abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73978141
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Hahaha, bedankt maar dat is echt niet nodig Ik werk een tijdje bij LVNL en kan beamen dat de salarisschaal overeenkomt met wat er op de site wordt gezegd, dus bij het behalen van je 3e rating (Afhankelijk van de afdeling tussen 3 en 5 jaar) zit het salaris op ca. 75k.

Havo met wiskunde, gewoon gezond zijn (Ogen volgens mij tussen -5 en +5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) en aanleg hebben. Weet niet wat GBV is?

Slagingpercentage is niet hoog, van mijn klas (daarin zaten dus allemaal mensen die de complete selectie gehaald hadden) zijn er van de 14 die begonnen nog 2 over.
Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...

http://www.telegraaf.nl
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73978379
Ik zelf:

1 : Bedrijfstak: Detailhandel
2 : Functie: Inkoper / manusje van alles, behalve verkoop
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 40 vaak rond de 38
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: vanaf 2010 2 keer een brutomaand salaris, afhankelijk van ontwikkeling.
7 : Bruto maand salaris: 2000
8 : Netto maand salaris: 1500 euro en 170 euro netto aan km vergoeding.
9 : Overuren betaald: nvt
10 : Werkervaring: 5 jaar
11 : Goodies : Geen
12 : Opleiding: HBO opleiding,
13 : Doorgroeimogelijkheden: Geen. Werk voor een echtpaar met een miljoenen omzet in ons bedrijf, overname kost ongeloofelijk veel geld en ze zijn beide begin 40 en willen nog tig jaar verder hiermee.

Volgens mij moet ik opzoek naar iets anders als ik het teruglees.

Mijn vrouw:

1 : Bedrijfstak: Semi-overheid
2 : Functie: Beleidsmedewerker
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40 - 50
5 : Aantal vakantiedagen: 30 + 10 adv en 3 studiedagen
6 : 13e maand: 2009 5,5 % en 2010 volledige 13e maand
7 : Bruto maand salaris: 3800
8 : Netto maand salaris: 2400 met km vergoeding etc rond de 2750 euro per maand
9 : Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 2,5 jaar
11 : Goodies : Telefoon en studie mogelijkheden, nu een mba welke volledig wordt betaald
12 : Opleiding: HBO commerciele economie
13 : Doorgroeimogelijkheden: Afdelingsmanager in de toekomst.
pi_73980374
1 : Bedrijfstak: ICT (detachering)
2 : Functie: Embedded SW engineer, senior
3 : Leeftijd: 35
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 29
6 : 13e maand: Ja, volledig
7 : Bruto maand salaris: ¤ 3700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2600,- ong.
9 : Overuren betaald: Tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 9 jaar
11 : Goodies: lease-auto, winstdeling, opleidingsbudget
12: Opleiding: HBO informatica
13 : Doorgroeimogelijkheden: kan veel kanten op

... en ik vermoed dat voor 2010 het verdienstenplaatje hetzelfde eruit gaat zien als hierboven (2009 dus).
pi_73992287
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je toekomst komt wellicht toch enigzins in het gedrang, als het aan de overheid ligt tenminste...

http://www.telegraaf.nl
Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.
pi_73992537
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:23 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Ik als het goed is sowieso niet, kan pas effectief worden als met een nieuw contract maakt. Dit zal dan worden aangeboden aan de nieuwe klassen voor zover ik het begreep van mijn werkgever. Daarnaast wel weer een mooi voorbeeld van hoe verschrikkelijk dom de SP is: Volgens het reagerende SP-kamerlid zou degene op de lijst met 440k 'niet eens aan de top zitten'...Dit was de afzwaaiende topman waarbij volgens mij een deel van zijn pensioen is afgekocht. Lekker doorgelezen dus.
Da's op zich waar, maar salarisstijgingen kun je wel vergeten als de overheid echt in grijpt en dan gaat inflatie toch in je salaris vreten over tijd. Ik ben geen voorstander ofzo, begrijp me niet verkeerd.

En ach, politici zijn nooit van de feiten, dat kun je niet anders verwachten. De bedragen zijn natuurlijk ook wel bijzonder hoog en lijken zich ook niet echt te rechtvaardigen volgens mij, dus zie dit dan als een soort van marktwerking?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73992748
Niet te rechtvaardigen? In de meeste omringende landen verdienen verkeersleiders meer dan bij LVNL. (Laat staan het verschil in belastingafdracht!) Dus denk dat gezien het huidige tekort en de komende pensioengolf LVNL het zich absoluut niet kan permiteren om verkeersleiders naar het buitenland te zien vertrekken.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:47:21 #182
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73992783
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:36 schreef Drive-r het volgende:
En ach, politici zijn nooit van de feiten, dat kun je niet anders verwachten. De bedragen zijn natuurlijk ook wel bijzonder hoog en lijken zich ook niet echt te rechtvaardigen volgens mij, dus zie dit dan als een soort van marktwerking?
Zolang je zulke salarissen bij ander civiele luchtverkeersleidingsinstantie's (scrabble anyone?) in Europa ook kunt ontvangen lijkt me er nog niet zo heel veel aan de hand.

/edit

Te laat.

@Surferboy: great minds think alike
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73992852
Hahaha, idd!
pi_73993114
Veel FOK!kers werkzaam in de IT en ICT sector. Zal geen toeval zijn.
pi_73994060
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:45 schreef Surferboy het volgende:
Niet te rechtvaardigen? In de meeste omringende landen verdienen verkeersleiders meer dan bij LVNL. (Laat staan het verschil in belastingafdracht!) Dus denk dat gezien het huidige tekort en de komende pensioengolf LVNL het zich absoluut niet kan permiteren om verkeersleiders naar het buitenland te zien vertrekken.
Goed, ik bedoel meer qua inhoud. Het werk is heus niet simpel, maar het is ook geen rocket-science. Het is net als met tandartsen, door het eigen aanbod (lees: opleiding) te laten beheren door de LVNL creeren ze een valse marktwerking. De LVNL zou immers ook de opleiding kunnen vergroten en de komende jaren gewoon 3 keer zoveel mensen kunnen opleiden. Raad eens wat er dan met de salarissen gebeurt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73994706
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74010265
Ach, mensen die voor de verkeersveiligheid (in de lucht) zorgen mogen van mij best een topsalaris verdienen, gezien hun verantwoordelijkheid. Moet natuurlijk wel binnen het kader van vraag- en aanbod blijven.

[ Bericht 29% gewijzigd door Space-Chinees op 24-10-2009 11:27:56 ]
pi_74016250
Natuurlijk moet het binnen het normale blijven, maar qua salarissen zitten we bij lvnl lager dan in de ons omringende landen. Daarnaast hebben ze daar ook interessantere secundaire arbeidsvoorwaarden, dus denk niet dat de beloning nu uit het onredelijke is.
pi_74062897
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:51 schreef Surferboy het volgende:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!
Het spijt me als ik je ergens een keer op je pik ben gaan staan, maar iets minder mag ook wel

Enfin, als je er verder niet over wil discussiëren, fine. Lees vooral terug om te zien dat ik in het verleden juist een redelijk standpunt heb genomen wat betreft de salarissen van verkeersleiders, ik heb er verder ook echt geen moeite mee (geholpen door het feit dat ik toch meer verdien natuurlijk ).

Hoe het ook zei, ik ken een aantal wat meer ervaren verkeersleiders (mijn oom bijvoorbeeld) en die kunnen er gelukkig wat genuanceerder naar kijken. Buitengewoon hoge salarissen komen uiteindelijk enkel voort door een buitengewoon schaars talent of een verstoorde marktsituatie. In mijn geval (bankier) is het voornamelijk het laatste. In het jouwe ook. Als je daar moeite mee hebt, dan kun je gewoon niet nuchter kijken naar de situatie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74062966
PS: Bedenk het zelf. Wie maakt de eerste selectie? Wie maakt de 2e selectie? En is dat toevallig de instantie die er de meeste baat bij heeft om de aanwas laag te houden? Bingo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74063863
Krijg volgend jaar niks bij dam
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_74070061
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef Drive-r het volgende:
PS: Bedenk het zelf. Wie maakt de eerste selectie? Wie maakt de 2e selectie? En is dat toevallig de instantie die er de meeste baat bij heeft om de aanwas laag te houden? Bingo.
Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.

Maar het gaat me om het feit dat je denkt dat het aantal leerlingen bewust laag wordt gehouden, denk je dat er daarom miljoenen worden geīnvesteerd in de wervingscampagne? Van die 2100 aanmeldingen hebben ze moeite om 36 man/vrouw te vinden met het beoogde niveau.

Dat niveau hebben ze zeker nodig, aangezien van die 36 er tussen de helft en 2/3 nog afvalt in de opleiding. Dit heeft absoluut niks te maken met de eigen aanwas zo klein mogelijk houden, dat vind ik persoonlijk een grove belediging aan het adres van de instructeurs die elk hun uiterste best doen om mensen 'los' te krijgen. Maar in een boel gevallen zit dit er gewoon niet in. Zoals je zei is het geen rocketscience (qua theorie) maar er zijn er maar weinig die het (praktische) kunstje onder de knie krijgen. Vandaar dat ze ook in het buitenland tekorten hebben....en ze in het buitenland (en ook bij de Lvnl) proberen om ervaren krachten aan te nemen (Lees: Bij elkaar wegkopen) om dit tekort te verkleinen.

Daarnaast zou de Balkenende norm pas ingaan vanaf nieuw aangenomen klassen, en zitten wij nog steeds met een tekort. Zo'n tekort dat mensen vrije dagen in moesten leveren om het rooster kloppend te maken. Dus ik zou echt niet weten waarom ze willens en wetens het aantal succesvolle leerlingen laag houden.

Maargoed, misschien moet je eens een rondleiding met sim-oefening vragen aan je oom.....kun je eens kijken wat voor kunstje het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Surferboy op 26-10-2009 10:19:08 ]
pi_74070151
1 : Bedrijfstak: Webdesign
2 : Functie: Freelancer
3: Leeftijd: 20
4 : Aantal uren per week: 10 tot 30 uur
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf, alleen als ik niet werk, dan ook geen omzet.
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: Winst 2009 zal net onder stufi-grens zijn (plusminus 13.000)
8 : Netto maand salaris: Ongeveer 1000, zelfstandigenaftrek enzo scheelt een hoop
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: met websites begonnen in de brugklas, begonnen met mijn specilisatie in 4 havo, nu zo'n 4 jaar.
11 : Goodies : Tja, pc van de zaak maar daar houdt het mee op :p
12: Opleiding: Ben nog student (vandaar dat ik maar tot de stufi-grens verdien, als mijn winst hoger is kan ik meer goodies gaan kopen), in een totaal andere sector (hoger laboratorium onderwijs - biologie)
pi_74070188
Verder ken ik echt geen verkeersleider die denkt dat de LVNL deuren gesloten houd voor kansrijke kandidaten, of die denkt dat er mensen afgetest worden die het wel zouden halen. Dus ben eigenlijk wel benieuwd naar wie je oom dan is. (Initialen, zit ie Twr/App of Acc?)

[ Bericht 97% gewijzigd door Surferboy op 26-10-2009 10:22:56 ]
pi_74070273
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:12 schreef Surferboy het volgende:

[..]

Je bent absoluut nergens op mijn pik gaan staan hoor, maar 't zou je wel sieren als je mijn spoiler zou hebben gelezen. Ik heb sowieso geen moeite met matiging hoor, heb nog een goeie 130k te gaan naar de balkenende norm dus voordat ik me daar zorgen over moet maken.

Maar het gaat me om het feit dat je denkt dat het aantal leerlingen bewust laag wordt gehouden, denk je dat er daarom miljoenen worden geīnvesteerd in de wervingscampagne? Van die 2100 aanmeldingen hebben ze moeite om 36 man/vrouw te vinden met het beoogde niveau.

Dat niveau hebben ze zeker nodig, aangezien van die 36 er tussen de helft en 2/3 nog afvalt in de opleiding. Dit heeft absoluut niks te maken met de eigen aanwas zo klein mogelijk houden, dat vind ik persoonlijk een grove belediging aan het adres van de instructeurs die elk hun uiterste best doen om mensen 'los' te krijgen. Maar in een boel gevallen zit dit er gewoon niet in. Zoals je zei is het geen rocketscience (qua theorie) maar er zijn er maar weinig die het (praktische) kunstje onder de knie krijgen. Vandaar dat ze ook in het buitenland tekorten hebben....en ze in het buitenland (en ook bij de Lvnl) proberen om ervaren krachten aan te nemen om dit tekort te verkleinen.

Daarnaast zou de Balkenende norm pas ingaan vanaf nieuw aangenomen klassen, en zitten wij nog steeds met een tekort. Zo'n tekort dat mensen vrije dagen in moesten leveren om het rooster kloppend te maken. Dus ik zou echt niet weten waarom ze willens en wetens het aantal succesvolle leerlingen laag houden.

Maargoed, misschien moet je eens een rondleiding met sim-oefening vragen aan je oom.....kun je eens kijken wat voor kunstje het is.
Ik reageerde op je comments in je spoiler, dus wat zeur je nou

Enfin, jij vindt het een belediging aan het adres van je instructeurs, ik persoonlijk vind het een menselijke kwestie. Je ziet exact hetzelfde bij tandartsen. Die hebben uiteindelijk de controle over de opleiding en creëren daarmee (bewust of onbewust) het tekort aan aanbod en dus het hoge startsalaris.

Je moet ook bedenken wat de incentive is voor mensen, want daar zullen ze (wederom bewust of onbewust) altijd naar handelen. Bij LVNL is het incentive volledig gericht op het klein houden van de groep. Dat ze enorm veel geld besteden aan werving doet daar niks aan af. Als je dit argument echt zo idioot vindt heb je simpelweg oogkleppen op, het spijt me.

PS: Voel je vooral niet beledigd als ik zeg dat het geen rocketscience is, ik beweer nergens dat elke boerenlul het kan, dus je hoeft jezelf daarop niet (onnodig) te verdedigen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74070370
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
pi_74070379
Nogmaals, prima als je dat gelooft...maar in het buitenland hebben ze precies hetzelfde probleem met genoeg mensen los krijgen. Dus tenzij je gelooft in een wereldwijde conspiracy...

Maar laten we agree to disagree, ik zit dicht genoeg op het vuur om te weten hoe het in de praktijk werkt maar als jij dat anders ziet...

Ben absoluut niet beledigd hoor, ben zelf ook een boerenlul!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 oktober 2009 @ 10:28:59 #198
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74070474
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
Lijkt me een goed idee...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74070517
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:24 schreef nelisb het volgende:
Er is toch een topic over lvl? Kunnen jullie daar niet verder?
Luchtverkeersleider deel 5

Graag hier verder, inderdaad

spuit 23
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74079154
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Engineer
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 0
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 2680
8 : Netto maand salaris: ¤ 1900
9 : Overuren betaald: Mag geen overuren werken
10 : Werkervaring: geen
11 : Goodies: 380 euro per maand voor huisvesting, 18 studiepunten, want stage
12: Opleiding: WO, Lucht- en ruimtevaarttechniek

Plus zit in de VS en met een vast salaris in euro's en een als maar dalende dollar is dat helemaal top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')