abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:40:54 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73317614
'k Zal mijn man even op dit topic wijzen, hij maakt 's ochtends de broodtrommeltjes klaar .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73318121
Goed topic Lishe!

Hier heb ik dus een aantal hele kleine voorraaddoosje bij de Xenos gekocht en daar doe ik voor tussendoor ontbijtkoekje, worteltjes of druifjes in.

En tussen de middag altijd wel een bruine boterham met worst en wraps.
Een wrap besmeren met roomkaas en kipfilet erop. Of een klein beetje mayo met krabstickstukjes erin en wat bieslook

En aangezien Morris gek is op eitjes lijkt het me niet gek om dat idd eens mee te geven. Maar hoe doe je dat het best? Gepeld dus. En in een apart bakje? In stukjes?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73318243
snoop afgekoeld ei ga je wel een beetje ruiken na een uur ofzo, dus afhankelijk van of morris het erg vindt dat misschien zn hele brooddoos ernaar ruikt zou ik het denk ik in een apart bakje doen. En met zo'n eisnijder kun je het in vier (of zes?) partjes snijden, maar partjes eten is misschien wel meer knoeien met eigeel wat eruit valt enzo?

En voor kindjes die houmous lekker vinden, een klein bakje houmous en wat crackertjes of halve soepstengels om mee te dippen ofzo. En bijvoorbeeld reepjes komkommer en paprika kun je daar ook goed in dippen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:09:24 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318429
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.

verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat! ). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:11:55 #55
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_73318513
Ga dit zeker volgen, leuk!
Hier gaan 2/3 boterhammen in de trommel, 1 met zoet. Gelukkig vindt hij diverse belegsoorten lekker. En een verrassing: koekjes, fruitstukjes, wortel of iets dergelijks.
Tussendoor is altijd fruit, daar maak ik geen uitzondering op.
Maar ik vind dat idee van wraps ook wel leuk eigenlijk.
Maar eens uitproberen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:13:14 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318552
Leuk topic, stukje kaas of brood in de vorm van iets doe ik ook soms.

Bij de oude bso stond een tostidinges, dat vond Jolie wel erg lekker altijd.

Ook lekker vindt zij roggebrood met kaas of roggebrood met appelstroop.
Brood met appel en een beetje kaneel.
Of een bakje met een beetje kwark, geraspte wortel, rozijntjes en appel.
Houmous inderdaad huup en worteltjes om te dippen.
Keertje gedroogd fruit.
En kliekjes
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:13:16 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73318553
Isa krijgt elke dag fruit in een hello kitty bakje, ze heeft graag appel, peer, aardbeien, kiwi, kiwi gold en soms een banaan. Met uitzondering van de banaan allemaal in stukjes en als het nodig is een klein vorkje of prikkertje erbij. Daarnaast krijgt ze 1 koekje (waarom zitten al die kinderkoekjes altijd per twee verpakt ) mee in het bakje.

Bij het overblijven meestal 2 sneetjes brood met het beleg waar ze zin in heeft en een cracotte(achtige) met boterhamworst of kaas in de vorm van hello kitty (heb ik uitstekertjes voor), die ik in folie verpak tegen het taai worden. En meestal een pepermuntje erbij voor na het eten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73318605
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:09 schreef trui het volgende:
snoopy, een ei zou ik niet in stukjes doen hoor.

verder ben ik ook niet zo creatief met den broodbak. geen tijd voor en 't zijn ook wel érg kieskeurige eters, dus met wraps bijvoorbeeld zou ik ze echt niet blij maken. evenmin met stukjes paprika (maar voor mezelf lijkt zo'n gezond broodbakje me wel wat! ). gewoon een paar boterhammetjes met kaas, pindakaas, pastachoca oid en een pakje chocomel. soms wat druifjes erbij. niet zo verantwoord misschien maar 't is gelukkig maar voor 2 dagen per week. en als tussendoortje krijgen ze wel regelmatig fruit mee, al doen we dat ook dagelijks thuis nog wel dus ik heb er ook geen probleem mee als er een ontbijtkoekje mee gaat bij wijze van tussendoortje.
oh maar brood is toch niet onverantwoord ofzo als lunch?
zolang je er geen mars tussen propt als beleg

van die ronde knabbel worteltjes zijn ook een leuke om in de lunch te doen ja dutch! samen met cherrytomaatjes en druifjes heb je een leuke kleurenmix

en ik had net nog wat bedacht maar dat ben ik weer kwijt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73318620
En wat pastasalade lijkt me ook wel een goeie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:01 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318682
Oh en geitenkaas met peer op brood.
En tahin. Het liefst gecombineerd met alles wat je maar kunt bedenken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:38 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318700
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees. maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:17:59 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73318714
luchtbel, 't water loopt me in de mond! maar lust jouw kind dat echt allemaal?
in de haak.
pi_73318843
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:17 schreef trui het volgende:
huup, nou ja, wel minder verantwoord dan allerlei vitaminerijke toevoegingen waarover ik hier lees. maar snoepjes erbij doe ik nooit. en die ronde worteltjes: thuis eten ze die graag maar ik zou ze niet gauw meegeven naar school, omdat er tijdens 't overblijven aardig gekeet wordt. ik vind die dingen toch altijd een beetje eng qua verslik/stik-gevaar.
oh ja dat is ook zo, slik en stik gevaar.
ik was er eigenlijk blind vanuit gegaan dat het zittend eten was en dat ze daarna losgelaten zouden worden. Dat was bij ons vroeger zo maar toen waren met drie kindjes ofzo bij het overblijven de groepjes zijn wat groter tegenwoordig

tahin jaaa

snoop pastasalade, is ook lekker volgens mij
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:22:32 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_73318875
Ja dame. Dat lust ze echt allemaal, ze lust alleen geen spruiten. En bestelt mosselen als we uit eten zijn... Ik vind die ronde worteltjes ook doodeng met kinderen overigens.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:28:38 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73319089
Mosselmeisje wat leuk.

Ik moet zeggen dat het hier gewoon nodig is om der voedingsstoffen binnen te krijgen en angst te overwinnen om te eten.
Werkt hier goed, heb er de tijd voor
Ook leuk om ideetjes van anderen op te doen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:30:08 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73319142
er wordt wel zittend gegeten, maar dat betekent niet dat ze dan niet ondertussen toch wat zitten te klieren en keten met elkaar. geeft ook niet, maar dan maar liever niet van die enge worteltjes wat mij betreft.

evenstar, wat fijn en leuk dat dat zo goed werkt!
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:37:01 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73319330
Ik ben wel van de bento, ik maak ze voor mezelf altijd zeer regelmatig dus voor Thomas later ook, als hij wil tenminste.

Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:

Of ik zie net deze:

Een van mijn favo's is trouwens een wrap gevuld met sla en eiersalade. En dan wel in plakjes snijden, anders dan spluttert alles eruit als je er in bijt
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:50:31 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73319749
Leuk topic!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:53:24 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73319835
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:

haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
in de haak.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:02:46 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73320135
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..

Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).

Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
Ik heb een heel arsenaal aan speciale vormpjes en uitstekers enzo, maar brood gaat bij mij in stukken met een scherpe hobbyschaar. Dat werkt veel secuurder dan met een mes, en dan verschuift je brood+beleg niet.
Oh even voor de duidelijkheid, deze foto heb ik niet gemaakt, die heb ik eens gevonden op inet en opgeslagen, maar ik maak wel lunchpakketjes wel vaak in deze stijl.
Zal ook eens foto`s maken als ik weer wat geknutseld heb
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:17:39 #71
7074 moussy
kuttekop
pi_73320643
Ik ga ook eens knutselen met lunchpakketjes....denk ik... tis wel leuk zo voor ze en aangezien ze 4 dagen in de week op school eten is het ookw eer eens wat anders dan mn eeuwige fruitje er bij.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:23:34 #72
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73320872
Wat klinkt dit allemaal lekker en gezellig zeg! Het duurt nog wel een paar jaar voor ze naar school gaat voor mezelf dus voorlopig
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:38:13 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73321379
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:

[..]

haha leuk! maar dan zouden ze 't hier niet meer willen eten hoor. ik moest nu al praten als brugman om ze ervan te overtuigen dat dat geel niet het kuikentje is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_73324597
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef Ca.ra het volgende:

Dus het mag eigenlijk niet van de OP maar voor een ei: het kapje er zigzag afsnijden, alleen het wit. Van het stukje geel dat je dan ziet een kuiken maken met een paar priegeltjes paprika/wortel. zoiets dus:
[ afbeelding ]

Of ik zie net deze:
[ afbeelding ]
Die bento's zijn prachtig om te zien maar zijn 4 hardgekookte eieren niet een beetje teveel van het goede?
pi_73324622
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef trui het volgende:

[..]

aiaiai!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')