Deadlines, deadlines, deadlines.....quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:38 schreef Svyatagor het volgende:
U was er vroeg bij hedenochtend, Sobchak.
And the whooshing sound they make as they fly by..quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Deadlines, deadlines, deadlines.....
Haha: ik werk het beste als ik onder druk sta, maar dat gaat altijd gecombineerd met het gevoel 'onder druk te staan'quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
And the whooshing sound they make as they fly by..
Tell me about it...quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
pfff, die wii softmods vallen nog niet mee
Nope, ik heb m'n Wii er ook een keer mee verneukt, Nergens een fatsoenlijk readme.txt te vinden. En vooral nieuwe games die allemaal niet mee werken. Om nog maar niet beginnen over de 1001 mogelijkheden om een Wii te softmodden, wat nu wel en niet recent is, wat nog wel en niet meer werkt, wat/wel geen compatibiliteitsproblemen geeft met externe USB randapparatuur. Godskolere zeg, het is echtquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
pfff, die wii softmods vallen nog niet mee
quote:
Die van mij doet het nu in ieder gevalquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nope, ik heb m'n Wii er ook een keer mee verneukt, Nergens een fatsoenlijk readme.txt te vinden. En vooral nieuwe games die allemaal niet mee werken. Om nog maar niet beginnen over de 1001 mogelijkheden om een Wii te softmodden, wat nu wel en niet recent is, wat nog wel en niet meer werkt, wat/wel geen compatibiliteitsproblemen geeft met externe USB randapparatuur. Godskolere zeg, het is echt![]()
![]()
![]()
Op gegeven moment was ik het zat, laatst werkende custom firmware (backup) terug in NAND gezet en ik kan nu alleen maar oude games spelen..Ik ben er echt helemaal klaar mee, met dat Wii-softmodden..
![]()
En welke guide gebruikt?quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Die van mij doet het nu in ieder geval
Ik koop gewoon af en toe een spelletje.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nope, ik heb m'n Wii er ook een keer mee verneukt, Nergens een fatsoenlijk readme.txt te vinden. En vooral nieuwe games die allemaal niet mee werken. Om nog maar niet beginnen over de 1001 mogelijkheden om een Wii te softmodden, wat nu wel en niet recent is, wat nog wel en niet meer werkt, wat/wel geen compatibiliteitsproblemen geeft met externe USB randapparatuur. Godskolere zeg, het is echt![]()
![]()
![]()
Op gegeven moment was ik het zat, laatst werkende custom firmware (backup) terug in NAND gezet en ik kan nu alleen maar oude games spelen..Ik ben er echt helemaal klaar mee, met dat Wii-softmodden..
![]()
Ik ook wel hoor, maar goed, sommige zijn het niet waard om te kopen en daar kom je na 1 a 2 x spelen achter. Eerlijk gezegd zijn dat er best wel veel..quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:15 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik koop gewoon af en toe een spelletje.
Het scheelt iig een hoop kabelbende later..quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Interessant verhaal over Apple die Intel pusht een enkele, nieuwe, optische dataverbinding te creëren die alle bestaande (zoals USB, FireWire, DisplayPort, Ethernet) moet vervangen:
Exclusive: Apple dictated Light Peak creation to Intel, could begin migration from other standards as early as 2010
[ afbeelding ]
Waarom? Het is leuk dat ze uit één poort komen, maar ze moeten uiteindelijk alsnog naar verschillende plekken toe - usb-apparatuur, beeldscherm, switch, hdtv.. Of ze moeten er een soort van mesh-netwerk van maken, dat je alle appraten aan één doorlopende kabel kunt hangen zeg maar. Maar ik lees niet dat dat ook de bedoeling is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het scheelt iig een hoop kabelbende later..
steermousequote:Op zondag 27 september 2009 09:28 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze muis van Microsoft, een Arc Mouse.
Nu zit er links zoeen knopje, voor vorige pagina. Alleen werkt die niet op mn MBP. Iemand een oplossing?
Nee.quote:
Stik er dan maar inquote:
Oh, ik dacht dat steermouse een echte muis was, die ik dan weer moest gaan kopen. Ik wist niet dat het software was, sorryquote:
beetje domquote:Op zondag 27 september 2009 14:39 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat steermouse een echte muis was, die ik dan weer moest gaan kopen. Ik wist niet dat het software was, sorry
Maar heb nu de drivers van MS geinstalleerd, het knopje doet t weer. En als ik op t scrollknopje druk dan opent ie expose!
Wel belachelijk dat ik drivers moet downloaden voor een muis.
Het is alleen maar illegaal als je geen legale Windows Product Key heb..quote:Op zondag 27 september 2009 15:34 schreef Zoely het volgende:
oh ik dacht dat het illegaal was namelijkwist niet dat apple het zou supporten.. maar thanks
met vmware fusion kun je autocad gewoon in Windows draaien, zoek mr op YouTube naar filmpjes,quote:Op zondag 27 september 2009 15:08 schreef Zoely het volgende:
ik heb een klein vraagje:
Ik heb nu een k*t acer. ben het echt beu, hij loopt vast, terwijl ik er weinig op het staat behalve programma's als alle adobe c4s, 3dmax, autocad etc..
Nu is mac beter voor grafisch, maar ik las dus dat autocad er niet op gaat, alleen als je er windows op zet. maar ik vind dit zonde voor de mac. want ik wil niet windows op een mac.
Dus mijn vraag is: als je windows erop zet via bootcamp.. ben je dan verplicht om met windows door te gaan of is er ergens een magische knop om het om te zetten?
ik heb echt geen verstand van computer systemen alleen de programmas over het algemeen:)
bedoel je niet misschien juist in os draaien? want ik wil juist naar een mac gaan en niet windowsquote:Op zondag 27 september 2009 17:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
met vmware fusion kun je autocad gewoon in Windows draaien, zoek mr op YouTube naar filmpjes,
Ja ik bedoel idd dat je dan Autocad in Mac OS kan draaien.quote:Op zondag 27 september 2009 17:57 schreef Zoely het volgende:
[..]
bedoel je niet misschien juist in os draaien? want ik wil juist naar een mac gaan en niet windows
mac msn is echt kut, ik gebruik ook wlm icm vm ware fusionquote:Op zondag 27 september 2009 19:15 schreef TwyLight het volgende:
Ik ben het nu eigenlijk ook wel zat, ga gewoon VM ware met windows installeren om WLM te draaien.
Die bagger allemaal voor os x.
True maar ik irriteer me echt mateloos aan alle messenger voor os x, windows messenger is uit het jaar 0 en amsn is echt een lelijk gedrocht.quote:Op zondag 27 september 2009 19:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
WLM is pas een gedrocht van een programma
mac os xquote:Op zondag 27 september 2009 19:26 schreef TwyLight het volgende:
[..]
True maar ik irriteer me echt mateloos aan alle messenger voor os x, windows messenger is uit het jaar 0 en amsn is echt een lelijk gedrocht.
adium is gewoon eye candy, verder gewoon bullshit.kots
quote:
quote:
Windows: Google Chromequote:Op zondag 27 september 2009 09:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Er is een programma voor mac OS X wat websites als Applicaties laadt, zonder dat je alle safari controls ziet enzo. Iemand enig idee hoe dat heet?
Dat heb ik ook. Voordat hij gaat pitten ben ik 30s verder....quote:Op zondag 27 september 2009 17:04 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee?
Macbook sluimerstand was eerst een paar seconden,nu bijna een halve minuut.
Jaquote:Op zondag 27 september 2009 22:51 schreef G.Fawkes het volgende:
Windows installeren om WLM te draaien. Mis je de breezerchick smileys?
Junkie bedankt voor Fluid!
Menu en middenknop lang indrukkenquote:Op maandag 28 september 2009 09:12 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe moet je een iPod ook alweer resetten? Hij is vastgelopen en op het scherm staat 'Verwijder voor loskoppeling' maar hij is allang losgekoppeld.
Tegelijk?quote:Op maandag 28 september 2009 09:46 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Menu en middenknop lang indrukken
Yup.quote:
quote:At least the grinning dildos in the Windows video are fictional, whereas eerie replicant Mac monks really are everywhere, standing over your shoulder in their charcoal pullovers, smirking with amusement at your hopelessly inferior OS, knowing they're better than you because they use Mac OS X v10.6 Snow Leopard.
Snow Leopard. SNOW LEOPARD.
I don't care if you're right. I just want you to die.
Geweldig stukje leesvoerquote:Op maandag 28 september 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Haha, een masochistische Windowsgebruiker.
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)icrosoft-mac-windows
Nou, ik vond dit toch ook niet bepaald een parel van design:quote:
Ik kon ook prima leven met XP, 8 jaar geleden....quote:Op maandag 28 september 2009 14:21 schreef Stinosss het volgende:
Opzich kon ik met Windows XP best leven. De shit begon bij Vista, dat was ronduit klote.
Ik dacht dat je dat plaatje als .bmp had, maar dat nog net nietquote:Op maandag 28 september 2009 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, ik vond dit toch ook niet bepaald een parel van design:
[ afbeelding ]
WTF moeten mensen met dit soort shit?
quote:Op maandag 28 september 2009 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
Haha, een masochistische Windowsgebruiker.
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)icrosoft-mac-windows
quote:
All hail to Jobs.quote:CUPERTINO, California—September 28, 2009—Apple® today announced that more than two billion apps have been downloaded from its revolutionary App Store, the largest applications store in the world.
SMTP van je eigen internet provider invullenquote:Op maandag 28 september 2009 21:39 schreef Zoely het volgende:
heb een kleine vraag.. ik heb via mail mijn hotmail account eraan gekoppeld. Nu krijg ik wel mails binnen maar kan het niet versturen.
mijn instellingen zijn wel met smtp.live.com
weet iemand de oplossing?
Je moet de server die de mail verzend van je eigen provider invullen.quote:Op maandag 28 september 2009 21:52 schreef Zoely het volgende:
hoe bedoel je?
dit heeft toch met pop3 enz te maken?
ik heb dezelfde genomen als mijn iphone
De smtp van je internet provider, dus planet of ziggo of whatever.quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Zoely het volgende:
ja en dat is toch hotmail?
bij mijn telefoon staat ook gewoon live.com
snap het niet echt sorry
Als je bij upc zit moet je de smtp server van UPC invullen: smtp.upcmail.nl. Dat komt doordat veel ISP geen 'relaying' toestaan.quote:Op maandag 28 september 2009 22:29 schreef Zoely het volgende:
nja laat maar.
overal op internet staat dat je live.com moet invoeren maar dat doet het niet.
heb zelfs upc geprobeerd lukt niet..
ik zoek het wel verder uit
Jezus, ik zie nu pas hoe enorm groot hij is. Die bays bovenin zijn niet voor floppydrives zoals ik dacht, maar voor 5 1/4" diskdrivesquote:Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ik een pc zou bouwen, zou ik hem wel willen hebben hoorJammer dat hij $700 moet gaan kosten
quote:Deze update verhelpt algemene compatibiliteitsproblemen, verbetert de algehele stabiliteit, bevat een bijgewerkte versie van de help en verhelpt een aantal andere kleine problemen in Keynote, Pages en Numbers. De update bevat oplossingen voor onder andere de volgende kwesties:
Het verkleinen van de bestandsgrootte van afbeeldingen waarop direct alfa is toegepast
Het beheren van de bestandsgrootte bij het invoegen van bepaalde films
Het werken met datums en duur in de diagramgegevenseditor in Keynote en Pages
Het exporteren naar een CSV-bestand vanuit Numbers bij het gebruik van tabelcategorieën
Tevens bevat deze update verbeteringen op het gebied van meldingen over opmerkingen en de beveiliging in iWork.com Beta.
Deze update wordt aanbevolen voor alle gebruikers van iWork '09. Ga voor gedetailleerde informatie over deze update en over de wijzigingen in de afzonderlijke programma's naar deze webpagina:
http://support.apple.com/kb/HT3681?viewlocale=nl_NL.
Is de update veilig voor gecrackte iWork versies?quote:
Grappig, ik toevallig gister ook (wel 1GB dan te verstaan) bij een ouwe ppc mac miniquote:Op dinsdag 29 september 2009 08:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Vanavond bij een vriend even twee gb geheugen plaatsen in mijn mac mini
Nou hebben de windows jongens weer wat te quoten. Wel 2 hele trojans in een jaar.quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:53 schreef Junkie het volgende:
Hackers pay 43 cents per hijacked Mac
Wie weet hoeveel een Windows PC waard is voor een Hacker?
quote:georgeb3dr http://bit.ly/17Dc2q Windows 7 Launch Parties? It's time to fire some Microsoft marketing people. Who the hell is this video for?
Is dat een beetje te doen? Met spatels enzo...quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:23 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Grappig, ik toevallig gister ook (wel 1GB dan te verstaan) bij een ouwe ppc mac mini
Ja hoor prima te doen. Ik heb alleen geen spatel gebruikt maar een redelijk dun mes (uiteraard niet met het snij gedeelte). Mijn spatels zijn gebruikt, geen zin om een klodder plamuur tussen die mac mini te raggenquote:Op dinsdag 29 september 2009 08:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dat een beetje te doen? Met spatels enzo...
Ik ga het laten doen door een oud collega, die zit op de technische dienst van een APR. Moet goed komenquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:10 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ja hoor prima te doen. Ik heb alleen geen spatel gebruikt maar een redelijk dun mes (uiteraard niet met het snij gedeelte). Mijn spatels zijn gebruikt, geen zin om een klodder plamuur tussen die mac mini te raggen
Het was even wat wrikken, maar zeker goed te doen:
http://www.ifixit.com/Teardown/Mac-mini-Model-A1283/659/1
quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:48 schreef Christiaan het volgende:
Welke folder is vergelijkbaar met %AppData% op Windows? Waar dus de verborgen applicatiebestanden staan.
1 |
Ik wist niet eens dat dat eerst wel konquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
Gister snow leopard geinstalleerd, kan in Quicktime X niet eens ff simpel een plaatje copy pasten naar Photoshop toe
ja alleen staat nu dus gewoon die inline player er overheenquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik doe altijd het filmpje stop zetten en dan "cmd shift 4 spatie" indrukken...
Als 't goed is heb je ook QuickTime 7 erop staan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:06 schreef MikeyMo het volgende:
Gister snow leopard geinstalleerd, kan in Quicktime X niet eens ff simpel een plaatje copy pasten naar Photoshop toe
Dat gaat over het QuickTime framework, niet de player.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als 't goed is heb je ook QuickTime 7 erop staan.
QT X is een nieuwe start van 't QT platform, en heeft nog lang niet alle features.
Welke prijsklasse? Wifi? Zoja welke snelheid? Welke frequenties?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb eigenlijk een nieuwe router nodig, de Belkin die ik nu heb gaat over de zeik van een paar torrents. Heb dan het liefst gelijk eentje met gigabit poorten voor het lokale netwerk en een 'echte' 100 mbit poort voor het WAN. Iemand een goede suggestie?
Ik doe het dan liever in één keer goed, dus het mag wel wat kosten. WiFi erbij is wel handig, dan ook meteen N voor als ik m'n PowerBook ooit nog eens ga vervangenquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke prijsklasse? Wifi? Zoja welke snelheid? Welke frequenties?
De WL-308, De WL-351. Zomaar 2 modellen van Sitecom die gewoon meer dan 100Mbps op WAN kunnen trekken. De laatste kan zelfs tot 700Mbps op WAN routeren. De WL-306, WL-341, WL-342 halen 95 Mbps op WAN.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef Stinosss het volgende:
DIR-655 van Dlink. Een van de weinige consumentenrouter die 100mbit WAN troughput heeft. Ik heb hem aan mijn fiberlijntje hangen en download met 12Mb/s.
5 Ghz? en if so, moet hij dan tegelijkertijd 2.4 Ghz kunnen uitzenden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik doe het dan liever in één keer goed, dus het mag wel wat kosten. WiFi erbij is wel handig, dan ook meteen N voor als ik m'n PowerBook ooit nog eens ga vervangen
Als een Linksys/Sitecom/Belkin uit het schap van de Mediamarkt/BCC/Paradigit trek heb je hoogstwaarschijnlijk geen router in je hand die 100mbit troughput heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De WL-308, De WL-351. Zomaar 2 modellen van Sitecom die gewoon meer dan 100Mbps op WAN kunnen trekken. De laatste kan zelfs tot 700Mbps op WAN routeren. De WL-306, WL-341, WL-342 halen 95 Mbps op WAN.
Dus dat 'weinig' valt wel mee hoor.
Afhankelijk welke je uit het schap pakt. Ze zijn niet schaars ofzo, maar wel in de duurdere modellen. Hoewel onze wl-351 zo rond de 79,- in de schappen ligtquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:28 schreef Stinosss het volgende:
[..]
Als een Linksys/Sitecom/Belkin uit het schap van de Mediamarkt/BCC/Paradigit trek heb je hoogstwaarschijnlijk geen router in je hand die 100mbit troughput heeft.
Euh..quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
5 Ghz? en if so, moet hij dan tegelijkertijd 2.4 Ghz kunnen uitzenden?
En die kunnen ook gewoon veel connecties aan, qua torrents en dergelijke?quote:
Je hebt 802.11N op 2.4 Ghz (zelfde frequentie als 802.11B en G) en op 5Ghz. 5Ghz is een schonere band, alle macbooks hebben een dualband adapter en kunnen op 2.4Ghz en 5Ghz werken.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Euh..Is dat wat anders dan B, G of N dan? Ik wil iig zowel m'n oude PowerBook als m'n '2G' iPhone als eventuele modernere apparaten kunnen gebruiken. Forwards en backwards compatible dus. Dus ik neem aan dan beide?
De WL-308 kan 30K connecties aan, de WL-351 zo rond de 2 tot 5K Voorheen konden routers zo'n 1000 connecties aan en vaak zelfs minder.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En die kunnen ook gewoon veel connecties aan, qua torrents en dergelijke?
Ah ok. Dat is dan niet perse nodig, heb nog nooit last gehad van storingen en m'n mediaplayer is gewoon bedraad verbonden. In ieder geval bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt 802.11N op 2.4 Ghz (zelfde frequentie als 802.11B en G) en op 5Ghz. 5Ghz is een schonere band, alle macbooks hebben een dualband adapter en kunnen op 2.4Ghz en 5Ghz werken.
Als je een router neemt die op beide frequenties tegelijk kan werken kan je bv een mediaplayer op 5Ghz (schoon signaal) laten werken en clients op 2.4Ghz om bv een beetje te surfen, waardoor je minder last van storingen hebt.
Nadeel is wel dat je dan dus een router hebt met 2 volledige draadloze eccesspoints omdat ze tegelijkertijd moeten kunnen uitzenden en dat kost knaken
Indat geval volstaat een gigabit router met 2.4 802.11N prima. Op hardwareinfo kan je op specifieke modellen zoeken en zien wat de WAN - LAN performance is. De gemiddelde 802.11N router zal minimaal zo rond de 60Mbps zitten en de wat duurdere modellen tegen de 100 of erover.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah ok. Dat is dan niet perse nodig, heb nog nooit last gehad van storingen en m'n mediaplayer is gewoon bedraad verbonden. In ieder geval bedankt voor de uitleg
Prima, ben ik weer 'bij'. Bedankt voor de info, ik ga eens rondneuzenquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Indat geval volstaat een gigabit router met 2.4 802.11N prima. Op hardwareinfo kan je op specifieke modellen zoeken en zien wat de WAN - LAN performance is. De gemiddelde 802.11N router zal minimaal zo rond de 60Mbps zitten en de wat duurdere modellen tegen de 100 of erover.
De eerder genoemde DIR-655 inderdaad, de WL-308 maar ook de WL-351 (als veel goedkoper alternatief).
Is dat niet gewoon het power management van Windows?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:09 schreef TwyLight het volgende:
Hoe stel ik bij vmware in dat die niet na een tijdje mijn windows op standby ofzo zet, ik wil gewoon msn aan hebben staan en na een tijd gaat die ineens op dim en een grote playbutton
Hmm slimquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon het power management van Windows?
Nicequote:Op dinsdag 29 september 2009 17:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Weet niet of dit al bekend was (ik had er ooit 's vaag van gehoord), maar Papers =![]()
Weg met tientallen stapels uitgeprinte PDFs op mijn bureau.
Ziet er ook erg netjes uit, maar hij staat helaas niet op BrokenStones.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nice.
Zelf ben ik erg fan van Devonthinkhttp://www.devon-technologies.com/products/devonthink/.
Heb een Fujitsu Scansnap S510M scanner![]()
(S1500M is de huidige opvolger) waarbij je in feite met één druk op de knop een document kunt scannen, OCR'en en in Devonthink kan plaatsen
.
Yup. gebruik ookquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:50 schreef De_Hertog het volgende:
Dan wil ik nog Evernote aanraden, heeft wat minder tag-functionaliteiten maar doet aan gratis synchronisatie (en backup). Heeft ook een client voor de iPhone, windows, en is via een browser te benaderen. Heerlijk programma, ik kan niet meer zonder.
Nou gebruik ik het niet zo heel vaak voor foto's, maar die heb ik nog nooit werkend gezien eigenlijk. Moet je dat ergens aanzetten? Of heb je gewoon superscherpe fotos nodig?quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. gebruik ook. Vooral handig voor screenshots en korte notities etc. En niet te vergeten ook de tekstherkenning op de meeste bestandsformaten (dus ook foto's/screenshots)
.
Nvm, hij herkent het wel maar alleen bij zoekacties, geeft verder geen teken dat de tekst herkent wordt oid. Ik dacht eigenlijk dat de tekst er gewoon als plaintext bij zou komen te staan, zodat je kon selecteren enzo, maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou gebruik ik het niet zo heel vaak voor foto's, maar die heb ik nog nooit werkend gezien eigenlijk. Moet je dat ergens aanzetten? Of heb je gewoon superscherpe fotos nodig?
Dat doet ie automatisch als je synct.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou gebruik ik het niet zo heel vaak voor foto's, maar die heb ik nog nooit werkend gezien eigenlijk. Moet je dat ergens aanzetten? Of heb je gewoon superscherpe fotos nodig?
PDF user guide: http://www.evernote.com/about/support/Evernote-Mac-Guide.pdfquote:It’s as easy as 1,2,3:
1. You capture the things you want to remember using what you already use—your Windows or Mac computer, theweb, and your mobile phone.
2. We run everything through our recognition technology, and then synchronize it across your devices. You can thenorganize and tag the notes, if you wish.
3. When you want to find something, just search or filter and there it is just like you remember
Heb je daar toevallig nog een invite voor?quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ziet er ook erg netjes uit, maar hij staat helaas niet op BrokenStones.
Ik heb het geprobeerd, maar helaasch (toch bedankt voor de tip!)quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:44 schreef nelisb het volgende:
Als ik zijn argumenten lees heeft hij ook gelijk.
Ik dacht al dat ik het niet goed onderbouwd hadquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:07 schreef nelisb het volgende:
Haha jammer dat ik geen smileys op mijn iPhone heb.
Ik heb er echt de ballen verstand van! Succes met je discussie
Wil heel graag zeggen GO SWETS!!!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is grappig. Iemand die denkt dat hij meer van wifi afweet dan mij en met droge ogen beweerd dat 802.11G een beter bereik heeft dan 802.11N
Sterkere draadloze router gezocht
En geïnstalleerd. Looks goodquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dropbox OMG!!! THE DROPBOX IPHONE APP IS OUT!!! <3<3
27 minutes ago from web
http://blog.getdropbox.com/
[ afbeelding ]
Was het nog gelukt met het upgraden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:11 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik ga het laten doen door een oud collega, die zit op de technische dienst van een APR. Moet goed komen
Ja DAT is gaaf!quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
27 minutes ago from web
[ afbeelding ]
Ik ben al een uur bezig om te upgraden via jailbreak 3.1.....quote:Op woensdag 30 september 2009 09:43 schreef Stinosss het volgende:
Jammer dat de DropBox app alleen op OS 3.1 draait. Ik heb 3.0 nog, voor mijn tethering stuff. Jammer...
Volgens mij is dat alleen als je'm afgesloten hebt op mute.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:20 schreef appelsjap het volgende:
Weet iemand hoe ik de mbp stil kan opstarten? Dus zonder vage opstartgeluiden bij het opstarten.
Mooi topic.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit is grappig. Iemand die denkt dat hij meer van wifi afweet dan mij en met droge ogen beweerd dat 802.11G een beter bereik heeft dan 802.11N
Sterkere draadloze router gezocht
Waarom duurt dat zo lang?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik ben al een uur bezig om te upgraden via jailbreak 3.1.....
1600 error enz. En daarna herstellen van laatste backup; dat nam ook nog al wat tijd in beslag.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:03 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Waarom duurt dat zo lang?Was in 10 minuten klaar.
Ja dat ken ik ook wel. Heb ook wel es op de verkeerde manier gejailbraked. Herstellen via backup is inderdaad traag..quote:Op woensdag 30 september 2009 11:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
1600 error enz. En daarna herstellen van laatste backup; dat nam ook nog al wat tijd in beslag.
En binnen. Niet Jailbreaken heeft zo z'n voordelenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
27 minutes ago from web
[ afbeelding ]
Ligt eraan. Als je firmware 3.0 of 3.0.1 hebt wel, 3.1 nietquote:Op woensdag 30 september 2009 12:25 schreef Banzaiaap het volgende:
Valt de 3gs trouwens te unlocken? Ik krijg em vrijdag binnen, maar dan duurt het nog een maand voordat mn contrct echt begint. (Mijn huidige afgelopen eigenlijk..)
Wat heeft dat met jailbreaken te maken?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
En binnen. Niet Jailbreaken heeft zo z'n voordelen.
Dus ik moet geluk hebben dat ik 3.0 erop krijg? Of ergens oude backup downloaden toch?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:28 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als je firmware 3.0 of 3.0.1 hebt wel, 3.1 niet
Die halve dock - kloon ook onderin..quote:Op woensdag 30 september 2009 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veeg me op
Nee, je moet geluk hebben dat je zoals ik 3.0.1 hebt, maar boem-dikkie heeft net zijn iphone binnen en daar zit 3.1 op. Als je 3.1 hebt op je iPhone 3GS dan is het ONMOGELIJK om te downgraden naar 3.0.1 of 3.0, is gewoon niet mogelijk. Hopelijk komt er binnenkort een jailbreak.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:44 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Dus ik moet geluk hebben dat ik 3.0 erop krijg? Of ergens oude backup downloaden toch?
Wat een ding zeg.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veeg me op
En zelfs 't batterij check lampjes hebben ze gejat.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veeg me op
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Wat heeft dat met jailbreaken te maken?
Koppel dat aan "nog geen jailbreak voor OS 3.1" en je kan de rest wel raden, neem ik aan?quote:Op woensdag 30 september 2009 09:43 schreef Stinosss het volgende:
Jammer dat de DropBox app alleen op OS 3.1 draait. Ik heb 3.0 nog, voor mijn tethering stuff. Jammer...
Oh... lekker dan.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:47 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, je moet geluk hebben dat je zoals ik 3.0.1 hebt, maar boem-dikkie heeft net zijn iphone binnen en daar zit 3.1 op. Als je 3.1 hebt op je iPhone 3GS dan is het ONMOGELIJK om te downgraden naar 3.0.1 of 3.0, is gewoon niet mogelijk. Hopelijk komt er binnenkort een jailbreak.
Ik kreeg die overigens vorige week binnen.
Pff! En zelfs de usb poorten zijn net zo groot!!!!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
En zelfs 't batterij check lampjes hebben ze gejat.![]()
[ afbeelding ]
Die van 3.1 duurt best lang nu, heel lang. Geen idee wnr die gaat komen, hoop zsm.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:09 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Oh... lekker dan.![]()
Ach, kan nooit lang duren toch? Zo'n jailbreak?
Nee hoor, FWChanger in Cydia lost het opquote:Op woensdag 30 september 2009 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
[..]
Koppel dat aan "nog geen jailbreak voor OS 3.1" en je kan de rest wel raden, neem ik aan?.
Handigquote:Op woensdag 30 september 2009 14:46 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Nee hoor, FWChanger in Cydia lost het op.
Gaat moeilijk als je 3.1 niet kunt jailbreaken.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:46 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Nee hoor, FWChanger in Cydia lost het op.
Ik gok dat dat appje er voor zorgt dat er een andere FW wordt geregistreerd. Niet dat er daadwerkelijk een FW wordt gedownload. Lijkt me zeer sterk.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:22 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gaat moeilijk als je 3.1 niet kunt jailbreaken.
Jaha, daarom moet je dus 3.0 gebruiken en FWChanger installeren.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:22 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gaat moeilijk als je 3.1 niet kunt jailbreaken.
Zoals hierboven gezegd, kijk daar mee uit. Als dat soort programma's alleen zorgen dat het wordt herkend als 3.1, wat waarschijnlijk is, dan is de kans groot dat er dingen mis gaan als programma's 3.1-functionaliteit nodig hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Jaha, daarom moet je dus 3.0 gebruiken en FWChanger installeren.
Heeft met de baseband te maken. Niet met de firmware.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:28 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als je firmware 3.0 of 3.0.1 hebt wel, 3.1 niet
En waar is die aan gekoppeld als je de telefoon van T-Mobile krijgt?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:34 schreef Stinosss het volgende:
[..]
Heeft met de baseband te maken. Niet met de firmware.
De functies van 3.1 (Augmented Reality) waren ook al in 3.0 aanwezig, enkel niet gedocumenteerd.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd, kijk daar mee uit. Als dat soort programma's alleen zorgen dat het wordt herkend als 3.1, wat waarschijnlijk is, dan is de kans groot dat er dingen mis gaan als programma's 3.1-functionaliteit nodig hebben.
Vanaf 17:00?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoe lang nog tot die Google Wave-invites verstuurd worden?
de wereld gaat kapotquote:Op woensdag 30 september 2009 13:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Pff! En zelfs de usb poorten zijn net zo groot!!!!
[ afbeelding ]
quote:Steve Jobs said people don't read any more. But Apple is talks with several media companies rooted in print, negotiating content for a "new device." And they're not just going for e-books and mags. They're aiming to redefine print.
Ja, dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Maar hij wilde in eerste instantie al niet uploaden van mijn Windows-laptop.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dan eh, log je toch even op de website in en daar kun je het ook vanaf trekken. Bij mij synct ie soms ook niet..
't kan misschien nog komen.quote:
quote:Invites will go out late in the day US time on Sept 30 - we are in Sydney and want to be awake to support you all!
about 2 hours ago from web
Twephanie
Everything We Know About Apple’s Touchscreen Tabletquote:Op woensdag 30 september 2009 17:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ook niet...
Maar goed: tablet-news
[..]
Ik heb mijn scriptie gedaan in Pages/Numbers, ging perfect. PDF output aangeleverd en het was dik in ordequote:Op woensdag 30 september 2009 18:35 schreef Kremers het volgende:
Zijn er hier mensen die uitgebreide documenten zoals een afstudeerscriptie met Pages '09 gescheven hebben?
Ik heb de keuze tussen Pages '09 of Office 2007 via Windows XP (Parallels) en ik gebruik liever zo min mogelijk de viritual machine omdat het mijn MacBook uit 2007 toch wel behoorlijk vertraagt. Office 2008 voor Mac is geen optie omdat het een gedrocht is
Ik vraag mij af of Pages een beetje goed is in het managen van grote bestanden als een scriptie.
Ik schrijf al jaren al m'n documenten in Pages en dat gaat perfect. Ik heb niet vaak hele grote documenten moeten maken, maar ik heb niet het idee dat Pages meer moeite heeft met 100+ pagina's dan me 10+ pagina's.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:35 schreef Kremers het volgende:
Zijn er hier mensen die uitgebreide documenten zoals een afstudeerscriptie met Pages '09 gescheven hebben?
Ik heb de keuze tussen Pages '09 of Office 2007 via Windows XP (Parallels) en ik gebruik liever zo min mogelijk de viritual machine omdat het mijn MacBook uit 2007 toch wel behoorlijk vertraagt. Office 2008 voor Mac is geen optie omdat het een gedrocht is
Ik vraag mij af of Pages een beetje goed is in het managen van grote bestanden als een scriptie.
Zit in ieder geval ook al in Leopard, was mee een paar maanden geleden ook opgevallenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:02 schreef TwyLight het volgende:
Heb nog iets nieuw ontdekt in SL. Als je b.v. een map kopieert naar een usbstick en die map is nog bezig met kopiëren is hij op de usbstick half zichtbaar zegmaar:
[ afbeelding ]
Of was dat altijd al?
Ik zag het ook pas sinds SLquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:02 schreef TwyLight het volgende:
Heb nog iets nieuw ontdekt in SL. Als je b.v. een map kopieert naar een usbstick en die map is nog bezig met kopiëren is hij op de usbstick half zichtbaar zegmaar:
[ afbeelding ]
Of was dat altijd al?
'T is da?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Zo maar weer even langs de Mac winkel.
Invertertje laten vervangen.
Ja hoor, gewoon op dubbelklikken en dan gaat de rest vanzelf.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:22 schreef Nashje het volgende:
Kan ik overigens iso bestanden afspelen op een Mac?
shut upquote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:18 schreef Christiaan het volgende:
Zo, MBP terug. Iemand toevallig nog een Brokenstonesinvite?.
Kej. Thanksquote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon op dubbelklikken en dan gaat de rest vanzelf.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Met welke videobewerker kan ik vrijwel elk formaat importeren?
Final Cut express valt af.
Kijk voor het snel openen van programma's eens naar Quicksilver, echt een briljant tooltje!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:38 schreef Nashje het volgende:
[..]
Kej. Thanks.
Hoe ordenen jullie je programma's eigenlijk? Ik kan Numbers en Keynote wel in m'n dock (jaja hij ging goed) zetten maar die programma's gebruik eens in de zoveel tijd, en mapje Programma's is net iets te ver eigenlijk..
Nog een vraagje: met welk programma kan ik het beste MKV-bestanden afspelen?
De kans is groot dat mijn 3.5 maanden oude inverter geen garantie gaat worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:28 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Kijk voor het snel openen van programma's eens naar Quicksilver, echt een briljant tooltje!
Je kan ook je programma-map als stack in je Dock zetten.
MKV's speel ik altijd af met Plex, werkt perfect!
Trouwens gister met Apple gebeld (50 minuten in de wacht gehangen..)
Heb last van een scheur in de topcase van mijn bijna 3 jaar oude MacBook. Ze konden me telefonisch niet veel verder helpen, en verwezen me door naar een iCentre in de buurt, zodat ze het daar kunnen beoordelen.
Vandaag even langsgeweest met mijn MacBook, stond binnen 5 minuten weer buiten!
Nieuwe topcase is besteld, ik word morgen of maandag gebeld wanneer hij binnen is. Dan kan ik langskomen en zetten ze hem er in een half uurtje in! En dat allemaal onder de garantie!
Superservice!
Blijkbaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:22 schreef TwyLight het volgende:
[..]
shut upje hebt het al wel zeker 4 keer gevraagd, blijkbaar wil niemand je er een geven
stackquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:38 schreef Nashje het volgende:
Hoe ordenen jullie je programma's eigenlijk? Ik kan Numbers en Keynote wel in m'n dock (jaja hij ging goed) zetten maar die programma's gebruik eens in de zoveel tijd, en mapje Programma's is net iets te ver eigenlijk..
Ja dat heb ik, maar dat gebeurt dus niet. Zijn dus .001, .002 etc. extenties..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:08 schreef nelisb het volgende:
UnrarX downloaden. Dan gaat het vanzelf als je op 1 zo'n file klikt.
quote:
Thanks, beterschap!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Kan morgen wel ff wat voor je testen.
Nu eerst ff slapen. Ziek zijn is klote.
1%quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Marktaandeel van Snow Leopard. Grappig zijn de pieken in het weekende: dan zijn mensen thuis, niet aan het werk..
Als je het zo zegt is het eigenlijk helemaal niet logischquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:36 schreef Kremers het volgende:
[..]
Alle bestanden werken, behalve executables. Wat ook logisch is, gezien het twee verschillende OS'en zijn.
Gaat om het marktaandeel in de totale markt, dus 1% van alle computergebruikers gebruikt Snow Leopard. Dit komt overeen met 18% van de Mac-users: http://www.macrumors.com/(...)ded-to-snow-leopard/quote:
Tussen de regels doorlezenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:31 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als je het zo zegt is het eigenlijk helemaal niet logisch
Ja, dat weet ikquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:27 schreef Kremers het volgende:
[..]
Tussen de regels doorlezenExecutables geschreven voor Windows werken niet met Mac en vise versa.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:27 schreef Kremers het volgende:
[..]
Tussen de regels doorlezenExecutables geschreven voor Windows werken niet met Mac en vise versa.
Ik dacht idd aan 1% van alle mac-users.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Gaat om het marktaandeel in de totale markt, dus 1% van alle computergebruikers gebruikt Snow Leopard. Dit komt overeen met 18% van de Mac-users: http://www.macrumors.com/(...)ded-to-snow-leopard/
Start iPhoto op, en activeer dan Time Machine. Dan kan je terugzoeken welke foto's je terug wilt halen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:41 schreef Christiaan het volgende:
Is het mogelijk om selectief een Time Machine backup terug te zetten? Ik wil alleen mijn iPhoto-files terug.
Had ik inderdaad niet meer, maar thanks. Macbook moest in reparatie, had met Windows de iPhotodirectory gekopieerd maar dat is toch niet helemaal goed gegaan. Ben nu wel een half fotoboek kwijt, maar ach.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Start iPhoto op, en activeer dan Time Machine. Dan kan je terugzoeken welke foto's je terug wilt halen.
Edit: of heb je de originele installatie niet meer draaiend nu? In dat geval kan je via de Finder door de mappen van je Time Machine backup bladeren, en het bestand iPhoto library overkopieren naar dezelfde plek in je nieuwe installatie.
Nee en neequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:01 schreef fyah het volgende:
Zit er een serienummer ingebakken dat maar voor 1 mac kan geregistreerd worden of mag ik het op meer dan 1 mac zetten?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 13:53 schreef fyah het volgende:
http://www.appleinsider.c(...)_mouse_makeover.html
EINDELIJK
Hebbe hebbequote:Apple's next mouse is expected to do away with the Mighty Mouse's problematic mechanical roller ball, using expanded touch sensitive housing and "multipoint touch detection mechanism" technologies described in recent patent filings.
Want! Ik mis de multitouch gestures als ik een muis aan mijn MBP hang, eigenlijk een beetje omgekeerde wereldquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:37 schreef Kremers het volgende:
[..]
[..]
Hebbe hebbe
Mijn scrollball werkt al maanden niet meer... Ik krijg serieuze RSI van het scrollen nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |