Pos. | Naam | Team | Punten |
1. | J. Button | Brawn GP | 84 |
2. | R. Barrichello | Brawn GP | 69 |
3. | S. Vettel | Red Bull Racing | 59 |
4. | M. Webber | Red Bull Racing | 51.5 |
5. | K. Räikkönen | Ferrari | 40 |
6. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 37 |
7. | N. Rosberg | Williams | 30.5 |
8. | F. Alonso | Renault | 26 |
9. | T. Glock | Toyota | 24 |
10. | J. Trulli | Toyota | 22.5 |
11. | H. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 22 |
12. | F. Massa | Ferrari | 22 |
13. | N. Heidfeld | BMW Sauber | 12 |
14. | R. Kubica | BMW Sauber | 9 |
15. | G. Fisichella | Ferrari | 8 |
16. | A. Sutil | Force India | 5 |
17. | S. Buemi | Toro Rosso | 3 |
18. | S. Bourdais | Toro Rosso | 2 |
19. | K. Nakajima | Williams | 0 |
20. | V. Liuzzi | Force India | 0 |
21. | N. Piquet jr. | Renault | 0 |
22. | R. Grosjean | Renault | 0 |
23. | L. Badoer | Ferrari | 0 |
24. | J. Alguersuari | Toro Rosso | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1. | Brawn GP | 153 |
2. | Red Bull Racing | 110.5 |
3. | Ferrari | 62 |
4. | McLaren-Mercedes | 59 |
5. | Toyota | 46.5 |
6. | Williams | 30.5 |
7. | Renault | 26 |
8. | BMW Sauber | 21 |
9. | Force India | 13 |
10. | Toro Rosso | 5 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 3 oktober | 06.55-08.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Kwalificatie |
Zo 4 oktober | 06.00-06.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Pre-show |
Zo 4 oktober | 06.55-09.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Race |
Zo 4 oktober | 09.00-09.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Nabeschouwing |
Zo 4 oktober | 20.00-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Japan - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 3 oktober | 06.00-08.30 uur | BBC1: Formule 1 - Japan - Kwalificatie |
Zo 4 oktober | 06.10-09.00 uur | BBC1: Formule 1 - Japan - Race |
Zo 4 oktober | 20.00-20.30 uur | BBC3: Formule 1 - Japan - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 21 °C | 22 °C | 100 % | regen |
Zaterdag | 17 °C | 24 °C | 90 % | 's ochtends regen |
Zondag | 15 °C | 26 °C | 20 % | deels bewolkt |
VP1quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef LeXX het volgende:
TVP. Nog geen tijden van VT's bekend, er zou tenminste 1 daarvan al verreden moeten zijn?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:40.356 24 2. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:40.648 + 0.292 18 3. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:40.806 + 0.450 14 4. Fisichella Ferrari (B) 1:40.985 + 0.629 27 5. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:41.421 + 1.065 26 6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:41.443 + 1.087 15 7. Alonso Renault (B) 1:41.532 + 1.176 22 8. Raikkonen Ferrari (B) 1:41.577 + 1.221 25 9. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 1:41.821 + 1.465 18 10. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:42.188 + 1.832 20 11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:42.332 + 1.976 10 12. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:42.475 + 2.119 15 13. Trulli Toyota (B) 1:42.657 + 2.301 13 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:42.667 + 2.311 27 15. Kubica BMW Sauber (B) 1:42.833 + 2.477 16 16. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:42.977 + 2.621 14 17. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:43.218 + 2.862 11 18. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1:43.318 + 2.962 17 19. Kobayashi Toyota (B) 1:43.407 + 3.051 16 20. Grosjean Renault (B) 1:43.572 + 3.216 22 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:47.261 5 2. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:47.923 + 0.662 6 3. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:47.931 + 0.670 4 4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:47.983 + 0.722 5 5. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:48.058 + 0.797 8 6. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:48.691 + 1.430 9 7. Alonso Renault (B) 1:48.693 + 1.432 5 8. Trulli Toyota (B) 1:48.737 + 1.476 6 9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:48.802 + 1.541 11 10. Kubica BMW-Sauber (B) 1:48.861 + 1.600 6 11. Raikkonen Ferrari (B) 1:48.886 + 1.625 4 12. Kobayashi Toyota (B) 1:49.054 + 1.793 7 13. Webber Red Bull-Renault (B) 1:49.382 + 2.121 7 14. Grosjean Renault (B) 1:49.405 + 2.144 6 15. Fisichella Ferrari (B) 1:49.553 + 2.292 5 16. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:49.872 + 2.611 7 17. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:50.179 + 2.918 9 18. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) No time 19. Button Brawn-Mercedes (B) No time 20. Barrichello Brawn-Mercedes (B) No time |
Idd, niet bepaald een Kobadoer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
beetje ziekjesquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:57 schreef Mikkie het volgende:
Wat is er met Glock aan de hand dan? Ik heb al zeker een week of drie bijna al het F1-nieuws gemist
Griepje... een virus houd je niet zomaar buiten de deurquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:54 schreef vosss het volgende:
Wel frappant, Trulli is ook ziek geweest en ik dacht eik dat die kobayashi in zou zijn gevallen voor Trulli, maar dat is dus voor Glock geweest lees ik nu.
Hebben ze wat verkeerds gegeten afgelopen week ofzo?
Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weerquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Trystar het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?
Ah oke.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weer
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Suzuka: wat is het toch een prachtbaan. Jammer van 130R, want dat is nu echt een wijvenbocht geworden in vergelijking met vroeger.
Ja heel knapquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 07:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Buémi is nu al mijn held van de dag. Eerst de wagen in de muur zetten voor hij een tijd neer kon zetten en daarna toch nog even vijfde rijden.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 07:44 schreef Googolplexian het volgende:
Wat gebeurt er nou als het NOG een keer gebeurt en niemand een tijd neer kan zetten?
We krijgen zo in ieder geval een mini-race (met meer risico!)
Dus dan gaat iedereen die al een vliegende ronde had gestart door, daarna degenen die überhaupt al op de baan zijn geweest in Q2 en daaronder worden degenen gezet die de pits niet uit zijn geweest. Welke volgorde onderling binnen deze drie groepen wordt gebruikt, staat er niet bij, maar degene die het eerst was begonnen met zijn vliegende ronde zal wel bovenaan worden gezet, gok ik.quote:If more than one driver fails to set a time during Q1, Q2 or Q3 they will be arranged in the following order :
i) any driver who attempted to set a qualifying time by starting a flying lap ;
ii) any driver who failed to start a flying lap ;
iii) any driver who failed to leave the pits during the period.
Maar voorlopig zit ie nog wel, denk dat dat maar beter voor 'm is ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 07:48 schreef Barbaaf het volgende:
Wel stoer dat Glock meteen z'n stuurtje losmaakt
Die nekkraag is aardig standaard bij dit soort crashes. Die gaat al om voordat de helm afgaat. Zegt dus niets.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Of een kans daarop, hij heeft iig. ergens last van en nu nemen ze zo min mogelijk risico.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Oh het handje van Timo, dat is mooi. Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Zat hij er niet voor?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:07 schreef Burnie88 het volgende:
Button heeft niet bepaald afgeremd in sector 2... Dat zou niet mogen.
Nee, zeker weten niet. Ik heb sectortijden bekeken van Button en Barri, ze gingen beiden veel te hard. Button reed een zodanig snelle Q2 dat hij niet veel langzamer was dan Vettel's Q2.quote:
Verkeerd verstaan dus. Leg ipv neck.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:04 schreef Captain_Slow het volgende:
Ze hadden het ook over zijn leg op de BBC
Uit de Twitter van John Noble, verslaggever van autosport.com.quote:Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
De volgende is Hamilton?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En daar gaan we weer, poging 4.
Ik ga er wel van uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:31 schreef Burnie88 het volgende:
Mooi dat Vettel op pole staat. Hopen dat de Brawns terug worden gezet op de grid.
Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:45 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn voorspelling voor volgend jaar: Alle plekken waar mensen vandaag zijn gecrasht; de grindbak wordt vervangen door een asfaltstrook zodat coureurs zich nog kunnen herstellen.
Ik mag HOPEN VAN NIET dat dat gebeurd. Heerlijk, een paar klappers zijn altijd welkom.
Laat die homo even lekker stoppen anders. Als ze Suzuka gaan veranderen... Dit wil de fan toch zien, waarom snappen die lui dat toch niet, onbegrijpelijk!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:54 schreef Captain_Slow het volgende:
[..]
Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....
Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areasquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:06 schreef M.Melandri het volgende:
Fantastische kwalificatieSuzuka blijft natuurlijk een prachtige baan! Fouten worden zonder uitloopstroken gewoon keihard afgestraft
Helaas zullen ze nu wel weer gaan zeuren waardoor ze volgend jaar wel het e.e.a. zullen veranderen.
Ik denk het ook wel. Ook wel terecht helaasquote:
Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangtquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areas
Oh, dat was al gemeld.![]()
quote:Darkness descends at Suzuka and everyone is waiting for the stewards to make a decision about the drivers who set best times under yellow
En dan? Q3 opnieuw rijdenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangtCoureurs die niet van het gas gingen tijdens geel gewoon tijden schrappen van Q2.
Die zijn dus het bokje zo te lezen.quote:Just spoken to Ross Brawn. He says neither Button nor Barri lifted off for yellow flags. I expect a penalty for quite a few drivers.
Ziet het dan wel naar uit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef ElmarO het volgende:
James Allen:
[..]
Die zijn dus het bokje zo te lezen.
je kan het niet laten hequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1
Alonso vanwege zeiken als een wijf?![]()
Erg gunstig voor Vettel zeg. Niet alleen voor de race, maar ook WDC.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:45 schreef Tarado het volgende:
gecorrigeerde grid:
1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time
7. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
8. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
9. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
10. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
11. Timo Glock, Toyota – no time
12. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
14. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
15. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time***
16. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
19. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Vettel Red Bull-Renault 658.5 2. Trulli Toyota 655.5 3. Hamilton McLaren-Mercedes 656.0 4. Sutil Force India-Mercedes 650.0 5. Barrichello Brawn-Mercedes 660.5 6. Heidfeld BMW-Sauber 660.0 7. Button Brawn-Mercedes 658.5 8. Raikkonen Ferrari 661.0 9. Kovalainen McLaren-Mercedes 675.0 10. Buemi Toro Rosso-Ferrari 665.4* 11. Rosberg Williams-Toyota 684.5* 12. Alonso Renault 689.5* 13. Kubica BMW-Sauber 686.0* 14. Glock Toyota - 15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 682.5* 16. Fisichella Ferrari 661.5* 17. Nakajima Williams-Toyota 695.7* 18. Grosjean Renault 691.8* 19. Liuzzi Force India-Mercedes 682.5* 20. Webber Red Bull-Renault - |
Hij heeft niet meegedaan ivm crash in de laatste vrije training, zijn auto was niet op tijd klaar voor Q1quote:
Die van Alonso is anders wel grappigquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1
Five place grid penalties for Button, Barrichello, Alonso, Sutil and Buemi (who also gets a reprimand)
Alonso vanwege zeiken als een wijf?![]()
quote:Alonso expecting qualifying penalties
[..]
Alonso, who qualified in 12th, told Spanish television after qualifying that he was expecting to gain a few places due to penalties.
"I'm sure tomorrow I'll start a lot higher than 12th," he said.
Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:04 schreef vosss het volgende:
En Alonso maar roepen dattie verwacht om een stuk verder naar voren te staan omdat mensen om hem heen niet genoeg geremd hebben
Lul, als je dan al gaat klagen bij de FIA, zorg dan iig dat jezelf WEL genoeg geremd hebt!!!!
Kut alonso, ik hoop dat ie morgen 0 punten scoort en Vettel mag van mij winnen en Button geen punten!
Lekker spannend
quote:“It was a very strange qualifying session. The track conditions were good and all the drivers were pushing hard, but there were lots of incidents, amongst them Timo’s was the most serious and I am glad he is okay. It’s a shame to have missed Q3 as the yellow flag came out in the final stages of Q2. I was called by the stewards because I had a green second sector under yellow flags. I explained that coming out of Turn 14, I had little visibility because of the dust left from Buemi spinning into the gravel …then I saw debris of a wing in the middle of the track, which I avoided and at that point I saw the yellow flag and immediately slowed down and came carefully into the pits. Tomorrow, for the race, I hope we can improve our position and score some points.”
NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckonquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;
Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
about 6 hours ago from web
Soms is Twitter erg handig.
Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?
Ik heb ook BBC gekeken vanmorgen maar was eerlijk gezegd niet wakker genoeg om alles te volgen, ik heb wel begrepen dat Buemi naar Alonso en beide BMW rijders is geweest om z'n excuses te maken, het feit blijft dat Alonso 5 plaatsen terug is gezet tegen zijn eigen verwachting in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.
Valt het zo op dat ik een hekel aan Alonso hebquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;
Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
Die had in de ochtendtraining z'n waggie zodanig in elkaar gestampt dat hij de kwali mocht overslaanquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waarom heeft Webber geen tijd?
quote:Webber to start Japanese GP from pit lane
SUZUKA, Japan (Reuters) - Brawn GP moved closer to the Formula One constructors' title on Saturday when Red Bull's Mark Webber was ruled out of Japanese Grand Prix qualifying after a crash in final practice. Red Bull need to score seven points more than Brawn in Sunday's grand prix to prevent Brawn from taking the title with two races to spare.
En in het Nederlandsquote:Kobayashi mag Glock niet vervangen
Morgen slechts 19 auto's van start.
Toyota zal met slechts één auto starten aan haar thuis-Grand Prix. Timo Glock crashte vanochtend hard in de kwalificatie en is te geblesseerd om morgenochtend in Suzuka te starten. Kamui Kobayashi, die vrijdag al voor Toyota reed, mag de Duitser niet vervangen.
Glock is te geblesseerd om morgen te starten.Dit meldt Formule 1.nl-medewerker Adam Cooper op zijn Twitter-pagina. Morgen staan er dus maar achttien auto's op de grid, aangezien Mark Webber vanuit de pits start.
Glock crashte in de tweede kwalificatie hard in de laatste doordraaiende bocht voor het rechte stuk. Zijn auto onderstuurde hevig en de Duitse coureur crashte op volle snelheid in de bandenstapel. Gevolg waren wat rugklachten en een wond in zijn been die gehect moest worden. De FIA besloot daarom dat de de Toyota-coureur morgen niet mag starten.
Het overkoepelende autosportorgaan besloot tevens dat de Japanner Kamui Kobayashi niet in zijn thuisrace mag debuteren in de Formule 1. De kampioen van het Aziatische GP2-kampioenschap viel vrijdag al in voor Glock, die toen met koorts in zijn hotel achterbleef.
Kobayashi kon toen echter - net als de rest van het veld - niet veel ronden rijden door de hevige regenval. Morgen starten er dus slechts negentien auto's aan de Grand Prix van Toyota.
Mwah ... Suzuka ga ik echt wel kijken hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef Dos37 het volgende:
Vroeger zette ik de wekker nog wel eens voor dit soort wedstrijden. Nu niet meer kut seizoen. Zo snel mogelijk vergeten.
Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef vosss het volgende:
Beetje dom van de FIA om hem dit te ontnemen. Het is zijn thuisgrandprix en de meneer zal best een potje kunnen sturen gezien hij kampioen is in het aziatisch GP2 gebeuren.
Vreemd besluit lijkt me eerlijk gezegd
Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regelsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.
Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regels
Oeh, als dat eens zou kunnenquote:
En toch is het bullshit. Je ontneemt een fabrieksteam gewoon de helft van zn airtime zegmaar in zn thuisland.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.
Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekendquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Burnie88 het volgende:
Vettel wint met gemak morgen.
Ja, dat is waar. Ben wel benieuwd wat Brawn morgen kan. Ik ga maar eens naar me nest, wil niet door de wekker heenslapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:41 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekend
quote:Op zondag 4 oktober 2009 06:43 schreef Atreidez het volgende:
Die bril van HeidfeldDat leek wel Nana Mouskouri..
Inderdaad en hij komt er nog goed mee weg ook. Kut Heikiquote:
Whehehequote:Op zondag 4 oktober 2009 08:15 schreef Burnie88 het volgende:
En ik ben weer wakker
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naastquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:16 schreef Light het volgende:
[..]
"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
Dat viel wel mee toch? De auto stond voor een groot deel op de baanquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebbenquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:52 schreef Leatherface het volgende:
Wordt het toch nog een beetje spannend.
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
Een Button heeft al zoveel mazzel gehad vandaagquote:Op zondag 4 oktober 2009 09:02 schreef Atreidez het volgende:
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?
Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioenquote:Op zondag 4 oktober 2009 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.quote:
Ik denk dat hij gewoon vol door de 130r gereden is onder geel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
Kovalainen goed gereden? Hij viel steeds verder terug en is zelfs achter alonso gefinisht! Ik vond hem echt dramatisch rijden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?
Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Ik ben bang dat de red bull in brazilie niet goed uit de verf komt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/quote:Nico Rosberg is under investigation from the stewards at Suzuka following the Japanese Grand Prix – and the outcome of the hearing could hand the constructors’ championship to Brawn.
Brawn claim Rosberg drove too quickly when the safety car was deployed following Jaime Alguersuari’s crash. The lap time data from the race shows how Rosberg gained six seconds on Rubens Barrichello and Jenson Button on the lap before he pitted:
Rosberg pitted on lap 45, and gained six seconds on the Brawns the lap before
Alguersuari crashed on lap 44, and Rosberg came in for his pit stop on the following lap. He was placed between Lewis Hamilton and Kimi Raikkonen at the time, and completed lap 45 quicker than both of them:
Nico Rosberg: 1′39.697
Lewis Hamilton: 1′41.469
Kimi Raikkonen: 1′47.511
A typical in-lap at Suzuka is around two seconds slower than a racing lap. On the strength of this data it looks like Rosberg was faster than he should have been when the safety car came out.
However the stewards have access to other information and may take further factors into account: such as how quick Rosberg was on the portions of that lap when the track was green, and what the ‘target lap time’ given to him by his computer readout was.
The sporting regulations do not specifically state drivers must adhere to the times given to them during safety car periods to prevent them driving too quickly. But they do say:
From [the moment the safety car is deployed], any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
FIA F1 Sporting Regulations, article 40.5
If Rosberg does get a penalty, it is likely to add 25 seconds to his race time, promoting both Brawn cars a position and making the team world champions
Vorige race redenm ze toch ook gewoon volgas door naar de pit tijdens SC? Alleen in de 130r kan hij vol door zijn gereden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:30 schreef Tarado het volgende:
Stewards’ decision could give Brawn title
4 October 2009 by Keith Collantine
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/
Button heeft gewoon het geluk wat bij iemand als Webber compleet ontbreekt, maakt niet uit want ik gun hem of Barichello de titel wel, zij krijgen nooit meer de kans vermoed ik terwijl Vettel echt nog wel een keertje (of meer) WK wordtquote:Op zondag 4 oktober 2009 10:35 schreef Leatherface het volgende:
En het zou Button en Barrichello een net iets grotere buffer in punten geven ten opzichte van Vettel.
Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.quote:The Japanese Grand Prix stewards have decided Nico Rosberg did not deserve a penalty and so the Constructors' Championship is still up for grabs.
Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.
Button reckoned he could have beaten the German had he been slower and the Briton expected Rosberg to be penalised.
A penalty would have given Button's Brawn team the title, as it needs just 0.5 points to clinch it and both the Briton and team-mate Rubens Barrichello would have moved up a position.
The stewards, however, deemed Rosberg had done nothing wrong.
"The Race Director reported to the Stewards that Car No 16, Nico Rosberg exceeded the time delta from when the 'Safety Deployed' message was displayed until crossing the Safety Car line," a statement from the FIA said.
"The Stewards met with the drivers and the team representatives and considered the telemetry data, GPS records, timekeeping and video evidence. This evidence showed a 'low fuel' message on the drivers display had overridden the time delta information preventing the driver from being able to accurately follow the timing information.
"However the telemetry data shows that the driver from a safety point of view had reacted adequately to the yellow flags and safety car boards. In view of this the stewards intend to take no further action."
Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:28 schreef Tarado het volgende:
No action taken on Rosberg incident
By Pablo Elizalde Sunday, October 4th 2009, 09:00 GMT
[..]
Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.
Komt Button nu ook in aanmerking voor de "huilie" trofee?
Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van ditquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:33 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.
Die kans zou dan vrij groot zijn geweest.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van dit![]()
![]()
![]()
![]()
soort posts zouden zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |