Zoals hij zelf ook al onderschreef, denk ik dat iedereen hem iets te letterlijk leest. Ik las eerder dat hij juist bedoelde dat bedragen nog veel hoger kunnen liggen, niet dat het makkelijk haalbaar zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:13 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach ik geloof heus wel van een aantal dat die heel wat meer verdienen dan anderen. Dat merk je ook aan de manier van reageren in andere topics en de hele houding.
Wat mij meer steekt is dat 19 jarige Matthijs- een wat naief beeld heeft op zijn toekomst. Lees maar even terug. Het lijkt alsof hij er vanuit gaat dat het vanzelfsprekend is dat je in het bedrijfsleven makkelijk meer dan 120.000 euro kan verdienen. En zowel jij en ik weten dat het niet ongebruikelijk is maar dat het zeker niet makkelijk is en nou ook weer niet zo heel algemeen gebruikelijk.
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:44 schreef MarkyB het volgende:
11 : Goodies: 3 minuten loop afstand van huis
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later benquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!
Nou in mijn geval klopt dat wel aardig hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:53 schreef draaijer het volgende:
Nou begrijp ik waarom er zoveel linkse fokker op fok zitten.
Volgens mij heeft dat weinig met links zijn te maken, maar goed. Verder vind ik het links gehalte altijd nog wel meevallen hoor. Dit soort reacties krijg je ook van rechts, zit gewoon ingebakken in de Nederlander zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.
Zo wil ik hetzelf iig wel inplannen. In de begin jaren zoveel mogelijk uren maken zodat je niet tot je 65 / 66 / 67 / 70e? hoeft te werken en je op die manier ook niet echt hoeft af te gaan op je pensioen.
Ik merk wel dat je het niet als doel stelt maar meer zoiets hebt van, als het komt, dan komt het en ik ben nu ook gelukkig!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.
Wel lijkt het me heerlijk als je de keuze hebt om te doen wat je wilt. Doorwerken of stoppen
HBO Rechtenquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sorry grootheid! Ik mag me straks bachelor of law noemen
Dat is bij mij ook het voornaamste. Goed verdienen is natuurlijk super, maar het is niet alsof ik hier een heel gezin moet onderhouden. Dus wat nu meer verdient wordt is voor eerder stoppen, wat meer luxe of data jaartje reizen ergens in de komende jarenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens niks tegen werken, werkklimaat of iets in die geest. Wel tegen miezerige salarissen of bizarre arbeidsomstandigheden en geest dodend werk.
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:27 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ook 2 opties: harder werken, of de laan uit
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekkerquote:
Dacht dat je als leraar stuk meer verdiende, startsalaris richting 2400quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Da's inderdaad behoorlijk. Heb zelf weinig zicht op de salarissen in asset management.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
Toch wel redelijk als docent!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan,
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwachtquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.
Of is dit het undergraduate/graduate verhaal van het Engelse onderwijssysteem, zal wel.
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwacht![]()
Ik vertelde hem dus dat als ik in zijn schoenen stond nog een master had gedaan en dan pas zou solliciteren, maar hij is het studeren beu en wil eerst een aantal jaar werken en dan eventueel een master gaan doen.
Het is een andere norm in de UK, daar ben je eerder de uitzondering als je die master direct gaat doen. Niet dat ik het daar mee eens ben, ik zou lekker door studeren!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.
Het startsalaris is prima. Daar hoor je beginnende leraren ook nooit over klagen. Na een paar jaar zien ze dat hun studievrienden inmiddels flinke salarissprongen hebben gemaakt, en dat is het moment dat veel mensen op zoek gaan naar een baan buiten het onderwijs. De eerste twee, drie jaar zit je helemaal niet slecht in vergelijking met andere starters.quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaatquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekker
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard isquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaathaha
nope, neighter do Iquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard is!
Maar geen slechte periode om opties te krijgen, als de beursen tenminste weer terugkomen.
Je zal de rest van mijn werkweek buiten in de regen moeten staan, ik maak er minimaal 50quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!
Gast, alsof het mij zal boeienquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet vaak met Engelssprekende mensen in aanraking komt tijdens je werk
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:00 schreef nelisb het volgende:
Aanmelden om bovenstaande te posten?? Bepaalde reden voor?
Wel een mooi salaris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |