abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73386038
Zwangerschap en geboorte 572

09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: sterrenmunt
26 april 2010: kwib (papa)
-- mei 2010: Keshet
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Faja-Lobi op 05-10-2009 14:27:40 ]
pi_73386056
CP, Octo en Tan hiep hoi voor jullie goede echo's ! Bij de 1 een knipperd hartje, bij de ander een meisje en bij de andere een verdwenen echoende focus.

@ Bucko, meestal ga je pas met 6 cm ontsluiting richting het ziekenhuis (hier bij de verloskundige praktijik in 020 dan), dus meestal nog genoeg tijd om de hond te laten lopen en dan hoeft hij meestal ook geen uren thuis te wachten tot het baasje terug komt. En anders vraag je toch even aan de buren (als je ze mag) of ze evt de hond een blokje om kunnen laten?
pi_73386202
Faja, wil je mij in de OP zetten? 31 mei 2010: CrazyPrincess
pi_73386247
Hier nog even (niet al te beste) plaatjes van onze beeb :

En het geslacht (niet zo heel duidelijk, maar op mijn originele foto overduidelijk):

CP, Tan en Octopussy, gefeliciteerd met die mooie echo's. Geweldig is het toch hè
pi_73386315
moooooooooi Happy
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:24:24 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73386402
Mooi echo's Happy!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73386588
Mooie foto's happy!

Ennuhm, klein schrik momentje, wat is het lijstje 2009 nog maar klein En sta ik zo maar in de top 20... AAAAAAAH! (Wat gaat het belachelijk snel nu).

BTW, het-is-mij al gespot vandaag?
pi_73386596
Ah nieuw topic

Sorbo, Martine, Het-is-mij, hoe gaat het met jullie?

Happy wat een mooie echofoto's!!!

Een lieve vriendin van me heeft vrijdag te horen gekregen dat het vruchtzakje leeg was En zaterdag stond ze ondanks alles bij mij op het kraamfeest...
#geen
pi_73386746
Wat vreselijk voor je vriendin Duchess!

Met mij alles prima. Ben de badkamer aan het poetsen poetsen poetsen!!
pi_73386781
Tan, wat fijn dat je echo goed was. Zo'n opluchting

Happy, toffe echo hoor! Ik vind em best heel duidelijk ook.

DuchessX, wat naar voor je vriendinnetje en wat lief dat ze toch nog op kraamvisite kwam.

Nu mag er een in de OP een meisje achter mijn naam
pi_73386818
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:32 schreef Lijnloos het volgende:
BTW, het-is-mij al gespot vandaag?
had geen zin om uitgebreid te posten dus was lekker aan het lurken haha.
Ik wacht gewoon rustig af hoor, alhoewel ik er denk ik wel klaar voor ben maar doe lekker mn ding en t komt vanzelf wel een keer en anders met wat hulp haha.
Heb wel nog steeds van die steken onderin en een heel apart gevoel, heel beurs ofzo weet niet hoe ik t moet omschrijven.
Morgen weer controle.

Maarre....woens. zou ik ook wel leuk vindne, zijn we precies 3 mnd getrouwd haha.

Blijf het gewoon raar vinden dat er binen ong.2,5 week een beebs hier in huis is en ook met de bevalling zeg maar dat het zo ineens kan gebeuren, lijkt me zo raar dat het je ineens kan overkomen.

Voor iedereen met de goede echo's

Enne wie pastte er ook niet meer goed in positiekleding?
Misschien ff kijken op marktplaats? Kijken of je daar voor paar euro broek kunt scoren?

@ Duchess, knap idd dat ze geweest is.
Was het feestje leuk?

@ Tan, hele opluchting denk ik

ALle nieuwe zwangeren, welkom!

En de rest; succes, sterkte, geniet ervan etc

Ik ga ff de was ophangen en daarna lekker denk ik ff beetje in bad en lichamelijk de boel een beetje kuisen, je weet maar nooit tenslotte
pi_73386835
Happy mooie foto's!

Duchess, wat een naar nieuws voor je vriendin... wel stoer van haar dat ze toch naar jullie kraamfeest is gekomen.

Met mij gaat alles prima, ga me zo aan kleden en dan de bovenverdieping maar ff stoffen en zuigen.
Sorbootje klinkt als of je last hebt van nesteldrang
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:42:13 #13
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_73386857
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
CP, Octo en Tan hiep hoi voor jullie goede echo's ! Bij de 1 een knipperd hartje, bij de ander een meisje en bij de andere een verdwenen echoende focus.

@ Bucko, meestal ga je pas met 6 cm ontsluiting richting het ziekenhuis (hier bij de verloskundige praktijik in 020 dan), dus meestal nog genoeg tijd om de hond te laten lopen en dan hoeft hij meestal ook geen uren thuis te wachten tot het baasje terug komt. En anders vraag je toch even aan de buren (als je ze mag) of ze evt de hond een blokje om kunnen laten?
ok, dat hoopte ik zelf ook al, of het moet al een supersnelle bevalling zijn, maar dan zal ik het ziekenhuis niet eens halen.
we hebben ook twee katten die alleen binnen mogen blijven...ben veel te bang dat die wegkomen.... ja ik weet het..ik ben over bezorgd
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:50:28 #14
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73387067
Hallooww! Hoe is het met de dames hier? Ik zie dat Martine nog niet zo ver is gekomen, jammer! Ik ben benieuwd, zijn Sorbootje en Het-is-mij al gespot? Is Sorbooje al gespot? Ben benieuwd!

En wat een geweldige echo's zie ik voorbij komen! Gefeliciteerd dames, wat zijn ze mooi
Octo een meisje
CP! En knipperttje!
Happy, wat een práchtige foto's, ik vind ze er anders geweldig lief uitzien
Tan, dát klinkt heel fijn

DuchessX, wat een naar nieuws van je vriendin, en wat lief dat ze toch naar jullie babyshower is gekomen! Hoe was het verder eigenlijk? Naar jullie zin gehad?

Hey Twinkly, da's ook toevallig, ik had het er toevalling over met mijn lief vanochtend dat ik nog maar 2 broeken heb die écht lekker zitten (waarvan er 1 een joggingsbroek is ) en dat dat eigenlijk best lastig is. Jij hebt dat dus ook, bluh he?

Davinia, wat een rare droom inderdaad.. Maar wat iemand anders ook al zei, ik heb ook wel eens zoiets gedroomd over mijn oma en ik vond het op de één of andere manier een troost dat ik haar tóch heb kunnen vertellen wat ik nog had willen zeggen. Ik hoop dat jij er ook iets fijns uit kunt halen, al begrijp ik best dat het ook een behoorlijke confrontatie is met het gemis dat je hebt.

Hiero ondertussen toch een beetje straf van van het weekend, ik ben echt volledig afgedraaid en mijn rug doet zeer. MAAR! Heb wel opnieuw normaal mijn bed uit kunnen komen, ookal heb ik dus wel weer liggen vechten om ruimte vannacht.. Volgens mij komt het dus niet doordat ik gisternacht in een ander bed sliep cq een bed voor mij alleen had, maar doordat mijn lijf nu dus meer hersteltijd heeft dan toen ik nog werkte! Dat vind ik wel een waard (ookal heb ik nog niet echt het idee dat ik nu heel lang thuis zal zijn )..

En dan nu.. Tijd voor een tukje (Dat is dus welgeteld 4 uur nadat ik mijn bed uit ben gekomen )
3!
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:02:04 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73387331
oeps sorry, kon op de iphone niet zien dat ik hem sloot\
pi_73387332
Bucko daar moet je je helemaal niet druk om maken joh.
Wij hebben hier toen de weeen begonnen nog lekker met zijn allen de hond uit gelaten. Af en toe even stoppen om een wee weg te puffen Toen ' s avonds de weeen erger werden is R snel met de hond naar beneden gelopen. Daarna moesten we naar het ziekenhuis. R kwam pas om 5 uur ofzo weer thuis. Die is toen direct weer naar buiten gegaan. Scheeld dat die van ons altijd in de bench slaapt. Maar als ie een plas ofzo in de kamer had gedaan had ik in dit geval ook niet erg gevonden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73387390
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:50 schreef Incantrix het volgende:
Is Sorbooje al gespot? Ben benieuwd!

TSSSK Ik onderbreek mijn poetssessie nu al meerdere keren om hier te posten.... en ik word gewoon niet gezien

Maarreh, slaap lekker meid! Misschien trek je er wat van bij na je zware weekend!
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:07:06 #18
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73387461
mooie echo's zien voorbijkomen...

voor de nieuwe zwangere die ik ben vergeten nogmaals welkom en gefeliciteerd...
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:09:57 #19
95408 Incantrix
pi_73387525
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:04 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

TSSSK Ik onderbreek mijn poetssessie nu al meerdere keren om hier te posten.... en ik word gewoon niet gezien

Maarreh, slaap lekker meid! Misschien trek je er wat van bij na je zware weekend!
Sniff! Ik ben zo moe dat ik scheel kijk geloof ik, haha! Had ook ff niet de energie om de topics helemaal door te pluizen dus had ff globaal bijgelezen sowwy

Poets ze in elk geval, ik lig nu lekker op de bank en hoop idd op een fijn bijtrek-tukje, haha!
3!
pi_73387698
Icantrix, slaap lekker!
Happy en CP mooie echo.... Tan, wat fijn dat je echo nu gewoon 100% goed was

Sorboo aan de poetsdrang???!!!
Hier alles rustig en ik ga nu gezellig met een vriendinnetje lunchen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_73387746
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:38 schreef Bucko het volgende:
even een vraagje.....

hoe doen de hondenbezitters dit onder ons? We hebbben een grote hond die we niet zomaar even ergens kunnen langsbrengen..hij zit volop in die puberteit enzo , verder heel lief hoor
Maar ik vraag me dus af als de bevalling echt gaat beginnen (ik wil in ziekenhuis bevallen) is er dan nog tijd genoeg om de hond even uit te laten. Misschien een hele stomme vraag, maar ik wil met een gerust hart kunnen bevallen. Ik stel me dan voor dat mijn partner nog snel de hond uit laat en ik eventueel even wacht of al met de verloskundige naar het ziekenhuis rijdt...niet ideaal maar goed..

Is dit raar gedacht, hoe lossen jullie zoiets op en hebben we er wel tijd allemaal voor?

poeh..hier begiint lanngzaam de stress te komen..morgen 31 weken
Dit probleem kan ik even niet voor je oplossen, maar zoals al eerder gezegd; misschien zijn buren een optie, en tegen de tijd dat je naar het ZH gaat ben je al een tijdje bezig....

Ik heb nog wel een vreemde tip voor je:
Toen ik zwanger was van zoonlief heb ik een paar weken voor de bevalling een vrij echte pop gekocht en ben daar mee gaan tutten en op m'n arm gaan lopen, zodat de hond kon wennen aan het feit dat zij niet meer het schatje in huis was.
De dames bij de Blokker keken me aan alsof ik ze niet allemaal op een rijtje had maar toen het een paar maanden nadat mijn zoon geboren werd in een gezin met een St. Bernard (nota bene) mis ging, was het ineens: "U was toch die mevrouw die die pop kocht om de hond te laten wennen? Nou begrijp ik het"

Ons "wat doen we met de hond" probleem hoefde overigens niet opgelost te worden, want die lag de dag voor de bevalling met spoed bij de dierenarts op de operatietafel (maagomdraaing) en gezien ik toen al een flink tijdje weeën had besloot de dierenarts de hond daar maar een nachtje extra te laten herstellen.
pi_73387769
Ja beetje poetsdrang idd... maar nu moet je weten dat ik normaal juist helemaal geen poetsdrang heb en het dus geen overbodige luxe is. Er ontstonden zo langzamerhand nieuwe levensvormen in onze badkamer.
pi_73387834
geefnikshoor Incantriksie!
pi_73387892
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:20 schreef Sorbootje het volgende:
Ja beetje poetsdrang idd... maar nu moet je weten dat ik normaal juist helemaal geen poetsdrang heb en het dus geen overbodige luxe is. Er ontstonden zo langzamerhand nieuwe levensvormen in onze badkamer.
Ben je niet gewoon bang dat de kraamverzorgster met een afkeurende blik de kraamkamer binnenkomt?
pi_73387930
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:25 schreef Soneal het volgende:

[..]

Ben je niet gewoon bang dat de kraamverzorgster met een afkeurende blik de kraamkamer binnenkomt?
Eh ja, dat staat er toch eigenlijk stiekem?
pi_73387961
Trouwens, mijn lief heeft het goed bekeken. Die ontwikkelt een heel apart soort nesteldrang. Hij roept dat de badkamer hooooognodig schoongemaakt moet worden. Gaat vervolgens zijn hele weekplanning doornemen om te concluderen dat hij er geen tijd voor heeft.

En wie staat er un te poetsen?
pi_73388137
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:26 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Eh ja, dat staat er toch eigenlijk stiekem?
Eigenlijk wel ja.... maar daar hebben we het niet over
Trouwens, misschien is het hele principe van "nesteldrang" daar wel op gebaseerd.... dat we ons bij voorbaat al kapotschamen voor de kraamhulp
pi_73388170
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Soneal het volgende:

[..]

Trouwens, misschien is het hele principe van "nesteldrang" daar wel op gebaseerd.... dat we ons bij voorbaat al kapotschamen voor de kraamhulp
Bij mij wel in elk geval.
pi_73388175
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:20 schreef Sorbootje het volgende:
ik heb dus vanochtend ook de badkamervloer lopen schrobben en dat heeft heul niks te maken met de kraamzorgintake a.s. donderdag

Vandaag 34 weken
pi_73388254
Whahaha hilarisch dit, nou snap ik ook waarom ik daar destijds geen last van had: mijn flat was nog niet klaar, en ik zou daar sowieso niet in m'n uppie gaan wonen terwijl ik ieder moment kon bevallen, dus ik zat tot ruim een maand na de bevalling bij m'n ouders in huis, geen enkele last van nestel- en of poetsdrang gehad
pi_73388417
Goedemorgenmiddag allemaal.

Voor alle goede echo's, dat moet een hele opluchting zijn! En Tan, ik ben heel blij voor je dat je je vorige zwangerschap nu een beetje kan los laten en kan gaan genieten van deze... En Happy een meisje, wat leuk!

Incantrix, wat fijn dat je lijf wat beter reageert met niet werken. Dan voel je je meteen een stuk prettiger. Enne, slaap lekker.

Martine, succes. Ik hoop voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten.

Sorbo, Bovenaan! Spannend!!

Duch, wat een vreselijk nieuws van die vriendin van jou. Echt niet iets wat je wilt meemaken. Toch heel fijn dat ze zo blij voor jullie kan zijn. Ook knap.

Lijnloos, dat lijstje gaat inderdaad veel te snel... Toen ik hier begon met posten stonden er nog zoveel mensen voor me.. Nu nog maar 12!

Met mij weer alles prima. Ik heb een week vakantie, dus kan ik even bijkomen van vorige week met alle commotie over de groei van ons ventje. Na deze week ga ik nog voor anderhalve week halve dagen werken en dan begint mijn verlof (ook dat komt opeens belachelijk snel dichterbij, natuurlijk ook omdat het al twee weken eerder begint dan gepland)
Vanmorgen naar de vk geweest, en ik ben weer goedgekeurd. Gewicht en bloeddruk prima. We moesten nog even lachen omdat m'n bloeddruk vorige week in het ziekenhuis 140/90 was, terwijl ik bij de vk altijd rond de 120/80 zit. Toen ze me aan de CTG hebben gehangen en elke 5 min mijn bloeddruk hadden gemeten, was die ook netjes rond de 120/80. Oftwel, ik was blijkbaar erg zenuwachtig tijdens die eerste meting in het ziekenhuis....

Ze heeft mijn baarmoeder opgemeten en die was nu 27,5 cm en ik ben nu 31 +4, oftewel dat klopt precies Dat is ook de eerste keer, vorige keren lag het altijd 2 cm lager dan zou moeten... Dat was ook de reden voor de groeiecho.
Het enige minpuntje is dat ons ventje nog steeds in een stuit ligt. Hopelijk wil hij nog draaien, hij heeft nog even de tijd...

Dussss, volgende week dinsdag de tweede groeiecho, als dan alles ok is, ben ik weer helemaal happy, maar ik maak me nu al een stuk minder zorgen omdat mijn baarmoeder het goede formaat heeft.
pi_73388485
22 mei 2010: Baldria
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983
31 mei 2010: CrazyPrincess

psst, Faja, het staat nu niet op volgorde!

Dames met goeie echo's en goed nieuws: Super!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:55:24 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73388629
aoraki, wat fijn dat je bm goed geogroeid is!

geheel off-topic: mn telefoon is dood verklaard! Ik krijg een nwe! vandaag of morgen.
dan is het wel heel handig dat ik op 5 min rijden van mn werk woon! dan hoef ik niet moeilijk te doen en hoeven ze bij de ict-desk ook niet te weten dat ik eigenlijk niet meer werk
pi_73389074
Aoraki wat super dat de groei van je baarmoeder weer op schema ligt!!! Wat veranderd dat snel, rust kan dus echt heel veel verschil maken!
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Soneal het volgende:

[..]

QFT! Maar cake bakken dan?

Haha Icantrix dat is precies hetzelfde als bij mij inderdaad. Ze zeggen wel dat die broeken de hele zwangerschap meegaan maar dat is gewoon een leugen! Bij mij is het in ieder geval echt de buik die te groot is, mijn benen zijn ook wel dikker maar dat is niet het grootste probleem in die spijkerbroeken.
Ik had wel eventjes op MP gekeken vanmorgen maar er stond niet echt veel op in mijn maat en ik ben bang dat ik zo'n broek dan nog niet pas omdat ik niet kan testen of hij goed zit voor ik hem koop. en ik was ook wel een beetje in een muh-bui waarin ik alles stom vond

Oh ik vergeet de echo's van Happyme!!
Ik vind ze mooi hoor! Vooral die tweede, lief dat profieltje met dat handje

Sorbo is uw hulp in huis
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73389305
Tan, wat een geruststelling! Wat fijn trouwens dat je een extra echo kreeg

Happy, mooie foto's! Vooral die met het handje bij het gezichtje Echt zo bijzonder om die beelden te zien he?!

Aoraki, goed nieuws! Gelukkig dat de kleine toch goed groeit. En van die stuit, hij heeft nog even de tijd om te draaien dus kan zomaar helemaal goed komen te liggen hoor

WupWup,woehoeee mijlpaal, even juichen voor je 34 weken

Hier alles best, werk gaat goed, wel iets sneller moe, kan echt op ieder tijdstip in slaap vallen momenteel.
Oja, sinds een paar dagen kramp in kuiten 's nachts/'s ochtends bij het opstaan, even een aantal seconden zooooo zeer doet dat de rest van de dag voel ik dan nog spierpijn in kuiten.
Zit nog steeds op een grote roze wolk, heb tot nu toe echt een superzwangerschap nog maar 6 dienstjes werken en dan verlof, ik tel nog net de uren niet af
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:32:52 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73389557
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:58 schreef happyme28 het volgende:
Asy, ik ben jaloers ik wil ook thuis op de bank ipv hier op mijn werk. Beeb voel ik ook gelukkig, dus daar hoef ik niet meer jaloers om te zijn Steeds vaker en duidelijker trouwens
Dat was voordat ik naar mijn werk vertrok

octopussy, een goede echo en een meisje!!
CrazyPrincess een knipperend hartje

Twinkly, gewoon nog een nieuwe broek aanschaffen hoor!

Davinia

Tan, ook goed nieuws voor jou dus!

Bucko, daar heb ik verder nog niet over nagedacht. Ik ga ervanuit dat de honden het wel volhouden totdat we terug zijn. Of dat er tijd genoeg is voor manlief om even tussendoor naar huis te gaan.
Als dat allebei niet kan dan, hoop ik dat we mijn zusje kunnen inschakelen

happy, mooi

Duchess hebben jullie wel een mooi kraamfeest gehad?

Incantrix kan normaal uit bed!

Met Aoraki en beeb ook alles goed

En Poppejans bijna verlof!

En sex: nou hiero wel zin maar bijna onmogelijke opgave...
pi_73390598
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:32 schreef Asyniur het volgende:

En sex: nou hiero wel zin maar bijna onmogelijke opgave...
Oh? Hier wil het nog prima Ik zou wel vaker willen maar mijn vriend vind mijn buik niet aantrekkelijk
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:15:55 #38
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73390610
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:47 schreef Aoraki het volgende:
En Happy een meisje, wat leuk!
Het is een mannetje Octopussy krijgt een meisje

Fijn dat je groeiecho zo mooi was.

Oh en een dikke voor Asy, die ook aan het werk moest
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:27:31 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73390858
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:15 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh? Hier wil het nog prima Ik zou wel vaker willen maar mijn vriend vind mijn buik niet aantrekkelijk
Echt? Wat jammer joh! Manlief zegt er eigenlijk weinig over maar in elk geval niet dat hij mij(n buik) niet meer aantrekkelijk vindt...
Nee hier vanwege die bekkentrubbels. Dat gaat dan gewoon niet zo handig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73391248
haha asy sorry moet daar erg om lachen...

mn lief vind me nog wel aantrekkelijk maar ik vind me zelf nou niet echt sexy meer. hopelijk komt t allemaal weer goed na de bevalling.
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:45:26 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_73391297
Nou, vanochtend redelijk goedgekeurd, vanmiddag wat minder.

Vandaag echt gewoon in tranen gezeten bij de gyn omdat het alles behalve lekker gaat de afgelopen dagen. Nogmaals gevraagd naar de mogelijkheden wat betreft het inleiden met 37 weken, wilde ze eigenlijk daar nog niets over zeggen en de boel maar open laten, maar dat ze haar best ervoor gaat doen dat ik de 38 weken haal.
Ammehoela, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres! Je gaat me niet 2 weken geleden vertellen dat we in ieder geval de 37 weken moeten halen en het dan naar de 38 weken tillen. Gelukkig was Bert mee en vroeg hij waarom het nu ineens anders was dan de vorige keer (en op zich was de uitleg heel plausibel hoor, maar dat soort veranderingen moet je bij mij gewoon niet doen). Ik heb daarnaast aangegeven dat ik toch echt een datum wilde horen en dat die vastgelegd moest worden, dus ik heb mijn datum. Niet mijn favoriete datum, maar wel eentje waar ik nu naar toe kan gaan leven en waar ik me op in kan gaan stellen. Natuurlijk houden kinderen zich niet aan afspraken, dus eerder kan altijd, maar ik heb vrede met deze datum (hey, ik ben allang blij dat ik een datum heb ).
De echo zag er goed uit, ook al blijft het een kleintje, maar mijn HB was nog steeds maar 4,4, ondanks de extra ijzerinfusen die ik gehad heb. Dat is toch wel minder, want met een HB onder de 6 is een bevalling niet echt een pretje. Volgende week dus nog een keer HB laten prikken en dan ga ik aangeven dat ze desnoods maar een bloedtransfusie moeten doen, daarmee ging het de vorige keer wel met sprongen omhoog.

Helaas had ze niet echt een oplossing voor de problemen waar ik tegenaan loop, behalve opname in het ziekenhuis. Ja, erg fijn, maar als je 2 a 3 keer per dag in bad ligt omdat de pijn in je buik niet te harden is, dan gaat dat nogal moeilijk in het ziekenhuis. En dan is er wel een badkamer bij de verloskamers, maar dan ben je van veel meer mensen afhankelijk. Hier thuis heb ik gewoon een bepaald ritme waarin ik leef en dat krijgen ze in het ziekenhuis niet voor elkaar en ik zie het ook niet zitten om weet ik hoe lang weer in het ziekenhuis te liggen, dat is ook helemaal niet goed voor Ruben en Bert.

Al met al al halverwege de dag een flink bewogen dagje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:46:09 #42
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73391324
asy! Herkenning
pi_73391429
Troel jeetje wat een drama allemaal... weet niet zo goed wat ik moet zeggen behalve dan sterkte meid
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:50:50 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73391474
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:46 schreef DaviniaHR het volgende:
asy! Herkenning
Aah, gelukkig zijn we dus niet de enige

Troel, fijn dat je een datum hebt. Je bent er bijna, nog 'even' volhouden nu
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:52:42 #45
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73391532
jeetje troel wat een verhaal en wat zal jij je naar voelen met je HB van 4,4! daar wordt je echt enorm flauwtjes van! zelfs al lig je de hele dag in bed.....
en zo moet je ook nog ff gewoon blijven functioneren?
fijn dat je toch nu een datum hebt kunnen regelen en je gewoon weet waar je aan toe bent....
hoop dat je de laatste periode nog een beetje vol kunt houden, want het klinkt mooi ******.

geeft troel een dikke

en Asy je bent hilarisch zie het helemaal voor me.

en over Sorbo en haar liedje? ik rij als ik naar mijn werk kom, altijd langs een busje van Sorboo en moet dan altijd aan onze Sorbo denken... haha best grappig eigenlijk....

en ik heb een verduisterend rolgordijn gekocht net, waar ik heeeeeeeeeeeel blij mee ben.
(nu alleen nog ff versmallen en ophangen en kijken hoe het staat )
pi_73391561
Asy!

Jeumig Troel, wat een gelazer! Sterkte meid!
pi_73391623
Haha toch fijn dat je dan even aan me denkt BJ

Maar jullie moeten niet denken dat ik Sorbo heet omdat ik van poetsen houd! Ik had ooit een cavia die op een afwasborstel leek en die had ik dus Sorbo genoemd... daar komt 't van..

* Sorbootje wil niet dat men een verkeerd (poetserig) beeld van haar krijgt
pi_73391665
Asy ook hier herkenning. De toevoeging: "Tja, ik doe het vooral voor jou, voor mij is het heus niet lekker meer" is meestal de nekslag voor de wilde plannen.. Maar toch is de frequentie nog best heel goed
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:57:12 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_73391679
Oja, en de vitamine K injectie van vandaag deed zowaar alleen bij het zetten pijn

En de man die wegviel in het bed naast me, was gelukkig alweer bij voordat de crashcar er was

Best een fijne dag vandaag toch

dank meiden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73391681
Asy!
Wel klote zeg, dat het echt niet meer lukt. En gewoon jij op je rug, lukt dat ook niet meer dan? Dan hoef je verder ook geen rare positie aan te nemen?

Oh Troel wat klote dat het zo rot gaat.. En wel een datum! Dat is fijn! Vertel es! En dat ze je nog een week langer wilde laten lopen is echt niet tof. Fijn dat het nu wel anders kan. Nog ff en je hebt nog een wolk in je armen!
pi_73391795
Troel, wat k*t allemaal! Wel fijn dat je een datum hebt, dat dan weer wel. maar verder... dikke
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:02:22 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_73391855
Oja, en ook al ligt de datum binnen de nu en drie weken, ik doe niet aan vervroegde meldplicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73391865
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:40 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
...
Blijf het gewoon raar vinden dat er binen ong.2,5 week een beebs hier in huis is en ook met de bevalling zeg maar dat het zo ineens kan gebeuren, lijkt me zo raar dat het je ineens kan overkomen.
...
Het-is-mij ik begrijp je helemaal. Je leven gaat straks van het een op het andere moment totaal veranderen, maar je merkt daar nu nog niets van... je weet alleen het kan nooit langer dan drie weken meer gaan duren... Onvoorstelbaar!

CrazyPrincess wat fijn dat jullie het knipperende hartje hebben gezien, het is julile zo gegund!
Ook voor alle anderen met goed nieuws

Sorbootje, hier heeft mijn moeder de badkamer-nesteldrang... ze kwam alleen even stofzuigen maar heeft direct toch ook de hele badkamer nog maar even gedaan! Verder heb ik zelf al een paar maanden last van nesteldrang, alles in huis is geordend, uitgezocht, schoongemaakt, gestreken, het is nog nooit zo netjes geweest. Elke keer als iemand zegt, als je straks gaat schoonmaken gaat het beginnen moet ik zo lachen, dan had ze er al maanden moeten zijn hihi... maar wie weet dat het voor jou wel geldt
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:09:04 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73392066
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Vlindur het volgende:
Asy!
Wel klote zeg, dat het echt niet meer lukt. En gewoon jij op je rug, lukt dat ook niet meer dan? Dan hoef je verder ook geen rare positie aan te nemen?
Trust me, de rare posities zijn verleden tijd
de beschrijving was gewoon ik op mijn rug
pi_73392087
Troel, dat klinkt echt k*t... wel fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven, dat geeft misschien toch wat meer rust. Ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen met zo'n laag Hb. Ik voelde me met een Hb net boven de 7 jaren geleden al niet bijzonder, laat staan met 4,4...
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:10:07 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73392105
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef Troel het volgende:
Oja, en ook al ligt de datum binnen de nu en drie weken, ik doe niet aan vervroegde meldplicht
Ja hé! Das heul niet eerlijk!
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:11:46 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_73392159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja hé! Das heul niet eerlijk!

Als je zo gaat doen, doe ik straks helemaal niet aan meldplicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:14:21 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73392251
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je zo gaat doen, doe ik straks helemaal niet aan meldplicht
hmm
* Asyniur gaat bedenken waarmee ze Troel kan omkopen...
pi_73392429
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Trust me, de rare posities zijn verleden tijd
de beschrijving was gewoon ik op mijn rug
Oh hihi
Ach, dan hebben we altijd nog het hand en mondwerken he
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:26:53 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73392716
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh hihi

Daar laat ik me verder niet over uit
pi_73392735
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Oh hihi
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:29:10 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_73392793
Zelfs al zou ik er de puf voor hebben: ik zou om de haverklap aanwijzingen roepen tegen de baby over voeten uit mijn zij halen, waardoor je volgens mij binnen no time in een lachstuip ligt en er van seks toch al niets meer komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:29:52 #63
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73392815
Ik ben gelokt door Asy op PM en ik kan het niet laten...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:32:00 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73392872
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:29 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben gelokt door Asy op PM en ik kan het niet laten...
SPOILER
Ik heb je heul niet gelokt!
Die buik is het probleem (nog) niet, dat bekken icm de ischias

Maar dank voor de tips! Misschien moeten we er een topic voor openen?
pi_73392873
Oh damn wat zijn we offtopic
Troel, ik heb het geluk dat Tinus tijdens dat soort gebeurtenissen tot nu toe muisstil is
Maar ik ben dan ook de 30week nog niet voorbij
pi_73392894
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Open jij hem dan? Eens kijken hoeveel ONZ mensen komen rellen
pi_73392929
Jee Troel een Hb van 4,4 Je zal er inmiddels wel redelijk aan gewend zijn, maar jeetje wat zul je je beroerd voelen zeg. Alle sterkte gewenst maar weer.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:34:20 #68
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73392930
hernoem het topic naar zwangerschap, geboorte en wat eraan vooraf ging?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73392931
En als je een harde buik bezorgt doet ie tenminste iets goed
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:35:28 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_73392972
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:32 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb je heul niet gelokt!
Die buik is het probleem (nog) niet, dat bekken icm de ischias

Hebben jullie een bad? Als je bad lang genoeg is kan dat ook een uitkomst zijn (maar ik weet dan niets van bekken of andere pijntjes, geen idee of het daar tegen helpt, maar het scheelt in de dikke buik )

En NEE DAT is dus niet de reden dat ik 2 a 3 maal daags in bad zit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:36:07 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_73392995
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:34 schreef Ca.ra het volgende:
hernoem het topic naar zwangerschap, geboorte en wat eraan vooraf ging?
en je erna een tijd moet laten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:36:30 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73393007
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:34 schreef octopussy het volgende:
En als je een harde buik bezorgt doet ie tenminste iets goed

En Ca.ra, dit gaat er helemaal niet aan vooraf... Dit is tijdens
pi_73393145
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Hebben jullie een bad? Als je bad lang genoeg is kan dat ook een uitkomst zijn (maar ik weet dan niets van bekken of andere pijntjes, geen idee of het daar tegen helpt, maar het scheelt in de dikke buik )

En NEE DAT is dus niet de reden dat ik 2 a 3 maal daags in bad zit
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:42:24 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73393233
Hier maar verder dan?

Troel
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:02:30 #75
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_73393876
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:02 schreef MeNicole2 het volgende:
Bucko daar moet je je helemaal niet druk om maken joh.
Wij hebben hier toen de weeen begonnen nog lekker met zijn allen de hond uit gelaten. Af en toe even stoppen om een wee weg te puffen Toen ' s avonds de weeen erger werden is R snel met de hond naar beneden gelopen. Daarna moesten we naar het ziekenhuis. R kwam pas om 5 uur ofzo weer thuis. Die is toen direct weer naar buiten gegaan. Scheeld dat die van ons altijd in de bench slaapt. Maar als ie een plas ofzo in de kamer had gedaan had ik in dit geval ook niet erg gevonden.
heb je ook helemaal gelijk, maar ik ben nogal van het plannen normaal. En dity is nu zo'n situatie waar ik weinig kan plannen
Gelukkig kan onze hond ook goed en lang alleen blijven...als hij maar even goed uit is geweest. Lig ik me dadelijk daar tussen de weeen door om de hond druk te maken...haha
pi_73393955
Ik loop enorm achter met lezen. Maar kom wel nog even melden dat het hier waarschijnlijk mis is.
Ik heb sinds gisteravond bruinige afscheiding en ondertussen word het steeds erger en ook wat roder qua kleur. Nog geen buikpijn maar wel een rare druk van onderen.
Heb de verloskundige gebeld en gevraagd hoe nu verder en de assistente zou de verloskundige terug laten bellen, maar tot op heden nog niks gehoord. Als het mis gaat kunnen zij er toch ook niks aan doen.

Verloskundige heeft net gebeld en heb voor as. vrijdag middag een afspraak om te kijken of ik schoon ben of dat er heel misschien toch nog iets zit.

Voor de rest van de dames hier heel veel succes en geniet van jullie zwangerschap.

[ Bericht 10% gewijzigd door MsDynabite op 05-10-2009 16:14:00 ]
pi_73394178
MsDynabite, het enige (hoe spijtig het ook is) wat jij en de verloskundige kunnen doen is kijken of het bloeden door zet. Bruin bloed is meestal niks ernstigs maar rood bloed kan duiden op een aanstaande miskraam. Maar dat heeft ook weer te maken met de hoeveelheid en of dat gepaard gaat met krampen. Ik heb 1 keer een miskraam gehad en dat was hevig bloed verlies met heel veel kramp (en dan heb je het over 1 maandverband per uur verwisselen). En ik heb bij mijn eerste en tijdens deze zwangerschap (met de zwangerschap van onze zoon had ik er geen last van) ook eerst bruin en daarna rood bloed verloren maar dat was vrij weinig en mijn dochter is nu 5 jaar en ik ben inmiddels 25 weken zwanger van OF een voetballertje OF een kickboksertje.

Je kan vragen aan de verloskundige of ze misschien een echo kunnen laten maken maar mijn verloskundige zei tegen mij dat het pas vanaf 8 weken zwangerschap kon. Eerder had het geen nut omdat er nog weinig te zien viel (o.a. hartactiviteit).

Heel veel sterkte in ieder geval. Die ongerustheid is niet niks.
pi_73394288
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:05 schreef MsDynabite het volgende:
Ik loop enorm achter met lezen. Maar kom wel nog even melden dat het hier waarschijnlijk mis is.
Ik heb sinds gisteravond bruinige afscheiding en ondertussen word het steeds erger en ook wat roder qua kleur. Nog geen buikpijn maar wel een rare druk van onderen.
Heb de verloskundige gebeld en gevraagd hoe nu verder en de assistente zou de verloskundige terug laten bellen, maar tot op heden nog niks gehoord. Als het mis gaat kunnen zij er toch ook niks aan doen.

Verloskundige heeft net gebeld en heb voor as. vrijdag middag een afspraak om te kijken of ik schoon ben of dat er heel misschien toch nog iets zit.

Voor de rest van de dames hier heel veel succes en geniet van jullie zwangerschap.
Hmm ik lees net hier even : http://www.medischforum.nl/onderwerp/1934
Ik zou toch richting je huisarts gaan dan dat er eens iemand jou terugbelt.

Ik denk dat het belangrijk is om te zien/weten hoe het met het vruchtje is en of je idd geen miskraam krijgt/hebt gehad.
♥ K, N, R en F ♥
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:26:22 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73394566
Ach msdynabite, ik hoop zo dat het niks is...
pi_73394575
Hoihoi! Wij zijn terug

Hilarisch om hier terug te lezen

Ms Dynabite, dikke knuffel en heel veel succes. Spannend nu!
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:31:51 #81
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73394737
Zo, eindelijk tijd om te reageren! Ik heb nog geen tiet gehad om terug te lezen!

Zoals mijn zussie al heeft gemeld is vrijdag om 1635 Alexa geboren na mijn ingeleide bevalling. Het is allemaal ontzettend snel gegaan:
0900 vliezen gebroken
1100 hormonen
1200 regelmatige weeen
1430 5 cm
<weeenstorm>
1600 10 cm
1635 was mevrouw er!
SPOILER
1930 waren we lekker thuis met zijn drieeen

Het is een hittepit, borstvoeding loopt goed zodra het snel lukt, anders is het krijsen. Overdag slaap ze goed, 's nachts is het nog nachtbraken voor ons drieen. Maar als ze dan lekker bij je slaapt...

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_73394833
AAaaaaaah Takkembah, wat een mooi meiske is Alexa
Gefeliciteerd! En wat fijn dat het allemaal lekker loopt!
pi_73394873
Wow troel, heftig. Goed dat je zo op je strepen bent gaan staan Sterkte
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:35:42 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73394876
Mooi grietje Takkembah!
pi_73394983
Takkembah wat een schatje

Ik heb net het plafond nog een keer geverfd, tenminste een deel. We zijn nu aan behangen toe!
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:40:40 #86
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73395050
Takembah wat een mooierd!!

Heb even geen tijd om de rest bij te lezen

05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_73395169
Yay Vlindur!
Wat knap trouwens nu nog een plafond verven Moet er niet aan denken!
pi_73395194
Takkembah wat een droppie is Alexa.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:46:28 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73395222
ahhhh wat een schatje Alexa

Voor Dynabite een dikke

en ik heb net de rolgordijnen op maat gemaakt.... Nu alleen nog ff op zoek naar iemand met een accuschroefboormachine
pi_73395237
Stelletje doe-het-zelvers hier
pi_73395445
Nouja zeg Troel dat ze nu weer probeerde te rekken Gelukkig heb je nu wel een datum en weet je in ieder geval waar je aan toe bent, langer dan dat ben je niet zwanger Wat vervelend dat het ijzergehalte in je bloed niet omhoog gegaan is, wat is er tegen een bloedtransfusie tijdens de zwangerschap eigenlijk?

Takkembah wat een mooi meisje *rammel*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:52:38 #92
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73395461
haha nou zo handig ben ik helemaal niet hoor maar eens moet de eerste keer zijn, dus ik heb het er maar op gewaagd, en ging super...
ben heel benieuwd hoe het straks lijkt!
pi_73395473
msDynabite, wat vreselijk verdrietig om zo in onzekerheid te zitten, ik hoop toch dat het bloedverlies gauw stopt en het toch goed blijft gaan.Sterkte!

Troel, jemig wat een vervelend gedoe heb jij rondom je zwangerschappen (gehad)! Fijn dat je toch wel een datum gekregen hebt, toch iets om naar uit te kijken en wie weet komt de baby vanzelf al wel eerder. voor de allerlaatste loodjes

Takkembah, wat een lieve foto van je kleine meisje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_73395743
MsDynabite was ontzettend k*t die onzekerheid, ik duim voor je dat het vals alarm is!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:03:57 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_73395940
MsDynabite, wat een verschrikking. Oew, ik kan het nog zo voor de geest halen en ik hoop echt van harte dat je heel snel geruststelling hebt, want die onzekerheid is echt killing!

Tja en waarom geen bloedtransfusie, geen idee eigenlijk, maar er zitten daar sowieso wel veel haken en ogen aan (maarja, liever voor de bevalling dan erna, want je moet er enorm van piesen). Als volgende week mijn HB nog zo laag is, ga ik dat ook aankaarten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73396080
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:03 schreef Troel het volgende:
Tja en waarom geen bloedtransfusie, geen idee eigenlijk, maar er zitten daar sowieso wel veel haken en ogen aan (maarja, liever voor de bevalling dan erna, want je moet er enorm van piesen). Als volgende week mijn HB nog zo laag is, ga ik dat ook aankaarten
Lol als dat piesen het ergste is
Maar ik kan me zo voorstellen dat je nu niet ook nog bloed moet gaan verliezen tijdens de bevalling Houd je helemaal geen Hb meer over!
pi_73396166
Jemug meiden wat gaan jullie weer snel (en wat een praat... [insert heilig boontje])

Takkembah, wat een mooi moppie! En zo leuk ook dat eigen willetje al (hoewel jullie misschien 's nachts liever iets anders denken) Geniet ervan met zijn 3-tjes!

Troel een dikke voor al dat gedoe zeg! Dat gemuts met later inleiden, geen datum, HB... je krijgt wel behoorlijk wat voor je kiezen op deze manier... maar goed om te horen dat het binnen nu en 3 weken klaar is

Ms Dynabite, wat een rottigheid Hoop voor je dat het toch iets anders is, maar anders heel veel sterkte meid!

Octo een meissie!!

Vlindur en BJ, stelletje klusmussen!

Poppejans al bijna aan het aftellen... schiet op he?!

Sorbootje is geen Sorbo, maar wel aan de schoonmaak... ach ja, gaat vanzelf weer over zegt men.

Asy.... ik zal zo ook es kijken in je nieuwe topic, maar snap het wel hoor. Hier nog steeds wel zin en het lukt ook wel, alleen vind mijn lief het dan halverwege nodig om iets te roepen in de trant van "Frummel oortjes dicht"... nou dan hoeft het van mij niet meer

Oh en Twinkly, voor het spijkerbroeken en leuke kleren complot...

Hier net weer ontwaakt uit mijn middagcoma (begin het steeds relaxter te vinden dat halve dagen werken)... en meteen gebeld door de kraamzorg voor intake. Over 2 weken komt ze al (moet dus voor die tijd nog effe nesteldrang krijgen). Helaas hebben we dan waarschijnlijk de meubeltjes voor de babykamer nog niet (stom babystore gezeur met uitstel) maar dan moet ze het maar erbij denken dat het goed is allemaal.
Morgen weer "lekker" richting ziekenhuis, kijken of de bloeddruk al wat is gezakt... mag het toch hopen met alle rust en pillen, maar goed, we zullen zien.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:14:45 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_73396330
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:07 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Lol als dat piesen het ergste is
Maar ik kan me zo voorstellen dat je nu niet ook nog bloed moet gaan verliezen tijdens de bevalling Houd je helemaal geen Hb meer over!
Vorige keer was ik 200cc verloren, dus dat viel wel mee.

Overigens: ik vraag me af of het HB van die kleine ook zo laag is Baby's worden geel vanwege het hoge HB wat ze in de baarmoeder hebben en dat wordt lager als ze geboren zijn (o.a. gok ik, maar dat is wat ik begreep via een verloskundige). Dat zou meteen verklaren waarom Ruben eigenlijk nauwelijks geel is geweest, die heeft natuurlijk ook een start gemaakt met al een heel laag HB.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73396514
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:09 schreef Lijnloos het volgende:
Oh en Twinkly, voor het spijkerbroeken en leuke kleren complot...
Ja! Het is een complot!!

Ik hoop dat je bloeddruk gezakt is

Troel een foetus heeft een ander soort hemoglobine dan een baby na de geboorte, Het foetale hemoglobine kan meer zuurstof opnemen en doordat het een hogere affiniteit voor zuurstof heeft dan het bloed van de moeder gaat er zuurstof naar het bloed van het kind. Het foetale hemoglobine wordt direct na de geboorte afgebroken en vervangen en het afbraakprodukt van bloed is de gele kleurstof ureum.
Maar ik gok dat een kind zoveel voedingstoffen aan de moeder ontrekt dat het zelf geen bloedarmoede heeft, zal ik eens op googlen
pi_73397109
hoihoi, ik ben 28 (huisarts), 29 (internet) of 30 (gyn) april uitgerekend. nog niet uit de gevarenzone, maar op de eerste echo is alles goed.

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:42:14 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_73397160
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef simmu het volgende:
hoihoi, ik ben 28 (huisarts), 29 (internet) of 30 (gyn) april uitgerekend. nog niet uit de gevarenzone, maar op de eerste echo is alles goed.

[ afbeelding ]
simmu!

Wat leuk! gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:42:28 #102
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73397172
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:46 schreef freecell het volgende:
Stelletje doe-het-zelvers hier
Ja, uhh... min ons dan Aannemers zijn druk boven. Ze schieten echt al onwijs op. Muren al helemaal kaal, muur is al weggebroken, lichtpunt is hersteld, plafond is gewit en ze zijn nu begonnen met stuccen van de muren

Takkembah, wat een dotje

MsDynabite, ik duim voor je dat het toch nog goed zit en het bloeden niet doorzet

Troel, wat laat, maar nog even een voor jou ook. Gelukkig dat er nu wel een datum vaststaat. Zet 'm op nog even

simmu, gefeliciteerd!! Zijn dat er nu 2 ??? Of kijk ik verkeerd?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 oktober 2009 @ 17:44:07 #103
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73397216
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef simmu het volgende:

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_73397250
gefeliciteerd simmu!
pi_73397258
Gefeliciteerd Simmu! Is het nou een tweeling?
pi_73397290
Simmu wat leuk Gefeliciteerd!! Zie ik nou twee vruchtzakjes??!
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:47:19 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_73397320
Dus het is niet raar dat ik dat dacht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73397337
Gefeliciteerd Simmu!!!
pi_73397341
Simmu, wat leuk! En ik denk ook twee vruchtzakjes te zien, klopt dat? Gefeliciteerd in ieder geval
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 oktober 2009 @ 17:48:23 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73397368
dat zou wel heel leuk zijn
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:48:39 #111
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73397374
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:47 schreef Troel het volgende:
Dus het is niet raar dat ik dat dacht
Hahaha, ik denk ik zet het er maar verlegen achter hihi
pi_73397393
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:21 schreef Twinkly het volgende:

[..]
Maar ik gok dat een kind zoveel voedingstoffen aan de moeder ontrekt dat het zelf geen bloedarmoede heeft, zal ik eens op googlen
[denkmodus]Eigenlijk zou theoretisch gezien het Hb van de foetus omhoog moeten gaan (wanneer de aanvoer van voedingsstoffen dat toe laat) om te compenseren voor de verminderde zuurstoftoevoer wanneer het Hb van de moeder laag is. Hmm [/denkmodus]
pi_73397429
Gefeliciteerd Simmu!!
En wat leuk, een 2-ling!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73397445
ja dames, jullie zien het goed, we krijgen 2 guppies. geen 1-eiige. ik verloor ook steeds 'stukjes', dus ik twijfelde eraan of alles wel goed was.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:50:58 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_73397450
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Twinkly het volgende:

[..]

[denkmodus]Eigenlijk zou theoretisch gezien het Hb van de foetus omhoog moeten gaan (wanneer de aanvoer van voedingsstoffen dat toe laat) om te compenseren voor de verminderde zuurstoftoevoer wanneer het Hb van de moeder laag is. Hmm [/denkmodus]

Dat zou verklaren waarom die ijzerinfusen geen reet helpen, alles gaat naar mijn parasietje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73397475
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef simmu het volgende:
ja dames, jullie zien het goed, we krijgen 2 guppies. geen 1-eiige. ik verloor ook steeds 'stukjes', dus ik twijfelde eraan of alles wel goed was.
Tof!! Ook dat alles goed is enzo!
pi_73397515
Simmu, gefeliciteerd en welkom hier natuurlijk... En 2 kleine wurmies!! Wellicht een koningspaar op koninginnedag dus?
pi_73397522
Dubbel gefeliciteerd simmu
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:54:18 #119
95408 Incantrix
pi_73397561
Och Troel, bah, wat een narigheid.. Fijn dat je uiteindelijk in elk geval die datum hebt gekregen, maar het is wel vervelend dat ze toch weer gaan lopen schuiven met data en weken, daar zou ik ook wel ff beroerd van zijn denk ik. hoor, ik las daarnet al dat je al wel weer aan het grijnzen gebracht was, dus dat is mooi

MsDynabyte, och nee toch, wat verdrietig! Ik ga gewoon heel hard duimen dat het een 'gewone' bloeding is zeg maar, en dat de zwangerschap niet ophoudt hiermee.. Sterkte!

Aoraki, fijn dat de centimeters nu beter waren

Sorbootje een

En Twinkly, bij mij is het probleem ook niet dat ik op de benen ben aangekomen ofzo, bij mij gaan de bovenste randen van de broek zelf (dus niet van de buikband) knellen óf de buikband met elastiek komt nog maar tot halverwege mijn buik en dat zit ook bluh. Ik ga gewoon lekker nog een joggingsbroek erbij kopen denk ik, dan ben ik maar lekker oncharmant

Asy en de rest, ik ga me zo ook eens bemoeien met jullie topic, haha!

Ooowww, Takkémbah!! Wat liehief! Geweldig zeg, heb je een goed gevoel overgehouden aan de bevalling wel? Ik hoop het, het resultaat mag er in elk geval wezen

Lijnloos, ik hoop dat de rust heeft geholpen En bij mij stond er nog geen meubel in (sterker nog, het zeil moest nog gelegd worden zelfs) maar ze heeft er helemaal niets over gezegd of gedaan.. Ben in elk geval blij dat je voor je gevoel iets aan die halve dagen hebt, op deze manier is het wat makkelijker te accepteren denk ik

Simmu, waaauuww, wat gaaf zeg, gefeliciteerd, en wat leuk, weer een aanstaande tweelingmama in dit topic Welkom!

Hiero lekker bijgetukt (maar nog steeds wel moei ) en ik heb net zo'n überschattig zwempakje voor beeblief gescoord bij Oeke! Ben helemaal fan Owja, en ik heb een leuke nieuwe el cheapo-duimring gekregen van lief, omdat ik nu echt vocht vast begint te houden past de ene na de andere ring niet meer, maar ik voel me al zo ontheemd zonder mijn eigen kleding, mijn eigen ondergoed en mijn eigen lijf dat ik er eigenlijk een beetje naar van werd dat ik nu ook al zonder ringen door het leven moest.. Lieffie he?
3!
pi_73397581
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef simmu het volgende:
Hoe weet je dat het tweeeiig is?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 oktober 2009 @ 17:57:08 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73397652
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:54 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het tweeeiig is?
ik vroeg me dat idd ook af hier staat iig een plaatje van een eeneiige
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:57:45 #122
95408 Incantrix
pi_73397665
Ik denk omdat er twee vruchtzakjes zijn dan?
3!
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:57:49 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_73397668
Dat kan je toch zien aan vruchtzakjes en dergelijke? Neem aan dat de gyn dat uitgelegd heeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:00:25 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73397749
Vlindur, na het lezen van het sex-topic, heb ik toch andere associaties bij "het plafond opnieuw witten"

simmu, gefeliciteerd, wat leuk! een tweeling!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:01:04 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_73397770
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Vlindur, na het lezen van het sex-topic, heb ik toch andere associaties bij "het plafond opnieuw witten"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:03:58 #126
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73397858
gefelicteerd Simmu! en wat leuk een 2ling!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:04:17 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73397870
Gefeliciteerd Simmu!
pi_73397889
Owh, ik heb het opgezocht. Er is waarschijnlijk maar 1 placenta. Bij een eeneiige tweeling zijn er altijd 2 placenta's
pi_73397981
gefeliciteerd Simmu!! en een tweeling ook nog
dubbel speelplezier voor Selene straks
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73398046
Simmu wat stoer!!!!!!
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh, ik heb het opgezocht. Er is waarschijnlijk maar 1 placenta. Bij een eeneiige tweeling zijn er altijd 2 placenta's
huh nee, twee hoor
http://www.meerlingen.org(...)=de-placenta-belicht

Troel parasietjes ftw!!

Ik heb precies hetzelfde Icantrix, en van die druk op mijn buik krijg ik harde buiken dus ik doe die broeken echt niet meer aan. Ik denk dat ik ook maar even door moet bijten en gewoon lekker oncharmant moet zijn de laatste weken
pi_73398062
quote:

Whaha, jeumig zeg! We hebben nog nooit jakkiebakkie gedaan in de kinderkamer!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:13:25 #132
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73398144
simmu wat leuk een tweeling Gefeliciteerd!
pi_73398157
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef Twinkly het volgende:
Simmu wat stoer!!!!!!
[..]

huh nee, twee hoor
http://www.meerlingen.org(...)=de-placenta-belicht

Troel parasietjes ftw!!

Ik heb precies hetzelfde Icantrix, en van die druk op mijn buik krijg ik harde buiken dus ik doe die broeken echt niet meer aan. Ik denk dat ik ook maar even door moet bijten en gewoon lekker oncharmant moet zijn de laatste weken
Dan klopt of mijn academisch boek niet, of ik lees het niet goed
pi_73398173
MsDynabite, ik hoop dat het meevalt, maar die onzekerheid is zwaar kloten. Sterkte!!

Simmu, gefeliciteerd! Wat leuk twee kleine Simmuutjes!

Ik ben klaar met de badkamer. Heb hem gelijk maar even een make-over gegeven. Was toch bezig

En nu ben ik een stoofpotje aan het maken en stoofpeertjes. Ik word helemaal huisvrouwig Ik denk dat ik maar gewoon zwanger blijf. Het bevalt (nou ja niet letterlijk) wel goed!
pi_73398197
de gyn zei dat hij dat kon zien aan de dikte van het 'tussenwandje' (of het bestaan van het tussenwandje, dat weet ik niet meer)
pi_73398204
simmu, wauw, gefeliciteerd!! 2 zelfs.......
pi_73398240
Woei! Gefeliciteerd, simmu!
pi_73398367
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:13 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Dan klopt of mijn academisch boek niet, of ik lees het niet goed
Maar je kan toch niet 1 placenta hebben bij een twee-eiige tweeling, de placenta is opgebouwd uit hetzelfde materiaal als het kind en een twee-eiige tweeling heeft twee verschillende genetische materialen.
Je kunt wel 1 placenta hebben bij een 1 eiige tweeling wanneer de afsplitsing vroeg gebeurd is.
pi_73398377
Whoeheee Simmu, gefeliciteerd! Misschien een gekke vraag hoor, maar ik denk dat ik ook best een beetje zou schrikken als ik van een tweeling in verwachting zou zijn. Wel heel blij maar ook iets als: Oje. hoe moet dat allemaal? Herkenbaar?
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:22:07 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73398396
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:09 schreef Lijnloos het volgende:
Asy.... ik zal zo ook es kijken in je nieuwe topic, maar snap het wel hoor. Hier nog steeds wel zin en het lukt ook wel, alleen vind mijn lief het dan halverwege nodig om iets te roepen in de trant van "Frummel oortjes dicht"... nou dan hoeft het van mij niet meer
Voel je niet verplicht hoor
ik moest wel even hard lachen om de opmerking van mijn jouw lief, wij maken er ook grapjes over maar het heeft ons de lust nog niet ontnomen

simmu, 2 beebjes zelfs! Van harte!

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 05-10-2009 18:56:38 (foutje) ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:22:58 #141
95408 Incantrix
pi_73398420
quote:

Dan moest hij wel érg hoge nood hebben om helemaal bij het plafond te komen
3!
pi_73398425
vooralsnog zit ik nog ff na te bibberen hoor ik weiger gewoon om verder te denken. we zitten nu iig niet op een flat 4 hoog zonder lift, dat scheelt al!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:24:18 #143
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73398457
Simmu, dubbel gefeliciteerd voor jou dan!

MsDynabite, veel sterkte. Ik weet niet goed wat te zeggen, er komt bij mij veel boven door jouw verhaal. Maar probeer moed te houden, want zonder dat je zekerheid hebt mag je ook niet opgeven!

[ Bericht 78% gewijzigd door DJRandall op 05-10-2009 18:29:37 ]
pi_73398477
Simmu een tweeling, wat gaaf
Gefeliciteerd
pi_73398493
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Voel je niet verplicht hoor
ik moest wel even hard lachen om de opmerking van mijn lief, wij maken er ook grapjes over maar het heeft ons de lust nog niet ontnomen

simmu, 2 beebjes zelfs! Van harte!
Gelukkig ben ik wel weer makkelijk over te halen hoor
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:35:56 #146
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73398787
Van harte simmu!
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:53:57 #147
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73399384
Wauw Simmu, wat leuk, gefeliciteerd . En wat bijzonder, een tweeling .
pi_73399510
Simmu gefeliciteerd!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:07:12 #149
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73399861
Gefeliciteerd, Simmu!
pi_73400198
Simmu van harte met je zwangerschap van twee
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73401437
simmu, gefeliciteerd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73401797
Simmu En twee! Gaaf zeg! Gefeliciteerd!

(mijn zus heeft eerst 2 kinderen en daarna een tweeling, zo leuk! Zoiets wil ik stiekem ooit ook nog wel, maar dat heb je niet voor het uitzoeken hè? )
pi_73402160
Takkembah, wat een droppie! Nogmaals gefeliciteerd met jullie meisje!

Simmu! Een tweeling! Wat onwijs gaaf! Gefeliciteerd! Het lijkt me zo leuk om een tweeling te zijn!
pi_73402303
Simmu dubbel gefeliciteerd!
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:16:08 #155
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_73402991
Simmu van harte
welke gyn had je?
pi_73403139
weer een hoop bij te lezen, vanaf m'n mobiel dus ik hoop alles goed onthouden te hebben!
ik zag een aantal goede echo's
en een knipperend hartje, woei!
helaas ook m'n duimen draaien dat het bij missdynabite niet doorzet en alles goed blijft gaan
en simmu dubbel op gefeliciteerd, een tweeling!
  Jubileum moderator maandag 5 oktober 2009 @ 20:20:17 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73403171
Simmu wat leuk, een tweeling!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73404684
Wow Simmu
Van harte gefeliciteerd zeg!!
pi_73404874
Ojee, ik ben hier even niet geweest!

Ehm Xenia, Rekkie, Takkembah, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

En Simmu, gefeliciteerd! Een tweeling!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73404908
Ow, Troel, wat een vervelend nieuws zeg! HB van 4.4 is laag,zeg. Fijn dat je nu iig een datum hebt om naar toe te leven... Doe lekker rustig

MsDynabite, heel veel sterkte in deze onzekere tijd. Wel balen zeg dat je pas vrijdag terecht kunt. Dat wordt geen leuke week, probeer positief te blijven

Takkembah, wat een scheetje... echt een heel lief meisje

Een tweeling voor Simmu Gefeliciteerd!
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 21:09:36 #161
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_73405357
Simmu, twee , wat leuk!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_73405361
Takkembah, wat een mooi meisje jullie Alexa

Msdynabite, wat naar van dat bloed en de onzekerheid die daar bij komt kijken. Ik had zelf met 11 weken helder rood bloed verlies, het druppelde er gewoon uit. Ondertussen ben ik al weer 39 weken en 1 dag... dus het hoeft niks te betekenen. Het helpt jou waarschijnlijk niet om dit soort verhalen te horen, maar t is goed bedoeld. Ik duim voor je dat alles goed gaat

Simmu, een tweeling wat leuk! gefeliciteerd en welkom hier.
Ze hebben bij mij op zwangersschaps gym uit gelegd, dat een baby 2 vliezen heeft. Een een eiige tweeling daar zit maar 1 vlies tussen en 1 om de kindjes heen. Een tweeeiige hebben de beide kindjes allebei hun eigen 2 vliezen. Als er helemaal geen vlies tussen de 2 kindjes zit dan is het vaak een siamese tweeling.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:41:54 #163
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:45:07 #164
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73407229
Takkembah, wat een mooi kindje Zulke mooie lipjes! <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:46:00 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73407267
simmu, zomaar TWEE erbij! gefeliciteerd!
(enne... ik dacht even dat je kwam vertellen dat je huisarts geworden was. ).
in de haak.
pi_73407618
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:20 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet 1 placenta hebben bij een twee-eiige tweeling, de placenta is opgebouwd uit hetzelfde materiaal als het kind en een twee-eiige tweeling heeft twee verschillende genetische materialen.
Je kunt wel 1 placenta hebben bij een 1 eiige tweeling wanneer de afsplitsing vroeg gebeurd is.
Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.
pi_73408267
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:53 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.
Idd bij een een-eiige tweeling wel. Je bedoelde toch dat bij Simmu er 1 placenta is bij een twee-eiige tweeling? Want dan vindt er nooit een afsplitsing plaats omdat de tweeling uit twee verschillende bevruchtingen ontstaat.
pi_73410606
Moeilijk verhaal!
quote:
Als het eitje heel vroeg in de ontwikkeling 'beslist' om zich te splitsen in twee vruchtjes, dan krijgt iedere baby zijn eigen placenta (hoewel die wel weer vaak met elkaar vergroeien. Dit is meestal alleen microscopisch vast te stellen) en ook zijn eigen vliezen. De baby's zitten dus ieder in een eigen vruchtzak met zowel een eigen chorionvlies als een eigen amnionvlies. Van deze tweeling is het vaak het moeilijkst om te zeggen of dit een ééneiige of twee-eiige tweeling is. Immers een twee-eiige tweeling heeft ook een eigen vruchtzak met eigen amnion- en chorionvlies (totaal 4 lagen vlies in het tussenschot).

Als de splitsing iets later plaatsvindt, dan hebben beide baby's samen één placenta. Ook het buitenste vruchtvlies (het chorion) delen ze gezamenlijk. Wel hebben ze ieder een eigen vruchtzak die wordt gescheiden door 2 lagen amnionvliezen. Door zorgvuldige inspectie van de placenta en de vliezen kan vaak wel gezien worden of het tussenschot bestaat uit 2 of 4 lagen. Als het tussenschot bestaat uit 2 lagen, dan is met zekerheid te zeggen dat dit een ééneiige tweeling betreft.
Bij een heel late splitsing (komt weinig voor) hebben beide baby's een gezamenlijke placenta, maar ook een gezamenlijke vruchtzak. Ze worden dus niet van elkaar gescheiden door een vruchtvlies. Deze vorm van tweelingen is zeer zeldzaam, maar het is in dit geval dus direct duidelijk dat het om een ééneiige tweeling gaat.
Bron.
pi_73410952
Simmu, gefeliciteerd!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 04:27:48 #170
95408 Incantrix
pi_73414535
En daar zijn we weer! Wel frappant, ik ga vandaag naar mijn werk om gedag te zeggen en fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen en ik lig weer wakker ook.. Zou het daar dan stiekum toch mee te maken hebben? Ik hou het maar op toeval, maar suf is het wel. Maar weer een spelletje spelen nu, hoop dat ik de enige ben die wallen aan het kweken is vannacht!
3!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 06:27:36 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73414679
heeey Trixje alweer aan het nachtbraken dus .... Succes vandaag met het afscheid nemen op het werk, en als je weer thuis bent, lekker je bedje even in.

@Aoraki; gister helemaal niet op je gereageerd, maar wat ontzettend fijn dat je buik voldoende gegroeid was!

Gister het rolgordijn uiteindelijk opgehangen en hij is moooooooi en stiekem ben ik best trots dat ik het helemaal zelf goed heb gedaan... (want geen enkele kluservaring en hij hangt gewoon helemaal recht enzo... zelfs na het versmallen).
straks weer werken en vanavond voor het eerst zwangerschapsgymnastiek...
heul geen zin in eigenlijk.... (maja ws wel nuttig ivm ademhalings en bekkenoefeningen...)
pi_73414847
Incantrix nog geslapen? Veel succes vandaag

BJ succes vanavond
pi_73414986
Hè Trix wat naar dat je nou weer hebt moeten nachtbraken.. maar ik zie inderdaad ook wel een patroon. Wellicht kun je nou voortaan wat beter de nacht doorkomen als je niet meer naar je werk hoeft of je daar druk om hoeft te maken (bewust of onbewust). In elk geval wel veel plezier en slaap lekker nog voor straks.

BJ goed bezig met het rolgordijn! En veel plezier toch vanavond... Ben zelf ook heel benieuwd hoe onze pufclub is maar die begint volgende week pas....

Hier weer op weg richting zh.. Hopelijk dit keer wel een verbetering in de bloeddruk! Ach ja, we zien wel... Veel rustiger dan nu kan ik toch niet doen (tenzij ik helemaal moet stoppen met werken, maar dat trek ik echt niet nu).
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:49:50 #174
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73415006
Goedemorgen allemaal,

Incantrix, als het nachtbraken met je werk te maken heeft, zou het betekenen dat het na vandaag voorlopig over is, dus misschien maar te hopen dat het daar aan ligt? Veel succes vandaag!

BJ, wat knap! Wij hebben bij ons eerste huisje nog een flinke echtelijke ruzie overgehouden aan het op maat maken van het rolgordijn Veel plezier vanavond bij de eerste gymavond.

Lijnloos, succes in het zh. Hoop echt voor je dat de bloeddruk er beter uit ziet

Hier straks controle bij de vlos, trots mijn echofoto's laten zien. Verder eigenlijk weinig vragen, hoop dat mijn bloeddruk nog netjes is.

Over een kwartiertje komen de klussers weer om het kamertje af te maken. Het wordt zo mooi en groot nu de tussenmuur weg is.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:57:45 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_73415070
Goedemorgen!

Beetje gare nacht gehad, Ruben is behoorlijk uit zijn bed gevallen en wilde alleen maar bij mama zijn, maar gelukkig ging het na een uurtje beter en ging hij in zijn eigen bed verder slapen. Op een of andere manier heeft hij een koprol gemaakt over zijn bedhekje heen ofzo, hij zat wel heel ver van zijn bed af (en een bonk Ik had al de tranen in mijn ogen staan bij het horen van die bonk )

Vandaag dus maar vragen of ze hem goed in de gaten willen houden op de opvang en zelf de verloren slaap in gaan halen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73415386
Via het update topic ben ik er weer achter dat er nieuwe beebjes zijn

Rekkie, van harte gefeliciteerd met de kleine

En Takkembah, van harte gefeliciteerd met Alexa , mooi meiske hoor.

En Simmu een tweeling, ook van harte!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_73415404
Simmu gefeliciteerd met de goede echo en een tweeling WAUW !!! Heeft mij altijd erg leuk geleken.

Troel jakkes, altijd naar als ze vallen, ongeacht waarvan af. De mijne klimt tegenwoordig steeds op onze keukenstoelen en lazert er dan weer net zo hard van af. Maar hij leert er kennelijk niet van.

Ik moet straks om half elf naar de verloskundige en ben gisteren naar de manueel therapeut geweest. Vond het een behoorlijk pijnlijke ervaring. Weet niet zo goed of het pijn hoort te doen maar die man was zo bezig dat hij zelf last van zijn schouder kreeg. Gooide letterlijk zijn hele gewicht erin. En zo heavy ben ik niet. Misschien kilootje of 63, maar vreselijk lenig of mijn bekkenhelft zat vreselijk vast.

Zo nu ga ik junior onder de douche zetten en daarna me zelf anders moet ik mijn pyama naar de verloskundige straks.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 08:55:05 #178
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_73415801
sinds gisteren heb ik ineens een beetje bruine afscheiding, licht bruin....ben nu 31 weken. Denk bel toch de verloskundige maar even, maar die zei dat het niet erg is zolang ik de bay maar goed voel en geen krampen heb..

Iemand dit ook eens gehad? Ik maak me toch een klein beetje zorgen...
pi_73415832
poeh er wordt hier veel geschreven zeg kan het niet bijhouden

ik ga straks naar de dokter toe om te vertellen dat ik zwanger ben..krijg je dan ook nog een urine test of iets...?? hoe gaat dat allemaal in ze werk?
pi_73415849
Bah troel, wat naar voor Ruben dat ie zo hard gevallen is

ben weer uit het zh en zowaar resultaat van al mijn rust... Bloeddruk weer gezakt tot de 90! Nog steeds niet helemaal goed, maar in elk geval minder dan Vorige keer! Nu weer richting werk! Fijn dag allemaal
pi_73415893
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:56 schreef becky1983 het volgende:
poeh er wordt hier veel geschreven zeg kan het niet bijhouden

ik ga straks naar de dokter toe om te vertellen dat ik zwanger ben..krijg je dan ook nog een urine test of iets...?? hoe gaat dat allemaal in ze werk?
toen ik naar de ha ging melden dat ik zwanger was kreeg ik felicitaties en folders mee maar meer niet... Eigenlijk de
eerste check pas met de termijnecho (10 weken)
pi_73415963
hier doet de huisarts de controles (tenzij je een tweeling krijgt, dan moet je naar de gyn in het dichtstbijzijnde ziekenhuis). tis hier echt allemaal heel anders dan in den haag.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:13:04 #183
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73416143
Toen ik de huisarts belde, kreeg ik de eerste keer de mededeling dat ik dan de verloskundige moest bellen en niet de huisarts. De tweede keer zouden ze het in het dossier opnemen, meer niet. Ben dus ook niet bij de huisarts geweest voor enige controle....
pi_73416207
*hik*

Simmu gefeliciteerd!

*hik*

Becky de huisarts gaat je waarschijnlijk vertellen dat je de verloskundige moet bellen.. en dan sta je gedesillusioneerd weer buiten Tenzij er geen verloskundige bij jullie is natuurlijk en de huisarts de controles doet!

*hik*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:17:48 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_73416227
ik heb de vorige keer netjes een afspraak bij de huisarts gemaakt, kreeg folders mee van de verloskundigepraktijk en MvM en "ga maar een afspraak maken".

Daarna heb ik het altijd gewoon doorgegeven aan de assistente
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73416241
Troel wat schrikken! Hoe krijgt hij het nou voor elkaar zichzelf zover te lanceren, in zijn slaap! Hopelijk heeft hij er verder geen last van vandaag.

Grappig hier keek de huisarts me heel vreemd aan dat ik naar hem toe was gekomen ipv de verloskundige te bellen Hij heeft ook helemaal niets gedaan alleen doorverwezen naar de verloskundige.

Bucko toen ik 27 weken was (geloof ik) heb ik ook wat afscheiding gehad en de verloskundige zei hetzelfde, ik was toen gewoon te druk geweest waardoor waarschijnlijk een adertje geknapt was.

Stoer BJ Schroefboormachines zijn cool!

Icantrix stiekem maakte je je dus best wel druk, voelde je je schuldig (?) Nu hoeft dat echt niet meer!! Lekker uitrusten vanaf nu hoor!

Ik was stiekem ook wakker maar na wat te hebben gegeten kon ik gelukkig wel weer eventjes slapen, ik ben gewoon een vreetzakje

Serpente het ging mij erom dat een twee-eiige tweeling nooit 1 placenta kan delen en dat een een-eiige tweeling niet altijd twee placenta's heeft als reactie op deze post:
SPOILER
(Simmu krijgt een twee-eiige tweeling)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:18:54 #187
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_73416256
Bij de eerste ging ik naar de huisarts en die zei gefeliciteerd en hier is het nummer van de vk. En bij de tweede ben ik langsgeweest om te zeggen dat hij toch echt de verkeerde anticonceptie had voorgeschreven. Inderdaad een te lichte pil. Was hem nog nooit overkomen en hij was helemaal van slag af.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:56 #188
141464 martine1984
pi_73416275
Morguh dames

Trix aan t nachtbraken... hopelijk is het alleen de stress vanwege je werkbezoek vandaag, en gaat t straks beter. Succes straks

(insert naam) ik heb gebeld met mn huisarts en hoefde niet langs te komen. Het enige wat ze zeiden was dat ik rond de 6 tot 8 weken de verloskundige kon bellen voor een afspraak.

Vandaag komt als het goed is het glas dan eindelijk Vanmiddag moet ik weer naar de v.k. hopelijk deze keer wel voor de laatste keer
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:20:45 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_73416289
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Books het volgende:
Bij de eerste ging ik naar de huisarts en die zei gefeliciteerd en hier is het nummer van de vk. En bij de tweede ben ik langsgeweest om te zeggen dat hij toch echt de verkeerde anticonceptie had voorgeschreven. Inderdaad een te lichte pil. Was hem nog nooit overkomen en hij was helemaal van slag af.
Oja, de eerste keer dacht hij inderdaad dat ik voor anticonceptie kwam. Ik moest toch echt van de pil af en aan de nuvaring. Ja, dat heb ik gedaan en nu ben ik zwanger.

Zie hem nu nog rood worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:22:37 #190
137265 Twinkly
<3
pi_73416327
Lijnloos wat super dat je bloeddruk gezakt is!!!

WupWup is dronken
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:24:37 #191
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_73416368
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Twinkly het volgende:
Troel wat schrikken! Hoe krijgt hij het nou voor elkaar zichzelf zover te lanceren, in zijn slaap! Hopelijk heeft hij er verder geen last van vandaag.

Grappig hier keek de huisarts me heel vreemd aan dat ik naar hem toe was gekomen ipv de verloskundige te bellen Hij heeft ook helemaal niets gedaan alleen doorverwezen naar de verloskundige.

Bucko toen ik 27 weken was (geloof ik) heb ik ook wat afscheiding gehad en de verloskundige zei hetzelfde, ik was toen gewoon te druk geweest waardoor waarschijnlijk een adertje geknapt was.

Stoer BJ Schroefboormachines zijn cool!

Icantrix stiekem maakte je je dus best wel druk, voelde je je schuldig (?) Nu hoeft dat echt niet meer!! Lekker uitrusten vanaf nu hoor!

Ik was stiekem ook wakker maar na wat te hebben gegeten kon ik gelukkig wel weer eventjes slapen, ik ben gewoon een vreetzakje

Serpente het ging mij erom dat een twee-eiige tweeling nooit 1 placenta kan delen en dat een een-eiige tweeling niet altijd twee placenta's heeft als reactie op deze post:
SPOILER
dat zal het dan ook wel zijn, een gesprongen adertje ....het wordt nu zo serieus allemaal naar het einde toe....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:27:27 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_73416414
Gesprongen adertje klinkt inderdaad vrij logisch.

Zo moet je ook niet ineens schrikken als je last hebt gehad van obstipatie en je ziet ineens bloed in het toilet Ik schrok me echt het laplazarus en gelukkig was het alleen maar iets kloofjes/aambeiachtigs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:27:39 #193
45404 Sorbootje
pi_73416418
Mogge!

Ik meld me even snel (met gevulde buik), want ik krijg zo visite (buurvrouw met baby van zes weken )
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:28:48 #194
200106 WupWup
pi_73416442
Ssstt Twinkly niet doorvertellen

De gynaecoloog heeft op de echo het zogenaamde lambdasign gezien en om zich er makkelijk vanaf te doen gezegd dat het twee-eiïg is.. In feite klopt het precies wat Twinkly zegt: je kunt niet zien op de echo of het een- of twee-eiïg is, want bij een vroege deling van een eeneiïge tweeling krijgen beide kinderen ook een eigen vruchtzak met eigen placenta. Waar het om gaat is dat de kinderen inderdaad een eigen placenta hebben, wat betekent dat ze geen bloedvaten met elkaar kunnen delen. Als dat wel het geval is, dan kan er twin-to-twin-transfusion syndrome ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 06-10-2009 09:33:39 (typvaudtje) ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:32:10 #195
210631 CrazyPrincess
pi_73416541
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef Ssserpente het volgende:
Moeilijk verhaal!

Als het eitje heel vroeg in de ontwikkeling 'beslist' om zich te splitsen in twee vruchtjes, dan krijgt iedere baby zijn eigen placenta (hoewel die wel weer vaak met elkaar vergroeien. Dit is meestal alleen microscopisch vast te stellen) en ook zijn eigen vliezen. De baby's zitten dus ieder in een eigen vruchtzak met zowel een eigen chorionvlies als een eigen amnionvlies. Van deze tweeling is het vaak het moeilijkst om te zeggen of dit een ééneiige of twee-eiige tweeling is. Immers een twee-eiige tweeling heeft ook een eigen vruchtzak met eigen amnion- en chorionvlies (totaal 4 lagen vlies in het tussenschot).

Als de splitsing iets later plaatsvindt, dan hebben beide baby's samen één placenta. Ook het buitenste vruchtvlies (het chorion) delen ze gezamenlijk. Wel hebben ze ieder een eigen vruchtzak die wordt gescheiden door 2 lagen amnionvliezen. Door zorgvuldige inspectie van de placenta en de vliezen kan vaak wel gezien worden of het tussenschot bestaat uit 2 of 4 lagen. Als het tussenschot bestaat uit 2 lagen, dan is met zekerheid te zeggen dat dit een ééneiige tweeling betreft.
Bij een heel late splitsing (komt weinig voor) hebben beide baby's een gezamenlijke placenta, maar ook een gezamenlijke vruchtzak. Ze worden dus niet van elkaar gescheiden door een vruchtvlies. Deze vorm van tweelingen is zeer zeldzaam, maar het is in dit geval dus direct duidelijk dat het om een ééneiige tweeling gaat.

Bron.

Met een plaatje erbij wordt het al makkelijker (klikken voor een groter plaatje)

dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:32:34 #196
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73416552
takke wat een popje

simmu welkom en proficiat

Hier om 3u al wakker, Jade weende hysterisch en toen ik ging kijken nam ze mij vast en heeft me niet meer los gelaten... dus niks meer kunnen slapen

eventjes nog verder bijlezen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:38:56 #197
210631 CrazyPrincess
pi_73416684
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Twinkly het volgende:
SPOILER
Ik was inderdaad iets te snel met mijn reactie. Zei het helemaal verkeerd
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:40:55 #198
137265 Twinkly
<3
pi_73416730
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:38 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik was inderdaad iets te snel met mijn reactie. Zei het helemaal verkeerd
Je bent gewoon zwanger
Goed plaatje, heel duidelijk
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:43:14 #199
113587 Faja-Lobi
pi_73416780
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Books het volgende:
Oh wat klinkt dit bekend, van je 2e keer dan. Mijn 3e keer. Ik had ook een pil die te licht was maar de dokter vond het niet nodig om een zwaardere uit te schrijven, alleen een andere samenstelling was voldoende zei hij.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:44:57 #200
137265 Twinkly
<3
pi_73416804
Ik vraag me wat af, heeft iedereen voorweeen aan het eind of kun je ook de bevalling in gaan zonder voorweeen gehad te hebben en er daardoor langer overdoen omdat je nog helemaal moet verweken?

Ik heb geloof ik nog geen voorweeen, of menstruatieachtige pijntjes moeten voorweeen zijn. Maar die zijn echt niet te vergelijken met wat ik hier soms lees, ze doen zelfs minder pijn dan de kramp tijdens een heftige menstruatie. Ik gok maar dat dat indalingspijntjes zijn dan?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:49:04 #201
210631 CrazyPrincess
pi_73416872
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je bent gewoon zwanger
Goed plaatje, heel duidelijk
Dat is wel een groot voordeel als je zwanger bent: goed excuus als je domme uitspraken doet of dingen vergeet
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:01:21 #202
268039 Soneal
pi_73417088
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:44 schreef Twinkly het volgende:
Ik vraag me wat af, heeft iedereen voorweeen aan het eind of kun je ook de bevalling in gaan zonder voorweeen gehad te hebben en er daardoor langer overdoen omdat je nog helemaal moet verweken?

Ik heb geloof ik nog geen voorweeen, of menstruatieachtige pijntjes moeten voorweeen zijn. Maar die zijn echt niet te vergelijken met wat ik hier soms lees, ze doen zelfs minder pijn dan de kramp tijdens een heftige menstruatie. Ik gok maar dat dat indalingspijntjes zijn dan?
Dat zou wel eens het begin kunnen zijn..... ik had destijds weer eens een "is de baby er nog niet" telefoontje en toen zei ik dat ik wel de hele middag al een beetje buikpijn had zoals wanneer je ongesteld bent, waarop mijn moeder gelijk riep dat dat weeën waren, dus ik aan de foon: "oh, ik hoor net dat ik weeën heb"

Anyway, dat was toen op zondagmiddag, in de loop van de avond begon het serieus te worden, en na een hele lange maandag werd hij de nacht van maandag op dinsdag geboren.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:04:36 #203
268039 Soneal
pi_73417151
Oh wacht, ik zie net dat je 3 november pas uitgerekend bent..... in dat geval weet ik het niet
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:09:39 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73417231
hoi
simmu gefeliciteerd, 2 lijkt me super gaaf!!

ik lig ziek in mn bedje, griepig, de koorts is gelukkig gezakt
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:12:27 #205
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73417293
Hier weer een stickertje van de vlos gekregen. Bloeddruk was keurig, BM was langer maar smal, hartje klonk weer en ik mag weer over 5 weken terugkomen. Moet wel in wk 24 nog even een suikertestje doen, maar dat wist ik al.

Bucko, lijkt mij ook een gesprongen adertje? Kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt.

Amaranta, beterschap ziek zijn is niet fijn
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:15:41 #206
210631 CrazyPrincess
pi_73417360
Wat voor stickertje krijg je van de vk? Het voelt een beetje als een stickertje dat je op de basisschool kreeg als je een 10 had ofzo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:16:41 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73417385
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat voor stickertje krijg je van de vk? Het voelt een beetje als een stickertje dat je op de basisschool kreeg als je een 10 had ofzo
er is geen sticker, dat zeggen we/ze hier als we/ze goedgekeurd zijn
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:22:39 #208
210631 CrazyPrincess
pi_73417523
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

er is geen sticker, dat zeggen we/ze hier als we/ze goedgekeurd zijn
Ah ok. Ik heb nog een hoop te leren
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:25 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_73417675
quote:

Indalen kan, maar het kan ook een voorteken zijn van hele fijne voorweeen die eraan zitten te komen
Maar ook deze kleine krampjes kunnen wel degelijk alvast wat voorwerk doen hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:29:54 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_73417694
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:22 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ah ok. Ik heb nog een hoop te leren
Tegen de tijd dat je bevallen bent, weet je alles en kan je het weer vergeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:47:29 #211
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73418127
Lijnloos, fijn dat je bloeddruk gezakt is!

En happy weer een sticker!

Twinkly, je hebt hele volksstammen die nog nooit een harde buik hebben gehad en het kind er prima uitfloepen in beperkte tijd, en een heleboel dames die wekenlang kromlopen van het voorwerk, en dan nnog 3 dagen doen over de echte bevalling. het zeg helemaal niks

mn telefoon is gefixt! nu kan ik ook fok-ken vanaf mn telefoon!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:48:56 #212
863 Vicky
pi_73418164
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:12 schreef happyme28 het volgende:
Hier weer een stickertje van de vlos gekregen. Bloeddruk was keurig, BM was langer maar smal, hartje klonk weer en ik mag weer over 5 weken terugkomen. Moet wel in wk 24 nog even een suikertestje doen, maar dat wist ik al.

Bucko, lijkt mij ook een gesprongen adertje? Kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt.

Amaranta, beterschap ziek zijn is niet fijn
heb je nu alle vk's gehad??
heb je Angela toevallig al gehad??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:37:07 #213
113587 Faja-Lobi
pi_73419409
Ik en de baby zijn ook weer goed gekeurd door de verloskundige. Ik heb zelf zijn hoofdje kunnen voelen nadat zij eerst ging voelen hoe hij lag. 3 november mag ik weer terug en dan duurt het nog maar 8 dagen tot mijn zusje is uitgerekend. Zo een leuk vooruitzicht, tante worden voor de 1e keer.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:41:36 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73419528
Dat lijkt me inderdaad super speciaal faja! Tante!
Wat gaaf!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:46:16 #215
45404 Sorbootje
pi_73419654
Ik had zonet gewoon een babietje van acht pond in mijn armen (verschil met die van mij in mijn buik is dat dit kindje al zes weken oud is )... Nu kan ik dus ECHT niet meer wachten... Ik dacht steeds maar 'zo voelt dat dus'
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:03:32 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73420118
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had zonet gewoon een babietje van acht pond in mijn armen (verschil met die van mij in mijn buik is dat dit kindje al zes weken oud is )... Nu kan ik dus ECHT niet meer wachten... Ik dacht steeds maar 'zo voelt dat dus'
En dan is deze niet eens van jezelf! Kun je nagaan. Als je straks je eigen 8pondertje hebt dan laat je hem of haar gewoon niet meer los! Helemaal te wouw. Verliefd tot en met. Knuffelen, zo vaak je maar wilt want het is JOUW baby. 300000 keer hetkamertje inlopen, dat kan, want het is JOUW baby!
Alles kan want het is JOUW baby, helemaal vna JOU alleen en van niemand anders (ja papa maar die telt dan ff nie mee he )
Dat is pas gaaf!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:05:04 #217
45404 Sorbootje
pi_73420166
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

En dan is deze niet eens van jezelf! Kun je nagaan. Als je straks je eigen 8pondertje hebt dan laat je hem of haar gewoon niet meer los! Helemaal te wouw. Verliefd tot en met. Knuffelen, zo vaak je maar wilt want het is JOUW baby. 300000 keer hetkamertje inlopen, dat kan, want het is JOUW baby!
Alles kan want het is JOUW baby, helemaal vna JOU alleen en van niemand anders (ja papa maar die telt dan ff nie mee he )
Dat is pas gaaf!
Ok, meer aanmoediging had ik niet nodig. Ik ga NU persen. Ontsluiting is voor watjes!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:06:57 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73420212
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ok, meer aanmoediging had ik niet nodig. Ik ga NU persen. Ontsluiting is voor watjes!
Ik help wel.
al-tijd-is-kort-jak-je-ziek!
kom op je kan het, ik zie het hoofdje al... persenpersenpersenpersenpersen!!JAAAAAA JAAAAA JAAAAAA
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:08:22 #219
48000 Vlinder
Vlinder
pi_73420247
Goeie middag!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:22:09 #220
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73420583
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:08 schreef Vlindur het volgende:
Goeie middag!
Goeie middag Vlindur
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:46:28 #221
141464 martine1984
pi_73421213
sorbo

De aannemer is er met passend glas komt alles toch nog goed. Puk mag vanavond komen dan ius alles af
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:53:39 #222
48000 Vlinder
Vlinder
pi_73421378
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 12:46 schreef martine1984 het volgende:
sorbo

De aannemer is er met passend glas komt alles toch nog goed. Puk mag vanavond komen dan ius alles af
Top!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:13:56 #223
131024 het-is-mij
pi_73421892
@ Simmu, gefeliciteerd

Ik heb geen stickertje gekregen vanochtend
Bloeddruk veel te hoog voor mijn doen (130/95) en zit de hele zw.schap rond de 120/80 en nog wat klachten zoals vage hoofdpijn, gister niet lekker voelen, misselijk, hele dag harde buiken etc.
Dus urine ingeleverd, bloed geprikt en over de uitslagen word ik straks gebeld en donderdag ctg en dan word er verder bekeken hoe of wanneer op controle enzo.

Beeb lag wel helemaal ingedaald en aan de echo te zien ging ik vlgs haar niet binnen 24 u bevallen, had ik zelf ook niet in mn hoofd zitten haha.
Dit maakte ze op uit hoe de beeb adem haalde ofzo maar hoe of wat hb ik niet precies gevraagd.
Owja en moet echt nog meer rusten....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:17:03 #224
56635 Raissa
pi_73421959
SImmu, een tweeling! Gefeliciteerd!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:25:15 #225
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73422212
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef het-is-mij het volgende:
@ Simmu, gefeliciteerd

Bloeddruk veel te hoog voor mijn doen (130/95) en zit de hele zw.schap rond de 120/80 en nog wat klachten zoals vage hoofdpijn, gister niet lekker voelen, misselijk, hele dag harde buiken etc.
Dus urine ingeleverd, bloed geprikt en over de uitslagen word ik straks gebeld en donderdag ctg en dan word er verder bekeken hoe of wanneer op controle enzo.

Beeb lag wel helemaal ingedaald en aan de echo te zien ging ik vlgs haar niet binnen 24 u bevallen, had ik zelf ook niet in mn hoofd zitten haha.
Dit maakte ze op uit hoe de beeb adem haalde ofzo maar hoe of wat hb ik niet precies gevraagd.
Jeetje, wat balen zeg! Probeer het rustig aan te blijven doen he! Het is toch koud buiten, dus kruip op de bank, onder je dekentje. Met een kop thee en een boek of je laptop. En verwen jezelf maar eens goed!
Dikke knuffel voor jou!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:32:46 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73422452
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb je nu alle vk's gehad??
heb je Angela toevallig al gehad??
Nee joh ik ben pas 2 keer geweest, ben in week 16 begonnen (eerst bij gyn) en hoef maar 1x in de 5 weken te komen, dus heb nu alleen Sandra en Renate gehad, misschien over 5 weken Angela wel
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:44:35 #227
141464 martine1984
pi_73422790
Het-is-mij, jeetje balen zeg... rustig aan doen meid! Pak alle rust die je kan krijgen, die heb je straks hard genoeg nodig
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:54:58 #228
863 Vicky
pi_73423150
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:32 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nee joh ik ben pas 2 keer geweest, ben in week 16 begonnen (eerst bij gyn) en hoef maar 1x in de 5 weken te komen, dus heb nu alleen Sandra en Renate gehad, misschien over 5 weken Angela wel
Oh ja das waar
Sandra is leuk, Renate heb ik volgens mij 1x gehad vlak voordat i kga bevallen.
Angela is heeeeeel leuk!! Doe haar maar de groetjes als je bij haar moet zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:05:32 #229
225257 sproet-je
pi_73423499
het-is-mij balen van die bloeddruk.... Doe inderdaad lekker rustig aan. Nog nooit gehoord dat ze aan een echo kunnen zien of een baby er snel aankomt?! ? Wist niet dat ze dat konden.

Simmu een tweeling in de buik wow.

Hier dus weer een meld met baby in de buik.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:09:32 #230
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_73425484
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:46 schreef trui het volgende:
simmu, zomaar TWEE erbij! gefeliciteerd!
(enne... ik dacht even dat je kwam vertellen dat je huisarts geworden was. ).
Dat dacht ik dus ook! Maar gefeliciteerd Simmu, hartstikke leuk!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:10:47 #231
965 lily
pi_73425521
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:09 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook! Maar gefeliciteerd Simmu, hartstikke leuk!
en ik ook

gefeliciteerd, simmu
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:35:37 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73426220
@Het is mij, wat balen! hoop dat het allemaal een beetje meevalt...

ik ben weer thuis van werken, kon mooi op tijd weg.
ga denk ik nog even een middagdutje doen, want als vriendlief thuis is, nog boodschappen halen en vanavond nog zwangerschapsgymnastiek....
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:49:31 #233
183280 Jore
pi_73426710
quote:

Ik heb nooit voorweeën gehad, mijn bevalling begon heel plotseling en direct met regelmatige weeën. Toen de verloskundige anderhalf uur na het beginnen van de weeën kwam had ik een volledig verweekte en verstreken baarmoedermond. Ik maakte me van te voren best zorgen, dacht ook dat ik zeker wel tot 42 weken door zou lopen want ik voelde maar niets, maar ik ben uiteindelijk met 40+1 bevallen zonder ook maar iets van voorwerk te hebben gevoeld.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:21:58 #234
170561 Lijnloos
pi_73427752
Het-is-mij, wat kloterig van die bloeddruk! wel apart trouwens dat ze de echo kunnen gebruiken om de komst van de beeb te checken... Wist ik niet.

Bj ook lekker nog ff tukken! Gaat hier ook gebeuren zo

Martine, wat fijn dat je glas er alsnog is, en eerder ook dan puk, das ook wel prettig... Ik zou zeggen ga maar los! Tijd voor een verse nieuwe beeb (hoewel de lijst dan wel weer kleiner wordt.. )
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:24:09 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73427819
het-is-mij, wat balen van je bleoddruk!

waarom zou simmu huisarts geworden zijn? ksnappumnie?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:31:29 #236
57759 simmu
pi_73428084
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
het-is-mij, wat balen van je bleoddruk!

waarom zou simmu huisarts geworden zijn? ksnappumnie?
waarschijnlijk door de wat vreemde zinsopbouw rondom de datum denk ik. de huisarts, internet en de gyn komen allemaal op een andere datum uit.

dank voor de felicitaties allemaal
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:51:27 #237
39322 Sidn3y
pi_73428848
Veel goede dingen gelezen (Simmu gefeliciteerd!) en helaas minder goede dingen. Over voorwerk, daar heb ik bij de eerste geen last van gehad en de bevalling duurde er niet langer om. Wel veel met een kruik in de rug gezeten in voorgaande week want ik had veel pijn, dus misschien was het wel voorwerk, maar dan had de vk dat vast wel zo genoemd hoop ik (nu werd ik maar afgewimpeld). Nu bij de tweede verwacht ik wel voorweeen enzo, komen dan toch meer voor dacht ik?

Net in de Ikea echt veel zwangeren gezien. Heb ik een meet gemist ofzo?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:53:41 #238
141464 martine1984
pi_73428914
Weer een sticker gekregen bij de verloskundige, bloeddruk 130/80, 500 gram aangekomen... Mag volgende week weer terug komen, al ben ik dat natuurlijk niet van plan
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:12:42 #239
131024 het-is-mij
pi_73429544
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:51 schreef Sidn3y het volgende:
Net in de Ikea echt veel zwangeren gezien. Heb ik een meet gemist ofzo?
Ja jij zou toch ook komen?
Hadden we met mini vakantie in scheveningen, ook allemaal zwangeren, of je er dan beter op let.
Net als je een nieuwe auto ofzo hebt of met de wandelwagen, ff kijken wta voor wandelwagen die en die hebben.

Thx all, ach ja shit happens.
Denk dat de assistente gewoon verkeerd heeft gemeten, straks gebeld dat urine en bloed oke waren dus donderdag voor ctg en dan ws weer afspr. voor maandag of dinsdag en dan ben ik 40+ dus dan zien we wel weer verder.
Maar ja t kan natuurlijk heel snel gebeuren.

Weet niet of dat een bakerpraatje ofzo is btw of ze dat daarmee kunnen zien (wanneer je gaat bevallen) maar meer dat ze keek naar de ademhaling maar weet eigenlijk niet of deze voor een bevalling rustiger of sneller word ofzo, ach ja daar pin ik me niet teveel op vast hoor.
Er werd ook gezegd dat ik de 40wkn niet ging halne, tiedieeeee, maar goed dat ik me daar niet aan vast heb gehouden anders was ik nu wanhopig.

Bij iemand van de pufclub die gister is bevallen zou een klein kindje krijgen, ong. 6 pond, tiediieeee 8 pond en 53 cm dus tsja............
Was trouwens in de wachtkamer een mamsie met een beeb van 3 wkn, ech zoooooooo klein nog, onvoorstelbaar dat er bij ons binnen 2,5 ook zo'n hummeltje is, ik ken je gevoel dus sorbo.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:20:32 #240
263496 becky1983
pi_73429811
poeh poeh het feest begint nu al zeg..me buik is al de hele tijd aan het rommelen en iedere keer opboeren..hadden jullie daar ook al zo snel last van(4,5 week) niet dat je me hoort klagen hoor geeft me ook wel weer een goed gevoel eigenlijk..bij me vorige zwangerschap die uitliep op een miskraam had ik dit allemaal niet.

over 3 weken moet ik terug komen bij de dokter voor een intake, dus nog maar afwachten veder!

[ Bericht 23% gewijzigd door becky1983 op 06-10-2009 17:39:47 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:50:06 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73430680
het-is-mij, voor de bevalling maken de bijnieren van de baby adrenaline aan om zichzelf een boost te geven om de bevalling door te komen. daardoor gaat wrs zijn/haar hartslag ook iets omhoog, en gaat jouw bloeddruk iets mee. (mijn onderdruk is tijdens die hele zwangerschap nooit boven de 60 gekomen, met 40w6d was het 75 en met 41w is Eli geboren. de vlos zei toen al dat het met deze bloeddruk niet lang meer ging duren)
en babies doen nog niet aan ademhalen in de buik

becky, jup heel veel geboerd, beide zwangerschappen! bij de tweede een stuk minder, maar toen ben ik heel erg snel op positiebroeken over gegaan, of wijdere rokken, om de opgeblazen buik lucht te geven. mss dat het jou ook helpt? (ik had natuurlijk nog positiebroeken en dingen van de vorige keer, dus das dan makkelijker)
anders kan je ook met een elastiekje in je knoopsgat wat ruimte creeëren
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:54:10 #242
210631 CrazyPrincess
pi_73430783
Boeren In combinatie met een vleugje misselijkheid
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:57:44 #243
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73430853
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:13 schreef het-is-mij het volgende:
@ Simmu, gefeliciteerd

Oeh, ik ben erg bekend met hoge bloeddruk op het eind... heb heel wat keren in het ziekenhuis gelegen aan het CTGapparaat en de bloeddrukmeters. Gelukkig liep het altijd goed af, voordeeltje is dat ze je niet te lang zo door laten lopen . Heb wel één keer een spoedopname gehad (beetje nerveuse gyn, want er was niet eens zoveel aan de hand), maar ook dat liep allemaal gewoon goed af. Ze houden je nu neem ik aan extra in de gaten? Rust helpt wel iets en blijf zelf heel erg allert op gekke verschijnselen, liever een keer te vaak bellen dan te weinig.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:11:56 #244
131024 het-is-mij
pi_73431220
Ja sta toch al onder co van de gyn en idee geeft me wel een goed gevoel dat ze er echt wat mee doen en het serieus nemen, zo handelen ze nu iig wel.
(en hebben ze altijd gedaan)

@ Davinia, nou wie weet is het een voorteken
Ehm........nee idd dat weet ik eigenlijk ook wel dat ze dan nog niet ademhalen maar denk dat ik het wat verkeerd heb omschreven. (toch niet lang genoeg bijgeslapen vanmiddag ) maar iig hoe het hartje klopte in combi met de beweging ofzo had ze het van.
Heb er niet eens zo goed opgelet wat ze daarmee precies zei omdat ik dacht, het zal wel hehe.

Ach ja we wachten gewoon rustig verder af en zo ben je er nog eens uit he?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:08:06 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73432785
dag dames, ik kom jullie even officieel uitzwaaien en ga me melden in het andere topic!

ik beloof plechtig links en rechts mee te blijven lezen

speciaal kusje voor de LLM's

Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:09:43 #246
220956 mijsje
pi_73432844
hey Tak!
lekker genieten!!!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:49:22 #247
74145 freecell
dinges
pi_73434209
Succes daar Tak

Boeren was hier ook check in het begin

20 weken echo was goed Alles prima, beeb ligt heel hoog en uitgestrekt en de placenta ligt boven, waardoor ik deze keer veel minder naar voren opbol. (maar ook minder ruimte heb voor longen ed ) Verder geen afwijkende waarden of wat dan ook Hoezee!

Bekkenfysio was minder tevreden Bekken gaat achteruit en gaat meer pijn doen en ze snapt niet zo goed waarom
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:59:57 #248
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73434711
het-is-mij, gelukkig dat het uiteindelijk toch goed was. hopenlijk is ctg donderdag ook goed.

becky, herkenbaar hoor dat boeren

freecell, yeah!! Heerlijk toch zo'n goede 20 weken echo. Ik neem aan dat je niet weet of zegt wat het geslacht is? Bekkenproblemen is dan weer bah!! Schijnt dat het vaak gewoon pech is en je er bar weinig aan kunt doen heb ik altijd begrepen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:04:16 #249
74145 freecell
dinges
pi_73434894
Mja, ik zei dus ook tegen de bekkenfysio dat ik het niet raar vond dat het langzaam wat erger wordt, aangezien je toch langzaam meer verweekt en je ook 'zwangerder' wordt.
Maar dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn... Verweekt=verweekt, dat wordt niet nóg erger nu en als de pijn erger wordt komt dat meer door wat ik doe en dergelijke dan door zwaarder worden. Hmmm.

Echo was idd erg tof, ook leuke man die het deed, die had echt lol in zijn werk En ik doe inderdaad geen uitspraken over geslacht, mocht ik het nu al weten
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:41:32 #250
61183 leonieke
Dan toch?
pi_73436400
freecell wat goed
Wij hebben morgen 20-weken echo. Wordt weer een nachtje woelen, vrees ik. Nog een 'geluk' dat ik eerst nog moet gaan werken, kwestie van mijn gedachten wat te verzetten.

En natuurlijk zien hoe het met mijn bloeddruk is morgen...

Ik ga de pc maar eens aan de kant zetten. Beetje relaxen zodat ik zeker niet opgejaagd ben morgen

[ Bericht 24% gewijzigd door leonieke op 06-10-2009 20:50:00 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:56:22 #251
74145 freecell
dinges
pi_73436970
Oeh, veel succes Leonieke! Ik had het geluk dat het 's morgens was en ik het werkelijk te druk had om te stressen. Wel knoop in m'n maag toen we heen gingen hoor
Wil jij ook weten wat het wordt/is?

De echofoto's waren voor de rest een beetje mweh, maar deze vonden we wel tof:
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:08:50 #252
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73437407
Wat n leuke echofoto
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:11:50 #253
74145 freecell
dinges
pi_73437537
Ja, tof hè? Het was ook echt een goede echo-meneer Hummeltje lag er behoorlijk beroerd voor af en toe, maar hij kon alles in beeld brengen

Ik had gevraagd om een gezichtje foto (ik durfde dat zomaar vragen ) Ik had nog niet vaak zo'n duidelijke gezien van een 20 weken echo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:14:18 #254
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73437641
Mooi echo Free!! Zo schattig dat je goed het gezichtje kunt zien

Leonieke, spannend joh, morgen de 20 weken echo. Wij vonden het ook hardstikke spannend. Hopenlijk is alles helemaal in orde en kun je zo op je roze of blauwe wolk naar het einde! Succes!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:53:47 #255
210631 CrazyPrincess
pi_73439138
Wow leonieke, 20 weken alweer. Ik weet nog...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:59:27 #256
95408 Incantrix
pi_73439353
Good evening sweet ladies Na een veelbewogen dagje nog even een spiekje hiero doen voor ik verschrikkelijk ga crashen in mijn bedje! Ben blij dat ik naar mijn werk ben gegaan om het allemaal even netjes af te sluiten, zo heb ik nog even goed met mijn leidinggevende kunnen spreken (ook van haar uit niets dan begrip en de enige die wel eens een beetje minder begripvol is, ons afdelingshoofd, was nog net met vakantie dus dat was wel handig ) en nog even fijn gesproken met mijn collega's. Denk inderdaad dat ik er stiekum toch wel wat tegenop had gezien, maar nu ben ik er helemaal klaar en heb ik alles netjes af kunnen sluiten, dus dat is fijn. Vanavond had ik vervolgens yoga, dus nu ben ik moei Even niet al te uitgebreid dus hoor

Het-is-mij, hopelijk heeft ze inderdaad verkeerd gemeten, en anders hoop ik gewoon dat het verders niet al te veel kwaad kan allemaal. Het is in elk geval een goed ding dat ze je zo in de gaten houden, je weet zo wel dat je goed zit, zeg maar

Freecell, een goede echo met in elk geval één erg mooie foto Helemaal geweldig, ik vind het altijd zo fijn om te lezen als er weer dames zijn met dit soort mooi nieuws

Lieve Leonieke, ik wens je veel succes voor morgen, en hopelijk ook nog wel plezier. Ik snap heel goed dat je 'm knijpt hoor, ik ga gewoon voor je duimen

En ik vergeet nog een heleboel, maar mijn hoofd zit te vol met andere dingen denk ik, sorry

Ik ga mijn bedje opzoeken en hopen op een betere nachtrust nu (had vannacht ook flink maagzuur trouwens, dat zal vast ook niet mee hebben geholpen), tot morgen na het walvissen!
3!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:13:35 #257
3934 Xenia
pi_73439828
Sorry voor de vertraging in de update hoe het gegaan is.

Het is dus uiteindelijk toch een spoedkeizersnede geworden i.p.v. de geplande ks. Om 20.00 braken plotseling mijn vliezen en ze had gepoept in het vruchtwater. Enorm schrikken en met grote spoed naar het ziekenhuis. De gyn was al onderweg en arriveerde 5 minuten later en het OK personeel stond al klaar. Om 21.28 uur is ze geboren. Ze is heel erg klein (2590 gram), maar alles zit erop en eraan en werkt
Dat het zo snel is gegaan is denk ik heel erg goed geweest. Ik zag enorm op tegen de KS en nu zijn me die laatste 3 dagen zenuwen bespaard gebleven.
Wel is het lichamelijjk heel zwaar. De eerste nacht in het ziekenhuis was dramatisch. Ik kon me niet bewegen en onze dochter lag naast me in zo'n doorzichtig ziekenhuiswiegje. Ik lag de hele nacht klaarwakker naar haar te staren. Ze is zo mooi en zo lief! Maar op een gegeven moment zakte haar mutsje over haar ogen en ze ging huilen. Ik kon niet bij haar komen en drukte op de knop voor de verpleging die maar niet kwam. Maar het mutsje bleef zakken en zat op een gegeven moment over haar neus. Wat ze zeggen over de oerkracht van een moeder klopt. Ik ben op de een of andere manier toch dat bed uit gekomen en heb dat mutsje afgetrokken. De verpleegster kwam pas 20 minuten later. Wat is het rot om zo afhankelijk van anderen te zijn.
Met papa gaat het heel goed. Hij is totaal verliefd op zijn dochter en helpt enorm mee met alles.

Ons meisje:

Ik zal verhuizen naar het babytopic, maar ik blijf jullie wel volgen. Geniet van jullie zwangerschap
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:17:43 #258
44638 beefcake
TTFN!
pi_73439980
Wat een mopje Gefeliciteerd Xenia!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:22:35 #259
210631 CrazyPrincess
pi_73440178
Heftig hoor Xenia
Maar nu kun je heerlijk genieten van je meisje. Wat is ze schattig. Dat vuistje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:31:08 #260
95408 Incantrix
pi_73440535
Xenia, ze is werkelijk práchtig Wat een geweldig liefje, daar mag je met recht trots op zijn! Fijn dat je 3 dagen zenuwen bespaard zijn, wel weer balen dat de ks zelf zulke grote gevolgen heeft.. Veel succes ermee, hopelijk kun je snel genieten zonder die beperking

Nu echt truste allemaal!
3!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:06:27 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73442112
Oh Xenia
Ze is prachtig!

Doe je wel een beetje kalm aan na die KS? Goed herstellen hoor!

Nogmaals heel erg veel geluk met zijn drietjes, en bedankt voor je PM!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:12:17 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73442358
Xeen! wat een prachtmeisje heb je! en wat klein, aaaah. fijn dat de papa er ook zo blij mee is. geweldig veel geluk gewenst, jullie drie! (en natuurlijk jij veel sterkte met 't herstel!)
in de haak.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:24:37 #263
170561 Lijnloos
pi_73442891
Oh Xenia, wat een mooi meissie zeg! Veel plezier in het volgende topic en heel veel succes nog met herstel... maar vooral lekker genieten van jullie dochter!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 06:03:12 #264
131024 het-is-mij
pi_73446384
@ Freecell, fijn dat de echo goed was, weer hele opluchting of niet?
@ Leonieke, ben je alweer 20wkn? Wow, heel veel succes vandaag.
Enne hopelijk heb je de bloeddruk controle niet voor de 20wkn echo
@ Incantrix, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en het af hebt gesloten, nu lekker proberen te genieten en lekker rust in het koppie.
@ Xenia, das toch nog anders gegaan dan gedacht maar wat je zegt, geen tijd om zenuwachtig te worden.
Wat een klein popje zeg en fijn dat het met de papa ook goed gaat.
Is het nog oed gekomen met wassen van de kleine meid? (daar zag je toch tegenop?)

Nou hier dus ieder uur gezellig wakker geweest, als de mr. naar het werk is nog ff paar uurtjes slapen en dan komt er gezellig visite.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 06:32:00 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73446416
moooooooooooooi Xenia, wat een poppetje!

*zwaait Takkie uit* tot ziens!

Freecell; gefeliciteerd met je goede echo!!! wat weet een opluchting! alleen wel erg jammer dat je bekken wel verslechterd....

@leonieke; erg veel plezier en succes vandaag met je 20 weken echo! spannend joh!

@trix; ik zie je van8 hier niet, dus neem aan dat je eindelijk weer een nachtje normaal hebt kunnen slapen? hoop het echt voor je

ik heb gister voor het eerst zwangerschapsgym gehad, was maar een klein groepje (6), en weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Maja het is vast nuttig enzo, dus we gaan maar braaf heen....
verder redelijk geslapen en zo weer aan het werk..
en o ja, morgen weer naar VK en morgen komen de meubeltjes!!!!!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 06:39:05 #266
131024 het-is-mij
pi_73446432
@ Bj, hoe vaak heb je de gym?
Wij waren ook maar met 5 man en ik vond de eerste paar keren wel handig, met puffen, bepaalde oefningen, bevallingshoudingen enzo maar op een gegeven moment was ik er ook klaar mee hoor.
Ik vond de "lerares" ook niet echt geweldig zeg maar.

Ff dagje bikkelen en morgen wat om naar uit te kijken, werk ze.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 06:47:48 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73446449
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 06:39 schreef het-is-mij het volgende:
@ Bj, hoe vaak heb je de gym?
Wij waren ook maar met 5 man en ik vond de eerste paar keren wel handig, met puffen, bepaalde oefningen, bevallingshoudingen enzo maar op een gegeven moment was ik er ook klaar mee hoor.
Ik vond de "lerares" ook niet echt geweldig zeg maar.

Ff dagje bikkelen en morgen wat om naar uit te kijken, werk ze.
ik heb 9 lessen, maar verspreid over 8 avonden, heb er dus al eentje gehad en ik weet dat ik op eentje ook late dienst hebt... dus nog 6 keer te gaan
en onze leidster is ook een beetje zo'n geitenwollensokkentype... (verder niets op tegen)....

idd nog ff 1 dagje doorzetten, en vanmiddag lekker weer een dutje denk ik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:12:02 #268
95408 Incantrix
pi_73446513
Hey BJ, heb jíj lekker geslapen dan? Hoop voor je dat de gym wat leuker wordt nog, ik vind de yoga wel heel fijn.. En helaas, het was vannacht zo rustig dat ik het een beetje suf vond om te posten, ik lig al wakker sinds 3 uur Net rond zessen wel even in slaap gesukkeld, maar om 7 uur gingen de katten om eten zeuren en allerlei wekkers van lief af.. Ik geef het dus maar op, moet er zelf toch ook uit om 9 om te gaan zwemmen Maar superlief dat je aan me denkt, werk ze vandaag

Het-is-mij, ook al slecht geslapen..
3!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:33:39 #269
74145 freecell
dinges
pi_73446617
HAHA Bj met je gym Ik heb na de vorige keer gezegd: 'nou, dat doet een mens ook alleen de eerste zwangerschap '
Succes wel!

Alle slechte slapers

Xenia, wat een mooierd! En die kleintjes zijn stiekem het leukst
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:53:37 #270
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_73446712
@Xenia, wat een prachtig popje Wel schandalig dat er niemand kwam voor dat mutsje... hebbben ze naderhand geen excuses aangeboden dan? Er kon wel iets veel erges aan de hand zijn.

@BJ, ik vond de gym alleen leuk voor de contacten, ben bij de eerste twee geweest, omdat ik weinig mensen kende in de stad waar ik toen woonde. Heb er lang contact mee gehouden, nu alleen nog via hyves.
Wel genoten van het zwangerschapszwemmen, daar ook een leuke vriendschap aan overgehouden trouwens Hier zit dat helaas niet (waar ik nu woon), want dat zwemmen zou ik zo weer doen, echt heerlijk.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 07:58:03 #271
141464 martine1984
pi_73446747
Goedemorgen dames,

Xenia wat een mooi meisje, geniet van haar! En sterkte met je herstel.
Freecel mooi echo plaatje van jullie beeb!

Ik heb vanacht op zich goed geslapen, maar voel me labiel vandaag... vond t vanmorgen toen mn lief naar zn werk moest helemaal niet prettig dat hij weg ging, moest zelfs huilen . Ben moe maar kan niet meer slapen. Heb me zelf maar op de bank geinstalleerd met thee en broodjes uit de oven. Straks maar een warme douche en misschien nog ff terug naar bed. Hebben jullie dat ook, dat iedereen denk te weten wanneer de baby geboren wordt... ik wordt daar zo gek van
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:04:09 #272
74145 freecell
dinges
pi_73446802
Iedereen denkt hier te weten wat het wordt Martine, das ook vermoeiend
Maar wanneer heb ik nooit gehad, want ik beviel de vorige keer bij 37 wk precies

Dikke kus en zo nog even lekker weer slapen joh! Misschien wordt het beter!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:15:53 #273
95408 Incantrix
pi_73446903
Ow Martine, wat naar! voor jou, ik hoop dat je je zo misschien beter voelt als je iets hebt gegeten ofzo.. Maak er maar een lui dagje van! En ja, bij mij worden er vol stelligheid de meest debiele dingen geroepen. Drie mensen weten héél zeker dat het een kerstkindje wordt (maar ze laten je toch niet meer dan 2 weken overtijd lopen nu? 2 weken na mijn uitgerekende datum is het 18 december ), een boel mensen gooien het natuurlijk op "het wordt een surprise!" en dat soort dingen meer. Laat maar lekker gaan, mensen moeten íets hebben om zich mee bezig te houden Ze vinden het in elk geval spannend genoeg om er flink op los te speculeren, denk ik dan maar

En dan heeft dat vroege opstaan me geen windeieren gelegd: net maar even mijn geboorteplan in elkaar gedraaid, hetgeen ik graag wilde hebben, maar waar ik nog even mijn kop voor in het zand had gestoken (Insert stoere smiley die zijn spierballen laat zien *here*).. Wel jammer dat ik dacht daar nog úren mee bezig te zijn, nu moet ik mezelf nóg weer een uur bezighouden tot ik naar zwemmen kan
3!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:18:31 #274
137265 Twinkly
<3
pi_73446926
Freecell wat een super foto Je ziet de lens gewoon zitten!

Ooowhhh Xenia wat een droppie!!! *zwijmel* Wat rot dat je zo afhankelijk bent na een keizersnede, en belachelijk dat de verpleging niet direct kwam, wat als er iets veel ernstigers gebeurd was wat jij echt niet op had kunnen lossen??!

Ik heb weer niet goed geslapen en ik ben strontchagerijnig dus ik trek me maar weer even terug van het forum
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:23:38 #275
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_73446994
Xenia wat een poppetje zeg! Zo klein, zo lief
Wat word het wachten nu moeilijk zeg op onze eigen kleine
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:25:42 #276
74145 freecell
dinges
pi_73447022
Goedzo incantrix met spierballen

Twinkly, rust lekker uit en we kunnen je ook wel aan als je moppert hoor
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:41:26 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73447272
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef freecell het volgende:
Mja, ik zei dus ook tegen de bekkenfysio dat ik het niet raar vond dat het langzaam wat erger wordt, aangezien je toch langzaam meer verweekt en je ook 'zwangerder' wordt.
Maar dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn... Verweekt=verweekt, dat wordt niet nóg erger nu en als de pijn erger wordt komt dat meer door wat ik doe en dergelijke dan door zwaarder worden. Hmmm.

Echo was idd erg tof, ook leuke man die het deed, die had echt lol in zijn werk En ik doe inderdaad geen uitspraken over geslacht, mocht ik het nu al weten
Ow, nou dat wordt nog wat dan
mijn eerst woensdag thuis en eigenlijk ben ik stiekem heel blij
Je mag het geslacht ook via PM aan mij verklappen

Xenia, mooi poppetje hoor!

Leonie, veel succes maar ook plezier bij de echo!

Incantrix, fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:55:02 #278
74145 freecell
dinges
pi_73447489
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ow, nou dat wordt nog wat dan
mijn eerst woensdag thuis en eigenlijk ben ik stiekem heel blij
Je mag het geslacht ook via PM aan mij verklappen
Ze bedoelde het bemoedigend geloof ik Dat het dus nu helemaal niet meer erger hoeft te worden

Veel plezier met je lekker vrije dag Ik heb nu ook mijn eerste 'ik hoef niks' woensdag. Heerlijk inderdaad!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:19:18 #279
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_73447942
Xenia, wel schrikken zeg, maar ze is er!! En wat een heerlijk ding!!!

Hopelijk herstel je snel en dan maar genieten de komende tijd!
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:19:31 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73447948
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Ze bedoelde het bemoedigend geloof ik Dat het dus nu helemaal niet meer erger hoeft te worden

Veel plezier met je lekker vrije dag Ik heb nu ook mijn eerste 'ik hoef niks' woensdag. Heerlijk inderdaad!
Ik dacht meer aan de trant van: ik heb ook meer pijn dus ik doe nog steeds te veel
Doe jij het ook een beetje rustig aan?
en je bent wat vergeten te PM-en
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:43:48 #281
45404 Sorbootje
pi_73448491
Goedemorgen allemaal!

De dag waarop ik zo graag zou willen bevallen is aangebroken zonder ook maar enig teken van actie. Dat zal em dus wel niet worden . Kindje is nu al eigenwijs. Ook mijn eigen schuld, want gisteravond ruzie gemaakt ipv geprostaglandingest.

Xenia, wat een prachtig popje heb je gemaakt zeg! Ik wens jullie heel veel geluk samen en hopelijk tot heel snel in het andere topic

Incantrix, fijn dat je het zo hebt kunnen afsluiten. En nu maar relaxen en een lieve baby afbakken (is immers al voorgebakken)!

Ok en nu ben ik de rest alweer vergeten.. ogenblik, ik ga even spieken!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:44:08 #282
236522 sterrenmunt
pi_73448499
woei Leonieke voor de 20 weken echo! Wat spannend zeg.

En freecell een goede 20 weken echo, fijn.

Xenia, wat schrikken een spoedkeizersnee maar zoals je zelf zegt, je kan je daar niet op voorbereiden en dan is het go with the flow. En stomme verpleging

Takke (nogiets, sta al op preview), veel plezier in het volgende topic.

Vandaag hebben wij weer een 3d echo, vorige week konden ze met 70% zekerheid zeggen dat het een jongentje gaat worden. Zal na het weekend eens een fotootje plaatsen.....ze zijn zo leuk.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:46:51 #283
45404 Sorbootje
pi_73448571
Eh oh ja!

Freecell, mooie foto!!

Martine, hier niet zozeer voorspellingen van de bevallingsdatum, maar meer bestellingen (maandag mag het niet, want dan wordt mijn schoonzus opgenomen in het ziekenhuis. Dan mag het de dertiende en veertiende wel, maar daarna weer niet ivm met zakentrip van zwager etc...) Ik kan er wel om lachen, want mini-sorbo heeft er toch sch**t aan!

BJ, ik vond de cursus wel heel nuttig hoor, ondanks de open deuren zo nu en dan. En bij de ontspanningsoefeningen viel ik iedere keer in slaap, dus het is nog rustgevend ook!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:47:48 #284
45404 Sorbootje
pi_73448592
En Leonieke, spannend zeg! Kan nauwelijks geloven dat je alweer aan de 20 weken echo toe bent. Voor mijn gevoel was het gisteren dat je hier heel voorzichtig om de hoek kwam kijken!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:49:23 #285
45404 Sorbootje
pi_73448620
En voor iedereen die ik nog vergeet een en een .

Zo, heb ik dan nu alles afgedekt?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:55:50 #286
61183 leonieke
Dan toch?
pi_73448795
Ik ben nu nog geen 20 weken ver, maar kom al ver in de buurt. Ik ben alleszins nieuwsgierig naar de datum die ze vandaag gaan opgeven want ik heb nu al drie bevallingsdatums gekregen. Eens zien of ze er deze keer één kunnen van bevestigen.

We willen heel graag weten wat het geslacht zal zijn en zullen het ook direct vertellen aan iedereen die het wil weten. Ik ben echt niet voor die geheimdoenerij. Ook als de naam vastligt, zullen we die wel rondbazuinen, maar nu hebben we nog geen enkele naam waarbij we zeggen: DAT wordt het!

En idd CP: ik kan me nog steeds de verbazing herinneren met die positieve test die ik in mijn handen had. En dan ook nog eens alle enthousiaste reacties hier op Fok! Dat was toen zo hartverwarmend

Ik ben wel één iets vergeten Mijn rustgevende muziek, kaarsjes en wierook om mijn bloeddruk nog naar beneden te krijgen tegen straks

Xenia wat een mooi meisje hebben jullie gebakken
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:56:57 #287
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_73448824
Xenia wat een mooi meisje...

Freecell mooie echo

Het gaat idd snel hé... soms verschiet ik er ook van dat we hier in laatste weken zitten...

Over iedereen weet wanneer baby komt.. iedereen roept maar tegen mij dat baby eerder gaat komen... en zo'n 3 weken geleden dacht ik dat ook.. maar sinds vorige week heb ik eigenlijk geen echte noemenswaardige voorweeën meer gehad dan alleen af en toe steekjes en ongi-achtige lichtte krampen... dus denk dat dit baby'tje ook wel blijft zitten tot eind oktober...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:03:26 #288
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73448962
Good morning ladies!

Freecell, wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan. En wat een mooie foto!

Xenia, ahhhh, een mopke!

Leonieke, succes vandaag bij de echo...

Pff, hier nog iemand die stik chagerijnig is vandaag. Weet niet wat het is, heb echt geen zin, ben moe en heb er de pest ff in. Beetje rustig aan doen dus.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:12:37 #289
59020 octopussy
pi_73449202
Freecell, wat een leuk plaatje op je echo. Tof als je kindje echt een gezichtje laat zien

Leonieke, heel veel plezier bij de echo. Ik heb daar zelf maandag echt met een grijns van oor tot oor liggen kijken naar mijn meisje Lief heeft het scherm gefilmd met zijn mobiel. Echt zo leuk om terug te zien hoe ze beweegt.

Oja, ik was maandagavond nog naar zwangerschapszwemmen geweest. Stelt conditioneel gezien niets voor, maar het water was heerlijk en ik heb ook kennis gemaakt met andere zwangere dames uit de buurt. Ik denk dat ik wel weer ga volgende week

Volgens mij is mijn lichaam trouwens nu definitief in winterstand heb het kkkkkkkoud...
Toch maar eens wat van die lange coltruien bij de H&M bestellen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:46:29 #290
190839 Ssserpente
pi_73450052
Ooh Xenia, wat is ze mooi en lief!

Wat een rotverhaal over dat mutsje!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:51:17 #291
74145 freecell
dinges
pi_73450206
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan de trant van: ik heb ook meer pijn dus ik doe nog steeds te veel
Doe jij het ook een beetje rustig aan?
en je bent wat vergeten te PM-en
Ja, das dan weer een logische gedachte helaas
En ik pmmen, wat zou ik moeten pmmen?

En veel plezier met de echo Leonieke
En ik wil het geslacht ook wel rondtoeteren, maar ik heb een rondtoeterverbod van TARA mag het niet eens aan mijn mama vertellen..
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:54:49 #292
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73450283
Simmu: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Een tweeling nog wel! Is het nieuws al een beetje bezonken?

Happy: Gefeliciteerd met je stickertje van de vk!

Davinia kan weer Fok!ken vanaf haar telefoon! Fijn he!

Faja ook weer goedgekeurd! Wat bijzonder om het hoofdje al te kunnen voelen zeg.
Wat cool ook dat je tante wordt! Dat lijkt mij ook zo bijzonder maar helaas zit dat er bij mij niet in.
't wordt wel ruimschoots goedgemaakt door de 6 neefjes en 6 nichtjes van Lief's kant.

Martine's Puk heeft glas in 't kamertje! Zal een heerlijk gevoel zijn. Ook een stickertje van de vk! Jeeh!
Vertroetel jezelf vandaag maar wat exta.

het-is-mij geen stickertje maar wel een ingedaalde Beeb! Balen dat je vannacht zo slecht geslapen hebt, hoop dat je zo nog een paar uurtjes kan pakken!

freecell had een goede 20 weken echo! De foto is ook prachtig! Balen dat je bekken nog achteruit gaat.
Zou 't misschien toch te maken kunnen hebben met je vermoeden van EDS?

Incantrix fijn dat je zo'n goede afsluiting op je werk hebt gehad! Dat zal je heel wat rust gaan geven lijkt me.

Xenia van harte gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochtertje! Wat fijn dat het met jullie alledrie zo goed gaat!

Beessie-Jen: Ik hoop dat je de gym nog leuker gaat vinden. 't lijkt mij eerlijk gezegd ook helemaal niks, beetje noodzakelijk kwaad zeg maar.
Spannende dag morgen met je bezoek aan de VK en 't binnenkomen van de meubeltjes!

Voor Twinkly's humeur en dat van DJRandall: Misschien moeten jullie deze button dragen vandaag zodat anderen jullie wat voorzichtiger kunnen benaderen?
In hoop in ieder geval dat jullie je in de loop van de dag beter voelen!

Asyniur heeft d'r eerste woensdag thuis! Lekker hoor!

Sorbootje: Misschien heeft je kindje een net iets andere datum in 't koppie dan mams maar de dag begint net he! D'r kan nog van alles gebeuren.

Leonieke heeft een 20 weken echo! Spannend! Heel veel succes en vergeet vooral niet te genieten!
* Keshet stuurt rustgevende muziek, kaarsjes en wierook richting Leo!

sterrenmunt gaat weer voor de 3D echo! Heb je vandaag de laatste of mag je nog een keertje? Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
Wat gaaf dat ze al zo goed kunnen zien welk geslacht je kindje waarschijnlijk heeft! Veel plezier vanmiddag!

Luna: Hoe voel je je verder op de steekjes etc. na?

Octo heeft maandag ook een goede echo gehad! Leuk dat het zwangerschapszwemmen zo goed beviel!

Ik heb een buikgriepje te pakken sinds maandag, voelde me hondsberoerd maar ben al weer aan 't opknappen. Voor het eerst in 5 jaar ofzo dat ik langer dan een dag ziek thuisgebleven ben! Ik heb vooral geslapen en de batterijtjes een beetje opgeladen. Dat had ik écht nodig.
A grand adventure has begun.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:15:48 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73450881
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:55 schreef leonieke het volgende:
Ik ben nu nog geen 20 weken ver, maar kom al ver in de buurt. Ik ben alleszins nieuwsgierig naar de datum die ze vandaag gaan opgeven want ik heb nu al drie bevallingsdatums gekregen. Eens zien of ze er deze keer één kunnen van bevestigen.

We willen heel graag weten wat het geslacht zal zijn en zullen het ook direct vertellen aan iedereen die het wil weten. Ik ben echt niet voor die geheimdoenerij. Ook als de naam vastligt, zullen we die wel rondbazuinen, maar nu hebben we nog geen enkele naam waarbij we zeggen: DAT wordt het!

En idd CP: ik kan me nog steeds de verbazing herinneren met die positieve test die ik in mijn handen had. En dan ook nog eens alle enthousiaste reacties hier op Fok! Dat was toen zo hartverwarmend

Ik ben wel één iets vergeten Mijn rustgevende muziek, kaarsjes en wierook om mijn bloeddruk nog naar beneden te krijgen tegen straks

Xenia wat een mooi meisje hebben jullie gebakken
Komt allemaal wel goed meissie
Hoe laat heb je de echo?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:17:15 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73450932
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, das dan weer een logische gedachte helaas
En ik pmmen, wat zou ik moeten pmmen?

En veel plezier met de echo Leonieke
En ik wil het geslacht ook wel rondtoeteren, maar ik heb een rondtoeterverbod van TARA mag het niet eens aan mijn mama vertellen..
TARA!!!
Je kunt een zwangere vrouw dit toch niet aan doen? Dat ze niet het geslacht mag rondtoeteren!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:20:24 #295
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_73451030
Keshet, jeetje wat een mega post! Jij in ieder geval veel beterschap!

Ik zit nu wild te knippen en plakken op je button hoor! Gelukkig ben ik vanmiddag wel lekker alleen, dus kan niemand tegen me in het harnas jagen
Denk dat ik maar lekker ga hobby-en vandaag...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:07 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73451131
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:20 schreef DJRandall het volgende:
Keshet, jeetje wat een mega post! Jij in ieder geval veel beterschap!

Ik zit nu wild te knippen en plakken op je button hoor! Gelukkig ben ik vanmiddag wel lekker alleen, dus kan niemand tegen me in het harnas jagen
Denk dat ik maar lekker ga hobby-en vandaag...

ow en ik heb (hele kleine) aambeien
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:25:12 #297
45404 Sorbootje
pi_73451168
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ow en ik heb (hele kleine) aambeien
Niet fijn!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:26:29 #298
45404 Sorbootje
pi_73451205
Mijn moeder belt nu elke dag, minimaal één keer. Ze is echt nog nerveuzer dan ik.. zo lief!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:26:44 #299
59020 octopussy
pi_73451209
Keshet, beterschap. Lekker veel slapen en veel thee/water drinken doet wonderen voor je lichaam.

Oh en over het geslacht. Het lijkt me zo moeilijk om het stil te houden als je het zelf weet. Waarom wil Tara het eigenlijk geheim houden? Ik vind het zo fijn om het nu over 'mijn meisje' te hebben

Xenia, ik had nog niet gereageerd op de foto van je dochter. Wat een plaatje is het zeg
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:32:44 #300
200106 WupWup
pi_73451381
Leonieke, ik blijf me erover verbazen dat je nog niet één duidelijke uitgerekende datum hebt gekregen. Hoe berekent je gynaecoloog dan iedere keer je zwangerschapsduur

Freecell wat fijn een goede 20-wekenecho En je kan gewoon de ooglens zien op die foto, echt mooi!

Xenia welkom thuis (toch?)! Mooi meisje heb je daar hoor!

Incantrix is het niet een idee om je slaapkamerdeur eens dicht te gaan gooien, zodat de katten niet meer komen zeuren? Het is even een weekje door de klaagzangen heen (avond, nacht en ochtend ), maar daarna heb je wel rust.. (hier 3 katten die voorheen ook bij ons op de kamer sliepen, maar sinds een paar maanden dus niet meer)

Martine volgens mij is iedereen verloskundige als je zwanger bent Je krijgt dát geslacht want je draagt zo-en-zo; je gaat zóveel dagen overtijd of je bevalt juist veel te vroeg want dat was bij die-en-die ook het geval; en je bevalling gaat op die-en-die manier verlopen want de goudvis zwom linksom in z'n kom.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:37:08 #301
200106 WupWup
pi_73451519
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')