simmu!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef simmu het volgende:
hoihoi, ik ben 28 (huisarts), 29 (internet) of 30 (gyn) april uitgerekend. nog niet uit de gevarenzone, maar op de eerste echo is alles goed.
[ afbeelding ]
Ja, uhh... min ons danquote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef simmu het volgende:
hoihoi, ik ben 28 (huisarts), 29 (internet) of 30 (gyn) april uitgerekend. nog niet uit de gevarenzone, maar op de eerste echo is alles goed.
[ afbeelding ]
[denkmodus]Eigenlijk zou theoretisch gezien het Hb van de foetus omhoog moeten gaan (wanneer de aanvoer van voedingsstoffen dat toe laat) om te compenseren voor de verminderde zuurstoftoevoer wanneer het Hb van de moeder laag is. Hmm [/denkmodus]quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar ik gok dat een kind zoveel voedingstoffen aan de moeder ontrekt dat het zelf geen bloedarmoede heeft, zal ik eens op googlen
Dat zou verklaren waarom die ijzerinfusen geen reet helpen, alles gaat naar mijn parasietjequote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Twinkly het volgende:
[..]
[denkmodus]Eigenlijk zou theoretisch gezien het Hb van de foetus omhoog moeten gaan (wanneer de aanvoer van voedingsstoffen dat toe laat) om te compenseren voor de verminderde zuurstoftoevoer wanneer het Hb van de moeder laag is. Hmm [/denkmodus]
Tof!! Ook dat alles goed is enzo!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef simmu het volgende:
ja dames, jullie zien het goed, we krijgen 2 guppies. geen 1-eiige. ik verloor ook steeds 'stukjes', dus ik twijfelde eraan of alles wel goed was.
Hoe weet je dat het tweeeiig is?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:50 schreef simmu het volgende:
ja dames, jullie zien het goed, we krijgen 2 guppies. geen 1-eiige. ik verloor ook steeds 'stukjes', dus ik twijfelde eraan of alles wel goed was.
ik vroeg me dat idd ook afquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het tweeeiig is?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Vlindur, na het lezen van het sex-topic, heb ik toch andere associaties bij "het plafond opnieuw witten"![]()
huh nee, twee hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
Owh, ik heb het opgezocht. Er is waarschijnlijk maar 1 placenta. Bij een eeneiige tweeling zijn er altijd 2 placenta's
Vlindur, na het lezen van het sex-topic, heb ik toch andere associaties bij "het plafond opnieuw witten"![]()
Dan klopt of mijn academisch boek niet, of ik lees het niet goedquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef Twinkly het volgende:
Simmu wat stoer!!!!!!![]()
![]()
![]()
[..]
huh nee, twee hoor
http://www.meerlingen.org(...)=de-placenta-belicht
Troel parasietjes ftw!!
Ik heb precies hetzelfde Icantrix, en van die druk op mijn buik krijg ik harde buikendus ik doe die broeken echt niet meer aan. Ik denk dat ik ook maar even door moet bijten en gewoon lekker oncharmant moet zijn de laatste weken
Maar je kan toch niet 1 placenta hebben bij een twee-eiige tweeling, de placenta is opgebouwd uit hetzelfde materiaal als het kind en een twee-eiige tweeling heeft twee verschillende genetische materialen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:13 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dan klopt of mijn academisch boek niet, of ik lees het niet goed
Voel je niet verplicht hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:09 schreef Lijnloos het volgende:
Asy....ik zal zo ook es kijken in je nieuwe topic, maar snap het wel hoor. Hier nog steeds wel zin en het lukt ook wel, alleen vind mijn lief het dan halverwege nodig om iets te roepen in de trant van "Frummel oortjes dicht"... nou dan hoeft het van mij niet meer
![]()
![]()
Gelukkig ben ik wel weer makkelijk over te halen hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Voel je niet verplicht hoor
ik moest wel even hard lachen om de opmerking van mijn lief, wij maken er ook grapjes over maar het heeft ons de lust nog niet ontnomen
simmu, 2 beebjes zelfs! Van harte!
Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:20 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet 1 placenta hebben bij een twee-eiige tweeling, de placenta is opgebouwd uit hetzelfde materiaal als het kind en een twee-eiige tweeling heeft twee verschillende genetische materialen.
Je kunt wel 1 placenta hebben bij een 1 eiige tweeling wanneer de afsplitsing vroeg gebeurd is.
Idd bij een een-eiige tweeling wel. Je bedoelde toch dat bij Simmu er 1 placenta is bij een twee-eiige tweeling? Want dan vindt er nooit een afsplitsing plaats omdat de tweeling uit twee verschillende bevruchtingen ontstaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:53 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zal morgen de pagina uit het boek scannen. Afhankelijk van de fase waarin de splitsing plaatsvindt onstaan er 1 of 2 placenta's.
Bron.quote:Als het eitje heel vroeg in de ontwikkeling 'beslist' om zich te splitsen in twee vruchtjes, dan krijgt iedere baby zijn eigen placenta (hoewel die wel weer vaak met elkaar vergroeien. Dit is meestal alleen microscopisch vast te stellen) en ook zijn eigen vliezen. De baby's zitten dus ieder in een eigen vruchtzak met zowel een eigen chorionvlies als een eigen amnionvlies. Van deze tweeling is het vaak het moeilijkst om te zeggen of dit een ééneiige of twee-eiige tweeling is. Immers een twee-eiige tweeling heeft ook een eigen vruchtzak met eigen amnion- en chorionvlies (totaal 4 lagen vlies in het tussenschot).
Als de splitsing iets later plaatsvindt, dan hebben beide baby's samen één placenta. Ook het buitenste vruchtvlies (het chorion) delen ze gezamenlijk. Wel hebben ze ieder een eigen vruchtzak die wordt gescheiden door 2 lagen amnionvliezen. Door zorgvuldige inspectie van de placenta en de vliezen kan vaak wel gezien worden of het tussenschot bestaat uit 2 of 4 lagen. Als het tussenschot bestaat uit 2 lagen, dan is met zekerheid te zeggen dat dit een ééneiige tweeling betreft.
Bij een heel late splitsing (komt weinig voor) hebben beide baby's een gezamenlijke placenta, maar ook een gezamenlijke vruchtzak. Ze worden dus niet van elkaar gescheiden door een vruchtvlies. Deze vorm van tweelingen is zeer zeldzaam, maar het is in dit geval dus direct duidelijk dat het om een ééneiige tweeling gaat.
toen ik naar de ha ging melden dat ik zwanger was kreeg ik felicitaties en folders mee maar meer niet... Eigenlijk dequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:56 schreef becky1983 het volgende:
poeh er wordt hier veel geschreven zeg kan het niet bijhouden![]()
ik ga straks naar de dokter toe om te vertellen dat ik zwanger ben..krijg je dan ook nog een urine test of iets...?? hoe gaat dat allemaal in ze werk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Simmu krijgt een twee-eiige tweeling)
Oja, de eerste keer dacht hij inderdaad dat ik voor anticonceptie kwam. Ik moest toch echt van de pil af en aan de nuvaring. Ja, dat heb ik gedaan en nu ben ik zwanger.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Books het volgende:
Bij de eerste ging ik naar de huisarts en die zei gefeliciteerd en hier is het nummer van de vk. En bij de tweede ben ik langsgeweest om te zeggen dat hij toch echt de verkeerde anticonceptie had voorgeschreven. Inderdaad een te lichte pil. Was hem nog nooit overkomen en hij was helemaal van slag af.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Twinkly het volgende:
Troel wat schrikken! Hoe krijgt hij het nou voor elkaar zichzelf zover te lanceren, in zijn slaap!Hopelijk heeft hij er verder geen last van vandaag.
Grappig hier keek de huisarts me heel vreemd aan dat ik naar hem toe was gekomen ipv de verloskundige te bellenHij heeft ook helemaal niets gedaan alleen doorverwezen naar de verloskundige.
Bucko toen ik 27 weken was (geloof ik) heb ik ook wat afscheiding gehad en de verloskundige zei hetzelfde, ik was toen gewoon te druk geweest waardoor waarschijnlijk een adertje geknapt was.
Stoer BJSchroefboormachines zijn cool!
Icantrix stiekem maakte je je dus best wel druk, voelde je je schuldig (?) Nu hoeft dat echt niet meer!!Lekker uitrusten vanaf nu hoor!
Ik was stiekem ook wakker maar na wat te hebben gegeten kon ik gelukkig wel weer eventjes slapen, ik ben gewoon een vreetzakje
Serpente het ging mij erom dat een twee-eiige tweeling nooit 1 placenta kan delen en dat een een-eiige tweeling niet altijd twee placenta's heeft als reactie op deze post:dat zal het dan ook wel zijn, een gesprongen adertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.....het wordt nu zo serieus allemaal naar het einde toe....
quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef Ssserpente het volgende:
Moeilijk verhaal!
Als het eitje heel vroeg in de ontwikkeling 'beslist' om zich te splitsen in twee vruchtjes, dan krijgt iedere baby zijn eigen placenta (hoewel die wel weer vaak met elkaar vergroeien. Dit is meestal alleen microscopisch vast te stellen) en ook zijn eigen vliezen. De baby's zitten dus ieder in een eigen vruchtzak met zowel een eigen chorionvlies als een eigen amnionvlies. Van deze tweeling is het vaak het moeilijkst om te zeggen of dit een ééneiige of twee-eiige tweeling is. Immers een twee-eiige tweeling heeft ook een eigen vruchtzak met eigen amnion- en chorionvlies (totaal 4 lagen vlies in het tussenschot).
Als de splitsing iets later plaatsvindt, dan hebben beide baby's samen één placenta. Ook het buitenste vruchtvlies (het chorion) delen ze gezamenlijk. Wel hebben ze ieder een eigen vruchtzak die wordt gescheiden door 2 lagen amnionvliezen. Door zorgvuldige inspectie van de placenta en de vliezen kan vaak wel gezien worden of het tussenschot bestaat uit 2 of 4 lagen. Als het tussenschot bestaat uit 2 lagen, dan is met zekerheid te zeggen dat dit een ééneiige tweeling betreft.
Bij een heel late splitsing (komt weinig voor) hebben beide baby's een gezamenlijke placenta, maar ook een gezamenlijke vruchtzak. Ze worden dus niet van elkaar gescheiden door een vruchtvlies. Deze vorm van tweelingen is zeer zeldzaam, maar het is in dit geval dus direct duidelijk dat het om een ééneiige tweeling gaat.
Bron.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Twinkly het volgende:
Serpente het ging mij erom dat een twee-eiige tweeling nooit 1 placenta kan delen en dat een een-eiige tweeling niet altijd twee placenta's heeft als reactie op deze post:Ik was inderdaad iets te snel met mijn reactie. Zei het helemaal verkeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je bent gewoon zwangerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik was inderdaad iets te snel met mijn reactie. Zei het helemaal verkeerd
Oh wat klinkt dit bekend, van je 2e keer dan. Mijn 3e keer. Ik had ook een pil die te licht was maar de dokter vond het niet nodig om een zwaardere uit te schrijven, alleen een andere samenstelling was voldoende zei hij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:18 schreef Books het volgende:
Bij de eerste ging ik naar de huisarts en die zei gefeliciteerd en hier is het nummer van de vk. En bij de tweede ben ik langsgeweest om te zeggen dat hij toch echt de verkeerde anticonceptie had voorgeschreven. Inderdaad een te lichte pil. Was hem nog nooit overkomen en hij was helemaal van slag af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |