Nice nicequote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef HunterSThompson het volgende:
1 : Bedrijfstak: Advocatuur
2 : Functie: Maat in een kostenmaatschap.
3: Leeftijd: 32
4 : Aantal uren per week: Meestal rond de 40 per week.
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf, alleen als ik niet werk, dan ook geen omzet.
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: Omzet 2008 rond de 120.000
8 : Netto maand salaris: Ik geef mezelf 5.000 per maand
9: Overuren betaald: niet van toepassing
10 : Werkervaring: Ben nu 7 jaar advocaat
11 : Goodies : Heb net een sony e-reader gekocht![]()
12: Opleiding: WO en beroepsopleiding NoVA en drie jaar advocaat-stagiaire.
Hij is dan ook partner en geen medewerkerquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nice nice! Dat red je denk ik niet bij normale advocatenkantoren als 'medewerker' ?
Jawel, dat red je wel, en 120k per jaar bruto (en dat ais meer dan 120k omzet) ook nog wel. Misschien niet bij alle kantoren, maar wel degelijk mogelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nice nice! Dat red je denk ik niet bij normale advocatenkantoren als 'medewerker' ?
Misschien snap ik de tak van sport niet helemaal, maar als je 5k netto per maand krijgt zit je op ongeveer 9k bruto per maand. Daar nog wat vakantiegeld overheen dan zou je dus zo'n 13x9k = 117k bruto per jaar krijgen. Je omzet is 120k, dan euhm, klopt dat toch niet? Of begrijp ik het gewoon nietquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef HunterSThompson het volgende:
Het kan net als je terugrekent, een snelle, ambitieuze vogel, dus.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef HunterSThompson het volgende:
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf, alleen als ik niet werk, dan ook geen omzet.
12: Opleiding: WO, beroepsopleiding NoVA en drie jaar advocaat-stagiaire.
Er zijn geen richtlijnen om partner te kunnen worden. Sommigen zijn heel snel partner (ook nog wel sneller dan 7 jaar) en sommigen worden het gewoon nooit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:45 schreef thloreg het volgende:
denk eens na! na 7 jaar ben je nog een partner,tenzij hijzelf een oprichter is.
Kan kloppen bij de wat kleinere kantoren en de niche-kantoren, maar bij de grote kantoren duurt het zeer zeker langer dan 7 jaar.......quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:08 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Er zijn geen richtlijnen om partner te kunnen worden. Sommigen zijn heel snel partner (ook nog wel sneller dan 7 jaar) en sommigen worden het gewoon nooit.
De grotere kantoren zullen er hoogstwaarschijnlijk richtlijnen voor hebben, maar ook daar kan besloten worden dat je eerder partner wordt als je zeer goed presteert.quote:Op zaterdag 26 september 2009 15:26 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Kan kloppen bij de wat kleinere kantoren en de niche-kantoren, maar bij de grote kantoren duurt het zeer zeker langer dan 7 jaar.......
uitzonderingen bevestigen de regelquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Bartaz het volgende:
[..]
De grotere kantoren zullen er hoogstwaarschijnlijk richtlijnen voor hebben, maar ook daar kan besloten worden dat je eerder partner wordt als je zeer goed presteert.
Wat ik maar wilde zeggen is dat het niet (zoals degene waarop ik reageerde zei) een vaststaande periode is die je advocaat hebt moeten zijn om partner te kunnen worden. Ja, vaak duurt het langer dan 7 jaar, maar er zijn zeker uitzonderingen.
Vreemd ik verdien 2000 bruto en hou er 1400 aan over..quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:26 schreef Guppyfriend het volgende:
1 : Bedrijfstak: Opleiding en scholing
2 : Functie: Grafisch vormgever
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40+
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1947,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 1493,-
9 : Overuren betaald: Tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 jaar (4 maanden stage niet meegerekend)
11 : Goodies: Maandtrajectabonnement voor de trein à ¤ 286,10
12: Opleiding: HBO Kunstacademie
Dat is bij iedereen anders.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:25 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Vreemd ik verdien 2000 bruto en hou er 1400 aan over..
Dat kan nogal schelen inderdaad.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:17 schreef Arjan4all het volgende:
verschil zit 'm meestal of er wel of geen pensioenpremie wordt ingehouden en of er wel of geen ziektekostenverzekering wordt ingehouden
Er wordt bij mij in ieder geval wel pensioenspremie ingehouden.quote:
Maar ook daarin kan veel verschil zitten tussen de diverse sectoren. Jij houdt naar mijn idee relatief veel over.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:39 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Er wordt bij mij in ieder geval wel pensioenspremie ingehouden.
Klopt, als ik hier zo rondkijk, lijkt het relatief veel. Maar ik heb m'n eerste stookje nog niet binnen (het salaris al wel), als dat er maandag of dinsdag is, zal ik eens kijken wat er ingehouden wordt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ook daarin kan veel verschil zitten tussen de diverse sectoren. Jij houdt naar mijn idee relatief veel over.
hoeveel man zitten er in die maatschap en waarom werk je slechts 40 uur?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:00 schreef HunterSThompson het volgende:
12: Opleiding: WO, beroepsopleiding NoVA en drie jaar advocaat-stagiaire.
Wat een kruisverhoor zeg...quote:Op zondag 27 september 2009 10:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
hoeveel man zitten er in die maatschap en waarom werk je slechts 40 uur?
Omdat het kan? Waarom zou je meer gaan werken als je voldoende hebt aan minder?quote:Op zondag 27 september 2009 10:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Volgens mijn directeur is 36 uur niet meer van deze tijd.. Hij is dan ook aan het proberen alle contracten weer naar 40 uur effectief te brengen (uiteraard zonder aanpassing in salaris, maar daarover schijnt de bedrijfsjurist hem al smakelijk te hebben uitgelachenquote:Op zondag 27 september 2009 13:21 schreef -marz- het volgende:
40 uur werken is ook al niet meer van deze tijd![]()
Parttime is het nieuwe fulltime!
En terecht. Dat is 10procent inleverenquote:Op zondag 27 september 2009 13:36 schreef anboni het volgende:
[..]
Volgens mijn directeur is 36 uur niet meer van deze tijd.. Hij is dan ook aan het proberen alle contracten weer naar 40 uur effectief te brengen (uiteraard zonder aanpassing in salaris, maar daarover schijnt de bedrijfsjurist hem al smakelijk te hebben uitgelachen)
En dan zeker alleen maar omdat de directeur dan zijn meer dan 10% bonus kan veiligstellen....zulke directeuren moeten publiekelijk aan de schandpaal.......quote:Op zondag 27 september 2009 13:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
En terecht. Dat is 10procent inleveren!
Dan wel 10% van de omzet, en niet van de personeelskostenquote:Op zondag 27 september 2009 13:48 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
En dan zeker alleen maar omdat de directeur dan zijn meer dan 10% bonus kan veiligstellen....zulke directeuren moeten publiekelijk aan de schandpaal.......
True... het is meerquote:Op zondag 27 september 2009 13:21 schreef -marz- het volgende:
40 uur werken is ook al niet meer van deze tijd![]()
Parttime is het nieuwe fulltime!
Dat is zoooo fout. Dat gaat je niet lukken onder contract. Ja, dat gaat alleen lukken onder overuren welke onbetaald blijven.quote:
quote:Op zondag 27 september 2009 10:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies, het is inmiddels zo'n 50 uur.quote:
Cool, je eerste 'echte baan' denk ik? Bevalt het?quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:45 schreef Beauregard het volgende:
1: Bedrijfstak: Logistiek.
2: Functie: Supply chain analyst.
3: Leeftijd: 24.
4: Aantal uren per week: 40, meestal meer.
5: Aantal vakantiedagen: 29.
6: 13e maand: Neen.
7: Bruto maand salaris: 2550.
8: Netto maand salaris: 1850, exclusief reiskostenvergoeding 130 euro p/m.
9: Overuren betaald: Neen.
10: Werkervaring: Op relevant part time werk na, 0 jaar.
11: Goodies : Vrij standaard, dus laptop en telefoon.
12: Opleiding: WO, Operations Management.
Heb je dan je AA-titel al of ben je daar mee bezig?quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:31 schreef MutedFaith het volgende:
1: Bedrijfstak: Accountancy / financieel
2: Functie: Junior Assistent Accountant
3: Leeftijd: 25
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 38
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maand salaris: 2135
8: Netto maand salaris: 1600
9: Overuren betaald: Keuze tussen uitbetalen en als verlof opnemen
10: Werkervaring: 2 jaar
11: Goodies : Mijn eigen koffiemok.
12: Opleiding: HBO
Klopt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:37 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Cool, je eerste 'echte baan' denk ik? Bevalt het?
Wie zegt dat hij aan het studeren is? En als dat zo is, wellicht studeert hij voor RA?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Heb je dan je AA-titel al of ben je daar mee bezig?
Waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:24 schreef Matthijs- het volgende:
Niemand zegt het, daarom vraag ik het. Volgens mij interpreteer je mijn vraag niet helemaal juist.
Nah, ik heb na 2 jaar niets doen afgelopen week mijn HBO maar eens afgerond.. Moest nog een paar tentamens. Ik begin volgend jaar september met een vervolgstudie, maar weet nog niet of dat AA of RA wordt..quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Heb je dan je AA-titel al of ben je daar mee bezig?
Wat begrijp je niet aan m'n post?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:25 schreef Renesite het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat Beauregard geen universiteit heeft afgemaakt. Praktisch onmogelijk lijkt mij![]()
![]()
Had het ff moeten aanpassen. Ik las het op de manier dat jij je titel nog niet had, maar die was voor mutedfaith bedoeld. nvm.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:15 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan m'n post?
Geen probleem. Ik ben Master of Science, BITCH!quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:16 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had het ff moeten aanpassen. Ik las het op de manier dat jij je titel nog niet had, maar die was voor mutedfaith bedoeld. nvm.
Sorry grootheidquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:18 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik ben Master of Science, BITCH!
Ik dan, ik mag me Bachelor of Design noemenquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sorry grootheid! Ik mag me straks bachelor of law noemen
En wat is je bonusregeling? Volgens mij wordt je onderbetaald.....quote:Op woensdag 30 september 2009 10:26 schreef dribbel79 het volgende:
1: Bedrijfstak: Werving & Selectie
2: Functie: Vestigingsmanager (9 jaar intercedent, 1 jaar vestigingsmanager)
3: Leeftijd: 30
4: Aantal uren per week: 40, meestal meer
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: 13e maand: Nee, wordt dmv dividend geregeld
7: Bruto maand salaris: ¤ 2750,00
8: Netto maand salaris: ¤ 1705,00 (na pens.premie, spaarloon en bijtelling auto)
9: Overuren betaald: Neen (hoort bij je functie)
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies : Auto vd zaak met tankpas en vrije km's, Nokia N97, laptop
12: Opleiding: Mbo + div. cursussen
Percentage van de winst (afgelopen 3 jaar was het gemiddeld ¤ 5.000,00 bruto)quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:01 schreef Arnold_fan het volgende:
En wat is je bonusregeling? Volgens mij wordt je onderbetaald.....
Als ik heel eerlijk ben zal het me aan mijn an*s oxideren of je het gelooft of niet, heb geen HBO-studie. Erg knap ook dat jij denkt te weten hoeveel ik weet. Begin bij Lvnl was ook een stuk lager, begint met ca. 27k per jaar. Maar bij het behalen van ratings en operationeel werken gaat het hard omhoog, de 3900 bruto is na 2,5 jaar opleiding. Startsalaris bij behalen van alle 3 de ratings is ca. 75k.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef Arjan4all het volgende:
Dribbel79 heeft na 10 jaar werkervaring en in de functie van vestigingsmanager ¤ 2750 bruto in de maand. Een jaarsalaris van ¤ 35.640 inclusief vakantiegeld
Surferboy komt als 22 jarig groentje als verkeersleider in opleiding binnen en verdient meteen al ¤ 3900 in de maand. Dat is een jaarsalaris van ¤ 50.544 inclusief vakantiegeld
Zou het echt ? Je hebt net je HBO af, je bent 22 jaar, je weet nog niks, je moet nog een opleiding volgen, maar je hebt al wel meer dan 50 duizend euro ?
Iets klopt hier toch niet, het zoveelste broodje-aap-verhaal naar mijn bescheiden mening……
Dus dan zit je op bijna 8000 per maand? Dan heb je een goed inkomen inderdaad, hoewel je basissalaris wel wat karig is.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Percentage van de winst (afgelopen 3 jaar was het gemiddeld ¤ 5.000,00 bruto)
Zo absurd is een salaris van van 3900 euro ook weer niet hoor, hij zal ook vast buiten kantoortijden werken, dan is dat geen onredelijk salaris als je in een specifiekere branche zit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:37 schreef Arjan4all het volgende:
Dribbel79 heeft na 10 jaar werkervaring en in de functie van vestigingsmanager ¤ 2750 bruto in de maand. Een jaarsalaris van ¤ 35.640 inclusief vakantiegeld
Surferboy komt als 22 jarig groentje als verkeersleider in opleiding binnen en verdient meteen al ¤ 3900 in de maand. Dat is een jaarsalaris van ¤ 50.544 inclusief vakantiegeld
Zou het echt ? Je hebt net je HBO af, je bent 22 jaar, je weet nog niks, je moet nog een opleiding volgen, maar je hebt al wel meer dan 50 duizend euro ?
Iets klopt hier toch niet, het zoveelste broodje-aap-verhaal naar mijn bescheiden mening……
ik denk eenmalig 5000¤ bruto en niet maandelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dus dan zit je op bijna 8000 per maand? Dan heb je een goed inkomen inderdaad, hoewel je basissalaris wel wat karig is.
Ik ken genoeg jobs voor specifiekiere branches, tuurlijk kun je geen 50K verdienen met 22 jaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:53 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zo absurd is een salaris van van 3900 euro ook weer niet hoor, hij zal ook vast buiten kantoortijden werken, dan is dat geen onredelijk salaris als je in een specifiekere branche zit.
Dat zou wel erg weinig zijn voor een filiaalmanager. Ik hoop voor hem dat het per maand is, anders moet hij eens goed onderhandelenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:09 schreef nelisb het volgende:
[..]
ik denk eenmalig 5000¤ bruto en niet maandelijk.
Omgerekend komt ie op 3150¤ pm uit denk ik zo.
Het is dan ook, van wat ik begrepen heb, hard en verantwoordelijk werk, met een relatief groot afbreukrisico.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:24 schreef Arjan4all het volgende:
Dan kan ik je vertellen dat je niet verkeerd bezig bent. Iemand met een universitaire graad moet tegenwoordig al hard aan de bak om op 50 K¤ te zitten.
Natuurlijk is het salaris wel afhankelijk van een flink aantal factoren die niet genoemd worden in zo'n vacature. Er wordt meestal een salaris INDICATIE afgegeven. Vaak is dat ook meteen al het maximaal haalbare salaris voor die functie na doorgoei.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:24 schreef Arjan4all het volgende:
Nou dan krijgt Suferboy toch het voordeel van de twijfel, want je kunt inderdaad vanaf je 19e binnenkomen en als je 2,5 jaar opleiding hebt kun je dus inderdaad al op dat niveau zitten.
Even gecheckt op de vacaturebank: http://www.nationalevacat(...)uchtverkeersleider-/
Daarom staat er ook dat je dat pas krijgt als je helemaal klaar bent met je opleiding (duur: ongeveer 4 tot 5 jaar) en volledig bevoegd bent. Daarna groeit het echt nog wel door. Zelfs op de website die surferboy al even aanhaalde kun je gewoon die bedragen terug vinden. 75K is dus ongeveer het startsalaris als je alles gehaald hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Sartana09 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het salaris wel afhankelijk van een flink aantal factoren die niet genoemd worden in zo'n vacature. Er wordt meestal een salaris INDICATIE afgegeven. Vaak is dat ook meteen al het maximaal haalbare salaris voor die functie na doorgoei.
Meteen 75K gaan verdienen als je binnenkomt als groentje is natuurlijk never nooit het geval...
Jeetje ja... Bijna de balkenende norm.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Matthijs- het volgende:
Heeeerlijk salaris als student. Valt me alleen wel behoorlijk tegen dat je vervolgens blijft steken op 'slechts' 120k (dit baseer ik op de vacature van hierboven).
als je het woord "makkelijk" schrapt dan heb je een punt.......maar trust me, 90% in het bedrijfsleven haalt de 120k p/j never niet nooit in hun levenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Matthijs- het volgende:
Nja, als je zo hoog begint verwacht je toch ook een redelijk eindsalaris. 120k kan je in het bedrijfsleven makkelijk ruim overstijgen, ook al begin je wellicht iets lager.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Matthijs- het volgende:
Nja, als je zo hoog begint verwacht je toch ook een redelijk eindsalaris. 120k kan je in het bedrijfsleven makkelijk ruim overstijgen, ook al begin je wellicht iets lager.
Studeer nog even verder en ondervind het dan zelf. Als het je lukt denk ik dat dat meer komt door inflatie...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Matthijs- het volgende:
Misschien niet in Nederland nee, maar ik denk dat Matthijs dan ook een baan gaat proberen in het buitenlandquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:15 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
als je het woord "makkelijk" schrapt dan heb je een punt.......maar trust me, 90% in het bedrijfsleven haalt de 120k p/j never niet nooit in hun leven
Bwhahahaquote:75K Is het startsalaris voor een volledig bevoegd verkeersleider, dus voor mij over een klein jaartje waarschijnlijk.
Maar dan gelooft ook niemand op Fok je...quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien niet in Nederland nee, maar ik denk dat Matthijs dan ook een baan gaat proberen in het buitenland. Al weet ik dat natuurlijk niet zeker.
Valt me wel op dat hier vrij heftig wordt gereageerd op het behalen van hoge lonen direct na je studententijd. Zelfs ten tijde van je stage bij een i-bank loop je al boven gemiddeld te verdienen, en dan ben je nog niet eens afgestudeerd.
Ik wil slechts je verwachtingen managenquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:35 schreef Surferboy het volgende:
Nogmaals het zal me echt jeuken of je het gelooft of niet, kijk de site na zou ik zeggen. www.luchtverkeersleider.nl
Hahaha, bedankt maar dat is echt niet nodigquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:48 schreef Sartana09 het volgende:
[..]
Ik wil slechts je verwachtingen managen
Op onze site (en met ons op die van vele sites van andere grote organisaties) worden ook salarissen afgegeven, wil niet zeggen dat je dat ook (meteen) gaat verdienen. Het is om interesse te wekken. Nogmaals, dat zijn de maximaal haalbare salarissen bijvoorbeeld binnen een bepaalde schaal die bij een bepaalde functie horen maar altijd afhankelijk van vele factoren welk bedrag je uiteindelijk haalt.
Ik zou het dus even zwart op wit vragen.
Begrijp ik dus goed dat je daar 75K kunt verdienen met alleen havo, goede ogen en GBV?
GBV is volgens mij niet voldoende. Een luchtverkeersleider dient in staat te zijn veel dingen tegelijk te onthouden en ook in staat te zijn om snel veel details op te pikken. Dat is ook de reden dat er zoveel mensen uitvallen tijdens de voorselectie en tijdens de opleiding zelf.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:48 schreef Sartana09 het volgende:
GBV?
Dit dus. Je post een hoger salaris dan gemiddeld en direct gelooft niemand je..quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar dan gelooft ook niemand op Fok je...
Ach, ook wel begrijpelijk. Uiteindelijk ligt het gemiddelde salaris in dit topic ook wel iets hoger dan het landelijk gemiddelde. Daar zijn voldoende redenen voor aan te wijzen, maar meeste mensen geloven natuurlijk liever dat de hogere inkomens een stukje dromerij zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:38 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Dit dus. Je post een hoger salaris dan gemiddeld en direct gelooft niemand je..
Ach ik geloof heus wel van een aantal dat die heel wat meer verdienen dan anderen. Dat merk je ook aan de manier van reageren in andere topics en de hele houding.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, ook wel begrijpelijk. Uiteindelijk ligt het gemiddelde salaris in dit topic ook wel iets hoger dan het landelijk gemiddelde. Daar zijn voldoende redenen voor aan te wijzen, maar meeste mensen geloven natuurlijk liever dat de hogere inkomens een stukje dromerij zijn.
Zoals hij zelf ook al onderschreef, denk ik dat iedereen hem iets te letterlijk leest. Ik las eerder dat hij juist bedoelde dat bedragen nog veel hoger kunnen liggen, niet dat het makkelijk haalbaar zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:13 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach ik geloof heus wel van een aantal dat die heel wat meer verdienen dan anderen. Dat merk je ook aan de manier van reageren in andere topics en de hele houding.
Wat mij meer steekt is dat 19 jarige Matthijs- een wat naief beeld heeft op zijn toekomst. Lees maar even terug. Het lijkt alsof hij er vanuit gaat dat het vanzelfsprekend is dat je in het bedrijfsleven makkelijk meer dan 120.000 euro kan verdienen. En zowel jij en ik weten dat het niet ongebruikelijk is maar dat het zeker niet makkelijk is en nou ook weer niet zo heel algemeen gebruikelijk.
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:44 schreef MarkyB het volgende:
11 : Goodies: 3 minuten loop afstand van huis
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later benquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!
Nou in mijn geval klopt dat wel aardig hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:53 schreef draaijer het volgende:
Nou begrijp ik waarom er zoveel linkse fokker op fok zitten.
Volgens mij heeft dat weinig met links zijn te maken, maar goed. Verder vind ik het links gehalte altijd nog wel meevallen hoor. Dit soort reacties krijg je ook van rechts, zit gewoon ingebakken in de Nederlander zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.
Zo wil ik hetzelf iig wel inplannen. In de begin jaren zoveel mogelijk uren maken zodat je niet tot je 65 / 66 / 67 / 70e? hoeft te werken en je op die manier ook niet echt hoeft af te gaan op je pensioen.
Ik merk wel dat je het niet als doel stelt maar meer zoiets hebt van, als het komt, dan komt het en ik ben nu ook gelukkig!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.
Wel lijkt het me heerlijk als je de keuze hebt om te doen wat je wilt. Doorwerken of stoppen
HBO Rechtenquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sorry grootheid! Ik mag me straks bachelor of law noemen
Dat is bij mij ook het voornaamste. Goed verdienen is natuurlijk super, maar het is niet alsof ik hier een heel gezin moet onderhouden. Dus wat nu meer verdient wordt is voor eerder stoppen, wat meer luxe of data jaartje reizen ergens in de komende jarenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens niks tegen werken, werkklimaat of iets in die geest. Wel tegen miezerige salarissen of bizarre arbeidsomstandigheden en geest dodend werk.
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:27 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ook 2 opties: harder werken, of de laan uit
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekkerquote:
Dacht dat je als leraar stuk meer verdiende, startsalaris richting 2400quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Da's inderdaad behoorlijk. Heb zelf weinig zicht op de salarissen in asset management.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
Toch wel redelijk als docent!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan,
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwachtquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.
Of is dit het undergraduate/graduate verhaal van het Engelse onderwijssysteem, zal wel.
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwacht![]()
Ik vertelde hem dus dat als ik in zijn schoenen stond nog een master had gedaan en dan pas zou solliciteren, maar hij is het studeren beu en wil eerst een aantal jaar werken en dan eventueel een master gaan doen.
Het is een andere norm in de UK, daar ben je eerder de uitzondering als je die master direct gaat doen. Niet dat ik het daar mee eens ben, ik zou lekker door studeren!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.
Het startsalaris is prima. Daar hoor je beginnende leraren ook nooit over klagen. Na een paar jaar zien ze dat hun studievrienden inmiddels flinke salarissprongen hebben gemaakt, en dat is het moment dat veel mensen op zoek gaan naar een baan buiten het onderwijs. De eerste twee, drie jaar zit je helemaal niet slecht in vergelijking met andere starters.quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaatquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekker
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard isquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaathaha
nope, neighter do Iquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard is!
Maar geen slechte periode om opties te krijgen, als de beursen tenminste weer terugkomen.
Je zal de rest van mijn werkweek buiten in de regen moeten staan, ik maak er minimaal 50quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!
Gast, alsof het mij zal boeienquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet vaak met Engelssprekende mensen in aanraking komt tijdens je werk
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:00 schreef nelisb het volgende:
Aanmelden om bovenstaande te posten?? Bepaalde reden voor?
Wel een mooi salaris.
Nog een paar weken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Matthijs- het volgende:
Lekker salaris indeed. Drive_r wanneer kunnen we de bonus verwachten?
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?quote:
Al die drie. Natuurlijk krijgt de junior de kleinste bonus en de partner de grootste. Verder helpt het altijd als je afdeling het goed doet en gelukkig is dat makkelijk te meten. Daarnaast zul je ook een goede individuele bijdrage moeten hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later ben
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Vind ik niet, anders kom je helemaal niet meer buitenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
mweh, ik heb dat ook en wat gebeurt er: scheiding werk/privé vervaagd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
Niet echt beurshandelaar, meer corporate finance. Heb nooit zoveel kaas gegeten van de marktquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:41 schreef draaier89 het volgende:
[quote]Waarschijnlijk om het anoniem te houden.[/quote}
Jup.Salaris is leuk ja, maar heb nu wel even iets anders aan het hoofd. Alles lopend houden en overleven. Het zijn geen makkelijke tijden hè.
Drive_R, je bent toch een beurshandelaar? Hoeveel verdient dat nou eigenlijk echt? Dus met bonussen e.d?
Corporate finance is fusies en overnames, beursgangen, etc... Meer een adviseurs-rol, terwijl de andere kant van de bank zich bezig houdt met het handel op de beurs zelf. De bedragen die je noemt zijn niet abnormaal, dat komt vanzelf met de tijd en het werk dat je eventueel blijft doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
90-110k is niet mis. Volgens mij ben je nog niet zo oud toch? Geloof het ergens in een vorig Jaarsalaris-topic te hebben gezien.
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Wat is het verschil tussen corporate finance en beurshandelaar precies?
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Voornamelijk ja, ben eigen nog niemand zonder universitaire achtergrond tegen gekomen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:12 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijken
@ Drive-R
Wat voor mensen werken er allemaal in dat wereldje ? Alleen hoog opgeleide kerels met een Universiteit en Bachelor/Master op zak?
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:15 schreef draaier89 het volgende:
Ze zijn er echt hoor. Hoorde laatst ergens 'in de wandelgangen' om het zo maar even te noemen dat sommige 200k aan basis krijgen, en ja, hoe moeilijk is het dan om een procent of 500 te maken als je dag in dag uit met de beurs bezig bent?
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?
I know. Ik was cynisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
Ik las vandaag in de Sunday Times dat Goldman Sachs minimaal een half miljoen aan bonussen uitkeert aan duizenden verschillende medewerkers, louter in Londen. Barclays gaat ook los met zo'n 10 miljard aan 'vergoedingen' zelfs het door belastinggeld geredde RBS en Lloyds maken leuke bedragen over aan hun crème de la crème, ook al zijn het tegenwoordig de jure staatsbedrijven. Ach, ik heb er ook geen morele bezwaren tegen. De City of London voegt erg veel toe aan dat land. Je moet ze een beetje de ruimte geven denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
7 : Bruto maand salaris: 2500
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer![]()
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geenbeetje een dead end job dus...
Beetje marktconform ?
Dat was mijn reden inderdaadquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.
Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Hahaha, bedankt maar dat is echt niet nodigIk werk een tijdje bij LVNL en kan beamen dat de salarisschaal overeenkomt met wat er op de site wordt gezegd, dus bij het behalen van je 3e rating (Afhankelijk van de afdeling tussen 3 en 5 jaar) zit het salaris op ca. 75k.
Havo met wiskunde, gewoon gezond zijn (Ogen volgens mij tussen -5 en +5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) en aanleg hebben. Weet niet wat GBV is?![]()
Slagingpercentage is niet hoog, van mijn klas (daarin zaten dus allemaal mensen die de complete selectie gehaald hadden) zijn er van de 14 die begonnen nog 2 over.
Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...
http://www.telegraaf.nl
Da's op zich waar, maar salarisstijgingen kun je wel vergeten als de overheid echt in grijpt en dan gaat inflatie toch in je salaris vreten over tijd. Ik ben geen voorstander ofzo, begrijp me niet verkeerd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.
Zolang je zulke salarissen bij ander civiele luchtverkeersleidingsinstantie's (scrabble anyone?) in Europa ook kunt ontvangen lijkt me er nog niet zo heel veel aan de hand.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:
En ach, politici zijn nooit van de feiten, dat kun je niet anders verwachten. De bedragen zijn natuurlijk ook wel bijzonder hoog en lijken zich ook niet echt te rechtvaardigen volgens mij, dus zie dit dan als een soort van marktwerking?
Goed, ik bedoel meer qua inhoud. Het werk is heus niet simpel, maar het is ook geen rocket-science. Het is net als met tandartsen, door het eigen aanbod (lees: opleiding) te laten beheren door de LVNL creeren ze een valse marktwerking. De LVNL zou immers ook de opleiding kunnen vergroten en de komende jaren gewoon 3 keer zoveel mensen kunnen opleiden. Raad eens wat er dan met de salarissen gebeurt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:45 schreef Surferboy het volgende:
Niet te rechtvaardigen? In de meeste omringende landen verdienen verkeersleiders meer dan bij LVNL. (Laat staan het verschil in belastingafdracht!) Dus denk dat gezien het huidige tekort en de komende pensioengolf LVNL het zich absoluut niet kan permiteren om verkeersleiders naar het buitenland te zien vertrekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spijt me als ik je ergens een keer op je pik ben gaan staan, maar iets minder mag ook welquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:51 schreef Surferboy het volgende:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!![]()
Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef Drive-r het volgende:
PS: Bedenk het zelf. Wie maakt de eerste selectie? Wie maakt de 2e selectie? En is dat toevallig de instantie die er de meeste baat bij heeft om de aanwas laag te houden? Bingo.
Ik reageerde op je comments in je spoiler, dus wat zeur je nouquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.
Maar het gaat me om het feit dat je denkt dat het aantal leerlingen bewust laag wordt gehouden, denk je dat er daarom miljoenen worden geïnvesteerd in de wervingscampagne? Van die 2100 aanmeldingen hebben ze moeite om 36 man/vrouw te vinden met het beoogde niveau.
Dat niveau hebben ze zeker nodig, aangezien van die 36 er tussen de helft en 2/3 nog afvalt in de opleiding. Dit heeft absoluut niks te maken met de eigen aanwas zo klein mogelijk houden, dat vind ik persoonlijk een grove belediging aan het adres van de instructeurs die elk hun uiterste best doen om mensen 'los' te krijgen. Maar in een boel gevallen zit dit er gewoon niet in. Zoals je zei is het geen rocketscience (qua theorie) maar er zijn er maar weinig die het (praktische) kunstje onder de knie krijgen. Vandaar dat ze ook in het buitenland tekorten hebben....en ze in het buitenland (en ook bij de Lvnl) proberen om ervaren krachten aan te nemen om dit tekort te verkleinen.
Daarnaast zou de Balkenende norm pas ingaan vanaf nieuw aangenomen klassen, en zitten wij nog steeds met een tekort. Zo'n tekort dat mensen vrije dagen in moesten leveren om het rooster kloppend te maken. Dus ik zou echt niet weten waarom ze willens en wetens het aantal succesvolle leerlingen laag houden.
Maargoed, misschien moet je eens een rondleiding met sim-oefening vragen aan je oom.....kun je eens kijken wat voor kunstje het is.
Lijkt me een goed idee...quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
Luchtverkeersleider deel 5quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
In euros uitbetaald dus?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:20 schreef Schuifpui het volgende:
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Engineer
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 0
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 2680
8 : Netto maand salaris: ¤ 1900
9 : Overuren betaald: Mag geen overuren werken
10 : Werkervaring: geen
11 : Goodies: 380 euro per maand voor huisvesting, 18 studiepunten, want stage![]()
12: Opleiding: WO, Lucht- en ruimtevaarttechniek
Plus zit in de VS en met een vast salaris in euro's en een als maar dalende dollar is dat helemaal top.
Yep.quote:
Vette mazzelquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:22 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Yep.
Vooraf afgesproken bedrag in dollars, bij tekenen van contract is de koers vastgesteld op 0.77 dat verandert niet, inmiddels is de koers 0.67, bijna 15% stijging als ik m'n salaris nu naar dollars omreken.![]()
Ben met Msc bezig, Bsc heb ik afgelopen zomer gehaald. In de Bachelor LR zit geen stage, alleen in de Master, minimaal 3 maanden, mijn stage duurt 5 maanden. Zou eigenlijk wel langer mogen zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef Bananenman het volgende:
Ben je nog met je BSc L&R bezig of al met een masteropleiding? Want je moet volgens mij op de TUD wel stage lopen bij bacheloropleidingen maar dat is dan vaak een korte stage bij een klein bedrijfje (dacht ik), en jij hebt wel een vrij serieuze te pakken. Wel heel gaaf iig!
EPIC FAILquote:Op zondag 1 november 2009 12:56 schreef Eijsselstein het volgende:
1: Bedrijfstak: Accountancy
2: Functie: Senior Manager, RA
3: Leeftijd: 34
4: Aantal uren per week: Tegen de 50-55 uur.
5: Aantal vakantiedagen: 30
6: 13e maand: Ja
7: Bruto maandsalaris: 11500
8: Netto maandsalaris: Rond de 6000, inclusief onkosten.
9: Overuren betaald: JA
10: Werkervaring: 8 Jaar
11: Goodies : Studies/cursussen worden vergoed. Kilometervergoeding. Aantal privé kilometers. Gsm/laptop. Lease auto. Bonus
12: Opleiding: WO - Post Master RA
Had ik nou maar beter mijn best gedaan op school...quote:Op zondag 1 november 2009 12:56 schreef Eijsselstein het volgende:
1: Bedrijfstak: Accountancy
2: Functie: Senior Manager, RA
3: Leeftijd: 34
4: Aantal uren per week: Tegen de 50-55 uur.
6: 13e maand: Ja
7: Bruto maandsalaris: 11500
8: Netto maandsalaris: Rond de 6000, inclusief onkosten.
9: Overuren betaald: JA
10: Werkervaring: 8 Jaar
11: Goodies : Studies/cursussen worden vergoed. Kilometervergoeding. Aantal privé kilometers. Gsm/laptop. Lease auto. Bonus
12: Opleiding: WO - Post Master RA
Laat jouw 12 punten even zien anders?quote:Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef testje318 het volgende:
[..]
EPIC FAIL
Dit is dus zo'n typisch voorbeeld van iemand die maar wat uit zn duim zuigt... Waarom zou je in godsnaam (op 2 manieren) kilometers uitbetaald krijgen als je al een lease-auto hebt?
Bij dit soort salarissen komt wel meer kijken dan enkel de juiste diploma´s.quote:Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Had ik nou maar beter mijn best gedaan op school...
Wil je dat ik ook zo'n dingen uit mn duim ga zuigen net als Eijsselstein? Nou dan vul het zelf maar in, salaris van 80k per maand op mn 15e en 6 autos van de zaak, ohja en alle kilometers worden ook nog eens driemaal vergoedquote:Op zondag 1 november 2009 13:57 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Laat jouw 12 punten even zien anders?
Idd en dat zijn overuren betaald worden is bullshit vanaf een bepaald salaris binnen het bedrijfsleven worden overuren niet uitbetaald omdat het gewoon al zogenaamd ingecalculeerd is in je hoge salaris.quote:Op zondag 1 november 2009 15:06 schreef testje318 het volgende:
[..]
Wil je dat ik ook zo'n dingen uit mn duim ga zuigen net als Eijsselstein? Nou dan vul het zelf maar in, salaris van 80k per maand op mn 15e en 6 autos van de zaak, ohja en alle kilometers worden ook nog eens driemaal vergoed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh really?
quote:Op zondag 1 november 2009 17:38 schreef Matthijs- het volgende:
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Dat dus. Die lui rekenen in ieder geval ook genoeg door...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
inderdaad. als je die tarieven ziet is zo'n salaris feitelijk nog een fooi.quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat dus. Die lui rekenen in ieder geval ook genoeg door...
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Het salaris zal best realistisch zijn, maar als je gaat vertellen dat je een lease-auto hebt en ook zakelijke kilometers en prive mag declareren dan daalt bij mij wel de geloofwaardigheid van het hele verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker boeiend. Wellicht kan die vergoeding krijgen voor dagen dat hij OV reist ofzo, en niet iedereen mag toch prive kilometers maken in de leasebak? Let op, ik heb er verder geen idee van, werk in het buitenland. Je kunt echt ook direct maar de conclusie trekken dat het een zak hooi is, maar dan spreekt eerder het groene monster van het verstand, volgens mij.quote:Op zondag 1 november 2009 18:18 schreef testje318 het volgende:
[..]
Het salaris zal best realistisch zijn, maar als je gaat vertellen dat je een lease-auto hebt en ook zakelijke kilometers en prive mag declareren dan daalt bij mij wel de geloofwaardigheid van het hele verhaal.
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Haalbaar is ja. Realistisch is nee. Er zijn wel meer factoren dan alleen het naampje senior manager. Het verhaaltje van Eijsselstein is pure onzin. Vind het nog steeds grappig dat er nog mensen zijn die zo in de accountancy geloven. Heb zelf 5 jaar in de sector gewerkt, en het klinkt mooier dan het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel... Lijkt me ook echt het enige leuke aan accountancy, een degelijk salaris. Maar goed, de kenners zullen wel weten dat het in het echt allemaal veel minder is.quote:Op zondag 1 november 2009 20:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Haalbaar is ja. Realistisch is nee. Er zijn wel meer factoren dan alleen het naampje senior manager. Het verhaaltje van Eijsselstein is pure onzin. Vind het nog steeds grappig dat er nog mensen zijn die zo in de accountancy geloven. Heb zelf 5 jaar in de sector gewerkt, en het klinkt mooier dan het is.
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Alleen het feit al dat iemand daarvoor helemaal speciaal een useraccount voor moest aanmaken. Als je dat salaris echt verdient, dan kom je daar gewoon voor uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Space-Chinees op 02-11-2009 17:42:17 ]
Wat jullie betalen heeft natuurlijk niets te maken met wat de werknemer als salaris ontvangt...quote:Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel...
Ja want jij kan het wetenquote:Op maandag 2 november 2009 17:33 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Alleen het feit al dat iemand daarvoor helemaal speciaal een useraccount voor moest aanmaken. Als je dat salaris echt verdient, dan kom je daar gewoon voor uit.
Waarom denk je dat ik uit de accountancy ben gestapt? Wat jullie, en wij nu ook, aan ze betalen gaan met name naar de vennoten/partners. Je zal je waarschijnlijk zelfs verbazen wat de (senior) managers verdienen bij de middelgrote kantoren. Die moeten het doen voor de helft van het genoemde.quote:Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel... Lijkt me ook echt het enige leuke aan accountancy, een degelijk salaris. Maar goed, de kenners zullen wel weten dat het in het echt allemaal veel minder is.
Ik denk dat ik het verdien model wel begrijp, zit zelf in banking en da's nog een tikkie schever.quote:Op maandag 2 november 2009 21:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik uit de accountancy ben gestapt? Wat jullie, en wij nu ook, aan ze betalen gaan met name naar de vennoten/partners. Je zal je waarschijnlijk zelfs verbazen wat de (senior) managers verdienen bij de middelgrote kantoren. Die moeten het doen voor de helft van het genoemde.
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.quote:Op maandag 22 december 2008 12:32 schreef Rbhp het volgende:
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Team leider
3 : Leeftijd: 27
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Ja, en bonus per kwartaal (gemiddeld tussen 5000-7500 netto)
7 : Bruto maand salaris: 3000
8 : Netto maand salaris: 2300
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies : Laptop, blackberry, telefoon, reiskosten vergoeding en business class vliegen
12: Opleiding: MSc in BA
Weinig, maar het betaal model werkt nog ongeveer hetzelfde. Ik weet dat de Big 4 in Londen geen overuren betalen, maar die kerels krijgen voldoende. Die 11.5k klinkt echt niet vreemd, maar iedereen doet altijd moeilijk over dat soort bedragen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:51 schreef Rbhp het volgende:
In banking heb je geen partnerships toch?
Anyway, volgens mijn info krijgen senior managers in de big 4 geen overuren uitbetaald. Misschien is dit toch per land anders, kan best. Maar 8 jaar en dan 11.5k per maand kan prima.
Dan ga je er in ieder geval qua salaris leuk op vooruit! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:46 schreef Rbhp het volgende:
Precies. Daarom is het ook zo'n taboe om over salaris te praten in Nederland. Waar ik zit weet iedereen van elkaar hoeveel men krijgt. Dat is dan natuurlijk weer het andere uiteinde.
[..]
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.
2 : Functie: Manager financial & commerce practice
6 : 13e maand: nee, en bonus per kwartaal (afhankelijk van teamprestaties)
7 : Bruto maand salaris: 4000
8 : Netto maand salaris: 3250
9 : Overuren betaald: Nee, werken in het weekend wordt gecompenseerd met extra vrije dagen
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Ja
prima loonsverhoging, klasse!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:46 schreef Rbhp het volgende:
Precies. Daarom is het ook zo'n taboe om over salaris te praten in Nederland. Waar ik zit weet iedereen van elkaar hoeveel men krijgt. Dat is dan natuurlijk weer het andere uiteinde.
[..]
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.
2 : Functie: Manager financial & commerce practice
6 : 13e maand: nee, en bonus per kwartaal (afhankelijk van teamprestaties)
7 : Bruto maand salaris: 4000
8 : Netto maand salaris: 3250
9 : Overuren betaald: Nee, werken in het weekend wordt gecompenseerd met extra vrije dagen
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Ja
Pff, 750 euro betaal ik al ruim terwijl ik bruto veel minder verdienquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Rbhp het volgende:
Thanks addie, nelisb.
Mijn belastbare inkomen is ong 3500 euro, daarover betaal ik 25% belasting over, met ong 130 euro aftrek, dus belasting is rond de 750 euro per maand. Ik zit in Shanghai, China. Bij 4500 bruto is het belasting % 30. Bij 11.5k zou je 8.1k overhouden.
Hoe waarderen werkgevers je Msc BA eigenlijk? En waar heb je deze voltooid?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Rbhp het volgende:
Thanks addie, nelisb.
Mijn belastbare inkomen is ong 3500 euro, daarover betaal ik 25% belasting over, met ong 130 euro aftrek, dus belasting is rond de 750 euro per maand. Ik zit in Shanghai, China. Bij 4500 bruto is het belasting % 30. Bij 11.5k zou je 8.1k overhouden.
Praten kan natuurlijk iedereen. Maar wat ik wel een goede referentie vind is het jaarlijkse beloningsonderzoek van de Accountant. Ik heb de jaren dat ik in de accountancy hebt gewerkt, mijn salaris met het onderzoek vergeleken, salarissen van anderen en ook de reacties van anderen gehoord. Tot nu blijkt toch dat het onderzoek toch een vrij goed beeld geeft van de salarissen in de accountancy.quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:51 schreef Rbhp het volgende:
In banking heb je geen partnerships toch?
Anyway, volgens mijn info krijgen senior managers in de big 4 geen overuren uitbetaald. Misschien is dit toch per land anders, kan best. Maar 8 jaar en dan 11.5k per maand kan prima.
Vanwaar zo'n grote sprong in salaris? 7800 euro meer per jaar, dik 25%?quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:15 schreef Ryser1978 het volgende:
1: Bedrijfstak: Groothandel / Industrie
2: Functie: Office manager (duur woord voor: alles behalve verkoop buitendienst en productiewerk)
3: Leeftijd: 31
7: Bruto maandsalaris: 2467
8: Netto maandsalaris: 1844 (incl. 128 euro reiskostenvergoeding)
9: Overuren betaald: nee
11: Goodies : nvt
12: Opleiding: HBO niveau
13: Opmerkingen: Ik heb gisteren een salarisvoorstel van ¤ 3100 bruto neergelegd en daar wordt nu hard over nagedacht..
Salaris wel netjes met je leeftijd en opleiding.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:25 schreef VinnieJones het volgende:
Sinds kort ook weer aan de slag.
1 : Bedrijfstak: Automobiel handelaar
2 : Functie: Servicedesk medewerker ERP applicaties
3 : Leeftijd: 26
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: NEE
7 : Bruto maand salaris: 2380
8 : Netto maand salaris: ? (hoop rond 1700)
9 : Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 5 jaar
11: Goodies : not yet
12: Opleiding: MBO ICT 3+4
Nou kom ik erachter dat wanneer ik in dienst kom bij opdrachtgever, (nu via detachering) dat ik in schaal 6 met minimaal salaris 2600 euro kom + 13e maand (Zat op het Intranet rond te bladeren). Toch weer naaiwerk van detachering, maar ik ben vooralsnog tevreden. Over een half jaar kan ik eventueel al in dienst, maar waarschijnlijk wordt dat minimaal één jaar.
Gelijk doenquote:Op zaterdag 7 november 2009 08:15 schreef Ryser1978 het volgende:
1: Bedrijfstak: Groothandel / Industrie
2: Functie: Office manager (duur woord voor: alles behalve verkoop buitendienst en productiewerk)
3: Leeftijd: 31
7: Bruto maandsalaris: 2467
8: Netto maandsalaris: 1844 (incl. 128 euro reiskostenvergoeding)
9: Overuren betaald: nee
11: Goodies : nvt
12: Opleiding: HBO niveau
13: Opmerkingen: Ik heb gisteren een salarisvoorstel van ¤ 3100 bruto neergelegd en daar wordt nu hard over nagedacht..
Zoveel is 3100 toch niet, voor een HBO-er met 10 jaar ervaring?quote:
De stijging in deze tijd doel ik meer op.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:17 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Zoveel is 3100 toch niet, voor een HBO-er met 10 jaar ervaring?
Ja, ok, dat zal wel even schrikken zijn voor zijn werkgeverquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:35 schreef Renesite het volgende:
De stijging in deze tijd doel ik meer op.
Gefaseerd zou logischer zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:38 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ja, ok, dat zal wel even schrikken zijn voor zijn werkgever
Het is inderdaad een flike stap, maar voor HBO met 10 jaar ervaring is het wel realistisch. Daarbij komt nog dat we net een bedrijf hebben overgenomen en dat heeft ook aardig wat extra werk opgeleverd. Dat was de druppel om d'r eens goed over na te denken en dat heb ik de afgelopen jaren dus niet genoeg gedaan. Het feit dat ik het in deze tijd doe is voor mijn werkgever alleen maar een extra signaal dat ik het echt meen en realistisch vindt. Hij weet dat ik geen graaier ben en niet over één nacht ijs ga, dus er wordt wel serieus naar gekeken. Ik heb niet de illusie dat ik het krijg, maar nu is er wel ruimte om te onderhandelenquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
De stijging in deze tijd doel ik meer op.
Mjaaa, dat wel, hoog inzetten en hopen op een net tegenbodquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:40 schreef Ryser1978 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een flike stap, maar voor HBO met 10 jaar ervaring is het wel realistisch. Daarbij komt nog dat we net een bedrijf hebben overgenomen en dat heeft ook aardig wat extra werk opgeleverd. Dat was de druppel om d'r eens goed over na te denken en dat heb ik de afgelopen jaren dus niet genoeg gedaan. Het feit dat ik het in deze tijd doe is voor mijn werkgever alleen maar een extra signaal dat ik het echt meen en realistisch vindt. Hij weet dat ik geen graaier ben en niet over één nacht ijs ga, dus er wordt wel serieus naar gekeken. Ik heb niet de illusie dat ik het krijg, maar nu is er wel ruimte om te onderhandelen
En dan doen we dat trucje volgend jaar (als het hopelijk weer wat beter gaat) nog een keer dunnetjes overquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mjaaa, dat wel, hoog inzetten en hopen op een net tegenbod
Ik vind het maar barweinig, 10 jaar werkevering, hbo en maar 3100 p/m. Ik heb na 1 jaar werkervaring al 2929 p/m maar ben wel acadeem. Net 20% verhoging gekregen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:43 schreef Ryser1978 het volgende:
[..]
En dan doen we dat trucje volgend jaar (als het hopelijk weer wat beter gaat) nog een keer dunnetjes over
Gelijk heb je! Ik heb hetzelfde gedaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:43 schreef Ryser1978 het volgende:
[..]
En dan doen we dat trucje volgend jaar (als het hopelijk weer wat beter gaat) nog een keer dunnetjes over
Doe je netjes Drive-r. Met een bonus erbij zou je denk ik al op iets van 7k netto per maand zitten? (even over 12 maanden gemiddeld dan)quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:06 schreef Drive-r het volgende:
Tijdje terug weer de update gehad voor 2010, kon mijn oude post helaas niet meer vinden. Basis salaris met zo'n 15% omhoog, wat wel lekker is met de zwakke pond momenteel.
Bedrijfstak: Finance (Londen)
Functie: Analist
Leeftijd: ~30 jaar
Aantal uren per week: gemiddeld 50-60
Aantal vakantiedagen: 25
13e maand: Nee, wel jaarlijkse bonus
Bruto maand (basis) salaris: £6,400
Netto maand (basis) salaris: £4,500 (schatting)
Overuren betaald: Nee
Werkervaring: 4 jaar
Goodies: Blackberry, mobiel, laptop, fitness en taxi's op kosten van de baas
Opleiding: Werktuigbouwkunde
1 : Bedrijfstak: Investment Bankingquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:36 schreef veekeend het volgende:
1 : Bedrijfstak: Investment Banking
2 : Functie: Trainee/Analyst
4 : Aantal uren per week: 40 (op papier, praktijk structureel dubbel)
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3800
8 : Netto maand salaris: 2400/2500
9: Overuren betaald: Nee, inherent aan functie
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies : Blackberry, 1e klas OV (na 1 jaar ook auto), goede bonusmogelijkheden ziektenkosten betaald, fitnessabbo, hoop dingen op het werk nog, etc..
12: Opleiding: Universiteit, straks CFA
Goed verdienen dus, maar moet dan ook hard werken
Ben je aan het vissen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:44 schreef veekeend het volgende:
[..]
Doe je netjes Drive-r. Met een bonus erbij zou je denk ik al op iets van 7k netto per maand zitten? (even over 12 maanden gemiddeld dan)
Haha, wel ja kon het toch proberenquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ben je aan het vissen?![]()
Nee, krijg wel meer dan 50% bonus
Hm, moet ik toch eens minder gaan posten...quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:52 schreef veekeend het volgende:
[..]
Haha, wel ja kon het toch proberenGezien je eerdere postings denk ik wel een vermoeden te hebben waar je voorheen werkte en wat je nu doet, dus op basis daarvan maakte ik een ruwe schatting
Ik ben benieuwd aan wat voor percentages ze hier denken te kunnen gaan geven, dat wordt zeer binnenkort bekend.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat een stel enorme patsers zitten er in dit topic. De meeste mensen zouden een moord doen voor jullie salaris. Voelen jullie je nou echt zoveel beter over jezelf door hier je hoge salaris te posten?
Hm, nee. Ik zeg toch nergens dat het normaal is, of dat mensen er geen moord voor doen? Ik vind mijn salaris net zo idioot als elk ander, zeker als ik kijk hoe hard vrienden werken voor heel andere bedragen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat een stel enorme patsers zitten er in dit topic. De meeste mensen zouden een moord doen voor jullie salaris. Voelen jullie je nou echt zoveel beter over jezelf door hier je hoge salaris te posten?
Dude, daar is het hele topic toch voor bedoeld. SJeeez sommige mensen zijn ook niksgunners he.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Typisch links lariekoek, je bent graaier zodra je goed verdient.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:58 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Dude, daar is het hele topic toch voor bedoeld. SJeeez sommige mensen zijn ook niksgunners he.
Ik voel me niet beter door, door het te posten. Ik besef ook dat het zeer hoog is voor iemand van mijn leeftijd, en dat er diverse sectoren zijn, waarin mensen hard(er) werken en minder salaris krijgen (gezondheidszorg, om maar wat te noemen). Ik geef gewoon aan waar dit topic voor is bedoeld, en dat is het plaatsen van je salaris.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik werk ook 32 uur met het oog op studie op de vrijdag (uitgesteld van september naar februari ivm ziekte)quote:Op woensdag 11 november 2009 16:11 schreef Lucy_Lucky het volgende:
Typisch hollands, direct roepen dat het patsen is als men iets meer verdient dan de ander..![]()
Verder zie ik om me heen steeds meer jonge mensen een werkweek van 32 uur maken. Ik begrijp dat niet helemaal. Okay je hoeft niet perse 50+ uren te maken maar 32 uur p.w. werken kan je ook nog op je 60ste..
Ik heb het niet over mensen die ernaast nog studeren of wegens ziekte niet meer kunnen. Ik heb het over jonge gezonde mensen! Als ik vraag waarom ze maar 32 uur werken dan geven als antwoord dat het anders te veel/zwaar wordt. En ze zijn zo moe aan het einde van de week. Om te huilen!!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:21 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik werk ook 32 uur met het oog op studie op de vrijdag (uitgesteld van september naar februari ivm ziekte)
Precies! Eerlijk gezegd zie ik hier niemand echt patsen met een 'echte' patser salaris. Iemand die 60-80 uur per week werkt en daarbij 5k per maand krijgt is echt niet zo bijzonder. Je bent pas een patser als je dit kan krijgen voor 40 uur per weekquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Patsers? Kom op zeg man. Omdat je dus meer verdiend dan een ander ben je dus gegarandeerd een patser?
Jij denkt zeker dat ze een 8 tot 4/5 baan hebben, 4 dagen in de week? En geen reet uitvoeren ..
meldt zichquote:Op woensdag 11 november 2009 21:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Precies! Eerlijk gezegd zie ik hier niemand echt patsen met een 'echte' patser salaris. Iemand die 60-80 uur per week werkt en daarbij 5k per maand krijgt is echt niet zo bijzonder. Je bent pas een patser als je dit kan krijgen voor 40 uur per week
Oe! Patser!quote:
Pas maar op dat het boze oog van fok niet op je valt...quote:
alles is te koop...quote:Op woensdag 11 november 2009 22:11 schreef BeamofLight het volgende:
als het ook een lekker wijf is...
Tell me about itquote:Op woensdag 11 november 2009 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Pas maar op dat het boze oog van fok niet op je valt...
Is wel een leuk doel om naartoe te werkenquote:Op donderdag 12 november 2009 02:43 schreef Rbhp het volgende:
Het is altijd moeilijk om anderen iets te gunnen, maar mensen zoals Drive-r moeten heel hard werken, de druk is echt wel anders dan een eenvoudig kantoorbaantje als office manager.
Ook ik kan mijn jaarsalaris verdubbelen, maar als me dat lukt dan heb ik dat ook echt verdiend met hard werken en knaken binnengehaald voor mijn werkgever (die verdienen nog meer!).
Ach, met die long liquid lunches in the City valt dat nog wel mee.quote:Op donderdag 12 november 2009 02:43 schreef Rbhp het volgende:
Het is altijd moeilijk om anderen iets te gunnen, maar mensen zoals Drive-r moeten heel hard werken, de druk is echt wel anders dan een eenvoudig kantoorbaantje als office manager.
Daar ben ik nooit echt mee begonnen. Ik moet zeggen dat ik kan drinken als een ketter, maar na 2 pints wordt de PC gewoon steeds minder je vriend... Dus of ik kan de rest van de dag drinken, of ik drink niet met de lunch...quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, met die long liquid lunches in the City valt dat nog wel mee.
Veel mensen vinden vier dagen werken meer dan genoeg omdat ze naast aan hun werk ook hechten aan andere dingen (hun kinderen bijvoorbeeld, of de zorg voor hun ouwe pa, of vrijwilligerswerk, of kunst, of studie, of mooie boeken lezen, of sport, of muziek maken). Daarbij beseffen ze dat niet iedereen het geluk heeft om 60 te worden. Omdat ze niet zo hechten aan luxe, kunnen ze met vier dagen prima rondkomen zonder subsidies of andere toestanden, ze mopperen niet over hun salaris of over dat van een ander, maar zijn prima tevreden en gelukkig met de keuze die ze hebben gemaakt. RAAR HE!!!!!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:11 schreef Lucy_Lucky het volgende:
Verder zie ik om me heen steeds meer jonge mensen een werkweek van 32 uur maken. Ik begrijp dat niet helemaal. Okay je hoeft niet perse 50+ uren te maken maar 32 uur p.w. werken kan je ook nog op je 60ste..
Ja maar die grote auto van de buurman danquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:54 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Veel mensen vinden vier dagen werken meer dan genoeg omdat ze naast aan hun werk ook hechten aan andere dingen (hun kinderen bijvoorbeeld, of de zorg voor hun ouwe pa, of vrijwilligerswerk, of kunst, of studie, of mooie boeken lezen, of sport, of muziek maken). Daarbij beseffen ze dat niet iedereen het geluk heeft om 60 te worden. Omdat ze niet zo hechten aan luxe, kunnen ze met vier dagen prima rondkomen zonder subsidies of andere toestanden, ze mopperen niet over hun salaris of over dat van een ander, maar zijn prima tevreden en gelukkig met de keuze die ze hebben gemaakt. RAAR HE!!!!!
Klopt. Heel veel van mijn leeftijdsgenoten (ik ben 24) vinden het raar dat ik 40+ uur werk. Iedereen zegt: 'zoveel!!'quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:54 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Veel mensen vinden vier dagen werken meer dan genoeg omdat ze naast aan hun werk ook hechten aan andere dingen (hun kinderen bijvoorbeeld, of de zorg voor hun ouwe pa, of vrijwilligerswerk, of kunst, of studie, of mooie boeken lezen, of sport, of muziek maken). Daarbij beseffen ze dat niet iedereen het geluk heeft om 60 te worden. Omdat ze niet zo hechten aan luxe, kunnen ze met vier dagen prima rondkomen zonder subsidies of andere toestanden, ze mopperen niet over hun salaris of over dat van een ander, maar zijn prima tevreden en gelukkig met de keuze die ze hebben gemaakt. RAAR HE!!!!!
Maar mag ik dan gewoon minder dan 40 uur werken omdat ik zoveel andere leuke dingen kan doen dan werken?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[Maar ik vind het gewoon leuk! 32 uur kan later nog wel. MAG IK????
Tuurlijk! Als jij dat kan en wil, waarom niet?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:45 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Maar mag ik dan gewoon minder dan 40 uur werken omdat ik zoveel andere leuke dingen kan doen dan werken?
Dat is natuurlijk al helemaal mooi, maar zit je qua salaris niet erg laag?quote:Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef Sl33pw4lk3r het volgende:
Gek genoeg zou ik dit werk ook willen doen als ik er niet voor betaald kreeg
Hij heeft 45 vakantiedagen en werkt waarschijnlijk nauwelijks over dan is een salaris richting 2800 vrij goedquote:Op zondag 15 november 2009 21:34 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk al helemaal mooi, maar zit je qua salaris niet erg laag?
6 jaar werkervaring, een universitaire opleiding en 2800 euro per maand?
Ik had het misschien iets meer moeten specificeren. Het is een overheidsdienst (nu met die griep veel op tv). Daarnaast is er ook niet veel overwerk al zijn er piekmomenten waarbij iedereen moet bijspringen, dus veel vrije tijd (is ook wat waard).quote:Op zondag 15 november 2009 21:34 schreef Bartaz het volgende:
Dat is natuurlijk al helemaal mooi, maar zit je qua salaris niet erg laag?
6 jaar werkervaring, een universitaire opleiding en 2800 euro per maand?
Dat is toch het belangrijkste hequote:Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef Sl33pw4lk3r het volgende:
1 : Bedrijfstak: R&D pharma
2 : Functie: onderzoeker
3 : Leeftijd: 32
4 : Aantal uren per week: 40 (zeer variabel)
5 : Aantal vakantiedagen: 45 (inclusief ADV)
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2869
8 : Netto maand salaris: 1912
9 : Overuren betaald: ja, of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 6 jaar
11: Goodies : nee
12: Opleiding: Universiteit, al is er geen specifieke opleiding voor het werk wat ik doe, moet je in praktijk leren.
Gek genoeg zou ik dit werk ook willen doen als ik er niet voor betaald kreeg![]()
Is toch top, als je zoveel plezier hebt in je werkquote:Op maandag 16 november 2009 22:15 schreef testje318 het volgende:
[..]
Dat is toch het belangrijkste heZiet er uit als een zeer relaxed baantje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |