abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:11:29 #1
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73306979
N.a.v. posts op het bankje een topic over de inhoud van de broodtrommel van (schoolgaande) kinderen.
Na de welbekende boterhammen met smeerkaas en boterhamworst wordt het tijd voor afwisseling!
Tips over het vershouden van de lunch, makkelijke succesnummers... Roept u maar!

Cherrytomaten, druifjes en zelfs sushi. Alles mag.
Let op: Dit is geen Bento-topic, daarvoor moet je in CUL zijn!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_73307100
oeh! ik plaats een tvp

en qua tips, wat het ook leuk doet in plaats van een boterham is een wrap met blaadjes sla en plakjes kipfilet, eventueel wat schijfjes komkommer als je zin hebt om te snijden. Oprollen en in grote stukken snijden en hop in die brooddoos ermee.

en verder lees en lurk ik eventjes mee enzo
en voor sushitips ben ik bereikbaar
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73307248
Ik ga gewoon voor ordinaire boterhammen met pindakaas en vlees voor op brood hoor. Moet het tegenwoordig echt zo ingewikkeld? Soms kregen we op maandag koude pannenkoeken, dat was dan wel feest!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:22:42 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307310
-Wraps met philedelphia komkommertjes in de lengte schaven ( niet de gedeelte met de zaaadjes) en stukjes maken.

Wat ik hier vaak doe tussen de middag, omdat rijstewafels nou niet echt het je van het is
En Gv brood echt te ranzig is, en crackers in een broodtrommeltje taai worden.
Doe ik hier als ze ergens heen gaat een trommeltje met gezonde snacks.

zoals bijv druifjes, cherrietomaatjes, komkommer, kaasjes. bijv.

Wat het hier ook goed doet is een toverdoosje

Dus komkommer, wortel, courgette, snijboontjes ( beetgaar gekookt) raspen en/of heel fijn snijden.
Krijg je een kleurige "spaghetti"
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:22:59 #5
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73307321
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:25:28 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307417
Boterhammetjes met beleg kun je ook met uitstekertjes al een beetje specialer maken.
Maakt het ook weer net anders.

Ipv stukken fruit, een fruit smoothie maken
pi_73307522
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:22 schreef Lishe het volgende:
Het gaat niet om ingewikkeld voor Vlindur, natuurlijk is dat ook goed.
Maar steeds meer kinderen blijven over, en soms na school nog naar de BSO. En ik vind het dan fijn om mijn kind wat lekkers mee te geven, wat ook nog gezond is.
Maar na de 100ste banaan met gezichtje gelooft ze het wel volgens mij, dus toe aan iets nieuws!
dat ja...

deze zijn ideaal als verantwoord klein snackje vind ik. ze zijn er ook in magere variant voor de liefhebbers.

en uiteraard kunnen van die babybel-kaasjes ook maar die zijn net weer een slag duurder geloof ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:28:53 #8
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73307547
Ik heb saaie kinderen... wat wil je mee? Boterham plakworst (gelderse worst). Geen kaas? of hagelslag? Nee, ik zei toch plakjes worst! OK, dan dus wederom een boterham met plakjes worst in de trommel. En als fruit? stukjes appel, maar wel met schil, want daar zitten de vitaminen in.

En die kleine? Daar moet ik het woord fruit niet eens bij in de buurt gebruiken anders krijg ik me toch de wind van voren... Maud lusse niet uit. Behalve uit een potje.... dat lukt dan weer wel. Dus sinds dinsdag krijgt ze een bakje met prut mee naar de psz.

Maar, ik ga wel meelezen en meedenken, want variatie ben ik zelf wel voor in. Kinderen lijken op hun vader. Ochtend: 1 boterham pindakaas, 1 boterham hagelslag.
Middag: 3 boterhammen met of ham of katenspek en bij hoge uitzondering lever of pekelvlees.
En een kop soep.

Ik hou zelf wel van lekkere dingen met de lunch. 1 van mijn favorieten. cracker (nog niet belegd) met tomaat, komkommer en die besprekelen met kruiden. En verder als het koud is. Brocoli, wortel en bloemkool (zo'n pakket) met geitenkaas en dan even in de magnetron. Dat geeft zoveel warmte. Of zuurkool (zonder aardappels) met ananas en warme kaas. Maar goed ik heb de luxe van een magnetron hier.
pi_73307551
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.

(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:31:03 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307619
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:29 schreef Vlindur het volgende:
Lishe, wij bleven vroeger ook 3 keer per week over en ons boterham bakje was altijd het zelfde. Het beleg wisselde nog wel eens, maar verder geen poespas. En ook altijd de chocolademelk in een tupperware beker
Mocht die van ons straks overblijven ga ik echt geen speciale gerechten voor hem in elkaar zetten hoor. Thuis krijgt ie ook gewoon een boterham met vlees en zoet.

(Of ben ik nou echt de enige die er nog zo over denkt?)
zegt ook niemand dat je niet oz mag denken, maar in Lishe haar geval is haar kind er wel op uitgekeken.
En zelf mijn eigen ervaring is dat ik gewoon weinig keus heb. ivm beperkte voedingskeuze en nog steeds lichte voedselangst.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:31:22 #11
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_73307635
Nou, dat is ook hartstikke goed dan toch Vlindur?

Ok: Dit is geen discussietopic, maar een topic voor tips en ideeen voor iedereen die het wel leuk vind om af en toe te varieren met de lunch van zijn of haar kind.
pi_73307678
Ja, vormpjes uitsteken van peperkoek, fruit of boterham! Leuk!

Ik geef ook vaak cherrytomaatjes mee of stukjes komkommer. Of een babybelkaasje, een gekookt eitje (al gepeld!)
pi_73307705
Mijn excuses Ik ga weer, kom wel weer terug als die van mij naar school gaat!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:34:20 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307727
bedenk me hierdoor dus ook net dat ik eens zeewier moet provoceren bij arwen, ik hou zelf niet van sushi, maar wellicht is het wel weer wat leuks voor Arwen.

Salade van verse spinazie blaadjes stukjes tomaat etc.( mozarella bijv. )
beetje olijfolie/zonnebloemolie/slaolie oid in het trommeltje
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:36:52 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307808
een plakje boterhamworst/ham met een augurkje. ( die prikkertjes kosten ook geen drol )
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:38:53 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307890
Als ze koude aardappeltjes lusten, avond van te voren jacked potatoe maken aardappel in alu folie, 70 minuten bij 230 graden over doet het hier prima eventjes open snijden en wat geraspte kaas erover. terug in de folie.
Volgende dag een verrasing in een folietje
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:39:33 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307909
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch ?)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:40:33 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73307960
Rijst met mini balletjes en spercieboontjes en een scheut olie, maakt het niet droog en dus minder knoeien, en geeft het net wat meer smaak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:42:56 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308045
yay. tvp.

heel handig hoor! ook voor mijn ik-eet-niks-kind vind ik hier misschien DE oplossing.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:44:11 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73308092
boterhammenflatjes.
Men nemen 3 of4 plakjes boterham ( vierkant of rond brood is het makkelijkste.
boterham+beleg+boterham+ beleg+ boterham ( + beleg + boterham) snijd in vieren en pak twee sateprikkers, en zo heb je een flatje, aan het scherpe puntje een druifje of tomaatje oid voor het prikken
Helemaal leuk als je bijv. echt verschillende kleuren beleg hebt.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:44:34 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308111
ik vond het vroeger altijd wel súperleuk om een verrassing in mijn broodtrommeltje te vinden, naast mn boterhammetje
pi_73308290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:39 schreef _evenstar_ het volgende:
pannekoeken op een prikkertje met wat fruit ( iemand van de fotomeet had doe gemaakt toch ?)
Geloof ik ook, ja!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:50:24 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308302
sugar toch?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:51:06 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73308334
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
pi_73308637
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:51 schreef pinquit het volgende:
ook leuk en gezond: een bakje met walnootjes, amandeltjes enzulks
das leuk ja

dikke reepjes komkommer in een half plakje rookvlees gewikkeld had ik vandaag bij mn lunch, vond ik wel geslaagd al zeg ik het zelf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:00:02 #26
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73308660
Wat een leuk topic!!
Ik krijg al helemaal zin om broodtrommeltjes voor Devin te gaan vullen met spannende en lekkere dingen
Over 2 jaar gaat hij naar de kleuterschool, tijd genoeg voor mij om inspiratie op te doen en voor hem om eens serieuze eetlust te gaan ontwikkelen
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:02:58 #27
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73308778
Zelf had ik vroeger vaak een halve rode paprika gevuld met Hutten Kase of kwark mee naar school. En mijn boterhammen werden vaak opgeleukt met plakjes komkommer, alfalfa, ijsbergsla, plakjes tomaat, olijven...
.... met gevoel voor drama....
pi_73309015
Ik hoop dat alle ouders van de kids uit mijn klas dit topic komen bezoeken... ik zie echt te vaak kindjes met ongezonde troep mee. Elke dag smoeltjes of zoete koeken... ik snap dat het makkelijk is, maar je wil je kind ook wat meegeven over gezonde voeding lijkt me. Supertopic!
pi_73309842
Oeh! tvp. Moest er van de week nog aan denken wat ze straks mee moet naar de basisschool.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:38:12 #30
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73310080
Mijn dochter neemt elke dag een tussendoortje met wat drinken mee naar school. Dat is dan meestal een banaan of stukjes appel of rijstewafels of een stukje ontbijtkoek. Twee keer per week blijft ze over, dan is het eigenlijk standaard twee bruine boterhammen met kaas en nog wat fruit of groente (komkommer, tomaatjes)

Ik heb nu nog niet het idee dat ze erop uitgekeken is, maar goed ze gaat pas sinds een maandje naar school. Dus voor de toekomst, zie ik hier misschien nog wel goeie ideetjes.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:39:52 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73310117
gevulde paprika/tomaat/eitjes is ook leuk.
Zeker als je er een kapje op doet, geeft net dat surprise effect
pi_73310135
Nu 2x psz krijgt ze een plakje ontbijtkoek mee (zonder vellies! )
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:57:12 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_73310613
Ik was gister mee op schoolreisje met mn jongste DNA en ik was haast in shock wat ik bij andere kinderen uit de tassen zag komen! Pakjes liga (dus 2 koeken) saucijzenbroodje én cheesedippers. Ander kind, chocoladekoeken, weer een ander zag ik met mini marsjes zitten, dit was de lunch overigens Die van mij zat op zn krentebol met smeerkaas te knagen en daarbij een mini komkommer en cherrietomaatjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:03:40 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73310812
Mijn jongens eten niet al te denderend op de overblijf want het is er te leuk. Spélen, dat willen ze. Dus kleine bolletjes van Appie, en daar dan 4 van. Coctailworstjes koud mee, Komkommer, paprikareepjes Veel verschillende dingetjes, en dat gaat dan schoon op. Boterhammen die al een ochtend in je bakje smoren zijn toch niet echt je van het.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:23:42 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_73311368
Ik ben eerlijk gezegd nooit zo crea bea om 's morgens een creatieve trommel vol te fröten
pi_73311500
Mijn zonen willen allebei ieder 2 volkorenboterhammen met pindakaas mee naar school. Altijd. Ook op allebei dus pindakaas.
Als ik er wat extra's bijdoe krijg ik te horen dat ik dat niet meer hoef te doen.

tot zover mijn creatieve bijdrage
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:56:05 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73312378

Ik maak boterhammen altijd zo
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73312436
hier ook niet creatief ze krijgt hetzelfde mee als thuis, maar dan saaier. Geen tosti's of gebakken ei, wel gewone gesmeerde boterhammen met zelf uitgekozen beleg. En 's morgens gewoon fruit in een bakje. Pas aardbeien gedaan maar daar was ze niet blij mee. Soms als verrassing pepernoten/ontbijtkoek/rozijntjes oid, meestal op woensdag (en dan eet ze daarna thuis dus dan is het geen standaard boterham ).
pi_73312615
Tapenade! niet dat het zo bijzonder is maar tomaten tapenade leukt een broodje kaas of kipfilet wel op.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:08:08 #40
156412 hestria
erg gastvrij
pi_73312783
hier eigenlijk ook altijd een gewone boterham, ze mag dan kiezen wat ze er op wil. Naast de boterham een stuk fruit en een beker melk. (als papa de lunch maakt zit er ipv fruit een snoepje bij)
Als tussendoortje een bak fruit en een beker ranja.

Vaak maak ik op woensdag een uitgebreide lunch: wentelteefjes, babycheesburgers(mini hamburgers en mini bolletje), pannenkoeken, tostie, worst/sausijsen broodje
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_73313085
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
geweldig!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:22:24 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_73313328
Ruben krijgt nog geen broodtrommel mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:32:08 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_73313661
quote:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij

wat zijn dat voor groene dingen?
pi_73313845
spruitjes. Je wilt niet weten hoe groot die broodtrommel is.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:40:45 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73313869
, volgens mij sojaboontjes
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:12:05 #46
5428 crew  miss_sly
pi_73314766
Leuk topic!
Ik hoop dat wij er dadelijk een hebben die van variatie houdt en van alles lust. Een kind dat het nou eenmaal niet hoeft, kun je het toch niet door z'n strot duwen

Maar lunchtrommeltjes met marsjes en weet ik wat voor ongezonde zooi gaat hier toch ook mooi niet door
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73315516
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:40 schreef _evenstar_ het volgende:
, volgens mij sojaboontjes
edamame, sojaboontjes idd
ik vind ze superlekker beetje ziltig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:54:41 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73316024
Wát een leuk topic!
Ik heb er ook al over na zitten denken, wat ik mijn menneke tzt mee moet geven.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan voorgesmeerde boterhammen, dus op mijn werk eet ik altijd iets lekkers, of een prakje van de dag ervoor.
En thuis met Thies maak ik altijd een eitje, of een soepje, of pannenkoeken, of minipizza, of whatever, maar géén brood met beleg. Dat krijgt hij wel op de dagen dat zijn vader voor hem zorgt.

Hm, tot nu toe is mijn post nogal off-topic, dus bij deze een compliment voor Evenstar, wat creatief zeg! En die trommel van TF!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73316282
Wat een boel leuks komt er hier voorbij!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:33:17 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73317374
quote:
[ afbeelding ]
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..

Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).

Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:40:54 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73317614
'k Zal mijn man even op dit topic wijzen, hij maakt 's ochtends de broodtrommeltjes klaar .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73318121
Goed topic Lishe!

Hier heb ik dus een aantal hele kleine voorraaddoosje bij de Xenos gekocht en daar doe ik voor tussendoor ontbijtkoekje, worteltjes of druifjes in.

En tussen de middag altijd wel een bruine boterham met worst en wraps.
Een wrap besmeren met roomkaas en kipfilet erop. Of een klein beetje mayo met krabstickstukjes erin en wat bieslook

En aangezien Morris gek is op eitjes lijkt het me niet gek om dat idd eens mee te geven. Maar hoe doe je dat het best? Gepeld dus. En in een apart bakje? In stukjes?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73318243
snoop afgekoeld ei ga je wel een beetje ruiken na een uur ofzo, dus afhankelijk van of morris het erg vindt dat misschien zn hele brooddoos ernaar ruikt zou ik het denk ik in een apart bakje doen. En met zo'n eisnijder kun je het in vier (of zes?) partjes snijden, maar partjes eten is misschien wel meer knoeien met eigeel wat eruit valt enzo?

En voor kindjes die houmous lekker vinden, een klein bakje houmous en wat crackertjes of halve soepstengels om mee te dippen ofzo. En bijvoorbeeld reepjes komkommer en paprika kun je daar ook goed in dippen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:09:24 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318429
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.

verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat! ). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:11:55 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_73318513
Ga dit zeker volgen, leuk!
Hier gaan 2/3 boterhammen in de trommel, 1 met zoet. Gelukkig vindt hij diverse belegsoorten lekker. En een verrassing: koekjes, fruitstukjes, wortel of iets dergelijks.
Tussendoor is altijd fruit, daar maak ik geen uitzondering op.
Maar ik vind dat idee van wraps ook wel leuk eigenlijk.
Maar eens uitproberen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:13:14 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318552
Leuk topic, stukje kaas of brood in de vorm van iets doe ik ook soms.

Bij de oude bso stond een tostidinges, dat vond Jolie wel erg lekker altijd.

Ook lekker vindt zij roggebrood met kaas of roggebrood met appelstroop.
Brood met appel en een beetje kaneel.
Of een bakje met een beetje kwark, geraspte wortel, rozijntjes en appel.
Houmous inderdaad huup en worteltjes om te dippen.
Keertje gedroogd fruit.
En kliekjes
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:13:16 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73318553
Isa krijgt elke dag fruit in een hello kitty bakje, ze heeft graag appel, peer, aardbeien, kiwi, kiwi gold en soms een banaan. Met uitzondering van de banaan allemaal in stukjes en als het nodig is een klein vorkje of prikkertje erbij. Daarnaast krijgt ze 1 koekje (waarom zitten al die kinderkoekjes altijd per twee verpakt ) mee in het bakje.

Bij het overblijven meestal 2 sneetjes brood met het beleg waar ze zin in heeft en een cracotte(achtige) met boterhamworst of kaas in de vorm van hello kitty (heb ik uitstekertjes voor), die ik in folie verpak tegen het taai worden. En meestal een pepermuntje erbij voor na het eten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73318605
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:09 schreef trui het volgende:
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.

verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat! ). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
oh maar brood is toch niet onverantwoord ofzo als lunch?
zolang je er geen mars tussen propt als beleg

van die ronde knabbel worteltjes zijn ook een leuke om in de lunch te doen ja dutch! samen met cherrytomaatjes en druifjes heb je een leuke kleurenmix

en ik had net nog wat bedacht maar dat ben ik weer kwijt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73318620
En wat pastasalade lijkt me ook wel een goeie
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:01 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318682
Oh en geitenkaas met peer op brood.
En tahin. Het liefst gecombineerd met alles wat je maar kunt bedenken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:38 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318700
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees. maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:59 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318714
luchtbel, 't water loopt me in de mond! maar lust jouw kind dat echt allemaal?
in de haak.
pi_73318843
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:17 schreef trui het volgende:
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees. maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
oh ja dat is ook zo, slik en stik gevaar.
ik was er eigenlijk blind vanuit gegaan dat het zittend eten was en dat ze daarna losgelaten zouden worden. Dat was bij ons vroeger zo maar toen waren met drie kindjes ofzo bij het overblijven de groepjes zijn wat groter tegenwoordig

tahin jaaa

snoop pastasalade, is ook lekker volgens mij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:22:32 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318875
Ja dame. Dat lust ze echt allemaal, ze lust alleen geen spruiten. En bestelt mosselen als we uit eten zijn... Ik vind die ronde worteltjes ook doodeng met kinderen overigens.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:28:38 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73319089
Mosselmeisje wat leuk.

Ik moet zeggen dat het hier gewoon nodig is om der voedingsstoffen binnen te krijgen en angst te overwinnen om te eten.
Werkt hier goed, heb er de tijd voor
Ook leuk om ideetjes van anderen op te doen
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:30:08 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73319142
er wordt wel zittend gegeten, maar dat betekent niet dat ze dan niet ondertussen toch wat zitten te klieren en keten met elkaar. geeft ook niet, maar dan maar liever niet van die enge worteltjes wat mij betreft.

evenstar, wat fijn en leuk dat dat zo goed werkt!
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:37:01 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73319330
Ik ben wel van de bento, ik maak ze voor mezelf altijd zeer regelmatig dus voor Thomas later ook, als hij wil tenminste.

Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:

Of ik zie net deze:

Een van mijn favo's is trouwens een wrap gevuld met sla en eiersalade. En dan wel in plakjes snijden, anders dan spluttert alles eruit als je er in bijt
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:50:31 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73319749
Leuk topic!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:53:24 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73319835
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:

haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:02:46 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73320135
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..

Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).

Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
Ik heb een heel arsenaal aan speciale vormpjes en uitstekers enzo, maar brood gaat bij mij in stukken met een scherpe hobbyschaar. Dat werkt veel secuurder dan met een mes, en dan verschuift je brood+beleg niet.
Oh even voor de duidelijkheid, deze foto heb ik niet gemaakt, die heb ik eens gevonden op inet en opgeslagen, maar ik maak wel lunchpakketjes wel vaak in deze stijl.
Zal ook eens foto`s maken als ik weer wat geknutseld heb
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:17:39 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_73320643
Ik ga ook eens knutselen met lunchpakketjes....denk ik... tis wel leuk zo voor ze en aangezien ze 4 dagen in de week op school eten is het ookw eer eens wat anders dan mn eeuwige fruitje er bij.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:23:34 #72
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73320872
Wat klinkt dit allemaal lekker en gezellig zeg! Het duurt nog wel een paar jaar voor ze naar school gaat voor mezelf dus voorlopig
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:38:13 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73321379
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:

[..]

haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
pi_73324597
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:

Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:
[ afbeelding ]

Of ik zie net deze:
[ afbeelding ]
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?
pi_73324622
quote:

[..]

aiaiai!
pi_73324658
Ik kreeg boterhammen mee in plastic zakjes: bruin brood met speculaas. Werd zo heerlijk slof (zacht)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:07:05 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_73335519
Hier krijgt meneer drie boterhammen met wisselend beleg mee, fruit (zolang het kan uit eigen tuin ) en een pakje schoolkoekjes. Hij wil gewoon niks anders. En momenteel wil hij alleen maar water mee als drinken.

Uit de posts hier krijg ik de indruk dat met name de oudere kinderen niet meer zo in zijn voor variatie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:20:16 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73335823
Hier heel simpel 1 boterham met kaas, 1 met pindakaas, ontbijtkoek en fruit.

[ Bericht 9% gewijzigd door snakelady op 03-10-2009 16:29:52 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:50:40 #79
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73336559
Wat een goeie ideeën komen er voorbij!
Ik denk trouwens dat het mijn oudste niet zo uitmaakt hoe het eten eruit ziet en wat er op zit maar dat ie juist heel goed eet als het bijv in een rijdende Mack (carrrrrs) zit.
Nu legt ie nl ook brood in de oplegger en heeft hele rollenspelen met Mack en zijn brood.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:56:48 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73336735
Het is denk ik ook kind afhankelijk idd, de manier waarop
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:00:25 #81
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73336843
Yep, maar misschien zijn er ook nog verpakkingsideeen

Een wrap vind ik trouwens wel zo'n goed idee! Zou ik nooit opgekomen zijn, geloof ik
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:10:43 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73337157
Ik zal eens gaan broeden ( en mijn boek met tips opzoeken ik schreef/schrijf nl. altijd die ideetjes die ik zie op :$ altijd handig )
pi_73337217

De lunchpunch in heel veel verschillende soorten en maten
en als dieren niets zijn dan heb je altijd nog de puzzelstukjes
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:20:56 #84
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73337436
Die zijn leuk Pvoess!
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef kissaa het volgende:

[..]

Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?
Het was maar een voorbeeldfoto die ik snel van het net geplukt had. Ik vind 1 ei ook wel genoeg ja.
Ook een hit in mijn lunchbakje trouwens: falafels en een in vieren gesneden pitabroodje. Moet ik altijd extra meebrengen omdat de collega's mee willen snoepen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73342095
oeh, ook een lekker idee Ca.ra, pitabroodjes

En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:56:22 #86
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73342124
oh jaaaa gebakken ei!
Als die te snel op je brood werd gelegd dan werd het inderdaad zompig (maar nog steeds lekker). Als mama hem eerst af laat koelen gaat het prima
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:57:51 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_73342161
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:

En ik bedacht me dat ik vroeger ook wel eens gebakken ei/omelet op brood meekreeg. Maar ik kan met niet herinneren of dat 'lekker' bleef of zompig werd?
Dat wordt redelijk zompig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73342212
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:54 schreef snoopy het volgende:

goed af laten koelen voor je hem op brood mikt doet een hoop.

Maar misschien een tip, als je een blaadje sla tussen je brood en je beleg doet dan blijft je brood "vers" zeg maar. Sla fungeert dan als een soort scheidingswandje. Dus als je een kropsla-type bent (in plaats van een zak sla type ) dan kun je gewoon een blaadje eraf trekken en die op het brood doen. Werkt als een tierelier
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73342236
haha kijk, dat zijn de tips
pi_73342256
krijgt ineens een beeld van mensen die stukjes sla aan elkaar gaan nieten
  Jubileum moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:08:24 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73342391
Geweldig topic!

Eva is de enige die brood op school eet bij ons, en die wil (als echte autist) echt elke dag hetzelfde mee.
Iris krijgt fruit mee voor de ochtendpauze, of een koekje. Sinds dit schooljaar moeten ze tijdens het buitenspelen het tussendoortje opeten dus nu heeft ze liever een (klein) koekje mee omdat fruit te lastig is om lopend te eten. Vind het ook een absurde regel maar goed het is een regel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:09:48 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73342430
quote:

[..]

Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73342520
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:

[..]

Whahahahaa! Het eigeel bolletje wordt hier zorgvuldig uit het ei gehaald en liefdevol geaaid, want dat was ooit een kuikentje. Wee je gebeente als je het durft op te eten

das het lekkerste van het ei!!
sorry

Wat een rare regel zeg? Als je nou ergens ongelukken van krijgt dan is dat het lijkt me, lopend eten. Nouja ik kan me de keus wel voorstellen dan ja voor iets wat handzamer is voor Iris. Fruit kan dan ook wel op een ander tijdstip van de dag.

Oh en bij de Xenos verkopen ze mini pitabroodjes. Voor diegenen die aan de slag willen met pita's. Ze zijn ongeveer zo groot als de palm van je hand. Handzaam formaat voor een kinderhandje en zo kunnen er ook op de pita's verschillende soorten beleg mee.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:48:07 #94
7074 moussy
kuttekop
pi_73343410
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:09 schreef Lois het volgende:

[..]

Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezen
pi_73344787
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:48 schreef moussy het volgende:

[..]

Peet noemt het de ongesteldheid van de kip, dan ben je ook meteen genezen
haha ik ook vanaf de dag dat ik dat besefte vond ik ei niet zo lekker meer
pi_73345458
Ik heb laatst wel dit in elkaar geflanst als toetje:

Best veel fruit dus voor na de maaltijd nog, maar juist door deze vorm ging het er allemaal in. Lichtelijk offtopic, maar het nut van 'een leuke vorm' werd die avond voor mij wel duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door MevrouwVanDalen op 04-10-2009 08:27:24 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:08:59 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73345510
Lekker MvD.
Maar een zakje chips mee naar school is dus not done
Lekker douchen!
pi_73345520
Dat ziet er grappig uit MVD

Alhoewel ik eigenlijk een beetje 'allergisch' ben voor eten in vormpjes zoals figuurpasta, nuggets in de vorm van eendjes, aardappeltjes in de vorm van weetikveel
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:11:14 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_73345577
De vorm en verpakking doet inderdaad het meeste nu!
Zo eten wij wel eens een feestboterham (8 verschillende beleggen op 1 sneetje), en dat is gegarandeerd goed!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_73351552
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:06 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
... maar het nut van 'een leuke vorm' werd die avond voor mij wel duidelijk.
Als ik een auto of zo op zijn bord maak is Fons daar idd erg blij mee.
Maar opeten? "Nu een helicopter!'' ''Nu een boot!'' "Nu een vliegtuig!"...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')