Nog een paar weken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:27 schreef Matthijs- het volgende:
Lekker salaris indeed. Drive_r wanneer kunnen we de bonus verwachten?
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?quote:
Al die drie. Natuurlijk krijgt de junior de kleinste bonus en de partner de grootste. Verder helpt het altijd als je afdeling het goed doet en gelukkig is dat makkelijk te meten. Daarnaast zul je ook een goede individuele bijdrage moeten hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe wordt zo'n bonus eigenlijk berekend? Op basis van individuele prestaties of wat de afdeling als geheel er van gemaakt heeft. Speelt ancienniteit een belangrijke rol?
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:56 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Heel erg relaxed, het ergste wat me kan overkomen is dat de brug open staat waardoor ik 5 minuten later ben
Verder klopt het gerucht, dat als je dichtbij je werk woont je altijd telaat komt, niet. Ik ben standaard 30 minuten eerder
Vind ik niet, anders kom je helemaal niet meer buitenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
mweh, ik heb dat ook en wat gebeurt er: scheiding werk/privé vervaagd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wat nog lekkerder is dan 5 minuten loopafstand van je werk?
Thuis werken!! Das pas heerlijk!
Met een internetabo betaald door je WG.
Niet echt beurshandelaar, meer corporate finance. Heb nooit zoveel kaas gegeten van de marktquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:41 schreef draaier89 het volgende:
[quote]Waarschijnlijk om het anoniem te houden.[/quote}
Jup.Salaris is leuk ja, maar heb nu wel even iets anders aan het hoofd. Alles lopend houden en overleven. Het zijn geen makkelijke tijden hè.
Drive_R, je bent toch een beurshandelaar? Hoeveel verdient dat nou eigenlijk echt? Dus met bonussen e.d?
Corporate finance is fusies en overnames, beursgangen, etc... Meer een adviseurs-rol, terwijl de andere kant van de bank zich bezig houdt met het handel op de beurs zelf. De bedragen die je noemt zijn niet abnormaal, dat komt vanzelf met de tijd en het werk dat je eventueel blijft doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
90-110k is niet mis. Volgens mij ben je nog niet zo oud toch? Geloof het ergens in een vorig Jaarsalaris-topic te hebben gezien.
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Wat is het verschil tussen corporate finance en beurshandelaar precies?
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:54 schreef draaier89 het volgende:
Heb gehoord dat de jongens in New York op Wall Street (wat een mini-straatje is dat trouwens hè) wel eens 1,5 mil netto vangen.
Voornamelijk ja, ben eigen nog niemand zonder universitaire achtergrond tegen gekomen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 03:12 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Jij moet minder naar films als Boiler room en Wall Street kijken
@ Drive-R
Wat voor mensen werken er allemaal in dat wereldje ? Alleen hoog opgeleide kerels met een Universiteit en Bachelor/Master op zak?
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:15 schreef draaier89 het volgende:
Ze zijn er echt hoor. Hoorde laatst ergens 'in de wandelgangen' om het zo maar even te noemen dat sommige 200k aan basis krijgen, en ja, hoe moeilijk is het dan om een procent of 500 te maken als je dag in dag uit met de beurs bezig bent?
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Goh, mijn kaak ligt op de vloer, zou dit dan de perverse bonuscultuur zijn waar iedereen heden ten dage over valt?
I know. Ik was cynisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
Ik las vandaag in de Sunday Times dat Goldman Sachs minimaal een half miljoen aan bonussen uitkeert aan duizenden verschillende medewerkers, louter in Londen. Barclays gaat ook los met zo'n 10 miljard aan 'vergoedingen' zelfs het door belastinggeld geredde RBS en Lloyds maken leuke bedragen over aan hun crème de la crème, ook al zijn het tegenwoordig de jure staatsbedrijven. Ach, ik heb er ook geen morele bezwaren tegen. De City of London voegt erg veel toe aan dat land. Je moet ze een beetje de ruimte geven denk ik.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hoewel er natuurlijk enorm verschillende bonussen zijn. Het is bij dit soort bankiers nou eenmaal zo dat ze ook veel winst maken voor de bank.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef supershiva1979 het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Verkoopbinnendienst medewerker.
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 40, max 45
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2500
8 : Netto maand salaris: 1775 + 295 per maand reiskosten ivm woon-werkverkeer 25.000km per jaar
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 10 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: Een commerciele MBO opleiding, weet zo gauw de naam ff niet meer![]()
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geenbeetje een dead end job dus...
Beetje marktconform ?
Dat was mijn reden inderdaadquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om het anoniem te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |