Maar dan moet ik toch een draad naar de radio laten lopen, wat er niet uit ziet. Heb nu als tijdelijke oplossing een netwerkkabel langs de verwarmingsbuizen naar zolder getrokken, maar wil echt draadloos.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
802.11N aanschaffen.
of gewoon je zolderverdieping met ene homeplug verbinden
Of boven een draadloos AP in die homeplug prikken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:51 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar dan moet ik toch een draad naar de radio laten lopen, wat er niet uit ziet. Heb nu als tijdelijke oplossing een netwerkkabel langs de verwarmingsbuizen naar zolder getrokken, maar wil echt draadloos.
Preciesquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of boven een draadloos AP in die homeplug prikken.
Gaat dat veel helpen, wanner de ontvanger 802.11g is?quote:
Bereik van 802.11N is veel slechter dan 802.11g.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
802.11N aanschaffen.
of gewoon je zolderverdieping met ene homeplug verbinden
eh nee, vele malen beterquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:33 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bereik van 802.11N is veel slechter dan 802.11g.
Het nut van antenne's is minimaal. Voor elke 3dbi meer krijg je 10% meer van het originele bereik.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:26 schreef Fogel het volgende:
Koop anders gewoon een (of meer) extra antenne(s) ter vervanging van een van die standaard 'stokjes'.
Ik had aan beide kanten (een aan de router en de andere aan de netwerkkaart) zo'n ding staan en daarna nooit meer last gehad van slecht ontvangst.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het nut van antenne's is minimaal. Voor elke 3dbi meer krijg je 10% meer van het originele bereik.
Haal je dus met je standaard 2dbi antenne 10 meter, haal je met 5dbi 11 meter.
Inderdaad, dat merkte ik hier in huis ook, boven kon ik met g net zien dat er een netwerk is en met een N router heb ik volop bereik!quote:
Dat is ook logisch, want 802.11N heeft meerdere zenders en ontvangers.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, dat merkte ik hier in huis ook, boven kon ik met g net zien dat er een netwerk is en met een N router heb ik volop bereik!
Dat weet ik, ik wilde alleen jouw antwoord bevestigen voor TS.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, want 802.11N heeft meerdere zenders en ontvangers.
hmmm Denk dat jij een paar dingen door elkaar haalt.quote:
Dat is nieuw voor mij. Ik heb er hier thuis geen last van.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:13 schreef onearmedman het volgende:
Een repeater halveert vaak je snelheid. Het beste wat je kan doen is te kijken wel kanaal je verbinding het meest stabiel is, daarnaast wat vogelen met de plaatsing van je pc en modem en uitzoeken met welke combinatie je internet het meest stabiel is. Een andere optie is internet via stroomadapters.
Hmm dat denk ik nietquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:10 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
hmmm Denk dat jij een paar dingen door elkaar haalt.
Nee 802.11N is een standaard.quote:802.11n is enkel bandbreedte verhoging.
MiMo is een onderdeel van 802.11n standaard. Een product waar geen mimo inzit kan iet 802.11N gecertificeerd worden. In base stations minimaal 2x2 (dus 2 zenders en 2 ontvangers) in clients minimaal 1x2 (1 zender 2 ontvangers) 802.11N is tot draft 11 gekomen en is ondertussen klaar en geratificeerd.quote:MIMO is een technologie dat de afstand vergroot. MIMO zal als de ratificatie ooit komt samen met 802.11n worden gestandaardiseerd. Voorlopig bestaat meen ik enkel 802.11n (draft3) waar MIMO een onderdeel van is. MIMO werkt dan ook prima samen met 802.11a/b/g/etc en boost de range van 802.11 wireless netwerken.
Waarom zou channel bundeling minder makkelijk door muren heen komen?quote:802.11n is ongelijk aan MIMO. Aangezien 802.11n signalen uitzendt op meerdere 2.4GHz kanalen is het sterk de vraag of het beter door beton heen gaat.
802.11N kan op 2.4 Ghz en op 5Ghz gebruikt worden. Inderdaad heeft 5Ghz door de kortere golf een lager bereik, maar dat wordt opgeheven door de verplichte mimo en schonere kanaal. Vandaar dat je nu opeens een explosie aan 5Ghz apparatuur ziet in Europa en Azie. 802.1A (54Mbps op 5Ghz) werd voorheen voornamelijk in de US gebruikt ivm de bouwstijlen daar (meer houten huizen).quote:5GHz (wat door 802.11n kan worden gebruikt) heeft een veel lager bereik dan 802.11g. Oftewel heb je geen 802.11n accesspoint nodig dan fijn bij 802.11g blijven.
Ja ik weet hoe het werkt, ik ben R&D manager bij een fabrikant van deze producten. MiMo in 802.11G is géén standaard itt 802.11N. Compatibiliteit tussen diverse merken is dus min of meer uitgesloten. Daarnaast heb je op 802.11N ook nog eens veel hogere doorvoersnelheden.quote:Hieronder een voorbeeld (met beschrijving) van een 802.11g accesspoint met MIMO technologie wat door Netgear als rangemax wordt verkocht. Een voorbeeld van de technologie die in veel 802.11n routers zit om het signaal te versterken anders heb je denk ik niet zo heel veel aan 802.11n.
http://www.galttech.com/r(...)-wireless-router.php
Doordat 802.11 half duplex is zal met elke extra hop je snelheid inderdaad halveren. 54G heeft dus een snelheid van rond de 25Mbps (real throughput) en zal met een repeater ertussen ergens rond de 12Mbps uitkomen. Maximaal.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor mij. Ik heb er hier thuis geen last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |