Using a burn folder to burn a CD or DVDquote:Op zaterdag 19 september 2009 17:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jaik wil namelijk echt maar een paar foto's en CD'tjes erop zetten. Maar bij Time Machine moet dus meteen het hele systeem.
Hoe erg is het trouwens als ik het niet back-up? Is de kans echt zo groot dat ik bij de installatie van Windows alles kwijt raak?
UnRarX.quote:Op zondag 20 september 2009 22:25 schreef Nashje het volgende:
Hoe kan ik rarretjes openen? Neem aan met WinRAR. Heb deze gedownload, maar lukt me niet om deze te openen...
Nee, ze hebben alleen de 40GB versie verwijdert en de 160GB versie een prijsverlaging gekregen (die kost nu wat de 40GB eerst kostte).quote:Op zondag 20 september 2009 21:49 schreef Adelante het volgende:
Is de apple tv veranderd in de store?
Verwijderen is simpel: gewoon erbuiten slepen en je item verdwijnt met een poefje. Items erin krijgen kan op twee manieren:quote:Op maandag 21 september 2009 00:01 schreef Nashje het volgende:
Hoe kan ik items in m'n Dock nou eigenlijk permanent toevoegen en verwijderen. Sleep steeds Firefox erin, maar als ik dan de volgende keer weer opstart staat ie er niet tussen. En er staat een hoop rotzooi in.
Waar gebruiken jullie het bureaublad eigenlijk voor? Wat staat er zoal op...
Geen idee waarom maar volgens mij is dat alleen zo als je je software in het Nederlands draait. hier in het Engels geen last van, op de andere MacBook in huis die NL draait wèl.quote:Op zondag 20 september 2009 23:22 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand waarom in iTunes het vakje voor de beoordeling in de list-view zo breed is tegenwoordig, en niet in breedte aanpasbaar is? (Hij is twee keer de breedte van de beoordeling, er zouden dus 10 sterren in kunnen)
Idd vooral omdat de GUI zo erg overeenkomt met de standaard unarchiver van OS Xquote:Op zondag 20 september 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
The Unarchiver is ook wel een must have.
Dat soort functionaliteit hebben apps vaak in de eigen prefs zitten. Last.FM volgens mij iig wel. Bowtie bv ookquote:Op maandag 21 september 2009 08:29 schreef Christiaan het volgende:
En hoe laat ik een draaiende app NIET zien in dock? Last.fm scrobbler draait alleen om te scrobblen maar staat de hele tijd in de dock, beetje irritant.
Oke dank je. Ja Firefox staat tussen m'n programma's. Toen ik dat had gedownload kreeg ik gelijk een venster waarin ik dat naar Programma's kon slepen.quote:Op maandag 21 september 2009 00:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Verwijderen is simpel: gewoon erbuiten slepen en je item verdwijnt met een poefje. Items erin krijgen kan op twee manieren:
1. vanuit de Finder in je Dock slepen
2. als je programma al draait: rechtsklikken op het icoon in je Dock, en dan Opties - permanent in Dock kiezen.
Ik weet niet hoe je firefox nu draait, maar je hebt hem toch wel naar je programma-map gesleept? Hem starten vanuit de disk image is niet de bedoeling. Dat is wat ik deed toen ik net mijn iBook had![]()
Apple heeft trouwens uitgebreide tutorials:
http://www.apple.com/nl/findouthow/mac/
Flip4Mac, dat is de Windows Media Player Plugin voor Mac.quote:Op maandag 21 september 2009 08:34 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oke dank je. Ja Firefox staat tussen m'n programma's. Toen ik dat had gedownload kreeg ik gelijk een venster waarin ik dat naar Programma's kon slepen.
Ik ga die tutorials eens doornemen, dank voor de tip.
BTW, m'n vriendin wilde iets terugkijken op RTL Gemist. Daarvoor moest ik dan Silverlight downloaden, had ik gedaan en reboot, maar toen gaf ie de melding dat ik geen Windows Media Player had.
Dus ik zat al te kijken of er een mogelijkheid was om dat via Quicktime af te spelen, maar zag het nergens. Iemand hier ervaring mee?
Goede website ookquote:Op maandag 21 september 2009 09:07 schreef Stinosss het volgende:
...wacht nog steeds op de Snow Leopard versie van WideMail.
http://www.daneharnett.com/widemail/
http://nicdm.net/?p=146quote:Op maandag 21 september 2009 09:37 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Goede website ook
Wat doet dat widemail dan precies?
Best handig idd, jammer alleen dat het dus niet blijkt te werken onder SL. Ik houd het in de gatenquote:
De laatste OSX combo-update er overheen knallen?quote:Op maandag 21 september 2009 12:10 schreef MeneerTim het volgende:
Weten jullie een manier om de drivers van mijn airport kaart opnieuw te installeren? Als ik de nieuwste drivers download dan krijg ik een error dat alles al up to date is. Dat weet ik, maar ik wil het opnieuw installeren.
Het probleem is namelijk dat mijn airport heeeeeeel slecht ontvangt en voordat ik ineens een nieuwe airport kaart ga kopen van 200 euro, wil ik proberen de drivers opnieuw te installeren.
Sta ik daarmee niet voor hetzelfde probleem?quote:Op maandag 21 september 2009 12:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De laatste OSX combo-update er overheen knallen?
even een album-artiest invullen met dezelfde naamquote:Op maandag 21 september 2009 13:11 schreef Sextreme het volgende:
Weet iemand hoe ik van die dubbele albums in iTunes afkom? Overigens is het een compilatie cd, waarin dus verschillende artiesten staan. Misschien heeft dat er iets mee van doen? In ieder geval kom ik er niet van af![]()
[ afbeelding ]
Thanks a lot!
En Compilation aanvinken.quote:Op maandag 21 september 2009 13:12 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
even een album-artiest invullen met dezelfde naam
Binnenkort zal de SL versie wel uitkomen :-)quote:Op maandag 21 september 2009 10:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Best handig idd, jammer alleen dat het dus niet blijkt te werken onder SL. Ik houd het in de gaten
Bij album artiest various artists oid invullen en als verzameling aanvinkenquote:Op maandag 21 september 2009 13:11 schreef Sextreme het volgende:
Weet iemand hoe ik van die dubbele albums in iTunes afkom? Overigens is het een compilatie cd, waarin dus verschillende artiesten staan. Misschien heeft dat er iets mee van doen? In ieder geval kom ik er niet van af![]()
[ afbeelding ]
Thanks a lot!
bedankt dat jij de 2 posts even samenvatquote:Op maandag 21 september 2009 15:05 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Bij album artiest various artists oid invullen en als verzameling aanvinken
No way. Dat is 1 smsje elke 3 seconden, een maand lang, met maar 6 uur slaap per dag.quote:
Ja, wat die er niet zo hard bij vertelt is dat 99.99% van die SMS'jes ontvangen zijn, niet gestuurd. Oftewel, abonneer je op elke gratis SMS-dienst onder de zon en hop.quote:Op maandag 21 september 2009 15:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
No way. Dat is 1 smsje elke 3 seconden, een maand lang, met maar 6 uur slaap per dag.
Mag ik vragen wie 'hun' is? Nuttig om een beetje door te krijgen waar je wel en niet met je MacBook heen moetquote:Op maandag 21 september 2009 15:39 schreef Christiaan het volgende:
MBP weer in reparatie. Ongeloofelijk, dus gewoon niet goed gefixt door hun... Nu een PowerBook G4 1,5Ghz, 512MB, 60GB HDD te leen gekregen. 12 inch, da's wel cool
Een PowerBookquote:Op maandag 21 september 2009 15:39 schreef Christiaan het volgende:
MBP weer in reparatie. Ongeloofelijk, dus gewoon niet goed gefixt door hun... Nu een PowerBook G4 1,5Ghz, 512MB, 60GB HDD te leen gekregen. 12 inch, da's wel cool
Bijzonder gewilde machientjes hoor.quote:Op maandag 21 september 2009 16:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een PowerBookDat is wel erg karig
quote:Op maandag 21 september 2009 15:06 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
bedankt dat jij de 2 posts even samenvat
Ja, ze hadden niks anders meerquote:Op maandag 21 september 2009 16:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een PowerBookDat is wel erg karig
Als je een beetje handig bent moet je 'm eens schoonmaken van binnen. Dat scheelde bij mij echt heel veel in temperatuur / blazen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:55 schreef Superhuuper het volgende:
Enige wat me soms tegenstaat is de GMA950. En hij wordt wat snel warm, waardoor de fans naar 6000RPM schieten..
Niet de huid verkopen enzoquote:Op dinsdag 22 september 2009 07:21 schreef appelsjap het volgende:
EINDELIJKKKKKKKKKKKKK, VOLGENS UPS KOMT IE VANDAAG.
Sterker nog, je haalt mensen uit een winkel waar je het product maar hoeft te laten zien / demonstreren om credit cards tevoorschijn te toveren naar een winkel waar ze echt moeten gaan verkopenquote:Op dinsdag 22 september 2009 08:19 schreef Tijn het volgende:
En weer zo'n geniale staaltje tactiek vanuit Redmond: ze zijn Apple Store-personeel aan het omkopen om bij de winkels van MS te gaan werken.
Nou is het op zich prima dat je mensen een hoger salaris aanbiedt om bij je eigen club te komen werken, maar waar ze misschien niet zo goed over hebben nagedacht bij MS is dat hun winkels straks vol staan met personeel die meer van Mac OS X dan Windows weet
Aansmeren heet datquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sterker nog, je haalt mensen uit een winkel waar je het product maar hoeft te laten zien / demonstreren om credit cards tevoorschijn te toveren naar een winkel waar ze echt moeten gaan verkopen
Vergeet niet dat de focus van de MS-winkels niet is om producten te verkopen, maar om gezien te wordenquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sterker nog, je haalt mensen uit een winkel waar je het product maar hoeft te laten zien / demonstreren om credit cards tevoorschijn te toveren naar een winkel waar ze echt moeten gaan verkopen
is dat vandaag gebeurd? Want in de URL staat Best, en hij komt volgens T&T uit Best.quote:Op dinsdag 22 september 2009 08:00 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Als je een beetje handig bent moet je 'm eens schoonmaken van binnen. Dat scheelde bij mij echt heel veel in temperatuur / blazen.
[..]
Niet de huid verkopen enzo
[ afbeelding ]
Nee joh, is een geintjequote:Op dinsdag 22 september 2009 09:15 schreef appelsjap het volgende:
[..]
is dat vandaag gebeurd? Want in de URL staat Best, en hij komt volgens T&T uit Best.
Valt niet onder hetzelfde plan. De Applecare voor een iMac is goedkoper. In de winkel 139 euro tegenover 219 euro, volgens mijquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:19 schreef Zeiksnor het volgende:
Vorig jaar een macbook gekocht maar geen appplecare. Nu heb ik een mailtje gehad van apple dat ik het nog kan afsluiten binnen de garantietijd. Nu wil ik binnenkort nog een imac en tc kopen, maar vallen deze dan onder het hetzelfde plan? Enig idee of het ergens anders goedkoper is?
Je kunt het idd op eBay veel goedkoper krijg. Ik heb het ook via ebay gekocht maar ik heb daarna heel veel risico's gelezen op tweakers, dus ik weet niet of dat nog steeds handig is...quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:21 schreef Pheno het volgende:
Op ebay kon je applecare toch goedkoper krijgen? Tenminste, ik herinner me zo'n topic op GoT, ik weet niet of dat nu nog zo is.
Ik schrokquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:19 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Nee joh, is een geintjedit was een paar weken geleden.
Hier kan je dat topic vinden op Tweakers.quote:Op dinsdag 22 september 2009 09:29 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Je kunt het idd op eBay veel goedkoper krijg. Ik heb het ook via ebay gekocht maar ik heb daarna heel veel risico's gelezen op tweakers, dus ik weet niet of dat nog steeds handig is...
Probleem is dat ze het nummer pas terughalen (of hoe ze de fraude ook plegen) nadat de PayPal 'garantietermijn' is verstreken.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:10 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hier kan je dat topic vinden op Tweakers.Ik zou 't gewoon op eBay kopen, het scheelt ontiegelijk veel geld. En kan je met Paypal niet je geld terugkrijgen als het fout gaat op eBay?
True, maar wel een download-folder vol met "jews.wmv".quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef Tijn het volgende:
Het verschil met Windows is dat je nu geen virus hebt.
Ik wil hem je best PM-en hoor. Geen waarschuwing gezien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:45 schreef TwyLight het volgende:
Zon een waar Safari/Google je voor waarschuwt, en je 2 keer moet klinken op akkoord voordat je werkelijk de site kan betreden?
En je bent verbaasd dat je met een website filmpjes kunt downloaden?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
True, maar wel een download-folder vol met "jews.wmv".
Hmm oke, ik krijg de laatste tijd nog wel eens zon melding dat een website onveilig is en dat ik eigenlijk niet zou moeten doorgaan. dat was vroegah ook nooitquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil hem je best PM-en hoor. Geen waarschuwing gezien.
Ik vind het inderdaad vreemd dat een willekeurige website in staat is om meerdere bestanden automatisch voor mij te downloaden en daarna te openen. Google Chrome zegt dan: "Deze website wilt meerdere bestanden downloaden, wilt u dat toestaan?".quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En je bent verbaasd dat je met een website filmpjes kunt downloaden?
De antwoord op die vraag lijkt me duidelijk. Wat is het probleemquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad vreemd dat een willekeurige website in staat is om meerdere bestanden automatisch voor mij te downloaden en daarna te openen. Google Chrome zegt dan: "Deze website wilt meerdere bestanden downloaden, wilt u dat toestaan?".
Ik moest net verplicht uitloggen omdat mijn Mac zo goed als onbestuurbaar was. En ik plaatjes van geopende aarsen niet weg kon klikken. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:51 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
De antwoord op die vraag lijkt me duidelijk. Wat is het probleem
Dan heb je vast dit vinkje niet uitstaan:quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad vreemd dat een willekeurige website in staat is om meerdere bestanden automatisch voor mij te downloaden en daarna te openen.
Goed, die staat nu uit, vreemd dat het standaard aan staat. Maar hoe verklaren we de tientallen iChat, Mail, Quicktime Player en Terminal vensters?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan heb je vast dit vinkje niet uitstaan:
[ afbeelding ]
Vink "Open 'Safe' Files after Downloading" uit in Safari options. Ik vind het ook niet zo geweldig dat dit standaard aan staat moet ik zeggen, maar wat jij nu beschrijft heb ik nog nooit eerder gehoord.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik moest net verplicht uitloggen omdat mijn Mac zo goed als onbestuurbaar was. En ik plaatjes van geopende aarsen niet weg kon klikken. Dat is het probleem.
Door scripts die automatisch gedownload en uitgevoerd worden waarin staat dat die applicaties moeten worden geopend. Allemaal te voorkomen met 1 vinkje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed, die staat nu uit, vreemd dat het standaard aan staat. Maar hoe verklaren we de tientallen iChat, Mail, Quicktime Player en Terminal vensters?
Dat dat vinkje aan staat is geen excuus dat dit gebeurt, het is de reden.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:55 schreef TwyLight het volgende:
Best grappig dat iedereen excuses verzint dat het niet aan OS X ligt maar aan hemzelf, ipv hem te troosten
QFT. Er staat ook: open veilige bestanden....quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef Svyatagor het volgende:
Nouja, triljoen pop-ups en het algeheel controle verliezen over je computer omdat je (al dan niet per ongeluk) op een bepaalde site komt, dat is wel iets wat ik meer associeer met Windows dan met OSX.
Het probleem is dat Safari zo'n beetje alles veilig vindt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
QFT. Er staat ook: open veilige bestanden....
Met het vinkje uit heb ik geen Quicktime Player meer, maar nog wel iChat / Terminal / Safari in veelvoud. In een Guest-account trouwens. Via CMD+Tab de applicatie willen sluiten was trouwens nog steeds onmogelijk. Het systeem is gewoon bijna niet meer te bedienen, na een hoop moeite was ik uitgelogd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat dat vinkje aan staat is geen excuus dat dit gebeurt, het is de reden.
Dan kunnen ze beter dat veilig weghalen, dan weet de gebruiker tenminste dat dan alles door de 'filter' komtquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat Safari zo'n beetje alles veilig vindt.
Yup dat is heel normaal. Welkom bij Mac OS Xquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:02 schreef appelsjap het volgende:
Ik weet niet of dit normaal is, maar heb dit ding net een uur of 2 en al 2 progjes die niet werkten en afgesloten moesten worden.
Eerste keer dat ik system preferences open, en net photo booth
Submit je hem ook naar Apple?quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met het vinkje uit heb ik geen Quicktime Player meer, maar nog wel iChat / Terminal / Safari in veelvoud. In een Guest-account trouwens. Via CMD+Tab de applicatie willen sluiten was trouwens nog steeds onmogelijk. Het systeem is gewoon bijna niet meer te bedienen, na een hoop moeite was ik uitgelogd.
Inmiddels ben ik wel gewend aan het zien van geaborteerde foetussen en afgehakte lichaamsdelen.
Safari moet gewoon een limiet hebben aan het maximaal te openen applicaties per minuut / sessie. Nu is het gewoon onbeperkt mogelijk.
Leuk dingetje: Ik kon enkel fast-user-switchen. Het was niet mogelijk daadwerkelijk uit te loggen of af te sluiten omdat Terminal dat tegen hield.
Nee hoor, binnen 20 minuten geinstalleerd op de mac, met vmware fusion.quote:
Mja, leuk spelletje, maar wel erg irritant dat je iedere keer terug moet naar die 'postcards' en niet gewoon bij het level kan beginnen waar je gebleven was. Zo moet je iedere keer hetzelfde level oplossen en dat gaat vrij snel vervelen..quote:Op zondag 20 september 2009 17:45 schreef TwyLight het volgende:
Ik raad jullie allemaal Zuma's Revenge aan!
Echt heel erg verslavend
Hmm snap niet echt wat je bedoelt eigenlijk? Als je al je levens kwijt bent bedoel je? Dat zou ik niet weten want ben nog nooit alle levens kwijt geraakt maar op elk eiland zegmaar heb je in het midden een checkpoint.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja, leuk spelletje, maar wel erg irritant dat je iedere keer terug moet naar die 'postcards' en niet gewoon bij het level kan beginnen waar je gebleven was. Zo moet je iedere keer hetzelfde level oplossen en dat gaat vrij snel vervelen..
Ja, in het midden, bij level 5 van dat eiland. Als je dan bij level 4 vastzit moet je iedere keer opnieuw 1 t/m 3 spelen voor je weer aan vier kunt beginnen. Bij de meeste spelletjes kun je gewoon doorgaan met het level waar je gebleven bent.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:52 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Hmm snap niet echt wat je bedoelt eigenlijk? Als je al je levens kwijt bent bedoel je? Dat zou ik niet weten want ben nog nooit alle levens kwijt geraakt maar op elk eiland zegmaar heb je in het midden een checkpoint.
Of vind je dat juist irritant?
Visualhub...werkt hier nog steeds perfect.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:37 schreef TwyLight het volgende:
Wat is nu met Snow Leopard de beste video converter? Ik wil avi/wmv/mkv naar mp4 kunnen converteren zonder kwaliteitsverlies (720p moet dus gewoon 720p blijven).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |