dat ja...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:22 schreef Lishe het volgende:
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
zegt ook niemand dat je niet oz mag denken, maar in Lishe haar geval is haar kind er wel op uitgekeken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Vlindur het volgende:
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker![]()
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.
(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
Geloof ik ook, ja!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch?)
das leuk jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:51 schreef pinquit het volgende:
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik maak boterhammen altijd zo
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
oh maar brood is toch niet onverantwoord ofzo als lunch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:09 schreef trui het volgende:
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.
verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat!). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
oh ja dat is ook zo, slik en stik gevaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:17 schreef trui het volgende:
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees.maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.quote:
Ik heb een heel arsenaal aan speciale vormpjes en uitstekers enzo, maar brood gaat bij mij in stukken met een scherpe hobbyschaar. Dat werkt veel secuurder dan met een mes, en dan verschuift je brood+beleg niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..![]()
Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).
Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:
Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:
[ afbeelding ]
Of ik zie net deze:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
Het was maar een voorbeeldfoto die ik snel van het net geplukt had. Ik vind 1 ei ook wel genoeg ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef kissaa het volgende:
[..]
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?
Dat wordt redelijk zompigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:
oeh, ook een lekker idee Ca.ra, pitabroodjes![]()
En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
goed af laten koelen voor je hem op brood mikt doet een hoop.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:
oeh, ook een lekker idee Ca.ra, pitabroodjes![]()
En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te etenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:
[..]
das het lekkerste van het ei!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
[..]
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten![]()
Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:
[..]
Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten![]()
haha ik ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezen
Als ik een auto of zo op zijn bord maak is Fons daar idd erg blij mee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:06 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
... maar het nut van 'een leuke vorm' werd die avond voor mij wel duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |