dat ja...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:22 schreef Lishe het volgende:
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
zegt ook niemand dat je niet oz mag denken, maar in Lishe haar geval is haar kind er wel op uitgekeken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Vlindur het volgende:
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker![]()
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.
(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
Geloof ik ook, ja!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch?)
das leuk jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:51 schreef pinquit het volgende:
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak boterhammen altijd zo
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
oh maar brood is toch niet onverantwoord ofzo als lunch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:09 schreef trui het volgende:
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.
verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat!). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
oh ja dat is ook zo, slik en stik gevaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:17 schreef trui het volgende:
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees.maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.quote:
Ik heb een heel arsenaal aan speciale vormpjes en uitstekers enzo, maar brood gaat bij mij in stukken met een scherpe hobbyschaar. Dat werkt veel secuurder dan met een mes, en dan verschuift je brood+beleg niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..![]()
Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).
Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:
Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:
[ afbeelding ]
Of ik zie net deze:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
Het was maar een voorbeeldfoto die ik snel van het net geplukt had. Ik vind 1 ei ook wel genoeg ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef kissaa het volgende:
[..]
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?
Dat wordt redelijk zompigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:
oeh, ook een lekker idee Ca.ra, pitabroodjes![]()
En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
goed af laten koelen voor je hem op brood mikt doet een hoop.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:
oeh, ook een lekker idee Ca.ra, pitabroodjes![]()
En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te etenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
das het lekkerste van het ei!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
[..]
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten![]()
Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
[..]
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten![]()
haha ik ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezen
Als ik een auto of zo op zijn bord maak is Fons daar idd erg blij mee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:06 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
... maar het nut van 'een leuke vorm' werd die avond voor mij wel duidelijk.
's avonds brood smeren denk ikquote:Op zondag 4 oktober 2009 09:59 schreef Fuente het volgende:
Ik heb 's ochtends echt geen tijd om zo creatief te zijn (en 's avonds ben ik blij als ik klaar ben met koken etc). Dus meestal gaan hier gewoon boterhammen mee, of een wrap. Wele en superleuk topic, maar ik vraag me af waar jullie dan de tijd vandaan halen om er zo mee bezig te zijn?
Ja maar dat vind ik zelf al niet eens lekker de volgende dag, dus dat doe ik Sara ook niet aanquote:Op zondag 4 oktober 2009 10:09 schreef moussy het volgende:
[..]
's avonds brood smeren denk ik
Als je iedere dag een gepimpte trommel meegeeft is dan de lol er na een tijdje voor de kinderen niet af?
Dat mag op de school van mijn kinderen al niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:10 schreef _Arual_ het volgende:
Verder vond ik het altijd fijner om van die kleine pakjes jam/worst/hagelslag/la vache qui rit mee te krijgen en dan zelf het brood smeren op het moment dat je het ging eten. Smaakte veel verser!
zo:quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:59 schreef Fuente het volgende:
Ik heb 's ochtends echt geen tijd om zo creatief te zijn (en 's avonds ben ik blij als ik klaar ben met koken etc). Dus meestal gaan hier gewoon boterhammen mee, of een wrap. Wele en superleuk topic, maar ik vraag me af waar jullie dan de tijd vandaan halen om er zo mee bezig te zijn?
quote:
Wat een rare regel, lopend je eten op moeten eten. Hier op school is het precies omgekeerd, je mag alleen aan tafel eten en niet lopendquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:08 schreef Lois het volgende:
Geweldig topic!![]()
Eva is de enige die brood op school eet bij ons, en die wil (als echte autist) echt elke dag hetzelfde mee.
Iris krijgt fruit mee voor de ochtendpauze, of een koekje. Sinds dit schooljaar moeten ze tijdens het buitenspelen het tussendoortje opeten dus nu heeft ze liever een (klein) koekje mee omdat fruit te lastig is om lopend te eten. Vind het ook een absurde regel maar goed het is een regel.
Nee johquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:32 schreef mijsje het volgende:die uitsteekvormpjes... eerst puzzelen, en dan lekker eten... hoezo je mag niet spelen met je eten?
zeg, hoort dit niet meer in KPD thuis?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:32 schreef mijsje het volgende:
wat een grappig filmpje inderdaad!!!(er is er nog eentje van een man die zich in 5 minuten klaarmaakt, die is ook grappig... is van hetzelfde programma)
Van Baukje heb je ook amandelstukjes (en schaafsel) die kun je er ook insteken als stekeltjesquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Ziet er goed uit Trui!
Ik denk dat ik ze met maanzaad maak zaterdag.
Dat geeft volgens mij iets meer een egeltjes stekeltjes effect![]()
waarschijnlijk...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:23 schreef trui het volgende:
[..]
zeg, hoort dit niet meer in KPD thuis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
550 in totaalquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:39 schreef Ca.ra het volgende:
Huup, ik wil m misschien wel als bento later voor Thomas. Hoeveel ml is hij ongeveer?
De Action verkoopt ze ook voor heel weinig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:02 schreef Troel het volgende:
Leuk gedaan! ZIjn het nou siliconenvormpjes bij de komkommer?
ik vind zelf mn komkommer altijd nog prima te eten na een uur of 4. Ik maakte het altijd 's morgens en at het rond 1 uur op. Zolang het trommeltje gewoon dicht blijft valt het wel mee met het uitdrooggehalte. Als je de plakjes los op het aanrecht legt dan drogen ze wel uitquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Hoelang is niet zo lang TF? Hier moet het toch al gauw 4 uur zitten....![]()
Tomaten bevorderen de afbraak van zetmeel. Zet de tomaatjes tussen andere belg in en dan tussen het brood. Anders wordt je brood erg zacht en smerig tegen de middag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:11 schreef Lishe het volgende:
N.a.v. posts op het bankje een topic over de inhoud van de broodtrommel van (schoolgaande) kinderen.
Na de welbekende boterhammen met smeerkaas en boterhamworst wordt het tijd voor afwisseling!
Tips over het vershouden van de lunch, makkelijke succesnummers... Roept u maar!
Cherrytomaten, druifjes en zelfs sushi. Alles mag.
Let op: Dit is geen Bento-topic, daarvoor moet je in CUL zijn!
Haha, van mij mag dit kind best wel slapen tijdens de les, hij is al druk genoeg zonder koffie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:34 schreef beefcake het volgende:
Koffie![]()
![]()
Misschien had het kind slecht geslapen
Meestal gaat zoiets in overleg met de ouders. En dan vind ik het geen probleem. Maar ik wil dat dan wel besproken hebben. Dus niet dat een kind 's maandag naar me toe komt met een of ander lul verhaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:34 schreef _evenstar_ het volgende:
ik vind dat ook raar, sowieso dat ouders hun dat geven aan hun kind.
oke arwen krijg een flesje kindercola per week, maar ja die krijgt ook nooit snoepjes oid. dus ze mag echt wel eens iets speciaals
Maar Amaranta ( en andere juffen) hoe doen jullie het dan als een kindje om bepaalde redenen een extra voeding nodig heeft zeg maar. ( en bedoel dan meer aan hoeveelheid zeg maar, ik vind MCdonalds en snoep echt onzin, maar bijv wel 3 stuks fruit ipv 1, en ipv 2 boterhammen tussen de midddag een min of meer " warme" maaltijd als in salade oid. ?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:38 schreef moussy het volgende:
Ik zie kinderen ook wel eens lopen met zo'n blikje energy drank, red bull namaak achtig iets en dat zijn dan de kinderen van Cas' leeftijd, 6!
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:38 schreef moussy het volgende:
Ik zie kinderen ook wel eens lopen met zo'n blikje energy drank, red bull namaak achtig iets en dat zijn dan de kinderen van Cas' leeftijd, 6!
Hij had het over iets met caramel. Maar goed, de beker had dus gelekt en de hele klas stonk naar smerige koffie. Dus hij heeft er uiteindelijk niet eens van gedronken.quote:
Nou daar zit natuurlijk ook behoorlijk wat suiker inquote:
';) graag voorsnijden aub, vooral bij de kleuters, als juf al die mandarijnen moet pellen....quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb van die tupperware doosjes en daar doe ik dus wel heel krenterig gewoon 1 liga in. Of fruit in partjes.
Of ik stop er twee liga`s in en geef opdracht er 1 over te laten, of hooguit weg te geven aan een ander kindje als dat wat vergeten is.
Ik probeer ook altijd wel geschikte tussendoortjes te vinden voor ze, en chocola hoort daar wmb niet bij.
