Inderdaad en hij komt er nog goed mee weg ook. Kut Heikiquote:
Whehehequote:Op zondag 4 oktober 2009 08:15 schreef Burnie88 het volgende:
En ik ben weer wakker
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naastquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:16 schreef Light het volgende:
[..]
"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
Dat viel wel mee toch? De auto stond voor een groot deel op de baanquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebbenquote:Op zondag 4 oktober 2009 08:52 schreef Leatherface het volgende:
Wordt het toch nog een beetje spannend.
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
Een Button heeft al zoveel mazzel gehad vandaagquote:Op zondag 4 oktober 2009 09:02 schreef Atreidez het volgende:
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?
Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioenquote:Op zondag 4 oktober 2009 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.quote:
Ik denk dat hij gewoon vol door de 130r gereden is onder geel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
Kovalainen goed gereden? Hij viel steeds verder terug en is zelfs achter alonso gefinisht! Ik vond hem echt dramatisch rijden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?
Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Ik ben bang dat de red bull in brazilie niet goed uit de verf komt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/quote:Nico Rosberg is under investigation from the stewards at Suzuka following the Japanese Grand Prix – and the outcome of the hearing could hand the constructors’ championship to Brawn.
Brawn claim Rosberg drove too quickly when the safety car was deployed following Jaime Alguersuari’s crash. The lap time data from the race shows how Rosberg gained six seconds on Rubens Barrichello and Jenson Button on the lap before he pitted:
Rosberg pitted on lap 45, and gained six seconds on the Brawns the lap before
Alguersuari crashed on lap 44, and Rosberg came in for his pit stop on the following lap. He was placed between Lewis Hamilton and Kimi Raikkonen at the time, and completed lap 45 quicker than both of them:
Nico Rosberg: 1′39.697
Lewis Hamilton: 1′41.469
Kimi Raikkonen: 1′47.511
A typical in-lap at Suzuka is around two seconds slower than a racing lap. On the strength of this data it looks like Rosberg was faster than he should have been when the safety car came out.
However the stewards have access to other information and may take further factors into account: such as how quick Rosberg was on the portions of that lap when the track was green, and what the ‘target lap time’ given to him by his computer readout was.
The sporting regulations do not specifically state drivers must adhere to the times given to them during safety car periods to prevent them driving too quickly. But they do say:
From [the moment the safety car is deployed], any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
FIA F1 Sporting Regulations, article 40.5
If Rosberg does get a penalty, it is likely to add 25 seconds to his race time, promoting both Brawn cars a position and making the team world champions
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |