abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67146675
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 08:59 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in de praktijk reuze mee valt hoor. Sowieso worden de salarissen hier nogal aangedikt, zoals ik in een eerdere post al aangaf. Overigens vind ik systeembeheerders een beroep waar steeds minder vraag naar is. Laten we eerlijk zijn, veel systeembeheerders voldoen precies aan het totaalbeeld en vooroordeel dat veel mensen over ze hebben: De halve dag achter de computer 'slacken', zo nu en dan ondersteuning geven aan een bellende medewerker, af en toe een printertje of drivertje installeren, enzovoorts. Immers, een netwerk dat keurig is opgezet heeft an sich niet veel beheer meer nodig mits het goed gedaan wordt. Al helemáál niet constant 32 / 36 / 40 uren per week.

Komt nog eens het feit bij dat ik steeds meer bedrijven extern systeembeheer zie aanvragen. Een onderhoudscontract van een paar honderd euro per maand, voor een bedrijf dat periodiek komt controleren (dat meer dan voldoende is) in tegenstelling tot een dure, interne systeembeheerder die 20 van de 40 uren per week zit te internetten, is alleen maar winst voor een bedrijf natuurlijk.

Kortom, laat je niet gek maken door al die pretentieuze posters hier op Fok. Overigens is er steeds meer vraag naar elektromonteurs, loodgieters en andere dergelijke beroepen. Laten we eerlijk zijn, momenteel zijn dat slecht betaalde banen en derhalve niet meer in trek bij jongeren, maar de vraag er naar zal altijd blijven.

Mja, de systeembeheerder die jij in je hoofd hebt zal inderdaad niet erg veel verdienen, bij mij is het het wel even anders. En ook wij besteden uit, maar dan zit er daar nog steeds een systeembeheerder dus vraag ik mij af of er steeds minder systeembeheerders nodig zijn.
Het salaris dat ik verdien heb ik hier zelfs nog naar beneden afgerond omdat ik geen zin heb om het allemaal uit te zoeken, maar naar boven afronden, nee. Het mooie van ICT is dat je met een goed verstand, veel doen en het bijhouden van je kennis een heel eind kunt komen.Verder komt het nogal hautain op mij over, 'een MBO-er met zo'n salaris'.

Ik hecht weinig waarde aan het diploma wat iemand heeft, en mijn baas kennelijk ook. Er lopen bij ons de grootste idioten rond met HBO + dus dat zegt ook niet zoveel. Werkervaring en inzet zijn m.i. veel belangrijker dan dat papiertje. Je moet natuurlijk dan wel het vertrouwen krijgen om je zo te kunnen bewijzen maar bij mij heeft dat goed uitgepakt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:13:58 #102
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_67148051
quote:
Op zondag 15 maart 2009 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Nieuwe job

1 : Bedrijfstak: Voedingsmiddelenindustrie
2 : Functie: IT Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24, 13 ADV
6 : 13e maand: half
7 : Bruto maand salaris: 4300
8 : Netto maand salaris: Ergens rond de 2600 inc. bijtelling auto?
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 3 jaar fulltime daarvoor 3 parttime
11: Goodies : auto v/d zaak (onbeperkt prive), GSM, laptop, max 20% bonus jaarsalaris
12: Opleiding: HBO Informatica
Denk dat je dat netto salaris niet gaat halen, al is het afhankelijk van je auto.
Zit zelf bruto op 4120 en netto 2300. Ook auto.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:28:37 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67148665
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En waar haal je die onzin vandaan dat jongeren onder de 23 minder belasting hoeft betalen?
Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:29:30 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67148715
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:26 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zich vergist met het minimum loon. Dat is tot je 23e lager.
ZE weet dat minimum loon iets anders is en lager uitvalt tot je 23e. ZE is wel blond maar ook weer niet zo dom .
pi_67149208
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.
Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.

Belasting wordt bepaald door belastingschalen. Onderstaand lijstje is van enkele jaren terug (vond geen recente) maar geeft aan hoeveel belasting je betaald afhankelijk van het inkomen. Onder de 23 zul je nog niet zoveel verdienen en is de kans groot dat je dus in het laagste belastingtarief valt.
1e schaal inkomen 0 tot 17.046 - 34,15%
2e schaal 17.046 tot 30.631 - 41,45%
3e schaal 30.631 to 52.228 - 42%
4e schaal 52.228 en meer - 52%
pi_67149300
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_67149303
De huidige:

Schijf 1: t/m 17.878 33,50% 15,60%
Schijf 2: 17.879 t/m 32.127 42,00%
Schijf 3: 32.128 t/m 54.776 42,00%
Schijf 4: vanaf 54.777 52,00%

Bron
pi_67149394
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
In mijn geval, ook mbo niveau, scheelt het een flinke hoop dat ik in ploegendienst werk. Dus dat betekent 28% toeslag.

Uiteraard zitten daar ook nadelen aan. In het weekend werken, 's nachts werken, met feestdagen werken enz.
pi_67149572
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Moet je je baas op aanspreken

Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.

Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:54:57 #110
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67149640
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.

Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_67149701
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:54 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.
In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant was

Maar goed, mag niet klagen, dus zal erover ophouden.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:58:31 #112
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67149736
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:42 schreef Brad het volgende:

[..]

Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.

Belasting wordt bepaald door belastingschalen. Onderstaand lijstje is van enkele jaren terug (vond geen recente) maar geeft aan hoeveel belasting je betaald afhankelijk van het inkomen. Onder de 23 zul je nog niet zoveel verdienen en is de kans groot dat je dus in het laagste belastingtarief valt.
1e schaal inkomen 0 tot 17.046 - 34,15%
2e schaal 17.046 tot 30.631 - 41,45%
3e schaal 30.631 to 52.228 - 42%
4e schaal 52.228 en meer - 52%
Nou, ik vond de toon niet zo vriendelijk overkomen en dus onnodig.

In ieder geval, ik weet ook niet hoe ik er bij ben gekomen want ik weet dat er minimumloon bestaat en ik weet dat je per schaal een ander percentage belasting betaald. Maar, als ik kijk wat ik kwijt ben aan belasting in verhouding tot mijn salaris: ¤1526,71 bruto, ¤1248,12 netto. Zo'n 18 procent aan inhoudingen dus. Komt dit door de heffingskorting (zo heet dat toch..?)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:01:30 #113
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67149846
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant was

Maar goed, mag niet klagen, dus zal erover ophouden.
bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.
pi_67150010
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:01 schreef Fortitudo het volgende:

bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.
Het is niet alsof ik de huidige fluctuaties aan heb zien komen natuurlijk. Echter, ik wil niet speculeren op koersbewegingen en dus sparen in de munt waarin ik mijn geld waarschijnlijk ook uit zal geven. Leek me niet meer dan logisch, eigenlijk.
pi_67151233
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:40 schreef Moonlight_Drive het volgende:

[..]

Mja, de systeembeheerder die jij in je hoofd hebt zal inderdaad niet erg veel verdienen, bij mij is het het wel even anders. En ook wij besteden uit, maar dan zit er daar nog steeds een systeembeheerder dus vraag ik mij af of er steeds minder systeembeheerders nodig zijn.
Het salaris dat ik verdien heb ik hier zelfs nog naar beneden afgerond omdat ik geen zin heb om het allemaal uit te zoeken, maar naar boven afronden, nee. Het mooie van ICT is dat je met een goed verstand, veel doen en het bijhouden van je kennis een heel eind kunt komen.Verder komt het nogal hautain op mij over, 'een MBO-er met zo'n salaris'.

Ik hecht weinig waarde aan het diploma wat iemand heeft, en mijn baas kennelijk ook. Er lopen bij ons de grootste idioten rond met HBO + dus dat zegt ook niet zoveel. Werkervaring en inzet zijn m.i. veel belangrijker dan dat papiertje. Je moet natuurlijk dan wel het vertrouwen krijgen om je zo te kunnen bewijzen maar bij mij heeft dat goed uitgepakt.
Ik ben zelf ook een 22 jarig persoon die zonder enige relevante vooropleiding (wel inmiddels een hoop cursussen gehad) een leuke positie als allround webontwikkelaar heeft weten te bemachtigen. Wat mij een gigantische voorsprong geeft op de meeste leeftijdsgenoten en mensen in dezelfde tak van sport, is dat ik al sinds mijn elfde met websites, en nog belangrijker programmeren, bezig ben. Je kunt vanuit thuis uit met een flinke dosis interesse en motivatie een excellente programmeur worden, en afhankelijk van hoe spannend je het voor jezelf maakt, de meest gecompliceerde en doordachte kneepjes van het vak leren. Je hebt er immers niet veel middelen voor nodig, enkel een computer en afhankelijk van programmeertaal, een ontwikkelomgeving en/of compiler die vaak gratis te vinden zijn.

Ook ken ik genoeg jonge en ambitieuze IT`ers die in de consultancy zitten, en daar bakken met geld mee verdienen. Dat zijn jongens die al jaren met alles bezig zijn dat met zakelijkheid, IT en commercie te maken heeft, en die in de loop der jaren een vlotte, commerciële babbel hebben ontwikkeld.

Echter, met een systeembeheerder ligt dat naar mijn ervaring anders. Een systeembeheerder komt meestal pas in aanmerking met een daadwerkelijk middelgroot tot groot netwerk tijdens zijn/haar eerste stageperiode (er van uitgaande dat de stageplek een middelgroot tot groot bedrijf is). Ik ken (te) veel hobbyisten die thuis wel eens een klein netwerkje opgezet hebben. Dat is niet alleen een heel andere situatie dan een groot, zakelijk netwerk, maar dat schijnt ook elke puber die een 'beetje van computers af weet' tegenwoordig te kunnen. Een 'echt' netwerk met honderden gebruikers en een ingewikkelde netwerkstructuur is dan ook andere koek, en ik ken dan ook geen een hobbyist die een dergelijke situatie thuis even kan simuleren om daar ervaring mee op te doen.

Om een lang verhaal kort te maken, het lijkt mij vrij onlogisch als bedrijf om iemand als een net afgestudeerde MBO`er, die pas vrij recentelijk met hooguit een handjevol 'echte' netwerken in aanmerking is geweest, aan te nemen en daar meteen een salaris tegenover te zetten waar je "U" tegen zegt. Vandaar mijn argwaan. Ook de salarissen van de tientallen oudere en ervaren systeembeheerders die ik in mijn vrienden- en kennissenkring heb, komen nog niet eens in de buurt van de salarissen die hier gepost worden door mensen die nog maar net hun MBO achter de rug hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuvai.net op 18-03-2009 00:10:31 ]
pi_67155494
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik mag zeker niet klagen ik verdien best wel goed mijn werkgever zorgt goed voor me alleen ik zat met verbazing te kijken dat iemand met een MBO 3 diploma tegen de 3K plus zit.

Ik zit komende jaren voorlopig goed waar ik zit en verder een master uni erbij, komt wel goed denk ik hoop ik
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:51:24 #117
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67156243
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Om een lang verhaal kort te maken, het lijkt mij vrij onlogisch als bedrijf om iemand als een net afgestudeerde MBO`er aan te nemen, die pas vrij recentelijk met hooguit een handjevol 'echte' netwerken in aanmerking is geweest, aan te nemen en daar meteen een salaris tegenover te zetten waar je "U" tegen zegt.
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.
pi_67160380
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:51 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.
'Kijk mij naar de uni gaan'
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:02:01 #119
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67161568
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

'Kijk mij naar de uni gaan'
Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.
pi_67161652
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:02 schreef Fortitudo het volgende:

Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:32:08 #121
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67162498
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
klopt
pi_67178200
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:32 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

klopt
En terecht!
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:41:21 #123
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67180618
Lekker interessant.
Oh really?
pi_67181784
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zeg dan niks.

Zat net weer eventjes te kijken naar het accountancy beloningsonderzoek 2008, hetgemiddelde salaris van een zelfstandig RA zonder personeel a 71.500 valt mij wel tegen, de RA met personeel ook overigens; 92.500.
pi_67183159
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:08 schreef InnocentFR het volgende:

[..]

Zeg dan niks.

Zat net weer eventjes te kijken naar het accountancy beloningsonderzoek 2008, hetgemiddelde salaris van een zelfstandig RA zonder personeel a 71.500 valt mij wel tegen, de RA met personeel ook overigens; 92.500.
Ach, 92.500 is an sich natuurlijk geen straf voor de meeste mensen. Hoewel ik nu meer verdien, zou ik er op zich wel voor willen tekenen voor de rest van mijn leven...

Alhoewel, meer verdienen is natuurlijk altijd leuk
pi_67185176
ff een vraagje.. mag dat hier?

Ik werk momenteel via een uitzendbureau waar ik 1700 bruto pm verdien. Nu heeft het bedrijf me een contract aangeboden. Vandaag is de functie vrijgekomen en over 2 weken krijg ik een voorstel.
In deze functie wordt er gesproken over een salaris van max 2700 euro.
Wat voor bedrag kan ik dan verwachten bij het voorstel?

Het is een functie als financieel administratief medewerker.
pi_67185544
Hm, begrijp je vraag niet helemaal. Als ze al spreken over een maximum salaris van 2700 euro, dan lijkt dat me hun voorstel? Of ze moeten echt waardeloos zijn in het onderhandelen en nu al hun hand laten zien...
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 21:32:17 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67185656
Euh... geen idee, je hebt natuurlijk al die jaren voor 1000 euro per maand minder gewerkt... grote kans dat ze denk ik rond de 2100 gaan zitten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67185784
Nou de functie is op schaal 4. met een max van 2700. Ik werk er overigens nog maar 6 weken. Dus het is niet zo dat ik daar al jaren zit. De overige werknemers op mijn fucntie zitten op 2300 euro. Overspeel ik mezelf als ik zoveel vraag?
  Moderator woensdag 18 maart 2009 @ 21:52:23 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67186567
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef RioolSpook het volgende:
Nou de functie is op schaal 4. met een max van 2700. Ik werk er overigens nog maar 6 weken. Dus het is niet zo dat ik daar al jaren zit. De overige werknemers op mijn fucntie zitten op 2300 euro. Overspeel ik mezelf als ik zoveel vraag?
Je kan het vragen, vooral omdat iedereen al op dat bedrag zit.
pi_67188495
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Dat wist ik toevallig wel via een bekende van me. Wat mij altijd weer doet verbazen zijn de functienamen die ze hanteren. Assistent manager of manager, dan denk je... nou die is goed bezig. Ja, heel fijn als je als manager met 1800 thuis komt. Aan de andere kant, je hebt 0 stress natuurlijk. Prima baan maar snap niet dat iemand zichzelf assistent manager durft te noemen op een verjaardag met zo'n functie.
Pardon?
0 stress is natuurlijk bullshit.. Wij hebben 2 stagaires bij ons rondlopen en daar moet je toch echt leiding aan gaan geven.. En ik ben wel verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt als mijn manager er niet is..
Nu zeg ik niet dat je het kan vergelijken met een bouwmarkt bijvoorbeeld, maar toch, je doet het nu af alsof het een of anders simpel baantje is wat iedere boerenlul kan doen en dat is toch echt niet zo..

Beetje flauwe opmerking van je en het blijkt hieruit ook dat je niet weet hoe het in elkaar steekt..
pi_67188887
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:22 schreef RioolSpook het volgende:
ff een vraagje.. mag dat hier?

Ik werk momenteel via een uitzendbureau waar ik 1700 bruto pm verdien. Nu heeft het bedrijf me een contract aangeboden. Vandaag is de functie vrijgekomen en over 2 weken krijg ik een voorstel.
In deze functie wordt er gesproken over een salaris van max 2700 euro.
Wat voor bedrag kan ik dan verwachten bij het voorstel?

Het is een functie als financieel administratief medewerker.
Klein ezelsbruggetje voor je. Op het moment dat je ingedeeld wordt in schalen. Dan is de maximale trede binnen een schaal circa 20-40% boven het startsalaris van de betreffende functie. In jou geval zit dat dus tussen de 1950 en 2250 euro. Gemiddeld is het dus een startsalaris van 2100 euro. Bij elk jaar ervaring kan je circa 3% loonsverhoging bij optellen. Je werkt er nog niet zo lang, maar gezien je vanuit uitzendbasis naar vast gaat, reken je gewoon een jaar ervaring. Je komt dus uit op 2160 euro. Dit is dan ook het bedrag wat je minimaal kunt vragen. Alles daarboven is kwestie van onderhandelen. Proberen kan nooit kwaad.
  woensdag 18 maart 2009 @ 23:14:04 #133
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67190829
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Klein ezelsbruggetje voor je. Op het moment dat je ingedeeld wordt in schalen. Dan is de maximale trede binnen een schaal circa 20-40% boven het startsalaris van de betreffende functie. In jou geval zit dat dus tussen de 1950 en 2250 euro. Gemiddeld is het dus een startsalaris van 2100 euro. Bij elk jaar ervaring kan je circa 3% loonsverhoging bij optellen. Je werkt er nog niet zo lang, maar gezien je vanuit uitzendbasis naar vast gaat, reken je gewoon een jaar ervaring. Je komt dus uit op 2160 euro. Dit is dan ook het bedrag wat je minimaal kunt vragen. Alles daarboven is kwestie van onderhandelen. Proberen kan nooit kwaad.
klopt maar hij/zij moet ook niet te hoog inzetten, dan wordt hij niet serieus genomen.
pi_67210753
Wat vinden jullie van mijn salaris?
Aankomende week heb ik heb ik een gesprekje hierover... en ons bedrijf maakt geen gebruik van de grafische cao, in die salaris schaling zou ik geloof ik op 1950 kunnen zitten.

Naast webdesign maak ik ook veel advertenties, huisstijlen,..
ik heb hier nog maar één cursus gevolgd en de volgende cursus is rond de 1800 euro, mijn werkgever vind dat te duur... bij dit bedrijf werkt ong. 8 man en vroeg me af hoe anderen over de cursusprijs denken..., mijn motivatie is enorm, en geef altijd net iets meer omdat ik alleen goed werk wil afleveren... overwerk komt dan vaak voor.

1 : Branche: Marketing en Reclame
2 : Functie: Webdesigner/developer
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : Bruto maand salaris: 1750
7 : Netto maand salaris: +/- 1380
8 : Overuren betaald: ja als het mogelijk is 125%, maar drie uur in de week extra wordt niet als overwerk uitbetaald.
9: Werkervaring: 4 jaar fulltime bij dit bedrijf
10: Goodies : een keer een korte cursus gedaan van een programma waar ik mee werk, en eind dit jaar een cursus voor ArtDirctor
11: Opleiding: MBO Grafisch vormgeven

Groetjes!
Met vriendelijke groetjes!
pi_67214655
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:38 schreef Distel1984 het volgende:
Wat vinden jullie van mijn salaris?
Aankomende week heb ik heb ik een gesprekje hierover... en ons bedrijf maakt geen gebruik van de grafische cao, in die salaris schaling zou ik geloof ik op 1950 kunnen zitten.

Naast webdesign maak ik ook veel advertenties, huisstijlen,..
ik heb hier nog maar één cursus gevolgd en de volgende cursus is rond de 1800 euro, mijn werkgever vind dat te duur... bij dit bedrijf werkt ong. 8 man en vroeg me af hoe anderen over de cursusprijs denken..., mijn motivatie is enorm, en geef altijd net iets meer omdat ik alleen goed werk wil afleveren... overwerk komt dan vaak voor.

1 : Branche: Marketing en Reclame
2 : Functie: Webdesigner/developer
3 : Leeftijd: 25
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : Bruto maand salaris: 1750
7 : Netto maand salaris: +/- 1380
8 : Overuren betaald: ja als het mogelijk is 125%, maar drie uur in de week extra wordt niet als overwerk uitbetaald.
9: Werkervaring: 4 jaar fulltime bij dit bedrijf
10: Goodies : een keer een korte cursus gedaan van een programma waar ik mee werk, en eind dit jaar een cursus voor ArtDirctor
11: Opleiding: MBO Grafisch vormgeven

Groetjes!
Jij zit qua werkhouding en motivatie denk ik in hetzelfde schuitje als mezelf. Ik ben zelf webontwikkelaar, welismaar meer geconcentreerd op de programmeertechnische kant, en wil ook alleen maar kwalitatief goed in elkaar stekende websites opleveren, ondanks de "doe maar iets, als 't maar af komt" mentaliteit van anderen. Als jij echt overtuigd bent van je kunnen en van jezelf weet dat je kwalitatief goed werk aflevert, dan ben jij in een prima positie om meer beloning te vragen, vooral als je naar je (in mijn mening) matige brutosalaris kijkt. Veel grafisch ontwerpers en designers die ik ken die niet alleen jonger zijn, maar ook minder lang bij een bedrijf werken, verdienen al meer.

Ik heb overigens hetzelfde gedaan bij het bedrijf waar ik nu werk. Omdat ik van mezelf wist dat ik prima werk afleverde (werd overigens geverifieerd door klanten) en qua vakkennis een flinke voorsprong op mijn collega's had, heb ik toentertijd met het spreekwoordelijke vuistje op tafel kunnen slaan tijdens mijn beoordelingsgesprek.
  donderdag 19 maart 2009 @ 20:02:51 #136
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67216294
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef Spatzmann het volgende:
1 : Branche: R&D/Requirements Engineering/Enterprise Architecture/Process design/consultancy
En dit noem jij een branche?

Zeker WO gedaan
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67216481
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:47 schreef wapperdamklubik het volgende:

[..]

Werkt zeker vlakbij Rozenburg?
Daar kan ik niets over zeggen
pi_67222595
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:23 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

hehe mijn hobby is om bij te dragen aan het business-it alignment probleem. Daar vallen de bovenstaande termen behoorlijk onder. Dus ja mijn branche haha.
Klinkt als een mooie omschrijving. Net zo vaag als al die andere termen bij elkaar voor 95% van nederland maar wel een stuk korter
pi_67248980
1 : Bedrijfstak: Onderwijs
2 : Functie: Professional medewerker administratie
3: Leeftijd: 22
5 : Aantal vakantiedagen: 27
6 : 13e maand: Ja!
7 : Bruto maand salaris: 1950 (start salaris)
8 : Netto maand salaris: 1400
9: Werkervaring: paar maanden

pi_67250113
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:13 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Denk dat je dat netto salaris niet gaat halen, al is het afhankelijk van je auto.
Zit zelf bruto op 4120 en netto 2300. Ook auto.
Jawel ik krijg volledig betaald pensioen en maar 120,- bijtelling auto (Civic Hybrid ).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:39:07 #141
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_67250685
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:47 schreef twinus het volgende:
1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: net 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )

binnekort weer salaris bespreking, iemand enig idee wat ik kan vragen . in onze brance(service) is bijna niet aan personeel te komen(worden op dit moment veel mensen tijdelijk ingehuurd) .klein bedrijf.
kan ook niet de goede salaris tabellen vinden.
Met 3/4 jaar werkervaring als servicemonteur kun je niet echt veel meer salaris verwachten. Zorg dat je 1 van de beste wordt en onmisbaar in het bedrijf. Je maakt dan sprongen met zevenmijlslaarzen. Jaartje of 5 praktijkervaring is toch wel het minimum hoor !
it's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_67255333
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:10 schreef xxxsamxxx het volgende:
Even iets heel anders:

1 : Bedrijfstak: GGZ
2 : Functie: HBO verpleegkundige
3: Leeftijd: 23
5 : Aantal vakantiedagen: 20,75 (166 uur)
6 : 13e maand: nee, 4,5% eindejaarsuitkering
7 : Bruto maand salaris: 2018 incl. excl. ORT
8 : Netto maand salaris: 1500 incl. ORT
9: Overuren betaald: nee
10 : Werkervaring: 1 jaar
11 : Goodies : Af en toe een cursus, reiskostenvergoeding, compensatie feestdagen
12: Opleiding: HBO Verpleegkunde
Aah een lotgenoot Ben zelfde opleiding aan het doen
pi_67278562
1 : Bedrijfstak: Investment Banking
2 : Functie: Trainee/Analyst
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40 (op papier, praktijk structureel dubbel)
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3800
8 : Netto maand salaris: 2400/2500
9: Overuren betaald: Nee, inherent aan functie
11 : Goodies : Blackberry, 1e klas OV (na 1 jaar ook auto), goede bonusmogelijkheden ziektenkosten betaald, fitnessabbo, hoop dingen op het werk nog, etc..
12: Opleiding: Universiteit, straks CFA

Goed verdienen dus, maar moet dan ook hard werken
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:45:10 #144
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67280555
Locatie in Nederland?
Oh really?
pi_67282204
Wat is daar relevant aan?
pi_67282289
Omdat 3800 USD een nogal vertekend beeld geeft..
pi_67282362
Ik krijg gewoon in euro's uitbetaald. Kantoor zit in A'dam, maar een signifant deel van mijn tijd breng ik in London door bijvoorbeeld. Niet ongunstig met de huidige koers van de GBP
pi_67282479
maja 40-80 uur werken.. Zou dat alleen voor mezelf (eigen bedrijf) doen, nooit voor een baas .
  zondag 22 maart 2009 @ 00:13:10 #149
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67282759
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:57 schreef Sport_Life het volgende:
maja 40-80 uur werken.. Zou dat alleen voor mezelf (eigen bedrijf) doen, nooit voor een baas .
ik ook
  zondag 22 maart 2009 @ 00:14:31 #150
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67282784
55 is voor mij echt het maximum. Dan zit je elf uur per dag aan het werk!! Je moet ook nog wat ernaast kunnen doen, daarvoor leef ik tenminste. Dan maar geen superhoge functie. Als ik maar zowel plezier in mijn werk heb, als een leven daarbuiten
pi_67284708
-delete-

[ Bericht 98% gewijzigd door InnocentFR op 22-03-2009 11:28:10 ]
pi_67288021
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:36 schreef veekeend het volgende:
1 : Bedrijfstak: Investment Banking
2 : Functie: Trainee/Analyst
3: Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40 (op papier, praktijk structureel dubbel)
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 3800
8 : Netto maand salaris: 2400/2500
9: Overuren betaald: Nee, inherent aan functie
11 : Goodies : Blackberry, 1e klas OV (na 1 jaar ook auto), goede bonusmogelijkheden ziektenkosten betaald, fitnessabbo, hoop dingen op het werk nog, etc..
12: Opleiding: Universiteit, straks CFA

Goed verdienen dus, maar moet dan ook hard werken
Goed verdienen? Als ik het zo lees verdien je minder dan je denkt. Op het moment dat je 60-80 uur per week draai, zonder dat je daarvoor iets extra krijgt, verdien je dus 1900-2500 bruto per maand. Dat noem ik niet goed verdienen. Je verdient niet meer dan anderen, je werkt gewoon veel, waardoor het veel lijkt.
pi_67288133
quote:
Op zondag 22 maart 2009 02:40 schreef InnocentFR het volgende:

[..]

