quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in de praktijk reuze mee valt hoor. Sowieso worden de salarissen hier nogal aangedikt, zoals ik in een eerdere post al aangaf. Overigens vind ik systeembeheerders een beroep waar steeds minder vraag naar is. Laten we eerlijk zijn, veel systeembeheerders voldoen precies aan het totaalbeeld en vooroordeel dat veel mensen over ze hebben: De halve dag achter de computer 'slacken', zo nu en dan ondersteuning geven aan een bellende medewerker, af en toe een printertje of drivertje installeren, enzovoorts. Immers, een netwerk dat keurig is opgezet heeft an sich niet veel beheer meer nodig mits het goed gedaan wordt. Al helemáál niet constant 32 / 36 / 40 uren per week.
Komt nog eens het feit bij dat ik steeds meer bedrijven extern systeembeheer zie aanvragen. Een onderhoudscontract van een paar honderd euro per maand, voor een bedrijf dat periodiek komt controleren (dat meer dan voldoende is) in tegenstelling tot een dure, interne systeembeheerder die 20 van de 40 uren per week zit te internetten, is alleen maar winst voor een bedrijf natuurlijk.
Kortom, laat je niet gek maken door al die pretentieuze posters hier op Fok.Overigens is er steeds meer vraag naar elektromonteurs, loodgieters en andere dergelijke beroepen. Laten we eerlijk zijn, momenteel zijn dat slecht betaalde banen en derhalve niet meer in trek bij jongeren, maar de vraag er naar zal altijd blijven.
Denk dat je dat netto salaris niet gaat halen, al is het afhankelijk van je auto.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Nieuwe job
1 : Bedrijfstak: Voedingsmiddelenindustrie
2 : Functie: IT Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24, 13 ADV
6 : 13e maand: half
7 : Bruto maand salaris: 4300
8 : Netto maand salaris: Ergens rond de 2600 inc. bijtelling auto?
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 3 jaar fulltime daarvoor 3 parttime
11: Goodies : auto v/d zaak (onbeperkt prive), GSM, laptop, max 20% bonus jaarsalaris
12: Opleiding: HBO Informatica
Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
En waar haal je die onzin vandaan dat jongeren onder de 23 minder belasting hoeft betalen?
ZE weet dat minimum loon iets anders is en lager uitvalt tot je 23e. ZE is wel blond maar ook weer niet zo domquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:26 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich vergist met het minimum loon. Dat is tot je 23e lager.
Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.
In mijn geval, ook mbo niveau, scheelt het een flinke hoop dat ik in ploegendienst werk. Dus dat betekent 28% toeslag.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
Moet je je baas op aansprekenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moet je je baas op aanspreken![]()
Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.
Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant wasquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:54 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.
Nou, ik vond de toon niet zo vriendelijk overkomen en dus onnodig.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:42 schreef Brad het volgende:
[..]
Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.
Belasting wordt bepaald door belastingschalen. Onderstaand lijstje is van enkele jaren terug (vond geen recente) maar geeft aan hoeveel belasting je betaald afhankelijk van het inkomen. Onder de 23 zul je nog niet zoveel verdienen en is de kans groot dat je dus in het laagste belastingtarief valt.
1e schaal inkomen 0 tot 17.046 - 34,15%
2e schaal 17.046 tot 30.631 - 41,45%
3e schaal 30.631 to 52.228 - 42%
4e schaal 52.228 en meer - 52%
bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant was![]()
Maar goed, mag niet klagen, dus zal erover ophouden.
Het is niet alsof ik de huidige fluctuaties aan heb zien komen natuurlijk. Echter, ik wil niet speculeren op koersbewegingen en dus sparen in de munt waarin ik mijn geld waarschijnlijk ook uit zal geven. Leek me niet meer dan logisch, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:01 schreef Fortitudo het volgende:
bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.
Ik ben zelf ook een 22 jarig persoon die zonder enige relevante vooropleiding (wel inmiddels een hoop cursussen gehad) een leuke positie als allround webontwikkelaar heeft weten te bemachtigen. Wat mij een gigantische voorsprong geeft op de meeste leeftijdsgenoten en mensen in dezelfde tak van sport, is dat ik al sinds mijn elfde met websites, en nog belangrijker programmeren, bezig ben. Je kunt vanuit thuis uit met een flinke dosis interesse en motivatie een excellente programmeur worden, en afhankelijk van hoe spannend je het voor jezelf maakt, de meest gecompliceerde en doordachte kneepjes van het vak leren. Je hebt er immers niet veel middelen voor nodig, enkel een computer en afhankelijk van programmeertaal, een ontwikkelomgeving en/of compiler die vaak gratis te vinden zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:40 schreef Moonlight_Drive het volgende:
[..]
Mja, de systeembeheerder die jij in je hoofd hebt zal inderdaad niet erg veel verdienen, bij mij is het het wel even anders. En ook wij besteden uit, maar dan zit er daar nog steeds een systeembeheerder dus vraag ik mij af of er steeds minder systeembeheerders nodig zijn.
Het salaris dat ik verdien heb ik hier zelfs nog naar beneden afgerond omdat ik geen zin heb om het allemaal uit te zoeken, maar naar boven afronden, nee. Het mooie van ICT is dat je met een goed verstand, veel doen en het bijhouden van je kennis een heel eind kunt komen.Verder komt het nogal hautain op mij over, 'een MBO-er met zo'n salaris'.
Ik hecht weinig waarde aan het diploma wat iemand heeft, en mijn baas kennelijk ook. Er lopen bij ons de grootste idioten rond met HBO + dus dat zegt ook niet zoveel. Werkervaring en inzet zijn m.i. veel belangrijker dan dat papiertje. Je moet natuurlijk dan wel het vertrouwen krijgen om je zo te kunnen bewijzen maar bij mij heeft dat goed uitgepakt.
Ik mag zeker niet klagen ik verdien best wel goedquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moet je je baas op aanspreken![]()
Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.
Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken, het lijkt mij vrij onlogisch als bedrijf om iemand als een net afgestudeerde MBO`er aan te nemen, die pas vrij recentelijk met hooguit een handjevol 'echte' netwerken in aanmerking is geweest, aan te nemen en daar meteen een salaris tegenover te zetten waar je "U" tegen zegt.
'Kijk mij naar de uni gaan'quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:51 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.
Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.quote:
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:02 schreef Fortitudo het volgende:
Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.
kloptquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
Zeg dan niks.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
Ach, 92.500 is an sich natuurlijk geen straf voor de meeste mensen. Hoewel ik nu meer verdien, zou ik er op zich wel voor willen tekenen voor de rest van mijn leven...quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:08 schreef InnocentFR het volgende:
[..]
Zeg dan niks.
Zat net weer eventjes te kijken naar het accountancy beloningsonderzoek 2008, hetgemiddelde salaris van een zelfstandig RA zonder personeel a 71.500 valt mij wel tegen, de RA met personeel ook overigens; 92.500.
Je kan het vragen, vooral omdat iedereen al op dat bedrag zit.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef RioolSpook het volgende:
Nou de functie is op schaal 4. met een max van 2700. Ik werk er overigens nog maar 6 weken. Dus het is niet zo dat ik daar al jaren zit. De overige werknemers op mijn fucntie zitten op 2300 euro. Overspeel ik mezelf als ik zoveel vraag?
Pardon?quote:Op zondag 15 maart 2009 14:48 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat wist ik toevallig wel via een bekende van me. Wat mij altijd weer doet verbazen zijn de functienamen die ze hanteren. Assistent manager of manager, dan denk je... nou die is goed bezig. Ja, heel fijn als je als manager met 1800 thuis komt. Aan de andere kant, je hebt 0 stress natuurlijk. Prima baan maar snap niet dat iemand zichzelf assistent manager durft te noemen op een verjaardag met zo'n functie.
Klein ezelsbruggetje voor je. Op het moment dat je ingedeeld wordt in schalen. Dan is de maximale trede binnen een schaal circa 20-40% boven het startsalaris van de betreffende functie. In jou geval zit dat dus tussen de 1950 en 2250 euro. Gemiddeld is het dus een startsalaris van 2100 euro. Bij elk jaar ervaring kan je circa 3% loonsverhoging bij optellen. Je werkt er nog niet zo lang, maar gezien je vanuit uitzendbasis naar vast gaat, reken je gewoon een jaar ervaring. Je komt dus uit op 2160 euro. Dit is dan ook het bedrag wat je minimaal kunt vragen. Alles daarboven is kwestie van onderhandelen. Proberen kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:22 schreef RioolSpook het volgende:
ff een vraagje.. mag dat hier?
