Ik ga eerst voor de meterkast.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zo'n Synology 209 is best leuk voor in de meterkast oid. Maar goed, ik ga toch eerst voor de MBP denk ik.
Precies waar de mijne ook staat. Nou ja, mijn meterkast danquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zo'n Synology 209 is best leuk voor in de meterkast oid. Maar goed, ik ga toch eerst voor de MBP denk ik.
Mooi ding. Leuk ook, die 1,09 GHz processor in je NAS. Tegen de tijd dat ik zo'n ding koop heeft mijn laptop minder megahertzen dan mijn netwerkschijf denk ik.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Die dingen kun je mee tweaken en nerden tot je een ons weegt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:33 schreef G.Fawkes het volgende:
Er zou ook een mailserver en webserver op die dingen zitten. Kan ik daar dan ook SABNZBd en torrentflux op zetten?
en tot een kilo of 90? Want dan is het voor mij misschien wel watquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Die dingen kun je mee tweaken en nerden tot je een ons weegt.
Speaking off, ze vallen net op mijn bureauquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daarom is firewire ook behoorlijk veel duurder. Eerste hw samples verwacht ik zeer binnenkort dus dan kan ik wat gaan roepen.
Ja. Er zit al een torrentclient op, ook een newsserver leecher. De mailserver is een plugin, die je gewoon bijz e kan downloaden. En anders zet je het er zelf op, ook dat kan, als er maar een ARM binary is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:33 schreef G.Fawkes het volgende:
Er zou ook een mailserver en webserver op die dingen zitten. Kan ik daar dan ook SABNZBd en torrentflux op zetten?
Zitten er in die newsleecher ook schedule mogelijkheden dat jij weet? Dus dat je per uur downloadsnelheden in kunt stellen enzo? En doet -ie ook unrarren en parren?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja. Er zit al een torrentclient op, ook een newsserver leecher. De mailserver is een plugin, die je gewoon bijz e kan downloaden. En anders zet je het er zelf op, ook dat kan, als er maar een ARM binary is.
Ik ga het eens overwegen. Aan de andere kant. Voor zo'n 300 euro kun je ook een prima pctje samenstellen en ubuntu op draaienquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja. Er zit al een torrentclient op, ook een newsserver leecher. De mailserver is een plugin, die je gewoon bijz e kan downloaden. En anders zet je het er zelf op, ook dat kan, als er maar een ARM binary is.
Ik zal even inloggen op dat ding van me. Ik gebruik de newsserver nooit, dus heb er geen snel antwoord op. Kijk anders even op hun livedemo:quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zitten er in die newsleecher ook schedule mogelijkheden dat jij weet? Dus dat je per uur downloadsnelheden in kunt stellen enzo? En doet -ie ook unrarren en parren?
Timing. Ben benieuwd naar je ervaringen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Speaking off, ze vallen net op mijn bureau
Ik heb geen USB 3.0 devicesquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Timing. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Eind Oktober.quote:Wanneer kwam dat nieuwe mediacenter-achtige ding eigenlijk uit?
Maar niet zo'n zuinig en stil peeceetje voor die prijsquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:40 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik ga het eens overwegen. Aan de andere kant. Voor zo'n 300 euro kun je ook een prima pctje samenstellen en ubuntu op draaien
Zal thuis ff kijken, poort 5000 komt hier niet door de firewall en ik heb geen zin een exclusion aan te gaan maken nu.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zal even inloggen op dat ding van me. Ik gebruik de newsserver nooit, dus heb er geen snel antwoord op. Kijk anders even op hun livedemo:
http://www.synology.com/enu/products/demo/index.php
Dank. Maar wat heb je nu dan precies op je bureau liggen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb geen USB 3.0 devices
[..]
Eind Oktober.
Doe even een privé review voor onsquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
USB 3.0 hosts.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank. Maar wat heb je nu dan precies op je bureau liggen?
Hw? Wat is Hw?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ahh. Duidelijk.quote:
Best handig om te testenquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:57 schreef Pheno het volgende:
Nu nog apparaten die er gebruik van kunnen maken
Kan dat met USB?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:04 schreef De_Hertog het volgende:
Eentje in je laptop, een in een pc en een usb-filetransfer ding opzetten?
Volgens Wikipedia wel, maar hij is volgens mij ook backwards compatible:quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:09 schreef Jarno het volgende:
Verandert er eigenlijk nog iets aan de kabel met USB3?
SuperSpeed mode is trouwens echt een toffe naam... als je 11 bentquote:To accommodate the additional pins for SuperSpeed mode, the physical form factors for USB 3.0 plugs and receptacles have been modified from those used in previous versions. Standard-A cables have extended heads where the SuperSpeed connectors extend beyond and slightly above the legacy connectors. Similarly, the Standard-A receptacle is deeper to accept these new connectors. A legacy Standard-A cable will operate as intended and will never interact with the SuperSpeed connectors, ensuring backward compatibility. The Standard-B modifications could not be made as elegantly; the SuperSpeed connectors had to be placed on top of the existing form factor, making legacy Standard-B plugs workable on SuperSpeed Standard-B receptacles, but not vice versa.
Idd. "Kitt! Go to SuperSpeed. NOW!"quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:13 schreef Tijn het volgende:
SuperSpeed mode is trouwens echt een toffe naam... als je 11 bent
Niet erger dan Super Drive en Mighty Mouse toch?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia wel, maar hij is volgens mij ook backwards compatible:
[..]
SuperSpeed mode is trouwens echt een toffe naam... als je 11 bent
Ik vind Mighty Mouse wel grappigquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet erger dan Super Drive en Mighty Mouse toch?
Dat is dan ook het idee: je kunt de legacy aansluiting gebruiken en deze zit er als het ware 'overheen'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:20 schreef Jarno het volgende:
Het ziet eruit alsof ze een connector óp de oude connector hebben geplakt ofzo..
Maar de hippe vogel is wel ernstig doodquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:18 schreef Jarno het volgende:
USB is toch een beetje het sukkelige losertje van de klas he, waar FireWire de hippe vogel is..
Al tijden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:29 schreef Junkie het volgende:
Kunnen jullie de keynote al downloaden via de podcast feed? Ik krijg hem niet gedownload.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:05 schreef Nashje het volgende:
JAAAA ik heb hem!!!!
Im totally in luvecht wat een schatje liefje mooierd lekker ding
![]()
![]()
Daar heeft Mac OS X niet echt een knop voor. Je kunt een venster wel met de hand maximaal groot slepen. Als je het venster dan sluit, onthoudt 'ie die maat en opent 'ie de volgende keer ook op die grootte.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:04 schreef Nashje het volgende:
Echt wennen zeg, tering. Vraag me nu al af hoe ik een venster fullscreen krijg. Iemand?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:04 schreef Nashje het volgende:
Echt wennen zeg, tering. Vraag me nu al af hoe ik een venster fullscreen krijg. Iemand?
Bevalt het lezen van ebooks op je iphone/itouch? Ik zit erover te denken om een Itouch te kopen speciaal voor ebooks, maar ik twijfel omdat het me niet helemaal duidelijk wordt hoe het allemaal precies werkt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:10 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sorry, maar kun je je vraag herformuleren? Ik snap echt niet wat je bedoelt.
Je hebt een desktopapplicatie nodig waarin je je pdf opent en vervolgens naar Stanza op je iPhone synct.
Oke, thanks! Maar zou wel graag willen FOKken over m'n gehele beeld. Bij internet vind ik dat toch wel wat fijner.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar heeft Mac OS X niet echt een knop voor. Je kunt een venster wel met de hand maximaal groot slepen. Als je het venster dan sluit, onthoudt 'ie die maat en opent 'ie de volgende keer ook op die grootte.
Je hebt wel het groene plus-knopje bovenaan elk venster, deze maakt de inhoud van het venster zo groot dat de inhoud ervan er goed in past. Mijn ervaring is dat fullscreen eigenlijk helemaal niet fijn is voor de meeste programma's.
Ik vind het juist heel vervelend om lange regels te moeten lezen. Ik heb m'n browser altijd ongeveer 900 pixels breed, dan past er mooi nog wat naast en worden teksten op bv Wikipedia niet te breed.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:10 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oke, thanks! Maar zou wel graag willen FOKken over m'n gehele beeld. Bij internet vind ik dat toch wel wat fijner.
Rechtsonderin uittrekken tot het venster zo groot is als je wil.quote:Hoe kan ik een scherm in safari groter slepen?
Ik heb zelf het liefst het Dock (want zo heet dat dingquote:En m'n taakbalk zit ook steeds in de weg. Moet continu scrollen nu. Maar die kan ik wegtoveren, dat weet ik zeker want dat ik heb ik al eerder gezien. Even uitvissen.
Rechtsonder het venster slepen, maar Weergave -> Toon statusbalk is ook fijn om ff aan te zetten i.m.oquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:10 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oke, thanks! Maar zou wel graag willen FOKken over m'n gehele beeld. Bij internet vind ik dat toch wel wat fijner.
Hoe kan ik een scherm in safari groter slepen? En m'n taakbalk zit ook steeds in de weg. Moet continu scrollen nu. Maar die kan ik wegtoveren, dat weet ik zeker want dat ik heb ik al eerder gezien. Even uitvissen.
of Option - Command - Dquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef Tijn het volgende:
Ik heb zelf het liefst het Dock (want zo heet dat ding) aan de linkerkant, omdat ik dan bv een website zo hoog mogelijk kan maken, want dat scheelt inderdaad scrollen. Maar goed, dat is natuurlijk verder persoonlijk. Je kunt 'em ook automatisch laten verbergen, via de System Preferences onder het knopje Dock, of via het appel-menu linksbovenin onder het kopje Dock.
Superquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel vervelend om lange regels te moeten lezen. Ik heb m'n browser altijd ongeveer 900 pixels breed, dan past er mooi nog wat naast en worden teksten op bv Wikipedia niet te breed.
[..]
Rechtsonderin uittrekken tot het venster zo groot is als je wil.
[..]
Ik heb zelf het liefst het Dock (want zo heet dat ding) aan de linkerkant, omdat ik dan bv een website zo hoog mogelijk kan maken, want dat scheelt inderdaad scrollen. Maar goed, dat is natuurlijk verder persoonlijk. Je kunt 'em ook automatisch laten verbergen, via de System Preferences onder het knopje Dock, of via het appel-menu linksbovenin onder het kopje Dock.
Ik ook nog steeds niet, maar ik heb een samenvatting voor je in 1m50s..quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:29 schreef Junkie het volgende:
Kunnen jullie de keynote al downloaden via de podcast feed? Ik krijg hem niet gedownload.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:59 schreef TwyLight het volgende:
Kent iemand een goede .cue splitter voor OS X?
Dubbel klikkenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Nashje het volgende:
Muziek die ik heb gedownload, hoe krijg ik die in iTunes onder Muziek? En films uiteraard onder Films.
Ja dat zag ik, maar wil eigenlijk gelijk dat album onder Muziek knallen.quote:
Zeer goed. Ik lees aardig veel en gebruik Stanza met veel plezier - ook bijvoorbeeld 's avonds als m'n eega al slaapt. Stanza kan moeiteloos naar wit op zwart schakelen zodat het donker blijft in de kamer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:08 schreef Mula het volgende:
Bevalt het lezen van ebooks op je iphone/itouch? Ik zit erover te denken om een Itouch te kopen speciaal voor ebooks, maar ik twijfel omdat het me niet helemaal duidelijk wordt hoe het allemaal precies werkt.
iPod touchquote:Voor zover ik nu begrijp koop ik een itouch,
Yep.quote:download gratis stanza en kan dan mijn eigen ebooks (in pdf-formaat) inladen door middel van een (gratis?) programma dat ik op mijn pc installeer.
Nee, gelukkig reflowed hij pdf's. Als je de layout wilt bewaren kun je beter gewoon de pdf-reader gebruiken, vanuit mail of Air Sharing oid. Je zult wel merken dat de meeste pdf's niet lekker werken op dat kleine scherm.quote:Nou heb ik alleen gelezen dat Stanza problemen heeft met het pdf-formaat en daarom niet de pdf-layout meeneemt.
Nee.quote:Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ziet een eigen pdf-ebook er nog steeds zo uit als ik het in stanza lees; FOTO?
Op een iPod touch pagina past veel minder dan op een papieren pagina of op je PC dus er wordt opnieuw gepagineerd.quote:Ik vind het nl. wel belangrijk dat ik bijv de paginanummers kan zien.
Pro's van iPod/ iPhone over dedicated readers: backlight, klein, goedkoop, multifunctioneel, goede interface (!)quote:Ik heb een behoorlijk aantal ebooks,dus het gaat me voornamelijk om ervaringen met je eigen ebooks op de itouch zetten en lezen. Mocht iemand nog pro en cons hebben voor de itouch als ebookreader dan hoor ik het graag!
Systeemvoorkeuren - Netwerk. Op Airport klikken en een vinkje zetten bij "Toon Airport-status in menubalk". Zelfde voor Bluetooth, maar dan onder Systeemvoorkeuren - Bluetooth.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:54 schreef Christiaan het volgende:
Ik heb op mijn MBP sinds ik hem terugheb geen Airport of Bluetoothicoon bovenin, hoe krijg ik draadloos verbinding?
Installeer Stanza op je Mac, Tools -> Enable Sharing (hoef je maar 1 x te doen)quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar hoe krijg ik nou een pdf in stanza?
Was het maar zo'n feest. Er staat niet eens Airport. Ben er nu achter dat ook mijn backlit keyboard niet werkt... Godverdomme kutiCentre, dat ding komt net terug van reparatie, kan hij nu zeker weer twee weken weg...quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Systeemvoorkeuren - Netwerk. Op Airport klikken en een vinkje zetten bij "Toon Airport-status in menubalk". Zelfde voor Bluetooth, maar dan onder Systeemvoorkeuren - Bluetooth.
Kijk eens onder Programma's - Hulpprogramma's - Systeemprofiel. Wat staat daar allemaal onder netwerk?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:02 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Er staat niet eens Airport. Ben er nu achter dat ook mijn backlit keyboard niet werkt... Godverdomme kutiCentre, dat ding komt net terug van reparatie, kan hij nu zeker weer twee weken weg...
Airport, Firewall, Locaties, Modems, Volumes, WWANquote:Op vrijdag 18 september 2009 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kijk eens onder Programma's - Hulpprogramma's - Systeemprofiel. Wat staat daar allemaal onder netwerk?
Staat er in Systeemprofiel onder Airport, onder Interfaces nog wel gewoon je Airport Extreme?quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:07 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Airport, Firewall, Locaties, Modems, Volumes, WWAN
En bij het ding zelf onder actieve voorzieningen FireWire en Ethernet
Nee, ook dat niet (maar Airport Extreme is toch extern, in mijn MBP zit toch gewoon een Airportkaart?)quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Staat er in Systeemprofiel onder Airport, onder Interfaces nog wel gewoon je Airport Extreme?
Zo ja, dan kan je proberen in Systeemvoorkeuren - Netwerk linksonder op het plusje te klikken (misschien moet je daaronder eerst het hangslotje ontgrendelen), en Airport toe te voegen.
Dankjewel voor je reactie! Fijn om toch nog even bevestiging te krijgen dat het mogelijk is om je eigen ebooks te lezen. Ik heb het nagevraagd in de apple store maar daar wisten ze nauwelijks dat het uberhaupt mogelijk is om ebooks op de Ipod Touch (jaja, ik heb opgelet!quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:25 schreef Zpottr het volgende:
Hi Mula,
[..]
**uitgebreide reactie van zpottr**
Airport Extreme is Apple's benaming voor wireless 802.11g en n. Zo'n basisstation heet officieel een Airport Extreme Base Station. Het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat je OSX installatie hier iets mee te maken heeft. Aangezien je backlit keyboard het ook niet meer doet, denk ik dat ze vergeten zijn wat kabeltjes weer vast te zetten na het uit elkaar halen van je MacBook.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:11 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Nee, ook dat niet (maar Airport Extreme is toch extern, in mijn MBP zit toch gewoon een Airportkaart?)
Ik mag inderdaad hopen dat ze het meteen fixen (vond het sowieso al raar dat ze daar niet eens een HDD en disk drive konden vervangen maar hij daarvoor moest worden opgestuurd, maar a la. In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Airport Extreme is Apple's benaming voor wireless 802.11g en n. Zo'n basisstation heet officieel een Airport Extreme Base Station. Het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat je OSX installatie hier iets mee te maken heeft. Aangezien je backlit keyboard het ook niet meer doet, denk ik dat ze vergeten zijn wat kabeltjes weer vast te zetten na het uit elkaar halen van je MacBook.
Ik zou teruggaan naar de iCentre, zeer geirriteerd zijn en eisen dat ze het of ter plekke voor je in orde maken, of je een tijdelijke laptop meegeven.
Wel op BSquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:22 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Nog niet in de Nederlandse iTunes Store toch?
Jaquote:Op zaterdag 19 september 2009 17:37 schreef nietzman het volgende:
Jij denkt dat je je hele systeem op een CDtje kunt backuppen meid?.
Hoer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:23 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja dat zag ik, maar wil eigenlijk gelijk dat album onder Muziek knallen.
edit; gelukt. Laatste vraagjes voor vandaag: hoe gooi ik iets op het bureaublad? Dacht ook dmv slepen oid, maar niet dus.. En torrentlinks krijg ik ook niet geopend. Die laad ie 2 seconden en kapt er dan mee. Hoe kan dat?
Tsss. De 5.1-surroundversie met DVD en Vinyl is veel vetterquote:
quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:41 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoer.![]()
Die van mij is er nog steeds niet.
ruilen!quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:41 schreef Roeni3 het volgende:
M'n vriendin heeft vandaag een MacBook Pro (instapmodel) gekocht; ik zit er toch wel enigszins jaloers naast met mijn witte MacBookje van 2 jaar oud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |