abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:00:22 #201
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73535557
Wat een gedoe allemaal zeg. Wat vond ik dat trouwens fijn op de oude school van Jolie, daar kregen ze drinken en fruit. De kinderen moesten alleen zelf brood meenemen. Bruin.
Op deze school moet ze twee keer drinken mee, fruit en brood voor tussen de middag (continurooster) Koek en snoep en andere ongein is hier ook verboden. Dat vind ik wel prettig.
Jolie krijgt een beker met thee met melk en een beker met water mee. Ze had al snel door dat andere kinderen ander drinken meekregen en daar heeft ze uiteraard ook om gevraagd.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:01:15 #202
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73535578
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:14 schreef trui het volgende:
ireth, brood als tien-uurtje verbaast me wel wat. doen jullie dat thuis ook? ik vind brood eigenlijk meer echt een ontbijt of lunch-ding, niet zozeer iets voor tussendoor. maar misschien ben ik wel wat star hoor.
Ik smeer smorgens 2 boterhammen voor haar en snij dat in 4 stukken. Twee gaan er mee naar school voor 10 uur en 2 stukken eet ze thuis op. In het begin kreeg ze een ligakoek oid mee maar ze redde het einde vandedag daar niet op, ze storte op school in. Na gesprekken met ha en sa besloten om haar dus ook 1 boterham (2 stukken) mee naar school te geven voor wat extra energie en dat werkt. Dus krijgt ze in totaal 2 boterhammen, 1 voor ze naar school gaat en 1 op school (overigens krijgt het grootste gedeelte van haar klas dat mee? Hier is het dus absoluut niet iets vreemds? )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:01:41 #203
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73535594
Ik snij altijd alles voor, omdat ik al die kleuters al zie stuntelen met z`n allen bij de prullenbak om de schil van het mandarijntje af te krijgen, of appels die slechts half worden opgegeten omdat het teveel werk is ofzo
En het lijkt me logisch dat jij daar niet op gaat en kan letten
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:02:12 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535610
oh grappig ireth! hier zouden ze daar echt mee opvallen, ik zie alleen fruit & koek-achtig spul.
en suus heeft dus zo te lezen een snelle spijsvertering.
in de haak.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:02:33 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73535628
Ik ga echt zo lastig zijn volgens mij op school straks qua voeding
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:03:27 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73535653
evenstar, dat geef je toch zelf mee?
in de haak.
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:03:52 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_73535664
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik smeer smorgens 2 boterhammen voor haar en snij dat in 4 stukken. Twee gaan er mee naar school voor 10 uur en 2 stukken eet ze thuis op. In het begin kreeg ze een ligakoek oid mee maar ze redde het einde vandedag daar niet op, ze storte op school in. Na gesprekken met ha en sa besloten om haar dus ook 1 boterham (2 stukken) mee naar school te geven voor wat extra energie en dat werkt. Dus krijgt ze in totaal 2 boterhammen, 1 voor ze naar school gaat en 1 op school (overigens krijgt het grootste gedeelte van haar klas dat mee? Hier is het dus absoluut niet iets vreemds? )
René pakt soms zelf wel eens een broodje uit haar trommel als ze nog trek heeft na haar fruit. Omdat ze voorheen slecht at 's morgens kreeg ze een klein bakje yoghurt met cornflakes, zodat er iig iets in zat en dan voor 10 uur ooke en broodje, ik vind het dus niet gek of raar

Oh en bij Cas in de klas hebben ze van die appelsnijders, dan mogen ze zelf hakken, Cas wilde deze week alleen maar appels mee om maar te mogen hakken En thuis slacht schilt hij ze met de kaasschaaf
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_73535666
dat zal toch wel mee vallen evenstar?

arwen heeft een behoorlijk goede reden om andere dingen te eten dan anderen.
Maar waarmee verwacht je problemen dan?

Dat wekelijkse flesje cola geef je neem ik aan niet mee naar school straks.
Hooguit is lunch wat lastig omdat ze geen brood mag eten.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:04:17 #209
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73535684
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

';) graag voorsnijden aub, vooral bij de kleuters, als juf al die mandarijnen moet pellen....
Haha. Weet je dat ik heel naief tegen de nieuwe juf van Jolie zei ' Wat een onzin zeg, dan leren kinderen het toch nooit.' Waarop zij zei: 'Maar dat is dus iets dat ze thuis maar moeten leren.'

Oh.

Ik had er niet over nagedacht dat andere kinderen dat thuis niet hoeven
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:04:34 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73535693
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga echt zo lastig zijn volgens mij op school straks qua voeding
Ben je mal. Als je daar gewoon goede afspraken over maakt is er niks aan de hand.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:06:30 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73535753
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef trui het volgende:
evenstar, dat geef je toch zelf mee?
ja maar als ik zo lees dat jolie op de vorige school best streng waren denk ik uh ooh, maar goed ik ben volgens mij TE bezorgd over wat anderen viinden/denken, en ik gewoon er maling aan moet hebben, want het is nu eenmaal zo dat Arwen gewoon anders is op dat gebied

oh en dat ik jolie als voorbeeld neem is omdat arwen naar de vrije school gaat en zoverre ik weet dat wel landelijk overal hetzelfde is dat soort zaken
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:07:18 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73535775
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:04 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Haha. Weet je dat ik heel naief tegen de nieuwe juf van Jolie zei ' Wat een onzin zeg, dan leren kinderen het toch nooit.' Waarop zij zei: 'Maar dat is dus iets dat ze thuis maar moeten leren.'

Oh.

Ik had er niet over nagedacht dat andere kinderen dat thuis niet hoeven
Nou bij de kleuters ben je dus echt een uur verder als je elke appel moet schillen of elke mandarijn moet pellen. Of elke banaan even moet openen of of of.

Ik had vorig jaar zelfs in gr 6 kinderen die geen mandarijn konden pellen. Ja dan zeg ik, sorry doe het zelf maar. Ik wil best een 'aanzet' geven en er een sneetje in maken maar ik ga niet het fruit van een 10jarige pellen.Geld ook voor een banaan. Doe het zelf. Je zit al in groep 6!!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:08:12 #213
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73535810
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 22:50 schreef trui het volgende:
hier krijgen ze ook wel pakjes roosvicee mee, maar daar zit idd ook best veel suiker in geloof ik. ik wissel 't wel af met een beker zelf-aangemaakte (dus flink verdunde) roosvicee. maar die pakjes zijn zo makkelijk...

zo'n rijstwafel met chocoladelaagje heb ik ook wel es meegegeven amaranta. ik vind 't ook wel lastig om geschikte tussendoortjes te vinden en toch wat variatie aan te kunnen brengen. vaak zit er veel te veel in een verpakking, bijv. 2 (of soms zelfs 5!) koekjes ipv 1. natuurlijk kan ik ze ook uit de verpakking halen en zelf per stuk meegegven in een boterhamzakje oid, maar dat werkt toch niet zo geweldig want daar kun je de naam weer minder duidelijk op zetten etc.
Hier krijgen de kinderen hun 10-uurtje/tussen de middag hap gewoon mee in een tas(rugzak, postbag, whatever) en alle tassen gaan in het krat (de kratten) achter in de klas en om 10 uur pakt ieder zijn eigen tas. Juf wil juist geen 'los' spul om verwarring te voorkomen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:14:23 #214
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73535998
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:06 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ja maar als ik zo lees dat jolie op de vorige school best streng waren denk ik uh ooh, maar goed ik ben volgens mij TE bezorgd over wat anderen viinden/denken, en ik gewoon er maling aan moet hebben, want het is nu eenmaal zo dat Arwen gewoon anders is op dat gebied

oh en dat ik jolie als voorbeeld neem is omdat arwen naar de vrije school gaat en zoverre ik weet dat wel landelijk overal hetzelfde is dat soort zaken
Daar zou ik niet zo zeker van zijn hoor. Ik ken ze ook echt wel anders. En kinderen met allergie mogen echt wel wat anders.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:15:23 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73536028
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nou bij de kleuters ben je dus echt een uur verder als je elke appel moet schillen of elke mandarijn moet pellen. Of elke banaan even moet openen of of of.

Ik had vorig jaar zelfs in gr 6 kinderen die geen mandarijn konden pellen. Ja dan zeg ik, sorry doe het zelf maar. Ik wil best een 'aanzet' geven en er een sneetje in maken maar ik ga niet het fruit van een 10jarige pellen.Geld ook voor een banaan. Doe het zelf. Je zit al in groep 6!!
Ja ik snap het wel hoor. Ik stond daar gewoon niet bij stil ofzo. Dat andere kinderen dat niet kunnen of hoeven en reageerde nogal lomp
pi_73536079
Hier is nu ook een nieuwe regel in de klas: geen voorverpakte spullen mee ivm de tijd die het de juf kost om alles open te maken en ook alles weer op te ruimen. Ik denk dat het een verkapte manier is om kinderen geen koeken en andere zooi meer mee te laten nemen

En er is hier ook idd zo'n appelsnijding in de klas. En vorig jaar hebben ze samen appeltaart gemaakt in de klas. Dus ook zelf snijden en schillen. Morris kwam met een grote pleister thuis
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73536164
Ik heb A5'jes gekocht met stickertjes/etiketjes die je door de printer kunt halen. Een sjabloon daarvoor is te downloaden op de website van dat merk. Werkt prima als ik 't niet vergeet en anders legt ze haar banaan wel bij haar beker neer en dan vindt ze 'm ook terug.
Juliette moet op de psz beker en trommel in aparte mandjes leggen, dus zij heeft ook stickers erop (en de plaatjes zijn heel herkenbaar dus ze herkent t ook wel zo).

Ik ben blijkbaar heel fout bezig met m'n af en toe pepernoten of muffins meegeven (voor muffins heeft Xenos trouwens heel handige bakjes). Gelukkig is 't meestal gewoon een ikea-appel.
pi_73536301
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:20 schreef poemojn het volgende:
Gelukkig is 't meestal gewoon een ikea-appel.
Ha die hebben we hier ook, dat zijn de beste
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:25:40 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73536342
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:03 schreef p_iglet het volgende:
dat zal toch wel mee vallen evenstar?

arwen heeft een behoorlijk goede reden om andere dingen te eten dan anderen.
Maar waarmee verwacht je problemen dan?

Dat wekelijkse flesje cola geef je neem ik aan niet mee naar school straks.
Hooguit is lunch wat lastig omdat ze geen brood mag eten.
Nee die krijgt ze over de week verdeeld thuis, maar ook niet altijd , momenteel nog wat flessen aanmaak uit engeland staan, toverwater, dat heeft ze het liefst.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:25:45 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_73536344
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:17 schreef snoopy het volgende:
Hier is nu ook een nieuwe regel in de klas: geen voorverpakte spullen mee ivm de tijd die het de juf kost om alles open te maken en ook alles weer op te ruimen. Ik denk dat het een verkapte manier is om kinderen geen koeken en andere zooi meer mee te laten nemen

En er is hier ook idd zo'n appelsnijding in de klas. En vorig jaar hebben ze samen appeltaart gemaakt in de klas. Dus ook zelf snijden en schillen. Morris kwam met een grote pleister thuis
Die appelsnijder is echt een uitvinding. De ikea heeft een hele fijne met handvatten. Kunnen kinderen ook goed zelf gebruiken.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:09:54 #221
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73540972
Evenstar, jongste neemt hier voor de lunch heel vaak gewoon restjes van de dag ervoor mee: wat bruine rijst en kip, en en een apart bakje met tomaatjes, fruit, o.i.d. Voor tussendoor is het vaak fruit en/of iets wat ik zelf gebakken heb. Gedroogd fruit, rozijntjes, etc. zijn ook fijn, vooral als ik weet dat hij een flinke suikerstoot nodig heeft, bijvoorbeeld na het zwemmen.

De Japanners hebben geweldige lunchbakjes die behoorlijk goed warm blijven (er kan hier niet worden opgewarmd, omdat ze dat anders voor de halve klas zouden moeten doen, aangezien warm eten tussen de middag voor het grootste deel van de wereld heel normaal is), en die worden hier ook verkocht. Als je zoiets nodig hebt, wil ik het met liefde opsturen, maar dan wel als we weer in NL zijn, want ze zijn behoorlijk zwaar.

Wat betreft die uitzonderingen: de juffen hier weten dat jongste gewoonlijk heus gezonde dingen mee krijgt, en laten daardoor ook best wat speling over om eens iets te geven waar ze bij andere kinderen misschien wat minder blij zouden zijn. Hij is vaak een uitzondering in negatieve zin, dus een enkele keer mag het ook best in positieve zin. De kinderen om hem heen zitten daar totaal niet mee. Zo heeft hij trouwens ook een doosje op school waar hij iets uit mag halen als er wordt getrakteerd (hier is dat altijd taart), en dat is deels gewoon snoep (want lang houdbaar).

Leuke tips in dit topic, trouwens
pi_73541790
Dat had ik inderdaad ook in de klas: een trommeltje met snoep voor als er werd getrakteerd. Een meisje in mijn klas had coeliakie. Haar moeder heeft ons goede informatie gegeven en het meisje wist zelf ook heel goed wat ze wel en niet mocht hebben. Op schoolkamp hebben we in overleg met moeder een menu voor haar samengesteld. Moeder gaf toen ook allerlei speciale ingredienten mee die het wel mocht hebben. Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar als juf rekening mee houdt, zolang je maar weet hoe of wat.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:35:13 #223
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73550534
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

550 in totaal
het onderste 300 en bovenste 250.
Oh dat is meer voor volwassenen dan he. Alhoewel, ik kan natuurlijk gewoon 1 laagje gebruiken... PM!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:00:20 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73567921
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 07:09 schreef Gaoxing het volgende:
Evenstar, jongste neemt hier voor de lunch heel vaak gewoon restjes van de dag ervoor mee: wat bruine rijst en kip, en en een apart bakje met tomaatjes, fruit, o.i.d. Voor tussendoor is het vaak fruit en/of iets wat ik zelf gebakken heb. Gedroogd fruit, rozijntjes, etc. zijn ook fijn, vooral als ik weet dat hij een flinke suikerstoot nodig heeft, bijvoorbeeld na het zwemmen.

De Japanners hebben geweldige lunchbakjes die behoorlijk goed warm blijven (er kan hier niet worden opgewarmd, omdat ze dat anders voor de halve klas zouden moeten doen, aangezien warm eten tussen de middag voor het grootste deel van de wereld heel normaal is), en die worden hier ook verkocht. Als je zoiets nodig hebt, wil ik het met liefde opsturen, maar dan wel als we weer in NL zijn, want ze zijn behoorlijk zwaar.

Wat betreft die uitzonderingen: de juffen hier weten dat jongste gewoonlijk heus gezonde dingen mee krijgt, en laten daardoor ook best wat speling over om eens iets te geven waar ze bij andere kinderen misschien wat minder blij zouden zijn. Hij is vaak een uitzondering in negatieve zin, dus een enkele keer mag het ook best in positieve zin. De kinderen om hem heen zitten daar totaal niet mee. Zo heeft hij trouwens ook een doosje op school waar hij iets uit mag halen als er wordt getrakteerd (hier is dat altijd taart), en dat is deels gewoon snoep (want lang houdbaar).

Leuke tips in dit topic, trouwens
Ah jij hebt idd met zelfde "probleem" te maken.
Ik heb wel vanuit engeland een isolatietasje gekregen van thomas.
Ik ga hier ook eens rond zoeken of ze thermobakjes hebben ( zal toch wel? )
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:03:13 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73567953
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:02 schreef sombie het volgende:
Dat had ik inderdaad ook in de klas: een trommeltje met snoep voor als er werd getrakteerd. Een meisje in mijn klas had coeliakie. Haar moeder heeft ons goede informatie gegeven en het meisje wist zelf ook heel goed wat ze wel en niet mocht hebben. Op schoolkamp hebben we in overleg met moeder een menu voor haar samengesteld. Moeder gaf toen ook allerlei speciale ingredienten mee die het wel mocht hebben. Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar als juf rekening mee houdt, zolang je maar weet hoe of wat.

Tegen de tijd dat ze op kamp gaan zien we dan wel Maar dat trommeltje dat idee kon ik al, maar wil zelf overleggen eerst wat ze op de school doen me traktatie, en wellicht kan overleggen dat ik een lijst krijg van wanneer kindjes jrig zijn zodat er met de ouder soverlegt kan worde, en ze dus hetzelfde kan krijgen alleen ik danzelf oor iets zorg wat er in zit.
pi_73568099
Evenstar bij ik geloof Halfords is er ook een thermoslunchdinges te krijgen kijk anders daar eens een keertje. Hij is wel wat aan de grote kant geloof ik maar er zit zelfs bestek bij zodat ze dat niet los mee zou hoeven nemen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73568395
Evenstar, dat moeder van dat meisje gaf elk schooljaar aan het begin van het jaar stencils met informatie over coeliakie en haar telefoonnummer. In de klas vertelde de leerkracht (en later het meisje zelf) over haar allergie en werden de stencils meegegeven. Zo konden ouders met moeder zelf overleggen over de traktaties. Dat werkte goed want elk kind had een aparte traktatie voor dat meisje. Het trommeltje hebben we dus praktisch nooit nodig gehad.
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 11:20:24 #228
7074 moussy
kuttekop
pi_73707522
Cas had van de week hartelijk brood mee

onderop liggen de hartjes met korstjes er aan, anders kan hij natuurlijk nooit fluiten

Vandaag heb ik zijn brood monsterlijk geknipt, met 2 halve dadels als boze ogen. Ik ga er geen toeters en bellen van maken, dit vind ik genoeg zo, anders ben ik te verplicht om iedere ochtend creabea te moeten zijn.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:45:27 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73708323
Een bakje liefde
Denk ook niet dat je dat elke dag moet doen, maar zo af en toe
pi_73708467
Ah, die hartjes, wat leuk!

Ik geef nu ook walnoten mee (gekraakt en dus zonder dop, uiteraard). Vindt mijn dochter heerlijk!
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2009 @ 11:51:57 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_73708535
Cas was er helemaal blij mee en had al die meiden om zn broodtrommel zitten René vond het maar kinderachtig en die dacht dat ze Cas' trommeltje mee had
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:06:47 #232
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73709019
Wat ook heel lekker is in de lunchtrommel zijn 'groentemuffins'. Meestal maak ik een soort van miniquiches zonder korst, in een siliconen muffin vorm gaat dat prima. Er zijn ook recepten die meer bloem gebruiken waardoor het echt muffin achtig wordt. Google maar op groente muffins of vegetable muffins.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:49:05 #233
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73732712
Ha, leuk topic! Goede ideeën ook!

Maar ehm... dat doen jullie toch niet serieus elke dag he, vormpjes uitsteken en gezichtjes maken op het eten van je kids?! Zo crea ben ik echt niet hoor, in de vroege ochtend. Ik varieer wel veel. Helaas is Juul niet zo'n (koude) groentenliefhebber. Tomaat, komkommer en radijs lust ie bijvoorbeeld al niet.

Hier gaat in ieder geval altijd fruit mee; appel, druif of banaan (meer lust meneer niet ), en een pakje vruchtensap en beker melk, of water. Verder als extraatje vaak een handje nootjes, een gekookt eitje, een paar creamcrackertjes, wat blokjes kaas, een krentenbol of stukje peperkoek of soms zo'n ding met cheese dips vindt ie he-le-maal te gek! Als basis vaak 2 boterhammen met hartig houmous, vegetarische smeer'worst', avocado, pindakaas, smeerbare geitenkaas, ham, dat soort dingen... Of wat rijst of pasta die over is van de dag ervoor. Zoet krijgt hij nooit mee op brood. Maar soms maak ik als verassing wel nesquick van zijn melk. Daarmee koop ik liefde af namelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 16-10-2009 08:16:15 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:53:24 #234
105888 renzell
pi_73732880
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:06 schreef Ca.ra het volgende:
Wat ook heel lekker is in de lunchtrommel zijn 'groentemuffins'. Meestal maak ik een soort van miniquiches zonder korst, in een siliconen muffin vorm gaat dat prima. Er zijn ook recepten die meer bloem gebruiken waardoor het echt muffin achtig wordt. Google maar op groente muffins of vegetable muffins.
Wat een goed idee zeg! Dat ga ik ook eens een keer proberen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:02:26 #235
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73733219
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:49 schreef renzell het volgende:
Ha, leuk topic! Goede ideeën ook!

Maar ehm... dat doen jullie toch niet serieus elke dag he, vormpjes uitsteken en gezichtjes maken op het eten van je kids?! Zo crea ben ik echt niet hoor, in de vroege ochtend. Ik varieer wel veel. Helaas is Juul niet zo'n (koude) groentenliefhebber. Tomaatjes en komkommers lust ie bijvoorbeeld al niet.

Hier gaat in ieder geval altijd fruit mee; appel, druif of banaan (meer lust meneer niet ), en een pakje vruchtensap en een beker melk, of water. Verder als extraatje vaak een handje nootjes, een gekookt eitje, een paar creamcrackertjes, wat blokjes kaas, een krentenbol of stukje peperkoek of soms zo'n ding met cheese dips vindt ie he-le-maal te gek! Als basis vaak 2 boterhammen met hartig houmous, vegetarische smeerworst, avocado, pindakaas, smeerbare geitenkaas, ham, dat soort dingen meestal... Of wat rijst of pasta die over is van de dag ervoor. Zoet krijgt hij nooit mee op brood. Maar soms maak ik als verassing wel nesquick van zijn melk. Daarmee koop ik liefde af namelijk.
Ik voel me echt wereldvreemd, heb het nu al een paar keer langs zien schuiven hiero in het topic, maar wat in hemelsnaam is houmous? Ut klinkt als iets heel erg vies!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:11:23 #236
105888 renzell
pi_73733575
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:02 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik voel me echt wereldvreemd, heb het nu al een paar keer langs zien schuiven hiero in het topic, maar wat in hemelsnaam is houmous? Ut klinkt als iets heel erg vies!
Ha ha, je lijkt mijn moeder wel.
Houmous is kikkererwtenpasta. Klinkt je waarschijnlijk nog steeds niet aantrekkelijk in de oren. Maar het is heerlijk! Er zit o.a. knoflook doorheen, en is heel zacht van smaak. Perfect voor kleine kinderen dus. Bij de Appie staan de bakjes bij de eiersalade enzo, maar je kunt het ook heel makkelijk zelf maken. Echt lekkere houmous kun je overigens beter bij een toko kopen dan bij de Appie. Daar heb je ze ook met zongedroogde tomaatjes erdoor etc. Mjum! Het gaat heel goed samen met tomaat, bosui, sla, dat soort dingen. Oh, en het is superrrrrrgezond, ook dat nog.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 23:28:01 #237
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73734127
Het klinkt me idd nog steeds niet aantrekkelijk nee Ik zal er eens op letten Thanks voor de uitleg!
pi_73735306
Als mijn moeder hummus maakte vond ik het altijd heerlijk, maar die van de Appie vind ik niet zo eigenlijk. Ik moet het dus eigenlijk zelf eens maken, hoe mijn moeder het deed
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:15:37 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73735565
humus is heerlijk! nu nog m'n kinderen hiervan overtuigen....

dapperehappenstickervellen ten spijt, ze vertikken 't vaak om iets nieuws te proeven.
in de haak.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:00:09 #240
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73739456
Na al die enthousiaste verhalen over humus/mous wil ik het wel proberen maar in de winkel laat ik het altijd staan. Ik heb het ooit gegeten maar daar zat een mintsmaak aan. En nu durf ik niet meer.
Is dat altijd?

En Trui, herkenbaar. Ik maak Luuke ook niet blij met iets nieuws. Lena wel, die eet zelfs mosselen. Hihaa.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_73739478
mintsmaak aan humus? Niet aan die van mij... en ook niet aan die van de AH....
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:03:42 #242
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73739503
Mooi.
Die ik at had iemand zelfgemaakt. En vond ik echt vies.
Nou, ik zal morgen verslag uitbrengen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:39:58 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73740179
oh, en de sweetbites waren ook een succes Ik vind dat bakje er echt leuk uitzien Mous! heb het idee van je afgekeken en nu vraagt mijn kleine dwarsbongel of hij niet meer boterhammen meekan naar de overblijf? nou ja, whatever works.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_73742049
wat leuk mous!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:58:27 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_73748046
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:39 schreef debuurvrouw het volgende:
oh, en de sweetbites waren ook een succes Ik vind dat bakje er echt leuk uitzien Mous! heb het idee van je afgekeken en nu vraagt mijn kleine dwarsbongel of hij niet meer boterhammen meekan naar de overblijf? nou ja, whatever works.
Cas ook, voor zn vriendinnen en de juf wilde ook wel ruilen van brood

Morgen ga ik op zoek naar nog wat andere vormpjes, ik heb ooit voor de leuk eens deze vormpjes meegenomen bij de action (maar natuurlijk ) en dat zijn vooral kerstvormpjes.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:03:19 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73748209
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Cas ook, voor zn vriendinnen en de juf wilde ook wel ruilen van brood

Morgen ga ik op zoek naar nog wat andere vormpjes, ik heb ooit voor de leuk eens deze vormpjes meegenomen bij de action (maar natuurlijk ) en dat zijn vooral kerstvormpjes.
Nouhou.. ik vond achet in mijn kast een hele bult plastic vormpjes, óók van action herinnerde ik me. Daar kan je vlinder mee maken, en beren een een vraagteken... Echt leuk! Wel een wiskundige uitdaging qua boterham. Maar hij at er vanmiddag weer 6, gewoon thuis.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_73882028
Voor wie het leuk vindt:

't Broodtrommelboek.

Voor zover ik kan zien in het tijdschrift waar het instaat staan er superleuke dingen in, van tips en truuks tot kleine receptjes. 14,95 bij bol.

En ik kwam in hetzelfde tijdschrift ook deze tegen
de Happywrapper.
Het is een soort wikkel waar je je brood in doet, je brood schijnt er vers in te blijven en uitgepakt functioneert het ding als hippe placemat.

Ik vind zelf dat boek wel leuk en hoewel totaal onnodig hier nog, neigt de kookboekverslaafde in mij ernaar om het toch te kopen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73887474
Ik ben een vegetarier (al 21 jaar). Maar houmous vind ik dus echt vies...
terwijl ik gek ben op gerechten met kikkererwten (of kikkererwtenmeel)

en buurvrouw: 6! boterhammen
pi_73887702
Jum, goede houmous vind ik heerlijk. Maar vieze houmous smaakt alsof het al eens gegeten is.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:09:09 #250
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73898911
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Jum, goede houmous vind ik heerlijk. Maar vieze houmous smaakt alsof het al eens gegeten is.
Oke, ik staak mijn zoektocht.. moet er niet aan denken per ongeluk zoiets weg te kanen...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:15:22 #251
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73899127
De houmousmensen hier zijn dan ook vast gek op falafel, of niet? Is ook mooi lunchbox-formaat-eten...
pi_73899344
Jaaa falafel
Dat eet ik als de heren hier shoarma eten.
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:21:03 #253
7074 moussy
kuttekop
pi_73899354
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:50 schreef huuphuup het volgende:
Voor wie het leuk vindt:

[ link | afbeelding ]

't Broodtrommelboek.

Voor zover ik kan zien in het tijdschrift waar het instaat staan er superleuke dingen in, van tips en truuks tot kleine receptjes. 14,95 bij bol.

En ik kwam in hetzelfde tijdschrift ook deze tegen
de Happywrapper.
Het is een soort wikkel waar je je brood in doet, je brood schijnt er vers in te blijven en uitgepakt functioneert het ding als hippe placemat.
[ afbeelding ]

Ik vind zelf dat boek wel leuk en hoewel totaal onnodig hier nog, neigt de kookboekverslaafde in mij ernaar om het toch te kopen
Ik wil dat book ook wel, maar zoals ik dit artikel er over lees is het een bento-boekje.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:21:42 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899376
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:15 schreef Ca.ra het volgende:
De houmousmensen hier zijn dan ook vast gek op falafel, of niet? Is ook mooi lunchbox-formaat-eten...
ja voor mezelf wel inderdaad...

wat een leuk boek lijkt me dat, huuphuup. jammer dat het 'inkijkexemplaar' ook alleen maar de voorkant bevat. maar ik ben ook meteen geneigd om 'm in 't winkelwagentje te gooien (al heb ik 't toch nog even niet gedaan).
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:23:51 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899458
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:21 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik wil dat book ook wel, maar zoals ik dit artikel er over lees is het een bento-boekje.
er staat dat ze daar haar inspiratie uit heeft gehaald. dat is toch niet meteen helemaal bento?
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:30:17 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_73899714
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:23 schreef trui het volgende:

[..]

er staat dat ze daar haar inspiratie uit heeft gehaald. dat is toch niet meteen helemaal bento?
'zoals ík dat artikel lees'

....
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:31:03 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899745
ja, en daar reageer ík op ....
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:31:39 #258
105888 renzell
pi_73899765
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:20 schreef beefcake het volgende:
Jaaa falafel
Dat eet ik als de heren hier shoarma eten.

Mjum.

Alleen bij het monster gaat het er hier niet in, helaas.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:03 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899784
ik zag je monster in 't fototopic renzell.
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:33:04 #260
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73899823
Als ik het zo lees gaat dat boek voor mij precies over de verkeerde kant van bento, de kawaii kant zeg maar. Ik heb een hekel aan vorm boven functie. Ik vind het leuk als een lunch er appetijtelijk uit ziet, maar zodra het uiterlijk de smaak (negatief) beinvloedt hoeft het voor mij niet meer.

Overigens, hiermee bedoel ik niet het vormpjes steken uit brood zoals waar hierboven een plaatje van stond. Maar bijvoorbeeld je brood groen maken met levensmiddelenkleurstof zoals in het artikel van Mous gezegd werd gaat mij echt te ver.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:33:58 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899854
dat zou ik ook niet gauw doen nee.
het linkje (dat overigens niet werkte maar dat je met een beetje zoeken nog wel kunt vinden) onderaan die recensie was naar een kliekjesrecept ook uit dat boek. 'applecrumble'. dat vond ik nou een heel praktische tip en lijkt me echt heerlijk!
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:34:35 #262
105888 renzell
pi_73899882
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:32 schreef trui het volgende:
ik zag je monster in 't fototopic renzell.

* renzell snel kijken gaat

pi_73900406
Trui, en andere geinteresseerden, ik heb even een foto geprobeerd te maken van het plaatje wat er bij stond in het tijdschrift...

Ik weet niet of het teveel bento-gedoe is. Het komkommergeval ziet er wel een beetje too much uit voor mijn smaak zeg maar. Maar die fruitcupjes en dergelijke vind ik er dan wel weer leuk en do-able eruit zien. Dus ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt met het bento gehalte. (hoop ik... want daar heb ik weblogs voor )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:09:03 #264
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_73904643
(wat is Bento? en wat is kawaii?? )
pi_73904683
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:09 schreef Ireth het volgende:
(wat is Bento? en wat is kawaii?? )
Bento zijn japanse lunchboxen die super kawaii zijn (schattig). Google maar eens op plaatjes van bento.

Ik kreeg vroeger vaak kaas met komkommer op brood mee naar school

En falafel en humus zijn RAWR *kwijl*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73904977
Oeh falafel! Vaste prik op zaterdag!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:41:09 #267
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73905266
Nog even ter verdediging van de bento: er zijn ook niet-kawaii bento's waarbij men gewoon veel lekkere dingen in een doosje pleurt. En nou houd ik erover op want dit mocht teslotte geen Bento topic worden
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 11:04:44 #268
43556 miss_dynastie
pi_73907467
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Bento zijn japanse lunchboxen die super kawaii zijn (schattig). Google maar eens op plaatjes van bento.
[ afbeelding ]

Ik kreeg vroeger vaak kaas met komkommer op brood mee naar school

En falafel en humus zijn RAWR *kwijl*
Zo schattig zien die van mij er niet uit

Dat boek ziet er leuk uit, ik ga dat eens op m'n wensenlijstje zetten voor Sinterklaas
  donderdag 17 december 2009 @ 14:11:02 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_75728656
Het is al een oud topic maar heb van de week iets voor Demi gemaakt wat ze heerlijk vond en ook nog redelijk gezond is.

Wat heb je nodig.

6 wraps, 4 tomaten, smeerkaas, dun gesneden achterham, half kleinuitje, kwart rode paprika.

Van de tomaten, ui en paprika maak je een soort van tapenade, ik heb er ook nog wat peper, zout en italiaanse kruiden doorheen gedaan.

Je begint met de wrap, dan besmeer je de wrap met een dun laagje smeerkaas, daar gaat de ham overheen en dan het tomatenmengsel.
Dan rol je de boel op dan snij je de wrap doormidden.

Als je kind er van houdt (of voor jezelf) kan je er ook nog een blaadje sla tussen doen.

Demi vond hem heerlijk en wij zelf ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 11:16:33 #270
7074 moussy
kuttekop
pi_83014794
Ja hoi,

Doen we nog aan gepimpte broodtrommels?

Ik niet, want Cas deelt het uit en zit dan zelf aan het brood van andere kinderen en stukjes appel van een ander en laat zijn komkommer-kaas-spiesje met gemak aftroggelen en door een ander opeten, of hij hem nou zelf wil of niet.. watje!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:22:51 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83014977
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:16 schreef moussy het volgende:
Ja hoi,

Doen we nog aan gepimpte broodtrommels?

Ik niet, want Cas deelt het uit en zit dan zelf aan het brood van andere kinderen en stukjes appel van een ander en laat zijn komkommer-kaas-spiesje met gemak aftroggelen en door een ander opeten, of hij hem nou zelf wil of niet.. watje!
ja hoor, maar in de haastigheid van de ochtend maak ik eigenlijk nooit foto's
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 11:32:10 #272
7074 moussy
kuttekop
pi_83015264
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 11:22 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ja hoor, maar in de haastigheid van de ochtend maak ik eigenlijk nooit foto's
ik maakte ook geen foto's meer hoor

Moest gewoon weer aan dit topic denken toen Cas vertelde dat hij een speculaasje had gegeten terwijl ik een spiesje mee had gegeven, ik stop er denk ik maar mee, ik sta niet voor andere 's morgens crea te doen met mn duffe hoofd
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:41:59 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_83015587
Hier is er niet zoveel boeiends in de broodtrommel tot nog toe. max eet natuurlijk geen kont, worst wordt vies en oud in een te warme school, kaas gaat zweten, dus t is hier vooralsnog gewoon hagelslag of pasta en af en toe iets extra's zoals blokjes kaas erbij, maar dat laat ie dan liggen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 19 juni 2010 @ 11:45:39 #274
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_83015713
Pinq bij de xenos hebben ze lunchboxjes met een koel element!
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2010 @ 12:15:19 #275
7074 moussy
kuttekop
pi_83016722
Ik heb laatst bij de wibra 2 mini koeltasjes (er passen 6 blikjes in) gekocht, voor wel 1 euro p stuk, losse elementen er bij en zo blijft het drinken ook fris en fruitig

zaterdag 19 juni 2010 @ 12:18:38 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83016851
hier kregen ze van die koeltasjes van school. past broodtrommel + drinken in. ideaal!
in de haak.
pi_119052306
Rotschop voor dit topic! o/

We overwegen om de jongste naar de gastouder eigen lunch mee te geven, en thuis ik wil ik er ook wat meer iets leuks van maken, dus ik ben op zoek naar goeie, leuke ideeën voor de lunch van mn jongste :)

- het moet snel zijn/weinig moeite kosten of van te voren te maken zijn en dan in te vriezen...
- het moet een beetje okay geprijsd zijn (denk: frambozen in januari zijn dat niet :P )
- de meeste bento versiertips zijn me op zich al bekend maar als je iets geniaals weet hou ik me aanbevolen!
- het moet glutenvrij zijn of gemaakt kunnen worden, op zich kan vrijwel alles maar sommige dingen vragen wat meer moeite.
- het moet koud ook lekker zijn of in elk geval niet zompig enzo worden in een lunchdoos.

Gister maakte ik dit, vrij simpel, rijst, ei, sesamzaad, rauwkost en een mandarijntje en een half plakje kaas.

Deze staat op het verlanglijstje om eens uit te proberen

http://www.moodkids.nl/bl(...)ziepannenkoeken.aspx

Ik ben dus vooral op zoek naar ideetjes om de geijkte boterham te vervangen (want die eet ze niet bijzonder goed)
:)
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:04:33 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119052570
Oh, misschien niet helemaal ontopic, maar ik vond in mijn lievelingstaartenboek een recept voor glutenvrije chocoladetaart. You want? Ook lekker voor lunch O-)
pi_119052616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, misschien niet helemaal ontopic, maar ik vond in mijn lievelingstaartenboek een recept voor glutenvrije chocoladetaart. You want? Ook lekker voor lunch O-)
hahaha :D
uiteraard!! graag :Y)

past vast ook in een broodtrommel :P
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:09:04 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119052657
Is een (goedgevuld) soepje niet lekker voor haar Mignonne? Mijn grote neemt als het heel koud is wel doperwtjessoep mee maar school in een thermosfles. Gaat prima. (Alleen moet je wel een thermosfles met wijde hals hebben omdat je anders de mozarellaresten er niet uitkrijgt }:|
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:10:31 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_119052691
In dat geval zou je de broccoli/courgettesoep met smeerkaas eens moeten proberen. Stampvol groente en geen stukken kaas :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119052712
haha gatver :D

ze is nog niet zo handig met soep eten (zacht uitgedrukt :') ) dat wil ik de gastouder niet aandoen. Maar wel een goeie om te onthouden ooit voor als ze naar school gaat ofzo.
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:17:03 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_119052840
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:11 schreef mignonne het volgende:
haha gatver :D

ze is nog niet zo handig met soep eten (zacht uitgedrukt :') ) dat wil ik de gastouder niet aandoen. Maar wel een goeie om te onthouden ooit voor als ze naar school gaat ofzo.
ik kom hier niet verder dan komkommers, cherrytomaatjes of gewone tomaten, champignons, worteltjes... Waarbij ze hier de laatste twee echt niet eten.

Wel zijn ze gek op spaghettikomkommer :P dus met de kaasschaaf dunne repen van de komkommer afhalen en zo lang mogelijk laten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119052936
Die kleine mozzarellabolletjes met tomaatjes doen het hier ook goed :)
pi_119052973
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:21 schreef snoopy het volgende:
Die kleine mozzarellabolletjes met tomaatjes doen het hier ook goed :)
die je die aan een spiesje of iets of gewoon als salade door elkaar?
pi_119052991
Ik doe ze los in een klein doosje. Prikkertje is misschien nog een beetje 'eng' voor kleintjes?
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:32:33 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119053188
Wanneer tijd ga ik aanvulling fiksen :D
pi_119057978
Ik weet niet of er glutevrije wraps zijn? Anders misschien zoiets?
pi_119058165
Heb je een uitsteker voor die komkommers?
En die rijst, dat is gewoon gekookte rijst met sesamzaadjes?
Ik vind het er zoo gezellig uitzien!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119058276
Ja die hebben we liggen, xenos had die :D goeie kan ik er idd ook in doen. Ze zijn alleen wel een stuk stugger dan de wraps die wij gebruiken, het houdt een beetje het midden tussen wraps en tortillachips :')

Wordt even uitproberen hoe het zich houdt in de lunch maar tnx, ik ga daar eens wat voor bedenken :)

Miss, ja ik heb een uitstekertje, het is een soort langwerpige koeksteker ofzo. Je kunt het vast ook met een gewone kleine uitsteker, ben je alleen langer bezig :P
En onigiri zijn gemaakt met risotto/sushirijst (is precies hetzelfde! laat je niet neppen en dat je dan 3 x zoveel betaald voor die sushirijst bij ah.), in een vormpje en dan met sesamstrooispul. Wij hebben roasted garlic-sesame uit de toko, maar gewone sesam vinden ze ook erg lekker.
Ik vul ze ook wel eens met een heel klein beetje tonijn met wat mayo gemengd. :Y)
pi_119058606
Ik wil zelf zo'n trommeltje als lunch mee!
Maar goed idee om zo eens de lunch anders te doen, ook thuis. Wraps doen wij regelmatig, vindt S ook erg lekker. Kipfilet en of roomkaas erin, honing eventueel. Geen idee wat daarvan glutenvrij is/te verkrijgen is.
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:41:59 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119058674
Geweldig, die bento! Maar vind je dat weinig werk Mignonne? :o
Ik probeer Thies zijn trommel altijd op te leuken met iets lekkers (cherrytomaatjes, puntje la-vache-qui-rit, poffertjes, rolletje worst, stukje kaas, peperkoek in reepjes want 'dan kan ik er letters van maken mama!', ehm.... dat was het geloof ik wel...). Maar de basis zijn gewone boterhammen, die hij gelukkig graag eet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_119058907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:41 schreef Moonah het volgende:
Geweldig, die bento! Maar vind je dat weinig werk Mignonne? :o
Ik probeer Thies zijn trommel altijd op te leuken met iets lekkers (cherrytomaatjes, puntje la-vache-qui-rit, poffertjes, rolletje worst, stukje kaas, peperkoek in reepjes want 'dan kan ik er letters van maken mama!', ehm.... dat was het geloof ik wel...). Maar de basis zijn gewone boterhammen, die hij gelukkig graag eet.
Ja hoor, de rijst en ei koken zichzelf, dus dat vind ik niet zoveel extra moeite, verder is het een kwestie van een mandarijntje pellen, een kwart komkommer door zo'n vormpje rammen (2 seconden werk, ik maak er een sport van :P ) en dan in plakjes snijden, en de paprika's enzo ook in reepjes. Ik denk al met al tussen de vijf en tien minuten werk. Voor 2 kinderen brood smeren en beleggen en in zakjes doen kost me ook een minuut of vijf. Dus al met al valt het best wel mee eerlijk gezegd.

Ik ben er vrij makkelijk in, ik ga niet ''s morgens vroeg nog van alles staan bakken of bereiden ofzo. Maar iets snijden och, dat valt wel mee.
Toen ik er minder routine in had ging het iets langzamer overigens, maar meer dan een kwartier is t nooit geweest.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 10 november 2012 @ 18:01:31 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_119059325
Boekweit pannenkoekjes met stroop en spek?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132881410
Ik was op zoek naar tips over rijst mee naar school maar ik begrijp dat risotto/sushi-rijst het best is?
  Moderator maandag 4 november 2013 @ 09:52:48 #296
5428 crew  miss_sly
pi_132881741
Goed geschopt dit topic, snoopy!
Ik maak tegenwoordig ook vier dagen in de week een broodtrommel en wil ook wel eens wat variatie aanbrengen!
pi_132881850
Wij kregen van de week weer eens een nieuwsbrief van juf van oudste. Daarin werd gevraagd geen snoep mee te geven. Toen ik aan M. vroeg wat voor snoep kinderen dan meekregen had hij het over Snickers en Mars :o :')

Maar waarom ik dit topic weer schop is omdat hijzelf eigenlijk niet van brood houdt maar wel van noodles en witte rijst. Maar ik vroeg me dus af welke rijst het lekkerst was om mee te geven.
pi_132881911
Ja :) en je kan dus ook gevulde rijstballetjes maken voor de afwisseling!
pi_132957939
Is er ook iemand die leuke tips heeft voor een ontbijttrommeltje? We wisselen wel af met brood, crackers, cornflakes..eventueel aangevuld met plakjes komkommer, minitomaatjes, kleine worstjes, een yoghurtje oid maar toch heb ik het gevoel dat we altijd maar hetzelfde meegeven...
Lotte!
Noah!
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 november 2013 @ 13:09:52 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132958462
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef snoopy het volgende:
Wij kregen van de week weer eens een nieuwsbrief van juf van oudste. Daarin werd gevraagd geen snoep mee te geven. Toen ik aan M. vroeg wat voor snoep kinderen dan meekregen had hij het over Snickers en Mars :o :')

Maar waarom ik dit topic weer schop is omdat hijzelf eigenlijk niet van brood houdt maar wel van noodles en witte rijst. Maar ik vroeg me dus af welke rijst het lekkerst was om mee te geven.
Ik verkeerde in de naïeve veronderstelling dat bij Isa in de klas het grootste deel fruit meekreeg als tienuurtje... Ze is de enige, de rest krijgt sultana, liga of princekoekjes.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')