Ik werk momenteel via een uitzendbureau waar ik 1700 bruto pm verdien. Nu heeft het bedrijf me een contract aangeboden. Vandaag is de functie vrijgekomen en over 2 weken krijg ik een voorstel.
In deze functie wordt er gesproken over een salaris van max 2700 euro.
Wat voor bedrag kan ik dan verwachten bij het voorstel?
Het is een functie als financieel administratief medewerker.
klopt maar hij/zij moet ook niet te hoog inzetten, dan wordt hij niet serieus genomen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Klein ezelsbruggetje voor je. Op het moment dat je ingedeeld wordt in schalen. Dan is de maximale trede binnen een schaal circa 20-40% boven het startsalaris van de betreffende functie. In jou geval zit dat dus tussen de 1950 en 2250 euro. Gemiddeld is het dus een startsalaris van 2100 euro. Bij elk jaar ervaring kan je circa 3% loonsverhoging bij optellen. Je werkt er nog niet zo lang, maar gezien je vanuit uitzendbasis naar vast gaat, reken je gewoon een jaar ervaring. Je komt dus uit op 2160 euro. Dit is dan ook het bedrag wat je minimaal kunt vragen. Alles daarboven is kwestie van onderhandelen. Proberen kan nooit kwaad.
Jij zit qua werkhouding en motivatie denk ik in hetzelfde schuitje als mezelf. Ik ben zelf webontwikkelaar, welismaar meer geconcentreerd op de programmeertechnische kant, en wil ook alleen maar kwalitatief goed in elkaar stekende websites opleveren, ondanks de "doe maar iets, als 't maar af komt" mentaliteit van anderen. Als jij echt overtuigd bent van je kunnen en van jezelf weet dat je kwalitatief goed werk aflevert, dan ben jij in een prima positie om meer beloning te vragen, vooral als je naar je (in mijn mening) matige brutosalaris kijkt. Veel grafisch ontwerpers en designers die ik ken die niet alleen jonger zijn, maar ook minder lang bij een bedrijf werken, verdienen al meer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:38 schreef Distel1984 het volgende:
Wat vinden jullie van mijn salaris?
Aankomende week heb ik heb ik een gesprekje hierover... en ons bedrijf maakt geen gebruik van de grafische cao, in die salaris schaling zou ik geloof ik op 1950 kunnen zitten.
Naast webdesign maak ik ook veel advertenties, huisstijlen,..
ik heb hier nog maar één cursus gevolgd en de volgende cursus is rond de 1800 euro, mijn werkgever vind dat te duur... bij dit bedrijf werkt ong. 8 man en vroeg me af hoe anderen over de cursusprijs denken..., mijn motivatie is enorm, en geef altijd net iets meer omdat ik alleen goed werk wil afleveren... overwerk komt dan vaak voor.
1 : Branche: Marketing en Reclame
2 : Functie: Webdesigner/developer
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : Bruto maand salaris: 1750
7 : Netto maand salaris: +/- 1380
8 : Overuren betaald: ja als het mogelijk is 125%, maar drie uur in de week extra wordt niet als overwerk uitbetaald.
9: Werkervaring: 4 jaar fulltime bij dit bedrijf
10: Goodies : een keer een korte cursus gedaan van een programma waar ik mee werk, en eind dit jaar een cursus voor ArtDirctor
11: Opleiding: MBO Grafisch vormgeven
Groetjes!
En dit noem jij een branche?quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef Spatzmann het volgende:
1 : Branche: R&D/Requirements Engineering/Enterprise Architecture/Process design/consultancy
Daar kan ik niets over zeggenquote:Op maandag 16 maart 2009 23:47 schreef wapperdamklubik het volgende:
[..]
Werkt zeker vlakbij Rozenburg?
Klinkt als een mooie omschrijving. Net zo vaag als al die andere termen bij elkaar voor 95% van nederland maar wel een stuk korterquote:Op donderdag 19 maart 2009 20:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
hehe mijn hobby is om bij te dragen aan het business-it alignment probleem. Daar vallen de bovenstaande termen behoorlijk onder. Dus ja mijn branche haha.
Jawel ik krijg volledig betaald pensioen en maar 120,- bijtelling auto (Civic Hybridquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Denk dat je dat netto salaris niet gaat halen, al is het afhankelijk van je auto.
Zit zelf bruto op 4120 en netto 2300. Ook auto.
Met 3/4 jaar werkervaring als servicemonteur kun je niet echt veel meer salaris verwachten. Zorg dat je 1 van de beste wordt en onmisbaar in het bedrijf. Je maakt dan sprongen met zevenmijlslaarzen. Jaartje of 5 praktijkervaring is toch wel het minimum hoor !quote:Op zondag 15 maart 2009 19:47 schreef twinus het volgende:
1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: net 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )
binnekort weer salaris bespreking, iemand enig idee wat ik kan vragen. in onze brance(service) is bijna niet aan personeel te komen(worden op dit moment veel mensen tijdelijk ingehuurd) .klein bedrijf.
kan ook niet de goede salaris tabellen vinden.
Aah een lotgenootquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef xxxsamxxx het volgende:
Even iets heel anders:
1 : Bedrijfstak: GGZ
2 : Functie: HBO verpleegkundige
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 20,75 (166 uur)
6 : 13e maand: nee, 4,5% eindejaarsuitkering
7 : Bruto maand salaris: 2018 incl. excl. ORT
8 : Netto maand salaris: 1500 incl. ORT
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies : Af en toe een cursus, reiskostenvergoeding, compensatie feestdagen
12: Opleiding: HBO Verpleegkunde
ik ookquote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:57 schreef Sport_Life het volgende:
maja 40-80 uur werken.. Zou dat alleen voor mezelf (eigen bedrijf) doen, nooit voor een baas.
Goed verdienen? Als ik het zo lees verdien je minder dan je denkt. Op het moment dat je 60-80 uur per week draai, zonder dat je daarvoor iets extra krijgt, verdien je dus 1900-2500 bruto per maand. Dat noem ik niet goed verdienen. Je verdient niet meer dan anderen, je werkt gewoon veel, waardoor het veel lijkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:36 schreef veekeend het volgende:
1 : Bedrijfstak: Investment Banking
2 : Functie: Trainee/Analyst
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40 (op papier, praktijk structureel dubbel)
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3800
8 : Netto maand salaris: 2400/2500
9: Overuren betaald: Nee, inherent aan functie
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies : Blackberry, 1e klas OV (na 1 jaar ook auto), goede bonusmogelijkheden ziektenkosten betaald, fitnessabbo, hoop dingen op het werk nog, etc..
12: Opleiding: Universiteit, straks CFA
Goed verdienen dus, maar moet dan ook hard werken
Als je geen leven hebt, dan valt 55 uur inderdaad wel mee. Al verdien je een miljoen per dag, zo lang je niet geniet van het leven, wat heb je aan al dat geld? Goed/boven gemiddeld verdienen kan ook zonder dat je veel uren hoeft te draaien. Als mens zijnde heb je gewoon rust nodig. Neem je dit niet, dan raak je gewoon op. Dat is niet vandaag of morgen, maar dat bouw je op. Als het zo ver is, krijg je een burn-out en zit je thuis. Overwerk is prima, maar er zijn grensen.quote:Op zondag 22 maart 2009 02:40 schreef InnocentFR het volgende:
[..]
Zoals je in je post hierboven aangaf valt 55 op zich wel mee. En dat hoef je dan niet perse over 5 dagen te spreiden. De kans is ook wel aanwezig dat je zondagmiddag aan je werk zit.
Ja inderdaad, voor 80 uur werken 2500 euro netto krijgen, is dus 1250 euro netto per 40 uur. Dat valt toch echt niet in de categorie 'lekker verdienen'. Dat is gewoon heel veel uren maken waardoor je elke maand een redelijk bedrag op je rekening krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Goed verdienen? Als ik het zo lees verdien je minder dan je denkt. Op het moment dat je 60-80 uur per week draai, zonder dat je daarvoor iets extra krijgt, verdien je dus 1900-2500 bruto per maand. Dat noem ik niet goed verdienen. Je verdient niet meer dan anderen, je werkt gewoon veel, waardoor het veel lijkt.
Netjesquote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef hetzwartegat het volgende:
1 : Bedrijfstak: financiële dienstverlening
2 : Functie: Junior Belastingadviseur
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 32 (op papier en in de praktijk; soms een uurtje of twee meer per week)
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1950 (exlusief vakantiegeld)
8 : Netto maand salaris: ong. 1700 (waar nog wel representatie, benzine en lunchkosten vanaf gaan, maar dit valt relatief mee)
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 2 jaar
11 : Goodies : netto onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding, vakantiegeld, lekker dichtbij huis
12: Opleiding: WO
Ik kies bewust voor veel vrije tijd, omdat ik niet per se een dure auto of huis nodig heb.
Toch krijgt ie elke maand 2500 euro op z'n bankrekening en niet 1250. Verder is ie nog maar net begonnen met werken zo te zien, dus is het zeker een mooie opstap, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Wellicht is z'n volgende baan wat 'rustiger' qua uren.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:28 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ja inderdaad, voor 80 uur werken 2500 euro netto krijgen, is dus 1250 euro netto per 40 uur. Dat valt toch echt niet in de categorie 'lekker verdienen'. Dat is gewoon heel veel uren maken waardoor je elke maand een redelijk bedrag op je rekening krijgt.
Mijn tijd is kostbaarder dan geld.
Ik maak ook lange dagen doordeweeks. Daardoor geniet ik wel extra van het weekend, en van vakanties. Zo kun je het ook bekijken.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je geen leven hebt, dan valt 55 uur inderdaad wel mee. Al verdien je een miljoen per dag, zo lang je niet geniet van het leven, wat heb je aan al dat geld? Goed/boven gemiddeld verdienen kan ook zonder dat je veel uren hoeft te draaien. Als mens zijnde heb je gewoon rust nodig. Neem je dit niet, dan raak je gewoon op. Dat is niet vandaag of morgen, maar dat bouw je op. Als het zo ver is, krijg je een burn-out en zit je thuis. Overwerk is prima, maar er zijn grensen.
Omgerekend per uur lijkt het wellicht minder. Vergeet niet het bonuscomponent dat er nog bij zit, dat met gemak het jaarsalaris kan overstijgen (mits goede performance natuurlijk). Het harde werken wordt dan dus uiteindelijk ook goed beloond. Maar gezegd moet wel worden dat bonussen in deze tijden discutabel zijn.quote:Op zondag 22 maart 2009 11:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Goed verdienen? Als ik het zo lees verdien je minder dan je denkt. Op het moment dat je 60-80 uur per week draai, zonder dat je daarvoor iets extra krijgt, verdien je dus 1900-2500 bruto per maand. Dat noem ik niet goed verdienen. Je verdient niet meer dan anderen, je werkt gewoon veel, waardoor het veel lijkt.
Het is uiteraard ieder zijn ding. Alleen vind ik het erg oppervlakkig om te zeggen dat iemand het goed heeft, omdat diegene veel verdient, maar tegelijk ook veel (tijd) heeft moeten inleveren. Mijn definitie van goed hebben, is een goede balans tussen prive en zakelijk leven. Je kunt kiezen om heel hoog te bereiken, maar of je daar altijd tevreden over bent, dat betwijfel ik. De CFO bij ons verdient een paar ton per jaar, maar hij werkt ook 60-70 uur per week. Ik daarentegen werk direct onder de CFO, leidt een team van 10 man, verdien een goede managers salaris, maar werk daarentegen maar 45 uur per week. Mij hoor je echt niet klagen, prima salaris en veel vrije tijd. Je kunt prima carriere maken, zonder dat je heel veel moet inleveren. Wil je echt de top bereiken, dan kom je inderdaad met een 9-tot-5 mentaliteit er niet. Maar toch zijn er meer mogelijkheden voor handen dan men denkt.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Bij hogere functies is het niet meer dan normaal om meer dan de standaard 40 uur te werken, daarin past over het algemeen geen 9-tot-5 mentaliteit. Sommige mensen hebben die mentaliteit wel, verdienen minder, en zijn daar tevreden mee. Ieder z'n ding.
Hier zit 'm de crux. Het ligt eraan wat voor hobby's je hebt. Heb je dure hobby's die weinig tijd kosten, kun je het beste lange dagen draaien. Heb je goedkope hobby's die veel tijd kosten, zul je er eerder voor kiezen om minder te gaan werken.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik lees hierboven dat iemand weinig werkt en dus veel vrije tijd heeft. Maar als je minimaal verdient met dat weinige werken, dan heb je ook weinig uit te geven in die bergen vrije tijd.
Soms zie je mensen die extreem gefocust zijn op hun carrïère, terwijl er nog zo veel meer uit het leven te halen is.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het is uiteraard ieder zijn ding. Alleen vind ik het erg oppervlakkig om te zeggen dat iemand het goed heeft, omdat diegene veel verdient, maar tegelijk ook veel (tijd) heeft moeten inleveren.
Jammer dat je net de "boom" gemist hebt, zul je de komende jaren helaas weinig bonus pakkenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:50 schreef veekeend het volgende:
Ik krijg gewoon in euro's uitbetaald. Kantoor zit in A'dam, maar een signifant deel van mijn tijd breng ik in London door bijvoorbeeld. Niet ongunstig met de huidige koers van de GBP
Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:21 schreef veekeend het volgende:
[..]
Omgerekend per uur lijkt het wellicht minder. Vergeet niet het bonuscomponent dat er nog bij zit, dat met gemak het jaarsalaris kan overstijgen (mits goede performance natuurlijk).
Het harde werken wordt dan dus uiteindelijk ook goed beloond. Maar gezegd moet wel worden dat bonussen in deze tijden discutabel zijn.
Ik denk dat het voor een opstart van de carriere geen verkeerde start is. Het is natuurlijk een way of life en je moet er dingen voor laten. Anderzijds kan ik nu een steile leer- en carrierecurve op, waar ik straks met minder uren hele goede vruchten van kan plukken. Het is maar hoe je het bekijkt.
opvallend om op zo'n jonge leeftijd al 80% te werkenquote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef hetzwartegat het volgende:
1 : Bedrijfstak: financiële dienstverlening
2 : Functie: Junior Belastingadviseur
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 32 (op papier en in de praktijk; soms een uurtje of twee meer per week)
7 : Bruto maand salaris: 1950 (exlusief vakantiegeld)
8 : Netto maand salaris: ong. 1700 (waar nog wel representatie, benzine en lunchkosten vanaf gaan, maar dit valt relatief mee)
10 : Werkervaring: 2 jaar
11 : Goodies : netto onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding, vakantiegeld, lekker dichtbij huis
Ik kies bewust voor veel vrije tijd, omdat ik niet per se een dure auto of huis nodig heb.
Als belastingadviseur moet je altijd op de hoogte zijn van de huidige belastingstelsel. Een dag minder werken lijkt me heel logisch, ten minstens als die zijn tijd steekt aan studie/cursussen.quote:Op maandag 23 maart 2009 09:59 schreef tinny het volgende:
[..]
opvallend om op zo'n jonge leeftijd al 80% te werken
Die bonussen worden gewoon uitgekeerd hoor, maar inderdaad lang niet bij alle banken en niet alles wordt aan de grote klepel gehangen, gezien de berichtgeving in de media op dit moment. Wat je wel ziet is dat op level managing directors e.d. bonussen inderdaad geschrapt zijn/worden. Daar zit ik voorlopig nog nietquote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.
Maar het lijkt me sterk dat jij dit jaar meer dan 100% gaat krijgen, dan doet je bank iets verkeerd (als ik vergelijk met wat er hier in Londen gebeurt). Aan de andere kant lijkt je basis salaris wel laag, dus wellicht dat het daar iets compenseert.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:31 schreef veekeend het volgende:
[..]
Die bonussen worden gewoon uitgekeerd hoor, maar inderdaad lang niet bij alle banken en niet alles wordt aan de grote klepel gehangen, gezien de berichtgeving in de media op dit moment. Wat je wel ziet is dat op level managing directors e.d. bonussen inderdaad geschrapt zijn/worden. Daar zit ik voorlopig nog niet
Outflow van mensen zie ik momenteel overal. De goeie mensen komen echter nog steeds gewoon aan de bak. Ik ken meerdere mensen die deze zomer nog zijn begonnen en ook mensen die komende zomer gaan beginnen. Het is geen 2005, maar het is niet volledig onmogelijk. En bij GS zijn er inderdaad al aardig wat golven geweest, meeste van mijn vrienden zijn gelukkig nog niet geraakt daar. Hedgefunds is een mixed basket, hangt natuurlijk af van waar het fonds in zit. Private Equity loopt nog aardig door.quote:Ben het helemaal met je eens dat elders de leercurve in London/ NY groter is, maar de outflow van mensen is daar voor zover ik er zicht op heb nog altijd gaande. Had ik 3 jaar eerder geboren moeten worden. Het is zeker een optie die ik op termijn overweeg, denk alleen niet dat je er nu makkelijk tussenkomt... Als ik al zie dat bij een relatief goed presterende I-bank als GS sinds sept al 3 saneringsgolven in London zijn geweest....
Heb overigens niet een goed beeld hoe het bijvoorbeeld bij grote investment management funds/hedgefunds e.d. zit....
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik heb een goed beeld van wat er de afgelopen tijd is binnen gekomen aan inkomsten (h2 08 q1 09) en dat is beter dan ooit. Daarnaast zijn recentelijk al bij diverse collegae de bonussen uitgedeeld en men is 'meer dan content'. De tent draait gewoon goed, ondanks de crisis. Maar wat je zegt, het is gewoon afwachten.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat jij dit jaar meer dan 100% gaat krijgen, dan doet je bank iets verkeerd (als ik vergelijk met wat er hier in Londen gebeurt). Aan de andere kant lijkt je basis salaris wel laag, dus wellicht dat het daar iets compenseert.
[..]
Interessant om over verder te discussiëren, maar daar is dit topic wellicht niet de beste plek voor? Ik heb ook een gemengd beeld i.i.g., het is ook maar net met wie je praat.quote:Outflow van mensen zie ik momenteel overal. De goeie mensen komen echter nog steeds gewoon aan de bak. Ik ken meerdere mensen die deze zomer nog zijn begonnen en ook mensen die komende zomer gaan beginnen. Het is geen 2005, maar het is niet volledig onmogelijk. En bij GS zijn er inderdaad al aardig wat golven geweest, meeste van mijn vrienden zijn gelukkig nog niet geraakt daar. Hedgefunds is een mixed basket, hangt natuurlijk af van waar het fonds in zit. Private Equity loopt nog aardig door.
Nicequote:Op maandag 23 maart 2009 14:29 schreef Mainport het volgende:
1 : Bedrijfstak: Onderwijs
2 : Functie: Student
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 0
5 : Aantal vakantiedagen: 365
7 : Bruto maand salaris: 93
8 : Netto maand salaris: 93
10 : Werkervaring: 14 jaar
11 : Goodies : OV-kaart
Waarom opvallend? Ik geloof sterk in vrijheid in het algemeen, en al helemaal in de vrijheid om eigen keuzes te maken. Het is trouwens allang niet abnormaal meer. Steeds meer jongeren kiezen voor parttime werken. Al moet je het natuurlijk wel enigszins kunnen permitteren.quote:opvallend om op zo'n jonge leeftijd al 80% te werken
Vakkennis op peil houden lukt prima binnen 32 uur. En dan ben ik generalist; als specialist moet dat nog beter gaan. Doe ik dan helemaal niets behalve lui zijn? Ik heb een tijdje gefreelancet naast m'n werk en nu ben ik met een hobbyproject bezig. Allemaal op het creatieve vlak, puur voor de fun, maar zoek daarin wel de uitdaging om steeds beter te worden.quote:Als belastingadviseur moet je altijd op de hoogte zijn van de huidige belastingstelsel. Een dag minder werken lijkt me heel logisch, ten minstens als die zijn tijd steekt aan studie/cursussen.
Ik vind 50 uur ook best wel redelijk veel hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef BroodjeBamihap het volgende:
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Hoofd inkoop/aquisitie
4 : Aantal uren per week: ca. 45-50
5 : Aantal vakantiedagen: 19
6 : Bruto maand salaris: 4290
7 : Netto maand salaris: +/- 2500
8 : Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies : laptop, mobi
11: Opleiding: MBO Bouwkunde
Ik rij met m'n eigen auto naar leveranciers, klanten, projecten etc (ca. 1600 km p/m) op G3 idus dat levert per maand nog eens een extra potje van 400 euro op (de afschrijving vergeet ik dan even) . Leuke topicreeks, ik zie een aantal grootverdieners maar veel van deze grootverdieners maken erg veel uren...
quote:Ik vind 50 uur ook best wel redelijk veel hoor . Wel lekker salaris, maargoed mag ook wel als je tegen de 30 loopt denk ik
Goeie keus imo... auto of huis maakt niet gelukkig, nieuwe ervaringen welquote:Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef hetzwartegat het volgende:
Ben ik met je eens. Plezier is het belangrijkstequote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Inderdaad, doel was om de 4000 grens te passeren voor m'n dertigste en dat is gelukt. 9 á 10 uur per dag (6 tot 4 meestal) vind ik nog wel meevallen. Woon een kwartiertje van m'n werk dus ben kwart over 4 lekker thuis
Edit: goed verdienen is niet het belangrijkste doel, dat is nog altijd plezier in je werk hebben.
140 wowquote:Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.
ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaaldquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef BroodjeBamihap het volgende:
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Hoofd inkoop/aquisitie
4 : Aantal uren per week: ca. 45-50
5 : Aantal vakantiedagen: 19
6 : Bruto maand salaris: 4290
7 : Netto maand salaris: +/- 2500
8 : Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies : laptop, mobi
11: Opleiding: MBO Bouwkunde
Ik rij met m'n eigen auto naar leveranciers, klanten, projecten etc (ca. 1600 km p/m) op G3 idus dat levert per maand nog eens een extra potje van 400 euro op (de afschrijving vergeet ik dan even) . Leuke topicreeks, ik zie een aantal grootverdieners maar veel van deze grootverdieners maken erg veel uren...
Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:46 schreef samjustme het volgende:
[..]
ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaaldsinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:44 schreef samjustme het volgende:
[..]
140 wow
in nederland mag je blij wezen als het 1 maandsalaris is
vrij standaardquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:
[..]
Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.quote:ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaald sinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
duh dat is overal zoquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.
Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
Iedereen doet tegenwoordig HBO'stelt ook geen moer trouwens meer voor.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
Ik doelde specifiek op wholesale en i-banking. Daar is het iig vrij standaard, zo heb ik gemerkt. Plus dat bonuscomponent. Detachering ben ik niet bekend mee.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:52 schreef samjustme het volgende:
[..]
vrij standaardniet waar ik allemaal heb zitten werken iniedergeval.
Bij banken heb je alleen 13e maand en bonus en bij detacheringsbedrijven vrij hoge bonussen meer niet
ICT ook. 13e maand + bonusregeling.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:
[..]
Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigenquote:Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.
MBO'er maximaal schaal 8
HBO''er schaal 11 als uitloop
WO'er schaal 13 en hoger
Daarom zit ik ook niet meer bij de overheidquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:10 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigen. Wie zegt dat je als MBO'er een vrij laag niveau hebt? Er zijn in het bedrijf waar ik werkzaam ben meer HBO'ers onderuit gegaan dan MBO'ers
Een definitieve opname of een momentopname? En van welk denkvermogen? Het minimale of het maximale? dat is een vraag aan jou he, ik weet wel hoe ik er over denkquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:00 schreef samjustme het volgende:
[..]
duh dat is overal zo
Het is wel altijd lachen om te zien hoe MBO'ers zich afgeven op HBO''ers.
Laten we eerlijk wezen MBO is gewoon vrij laag niveau![]()
Papiertje is niet meer en niet minder dan een opname van je denkvermogen.
Discriminatie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:
[..]
Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.
MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Discriminatie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:13 schreef samjustme het volgende:
[..]
Daarom zit ik ook niet meer bij de overheidgelukkig zijn er zat bedrijven waar je alleen binnen mag komen met minstens HBO diploma
quote:duh dat is overal zo
Het is wel altijd lachen om te zien hoe MBO'ers zich afgeven op HBO''ers.
Laten we eerlijk wezen MBO is gewoon vrij laag niveau
Papiertje is niet meer en niet minder dan een opname van je denkvermogen .
Dit klopt absoluut niet! Ken genoeg MBO'ers bij Rijkswaterstaat die in schaal 9, 10 en zelfs 11 zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:
[..]
Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.
MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |