abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:00:02 #26
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73308660
Wat een leuk topic!!
Ik krijg al helemaal zin om broodtrommeltjes voor Devin te gaan vullen met spannende en lekkere dingen
Over 2 jaar gaat hij naar de kleuterschool, tijd genoeg voor mij om inspiratie op te doen en voor hem om eens serieuze eetlust te gaan ontwikkelen
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:02:58 #27
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73308778
Zelf had ik vroeger vaak een halve rode paprika gevuld met Hutten Kase of kwark mee naar school. En mijn boterhammen werden vaak opgeleukt met plakjes komkommer, alfalfa, ijsbergsla, plakjes tomaat, olijven...
.... met gevoel voor drama....
pi_73309015
Ik hoop dat alle ouders van de kids uit mijn klas dit topic komen bezoeken... ik zie echt te vaak kindjes met ongezonde troep mee. Elke dag smoeltjes of zoete koeken... ik snap dat het makkelijk is, maar je wil je kind ook wat meegeven over gezonde voeding lijkt me. Supertopic!
pi_73309842
Oeh! tvp. Moest er van de week nog aan denken wat ze straks mee moet naar de basisschool.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:38:12 #30
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73310080
Mijn dochter neemt elke dag een tussendoortje met wat drinken mee naar school. Dat is dan meestal een banaan of stukjes appel of rijstewafels of een stukje ontbijtkoek. Twee keer per week blijft ze over, dan is het eigenlijk standaard twee bruine boterhammen met kaas en nog wat fruit of groente (komkommer, tomaatjes)

Ik heb nu nog niet het idee dat ze erop uitgekeken is, maar goed ze gaat pas sinds een maandje naar school. Dus voor de toekomst, zie ik hier misschien nog wel goeie ideetjes.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:39:52 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73310117
gevulde paprika/tomaat/eitjes is ook leuk.
Zeker als je er een kapje op doet, geeft net dat surprise effect
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73310135
Nu 2x psz krijgt ze een plakje ontbijtkoek mee (zonder vellies! )
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:57:12 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_73310613
Ik was gister mee op schoolreisje met mn jongste DNA en ik was haast in shock wat ik bij andere kinderen uit de tassen zag komen! Pakjes liga (dus 2 koeken) saucijzenbroodje én cheesedippers. Ander kind, chocoladekoeken, weer een ander zag ik met mini marsjes zitten, dit was de lunch overigens Die van mij zat op zn krentebol met smeerkaas te knagen en daarbij een mini komkommer en cherrietomaatjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:03:40 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_73310812
Mijn jongens eten niet al te denderend op de overblijf want het is er te leuk. Spélen, dat willen ze. Dus kleine bolletjes van Appie, en daar dan 4 van. Coctailworstjes koud mee, Komkommer, paprikareepjes Veel verschillende dingetjes, en dat gaat dan schoon op. Boterhammen die al een ochtend in je bakje smoren zijn toch niet echt je van het.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:23:42 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_73311368
Ik ben eerlijk gezegd nooit zo crea bea om 's morgens een creatieve trommel vol te fröten
pi_73311500
Mijn zonen willen allebei ieder 2 volkorenboterhammen met pindakaas mee naar school. Altijd. Ook op allebei dus pindakaas.
Als ik er wat extra's bijdoe krijg ik te horen dat ik dat niet meer hoef te doen.

tot zover mijn creatieve bijdrage
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:56:05 #37
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73312378

Ik maak boterhammen altijd zo
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73312436
hier ook niet creatief ze krijgt hetzelfde mee als thuis, maar dan saaier. Geen tosti's of gebakken ei, wel gewone gesmeerde boterhammen met zelf uitgekozen beleg. En 's morgens gewoon fruit in een bakje. Pas aardbeien gedaan maar daar was ze niet blij mee. Soms als verrassing pepernoten/ontbijtkoek/rozijntjes oid, meestal op woensdag (en dan eet ze daarna thuis dus dan is het geen standaard boterham ).
pi_73312615
Tapenade! niet dat het zo bijzonder is maar tomaten tapenade leukt een broodje kaas of kipfilet wel op.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:08:08 #40
156412 hestria
erg gastvrij
pi_73312783
hier eigenlijk ook altijd een gewone boterham, ze mag dan kiezen wat ze er op wil. Naast de boterham een stuk fruit en een beker melk. (als papa de lunch maakt zit er ipv fruit een snoepje bij)
Als tussendoortje een bak fruit en een beker ranja.

Vaak maak ik op woensdag een uitgebreide lunch: wentelteefjes, babycheesburgers(mini hamburgers en mini bolletje), pannenkoeken, tostie, worst/sausijsen broodje
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_73313085
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
geweldig!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:22:24 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_73313328
Ruben krijgt nog geen broodtrommel mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:32:08 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_73313661
quote:
[ afbeelding ]
Verder gaat er hier vrijwel altijd pindakaas en/of jam op dus weinig variatie wat dat betreft, maar ik stop er wel altijd rozijntjes, tomaatjes, komkommer of iets dergelijks bij

wat zijn dat voor groene dingen?
pi_73313845
spruitjes. Je wilt niet weten hoe groot die broodtrommel is.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:40:45 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73313869
, volgens mij sojaboontjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:12:05 #46
5428 crew  miss_sly
pi_73314766
Leuk topic!
Ik hoop dat wij er dadelijk een hebben die van variatie houdt en van alles lust. Een kind dat het nou eenmaal niet hoeft, kun je het toch niet door z'n strot duwen

Maar lunchtrommeltjes met marsjes en weet ik wat voor ongezonde zooi gaat hier toch ook mooi niet door
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73315516
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:40 schreef _evenstar_ het volgende:
, volgens mij sojaboontjes
edamame, sojaboontjes idd
ik vind ze superlekker beetje ziltig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 19:54:41 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73316024
Wát een leuk topic!
Ik heb er ook al over na zitten denken, wat ik mijn menneke tzt mee moet geven.
Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan voorgesmeerde boterhammen, dus op mijn werk eet ik altijd iets lekkers, of een prakje van de dag ervoor.
En thuis met Thies maak ik altijd een eitje, of een soepje, of pannenkoeken, of minipizza, of whatever, maar géén brood met beleg. Dat krijgt hij wel op de dagen dat zijn vader voor hem zorgt.

Hm, tot nu toe is mijn post nogal off-topic, dus bij deze een compliment voor Evenstar, wat creatief zeg! En die trommel van TF!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73316282
Wat een boel leuks komt er hier voorbij!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:33:17 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73317374
quote:
[ afbeelding ]
hoe krijg je het gesneden?? Dat gaat mij echt niet lukken zo..

Tomaat en komkommer wordt hier trouwens niet gegeten, dat vinden ze geen van drieen lekker (komkommer met azijn en suiker dan weer wel).

Overigens ben ik wel zo'n krent dat ik het vertik om voor twee dingetjes om een trommel 'gezond' of verantwoord op te leuken een hele verpakking van iets te kopen waarbij ik de rest weg kan gooien omdat er thuis niet naar omgekeken wordt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')