Ik smeer smorgens 2 boterhammen voor haar en snij dat in 4 stukken. Twee gaan er mee naar school voor 10 uur en 2 stukken eet ze thuis op. In het begin kreeg ze een ligakoek oid mee maar ze redde het einde vandedag daar niet op, ze storte op school in. Na gesprekken met ha en sa besloten om haar dus ook 1 boterham (2 stukken) mee naar school te geven voor wat extra energie en dat werkt. Dus krijgt ze in totaal 2 boterhammen, 1 voor ze naar school gaat en 1 op school (overigens krijgt het grootste gedeelte van haar klas dat mee? Hier is het dus absoluut niet iets vreemds?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:14 schreef trui het volgende:
ireth, brood als tien-uurtje verbaast me wel wat. doen jullie dat thuis ook? ik vind brood eigenlijk meer echt een ontbijt of lunch-ding, niet zozeer iets voor tussendoor. maar misschien ben ik wel wat star hoor.
René pakt soms zelf wel eens een broodje uit haar trommel als ze nog trek heeft na haar fruit. Omdat ze voorheen slecht at 's morgens kreeg ze een klein bakje yoghurt met cornflakes, zodat er iig iets in zat en dan voor 10 uur ooke en broodje, ik vind het dus niet gek of raarquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik smeer smorgens 2 boterhammen voor haar en snij dat in 4 stukken. Twee gaan er mee naar school voor 10 uur en 2 stukken eet ze thuis op. In het begin kreeg ze een ligakoek oid mee maar ze redde het einde vandedag daar niet op, ze storte op school in. Na gesprekken met ha en sa besloten om haar dus ook 1 boterham (2 stukken) mee naar school te geven voor wat extra energie en dat werkt. Dus krijgt ze in totaal 2 boterhammen, 1 voor ze naar school gaat en 1 op school (overigens krijgt het grootste gedeelte van haar klas dat mee? Hier is het dus absoluut niet iets vreemds?)
Haha. Weet je dat ik heel naief tegen de nieuwe juf van Jolie zei ' Wat een onzin zeg, dan leren kinderen het toch nooit.' Waarop zij zei: 'Maar dat is dus iets dat ze thuis maar moeten leren.'quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
';) graag voorsnijden aub, vooral bij de kleuters, als juf al die mandarijnen moet pellen....
Ben je mal. Als je daar gewoon goede afspraken over maakt is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga echt zo lastig zijn volgens mij op school straks qua voeding
ja maar als ik zo lees dat jolie op de vorige school best streng waren denk ik uh ooh, maar goed ik ben volgens mij TE bezorgd over wat anderen viinden/denken, en ik gewoon er maling aan moet hebben, want het is nu eenmaal zo dat Arwen gewoon anders is op dat gebiedquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef trui het volgende:
evenstar, dat geef je toch zelf mee?
Nou bij de kleuters ben je dus echt een uur verder als je elke appel moet schillen of elke mandarijn moet pellen. Of elke banaan even moet openen of of of.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Haha. Weet je dat ik heel naief tegen de nieuwe juf van Jolie zei ' Wat een onzin zeg, dan leren kinderen het toch nooit.' Waarop zij zei: 'Maar dat is dus iets dat ze thuis maar moeten leren.'
Oh.
Ik had er niet over nagedacht dat andere kinderen dat thuis niet hoeven![]()
Hier krijgen de kinderen hun 10-uurtje/tussen de middag hap gewoon mee in een tas(rugzak, postbag, whatever) en alle tassen gaan in het krat (de kratten) achter in de klas en om 10 uur pakt ieder zijn eigen tas. Juf wil juist geen 'los' spul om verwarring te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:50 schreef trui het volgende:
hier krijgen ze ook wel pakjes roosvicee mee, maar daar zit idd ook best veel suiker in geloof ik. ik wissel 't wel af met een beker zelf-aangemaakte (dus flink verdunde) roosvicee. maar die pakjes zijn zo makkelijk...
zo'n rijstwafel met chocoladelaagje heb ik ook wel es meegegeven amaranta.ik vind 't ook wel lastig om geschikte tussendoortjes te vinden en toch wat variatie aan te kunnen brengen. vaak zit er veel te veel in een verpakking, bijv. 2 (of soms zelfs 5!) koekjes ipv 1.
natuurlijk kan ik ze ook uit de verpakking halen en zelf per stuk meegegven in een boterhamzakje oid, maar dat werkt toch niet zo geweldig want daar kun je de naam weer minder duidelijk op zetten etc.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn hoor. Ik ken ze ook echt wel anders. En kinderen met allergie mogen echt wel wat anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:06 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ja maar als ik zo lees dat jolie op de vorige school best streng waren denk ik uh ooh, maar goed ik ben volgens mij TE bezorgd over wat anderen viinden/denken, en ik gewoon er maling aan moet hebben, want het is nu eenmaal zo dat Arwen gewoon anders is op dat gebied
oh en dat ik jolie als voorbeeld neem is omdat arwen naar de vrije school gaat en zoverre ik weet dat wel landelijk overal hetzelfde is dat soort zaken![]()
Ja ik snap het wel hoor. Ik stond daar gewoon niet bij stil ofzo. Dat andere kinderen dat niet kunnen of hoeven en reageerde nogal lompquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou bij de kleuters ben je dus echt een uur verder als je elke appel moet schillen of elke mandarijn moet pellen. Of elke banaan even moet openen of of of.
Ik had vorig jaar zelfs in gr 6 kinderen die geen mandarijn konden pellen. Ja dan zeg ik, sorry doe het zelf maar. Ik wil best een 'aanzet' geven en er een sneetje in maken maar ik ga niet het fruit van een 10jarige pellen.Geld ook voor een banaan. Doe het zelf. Je zit al in groep 6!!
Ha die hebben we hier ook, dat zijn de bestequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:20 schreef poemojn het volgende:
Gelukkig is 't meestal gewoon een ikea-appel.
Nee die krijgt ze over de week verdeeld thuis, maar ook niet altijd , momenteel nog wat flessen aanmaak uit engeland staan, toverwater, dat heeft ze het liefst.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef p_iglet het volgende:
dat zal toch wel mee vallen evenstar?
arwen heeft een behoorlijk goede reden om andere dingen te eten dan anderen.
Maar waarmee verwacht je problemen dan?
Dat wekelijkse flesje cola geef je neem ik aan niet mee naar school straks.
Hooguit is lunch wat lastig omdat ze geen brood mag eten.
Die appelsnijder is echt een uitvinding. De ikea heeft een hele fijne met handvatten. Kunnen kinderen ook goed zelf gebruiken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:17 schreef snoopy het volgende:
Hier is nu ook een nieuwe regel in de klas: geen voorverpakte spullen mee ivm de tijd die het de juf kost om alles open te maken en ook alles weer op te ruimen. Ik denk dat het een verkapte manier is om kinderen geen koeken en andere zooi meer mee te laten nemen
En er is hier ook idd zo'n appelsnijding in de klas. En vorig jaar hebben ze samen appeltaart gemaakt in de klas. Dus ook zelf snijden en schillen. Morris kwam met een grote pleister thuis![]()
Oh dat is meer voor volwassenen dan he. Alhoewel, ik kan natuurlijk gewoon 1 laagje gebruiken... PM!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
550 in totaal
het onderste 300 en bovenste 250.
Ah jij hebt idd met zelfde "probleem" te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 07:09 schreef Gaoxing het volgende:
Evenstar, jongste neemt hier voor de lunch heel vaak gewoon restjes van de dag ervoor mee: wat bruine rijst en kip, en en een apart bakje met tomaatjes, fruit, o.i.d. Voor tussendoor is het vaak fruit en/of iets wat ik zelf gebakken heb. Gedroogd fruit, rozijntjes, etc. zijn ook fijn, vooral als ik weet dat hij een flinke suikerstoot nodig heeft, bijvoorbeeld na het zwemmen.
De Japanners hebben geweldige lunchbakjes die behoorlijk goed warm blijven (er kan hier niet worden opgewarmd, omdat ze dat anders voor de halve klas zouden moeten doen, aangezien warm eten tussen de middag voor het grootste deel van de wereld heel normaal is), en die worden hier ook verkocht. Als je zoiets nodig hebt, wil ik het met liefde opsturen, maar dan wel als we weer in NL zijn, want ze zijn behoorlijk zwaar.
Wat betreft die uitzonderingen: de juffen hier weten dat jongste gewoonlijk heus gezonde dingen mee krijgt, en laten daardoor ook best wat speling over om eens iets te geven waar ze bij andere kinderen misschien wat minder blij zouden zijn. Hij is vaak een uitzondering in negatieve zin, dus een enkele keer mag het ook best in positieve zin. De kinderen om hem heen zitten daar totaal niet mee. Zo heeft hij trouwens ook een doosje op school waar hij iets uit mag halen als er wordt getrakteerd (hier is dat altijd taart), en dat is deels gewoon snoep (want lang houdbaar).
Leuke tips in dit topic, trouwens
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:02 schreef sombie het volgende:
Dat had ik inderdaad ook in de klas: een trommeltje met snoep voor als er werd getrakteerd. Een meisje in mijn klas had coeliakie. Haar moeder heeft ons goede informatie gegeven en het meisje wist zelf ook heel goed wat ze wel en niet mocht hebben. Op schoolkamp hebben we in overleg met moeder een menu voor haar samengesteld. Moeder gaf toen ook allerlei speciale ingredienten mee die het wel mocht hebben. Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar als juf rekening mee houdt, zolang je maar weet hoe of wat.
Wat een goed idee zeg! Dat ga ik ook eens een keer proberen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:06 schreef Ca.ra het volgende:
Wat ook heel lekker is in de lunchtrommel zijn 'groentemuffins'. Meestal maak ik een soort van miniquiches zonder korst, in een siliconen muffin vorm gaat dat prima. Er zijn ook recepten die meer bloem gebruiken waardoor het echt muffin achtig wordt. Google maar op groente muffins of vegetable muffins.
Ik voel me echt wereldvreemd, heb het nu al een paar keer langs zien schuiven hiero in het topic, maar wat in hemelsnaam is houmous? Ut klinkt als iets heel erg vies!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:49 schreef renzell het volgende:
Ha, leuk topic! Goede ideeën ook!![]()
Maar ehm... dat doen jullie toch niet serieus elke dag he, vormpjes uitsteken en gezichtjes maken op het eten van je kids?!![]()
Zo crea ben ik echt niet hoor, in de vroege ochtend.
Ik varieer wel veel. Helaas is Juul niet zo'n (koude) groentenliefhebber. Tomaatjes en komkommers lust ie bijvoorbeeld al niet.
Hier gaat in ieder geval altijd fruit mee; appel, druif of banaan (meer lust meneer niet), en een pakje vruchtensap en een beker melk, of water. Verder als extraatje vaak een handje nootjes, een gekookt eitje, een paar creamcrackertjes, wat blokjes kaas, een krentenbol of stukje peperkoek of soms zo'n ding met cheese dips vindt ie he-le-maal te gek! Als basis vaak 2 boterhammen met hartig houmous, vegetarische smeerworst, avocado, pindakaas, smeerbare geitenkaas, ham, dat soort dingen meestal... Of wat rijst of pasta die over is van de dag ervoor. Zoet krijgt hij nooit mee op brood. Maar soms maak ik als verassing wel nesquick van zijn melk.
Daarmee koop ik liefde af namelijk.
Ha ha, je lijkt mijn moeder wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik voel me echt wereldvreemd, heb het nu al een paar keer langs zien schuiven hiero in het topic, maar wat in hemelsnaam is houmous? Ut klinkt als iets heel erg vies!
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:39 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, en de sweetbites waren ook een succes![]()
Ik vind dat bakje er echt leuk uitzien Mous! heb het idee van je afgekeken en nu vraagt mijn kleine dwarsbongel of hij niet meer boterhammen meekan naar de overblijf?
nou ja, whatever works.
Nouhou.. ik vond achet in mijn kast een hele bult plastic vormpjes, óók van action herinnerde ik me. Daar kan je vlinder mee maken, en beren een een vraagteken... Echt leuk! Wel een wiskundige uitdaging qua boterham. Maar hij at er vanmiddag weer 6, gewoon thuis.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:58 schreef moussy het volgende:
[..]Cas ook, voor zn vriendinnen en de juf wilde ook wel ruilen van brood
![]()
Morgen ga ik op zoek naar nog wat andere vormpjes, ik heb ooit voor de leuk eens deze vormpjes meegenomen bij de action (maar natuurlijk) en dat zijn vooral kerstvormpjes.
Oke, ik staak mijn zoektocht.. moet er niet aan denken per ongeluk zoiets weg te kanen...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jum, goede houmous vind ik heerlijk. Maar vieze houmous smaakt alsof het al eens gegeten is.
Ik wil dat book ook wel, maar zoals ik dit artikel er over lees is het een bento-boekje.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:50 schreef huuphuup het volgende:
Voor wie het leuk vindt:
[ link | afbeelding ]
't Broodtrommelboek.
Voor zover ik kan zien in het tijdschrift waar het instaat staan er superleuke dingen in, van tips en truuks tot kleine receptjes. 14,95 bij bol.
En ik kwam in hetzelfde tijdschrift ook deze tegen
de Happywrapper.
Het is een soort wikkel waar je je brood in doet, je brood schijnt er vers in te blijven en uitgepakt functioneert het ding als hippe placemat.
[ afbeelding ]
Ik vind zelf dat boek wel leuk en hoewel totaal onnodig hier nog, neigt de kookboekverslaafde in mij ernaar om het toch te kopen
ja voor mezelf wel inderdaad...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:15 schreef Ca.ra het volgende:
De houmousmensen hier zijn dan ook vast gek op falafel, of niet? Is ook mooi lunchbox-formaat-eten...
er staat dat ze daar haar inspiratie uit heeft gehaald. dat is toch niet meteen helemaal bento?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:21 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik wil dat book ook wel, maar zoals ik dit artikel er over lees is het een bento-boekje.
'zoals ík dat artikel lees'quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:23 schreef trui het volgende:
[..]
er staat dat ze daar haar inspiratie uit heeft gehaald. dat is toch niet meteen helemaal bento?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:20 schreef beefcake het volgende:
Jaaa falafel
Dat eet ik als de heren hier shoarma eten.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:32 schreef trui het volgende:
ik zag je monster in 't fototopic renzell.
Bento zijn japanse lunchboxen die super kawaii zijn (schattig). Google maar eens op plaatjes van bento.quote:
Zo schattig zien die van mij er niet uitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Bento zijn japanse lunchboxen die super kawaii zijn (schattig). Google maar eens op plaatjes van bento.
[ afbeelding ]
Ik kreeg vroeger vaak kaas met komkommer op brood mee naar school![]()
En falafel en humus zijn RAWR*kwijl*
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:16 schreef moussy het volgende:
Ja hoi,
Doen we nog aan gepimpte broodtrommels?
Ik niet, want Cas deelt het uit en zit dan zelf aan het brood van andere kinderen en stukjes appel van een ander en laat zijn komkommer-kaas-spiesje met gemak aftroggelen en door een ander opeten, of hij hem nou zelf wil of niet.. watje!
ik maakte ook geen foto's meer hoorquote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]ja hoor, maar in de haastigheid van de ochtend maak ik eigenlijk nooit foto's
![]()
hahahaquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, misschien niet helemaal ontopic, maar ik vond in mijn lievelingstaartenboek een recept voor glutenvrije chocoladetaart. You want? Ook lekker voor lunch
ik kom hier niet verder dan komkommers, cherrytomaatjes of gewone tomaten, champignons, worteltjes... Waarbij ze hier de laatste twee echt niet eten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:11 schreef mignonne het volgende:
haha gatver![]()
ze is nog niet zo handig met soep eten (zacht uitgedrukt) dat wil ik de gastouder niet aandoen. Maar wel een goeie om te onthouden ooit voor als ze naar school gaat ofzo.
die je die aan een spiesje of iets of gewoon als salade door elkaar?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:21 schreef snoopy het volgende:
Die kleine mozzarellabolletjes met tomaatjes doen het hier ook goed
Ja hoor, de rijst en ei koken zichzelf, dus dat vind ik niet zoveel extra moeite, verder is het een kwestie van een mandarijntje pellen, een kwart komkommer door zo'n vormpje rammen (2 seconden werk, ik maak er een sport vanquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:41 schreef Moonah het volgende:
Geweldig, die bento! Maar vind je dat weinig werk Mignonne?
Ik probeer Thies zijn trommel altijd op te leuken met iets lekkers (cherrytomaatjes, puntje la-vache-qui-rit, poffertjes, rolletje worst, stukje kaas, peperkoek in reepjes want 'dan kan ik er letters van maken mama!', ehm.... dat was het geloof ik wel...). Maar de basis zijn gewone boterhammen, die hij gelukkig graag eet.
Ik verkeerde in de naïeve veronderstelling dat bij Isa in de klas het grootste deel fruit meekreeg als tienuurtje... Ze is de enige, de rest krijgt sultana, liga of princekoekjes.quote:Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef snoopy het volgende:
Wij kregen van de week weer eens een nieuwsbrief van juf van oudste. Daarin werd gevraagd geen snoep mee te geven. Toen ik aan M. vroeg wat voor snoep kinderen dan meekregen had hij het over Snickers en Mars![]()
Maar waarom ik dit topic weer schop is omdat hijzelf eigenlijk niet van brood houdt maar wel van noodles en witte rijst. Maar ik vroeg me dus af welke rijst het lekkerst was om mee te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |