abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:11:02 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73294845


Dit weekend staat in het land van de rijzende zon de Grand Prix van Japan op het programma. Jenson Button krijgt de eerste mogelijkheid om wereldkampioen worden. Hiervoor moet de Brit vijf punten meer halen dan zijn teamgenoot Rubens Barrichello. Kan Lewis Hamilton zijn tweede overwinning op rij boeken en wat kunnen Kimi Räikkönen en Fernando Alonso na de aankondigingen eerder deze week?



Suzuka International Racing Course is in 1962 geopend en is een ontwerp van de Nederlander John Hugenholtz. De baan, die eigendom van Honda is, heeft een 8-vorm en kent enkele prachtige bochten. De bocht van het circuit is de 130R die alleen door de grote coureurs volgas werd genomen in het verleden.


Lengte: 5.807 km
Aantal ronden: 53
Totale lengte: 307.573 km
ronderecord: 1:31.540 (K. Räikkönen – McLaren MP4-20, 2005)



Coureurs
Pos. Naam Team Punten
1. J. Button Brawn GP 84
2. R. Barrichello Brawn GP 69
3. S. Vettel Red Bull Racing59
4. M. Webber Red Bull Racing51.5
5. K. Räikkönen Ferrari 40
6. L. Hamilton McLaren-Mercedes37
7. N. Rosberg Williams 30.5
8. F. Alonso Renault 26
9. T. Glock Toyota 24
10. J. Trulli Toyota 22.5
11. H. Kovalainen McLaren-Mercedes22
12. F. Massa Ferrari 22
13. N. Heidfeld BMW Sauber12
14. R. Kubica BMW Sauber9
15. G. Fisichella Ferrari 8
16. A. Sutil Force India 5
17. S. Buemi Toro Rosso 3
18. S. Bourdais Toro Rosso 2
19. K. Nakajima Williams 0
20. V. Liuzzi Force India 0
21. N. Piquet jr. Renault 0
22. R. Grosjean Renault 0
23. L. Badoer Ferrari 0
24. J. Alguersuari Toro Rosso 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1. Brawn GP 153
2. Red Bull Racing110.5
3. Ferrari 62
4. McLaren-Mercedes59
5. Toyota 46.5
6. Williams 30.5
7. Renault 26
8. BMW Sauber21
9. Force India 13
10. Toro Rosso 5




De Grand Prix van Japan heeft een historie die terug gaat tot 1963. Destijds won Peter Warr met een Lotus-Cosworth de onofficiële race op Suzuka. De eerste officiële race stond in 1976 op het programma op Fuji. Daarna is er van 1978 tot 1986 niet met Formule 1-bolides geracet in Japan. In 1987 waren de bolides terug in het land van de rijzende zin en won Gerhard Berger met een Ferrari.

De race is altijd een van de laatsten van het jaar en vele titels zijn hier beslist. Zo won Damon Hill in 1996 op Suzuka zijn eerste en enige wereldtitel in de Formule 1. Een spannende titelstrijd was die in 1999. Eddie Irvine ging aan de leiding van het kampioenschap met Mika Häkkinen vlak achter zich aan. Michael Schumacher keerde na zijn beenbreuk terug bij Ferrari en probeerde zijn teamgenoot aan de titel te helpen. Häkkinen pakte in de race de leiding voor Schumacher en Irvine en stond deze met hulp van McLaren-teamgenoot Coulthard niet meer af, waardoor de titel naar Finland ging.

Dat Suzuka verraderlijk is blijkt wel in 2002 als Alan McNish in de kwalificaties na het uitkomen van de 130R hard achterwaarts de bandenstapels in ging. De Schot bleef ongedeerd, maar heeft sinds het ongeval niet meer in een Formule 1-bolide gereden.

2006 was het laatste jaar van Michael Schumacher in de Formule 1. De Duitser streed met Fernando Alonso om de titel en moest winnen om aan de leiding in het kampioenschap te komen. Aanvankelijk reed Schumacher ook aan de leiding in de race, maar na 37 ronden gaf de Ferrari-motor van de Duitser voor het eerst sinds Frankrijk 2000 de geest en kon Alonso eenvoudig de race winnen. De Spanjaard nam tien punten voorsprong op Schumacher en kreeg het kampioenschap op basis van het aantal overwinningen in de schoot geworpen.



De race vorig jaar werd verreden op Fuji. Lewis Hamilton en Felipe Massa streden om de titel. Hamilton pakte poleposition voor Kimi Räikkönen en Heikki Kovalainen. Massa moest als vijfde starten. De beste start voor Räikkönen, maar Hamilton herpakte zich snel. Zowel de Brit als zijn McLaren-teamgenoot Kovalainen raakten de Ferrari van de Fin, waarna ze alle drie de baan verlieten. Hierdoor kon Robert Kubica de leiding pakken voor Fernando Alonso en Kovalainen.

Massa wist in dit geweld voor Hamilton te komen, maar de Braziliaan verremde zich in de tweede ronde, waarna de Brit hem inhaalde. De Ferrari-coureur kwam terug en raakte de McLaren, zodat Hamilton spinde en terugviel naar de laatste plaatsen. De Brit haalde meteen banden en brandstof om zo later te proberen om naar voren te komen. Beide kemphanen kregen voor verschillende incidenten drive-through-penalty's, zodat ze ver terugvielen.

Alonso kon door een goede pitstopstrategie de leiding overnemen van Kubica, terwijl daarachter Kovalainen met motorproblemen uitgevallen was. Massa wist zich in de punten te werken, maar kwam op zijn weg Sébastien Bourdais tegen, waarna de Braziliaan na een wheelbang spinde. Niet Massa maar Bourdais werd uiteindelijk voor het incident bestraft. Alonso kwam ondertussen als eerste over de streep voor Kubica en Räikkönen. Massa werd zevende, terwijl Hamilton als twaalfde eindigde.



Vrijdag 2 oktober 2009

03:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2

Zaterdag 3 oktober 2009

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 kwalificatie

Zondag 4 oktober 2009

07:00 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix


Datum Tijd Programma
Za 3 oktober06.55-08.15 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Kwalificatie
Zo 4 oktober06.00-06.55 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Pre-show
Zo 4 oktober06.55-09.00 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Race
Zo 4 oktober09.00-09.15 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Nabeschouwing
Zo 4 oktober20.00-21.00 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 3 oktober06.00-08.30 uur BBC1: Formule 1 - Japan - Kwalificatie
Zo 4 oktober06.10-09.00 uur BBC1: Formule 1 - Japan - Race
Zo 4 oktober20.00-20.30 uur BBC3: Formule 1 - Japan - Samenvatting
Nederlandse tijden


DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag21 °C22 °C100 %regen
Zaterdag17 °C24 °C90 %'s ochtends regen
Zondag15 °C26 °C20 %deels bewolkt
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 02:07:03 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_73295491
Mooie op!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 04:27:16 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_73295818
Nakajima op het moment 7/10 sec sneller dan de rest van het veld. Doet ie aardig. Natte baan trouwens
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:49:16 #4
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_73296738
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_73296821
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:01:01 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73296920
Trulli Voor Punten!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73297248
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:46:58 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73297734
tvp
pi_73297772
Kobayashi voor Glock.

Ik hoop dat Glock morgen weer beter is. Na de vorige race gun ik hem wel weer een goede prestatie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:06:54 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73298143
Mooie OP! Dit weekend vrij dus ga proberen te kijken. Wel kut dat ivm tijdsverschil het zo vroeg is elke keer
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73298282
TVP. Nog geen tijden van VT's bekend, er zou tenminste 1 daarvan al verreden moeten zijn?
pi_73298373
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef LeXX het volgende:
TVP. Nog geen tijden van VT's bekend, er zou tenminste 1 daarvan al verreden moeten zijn?
VP1

1 H. Kovalainen McLaren 1:40.356 24
2 K. Nakajima Williams 1:40.648 18
3 A. Sutil Force India F1 1:40.806 14
4 G. Fisichella Ferrari 1:40.985 27
5 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:41.421 26
6 L. Hamilton McLaren 1:41.443 15
7 F. Alonso Renault 1:41.532 22
8 K. Räikkönen Ferrari 1:41.577 25
9 R. Barrichello Brawn GP 1:41.821 19
10 N. Rosberg Williams 1:42.188 20
11 M. Webber Red Bull 1:42.332 10
12 V. Liuzzi Force India F1 1:42.475 15
13 J. Trulli Toyota 1:42.657 13
14 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso 1:42.667 27
15 R. Kubica BMW 1:42.833 17
16 N. Heidfeld BMW 1:42.977 14
17 S. Vettel Red Bull 1:43.218 11
18 J. Button Brawn GP 1:43.318 17
19 K. Kobayashi Toyota 1:43.407 16
20 R. Grosjean Renault 1:43.572 22

VP2

1 A. Sutil Force India F1 1:47.261 5
2 S. Vettel Red Bull 1:47.923 6
3 V. Liuzzi Force India F1 1:47.931 5
4 L. Hamilton McLaren 1:47.983 5
5 K. Nakajima Williams 1:48.058 8
6 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:48.691 9
7 F. Alonso Renault 1:48.693 5
8 J. Trulli Toyota 1:48.737 7
9 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso 1:48.802 11
10 R. Kubica BMW 1:48.861 6
11 K. Räikkönen Ferrari 1:48.886 5
12 K. Kobayashi Toyota 1:49.054 7
13 M. Webber Red Bull 1:49.382 7
14 R. Grosjean Renault 1:49.405 6
15 G. Fisichella Ferrari 1:49.553 5
16 N. Rosberg Williams 1:49.872 8
17 N. Heidfeld BMW 1:50.179 10
18 H. Kovalainen McLaren geen tijd
19 J. Button Brawn GP geen tijd
20 R. Barrichello Brawn GP geen tijd
pi_73298376
VT1:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver        Team                      Time              Laps
 1.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:40.356           24
 2.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:40.648 + 0.292   18
 3.  Sutil         Force India-Mercedes (B)  1:40.806 + 0.450   14
 4.  Fisichella    Ferrari              (B)  1:40.985 + 0.629   27
 5.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:41.421 + 1.065   26
 6.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:41.443 + 1.087   15
 7.  Alonso        Renault              (B)  1:41.532 + 1.176   22
 8.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:41.577 + 1.221   25
 9.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    (B)  1:41.821 + 1.465   18
10.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:42.188 + 1.832   20
11.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:42.332 + 1.976   10
12.  Liuzzi        Force India-Mercedes (B)  1:42.475 + 2.119   15
13.  Trulli        Toyota               (B)  1:42.657 + 2.301   13
14.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:42.667 + 2.311   27
15.  Kubica        BMW Sauber           (B)  1:42.833 + 2.477   16
16.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  1:42.977 + 2.621   14
17.  Vettel        Red Bull-Renault     (B)  1:43.218 + 2.862   11
18.  Button        Brawn GP-Mercedes    (B)  1:43.318 + 2.962   17
19.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:43.407 + 3.051   16
20.  Grosjean      Renault              (B)  1:43.572 + 3.216   22


VT2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver       Team                       Time              Laps
 1.  Sutil        Force India-Mercedes  (B)  1:47.261            5
 2.  Vettel       Red Bull-Renault      (B)  1:47.923  + 0.662   6
 3.  Liuzzi       Force India-Mercedes  (B)  1:47.931  + 0.670   4
 4.  Hamilton     McLaren-Mercedes      (B)  1:47.983  + 0.722   5
 5.  Nakajima     Williams-Toyota       (B)  1:48.058  + 0.797   8
 6.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    (B)  1:48.691  + 1.430   9
 7.  Alonso       Renault               (B)  1:48.693  + 1.432   5
 8.  Trulli       Toyota                (B)  1:48.737  + 1.476   6
 9.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari    (B)  1:48.802  + 1.541  11
10.  Kubica       BMW-Sauber            (B)  1:48.861  + 1.600   6
11.  Raikkonen    Ferrari               (B)  1:48.886  + 1.625   4
12.  Kobayashi    Toyota                (B)  1:49.054  + 1.793   7
13.  Webber       Red Bull-Renault      (B)  1:49.382  + 2.121   7
14.  Grosjean     Renault               (B)  1:49.405  + 2.144   6
15.  Fisichella   Ferrari               (B)  1:49.553  + 2.292   5
16.  Rosberg      Williams-Toyota       (B)  1:49.872  + 2.611   7
17.  Heidfeld     BMW-Sauber            (B)  1:50.179  + 2.918   9
18.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      (B)  No time
19.  Button       Brawn-Mercedes        (B)  No time
20.  Barrichello  Brawn-Mercedes        (B)  No time
pi_73298406
Trouwens best dom van BrawnGP dat ze de 2e traning binnen zijn gebleven.. Zal je zien dat het morgen gaat regenen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:45:43 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73299219
Morgenochtend gaat het regenen. Morgenmiddag zal het droog zijn waarschijnlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73300029
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_73300441
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
Idd, niet bepaald een Kobadoer.
pi_73303333
We weten niet hoe Badoer t zou doen op Monza.. want daar reedt hij niet Japanners gaan op Suzuka altijd hard.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:57:45 #19
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73304640
Wat is er met Glock aan de hand dan? Ik heb al zeker een week of drie bijna al het F1-nieuws gemist
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:06:35 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73304908
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:57 schreef Mikkie het volgende:
Wat is er met Glock aan de hand dan? Ik heb al zeker een week of drie bijna al het F1-nieuws gemist
beetje ziekjes
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_73306346
Jammer dat het zondag niet gaat regenen, dan had Vettel nog een ienie-mini kansje gehad voor de kampioenschapsrace.

Als het droog blijft, denk ik dat Jenson kampioen wordt zondag.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73306365
Wel frappant, Trulli is ook ziek geweest en ik dacht eik dat die kobayashi in zou zijn gevallen voor Trulli, maar dat is dus voor Glock geweest lees ik nu.

Hebben ze wat verkeerds gegeten afgelopen week ofzo?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73310655
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:54 schreef vosss het volgende:
Wel frappant, Trulli is ook ziek geweest en ik dacht eik dat die kobayashi in zou zijn gevallen voor Trulli, maar dat is dus voor Glock geweest lees ik nu.

Hebben ze wat verkeerds gegeten afgelopen week ofzo?
Griepje... een virus houd je niet zomaar buiten de deur
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:33:26 #24
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73311682
Tvp
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73313960
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:54:36 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73314295
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Trystar het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?
ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weer
pi_73316638
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weer
Ah oke.
pi_73317644
Suzuka: wat is het toch een prachtbaan. Jammer van 130R, want dat is nu echt een wijvenbocht geworden in vergelijking met vroeger.
Calmer than you are
pi_73318501
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Suzuka: wat is het toch een prachtbaan. Jammer van 130R, want dat is nu echt een wijvenbocht geworden in vergelijking met vroeger.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73318675
Owja, dat weet ik nog wel. Die had bestwel geluk zegmaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73320983
Voorspallan met Allan
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73321916
3 min beeld, en dan niet eens de crash uit de goeie hoek zien
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:38:30 #33
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73327013
Ik ben wakker

Jenson is het hele weekend nog niet snel geweest. Barri ook maar iets sneller. Ben benieuwt hoe de kwali wordt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:57:13 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73327031
Mark Webber is out of qualifying after damaging his car beyond repair in his Saturday morning accident. He will start the race from pit lane
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:22:40 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327060
Buémi is nu al mijn held van de dag. Eerst de wagen in de muur zetten voor hij een tijd neer kon zetten en daarna toch nog even vijfde rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:23:54 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73327061
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Buémi is nu al mijn held van de dag. Eerst de wagen in de muur zetten voor hij een tijd neer kon zetten en daarna toch nog even vijfde rijden.
Ja heel knap
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:31:11 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327071
Ik denk niet dat Alguersuari hetzelfde trucje gaat uithalen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:41:56 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327091
En weer één. Hoe lang gaat deze Q2 nog duren?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73327101


Wat gebeurt er nou als het NOG een keer gebeurt en niemand een tijd neer kan zetten?

We krijgen zo in ieder geval een mini-race (met meer risico!)
Calm down, please!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:44:37 #41
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_73327103
Jaime
Timo
Feyenoord Rotterdam
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:48:15 #42
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_73327117
Wel stoer dat Glock meteen z'n stuurtje losmaakt
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:49:03 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327120
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:44 schreef Googolplexian het volgende:


Wat gebeurt er nou als het NOG een keer gebeurt en niemand een tijd neer kan zetten?

We krijgen zo in ieder geval een mini-race (met meer risico!)
quote:
If more than one driver fails to set a time during Q1, Q2 or Q3 they will be arranged in the following order :
i) any driver who attempted to set a qualifying time by starting a flying lap ;
ii) any driver who failed to start a flying lap ;
iii) any driver who failed to leave the pits during the period.
Dus dan gaat iedereen die al een vliegende ronde had gestart door, daarna degenen die überhaupt al op de baan zijn geweest in Q2 en daaronder worden degenen gezet die de pits niet uit zijn geweest. Welke volgorde onderling binnen deze drie groepen wordt gebruikt, staat er niet bij, maar degene die het eerst was begonnen met zijn vliegende ronde zal wel bovenaan worden gezet, gok ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:49:56 #44
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_73327123
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:48 schreef Barbaaf het volgende:
Wel stoer dat Glock meteen z'n stuurtje losmaakt
Maar voorlopig zit ie nog wel, denk dat dat maar beter voor 'm is ook.
Feyenoord Rotterdam
pi_73327124
Timo sloeg met z'n kop in de bandenstapel. Olav zit weer te slapen.

Fikse crash zeg.
's Avonds een man, overdags rustig an
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:51:40 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327128
En nu hoor ik een helicopter overkomen op de BBC... medische helicopter?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73327129
Oh het handje van Timo, dat is mooi. Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
's Avonds een man, overdags rustig an
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:54:16 #48
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327136
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Die nekkraag is aardig standaard bij dit soort crashes. Die gaat al om voordat de helm afgaat. Zegt dus niets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:54:24 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_73327137
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Oh het handje van Timo, dat is mooi. Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Of een kans daarop, hij heeft iig. ergens last van en nu nemen ze zo min mogelijk risico.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:57:40 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327142
Volgens de BBC heeft hij alleen een wond op zijn nek. Waarschijnlijk niets intern beschadigd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:59:12 #51
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_73327144
Op RTL zeiden ze z'n been. Horen we nog wel. Sterkte Timo.

Maar nu: 7 minuten, iedereen moet op de baan
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_73327161
Ze hadden het ook over zijn leg op de BBC
pi_73327170
Button heeft niet bepaald afgeremd in sector 2... Dat zou niet mogen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327176
Wat een heerlijke kwali zeg! En Buemi had veel geluk. Sutil Q3
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327179
Ik hoop echt dat ze beide Brawns een flinke straf geven voor het hard rijden door die geel vlag zone... Zeker met wat er met Massa gebeurde en het feit dat je slecht ziet daar haast niks omdat je omhoog rijd.
  † In Memoriam † zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:10:03 #56
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_73327180
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:07 schreef Burnie88 het volgende:
Button heeft niet bepaald afgeremd in sector 2... Dat zou niet mogen.
Zat hij er niet voor?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_73327190
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:10 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Zat hij er niet voor?
Nee, zeker weten niet. Ik heb sectortijden bekeken van Button en Barri, ze gingen beiden veel te hard. Button reed een zodanig snelle Q2 dat hij niet veel langzamer was dan Vettel's Q2.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327193
Glock met helikopter naar ziekenhuis. Kleine beenwond, niet erg dus gelukkig.
's Avonds een man, overdags rustig an
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:16:22 #59
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327198
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:04 schreef Captain_Slow het volgende:
Ze hadden het ook over zijn leg op de BBC
Verkeerd verstaan dus. Leg ipv neck.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17:08 #60
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_73327205
KOVALAINEN
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17:15 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327206
quote:
Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
Uit de Twitter van John Noble, verslaggever van autosport.com.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73327208
"Vandaag is roooooood"
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327210
O

.
.
.

M

.
.
.

G

!
Calm down, please!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:22:11 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327229
En daar gaan we weer, poging 4.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73327240
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En daar gaan we weer, poging 4.
De volgende is Hamilton?
pi_73327262
Vettel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73327263
Mooi dat Vettel op pole staat. Hopen dat de Brawns terug worden gezet op de grid.

Eén van de vetste kwalificaties die ik ooit heb gezien
's Avonds een man, overdags rustig an
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:33:17 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73327269
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:31 schreef Burnie88 het volgende:
Mooi dat Vettel op pole staat. Hopen dat de Brawns terug worden gezet op de grid.
Ik ga er wel van uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73327278
Het kan nog. Het zou toch wat zijn als de Brawns morgen buiten de punten vallen en Vettelgewoon kenkerhard eerste wordt

Wat is het toch een tof seizoen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73327295
na zo'n kwali moet ik gewoon even reageren
mooi van vettel, en wat eenprutser is heikki

dat belooft wat voor de race morgen, die ik waarschijnlijk in de kroeg ga kijken
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_73327352
Mijn voorspelling voor volgend jaar: Alle plekken waar mensen vandaag zijn gecrasht; de grindbak wordt vervangen door een asfaltstrook zodat coureurs zich nog kunnen herstellen.

Ik mag HOPEN VAN NIET dat dat gebeurd. Heerlijk, een paar klappers zijn altijd welkom.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327377
Eindelijk weer een baan waar je niet tijdens de start plekken buiten de baan kan pakken en waar rijders nog gewoon ouderwets gestraft worden voor gebrek aan talent.

Calm down, please!
pi_73327411
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:45 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn voorspelling voor volgend jaar: Alle plekken waar mensen vandaag zijn gecrasht; de grindbak wordt vervangen door een asfaltstrook zodat coureurs zich nog kunnen herstellen.

Ik mag HOPEN VAN NIET dat dat gebeurd. Heerlijk, een paar klappers zijn altijd welkom.
Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....
pi_73327494
Fantastische kwalificatie Suzuka blijft natuurlijk een prachtige baan! Fouten worden zonder uitloopstroken gewoon keihard afgestraft Helaas zullen ze nu wel weer gaan zeuren waardoor ze volgend jaar wel het e.e.a. zullen veranderen.
pi_73327564
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:54 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....
Laat die homo even lekker stoppen anders. Als ze Suzuka gaan veranderen... Dit wil de fan toch zien, waarom snappen die lui dat toch niet, onbegrijpelijk!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73327853
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:06 schreef M.Melandri het volgende:
Fantastische kwalificatie Suzuka blijft natuurlijk een prachtige baan! Fouten worden zonder uitloopstroken gewoon keihard afgestraft Helaas zullen ze nu wel weer gaan zeuren waardoor ze volgend jaar wel het e.e.a. zullen veranderen.
Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areas

Oh, dat was al gemeld.
Calmer than you are
pi_73327871
Rubens moet niet zeiken. F1 moet gevaarlijk zijn en eigenlijk is het dat al jaaaaren niet meer.

Als je nu oude filmpjes terugkijkt, dát waren pas helden. De huidige generatie F1 piloten zijn eigenlijk maar een stel mietjes vergeleken met de piloten van weleer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:21:58 #79
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73328231
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ga er wel van uit.
Ik denk het ook wel. Ook wel terecht helaas

Iig moeten 6 rijders zich bij de wedstrijdleiding melden. Ik weer zo ff niet wie de andere 4 zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ijdleiding-geroepen/
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73328325
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areas

Oh, dat was al gemeld.
Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangt Coureurs die niet van het gas gingen tijdens geel gewoon tijden schrappen van Q2.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:52:13 #81
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_73328528
Zo te lezen moet ik de herhaling maar even gaan kijken straks.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:13:45 #82
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73328854
Jon Noble:
quote:
Darkness descends at Suzuka and everyone is waiting for the stewards to make a decision about the drivers who set best times under yellow
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73328904
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jon Noble:
[..]


Ben benieuwd, 6rijders moesten bij de stewards komen....iig alonso en de 2 brawn GP coureurs.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:20:47 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73328973
En beide BMW-coureurs...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:27:18 #85
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329092
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangt Coureurs die niet van het gas gingen tijdens geel gewoon tijden schrappen van Q2.
En dan? Q3 opnieuw rijden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73329214
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:27 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan? Q3 opnieuw rijden
Alonso etc doorschuiven. Dit gaan ze doen let maar op! Alonso morgen vanaf p9 van start.
pi_73329827


Flinke dreun zo kort na Casio.
Calmer than you are
pi_73329967
James Allen:
quote:
Just spoken to Ross Brawn. He says neither Button nor Barri lifted off for yellow flags. I expect a penalty for quite a few drivers.
Die zijn dus het bokje zo te lezen.
pi_73330232
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef ElmarO het volgende:
James Allen:
[..]

Die zijn dus het bokje zo te lezen.
Ziet het dan wel naar uit.
Nog geen beslissing in het WK dan dit weekend.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 12:23:39 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:25:11 #90
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73330269
Duurt lang voordat er een uitspraak komt...
Duurt ook lang voordat de startgewichten bekend gemaakt worden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73330395
http://twitter.com/NobleF1

Five place grid penalties for Button, Barrichello, Alonso, Sutil and Buemi (who also gets a reprimand)

Alonso vanwege zeiken als een wijf?
Calmer than you are
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:40:57 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73330560
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1


Alonso vanwege zeiken als een wijf?
je kan het niet laten he
pi_73330598
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan het niet laten he


http://www.jamesallenonf1(...)nd-others-in-suzuka/
Calmer than you are
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:45:12 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73330668
gecorrigeerde grid:

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time
7. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
8. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
9. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
10. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
11. Timo Glock, Toyota – no time
12. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
14. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
15. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time***
16. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
19. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**
pi_73330691
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:45 schreef Tarado het volgende:
gecorrigeerde grid:

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time
7. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
8. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
9. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
10. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
11. Timo Glock, Toyota – no time
12. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
14. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
15. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time***
16. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
19. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**
Erg gunstig voor Vettel zeg. Niet alleen voor de race, maar ook WDC.
Calmer than you are
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55:09 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73330884
ja zou leuk zijn als hij maximaal zou scoren en BUTTON minimaal of niet, blijft het tenminste spannend
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:18:29 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73331477
grid is nogmaals gecorrigeerd

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
7. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
8. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
9. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
10. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
11. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
12. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
13. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time*
14. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time****
15. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
16. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
19. Timo Glock, Toyota – no time**
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**

*five-place penalty for a gearbox change
**will start from pit lane
***five-place penalty for failing to slow down sufficiently under yellow flags
****five-place penalty for driving an unsafe car back to the pits

Of Glock van start gaat is afwachten, zo niet schuift Webber een plaatsje op
pi_73331822
Gewichten:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver                             Weight (kg)
 1.  Vettel       Red Bull-Renault       658.5
 2.  Trulli       Toyota                 655.5
 3.  Hamilton     McLaren-Mercedes       656.0
 4.  Sutil        Force India-Mercedes   650.0
 5.  Barrichello  Brawn-Mercedes         660.5
 6.  Heidfeld     BMW-Sauber             660.0
 7.  Button       Brawn-Mercedes         658.5
 8.  Raikkonen    Ferrari                661.0
 9.  Kovalainen   McLaren-Mercedes       675.0
10.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari     665.4*
11.  Rosberg      Williams-Toyota        684.5*
12.  Alonso       Renault                689.5*
13.  Kubica       BMW-Sauber             686.0*
14.  Glock        Toyota                 -
15.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari     682.5*
16.  Fisichella   Ferrari                661.5*
17.  Nakajima     Williams-Toyota        695.7*
18.  Grosjean     Renault                691.8*
19.  Liuzzi       Force India-Mercedes   682.5*
20.  Webber       Red Bull-Renault       -
pi_73331852
Waarom heeft Webber geen tijd?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:35:03 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73331874
Die laatste grid die ik geplaatst heb kan ook nog onjuist zijn, de FIA geeft morgenochtend om 10 uur pas de officiële grid
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:35:50 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73331893
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waarom heeft Webber geen tijd?
Hij heeft niet meegedaan ivm crash in de laatste vrije training, zijn auto was niet op tijd klaar voor Q1
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:55:57 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73332347
Button en Vettel even zwaar. Hoe tof. En ook Barrichello staat blijkbaar op ongeveer dezelfde strategie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:58:02 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73332400
Ik verwacht overigens dat Sutil, Barrichello en Button wel redelijk snel naar voren kunnen komen. De mensen direct voor hen zijn wel wat zwaarder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73332418
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1

Five place grid penalties for Button, Barrichello, Alonso, Sutil and Buemi (who also gets a reprimand)

Alonso vanwege zeiken als een wijf?
Die van Alonso is anders wel grappig
quote:
Alonso expecting qualifying penalties

[..]
Alonso, who qualified in 12th, told Spanish television after qualifying that he was expecting to gain a few places due to penalties.

"I'm sure tomorrow I'll start a lot higher than 12th," he said.
pi_73332549
En Alonso maar roepen dattie verwacht om een stuk verder naar voren te staan omdat mensen om hem heen niet genoeg geremd hebben

Lul, als je dan al gaat klagen bij de FIA, zorg dan iig dat jezelf WEL genoeg geremd hebt !!!!

Kut alonso, ik hoop dat ie morgen 0 punten scoort en Vettel mag van mij winnen en Button geen punten!
Lekker spannend
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:11:48 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73332724
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:04 schreef vosss het volgende:
En Alonso maar roepen dattie verwacht om een stuk verder naar voren te staan omdat mensen om hem heen niet genoeg geremd hebben

Lul, als je dan al gaat klagen bij de FIA, zorg dan iig dat jezelf WEL genoeg geremd hebt !!!!

Kut alonso, ik hoop dat ie morgen 0 punten scoort en Vettel mag van mij winnen en Button geen punten!
Lekker spannend
Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
quote:
“It was a very strange qualifying session. The track conditions were good and all the drivers were pushing hard, but there were lots of incidents, amongst them Timo’s was the most serious and I am glad he is okay. It’s a shame to have missed Q3 as the yellow flag came out in the final stages of Q2. I was called by the stewards because I had a green second sector under yellow flags. I explained that coming out of Turn 14, I had little visibility because of the dust left from Buemi spinning into the gravel …then I saw debris of a wing in the middle of the track, which I avoided and at that point I saw the yellow flag and immediately slowed down and came carefully into the pits. Tomorrow, for the race, I hope we can improve our position and score some points.”
pi_73332900
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
about 6 hours ago from web

Soms is Twitter erg handig.
Calmer than you are
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:22:20 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73332943
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
about 6 hours ago from web

Soms is Twitter erg handig.
Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?
pi_73332972
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?
Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.
Calmer than you are
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:27:41 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73333058
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.
Ik heb ook BBC gekeken vanmorgen maar was eerlijk gezegd niet wakker genoeg om alles te volgen, ik heb wel begrepen dat Buemi naar Alonso en beide BMW rijders is geweest om z'n excuses te maken, het feit blijft dat Alonso 5 plaatsen terug is gezet tegen zijn eigen verwachting in.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:33:20 #111
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73333165
Ondanks het feit dat ik de uitslag al wist, toch een leuke kwalificatie om nog te zien
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73333696
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
Valt het zo op dat ik een hekel aan Alonso heb

Anyway, ik heb gewoon op RTL gekeken en daar werd ook gezegd dat Renault naar de FIA was gegaan ivm die gele vlag en dat Alonso wle geremd had en de rest niet en dat ze daardoor niet in Q3 zaten.

Dus wellicht niet Alonso zelf, maar zn team wat het aangekaart heeft dan ofzo.

Feit blijft dat Alonso ook 5 plaatsen terug is gezet en dat ik dat mooi vind
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73333756
Ik lees net dat Glock eik niets heeft overgehouden aan de crash behalve een "snee" in zn bovenbeen.

Een snee, dat zegt ook zo weinig. Is dat gefixed met een zwaluwstaartje of zitten er 30 hechtingen in, je weet het niet.

Hopen dat hij morgen er weer bij is iig
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73335119
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waarom heeft Webber geen tijd?
Die had in de ochtendtraining z'n waggie zodanig in elkaar gestampt dat hij de kwali mocht overslaan
quote:
Webber to start Japanese GP from pit lane

SUZUKA, Japan (Reuters) - Brawn GP moved closer to the Formula One constructors' title on Saturday when Red Bull's Mark Webber was ruled out of Japanese Grand Prix qualifying after a crash in final practice. Red Bull need to score seven points more than Brawn in Sunday's grand prix to prevent Brawn from taking the title with two races to spare.
Calm down, please!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:02:05 #115
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_73336894
In de code rood situaties kon ik mooi maffen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:33:50 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73341475
Glock definitely won't be starting in Japan and the FIA said no to the idea of Kobayashi takinghis place.

http://twitter.com/f1fanatic_co_uk
pi_73342130
quote:
Kobayashi mag Glock niet vervangen

Morgen slechts 19 auto's van start.
Toyota zal met slechts één auto starten aan haar thuis-Grand Prix. Timo Glock crashte vanochtend hard in de kwalificatie en is te geblesseerd om morgenochtend in Suzuka te starten. Kamui Kobayashi, die vrijdag al voor Toyota reed, mag de Duitser niet vervangen.


Glock is te geblesseerd om morgen te starten.Dit meldt Formule 1.nl-medewerker Adam Cooper op zijn Twitter-pagina. Morgen staan er dus maar achttien auto's op de grid, aangezien Mark Webber vanuit de pits start.

Glock crashte in de tweede kwalificatie hard in de laatste doordraaiende bocht voor het rechte stuk. Zijn auto onderstuurde hevig en de Duitse coureur crashte op volle snelheid in de bandenstapel. Gevolg waren wat rugklachten en een wond in zijn been die gehect moest worden. De FIA besloot daarom dat de de Toyota-coureur morgen niet mag starten.

Het overkoepelende autosportorgaan besloot tevens dat de Japanner Kamui Kobayashi niet in zijn thuisrace mag debuteren in de Formule 1. De kampioen van het Aziatische GP2-kampioenschap viel vrijdag al in voor Glock, die toen met koorts in zijn hotel achterbleef.

Kobayashi kon toen echter - net als de rest van het veld - niet veel ronden rijden door de hevige regenval. Morgen starten er dus slechts negentien auto's aan de Grand Prix van Toyota.
En in het Nederlands

Ik wist niet dat er een regel was dat als je niet heel veel geoefend had dat je dan niet mocht starten.
Ik was altijd in de veronderstelling dat als je een superlicentie hebt dat je dan in principe gewoon van start mag gaan.

Beetje dom van de FIA om hem dit te ontnemen. Het is zijn thuisgrandprix en de meneer zal best een potje kunnen sturen gezien hij kampioen is in het aziatisch GP2 gebeuren.

Vreemd besluit lijkt me eerlijk gezegd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73343068
Wat voor 'n oefening had Badoer dan?
Calm down, please!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:46:05 #119
67174 Dos37
Come on Twente
pi_73343350
Vroeger zette ik de wekker nog wel eens voor dit soort wedstrijden. Nu niet meer kut seizoen. Zo snel mogelijk vergeten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_73343402
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef Dos37 het volgende:
Vroeger zette ik de wekker nog wel eens voor dit soort wedstrijden. Nu niet meer kut seizoen. Zo snel mogelijk vergeten.
Mwah ... Suzuka ga ik echt wel kijken hoor 3 rode vlaggenin de kwali? Dat belooft wat voor de race!
Calm down, please!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:53:44 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73343537
ik ga ook kijken zeker weten, trouwens ik kijk altijd

http://formula-one.speedt(...)djusted-suzuka-grid/

Written by: Adam Cooper http://www.speedtv.com
10/03/2009
Suzuka (JPN)
The fallout from the chaotic qualifying session at Suzuka continued late into the night Saturday.
Further to our earlier story, an FIA source – indeed one of the best possible FIA sources – has confirmed that we have done our sums and have got the correct grid for Sunday’s Japanese GP.

The key to it is the order in which the offenses were committed. Each is considered one by one and the grid reset each time.

Crucially, the FIA has deemed them to have been committed in the order Alonso, Barrichello, Button, Sutil and Buemi. The Swiss driver has apparently been considered to have held up drivers who had already passed the yellow flag.

The only doubt is that on Sunday morning the FIA will take a closer look at the exact point when Sebastien Buemi impeded Robert Kubica at the chicane.

It may prove that Buemi is in fact the fourth offender, and Sutil the sixth. That will make a small change to the final outcome.

In addition to Saturday’spublished offenses from Q2 we have also added gearbox penalties for Tonio Liuzzi and Heikki Kovalainen, and a chassis change for Mark Webber.

Timo Glock will definitely not start, says our source, and there is no chance that Kamui Kobayashi will replace him.

If Buemi stays as the final offender we believe that the grid will look like this:

1 Vettel
2 Trulli
3 Hamilton
4 Heidfeld
5 Raikkonen
6 Barrichello
7 Sutil
8 Rosberg
9 Button
10 Kubica
11 Kovalainen
12 Buemi
13 Alguersuari
14 Fisichella
15 Nakajima
16 Alonso
17 Grosjean
18 Liuzzi
Pit lane: Webber
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:57:20 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73343620
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef vosss het volgende:
Beetje dom van de FIA om hem dit te ontnemen. Het is zijn thuisgrandprix en de meneer zal best een potje kunnen sturen gezien hij kampioen is in het aziatisch GP2 gebeuren.

Vreemd besluit lijkt me eerlijk gezegd
Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:20:56 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73344163
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.
Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regels
pi_73344827
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regels
Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_73345748
Vettel wint met gemak morgen.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73345809
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Burnie88 het volgende:
Vettel wint met gemak morgen.
Oeh, als dat eens zou kunnen

Moet ik niet alleen mijn wekker zetten net als vanmorgen, maar er ook uitgaan
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_73347604
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.
En toch is het bullshit. Je ontneemt een fabrieksteam gewoon de helft van zn airtime zegmaar in zn thuisland.

Ik vind het ronduit schandalig dat ze Kobayashi niet laten rijden. Die kerel kan beter racen dan die klapjosti van een Badoer me dunkt!

Willen ze Toyota eruit hebben ofzo? Dit werkt toch alleen maar tegen.
Ik weet zeker dat geen enkele coureur er bezwaar tegen zou hebben als de kampioen van de GP2 Asia mee zou doen morgen

KutFIA, en dan wint die kut Todt ook nog dalijk, terwijl eik Ari moet winnen !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73347869
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Burnie88 het volgende:
Vettel wint met gemak morgen.
Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekend
Where facts are few, experts are many.
pi_73348145
Jezus het is ook niet snel goed he. Gaat de FIA niet volgens de regels te werk, is het niet goed, doen ze het wel, is het ook weer niet goed. Als Trulli het gewoon fatsoenlijk doet, is Toyota genoeg te zien. Wss komt die Kobayashi toch niet al te ver zelfs al zou die mogen rijden. Dat het nu net met Toyota gebeurd in Japan is domme pech, maar ik heb geen medelijden met ze. Die gasten spenderen al jaaaaren enorm veel geld en presteren nooit. Ergens in dat team zit gewoon iets niet goed en alleen daarom al verdienen ze wat mij betreft weinig medelijden.

Anyway, hoe zeker is het nou eigenlijk dat Glock echt niet zal rijden? Er is geen enkele grote site die er iets over zegt. Leuk dat een NL journalist zogenaamd een bron heeft die het ''zeker weet'' terwijl Toyota allang heeft gezegd dat de beslissing sowieso tot Zondag uitblijft maar behalve dat, bij al het F1 nieuws, hoe erg vooraan staan de NL'ers dan? Juist ja...

Trouwens, tenzij zijn hele been openligt denk ik dat ie echt wel kan rijden. In de MotoGP zie je gasten met botbreuken en alles nog op hun fiets stappen dus met een extra pleister, een pijnstillertje en een beetje doorbijten kan Glock echt wel rijden. Als het alleen een vleeswond is, is het ergste wat je kan overhouden aan 1.5 uur racen een bak pijn volgens mij.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_73348933
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:41 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekend
Ja, dat is waar. Ben wel benieuwd wat Brawn morgen kan. Ik ga maar eens naar me nest, wil niet door de wekker heenslapen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  zondag 4 oktober 2009 @ 02:29:55 #131
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_73350256
Ik hoop dat Vettel samen trullie er af vliegt in de eerste ronden. Daarna tikken de beiden brawn's elkaar een waardoor button niet meer verder kan. En dan krijgen we een enorm gevecht tussen hamilton en raikkonen. Wie dan wint... boeit met niet zoveel..
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:08:59 #132
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73350858
wakker
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73350871
Mogge
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:40:11 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_73350911
Brundle RULEZ!

"I believe we're first" en zo van achter naar voren lopen door een meute reporters heen om Vettel te interviewen
Calm down, please!
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:43:17 #135
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73350924
Goedemorgen, net even de beelden gezien van de kwalificatie. Waren toch wat onderdelen nodig om alles weer rijdend te krijgen..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73350925
Die bril van Heidfeld Dat leek wel Nana Mouskouri..
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:48:41 #137
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_73350948
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 06:43 schreef Atreidez het volgende:
Die bril van Heidfeld Dat leek wel Nana Mouskouri..
Calm down, please!
pi_73350952
Nog 10 minuten
  zondag 4 oktober 2009 @ 06:55:22 #139
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_73350964
Have fun allemaal
Calm down, please!
pi_73350972
Thanks, jij ook Googol
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73350974
Moggel. Veel plezier allemaal. Hopelijk een race vol incidenten.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73350981
Komt barri ff goed weg.
  zondag 4 oktober 2009 @ 07:03:18 #143
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73350982
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_73350983
Prima start van Fisichella.

het is nog vroeg
pi_73350994
Is Live Timing stuk?
  zondag 4 oktober 2009 @ 07:13:33 #146
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73350999
webber al 3 maal binnen geweest

@ Light: hier niet iig
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 4 oktober 2009 @ 07:19:03 #147
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73351021
Hier werkt ie ook
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73351025
Het podium lijkt zo al bijna zeker Hopen dat sommige later nog wat problemen krijgen met hun banden ofzo..
Where facts are few, experts are many.
pi_73351027
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 07:19 schreef Tazz het volgende:
Hier werkt ie ook
Hier ook weer, na een reboot.
pi_73351029


pi_73351031
Je kijkt iig niet alleen
Where facts are few, experts are many.
pi_73351035
Sutil
pi_73351037
Kovalainen Wat een kneus ook soms..
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 oktober 2009 @ 07:34:59 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_73351054
mijn ogen gaan 't einde vd race niet halen ben ik bang
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_73351063
Vallen ze dicht?
Where facts are few, experts are many.
pi_73351069
Jammer, 2 stop's voor Rosberg.
pi_73351093
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 07:25 schreef Atreidez het volgende:
Kovalainen Wat een kneus ook soms..
Inderdaad en hij komt er nog goed mee weg ook. Kut Heiki
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351148
Whehe vet.
pi_73351149
Whehehe, Trulli is het nog niet verleerd
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351154
Deze Kova move was dan weer niet zo slecht
Where facts are few, experts are many.
pi_73351180
OI!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351181
Wow, vette klap!
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73351182
SC
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351183
Leuke finale straks
Where facts are few, experts are many.
pi_73351184
En ik ben weer wakker
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73351186
Mooie dreun om mee wakker te worden
Calmer than you are
pi_73351187
Veel rommel op de baan.
pi_73351188
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:14 schreef vosss het volgende:
OI!!!
"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
pi_73351193
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:15 schreef Burnie88 het volgende:
En ik ben weer wakker
Whehehe
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351194
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:16 schreef Light het volgende:

[..]

"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351197
En Lewis zn KERS kaduuk. Hopen dat Trulli wakker is bij de herstart en die tweede plek vast weet te houden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351198
Nu maar hopen dat Trulli wakker is bij de herstart....
pi_73351201
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
Dat viel wel mee toch? De auto stond voor een groot deel op de baan
pi_73351206
Ah, volgens mij word ik voor niks wakker, uitrijden achter de SC of misschien een paar ronden nog normaal racen.
sig verwijderd door FA
pi_73351217
Kimi vs Lewis
Calmer than you are
pi_73351227
De saaiste race op Suzuka die ik ooit gezien heb
pi_73351241
Vettel wint, verdiende zege.
sig verwijderd door FA
pi_73351244
Die start-finish lijn is voller dan ik hem ooit heb gezien bij de finish van een race.
Calmer than you are
pi_73351246
Vettel
Trulli
Alonso
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351248
En het werd een makkie voor Vettel. Jammer dat Kubica het niet meer kon proberen bij Button.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73351257
Is 'momentum' het nieuwe stopwoord van Olav Mol?
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_73351275
Als de komende 2 race's de uitslag hetzelfde is, wordt Vettel wereldkampioen.
pi_73351281
Van mij mag dat gebeuren
pi_73351290


Foto van vandaag...
pi_73351301
Wordt het toch nog een beetje spannend.
pi_73351312
Kimi ziet er nou niet echt gemotiveerd uit:

Norbert: Oké, je komt weer terug bij McLaren !
Kimi: Ah nee hé....nog een jaar in de F1....ik wil rallyrijden...
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:55:24 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73351316
Brawn's statistieken blijven wel mooi zo. Alle races sinds hun debuut heeft het team punten gescoord, weinig teams die ze dat na hebben gedaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73351331
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:52 schreef Leatherface het volgende:
Wordt het toch nog een beetje spannend.
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351340
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:00:14 #190
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_73351343
Vettel.. ben geen fan van hem en de hype om hem heen helemaal zat maar toch
Trullie
Hamilton

Fisichella, Kovalainen, Grosjean
pi_73351346
Je vergeet Alonso
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73351351
Rosberg krijgt misschien nog een penalty, dan zou Brawn alvast de constructeurstitel winnen.
sig verwijderd door FA
pi_73351352
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
Where facts are few, experts are many.
pi_73351366
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:02 schreef Atreidez het volgende:
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
Een Button heeft al zoveel mazzel gehad vandaag

Vond de kwali eigenlijk nog leuker dan de race
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:06:25 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73351368
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:10:53 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73351385
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:15:09 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_73351402
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:00 schreef SoldMayor het volgende:
Fisichella, Kovalainen, Grosjean
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_73351417
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
Ik denk dat hij gewoon vol door de 130r gereden is onder geel.
pi_73351433
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
Kovalainen goed gereden? Hij viel steeds verder terug en is zelfs achter alonso gefinisht! Ik vond hem echt dramatisch rijden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 09:32:43 #200
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73351509
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_73351543
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
Ik ben bang dat de red bull in brazilie niet goed uit de verf komt.
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:30:16 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73351950
Stewards’ decision could give Brawn title
4 October 2009 by Keith Collantine
quote:
Nico Rosberg is under investigation from the stewards at Suzuka following the Japanese Grand Prix – and the outcome of the hearing could hand the constructors’ championship to Brawn.

Brawn claim Rosberg drove too quickly when the safety car was deployed following Jaime Alguersuari’s crash. The lap time data from the race shows how Rosberg gained six seconds on Rubens Barrichello and Jenson Button on the lap before he pitted:


Rosberg pitted on lap 45, and gained six seconds on the Brawns the lap before

Alguersuari crashed on lap 44, and Rosberg came in for his pit stop on the following lap. He was placed between Lewis Hamilton and Kimi Raikkonen at the time, and completed lap 45 quicker than both of them:

Nico Rosberg: 1′39.697
Lewis Hamilton: 1′41.469
Kimi Raikkonen: 1′47.511

A typical in-lap at Suzuka is around two seconds slower than a racing lap. On the strength of this data it looks like Rosberg was faster than he should have been when the safety car came out.

However the stewards have access to other information and may take further factors into account: such as how quick Rosberg was on the portions of that lap when the track was green, and what the ‘target lap time’ given to him by his computer readout was.

The sporting regulations do not specifically state drivers must adhere to the times given to them during safety car periods to prevent them driving too quickly. But they do say:

From [the moment the safety car is deployed], any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
FIA F1 Sporting Regulations, article 40.5

If Rosberg does get a penalty, it is likely to add 25 seconds to his race time, promoting both Brawn cars a position and making the team world champions
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/
pi_73351999
En het zou Button en Barrichello een net iets grotere buffer in punten geven ten opzichte van Vettel.
pi_73352010
6 seconden winst is meer dan significant in de autosport.
pi_73352076
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:30 schreef Tarado het volgende:
Stewards’ decision could give Brawn title
4 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/
Vorige race redenm ze toch ook gewoon volgas door naar de pit tijdens SC? Alleen in de 130r kan hij vol door zijn gereden.
  zondag 4 oktober 2009 @ 10:45:01 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352111
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:35 schreef Leatherface het volgende:
En het zou Button en Barrichello een net iets grotere buffer in punten geven ten opzichte van Vettel.
Button heeft gewoon het geluk wat bij iemand als Webber compleet ontbreekt, maakt niet uit want ik gun hem of Barichello de titel wel, zij krijgen nooit meer de kans vermoed ik terwijl Vettel echt nog wel een keertje (of meer) WK wordt
pi_73352176
Tuurlijk heeft Button soms het geluk aan zijn zijde, maar het is wel knap wat ie doet hoor.

Vier zeges op rij in de eerste helft van het seizoen (zes in totaal dus). En in Singapore vijfde geworden na als twaalfde te zijn gestart. Netjes onder zulke hoge druk.

Als ie wereldkampioen wordt, heeft het in mijn opinie wel verdiend.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:00:32 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352318
Rosberg krijgt geen penalty dus uitslag blijft zoals het is

http://twitter.com/willbuxton
pi_73352325
No penalty for Nico Rosberg. Constructors' championship continues to Brazil too
Calmer than you are
pi_73352506
Vettel
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:28:13 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352714
No action taken on Rosberg incident

By Pablo Elizalde Sunday, October 4th 2009, 09:00 GMT
quote:
The Japanese Grand Prix stewards have decided Nico Rosberg did not deserve a penalty and so the Constructors' Championship is still up for grabs.

Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Button reckoned he could have beaten the German had he been slower and the Briton expected Rosberg to be penalised.

A penalty would have given Button's Brawn team the title, as it needs just 0.5 points to clinch it and both the Briton and team-mate Rubens Barrichello would have moved up a position.

The stewards, however, deemed Rosberg had done nothing wrong.

"The Race Director reported to the Stewards that Car No 16, Nico Rosberg exceeded the time delta from when the 'Safety Deployed' message was displayed until crossing the Safety Car line," a statement from the FIA said.

"The Stewards met with the drivers and the team representatives and considered the telemetry data, GPS records, timekeeping and video evidence. This evidence showed a 'low fuel' message on the drivers display had overridden the time delta information preventing the driver from being able to accurately follow the timing information.

"However the telemetry data shows that the driver from a safety point of view had reacted adequately to the yellow flags and safety car boards. In view of this the stewards intend to take no further action."
Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Komt Button nu ook in aanmerking voor de "huilie" trofee?
pi_73352738
Heiki geeft Sutil de schuld
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73352800
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:28 schreef Tarado het volgende:
No action taken on Rosberg incident

By Pablo Elizalde Sunday, October 4th 2009, 09:00 GMT
[..]

Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Komt Button nu ook in aanmerking voor de "huilie" trofee?
Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.
  zondag 4 oktober 2009 @ 11:34:46 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73352832
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:33 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.
Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van dit soort posts zouden zijn
pi_73352934
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van dit soort posts zouden zijn
Die kans zou dan vrij groot zijn geweest.
pi_73358813
Die opmerking van Brundle over de spiegel op de Ferrari

Die spiegel is om achter je te kijken net zo nuttig als een asbak op een motorfiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')