In euros uitbetaald dus?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:20 schreef Schuifpui het volgende:
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Engineer
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 0
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 2680
8 : Netto maand salaris: ¤ 1900
9 : Overuren betaald: Mag geen overuren werken
10 : Werkervaring: geen
11 : Goodies: 380 euro per maand voor huisvesting, 18 studiepunten, want stage![]()
12: Opleiding: WO, Lucht- en ruimtevaarttechniek
Plus zit in de VS en met een vast salaris in euro's en een als maar dalende dollar is dat helemaal top.
Yep.quote:
Vette mazzelquote:Op maandag 26 oktober 2009 16:22 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Yep.
Vooraf afgesproken bedrag in dollars, bij tekenen van contract is de koers vastgesteld op 0.77 dat verandert niet, inmiddels is de koers 0.67, bijna 15% stijging als ik m'n salaris nu naar dollars omreken.![]()
Ben met Msc bezig, Bsc heb ik afgelopen zomer gehaald. In de Bachelor LR zit geen stage, alleen in de Master, minimaal 3 maanden, mijn stage duurt 5 maanden. Zou eigenlijk wel langer mogen zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef Bananenman het volgende:
Ben je nog met je BSc L&R bezig of al met een masteropleiding? Want je moet volgens mij op de TUD wel stage lopen bij bacheloropleidingen maar dat is dan vaak een korte stage bij een klein bedrijfje (dacht ik), en jij hebt wel een vrij serieuze te pakken. Wel heel gaaf iig!
EPIC FAILquote:Op zondag 1 november 2009 12:56 schreef Eijsselstein het volgende:
1: Bedrijfstak: Accountancy
2: Functie: Senior Manager, RA
3: Leeftijd: 34
4: Aantal uren per week: Tegen de 50-55 uur.
5: Aantal vakantiedagen: 30
6: 13e maand: Ja
7: Bruto maandsalaris: 11500
8: Netto maandsalaris: Rond de 6000, inclusief onkosten.
9: Overuren betaald: JA
10: Werkervaring: 8 Jaar
11: Goodies : Studies/cursussen worden vergoed. Kilometervergoeding. Aantal privé kilometers. Gsm/laptop. Lease auto. Bonus
12: Opleiding: WO - Post Master RA
Had ik nou maar beter mijn best gedaan op school...quote:Op zondag 1 november 2009 12:56 schreef Eijsselstein het volgende:
1: Bedrijfstak: Accountancy
2: Functie: Senior Manager, RA
3: Leeftijd: 34
4: Aantal uren per week: Tegen de 50-55 uur.
6: 13e maand: Ja
7: Bruto maandsalaris: 11500
8: Netto maandsalaris: Rond de 6000, inclusief onkosten.
9: Overuren betaald: JA
10: Werkervaring: 8 Jaar
11: Goodies : Studies/cursussen worden vergoed. Kilometervergoeding. Aantal privé kilometers. Gsm/laptop. Lease auto. Bonus
12: Opleiding: WO - Post Master RA
Laat jouw 12 punten even zien anders?quote:Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef testje318 het volgende:
[..]
EPIC FAIL
Dit is dus zo'n typisch voorbeeld van iemand die maar wat uit zn duim zuigt... Waarom zou je in godsnaam (op 2 manieren) kilometers uitbetaald krijgen als je al een lease-auto hebt?
Bij dit soort salarissen komt wel meer kijken dan enkel de juiste diploma´s.quote:Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Had ik nou maar beter mijn best gedaan op school...
Wil je dat ik ook zo'n dingen uit mn duim ga zuigen net als Eijsselstein? Nou dan vul het zelf maar in, salaris van 80k per maand op mn 15e en 6 autos van de zaak, ohja en alle kilometers worden ook nog eens driemaal vergoedquote:Op zondag 1 november 2009 13:57 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Laat jouw 12 punten even zien anders?
Idd en dat zijn overuren betaald worden is bullshit vanaf een bepaald salaris binnen het bedrijfsleven worden overuren niet uitbetaald omdat het gewoon al zogenaamd ingecalculeerd is in je hoge salaris.quote:Op zondag 1 november 2009 15:06 schreef testje318 het volgende:
[..]
Wil je dat ik ook zo'n dingen uit mn duim ga zuigen net als Eijsselstein? Nou dan vul het zelf maar in, salaris van 80k per maand op mn 15e en 6 autos van de zaak, ohja en alle kilometers worden ook nog eens driemaal vergoed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh really?
quote:Op zondag 1 november 2009 17:38 schreef Matthijs- het volgende:
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Dat dus. Die lui rekenen in ieder geval ook genoeg door...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
inderdaad. als je die tarieven ziet is zo'n salaris feitelijk nog een fooi.quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat dus. Die lui rekenen in ieder geval ook genoeg door...
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Het salaris zal best realistisch zijn, maar als je gaat vertellen dat je een lease-auto hebt en ook zakelijke kilometers en prive mag declareren dan daalt bij mij wel de geloofwaardigheid van het hele verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker boeiend. Wellicht kan die vergoeding krijgen voor dagen dat hij OV reist ofzo, en niet iedereen mag toch prive kilometers maken in de leasebak? Let op, ik heb er verder geen idee van, werk in het buitenland. Je kunt echt ook direct maar de conclusie trekken dat het een zak hooi is, maar dan spreekt eerder het groene monster van het verstand, volgens mij.quote:Op zondag 1 november 2009 18:18 schreef testje318 het volgende:
[..]
Het salaris zal best realistisch zijn, maar als je gaat vertellen dat je een lease-auto hebt en ook zakelijke kilometers en prive mag declareren dan daalt bij mij wel de geloofwaardigheid van het hele verhaal.
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Haalbaar is ja. Realistisch is nee. Er zijn wel meer factoren dan alleen het naampje senior manager. Het verhaaltje van Eijsselstein is pure onzin. Vind het nog steeds grappig dat er nog mensen zijn die zo in de accountancy geloven. Heb zelf 5 jaar in de sector gewerkt, en het klinkt mooier dan het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel... Lijkt me ook echt het enige leuke aan accountancy, een degelijk salaris. Maar goed, de kenners zullen wel weten dat het in het echt allemaal veel minder is.quote:Op zondag 1 november 2009 20:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Haalbaar is ja. Realistisch is nee. Er zijn wel meer factoren dan alleen het naampje senior manager. Het verhaaltje van Eijsselstein is pure onzin. Vind het nog steeds grappig dat er nog mensen zijn die zo in de accountancy geloven. Heb zelf 5 jaar in de sector gewerkt, en het klinkt mooier dan het is.
Voor een senior manager in de accountancy is dat een heel realistisch salaris hoor. Good job Eijsselstein.Alleen het feit al dat iemand daarvoor helemaal speciaal een useraccount voor moest aanmaken. Als je dat salaris echt verdient, dan kom je daar gewoon voor uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Space-Chinees op 02-11-2009 17:42:17 ]
Wat jullie betalen heeft natuurlijk niets te maken met wat de werknemer als salaris ontvangt...quote:Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel...
Ja want jij kan het wetenquote:Op maandag 2 november 2009 17:33 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Alleen het feit al dat iemand daarvoor helemaal speciaal een useraccount voor moest aanmaken. Als je dat salaris echt verdient, dan kom je daar gewoon voor uit.
Waarom denk je dat ik uit de accountancy ben gestapt? Wat jullie, en wij nu ook, aan ze betalen gaan met name naar de vennoten/partners. Je zal je waarschijnlijk zelfs verbazen wat de (senior) managers verdienen bij de middelgrote kantoren. Die moeten het doen voor de helft van het genoemde.quote:Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het zou me wel tegenvallen als dit in accountancy niet haalbaar is na 8 jaar werk, dan betalen wij die lui van de grote 4 in ieder geval teveel... Lijkt me ook echt het enige leuke aan accountancy, een degelijk salaris. Maar goed, de kenners zullen wel weten dat het in het echt allemaal veel minder is.
Ik denk dat ik het verdien model wel begrijp, zit zelf in banking en da's nog een tikkie schever.quote:Op maandag 2 november 2009 21:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik uit de accountancy ben gestapt? Wat jullie, en wij nu ook, aan ze betalen gaan met name naar de vennoten/partners. Je zal je waarschijnlijk zelfs verbazen wat de (senior) managers verdienen bij de middelgrote kantoren. Die moeten het doen voor de helft van het genoemde.
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.quote:Op maandag 22 december 2008 12:32 schreef Rbhp het volgende:
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Team leider
3 : Leeftijd: 27
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Ja, en bonus per kwartaal (gemiddeld tussen 5000-7500 netto)
7 : Bruto maand salaris: 3000
8 : Netto maand salaris: 2300
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 3 jaar
11: Goodies : Laptop, blackberry, telefoon, reiskosten vergoeding en business class vliegen
12: Opleiding: MSc in BA
Weinig, maar het betaal model werkt nog ongeveer hetzelfde. Ik weet dat de Big 4 in Londen geen overuren betalen, maar die kerels krijgen voldoende. Die 11.5k klinkt echt niet vreemd, maar iedereen doet altijd moeilijk over dat soort bedragen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:51 schreef Rbhp het volgende:
In banking heb je geen partnerships toch?
Anyway, volgens mijn info krijgen senior managers in de big 4 geen overuren uitbetaald. Misschien is dit toch per land anders, kan best. Maar 8 jaar en dan 11.5k per maand kan prima.
Dan ga je er in ieder geval qua salaris leuk op vooruit! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:46 schreef Rbhp het volgende:
Precies. Daarom is het ook zo'n taboe om over salaris te praten in Nederland. Waar ik zit weet iedereen van elkaar hoeveel men krijgt. Dat is dan natuurlijk weer het andere uiteinde.
[..]
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.
2 : Functie: Manager financial & commerce practice
6 : 13e maand: nee, en bonus per kwartaal (afhankelijk van teamprestaties)
7 : Bruto maand salaris: 4000
8 : Netto maand salaris: 3250
9 : Overuren betaald: Nee, werken in het weekend wordt gecompenseerd met extra vrije dagen
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Ja
prima loonsverhoging, klasse!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:46 schreef Rbhp het volgende:
Precies. Daarom is het ook zo'n taboe om over salaris te praten in Nederland. Waar ik zit weet iedereen van elkaar hoeveel men krijgt. Dat is dan natuurlijk weer het andere uiteinde.
[..]
Even een update omdat ik per januari bij de concurrent begin.
2 : Functie: Manager financial & commerce practice
6 : 13e maand: nee, en bonus per kwartaal (afhankelijk van teamprestaties)
7 : Bruto maand salaris: 4000
8 : Netto maand salaris: 3250
9 : Overuren betaald: Nee, werken in het weekend wordt gecompenseerd met extra vrije dagen
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : Ja
Pff, 750 euro betaal ik al ruim terwijl ik bruto veel minder verdienquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Rbhp het volgende:
Thanks addie, nelisb.
Mijn belastbare inkomen is ong 3500 euro, daarover betaal ik 25% belasting over, met ong 130 euro aftrek, dus belasting is rond de 750 euro per maand. Ik zit in Shanghai, China. Bij 4500 bruto is het belasting % 30. Bij 11.5k zou je 8.1k overhouden.
Hoe waarderen werkgevers je Msc BA eigenlijk? En waar heb je deze voltooid?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Rbhp het volgende:
Thanks addie, nelisb.
Mijn belastbare inkomen is ong 3500 euro, daarover betaal ik 25% belasting over, met ong 130 euro aftrek, dus belasting is rond de 750 euro per maand. Ik zit in Shanghai, China. Bij 4500 bruto is het belasting % 30. Bij 11.5k zou je 8.1k overhouden.
Praten kan natuurlijk iedereen. Maar wat ik wel een goede referentie vind is het jaarlijkse beloningsonderzoek van de Accountant. Ik heb de jaren dat ik in de accountancy hebt gewerkt, mijn salaris met het onderzoek vergeleken, salarissen van anderen en ook de reacties van anderen gehoord. Tot nu blijkt toch dat het onderzoek toch een vrij goed beeld geeft van de salarissen in de accountancy.quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:51 schreef Rbhp het volgende:
In banking heb je geen partnerships toch?
Anyway, volgens mijn info krijgen senior managers in de big 4 geen overuren uitbetaald. Misschien is dit toch per land anders, kan best. Maar 8 jaar en dan 11.5k per maand kan prima.
Vanwaar zo'n grote sprong in salaris? 7800 euro meer per jaar, dik 25%?quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:15 schreef Ryser1978 het volgende:
1: Bedrijfstak: Groothandel / Industrie
2: Functie: Office manager (duur woord voor: alles behalve verkoop buitendienst en productiewerk)
3: Leeftijd: 31
4: Aantal uren per week: 40
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maandsalaris: 2467
8: Netto maandsalaris: 1844 (incl. 128 euro reiskostenvergoeding)
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies : nvt
12: Opleiding: HBO niveau
13: Opmerkingen: Ik heb gisteren een salarisvoorstel van ¤ 3100 bruto neergelegd en daar wordt nu hard over nagedacht..
Salaris wel netjes met je leeftijd en opleiding.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:25 schreef VinnieJones het volgende:
Sinds kort ook weer aan de slag.
1 : Bedrijfstak: Automobiel handelaar
2 : Functie: Servicedesk medewerker ERP applicaties
3 : Leeftijd: 26
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: NEE
7 : Bruto maand salaris: 2380
8 : Netto maand salaris: ? (hoop rond 1700)
9 : Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 5 jaar
11: Goodies : not yet
12: Opleiding: MBO ICT 3+4
Nou kom ik erachter dat wanneer ik in dienst kom bij opdrachtgever, (nu via detachering) dat ik in schaal 6 met minimaal salaris 2600 euro kom + 13e maand (Zat op het Intranet rond te bladeren). Toch weer naaiwerk van detachering, maar ik ben vooralsnog tevreden. Over een half jaar kan ik eventueel al in dienst, maar waarschijnlijk wordt dat minimaal één jaar.
Gelijk doenquote:Op zaterdag 7 november 2009 08:15 schreef Ryser1978 het volgende:
1: Bedrijfstak: Groothandel / Industrie
2: Functie: Office manager (duur woord voor: alles behalve verkoop buitendienst en productiewerk)
3: Leeftijd: 31
4: Aantal uren per week: 40
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maandsalaris: 2467
8: Netto maandsalaris: 1844 (incl. 128 euro reiskostenvergoeding)
9: Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies : nvt
12: Opleiding: HBO niveau
13: Opmerkingen: Ik heb gisteren een salarisvoorstel van ¤ 3100 bruto neergelegd en daar wordt nu hard over nagedacht..
Zoveel is 3100 toch niet, voor een HBO-er met 10 jaar ervaring?quote:
De stijging in deze tijd doel ik meer op.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:17 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Zoveel is 3100 toch niet, voor een HBO-er met 10 jaar ervaring?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |