Zoals hij zelf ook al onderschreef, denk ik dat iedereen hem iets te letterlijk leest. Ik las eerder dat hij juist bedoelde dat bedragen nog veel hoger kunnen liggen, niet dat het makkelijk haalbaar zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:13 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach ik geloof heus wel van een aantal dat die heel wat meer verdienen dan anderen. Dat merk je ook aan de manier van reageren in andere topics en de hele houding.
Wat mij meer steekt is dat 19 jarige Matthijs- een wat naief beeld heeft op zijn toekomst. Lees maar even terug. Het lijkt alsof hij er vanuit gaat dat het vanzelfsprekend is dat je in het bedrijfsleven makkelijk meer dan 120.000 euro kan verdienen. En zowel jij en ik weten dat het niet ongebruikelijk is maar dat het zeker niet makkelijk is en nou ook weer niet zo heel algemeen gebruikelijk.
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:44 schreef MarkyB het volgende:
11 : Goodies: 3 minuten loop afstand van huis
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later benquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik persoonlijk nou een goodie om te vermelden. Hoe relaxed is dat!
Nou in mijn geval klopt dat wel aardig hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:53 schreef draaijer het volgende:
Nou begrijp ik waarom er zoveel linkse fokker op fok zitten.
Volgens mij heeft dat weinig met links zijn te maken, maar goed. Verder vind ik het links gehalte altijd nog wel meevallen hoor. Dit soort reacties krijg je ook van rechts, zit gewoon ingebakken in de Nederlander zelf.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef Renesite het volgende:
[..]
Omdat ze max. 40 uur werken en vrijheid hen lief is?
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vrijheid is mij ook lief.. Maar dan wil ik wel kunnen doen wat ik of wij willen.
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar je kunt ook zeggen dat je het nu wat 'slimmer' aanpakt dan anderen. Weet niet of het fair is omdat te zeggen, maar omdat je NU meer werkt, kun je straks eerder stoppen en heb je dus meer vrije tijd.
Zo wil ik hetzelf iig wel inplannen. In de begin jaren zoveel mogelijk uren maken zodat je niet tot je 65 / 66 / 67 / 70e? hoeft te werken en je op die manier ook niet echt hoeft af te gaan op je pensioen.
Ik merk wel dat je het niet als doel stelt maar meer zoiets hebt van, als het komt, dan komt het en ik ben nu ook gelukkig!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb nog geen idee wanneer ik wil stoppen. Vooralsnog vind ik werken echt super super super leuk. Dus uren maken voelt ook niet als uren maken.
Wel lijkt het me heerlijk als je de keuze hebt om te doen wat je wilt. Doorwerken of stoppen
HBO Rechtenquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sorry grootheid! Ik mag me straks bachelor of law noemen
Dat is bij mij ook het voornaamste. Goed verdienen is natuurlijk super, maar het is niet alsof ik hier een heel gezin moet onderhouden. Dus wat nu meer verdient wordt is voor eerder stoppen, wat meer luxe of data jaartje reizen ergens in de komende jarenquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb overigens niks tegen werken, werkklimaat of iets in die geest. Wel tegen miezerige salarissen of bizarre arbeidsomstandigheden en geest dodend werk.
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:27 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ook 2 opties: harder werken, of de laan uit
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekkerquote:
Dacht dat je als leraar stuk meer verdiende, startsalaris richting 2400quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Da's inderdaad behoorlijk. Heb zelf weinig zicht op de salarissen in asset management.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
Toch wel redelijk als docent!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:19 schreef Razztwizzle het volgende:
1 : Bedrijfstak: Voortgezet Onderwijs
2 : Functie: 1e-graads docent Engels met een mentorklas en twee onderbouwprojecten.
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 0,87 FTE, geef 25x45 minuten les.. ben dus vier dagen op school en op vrijdag de hele dag bezig met voorbereiden / nakijken, etc.
5 : Aantal vakantiedagen:veel.
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van 5,6%.
7 : Bruto maand salaris: 1943 euro
8 : Netto maand salaris: 1514 euro
9: Overuren betaald:! Nee
.
10 : Werkervaring: Dit is mijn tweede jaar voor de klas.
11 : Goodies : Paperclips.
12: Opleiding: WO Bachelor & Master Engelse Taal & Cultuur, 1-jarige 1e-graad lerarenopleiding.
Nu nog wel OK, maar de groei in salaris is er, nouja, niet dus. Maat het werk is leuk
.
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan,
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwachtquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:30 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met deze zinsnede? Dat hij louter bachelor is en dus beter een master had kunnen volgen. Of dat er een dubbele master van hem verwacht werd.
Of is dit het undergraduate/graduate verhaal van het Engelse onderwijssysteem, zal wel.
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat laatste, hij gaat nu aan het solliciteren als undergraduate voor een baan in de city als priv. banker. Als hij zou solliciteren als graduate, was z'n start salaris dusdanig hoger geweest. Iets wat ik zelf niet had verwacht![]()
Ik vertelde hem dus dat als ik in zijn schoenen stond nog een master had gedaan en dan pas zou solliciteren, maar hij is het studeren beu en wil eerst een aantal jaar werken en dan eventueel een master gaan doen.
Het is een andere norm in de UK, daar ben je eerder de uitzondering als je die master direct gaat doen. Niet dat ik het daar mee eens ben, ik zou lekker door studeren!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moraal van het verhaal: de (extra) kosten die het volgen van een graduate degree met zich meebrengen betalen zich bij het betreden van de arbeidsmarkt direct terug. Als ik jouw vriend was zou ik die master wel direct proberen te halen, kan me niet voorstellen dat je daar over vijf jaar nog zin in hebt.
Het startsalaris is prima. Daar hoor je beginnende leraren ook nooit over klagen. Na een paar jaar zien ze dat hun studievrienden inmiddels flinke salarissprongen hebben gemaakt, en dat is het moment dat veel mensen op zoek gaan naar een baan buiten het onderwijs. De eerste twee, drie jaar zit je helemaal niet slecht in vergelijking met andere starters.quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoorde overigens gister van een vriend, die is aan het solliciteren voor een baan als private banker bij Deutsche Bank en Credit Suisse. Verwacht vast salaris, ong. 30k pond. Had hij alleen een master nog na z'n studie gedaan, dan had hij een salaris van bijna 30% extra kunnen verdienen. Vind ik toch een behoorlijk verschil(!)
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaatquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedoel je dan 10k euro of 10k opties? Maakt ook niet zo enorm uit, bonussen zijn altijd lekker
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard isquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
10k opties en Nasdaq listed dus nu de belasting betalen en even wachten totdat de dollar sterker wordt en de aandelen koers door het dak gaathaha
nope, neighter do Iquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aha, dus dan weten we nog niet wat het waard is!
Maar geen slechte periode om opties te krijgen, als de beursen tenminste weer terugkomen.
Je zal de rest van mijn werkweek buiten in de regen moeten staan, ik maak er minimaal 50quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, maar Draaijer is een toegewijd persoon. Jij niet, want jij werkt maar 40 uur per week, lui persoon!!!
Gast, alsof het mij zal boeienquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet vaak met Engelssprekende mensen in aanraking komt tijdens je werk
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:00 schreef nelisb het volgende:
Aanmelden om bovenstaande te posten?? Bepaalde reden voor?
Wel een mooi salaris.
Nog een paar weken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Matthijs- het volgende:
Lekker salaris indeed. Drive_r wanneer kunnen we de bonus verwachten?
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?quote:
Al die drie. Natuurlijk krijgt de junior de kleinste bonus en de partner de grootste. Verder helpt het altijd als je afdeling het goed doet en gelukkig is dat makkelijk te meten. Daarnaast zul je ook een goede individuele bijdrage moeten hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later ben
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Vind ik niet, anders kom je helemaal niet meer buitenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
mweh, ik heb dat ook en wat gebeurt er: scheiding werk/privé vervaagd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
Niet echt beurshandelaar, meer corporate finance. Heb nooit zoveel kaas gegeten van de marktquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:41 schreef draaier89 het volgende:
[quote]Waarschijnlijk om het anoniem te houden.[/quote}
Jup.Salaris is leuk ja, maar heb nu wel even iets anders aan het hoofd. Alles lopend houden en overleven. Het zijn geen makkelijke tijden hè.
Drive_R, je bent toch een beurshandelaar? Hoeveel verdient dat nou eigenlijk echt? Dus met bonussen e.d?
Corporate finance is fusies en overnames, beursgangen, etc... Meer een adviseurs-rol, terwijl de andere kant van de bank zich bezig houdt met het handel op de beurs zelf. De bedragen die je noemt zijn niet abnormaal, dat komt vanzelf met de tijd en het werk dat je eventueel blijft doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
90-110k is niet mis. Volgens mij ben je nog niet zo oud toch? Geloof het ergens in een vorig Jaarsalaris-topic te hebben gezien.
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Wat is het verschil tussen corporate finance en beurshandelaar precies?
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Voornamelijk ja, ben eigen nog niemand zonder universitaire achtergrond tegen gekomen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:12 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijken
@ Drive-R
Wat voor mensen werken er allemaal in dat wereldje ? Alleen hoog opgeleide kerels met een Universiteit en Bachelor/Master op zak?
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:15 schreef draaier89 het volgende:
Ze zijn er echt hoor. Hoorde laatst ergens 'in de wandelgangen' om het zo maar even te noemen dat sommige 200k aan basis krijgen, en ja, hoe moeilijk is het dan om een procent of 500 te maken als je dag in dag uit met de beurs bezig bent?
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?
I know. Ik was cynisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
Ik las vandaag in de Sunday Times dat Goldman Sachs minimaal een half miljoen aan bonussen uitkeert aan duizenden verschillende medewerkers, louter in Londen. Barclays gaat ook los met zo'n 10 miljard aan 'vergoedingen' zelfs het door belastinggeld geredde RBS en Lloyds maken leuke bedragen over aan hun crème de la crème, ook al zijn het tegenwoordig de jure staatsbedrijven. Ach, ik heb er ook geen morele bezwaren tegen. De City of London voegt erg veel toe aan dat land. Je moet ze een beetje de ruimte geven denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2500
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer![]()
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geenbeetje een dead end job dus...
Beetje marktconform ?
Dat was mijn reden inderdaadquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.
Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Hahaha, bedankt maar dat is echt niet nodigIk werk een tijdje bij LVNL en kan beamen dat de salarisschaal overeenkomt met wat er op de site wordt gezegd, dus bij het behalen van je 3e rating (Afhankelijk van de afdeling tussen 3 en 5 jaar) zit het salaris op ca. 75k.
Havo met wiskunde, gewoon gezond zijn (Ogen volgens mij tussen -5 en +5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) en aanleg hebben. Weet niet wat GBV is?![]()
Slagingpercentage is niet hoog, van mijn klas (daarin zaten dus allemaal mensen die de complete selectie gehaald hadden) zijn er van de 14 die begonnen nog 2 over.
Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...
http://www.telegraaf.nl
Da's op zich waar, maar salarisstijgingen kun je wel vergeten als de overheid echt in grijpt en dan gaat inflatie toch in je salaris vreten over tijd. Ik ben geen voorstander ofzo, begrijp me niet verkeerd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.
Zolang je zulke salarissen bij ander civiele luchtverkeersleidingsinstantie's (scrabble anyone?) in Europa ook kunt ontvangen lijkt me er nog niet zo heel veel aan de hand.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:
En ach, politici zijn nooit van de feiten, dat kun je niet anders verwachten. De bedragen zijn natuurlijk ook wel bijzonder hoog en lijken zich ook niet echt te rechtvaardigen volgens mij, dus zie dit dan als een soort van marktwerking?
Goed, ik bedoel meer qua inhoud. Het werk is heus niet simpel, maar het is ook geen rocket-science. Het is net als met tandartsen, door het eigen aanbod (lees: opleiding) te laten beheren door de LVNL creeren ze een valse marktwerking. De LVNL zou immers ook de opleiding kunnen vergroten en de komende jaren gewoon 3 keer zoveel mensen kunnen opleiden. Raad eens wat er dan met de salarissen gebeurt?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:45 schreef Surferboy het volgende:
Niet te rechtvaardigen? In de meeste omringende landen verdienen verkeersleiders meer dan bij LVNL. (Laat staan het verschil in belastingafdracht!) Dus denk dat gezien het huidige tekort en de komende pensioengolf LVNL het zich absoluut niet kan permiteren om verkeersleiders naar het buitenland te zien vertrekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spijt me als ik je ergens een keer op je pik ben gaan staan, maar iets minder mag ook welquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:51 schreef Surferboy het volgende:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!![]()
Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef Drive-r het volgende:
PS: Bedenk het zelf. Wie maakt de eerste selectie? Wie maakt de 2e selectie? En is dat toevallig de instantie die er de meeste baat bij heeft om de aanwas laag te houden? Bingo.
Ik reageerde op je comments in je spoiler, dus wat zeur je nouquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.
Maar het gaat me om het feit dat je denkt dat het aantal leerlingen bewust laag wordt gehouden, denk je dat er daarom miljoenen worden geïnvesteerd in de wervingscampagne? Van die 2100 aanmeldingen hebben ze moeite om 36 man/vrouw te vinden met het beoogde niveau.
Dat niveau hebben ze zeker nodig, aangezien van die 36 er tussen de helft en 2/3 nog afvalt in de opleiding. Dit heeft absoluut niks te maken met de eigen aanwas zo klein mogelijk houden, dat vind ik persoonlijk een grove belediging aan het adres van de instructeurs die elk hun uiterste best doen om mensen 'los' te krijgen. Maar in een boel gevallen zit dit er gewoon niet in. Zoals je zei is het geen rocketscience (qua theorie) maar er zijn er maar weinig die het (praktische) kunstje onder de knie krijgen. Vandaar dat ze ook in het buitenland tekorten hebben....en ze in het buitenland (en ook bij de Lvnl) proberen om ervaren krachten aan te nemen om dit tekort te verkleinen.
Daarnaast zou de Balkenende norm pas ingaan vanaf nieuw aangenomen klassen, en zitten wij nog steeds met een tekort. Zo'n tekort dat mensen vrije dagen in moesten leveren om het rooster kloppend te maken. Dus ik zou echt niet weten waarom ze willens en wetens het aantal succesvolle leerlingen laag houden.
Maargoed, misschien moet je eens een rondleiding met sim-oefening vragen aan je oom.....kun je eens kijken wat voor kunstje het is.
Lijkt me een goed idee...quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
Luchtverkeersleider deel 5quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |