, fijn dat Esmee doorgeslapen heeft!
Nijna, jammer dat Iris dat dan weer niet gedaan heeft.

Senna kwam afgelopen nacht twee keer ipv een, maar dat is pas de vierde keer sinds ze geboren is, dus helemaal niet erg. Ze gaat tegenwoordig om een uur of 7 in bad en naar bed (nog wel in slaap voeden) maar op die manier hebben we wel weer een stuk avond terug. Ook wel gezellig, we hebben gisteravond gezellig samen een filmpje gekeken. Was nog niet gelukt sinds ze geboren is

Over dat doorslapen: mijn zusje zei dat haar jongste (5 maanden) van het cb nog niet mag doorslapen van 7-7 bijvoorbeeld; hij moet minstens een late voeding krijgen nog. Hoe zijn de adviezen bij anderen hier?
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
miss, volgens het cb hier zou ik de flessen van Tess wat korter op elkar mogen geven zodat ze van 21 tot 7 zou kunnen slapen..
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:13 schreef oeke het volgende:
Merel! Wat goed van jou. Pas je wel op je mooie gezichtje?

Mikoxx, lekker zwemmen! Veel plezier!

Stiemie, wat een heerlijke nacht!
Iris, niet zo nachtbraken, hoor. Je lijkt Kobus wel.

We hebben hier ook lekker lang op bed gelegen, krantje lezen en Ko oefende het rollen op mijn buik. (lekker makkelijk want die is nogal rond. ) Gezellig is dat, echt een gezinnetje ben je dan!

Wat fijn, zo'n filmavondje, Miss. Hier komt Ko nog wel vaak vind ik zelf, om 2.00, om 5.00, om 6.00 Toen hij om 6.30 weer kwam heb ik hem maar bij me genomen. Maar toen hebben we uiteindelijk nog tot half 9 geslapen.

Wij gaan zo naar een rommelmarktje. Hoop dat ze nog iets leuks hebben.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73568881
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.

Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73569037
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.

Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
pi_73569484
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:30 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:51:43 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73569526
Even een voor esmee!

vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

tot over drie maanden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73570005
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
stapje voor stapje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:16 #7
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73570238
Wij hebben ze op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt om 23u omdat het niet uitmaakte of ze dan wel of geen voeding kregen, ze kwamen tussen 4 en 5 's nachts. Dat betekent in ons geval dat ze om 21u de laatste fles (papfles) krijgen. Ze hebben nu al drie nachten doorgeslapen tot 7.30u. Heerlijk! We moeten er dan wel af en toe uit voor een speen, maar goed, dat nemen we voor lief. Het betekent wel dat ze nog maar vier flessen krijgen, de vijfde is 'op verzoek' 's nachts.
Flessen dichter op elkaar is bij ons geen optie, dan drinken ze m gewoon niet goed (geen honger). Ze krijgen drie flessen van 180/6 en een van 210/7 (dat is de fles van 21u)
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:17:30 #8
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73570271
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een voor esmee!

vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

tot over drie maanden
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen (cz)
pi_73570349
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:17 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen (cz)
Wij zitten met een uitgebreide aanvullende verzekering bij DSW en daar dus ook maar 25 euro per behandeling vergoed Nou ja als het zo blijft gaan als gisteren, ben ik zeeeeeer tevreden en is de ostheopaat niet nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 11-10-2009 17:58:28 ]
pi_73571527
dan zou ik het idd ook nog eventjes aankijken Stiemie, als het nu zo goed gaat dan is dat eigenlijk ook een beetje zonde-geld.

Miss hier ook zoiets, ze komt 's nachts meestal 1 keer. Hooguit eigenlijk want de laatste tijd komt ze vaker niet dan wel. Alleen ik heb geen voeding om 7 uur. Ze heeft er denk ik inmiddels toch op een of andere manier haar eigen ritme van gemaakt meestal wil ze rond 5 uur drinken en dan gaat ze naar bed en dan is het rond een uur of 9 of 10 weer een voeding en dan weer slapen. De laatste paar keer heeft ze geslapen van 10 tot half 8. gister wilde ze wel weer drinken om half 5. Ook goed.

Wij zijn net met zn tweetjes in bad geweest ze vond het zo lekker, lekker in het warme water weken en ze heeft zelfs nog heel ontspannen een tijd liggen drinken; zo schattig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73571827
Jesse krijgt om 18:00 180/6 en gaat dan om 7u naar bed. Wij maken hem om 22 wakker voor nog een keer 180/6 en dan slaapt hij tot 7 als we hem weer wakker maken.

Maar soms komt hij om 6u al of snachts een paar keer speentje.
pi_73571878
Leuk Huup, samen in bad Wij gaan eind november een weekendje naar centerparcs met familie, en dan kan ik eindelijk ook een x met Graeme samen in bad. Lijkt me zo leuk!

En ik geloof dat we hier ineens van 5 naar 4 flessen gegaan zijn Gisterochtend werd Graeme pas om half 9 wakker (normaal krijgt hij om 6 uur een fles) en heeft toen een flesje gehad en daarna om half 9 savonds de laatste, dat waren er dus 4. We dachten dat hij misschien ´s nachts nog wel wakker zou worden voor nog een flesje dan, maar dat was niet het geval. Vanmorgen was hij wel weer vroeg wakker, maar een speentje was ook goed. Dus heeft hij weer om half 9 zijn eerste flesje gehad Ben benieuwd hoe het verder gaat. We waren van plan eind van deze maand te gaan proberen om naar 4 flesjes te gaan, maar als het zo lukt is dat natuurlijk alleen maar fijn en handig.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:24:19 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73572339
Samen met je baby in bad Lijkt me heerlijk Huup!

En wat een leuk vooruitzicht Tessie, zo'n Center Parcs-uitje.

Nog 3 weken en dan gaan we verhuizen, kan ik straks ook badderen met Toby

Doorslapende Esmee
Rondschuifelende Merel
Quality time voor Miss_Sly en Schaap
.... met gevoel voor drama....
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:26:12 #14
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73572415
Heerlijk Huup Samen in bad...
Maarten gaat vaak alleen in het grote bad, lekker liggen op zijn buik, zitten (daar begint hij mee tot hij zich op zijn buik omdraait).
Vanmiddag om 12 uur lekker meegeweest onder de douche, dan is het ook alleen maar spelen, met zijn vingertjes tegen de douchewand aan!
Hij begint nu zo groot te worden Het begint al meer een dreumesje te worden dan dat het nog een baby is. Ook al staat hij nog niet, hij begint zo lekker te kletsen (brabbelen) en hij begrijpt al zoveel! Over 10 dagen is hij ook het oudste babietje in het lijstje...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73572687
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!

Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:54:11 #16
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73573310
Wij zijn pas begonnen met 5,5 / 6 maanden... Dat is ook over het algemeen de richtlijn om met 6 maanden te beginnen. En helemaal als er in de familie allergieën voorkomen dan is het verstandig om dan pas te beginnen.
Ik heb op www.borstvoeding.com een lijstje overgenomen van Stephan Kleintjes met welke groente en fruit mochten en dit zo'n beetje aangehouden.
We zijn begonnen met gepureerd vers fruit (banaan, appel, peer, mango en nog wel wat andere fruitsoorten - weet ik niet zo uit mijn hoofd) en 's avonds een beetje groenten met een kruimpje aardappel erdoorheen. Je kan het pureren of er dan voor kiezen om het met de Rapley methode (is ook een topic over hier) aan te bieden. Het gaat in het begin om een paar theelepeltjes en op een gegeven moment wordt het steeds iets meer wat Graeme zal eten.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73573941
Ja ik zat net even te googlen en zag idd dat het ivm allergieen beter is om tot 6 maanden te wachten.
Maar dan vraag ik me wel af, of hij dan wel genoeg heeft. Want als hij op 4 flessen blijft dan, dan krijgt hij maar 800cc per dag. Dat lijkt me toch wel weinig, zeker als hij straks weer wat groter is en dan, afgezien van rijstbloem misschien, niks extra´s mag.
pi_73573999
Oh wat heerlijk al die badverhalen Wij hebben helaas geen bad...

Kersjes ga je ver weg verhuizen? Misschiend at we volgend jaar ergens weg willen hier. Een tuin en meer natuur om ons heen lijkt ons toch ook wel erg lekker namelijk.

Marie is Maarten alweer bijna 1 jaar? Dat is echt snel gegaan zeg! Mag je ook nog geen pap geven? Wij zijn ook pas met een half jaar begonnen met de fruithapjes en nu zijn we van plan om dat weer te doen. Toen zijn we ook begonnen met fruit (banaan) en worteltjes.
pi_73574103
Huup gezellig samen in bad
Jeetje tessie, alweer bijna vier maanden Dat gaat hard! [/cliché]
En toch klinkt het bijvoeden nog zó ver weg... kan me voorstellen dat je 'm nog heel klein vindt daarvoor

Willow heeft vannacht van 20.00 tot 2 geslapen, toen heeft D. een voeding gedaan en daarna sliep ze door tot kwart over 8 Ben benieuwd hoe ze 't vannacht gaat doen, maar ohhh wat voel ik me ineens uitgeslapen zeg
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73574594
Ja 4 maanden Over 9 dagen al. Kan het echt niet geloven eigenlijk.

Lekker zo´n lange nacht he, Innepin! Ik heb vannacht gewoon 14 uur geslapen Was ook wel heerlijk
pi_73574940
14 uur, wow
ik heb haar na de bv om 8.15 ook weer in bed gelegd en toen hebben we met z'n allen geslapen tot kwart voor 12
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73578246
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:36 schreef tessie het volgende:
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!

Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
wat heerlijk naar 4 flessen!! Denk dat wij eht volgend weekend maar eens gaan uitproberen.

Bij Amber zijn we met bijna 6 maanden begonnen met fruit- en groentehappen, dit ivm allergieen.
Eerst begonnen met peer en wortel.We begonnen met 3 of 4 hapjes, en dat een dag of 3. Als dat goed ging eenhalf potje, weer een dag of 3/4 en zo opbouwen.

Bij Tess ben ik van plan te wachten tot 6 mnd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:25:36 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73578295
Tessie, kan je die 4 flessen dan niet wat groter maken dan?
Ik persoonlijk vind 4 maanden ook nog net even te vroeg om met bijvoeding te beginnen dus ik zou proberen het op een andere manier op te lossen.
Kan je niet naar een inloopspreekuur van je CB om daar advies te vragen?
pi_73578456
j aidd, 4 flessen van 210/7 eventueel?
Kijken wat ie daar van op krijgt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73579364
Ja ik denk dat ik morgen even naar het CB bel om te vragen wat nu het handigst is. Ik denk dat ie een grotere fles ook wel opkrijgt maar ik wil er heel even mee wachten om te kijken of ie dit ritme nu wel zo aanhoudt van die 4 flessen. Ben bang dat als ik nu meer ga geven en hij toch terug valt naar 5 flessen, dat het er dan lastig uit te krijgen is dat hij weer minder in een fles krijgt.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:07:56 #26
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73581165
Hier ook vier flessen tessie, en 210/7 gaat er overdag niet in. Om 21u bieden we wel 210/7 aan, maar ook die gaat niet altijd leeg. Ik dacht ook dat ze vanaf een maand of 4 ietsje minder nodig hebben hoor. Dat ze aan 800cc per dag dag genoeg hebben. Op de verpakking van onze voeding staat ook vanaf 6 kilo 4 voedingen van 180/6.

Badderen is
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:38:04 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73582048
Hier hou ik voorlopig nog de formule van 150cc per kilo lichaamsgewicht aan en dan kom ik voor Oscar, die 6,1 kilo was afgelopen vrijdag uit op 6 flessen van 150/5 en vandaag zijn we aan het kijken of 5 x 180/6 gaat lukken.
pi_73582400
Ik dacht dat ik laatst ook ergens hoorde of las dat 210/7 ook wel heel veel was voor een baby in 1 keer?
pi_73584978
stiemie, ik ben vet jaloers op jullie slaap-aap...

Hier was het vannacht:
23.45 uur, 2.45 uur, 5.50 uur
Maar wel netjes 3 uur ertussen he

Lars is steeds wat vaker "leuk" wakker, dwz dat hij naar je ligt te luisteren, en je echt aankijkt... ik zit echt het eerste lachje af te wachten!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:03:54 #30
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73585087
Innepin en Tessie lekker bijgeslapen

Heeft iemand Toby z'n gebruiksaanwijzing gezien?
Geen idee wat er mis is maar hij blijft maar jengelen. Al urenlang
pi_73586129
Karin ik denk dat het kwam omdat ze de hele avond aan het rommelen was door de krampjes. Dat haalde ze 's nachts in. Wel netjes van Lars dat ie bijna op de minuut nauwkeurig om de 3 uur komt! Esmee heeft sinds gisteren ook ineens een ritme. Er zit steeds echt minimaal 3 uur tussen en vaak zelfs meer. Nu maar hopen dat het zo blijft gaan!

Kersjes sterkte het kan echt zo uitputtend zijn... Gisteren heb ik Esmee thuis ook een tijdje in de draagdoek gehad en dat hielp heel goed om haar rustig te krijgen
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:35:02 #32
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73586579
De draagdoek helpt hier meestal ook goed
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
pi_73589794
Kersjes hopelijk wordt Toby gauw weer vrolijker. Zouden het krampjes kunnen zijn? Hij is toch nog niet toe aan zijn eerste sprongetje of wel?

Stiemie fijn dat het nu goed gaat

14 uur slapen, wow dat is echt

Bij ons is het net twee dagen echt balen. Jair is zijn ochtendslaapje steeds iets meer aan het inkorten. En als hij dan wakker wordt, is hij in een mopperbui. Het is moeilijk met slapen gaan. Vanochtend dus weinig slaap en een vermoeiende ochtend, dus wij dachten slaapt die straks lekker. Maar nee dat was meneer niet van plan. S' middags dan wel 1,5 uur geslapen voor het avondeten. Na het avondeten was het weer niks. Waar hij normaal vrij snel en lief gaat slapen tot de laatste bv om 22 uur wilde hij nu per se niet. Met rode ogen van de vermoeidheid en de traantjes weigerde hij pertinent. Toen ik met hem ging liggen viel hij wel in slaap. Ik ben weer opgestaan en hij slaapt nog. Het zal toch niet al het 8,5 maand sprongetje zijn of tandjes misschien
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73589843
Miss_sly, lekker zo'n stuk van je avond terug.
Ik zei van de week op het bureau dat Iris meestal rond 9 uur de "late" voeding heeft. Zei ze dat ik die dan wel kon proberen op te schuiven naar een uur of 11... Tja... ik vind het wel best zo eigenlijk en ik hoop gewoon dat ze de nachten op den duur langer gaat maken. Als ik haar later wakker maak dan 9 uur, slaapt ze echt niet langer...
Ga haar zo ook nog even wakker maken voor een slokje en dan zelf ook naar bed. Ooit zal ze er toch wel wat tijd aan gaan plakken...?!

Maarten, lekker he in het grote bad! Heerlijk!

Tessie, bij Mirte zijn we begonnen met 5,5 / 6 maanden en denk dat we dat nu weer zo gaan doen. We zijn begonnen met wortel ala Rapley. Duurde even voor er ook echt wat in ging, schema erbij gehouden wat Marie ook noemt.

Innepin, wat heerlijk zo'n nacht.

Lars, best netjes om de 3 uur... maar mama wil ook wel ietsje langer slapen...

Kers,

Ik ben ook wel een beetje jaloers op die kinders die zo lekker slapen. Probeer ook wel eens om de speen er nog even in te doen, maar dat pikt ze niet... .
Ze begint tegenwoordig lekker te lachen als je haar uit bed komt halen. En als ik dan de bakerdoek losmaak gaat eerst de ene arm de lucht in, dan de andere en dan even lekker uitrekken (en een paar dikke winden laten ). En ze "kletst" soms terug .
Fake it till you make it...
pi_73589969
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:35 schreef Kersjes het volgende:
De draagdoek helpt hier meestal ook goed
Hij slaapt nu in ieder geval, het arme ventje was volledig uitgeput maar liet zichzelf steeds maar niet in slaap vallen.
Wij hadden hier hetzelfde met Jair. Hij leek zichzelf ook niet in slaap te laten vallen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73590873
Kersjes, is het niet het weer ? Driekus heeft ook echt een mopperbui vandaag. Gewoon heerlijk jengelen. Tjemig, nog geen 2 weken oud en nu al weten hoe dat moet. Wel vandaag twee activiteiten gevonden waar ie van in slaap viel: autorijden en wandelen. Mooi, het moet dus gewoon wat meer droog worden, dan ga ik wel een rondje met em doen om em stil te krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:56:14 #37
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_73591795
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.

Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend. Hopelijk is het snel weer voorbij.

Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was... We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben... Een beetje wordt vervolgd, dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 11 oktober 2009 @ 22:14:42 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73593001
Wat een vaag gebeuren zeg GWS... Nou ja goed, als het uiteindelijk maar goed is.

Hier een knulletje dat soms heel erg misselijk is. Niet alleen de laatste dagen maar echt al een tijdje.
Soms heel erg kokhalzen en ook af en toe spugen, hoewel dat spugen nu minder is door de JBPM.
Wel heel sneu om te zien. Over 2 weken moeten we naar het cb, dan zal ik daar eens vragen wat ze daarvan denken.
Ik zou willen dat ik hem iets van Rennie kon geven ofzo. Hij moet na het kokhalzen vaak hoesten namelijk en dat doet me denken aan mijn collega met een chonisch maagzuurprobleem.
pi_73593600
Vaag allemaal GWS!!
Heel veel plezier in jullie nieuwe huis!

BE, och wat sneu voor Oscar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73593690
wat een gedoe zeg GWS

BE wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Chronisch maagzuurprobleem hoop ik toch niet voor hem

Gossie mn meiske was zo moe, zag er zo sneu uit, helemaal witjes en van die ogen die steeds maar dicht zakten, maar ze wilde maar niet slapen. Had wat last van krampjes. Ze is wakker geweest vanaf 11 uur vanmorgen weer, gek kind. T leek alsof ze niets wilde missen overdag en mja, als je dan 's avonds krampjes krijgt kun je nog niet gaan slapen. Ik hoop echt echt echt dat ze nu weer de hele nacht doorslaapt. Voor haar zelf vooral want ik kan me niet voorstellen dat t meiske niet gewoon helemaal totaal uitgeput is nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73594383
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar

Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt

Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
pi_73594389
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 21:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier zitten we al weer een tijdje in onze nieuwe woning. Het was even wennen aan de trap, omdat we eerst in een appartement zaten en dan heb je dat natuurlijk niet. Maar de nieuwe woning bevalt heel erg goed, en ik denk dat Annicka het hier heel erg naar haar zin zal hebben, met een speeltuin tegenover onze woning.

Verder gaat het de afgelopen nachten wat rommelig, ze wordt weer om een uur of 3 á 4 wakker, en afgelopen nacht bleef ze een uur wakker. Dat ben ik niet meer gewend. Hopelijk is het snel weer voorbij.

Verder waren we een maand of twee terug bij een kinderarts vanwege haar hoofdje, wat kennelijk een beetje klein is en een vreemde groei vertoonde, volgens het CB. Bij die afspraak kwamen er 4 mogelijke oorzaken voorbij: twee onschuldig, twee een probleem. Maar hij ging uit van de twee onschuldige oorzaken. Er werd een vervolgafspraak gemaakt, om het de groei van het hoofdje in de gaten te houden. Zo gezegd zo gedaan. Maar bij de volgende afspraak wilde de arts ineens 20 dingen getest hebben omdat ze volgens hem een afwijkende groei had. Het was hem niet aan zijn verstand te peuteren dat dit kwam doordat het een borstvoedingskindje was... We hebben de testen niet laten doen omdat ze nog nooit ziek is geweest en ik heb de 3de afspraak om laten zetten naar een telefonische afspraak, en een paar dagen voordat ik die afspraak had heb ik de borstvoedingscurve van borstvoeding.com opgestuurd. Toen was het ineens wel allemaal goed, maar nog steeds wil hij haar hoofd in de gaten houden. (Ook al was het volgens hem de eerste afspraak onschuldig). Ik heb nog een afspraak gemaakt omdat hij dat graag wilde, maar we zitten te twijfelen of we dat niet af zullen zeggen. We gingen heen voor haar hoofd en dat is goedgekeurd, de rest van de onzin willen we er eigenlijk niet bij hebben... Een beetje wordt vervolgd, dus...

Wat een vaag gebeuren GWS. Wij hadden zoiets als jullie bij het cb hadden ook al eens eerder met Jair. Eerst waren ze continu aan het zeuren, dat hij te weinig aankwam. Op een gegeven moment was het zo van: het aankomen was dan nog daar aan toe maar dat in combinatie met z'n kleine hoofdomvang was wel zorgwekkend. Je kan altijd nog naar de tweede afspraak gaan en dan eens goed praten met die arts.

BE hopelijk gaat het gauw beter met Oscar en moet hij niet zo kokhalzen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73594759
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:36 schreef tichi het volgende:
Huup, wat zielig voor je meisje!
Mijn zoontje heeft er veel last van als hij te weinig slaapt overdag. Ik krijg hem dan met heel veel moeite in slaap 's avonds. Dan is het echt een uur huilen en slapen ho maar

Ik leg hem dus overdag uiterlijk na 2 uur wakker zijn op bed. En dan volhouden maar tot hij slaapt. Duurt vaak maar 10 minuutjes trouwens. En het rare is, hoe wakkerder hij dan lijkt, hoe makkelijker hij in slaap valt

Anyway, wat ik bedoel is: zou het kunnen dat je meisje door het niet slapen overdag gewoon 's avonds oververmoeid is en daarom zo van streek?
oh geen idee, ze is eigenlijk over het algemeen heel rustig 's avonds. Ze zit hier dan gewoon bij me een beetje om haar heen te kijken. Overdag is dat trouwens ook zo. Het is niet altijd dat ze overdag zoveel wakker is maar ze heeft van die dagen lijkt wel. Vanavond had ze wel echt last van krampjes. Er kwamen af en toe flink wat scheten en ik hoorde haar buikje gewoon borrelen zo nu en dan.

In totaal is ze over het algemeen max een uur tot anderhalf uur op inclusief voeden en dan leg ik haar weer in haar bedje, wakker inderdaad. Vaak valt ze dan vanzelf in slaap maar soms lijkt ze ook gewoon niet moe en dan begint ze na 20 minuten te mopperen, zo van joehoe ik verveel meeee! maar goed, dan mag ze er even uit, 20 minuten of half uurtje beneden, kijken wat er aan de hand is en dan gaat ze weer terug.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73594877
Mefke best handig he als je een paar truukjes weet om je kindje te laten slapen. Autorijden hebben we hier nog niet geprobeert, maar de draagdoek is echt een topper.

GWS dat is wel vervelend zeg zo... Nu weet je dus eigenlijk nog niks. Heerlijk zeg als mensen zo duidelijk zijn...

Arme Oscar. Hopelijk kunnen ze er iets tegen vinden bij het cb. De huisarts gaf me voor Esmee nog de tip om haar (alleen als je er bij bent!) op haar buikje te laten slapen met een handdoek onder het matras waardoor haar hoofdje iets hoger lag dan de rest van haar lijfje. Op die manier zou je reflux het beste tegen kunnen gaan. Zo doen ze het in het ziekenhuis ook vertelde hij.

Agossie Huup je meisje Esmee heeft 's avonds ook standaard last van darmkrampjes, maar die slaapt sinds zaterdag overdag steeds bijna de hele tijd tussen de voedingen. Dus alleen 's avonds steeds op zijn lukt nog aardig zonder teveel uitgeput te raken.

Vanaf wanneer worden die kleintjes eigenlijk wat langer wakker tussen de voedingen? Nu ligt Esmee vaak zo'n kwartier na de voeding alweer onder zeil. Ik zou overdag wel wat langer met haar willen tutten
pi_73600842
KD, nog bedankt voor de tip van de curverdoos! Ga ik zeker even proberen

GWS, wat een gedoe zeg! Groeit haar hoofdje dan langzamer ofzo?

Wat balen trouwens voor de dames bij wie de osteopaat niet zo goed vergoed wordt. Ook niet in het aanvullende pakket? Wij zitten bij Ohra en mochten tot 500 euro per jaar aan osteopathie utgeven (dat was hier genoeg voor 5,5 behandeling!)

Gisteren zijn we met de kinderen naar de dierentuin geweest (in Nordhorn). Het was heerlijk rustig, maar bij thuiskomst ging Merel finaal door het lint. Was de eerste keer sinds afgelopen augustus (na de verjaardag van Sara). Ze was ontroostbaar. Het is ook echt naar om te zien, van alle inspanning van het huilen gaat ze uiteindelijk echt letterlijk trillen en schudden. Uiteindelijk kreeg B. haar rustig (normaal is het bij mij, dus op zich fijn dat het bij hem nu lukte!). En rond 21:00 sliep ze.
Nu is ze weer de vrolijkheid zelve, op haar wallen onder d'r ogen na dan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:01:59 #46
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73601017
Sorry sorry sorry nog niet bijgelezen maar moet even jompelen voor 1 van mijn 2 jongetjes!

R. rolt van zijn buik naar zijn rug!! Hij moest er zelf om lachen JAHOEEEE, andersom kan die het nog niet
V. zat echt te kijken van huh dat wil ik ook wel, maar na een paar keer proberen ging die toch eerst maar even slapen!
pi_73601637
Woei R

BE, wat naar voor Oscar.

Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.

Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Fake it till you make it...
pi_73602031
joepie, R rolt, wat leuk! nu V erachter aan!

Stiemie, bij ons na een week of 4. Nu, na 3 maanden is hij 1,5 a 2 uur wakker.

Nijna, wat klinkt dat vermoeiend. Ik heb geen tips, maar gelukkig kan het echt in 1 keer weer veranderen.

Wij gaan vandaag naar het cb. Even vragen wat we nu met de voeding moeten.....hij zit aan 1000 a 1100 ml voeding voor hongerige babies per dag En hij zou nog wel meer willen soms....Nou zit hij wel op de bovenste curve dus mag hij ook wel zoveel, maar ik ben bang dat het binnenkort nog meer wordt wat hij wil.

Ik hoop dat ze op het cb kunnen helpen iig.
pi_73602063
Woeiiii voor R!
Nijna, helaas geen tips... balen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:30:04 #50
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73602092
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:00 schreef Nijna het volgende:
Woei R

BE, wat naar voor Oscar.

Stiemie, dat is de laatste weken dat Iris langer wakker is.

Ik weet niet wat het is hier, maar Iris komt weer 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Ik begin een beetje op te raken. Het ging een tijdje best lekker met 1 keer per nacht en dit valt me werkelijk zo vies tegen. Als ik haar een dagje uit logeren zou willen doen ben ik helaas een week bezig voor ik genoeg voedingen heb gekolft, dus dat schiet ook niet op.
Ik hoop dat we heel gauw weer op max 1 voeding per nacht zitten...
Balen nijna, vermoeiend is het he! R&V krijgen de laatste voeding om 19,30 uur en dan gaan ze naar bed ze krijgen dan weliswaar geen voeding meer s'nachts maar van de week ben ik er 30x uitgeweest pffff
was gesloopt!

Je kan met BV af en toe een flesje hypo allergeen geven he! Dan kan je misschien een vooraadje aanleggen wat sneller.
pi_73602146
Hmm Leander maakt er qau voeding echt ene potje van nu. Hij is zo nieuwsgierig wat er om hem heen gebeurd dat ie vergeet te drinken Zelfs in een donkere slaapkamer ziet ie vanalles. Ligt ie gewoon te lachen tegen vanalles. Probleem is alleen dat ie het dan 's nachts allemaal in moet halen. Dus zo;n beetje om de 2 uur En nu zijn we allemaal moe en chaggie
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73602173
MeNicole, wat bij Tess heel erg hielp was d'r in de wipper zetten, en dan voor d'r gaan zitten..

Leuk hoor dat Tess d'r vingers in d'r mond stopt, alleen stopt ze ze regelmatig te ver en dan is het kokken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:03:26 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_73602704
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:30 schreef MamaNik het volgende:

Je kan met BV af en toe een flesje hypo allergeen geven he! Dan kan je misschien een vooraadje aanleggen wat sneller.
Dan zou ik zelf eerder een combi hypo-allergeen/moedermelk meegeven naar het logeeradres, zodat je minder hoeft te kolven.

Wel nog één (of twee?) keer kolven tijdens de nacht en ook de voedingen die ze normaal drinkt, om de niet gedronken voedingen op te vangen, anders kan je productie eronder lijden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 10:04:41 #54
5428 crew  miss_sly
pi_73602723
Misschien ook de termijn van al die babietjes die ineens weer vaak komen. Senna ook: 9-11-1-3-5-7-9 uur, bijna op de minuut af na twee uur elke keer. Regeldagen, sprongetje, de herfst ?
pi_73602740
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, wat bij Tess heel erg hielp was d'r in de wipper zetten, en dan voor d'r gaan zitten..

Leuk hoor dat Tess d'r vingers in d'r mond stopt, alleen stopt ze ze regelmatig te ver en dan is het kokken...
Dat met die vingers doet Leander ook ja. Soms ook 2 handen. En maar kokhalzen
Maar met de wipper heb ik al geprobeert. Kan ie ook om zich heen kijken. En hij gaat zo rechtop zitten ook nog
pi_73602855
Hoorde ik iemand iets zeggen over moe zijn?

Het hoort erbij met een baby, ik weet het. Maar eigenlijk is het toch best een gemeen trucje van de natuur: eerst ben je 9 maanden zwanger wat ten koste gaat van je nachtrust en je algemene lichamelijke gesteldheid. Krakkemikkig als je vaak toch wel bent moet je beginnen aan de grootste en zwaarste klus van je leven: je kind op de wereld zetten. En na deze slopende marathon heb je nog eens weken (maanden? jaren???)lang weinig tot geen nachtrust.
Maar ja, als dan je baby met z'n tandeloze bekkie dat nog nadruipt van de melk naar je glimlacht... dan smelt je gewoon en is de (over)vermoeidheid even heel ver te zoeken
pi_73602998
Ik hoop ook dat het gewoon een sprongetje is en dat ie morgen gewoon weer doet wat ie altijd doet.
Kers dat hbe ik ook wel hoor. Als ie dan 's nachts na het drinken nog even bij ons in bed ligt te lachen enzo dan vergeet ik ook zo weer dat ik moe ben enzo. Maar Leander slaapt op deze manier zelf gewoon bijna niet. Normaal van 20:00 tot 06:00 en nu dus om de 2 uur een uur wakker. En laat ik zeggen dat ie er niet vrolijker van word
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:42:50 #58
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73604868
Wij zijn dit weekend naar opa en oma in Dokkum geweest met Lennon. Die ziet hij niet zo vaak, zul je net zien dat hij uitgerekend dit weekend (weer) last heef van tandenpijn. Het begon vrijdag overdag, 's avonds ook onrustig: koorts en huilen, na een zetpil toch nog de nacht doorgeslapen. Zaterdags in de auto wat onrustig maar later wel weer lekker vrolijk. We zijn naar een indoorspeeltuin geweest en daar heeft hij zich ook prima vermaakt... had zelfs sjans met een meisje van 10 maanden die hem een kusje ging geven . 's Avonds heeft hij gelukkig ook goed geslapen en gisteren overdag ging het ook best redelijk. Vannacht rond 3 uur was het weer mis... huilen van de pijn, wlde geen water, geen voeding, helemaal niets van dat alles. Hij had lichte verhoging en toen toch maar een zetpil gegeven. Na ong. een half uur sliep hij gelukkig weer. Ik heb hem vanmorgen niet om 7 uur wakker gemaakt maar gewoon laten slapen totdat hij uit zichzelf wakker werd. Gelukkig had hij toen geen koorts meer en kon ik hem toch gewoon naar kdv brengen. moet zelf werken vandaag. Ik hoop dat het vandaag verder goed gaat.... maar ben voor de zekerheid toch maar de met de auto naar mn werk gegaan, kan ik zo weg als het niet goedgaat.

Ik ga vanavond even bijlezen... nu weer verder met werken.
Make love, not war ☮
pi_73609300
Ik heb Senna gezien! Wat een zoet meisje is dat zeg, echt een poppetje! Leuke ouders ook!

' k Hoef ook niet meer te twijfelen of M. eenkennig is, da's overduidelijk, dat is hij. Hij wilde vooral bij mij, op mij of aan mij , maar dat trok later bij. Tis ook sprongetjestijd, dat helpt natuurlijk niet.

De kleertjes zijn dus onderweg Oeke. Ik kon het gisteren toch niet laten, heb nog even een foto van onze gespierde spijker in badpak gemaakt.

Oh! En mijnheer sloofde zich een beetje uit voor Senna, ging opeens heel lang los staan!

[ Bericht 7% gewijzigd door bodpa09 op 13-10-2009 07:54:05 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:28:20 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73610254
ik heb gewoon een heel ander kind
Weet nu niet ofdat het nu al van die zantac komt hoor, want spugen doen we nog steeds ook qua hoeveelheid.
en drinken doen we ook nog redelijk veel, maar tussendoor geen aldoor gehuil,niet alleen maar bij ons willen zijn (niet dat we dat vervelend vonden hoor, maar het was lastig)
Roy geniet ook gewoon nu van zijn box, zijn speelkleed, als hij nu bij ons ligt zien we hem ook steeds meer lachen.
hij lijkt tevredener.
de nachten sliep hij al even door, maar vanmorgen ineens tot half 8 voorheen 06.00 uur.

en vanmorgen na een fijne wandeling van dik 2 uur ligt meneertje sinds 12 uur lekker te slapen

alleen nu moet hij wel snel gaan komen want ik plop bijna uit elkaar....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73610395
Wat een leukerd Bodpa!

Wat fijn Bar! Super als het idd helpt!

Terug van het cb: alles goed en 2e ronde prikjes binnen. Meneer ligt meteen te slapen, dus hopelijk heeft hij er minder last van dan de eerste keer, toen was het de hele middag en avond brullen
Hij was weer lekker gegroeid, 7,3 kg en 64 cm.

Ze konden me alleen niet helpen met zijn honger, ze zouden nog wat uitzoeken en terug bellen, maar tot nu toe is het advies om de flessen in 2 delen te geven met een kwartier ertussen, denk niet dat dat helpt maagoe

En hij was zo vrolijk aan het kletsen en bewegen en toen kwamen de prikjes
pi_73610637
Poepie is Senna, he?
Maar jouw zoon is ook een stoere knappe! In het zwempakje Dat past Ko wel.

Arme Lennon, zo'n tandenpijn. Hopelijk heeft hij het ergste weer even gehad.

Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Helemaal goedgekeurd weer. Prikken gehad en 7 maanden rust. Ze stond best open voor Rapley dus dat is fijn. Over minder dan 2 maanden al vast voedsel! Gaat het snel zeg.

Ko is lekker spekkig: 7550 gram! en al 66 cm!
pi_73611015
bar, wat super!!!!!!

cb-gangers met mooie scores, feli!
Hopelijk brengen de prikjes niet teveel ellende met zich mee.....
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:51:42 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73611066
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 22:24 schreef huuphuup het volgende:
BE wat sneu. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Chronisch maagzuurprobleem hoop ik toch niet voor hem
Oh nee, maar ik bedoel ook niet dat het chronisch is hoor, maar het kuchje deed me aan haar denken, vandaar dat ik aan maagzuur dacht/denk. Maar gek genoeg lijkt het alleen 's avonds te zijn.
Nou ja goed, we zien het wel...

*verder lezen...
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:59:32 #65
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73611346
Oeh... zieke kindjes.. beterschap!

Kersjes, wat heb je dat mooi verwoord: zo is het!
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:01:11 #66
12913 GreatWhiteSilence
pi_73611409
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 07:38 schreef Fuente het volgende:

GWS, wat een gedoe zeg! Groeit haar hoofdje dan langzamer ofzo?
Eerst zat haar hoofdje op -1 en daarna op -2 vandaar. Maar als ik zelf meet, zit ze wel weer op -1 inmiddels. Of ze heeft nooit op -2 gezeten, dat kan ook nog. Het gaat natuurlijk om millimeters, dus een meetfout is snel gemaakt.
quote:
Gisteren zijn we met de kinderen naar de dierentuin geweest (in Nordhorn). Het was heerlijk rustig, maar bij thuiskomst ging Merel finaal door het lint. Was de eerste keer sinds afgelopen augustus (na de verjaardag van Sara). Ze was ontroostbaar. Het is ook echt naar om te zien, van alle inspanning van het huilen gaat ze uiteindelijk echt letterlijk trillen en schudden. Uiteindelijk kreeg B. haar rustig (normaal is het bij mij, dus op zich fijn dat het bij hem nu lukte!). En rond 21:00 sliep ze.
Nu is ze weer de vrolijkheid zelve, op haar wallen onder d'r ogen na dan
Heftig zeg. Dat heeft Annicka gelukkig nooit, die is alleen maar zo druk dat ze overdag nauwelijks slaapt...
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:03:39 #67
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73611480
Pffff hier net een boos manneke naar bed gebracht, hij was wel moe, maar was zooo boos dat hij naar bed moest. Tjongejonge, wat kan een manneke van 4 maanden dan heftig protesteren zeg
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:05:41 #68
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73611541
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:01 schreef MamaNik het volgende:
Sorry sorry sorry nog niet bijgelezen maar moet even jompelen voor 1 van mijn 2 jongetjes!

R. rolt van zijn buik naar zijn rug!! Hij moest er zelf om lachen JAHOEEEE, andersom kan die het nog niet
V. zat echt te kijken van huh dat wil ik ook wel, maar na een paar keer proberen ging die toch eerst maar even slapen!

Mijn ervaring is dat nr 2 snel volgt! Goed voorbeeld doet volgen natuurlijk! Leuk om te zien he?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:11:23 #69
5428 crew  miss_sly
pi_73611748
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:57 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb Senna gezien! Wat een zoet meisje is dat zeg, echt een poppetje! Leuke ouders ook!

' k Hoef ook niet meer te twijfelen of M. eenkennig is, da's overduidelijk, dat is hij. Hij wilde vooral bij mij, op mij of aan mij , maar dat trok later bij. Tis ook sprongetjestijd, dat helpt natuurlijk niet.

De kleertjes zijn dus onderweg Oeke. Ik kon het gisteren toch niet laten, nog even een foto van onze gespierde spijker in badpak gemaakt:

[ afbeelding ]

Oh! En mijnheer sloofde zich een beetje uit voor Senna, ging opeens heel lang los staan!
Zo schattig zoals hij achter je aan kroop Het is zo'n heelrijk kereltje, met lekkere ondeugende oogjes. Misschien wel zo rustig dat hij nog wat eenkennig is

En stoer, hij heeft echt indruk gemaakt op Senna, hij stond echt lang los
pi_73611809
Ik zit net jouw berichtje in het kinderkleertjestopic te beantwoorden!
pi_73611866
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:03 schreef mikoxx het volgende:
Pffff hier net een boos manneke naar bed gebracht, hij was wel moe, maar was zooo boos dat hij naar bed moest. Tjongejonge, wat kan een manneke van 4 maanden dan heftig protesteren zeg
maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:15:50 #72
5428 crew  miss_sly
pi_73611896
Haha, ik zag het. We liepen elkaar net mis
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:19:00 #73
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73611990
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

maar ondertussen een gat in de dag slapen zeker!
Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoor
pi_73612710
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Hij ligt nu nog maar net, hoop dat ie even blijft slapen idd.... Gek kind, moe zijn en niet naar bed willen. Daar snap ik niks van hoor
Tja we willen wel met onze kids ruilen....gewoon de halve dag (of langer) mogen slapen....heerlijk!
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:36 #75
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73613113
pi_73615130
Yihaaaaaaaaaaaaaa

Tess is al 2x van rug naar buik gerold!! Ik had haar net op d'r rug in de box gelegd, ga ik kijken, ligt ze op haar rug!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73615880
Hier gelukkig momenteel weinig gedoe met slapen.

Tyler is erg eenkennig ineens. Djeez mag geen fles meer geven en geen eten verder geven.
pi_73615896
Goedzo Tess!
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:18:58 #79
12913 GreatWhiteSilence
pi_73616106
Hier een pieperige Annicka. Maar ik heb haar nu voor het eerst in de draagdoek terwijl ze op mijn heup zit en het bevalt haar wel...
pi_73617096
Hihi, ik heb Toby nu ook de draagdoek. Heerlijk he, GWS?

Laat die Tess maar rollen hoor!

Bar, wat fijn dat het beter gaat met Roy

Lennon en M. toch, nu al op de versiertoer

Wij zijn vandaag voor het laatst naar de osteopaat geweest, het gaat al veel beter met Toby. Hij is een stuk relaxter, huilt minder, de blokkades in zijn nekje zijn weg, liggen in de box of wipper geeft dus geen last meer, darmpjes zijn rustiger en dus ook aanzienlijk minder last van krampjes.
Ik moet nog wel doorgaan met de probiotica, bah. Alsof je een beker slootwater naar binnen giet, maar als ik er een tevreden baby voor terugkrijg dan is dat het natuurlijk meer dan waard
pi_73618126
Tess! Knapperd

Ingrid, wat vervelend dat Tyler ineens zo eenkennig is. Is een fase, zeggen ze toch?

Kersjes, fijn dat het beter gaat met Toby! Waarom drink je probiotica?

Ik ben het zat...blegh. Lotte slaapt gewoon echt niet ergens anders dan bij mij. Ze ligt nu ingebakerd in d'r bedje (met dank aan Vicky en Tess ) en ze schreeuwt nog steeds. Ze heeft gedronken, een schone luier en ze viel al bijna in slaap, maar niet bij mama zijn is gelijk aan brullen en piepen en mekkeren tot ze d'r zin heeft. Laatst ook, half uur liggen brullen, ik pak d'r op en weg was ze. Zucht...ik had de hoop dat het na 3 weken toch wel beter zou zijn. Ze zit zichzelf zo ongelofelijk in de weg..en 2uurtjes slaap vanaf 10u is natuurlijk veel te weinig voor zo'n ukkie. Miss, hoe heb jij dat toen gedaan met Senna?
Lotte!
Noah!
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 18:46:35 #82
5428 crew  miss_sly
pi_73618758
12 weken geleden was ik nu heel erg hard aan het werk, en had ik het idee dat ze nooit geboren zou worden, maar de eerste was die zou blijven zitten

En nu ligt ze hier in het wipstoeltje beetje rond te kijken, te lachen naar mij en naar de lampen en op haar handjes/vingertjes/duimpje te sabbelen

Linda, heel vervelend. Wij hebben het nog niet opgelost. Ik vond het tot nu toe het belangrijkste dat ze soms sliep. Hoe maakte me dan niet uit. Dus ging ik vaak een flink stuk wandelen met haar in de doek, zodat ze lekker sliep een uur of anderhalf-twee. Of ik ging met haar op bed liggen om haar in slaap te voeden. Of ik hield haar gewoon maar een paar uur vast terwijl ze sliep.
Nu zijn we eigenlijk pas op het punt dat we er echt iets aan willen doen. Ze wordt nu wat groter en ze slaapt nog steeds erg weinig overdag. Aangezien ik over 3 weken weer moet gaan werken (blegh), gaan we toch maar proberen de komende tijd om er toch wat ritme in te krijgen.

Ik genoot maar gewoon van de momenten dat ze lekker sliep bij me, mijn kleine meisje dat zo graag bij me was. Ze zijn gauw genoeg zo groot dat ze dat niet meer willen of het niet meer kan. En Lotte wil nu ook gewoon erg graag bij mama zijn, en daar is ze ook nog klein genoeg voor.
Succes
pi_73619024
Ja, daar is ze ook nog wel klein genoeg voor en het is ook heel lief zo'n klein warm slapend lijje tegen je aan met lachstuipjes. Maar ik wil m'n avondeten eten, of naar de wc kunnen zonder gebrul op de achtergrond. En het is vast heel gemeen om te zeggen van een pas-geworden mama, maar ik ben d'r zat. Ik wil niet meer 24u per dag een baby aan me vast geplakt hebben die alleen hazenslaapjes van 5minuten doet met een pink in d'r mond en als ze wakker is alleen maar piept
Lotte!
Noah!
pi_73621309
Linda lastig zeg zo Heeft je meisje geen last van darmkrampjes? Als Esmee namelijk geen last heeft, kan ik d'r zo inbakeren en in de wieg leggen om te slapen, maar met darmkrampjes kan ik dat echt wel schudden. Dan heeft ze gewoon pijn en wil ze bij mama zijn.
pi_73622119
Ooooh Linda, de tranen springen me in de ogen van je post

Om er maar even een stokpaardje in te gooien: misschien raadzaam om eens langs de osteopaat te gaan met 'r? Een bevalling is een superheftige ervaring en ook voor de baby lichamelijk zo enorm belastend! Misschien heeft ze wel klemgezeten, is er iets te vast of juist los gaan zitten en heeft ze last of pijn??
baat het niet schaadt het niet, en in veel gevallen knappen kleintjes er behoorlijk van op.
Sterkte
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:02 #86
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73623468
Linda trek je op tijd aan de bel in je naaste omgeving? Kan papa of oma niet even een paar uurtjes voor Lotte zorgen dat jij even lekker rustig kan douchen/slapen/boodschappen doen?

Kersjes goed dat Toby zoveel baat heeft bij de osteopaat!
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:31:31 #87
5428 crew  miss_sly
pi_73623590
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:52 schreef Linda2205 het volgende:
Ja, daar is ze ook nog wel klein genoeg voor en het is ook heel lief zo'n klein warm slapend lijje tegen je aan met lachstuipjes. Maar ik wil m'n avondeten eten, of naar de wc kunnen zonder gebrul op de achtergrond. En het is vast heel gemeen om te zeggen van een pas-geworden mama, maar ik ben d'r zat. Ik wil niet meer 24u per dag een baby aan me vast geplakt hebben die alleen hazenslaapjes van 5minuten doet met een pink in d'r mond en als ze wakker is alleen maar piept
Nee hoor, dat is niet gemeen. Het is ook overweldigend allemaal, en het kan best benauwend zijn, lijkt me. Hoe is het bij haar papa, is ze daar ook neit rustig?
Tja en de wc, douchen, eten...hier gaat dat ook niet altijd en altijd soepel. Er waren best dagen dat schaap thuiskwam en ik nog niets had gedaan, zelfs niet douchen. Met wat geluk had ik idd gegeten. Voor mij scheelde het gewoon dat ik het als zodanig heb geaccepteerd en bedacht dat ik nu eventjes niet aan de beurt ben en dat het even om haar draait. En wat ze zeggen is waar: het wordt alleen maar leuker en gemakkelijker. En dat zeg ik nu al, terwijl het echt nog lang niet perfect is. Maar er zit al echt verbetering in, ik heb al lekker relaxt in bad gelegen met een goed boek, eten komt ook goed en we hebben onze avond weer terug omdat ze rond deze tijd slaapt.

Sterkte meid, met je meisje, maar ook met je eigen gevoelens En ben niet te streng voor jezelf, nergens voor nodig
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:40:47 #88
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_73624012
Linda, wat heftig zeg.. heel veel sterkte met het vinden van een goede oplossing

Allemaal goedgekeurde kindjes bij cb

Er is zoveel gepost... ik weet niet waarop te reageren.

Vanmiddag heeft Lennon gewoon de dag volgemaakt bij kdv... toen ik kwam had hij wel net overgeven.. erg zielig. Thuis was hij erg moe en heeft tegen mij aan doet hij normaal nooit nog even geslapen. Om kwart over 7 fles gegeven en toen naar bed. Hij ligt nu rustig te slapen en heeft iets verhoging. Hopelijk komt hij de nacht goed door. Het lijkt erop dat 1 tandje erdoor komt... het voelt in ieder geval hard aan. Morgen maar eens goed kijken.
Make love, not war ☮
pi_73624829
Linda

Diaan beterschap voor Lennon
pi_73624896
Gossie, wat een lieve reacties allemaal!

Darmkrampjes denk ik wel inderdaad, dus daar gaan we morgen even wat voor halen, hopelijk (weet niet of ik dat meekrijg zonder recept hier)

Kersjes, in het begin was ze helemaal niet zo huilerig en pieperig. Ze wilde wel alleen maar bij mij slapen, maar als ze wakker was, was ze tevreden. Nu is niks meer goed of in ieder geval niet langer als 5 minuten. M'n moeder vond dat het leek alsof ze zich verveelde en dat idee krijg ik ook. Ze wil veel meer dan ze kan en dat frustreert d'r...

'We zitten gewoon een beetje in een cirkeltje van elkaar irriteren hier thuis. Lotte irriteert mij, ik irriteer mn vriend en hij irriteert Lotte (of in ieder geval, zo lijkt het..) Maar goed, gaat allemaal veel te veel offtopic. Het is een fase, toch? Ik heb d'r uit pure wanhoop zelfs een speentje gegeven, terwijl dat echt tegen m'n principes was

Diaan, wat vervelend voor Lennon. Hopen dat het inderdaad een tandje is en dattie dus snel door is
Lotte!
Noah!
pi_73625586
Linda
wat lastig zeg.

Een speentje schijnt te kunnen helpen tegen darmkrampjes, door die zuigbeweging enzo. En wellicht anders een draagdoek proberen om overdag wat dingen gedaan te krijgen? Dan is je meisje toch dicht bij je maar kun jij rustig even eten enzo.
Succes, het lijkt me echt heel erg lastig.

Hier heeft mijn meisje net ook anderhalf uur tegen me aan geplakt gezeten. Krampjes. Maar goed, ze ligt nu alweer een uur of anderhalf in haar bedje, echt heel erg diep te slapen.
En morgen gaan het dametje en ikzelf naar Utrecht om met Poppedein en haar dametje te meeten!! yay!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73626522
Het klinkt heftig, Linda.
Bij ons was het een beetje zoals bij Miss Sly, gewoon accepteren dat het nu even zo is. En dat verandert echt weer.
Misschien is een draagdoek inderdaad wel een goede voor je, dat deed ik hier ook, kind erin en wandelen maar, heel wat uurtjes gewandeld die eerste weken.
Maar dan kon ik lekker even tot mezelf komen en het kind sliep. Het was wel mooi weer, dat scheelt, dus ik heb ook heel wat ijsjes verorberd in die eerste tijd.

Ik hoop dat je een manier vind waarop het beter voor jullie is. Ik was trouwens eerst ook tegen de speen, maar het is gewoon heel fijn. Ook voor hem/haar.

Diaan, ik hoop dat zijn tandje snel door is!
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:33:17 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_73626773
Linda: zijn het niet de regeldagen? Die heb je met 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden. Ik weet niet of je nog bv geeft, maar lekker aanleggen en even meegaan met de flow. Des te meer je erin meegaat, des te sneller is het over.
pi_73626786
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:29 schreef oeke het volgende:

Ik hoop dat je een manier vind waarop het beter voor jullie is. Ik was trouwens eerst ook tegen de speen, maar het is gewoon heel fijn. Ook voor hem/haar.
Hier ook zo. Het is eigenlijk gewoon een erg handig troostmiddel in het begin.
En de mijne hadden er beiden rond een maand of zes vanzelf geen behoefte meer aan.
pi_73626804
Linda
Als ik hier iets geleerd heb afgelopen dagen is dat je echt moet wennen die eerste weken. Geloof me, we hebben Driekus echt al achter het behang willen plakken. Vooral bij krampjes kan je zo weinig en voel je je zo machteloos. Niet te streng voor jezelf hoor.
Driekus lijkt hier ook weer last te hebben van zijn buik. En dus valt ie telkens een minuutje of 3 in slaap en schrikt dan wakker, krijsend en wel. En dan werkt alleen mamawarmte, dus ik tik met 1 hand en doe ik eeuwen over een post lastig hoor, mama zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73627117
Oeke, ik zat ook beetje met de combi van BV en speentje... maar ze wil 'm meestal niet, dus ik moet me er maar gewoon bij gaan neerleggen.

Draagdoek heb ik, maar de laatste paar keer heeft ze gegild als een varkemtje, dus ik durf niet meer zo goed..

Maar al met al is het wel een heel lief klein moppie
Lotte!
Noah!
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:42:36 #97
12913 GreatWhiteSilence
pi_73627293
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:39 schreef Linda2205 het volgende:
Oeke, ik zat ook beetje met de combi van BV en speentje... maar ze wil 'm meestal niet, dus ik moet me er maar gewoon bij gaan neerleggen.

Draagdoek heb ik, maar de laatste paar keer heeft ze gegild als een varkemtje, dus ik durf niet meer zo goed..

Maar al met al is het wel een heel lief klein moppie
[ afbeelding ]
Awww, wat een schatje zeg.

* GreatWhiteSilence rent snel naar het rammelaarstopic.
pi_73627562
Oh, wat een snoepie! lipjes, neusje, ogie
Linda, ik was daar ook bang voor en hij wilde hem eerst ook niet maar een ander merk speen vond hij wel fijn. En nu heb ik weer een lange pinknagel! Of althans niet zo'n afgekloven nageltje omdat het anders niet lekker zuigt.

En met de doek gewoon even doorzetten, het knopen is niet zo leuk, maar als het eenmaal goed zit en je gaat lopen dan is het meestal prima. Ko kan hier ook lachen als hij de doek ziet maar gaan jammeren als ik hem erin doe en daarna weer hard te gaan zitten lachen.
pi_73627644
Ah Linda, wat een mooi meisje

* Jore holt hard achter GWS aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')