Zoals je in je post hierboven aangaf valt 55 op zich wel mee. En dat hoef je dan niet perse over 5 dagen te spreiden. De kans is ook wel aanwezig dat je zondagmiddag aan je werk zit.
Als je geen leven hebt, dan valt 55 uur inderdaad wel mee. Al verdien je een miljoen per dag, zo lang je niet geniet van het leven, wat heb je aan al dat geld? Goed/boven gemiddeld verdienen kan ook zonder dat je veel uren hoeft te draaien. Als mens zijnde heb je gewoon rust nodig. Neem je dit niet, dan raak je gewoon op. Dat is niet vandaag of morgen, maar dat bouw je op. Als het zo ver is, krijg je een burn-out en zit je thuis. Overwerk is prima, maar er zijn grensen.
  zondag 22 maart 2009 @ 11:28:22 #154
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_67288246
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Goed verdienen? Als ik het zo lees verdien je minder dan je denkt. Op het moment dat je 60-80 uur per week draai, zonder dat je daarvoor iets extra krijgt, verdien je dus 1900-2500 bruto per maand. Dat noem ik niet goed verdienen. Je verdient niet meer dan anderen, je werkt gewoon veel, waardoor het veel lijkt.
Ja inderdaad, voor 80 uur werken 2500 euro netto krijgen, is dus 1250 euro netto per 40 uur. Dat valt toch echt niet in de categorie 'lekker verdienen'. Dat is gewoon heel veel uren maken waardoor je elke maand een redelijk bedrag op je rekening krijgt.

Mijn tijd is kostbaarder dan geld.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_67289547
1 : Bedrijfstak: financiële dienstverlening
2 : Functie: Junior Belastingadviseur
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 32 (op papier en in de praktijk; soms een uurtje of twee meer per week)
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1950 (exlusief vakantiegeld)
8 : Netto maand salaris: ong. 1700 (waar nog wel representatie, benzine en lunchkosten vanaf gaan, maar dit valt relatief mee)
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 2 jaar
11 : Goodies : netto onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding, vakantiegeld, lekker dichtbij huis
12: Opleiding: WO

Ik kies bewust voor veel vrije tijd, omdat ik niet per se een dure auto of huis nodig heb.
  Moderator zondag 22 maart 2009 @ 12:28:50 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67289618
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef hetzwartegat het volgende:
4 : Aantal uren per week: 32 (op papier en in de praktijk; soms een uurtje of twee meer per week)
8 : Netto maand salaris: ong. 1700 (waar nog wel representatie, benzine en lunchkosten vanaf gaan, maar dit valt relatief mee)
11 : Goodies : netto onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding, vakantiegeld, lekker dichtbij huis

Ik kies bewust voor veel vrije tijd, omdat ik niet per se een dure auto of huis nodig heb.
Netjes Vooral omdat het ~ 4 dagen zijn !
pi_67291031
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:28 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Ja inderdaad, voor 80 uur werken 2500 euro netto krijgen, is dus 1250 euro netto per 40 uur. Dat valt toch echt niet in de categorie 'lekker verdienen'. Dat is gewoon heel veel uren maken waardoor je elke maand een redelijk bedrag op je rekening krijgt.

Mijn tijd is kostbaarder dan geld.
Toch krijgt ie elke maand 2500 euro op z'n bankrekening en niet 1250. Verder is ie nog maar net begonnen met werken zo te zien, dus is het zeker een mooie opstap, al is het alleen maar om ervaring op te doen. Wellicht is z'n volgende baan wat 'rustiger' qua uren.

Ik heb ook flink lange dagen gemaakt het afgelopen 1,5 jaar voor zo'n 2200 netto, en als je het per uur gaat omrekenen dan was dat natuurlijk op basis van 40 uur een stuk minder. Toch zie ik op mijn spaarrekening een leuk bedrag staan wat wel degelijk echt is. Bovendien heeft de ervaring van het afgelopen jaar ertoe geleid dat ik nu een baan krijg die dichter bij huis is met een salarisverhoging van 20-40%.

Bij hogere functies is het niet meer dan normaal om meer dan de standaard 40 uur te werken, daarin past over het algemeen geen 9-tot-5 mentaliteit. Sommige mensen hebben die mentaliteit wel, verdienen minder, en zijn daar tevreden mee. Ieder z'n ding.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_67291133
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je geen leven hebt, dan valt 55 uur inderdaad wel mee. Al verdien je een miljoen per dag, zo lang je niet geniet van het leven, wat heb je aan al dat geld? Goed/boven gemiddeld verdienen kan ook zonder dat je veel uren hoeft te draaien. Als mens zijnde heb je gewoon rust nodig. Neem je dit niet, dan raak je gewoon op. Dat is niet vandaag of morgen, maar dat bouw je op. Als het zo ver is, krijg je een burn-out en zit je thuis. Overwerk is prima, maar er zijn grensen.
Ik maak ook lange dagen doordeweeks. Daardoor geniet ik wel extra van het weekend, en van vakanties. Zo kun je het ook bekijken. En het maken van lange dagen leidt natuurlijk niet automatisch tot een burnout.

Ik lees hierboven dat iemand weinig werkt en dus veel vrije tijd heeft. Maar als je minimaal verdient met dat weinige werken, dan heb je ook weinig uit te geven in die bergen vrije tijd.
pi_67293001
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:18 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Omgerekend per uur lijkt het wellicht minder. Vergeet niet het bonuscomponent dat er nog bij zit, dat met gemak het jaarsalaris kan overstijgen (mits goede performance natuurlijk). Het harde werken wordt dan dus uiteindelijk ook goed beloond. Maar gezegd moet wel worden dat bonussen in deze tijden discutabel zijn.

Ik denk dat het voor een opstart van de carriere geen verkeerde start is. Het is natuurlijk een way of life en je moet er dingen voor laten. Anderzijds kan ik nu een steile leer- en carrierecurve op, waar ik straks met minder uren hele goede vruchten van kan plukken. Het is maar hoe je het bekijkt.
pi_67296415
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:17 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Bij hogere functies is het niet meer dan normaal om meer dan de standaard 40 uur te werken, daarin past over het algemeen geen 9-tot-5 mentaliteit. Sommige mensen hebben die mentaliteit wel, verdienen minder, en zijn daar tevreden mee. Ieder z'n ding.
Het is uiteraard ieder zijn ding. Alleen vind ik het erg oppervlakkig om te zeggen dat iemand het goed heeft, omdat diegene veel verdient, maar tegelijk ook veel (tijd) heeft moeten inleveren. Mijn definitie van goed hebben, is een goede balans tussen prive en zakelijk leven. Je kunt kiezen om heel hoog te bereiken, maar of je daar altijd tevreden over bent, dat betwijfel ik. De CFO bij ons verdient een paar ton per jaar, maar hij werkt ook 60-70 uur per week. Ik daarentegen werk direct onder de CFO, leidt een team van 10 man, verdien een goede managers salaris, maar werk daarentegen maar 45 uur per week. Mij hoor je echt niet klagen, prima salaris en veel vrije tijd. Je kunt prima carriere maken, zonder dat je heel veel moet inleveren. Wil je echt de top bereiken, dan kom je inderdaad met een 9-tot-5 mentaliteit er niet. Maar toch zijn er meer mogelijkheden voor handen dan men denkt.
pi_67298510
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]

Ik lees hierboven dat iemand weinig werkt en dus veel vrije tijd heeft. Maar als je minimaal verdient met dat weinige werken, dan heb je ook weinig uit te geven in die bergen vrije tijd.
Hier zit 'm de crux. Het ligt eraan wat voor hobby's je hebt. Heb je dure hobby's die weinig tijd kosten, kun je het beste lange dagen draaien. Heb je goedkope hobby's die veel tijd kosten, zul je er eerder voor kiezen om minder te gaan werken.
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is uiteraard ieder zijn ding. Alleen vind ik het erg oppervlakkig om te zeggen dat iemand het goed heeft, omdat diegene veel verdient, maar tegelijk ook veel (tijd) heeft moeten inleveren.
Soms zie je mensen die extreem gefocust zijn op hun carrïère, terwijl er nog zo veel meer uit het leven te halen is.

Een groot misverstand is dat veel verdienen automatisch zorgt voor een hoge status. Dat is echt niet zo, dat gaat alleen op bij mensen die hetzelfde denken. Een jongen van het volk zal het aan zijn reet roesten hoeveel geld je op de bank hebt staan. Status en vooral voldoening zijn bovendien op vele andere manieren te bereiken. Bijvoorbeeld door jezelf creatief of sportief te ontwikkelen of door vrijwilligerswerk te doen.

Een anders misverstand is dat je veel moet werken om veel te verdienen. Juist op momenten dat je niet werkt, kun je investeren in jezelf. Daar leer je over het algemeen meer van dan steeds min of meer hetzelfde werk te doen. Als je je breed ontwikkelt, ga je bovendien inzien dat je op meerdere manieren kunt bereiken wat je wilt en dat het dan niet zo veel hoeft te kosten. Wil je echt dat grote huis met alle onderhoudsellende die erbij komt kijken? Heeft het niet zijn charme om in een oude camper te reizen in plaats van in een nieuwe BMW? En waarom zou je een fles wijn van 50 euro opentrekken?
pi_67314033
Voor je carriére mag je best wat uurtjes over hebben vind ik. Goed, je moet niet je hele leven verslijten door dag in dag uit minimaal 12 uren te werken, dat gaat op den duur ook (psychisch) een tol eisen. Maar eens op z'n tijd 'ietsje meer' gaat prima. Ik werk in de winter ook veel meer dan in de zomer; dan is er toch relatief minder te doen dan in de zomer. In de zomer wil ik ook nog wel eens 2 á 3 keer per week een terrasje pikken 's avonds.
pi_67315656
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:50 schreef veekeend het volgende:
Ik krijg gewoon in euro's uitbetaald. Kantoor zit in A'dam, maar een signifant deel van mijn tijd breng ik in London door bijvoorbeeld. Niet ongunstig met de huidige koers van de GBP
Jammer dat je net de "boom" gemist hebt, zul je de komende jaren helaas weinig bonus pakken . Als ik jou was zou ik serieus kijken om toch richting Londen/New York te gaan, als je echt interesse hebt in investment banking. Leer je net iets meer en het is altijd ene goeie ervaring als je er verder in wilt.
pi_67315715
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:21 schreef veekeend het volgende:

[..]

Omgerekend per uur lijkt het wellicht minder. Vergeet niet het bonuscomponent dat er nog bij zit, dat met gemak het jaarsalaris kan overstijgen (mits goede performance natuurlijk).
Het harde werken wordt dan dus uiteindelijk ook goed beloond. Maar gezegd moet wel worden dat bonussen in deze tijden discutabel zijn.

Ik denk dat het voor een opstart van de carriere geen verkeerde start is. Het is natuurlijk een way of life en je moet er dingen voor laten. Anderzijds kan ik nu een steile leer- en carrierecurve op, waar ik straks met minder uren hele goede vruchten van kan plukken. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.
pi_67315963
quote:

opvallend om op zo'n jonge leeftijd al 80% te werken
pi_67316395
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:59 schreef tinny het volgende:

[..]

Als belastingadviseur moet je altijd op de hoogte zijn van de huidige belastingstelsel. Een dag minder werken lijkt me heel logisch, ten minstens als die zijn tijd steekt aan studie/cursussen.
pi_67316713
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik had deze reply gemist. Bonussen van 100% kun je momenteel bij een Nederlandse bank wel vergeten. Maar je hebt gelijk, dat hoorde er normaal redelijk bij. Toen ik in Londen begon was het eerste jaar 140% bonus, dus dan werd het uursalaris alweer wat hoger. Zoals ik al zei, ik zou nog iets verder kijken als je het leertraject de komende paar jaar wilt maximaliseren. Maar goed, da's mijn 2 cent.
Die bonussen worden gewoon uitgekeerd hoor, maar inderdaad lang niet bij alle banken en niet alles wordt aan de grote klepel gehangen, gezien de berichtgeving in de media op dit moment. Wat je wel ziet is dat op level managing directors e.d. bonussen inderdaad geschrapt zijn/worden. Daar zit ik voorlopig nog niet

Ben het helemaal met je eens dat elders de leercurve in London/ NY groter is, maar de outflow van mensen is daar voor zover ik er zicht op heb nog altijd gaande. Had ik 3 jaar eerder geboren moeten worden. Het is zeker een optie die ik op termijn overweeg, denk alleen niet dat je er nu makkelijk tussenkomt... Als ik al zie dat bij een relatief goed presterende I-bank als GS sinds sept al 3 saneringsgolven in London zijn geweest....
Heb overigens niet een goed beeld hoe het bijvoorbeeld bij grote investment management funds/hedgefunds e.d. zit....
pi_67317002
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:31 schreef veekeend het volgende:

[..]

Die bonussen worden gewoon uitgekeerd hoor, maar inderdaad lang niet bij alle banken en niet alles wordt aan de grote klepel gehangen, gezien de berichtgeving in de media op dit moment. Wat je wel ziet is dat op level managing directors e.d. bonussen inderdaad geschrapt zijn/worden. Daar zit ik voorlopig nog niet
Maar het lijkt me sterk dat jij dit jaar meer dan 100% gaat krijgen, dan doet je bank iets verkeerd (als ik vergelijk met wat er hier in Londen gebeurt). Aan de andere kant lijkt je basis salaris wel laag, dus wellicht dat het daar iets compenseert.
quote:
Ben het helemaal met je eens dat elders de leercurve in London/ NY groter is, maar de outflow van mensen is daar voor zover ik er zicht op heb nog altijd gaande. Had ik 3 jaar eerder geboren moeten worden. Het is zeker een optie die ik op termijn overweeg, denk alleen niet dat je er nu makkelijk tussenkomt... Als ik al zie dat bij een relatief goed presterende I-bank als GS sinds sept al 3 saneringsgolven in London zijn geweest....
Heb overigens niet een goed beeld hoe het bijvoorbeeld bij grote investment management funds/hedgefunds e.d. zit....
Outflow van mensen zie ik momenteel overal. De goeie mensen komen echter nog steeds gewoon aan de bak. Ik ken meerdere mensen die deze zomer nog zijn begonnen en ook mensen die komende zomer gaan beginnen. Het is geen 2005, maar het is niet volledig onmogelijk. En bij GS zijn er inderdaad al aardig wat golven geweest, meeste van mijn vrienden zijn gelukkig nog niet geraakt daar. Hedgefunds is een mixed basket, hangt natuurlijk af van waar het fonds in zit. Private Equity loopt nog aardig door.
pi_67319231
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar het lijkt me sterk dat jij dit jaar meer dan 100% gaat krijgen, dan doet je bank iets verkeerd (als ik vergelijk met wat er hier in Londen gebeurt). Aan de andere kant lijkt je basis salaris wel laag, dus wellicht dat het daar iets compenseert.
[..]
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik heb een goed beeld van wat er de afgelopen tijd is binnen gekomen aan inkomsten (h2 08 q1 09) en dat is beter dan ooit. Daarnaast zijn recentelijk al bij diverse collegae de bonussen uitgedeeld en men is 'meer dan content'. De tent draait gewoon goed, ondanks de crisis. Maar wat je zegt, het is gewoon afwachten.

Wellicht is het in vergelijking met London laag, anderzijds zijn de kosten voor leefonderhoud hier ook navenant lager. Als ik kijk naar vergelijkbare startposities bij andere (I)banken in NL, dan zit ik echt wel aan de bovenkant...
quote:
Outflow van mensen zie ik momenteel overal. De goeie mensen komen echter nog steeds gewoon aan de bak. Ik ken meerdere mensen die deze zomer nog zijn begonnen en ook mensen die komende zomer gaan beginnen. Het is geen 2005, maar het is niet volledig onmogelijk. En bij GS zijn er inderdaad al aardig wat golven geweest, meeste van mijn vrienden zijn gelukkig nog niet geraakt daar. Hedgefunds is een mixed basket, hangt natuurlijk af van waar het fonds in zit. Private Equity loopt nog aardig door.
Interessant om over verder te discussiëren, maar daar is dit topic wellicht niet de beste plek voor? Ik heb ook een gemengd beeld i.i.g., het is ook maar net met wie je praat.
pi_67324233
2 : Functie: Student
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 0
5 : Aantal vakantiedagen: 365
7 : Bruto maand salaris: 93
8 : Netto maand salaris: 93
10 : Werkervaring: 14 jaar
11 : Goodies : OV-kaart
Graag op anoniem
  maandag 23 maart 2009 @ 14:33:16 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_67324391
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:29 schreef Mainport het volgende:
2 : Functie: Student
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 0
5 : Aantal vakantiedagen: 365
7 : Bruto maand salaris: 93
8 : Netto maand salaris: 93
10 : Werkervaring: 14 jaar
11 : Goodies : OV-kaart
Nice

Ik ga misschien (mits aangenomen) in Winterswijk werken. Beetje leuk daar?
pi_67324500

Winterswijk is fantastisch. Eenmaal daar en je wilt nooit meer weg!
Graag op anoniem
pi_67333961
quote:
Waarom opvallend? Ik geloof sterk in vrijheid in het algemeen, en al helemaal in de vrijheid om eigen keuzes te maken. Het is trouwens allang niet abnormaal meer. Steeds meer jongeren kiezen voor parttime werken. Al moet je het natuurlijk wel enigszins kunnen permitteren.
quote:
Als belastingadviseur moet je altijd op de hoogte zijn van de huidige belastingstelsel. Een dag minder werken lijkt me heel logisch, ten minstens als die zijn tijd steekt aan studie/cursussen.
Vakkennis op peil houden lukt prima binnen 32 uur. En dan ben ik generalist; als specialist moet dat nog beter gaan. Doe ik dan helemaal niets behalve lui zijn? Ik heb een tijdje gefreelancet naast m'n werk en nu ben ik met een hobbyproject bezig. Allemaal op het creatieve vlak, puur voor de fun, maar zoek daarin wel de uitdaging om steeds beter te worden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:14:56 #174
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_67376371
1 : Branche: Kleinmetaal
2 : Functie: Hoofd inkoop/aquisitie
4 : Aantal uren per week: ca. 45-50
5 : Aantal vakantiedagen: 19
6 : Bruto maand salaris: 4290
7 : Netto maand salaris: +/- 2500
8 : Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
9: Werkervaring: 7 jaar
10: Goodies : laptop, mobi
11: Opleiding: MBO Bouwkunde

Ik rij met m'n eigen auto naar leveranciers, klanten, projecten etc (ca. 1600 km p/m) op G3 idus dat levert per maand nog eens een extra potje van 400 euro op (de afschrijving vergeet ik dan even ) . Leuke topicreeks, ik zie een aantal grootverdieners maar veel van deze grootverdieners maken erg veel uren...
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
pi_67376420
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef BroodjeBamihap het volgende:

Ik rij met m'n eigen auto naar leveranciers, klanten, projecten etc (ca. 1600 km p/m) op G3 idus dat levert per maand nog eens een extra potje van 400 euro op (de afschrijving vergeet ik dan even ) . Leuke topicreeks, ik zie een aantal grootverdieners maar veel van deze grootverdieners maken erg veel uren...
Ik vind 50 uur ook best wel redelijk veel hoor . Wel lekker salaris, maargoed mag ook wel als je tegen de 30 loopt denk ik
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:23:47 #176
248356 BroodjeBamihap
pi_67376724
quote:
Ik vind 50 uur ook best wel redelijk veel hoor . Wel lekker salaris, maargoed mag ook wel als je tegen de 30 loopt denk ik

Inderdaad, doel was om de 4000 grens te passeren voor m'n dertigste en dat is gelukt . 9 á 10 uur per dag (6 tot 4 meestal) vind ik nog wel meevallen. Woon een kwartiertje van m'n werk dus ben kwart over 4 lekker thuis

Edit: goed verdienen is niet het belangrijkste doel, dat is nog altijd plezier in je werk hebben.
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 23:30:07 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67377006
Maar je krijgt 40 uur uit betaald?
Dan maak je vrij veel uren die je over houdt
pi_67378417
quote:
Goeie keus imo... auto of huis maakt niet gelukkig, nieuwe ervaringen wel
pi_67378659
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Inderdaad, doel was om de 4000 grens te passeren voor m'n dertigste en dat is gelukt . 9 á 10 uur per dag (6 tot 4 meestal) vind ik nog wel meevallen. Woon een kwartiertje van m'n werk dus ben kwart over 4 lekker thuis

Edit: goed verdienen is niet het belangrijkste doel, dat is nog altijd plezier in je werk hebben.
Ben ik met je eens. Plezier is het belangrijkste Maar als je veel plezier hebt in je werk, dan maakt het (althans bij mij) niet uit of je (veel) meer uren draait. Kwart over vier thuis is trouwens wel heel erg chill
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:17:39 #180
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67403549
2 : Functie: elektromonteur
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 25 ofzo rond die koers
6 : Bruto maand salaris: 1900
7 : Netto maand salaris: +/- 1500
10: Goodies pleidingen worden betaald
11: Opleiding: LTS elektro nivo c, Monteur Slerkstroom Intallatie.

Ben weer begonnen aan een nieuwe opleiding in de avonduren: Emsi. (Eerste Monteur Sterkstroom Installatie) Zal de komende jaren nog wel flink vooruit gaan op mn loon. Zit te streven op de 3000 bruto dat ik toch wel binnen nu en 5 jaar wil bereiken. Heb een heerlijk baantje, 8 km van thuis af. Volgend jaar als mn huis klaar is dan woon ik er 2 km vanaf. Werk van 7.15 tot 16.00 uur. Bijna elke zaterdag klus ik bij en daar verdien ik nog ongeveer 150 euro per zaterdag mee (zwart)

[ Bericht 15% gewijzigd door tomegel op 25-03-2009 19:25:57 ]
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67404969
de 3000 euro ga je als monteur voorlopig niet halen... ook niet met een EMSI diploma op zak.... Al is het wel een mooi streven natuurlijk....
pi_67407523
denk eigenlijk dat je al in je handen mag klappen met het geld dat je nu verdient... als ik dus kijk naar je diploma (hoewel dat natuurlijk niets zegt). En zoals hierboven denk niet dat je die 3000 gaat halen zelfs niet de 2500 eigenlijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:30:54 #183
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67408950
Het is een streven. Heb collega's die op de 2800 euro zitten (heb de loonstroken mogen zien). Oke, het is niet ff een lampje aansluiten of een storinkje zoeken wat je dan moet kunnen. En er zal nog flink wat ervaring bij moeten komen natuurlijk. Misschien moet ik van 5 jaar maar een 10 jarenplan van maken haha. Maargoed heb ook wel plannen voor een eigen bedrijfje te beginnen in de toekomst.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67409499
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

140 wow

in nederland mag je blij wezen als het 1 maandsalaris is
pi_67409610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef BroodjeBamihap het volgende:

ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaald sinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:49:18 #186
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67409704
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:46 schreef samjustme het volgende:

[..]

ik voel me wel door dit soort berichten zwaar onderbetaald sinds wanneer kan een MBO'er zoiets verdienen
Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.
pi_67409710
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:44 schreef samjustme het volgende:

[..]

140 wow

in nederland mag je blij wezen als het 1 maandsalaris is
Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
pi_67409818
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:

[..]

Een 13e en 14e maand is tegenwoordig toch vrij standaard (buiten het vakantiegeld)? Althans in NL ook (I-)banken...
vrij standaard niet waar ik allemaal heb zitten werken iniedergeval.

Bij banken heb je alleen 13e maand en bonus en bij detacheringsbedrijven vrij hoge bonussen meer niet
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:56:58 #189
248356 BroodjeBamihap
pi_67410005
quote:
Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
pi_67410193
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Omdat je wel een papiertje kan hebben waar HBO of WO op staat, maar als je een mentaliteit hebt die beneden peil is, je er echt niet komt! Hard werken en verstand van zaken weegt toch wat zwaarder dan puur je diploma.
duh dat is overal zo

Het is wel altijd lachen om te zien hoe MBO'ers zich afgeven op HBO''ers.
Laten we eerlijk wezen MBO is gewoon vrij laag niveau

Papiertje is niet meer en niet minder dan een opname van je denkvermogen .
pi_67410289
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Deze denkwijze vind ik vrij kortzichtig. Er zijn zat MBO'ers die in principe wel HBO hadden kunnen doen maar de discipline in het leren niet op konden brengen. In het arbeidscircuit kun je deze achterstand vrij makkelijk goed maken, als je maar genoeg inzet en vooral durf toont. En inzet betekent niet per definitie meer dan 60 uur in de week werken.
Bij de overheid zijn er bijvoorbeeld grenzen.
MBO'er maximaal schaal 8
HBO''er schaal 11 als uitloop
WO'er schaal 13 en hoger
pi_67410369
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Iedereen doet tegenwoordig HBO'stelt ook geen moer trouwens meer voor.
pi_67410476
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:52 schreef samjustme het volgende:

[..]

vrij standaard niet waar ik allemaal heb zitten werken iniedergeval.

Bij banken heb je alleen 13e maand en bonus en bij detacheringsbedrijven vrij hoge bonussen meer niet
Ik doelde specifiek op wholesale en i-banking. Daar is het iig vrij standaard, zo heb ik gemerkt. Plus dat bonuscomponent. Detachering ben ik niet bekend mee.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 22:08:54 #194
236264 crew  capricia
pi_67410604
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef veekeend het volgende:

[..]

ICT ook. 13e maand + bonusregeling.
Maar ja: zorg jij er maar voor dat je met 80 uur in de week ook nog een priveleven hebt en een gezin kunt stichten waarbij je betrokken bij je kinderen bent.
Alles komt met een prijs.
Zorg ervoor dat je op je 30ste niet overwerkt bent
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:10:35 #195
248356 BroodjeBamihap
pi_67410676
quote:
MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigen . Wie zegt dat je als MBO'er een vrij laag niveau hebt? Er zijn in het bedrijf waar ik werkzaam ben meer HBO'ers onderuit gegaan dan MBO'ers
pi_67410837
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:10 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik gekozen voor het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven valt dan ook meer te verdienen dan werken voor de overheid. Je had het in een post eerder over afgeven op HBO'ers, zie het meer als verdedigen . Wie zegt dat je als MBO'er een vrij laag niveau hebt? Er zijn in het bedrijf waar ik werkzaam ben meer HBO'ers onderuit gegaan dan MBO'ers
Daarom zit ik ook niet meer bij de overheid gelukkig zijn er zat bedrijven waar je alleen binnen mag komen met minstens HBO diploma
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:16:11 #197
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67410968
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:00 schreef samjustme het volgende:

[..]

duh dat is overal zo

Een definitieve opname of een momentopname? En van welk denkvermogen? Het minimale of het maximale? dat is een vraag aan jou he, ik weet wel hoe ik er over denk

Je hebt natuurlijk meerdere mogelijkheden waarom iemand wel of geen HBO diploma wil of kan behalen. En dat heeft niet alleen met je denkvermogen te maken.

MBO is niet per definitie een laag niveau, voor iemand die altijd met moeite zijn toetsen op de middelbare school gehaald heeft is MBO een hele prestatie, zeker op niveau 4.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:17:03 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67411010
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:

[..]

MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Discriminatie.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:13 schreef samjustme het volgende:

[..]

Daarom zit ik ook niet meer bij de overheid gelukkig zijn er zat bedrijven waar je alleen binnen mag komen met minstens HBO diploma
Discriminatie.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:28:43 #199
248356 BroodjeBamihap
pi_67411567
quote:
duh dat is overal zo

Het is jammer om te zien, dat jij, juist jij, met je denkvermogen mensen in hokjes gaat plaatsen. Je zal toch iets verder moeten kijken dan je neus lang is, vooral in teamverband (en leiding geven aan een team).
pi_67412698
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef samjustme het volgende:

[..]

MBO'er maximaal schaal 8
WO'er schaal 13 en hoger
Dit klopt absoluut niet! Ken genoeg MBO'ers bij Rijkswaterstaat die in schaal 9, 10 en zelfs 11 zitten.
Men noemt het dan HBO werk en denkniveau .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')