abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:38:31 #51
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_66929159
1 : Bedrijfstak: Detailhandel (Kledingwinkel)
2 : Functie: Assistent shopmanager
3 : Leeftijd: 21
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 1530
8 : Netto maand salaris: 1250
9 : Overuren betaald: Tijd voor tijd
10 : Werkervaring: Ongeveer 7 jaar (begonnen met bijbaantjes/parttime, uiteindelijk zo'n anderhalf jaar fulltime ervaring voor ik aan deze baan begon)
11 : Goodies: volledige reiskostenvergoeding, 40% korting (20% direct, 20% bijgestort op brutosalaris)
12 : Opleiding: MBO3 Verkoopchef en MBO4 Filiaalbeheerder
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_66929218
1 : Bedrijfstak: Telecom
2 : Functie: Bedrijfsjurist
3: Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 40
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 3200
8 : Netto maand salaris: 2100
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: ruim 3 jaar
11 : Goodies : telefoon. Geen leaseauto maar wel 0,18ct per kilometer reiskosten vergoeding
12: Opleiding: WO Nederlands recht en momenteel bezig met Fiscaal recht

Ik heb wel een pensioenregeling, studiekostenvergoeding en telefoonvergoeding maar verder geen laptop, lease auto, ww= reiskostenvergoeding enzv. Na een half jaar krijg ik een vaste aanstelling en loonsverhoging. Wat is redelijk salaris/loonsverhoging?
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:59:43 #53
247356 infp2009
More cowbell!
pi_66931803
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:28 schreef anboni het volgende:
Bij m'n huidige werkgever betaal ik maandellijks E138 aan pensioenpremie, zij leggen ongeveer hetzelfde bedrag bij. Bij die nieuwe werkgever zou ik maandelijks E219 gaan betalen, waar zij nog eens ~E450 bovenop doen. De totale pensioenpremie is dus iets van 2.5 keer zo hoog! Ik heb werkelijk geen idee wat nou eigenlijk 'normaal' is. Toevallig vandaag een overzicht gekregen van m'n pensioen, daar gaan ze uit van een voorbeeldkapitaal van zo'n E235k (bij 'n rendement van 4%). Iemand die hier 'n lichtje over kan laten schijnen waar de verschillen kunnen zitten?
Met deze informatie kun je niet zoveel. Weet je wat voor regelingen het precies zijn; middelloon, beschikbare premie? En weet je ook hoe hoog je franchise is, hoeveel procent je zelf betaalt, opbouwpercentage? Hoe meer info hoe beter.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_66975459
1 : Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Procesoperator
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 34 (in 5 ploegendienst)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: ja en jaarlijkse bonus van circa 4%
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: 2050
9 : Overuren betaald: ja, maar ik maak ze zelden tot nooit
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : -
12: Opleiding: Havo - Vapro B (MBO niveau)

En natuurlijk nog vakantiegeld.
pi_67063688
1 : Bedrijfstak: Detailhandel
2 : Functie: Aankomend assistent manager Telecomwinkel
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38 (Koopavonden, zaterdagen en zondagen werk ik ook)
6 : 13e maand: Nee, maar wel bonusuitbetaling en winstdeling (als budget gehaald is) en iets van 2 x per jaar krijg je eenmalig 6% extra.. En dan krijg ik ook nog vakantiegeld
7 : Bruto maand salaris: 1590
8 : Netto maand salaris: Weet ik nog niet, zal rond de 1250 euro liggen denk ik
9 : Overuren betaald: ja, maar tijd voor tijd (als je er veel hebt kunnen ze ook uitbetaald worden)
10: Werkervaring: Totaal 4 jaar, 1 jaar in detailhandel als verkoopster
11: Goodies : Leuke feestjes, presentjes en betaalde trainingen..
12: Opleiding: Overgangsbewijs naar Havo 4

Na een half jaar gaat mijn salaris nog een keer omhoog, want dan ben ik officieel assistent manager..

[/quote]
pi_67065076
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:47 schreef Heleeeen het volgende:
1 : Bedrijfstak: Detailhandel
2 : Functie: Aankomend assistent manager Telecomwinkel
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38 (Koopavonden, zaterdagen en zondagen werk ik ook)
6 : 13e maand: Nee, maar wel bonusuitbetaling en winstdeling (als budget gehaald is) en iets van 2 x per jaar krijg je eenmalig 6% extra.. En dan krijg ik ook nog vakantiegeld
7 : Bruto maand salaris: 1590
8 : Netto maand salaris: Weet ik nog niet, zal rond de 1250 euro liggen denk ik
9 : Overuren betaald: ja, maar tijd voor tijd (als je er veel hebt kunnen ze ook uitbetaald worden)
10: Werkervaring: Totaal 4 jaar, 1 jaar in detailhandel als verkoopster
11: Goodies : Leuke feestjes, presentjes en betaalde trainingen..
12: Opleiding: Overgangsbewijs naar Havo 4

Na een half jaar gaat mijn salaris nog een keer omhoog, want dan ben ik officieel assistent manager..
[/quote]Nooit gedacht dat zoiets zo slecht zou betalen eigenlijk
pi_67065890
Mensen die denken dat vakantiegeld bijzonder is
pi_67066087
Ik vind het knap dat hier op Fok! zoveel 'systeembeheerders' zitten met hooguit een MBO niveau 4 ICT beheer opleiding die rond de, al dan niet meer dan, 2000 bruto per maand zitten op 19/20 jarige leeftijd. Ik ken in de praktijk geen enkele systeembeheerder van die leeftijd, met die opleiding, die hoger dan de 1800 bruto per maand zit. Vooral als je nog eens naar het feit kijkt dat steeds meer bedrijven hun systeembeheer extern uitbesteden. Zo zie ik op mijn werk heel regelmatig systeembeheerders bij andere bedrijven cq. klanten er uit vliegen omdat er gewoonweg geen werk meer voor hen is, en ze in geval van een contractje voor extern systeembeheer voor maar enkele honderden euro's per maand kwijt zijn.
  zondag 15 maart 2009 @ 13:09:27 #59
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67066249
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vind het knap dat hier op Fok! zoveel 'systeembeheerders' zitten met hooguit een MBO niveau 4 ICT beheer opleiding die rond de, al dan niet meer dan, 2000 bruto per maand zitten op 19/20 jarige leeftijd. Ik ken in de praktijk geen enkele systeembeheerder van die leeftijd, met die opleiding, die hoger dan de 1800 bruto per maand zit. Vooral als je nog eens naar het feit kijkt dat steeds meer bedrijven hun systeembeheer extern uitbesteden. Zo zie ik op mijn werk heel regelmatig systeembeheerders bij andere bedrijven cq. klanten er uit vliegen omdat er gewoonweg geen werk meer voor hen is, en ze in geval van een contractje voor extern systeembeheer voor maar enkele honderden euro's per maand kwijt zijn.
Misschien dat Fok! een bepaald type mensen aantrekt? En dat de verhouding daarom zo uit balans is? Denk ook dat veel mensen er hier toch een eurootje of 100/200 opgooien, om te "patsen".
pi_67066735
Idd
pi_67069183
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:09 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Misschien dat Fok! een bepaald type mensen aantrekt? En dat de verhouding daarom zo uit balans is? Denk ook dat veel mensen er hier toch een eurootje of 100/200 opgooien, om te "patsen".
Zeker bij de helft van de berichten denk ik gelijk ONMOGELIJK. MBO niveau 3 met 1 jaar werkervaring en dan 1950 krijgen, nou die baas moet echt wel debiel zijn sorry hoor
pi_67069687
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Zeker bij de helft van de berichten denk ik gelijk ONMOGELIJK. MBO niveau 3 met 1 jaar werkervaring en dan 1950 krijgen, nou die baas moet echt wel debiel zijn sorry hoor
Dat dus. Het is dat ik als IT`er uiteraard de ballen verstand heb van hoe veel bijvoorbeeld een chirurg of logistiek manager per maand zou kunnen verdienen. Maar van al die salarissen in de IT sector die hier voorbij vliegen, wekt inderdaad de helft zo'n beetje argwaan bij mij op. Nogmaals, ik ken een heleboel 'systeembeheerders' van mijn eigen leeftijd, en ik weet ook exact hoe veel die verdienen. Van al die gozers zit er geen één tussen die meer dan 1800 bruto per maand verdient. Misschien als je een jaar of 27, 28 bent en al 8 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt of zo, ja.
  zondag 15 maart 2009 @ 14:44:41 #63
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67069935
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Mensen die denken dat vakantiegeld bijzonder is
Ja, iets met wettelijk verplicht en 8%. Maargoed.....
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 15 maart 2009 @ 14:48:37 #64
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67070089
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:36 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat zoiets zo slecht zou betalen eigenlijk
Dat wist ik toevallig wel via een bekende van me. Wat mij altijd weer doet verbazen zijn de functienamen die ze hanteren. Assistent manager of manager, dan denk je... nou die is goed bezig. Ja, heel fijn als je als manager met 1800 thuis komt. Aan de andere kant, je hebt 0 stress natuurlijk. Prima baan maar snap niet dat iemand zichzelf assistent manager durft te noemen op een verjaardag met zo'n functie.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 15 maart 2009 @ 15:14:07 #65
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67070969
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Dat wist ik toevallig wel via een bekende van me. Wat mij altijd weer doet verbazen zijn de functienamen die ze hanteren. Assistent manager of manager, dan denk je... nou die is goed bezig. Ja, heel fijn als je als manager met 1800 thuis komt. Aan de andere kant, je hebt 0 stress natuurlijk. Prima baan maar snap niet dat iemand zichzelf assistent manager durft te noemen op een verjaardag met zo'n functie.
Die functienamen zijn anders heel gebruikelijk hoor.. in kleine detailhandel bedrijven heb je altijd een assistent en een manager. En in verhouding verdien je met die "titel" zeker wel beter dan de "gewone" verkopers. Alleen, in de detailhandel zijn ALLE salarissen gewoon laag, dus verdien je in verhouding met de functienaam best weinig.

edit: en waar baseer jij de 0 stress op?
  zondag 15 maart 2009 @ 16:06:27 #66
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67072749
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:14 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Die functienamen zijn anders heel gebruikelijk hoor.. in kleine detailhandel bedrijven heb je altijd een assistent en een manager. En in verhouding verdien je met die "titel" zeker wel beter dan de "gewone" verkopers. Alleen, in de detailhandel zijn ALLE salarissen gewoon laag, dus verdien je in verhouding met de functienaam best weinig.

edit: en waar baseer jij de 0 stress op?
Op verhalen die ik hoor. Je hebt wel targets natuurlijk maar in mijn beleving is dat niet zo spannend. Ik laat me graag overtuigen als dat anders is hoor .

En ik snap dat je met die titel meer zal verdienen dan de "gewone verkoper" maar soms schieten we allemaal een beetje door qua benaming.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_67073464
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch is het in mijn geval echt zo, 1900 bruto per maand met 1 jaar werkervaring als servicedesk medewerker en een simpele MBO Niveau 3 diploma. En dan ben ik 20 jaartjes jong.
Vanaf april word het 1950 bruto per maand.

En dan hoef je mij niet te geloven maar om nou op een forum te gaan opscheppen vind ik vrij kansloos
  zondag 15 maart 2009 @ 16:31:17 #68
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_67073660
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:06 schreef jackson het volgende:

[..]

Op verhalen die ik hoor. Je hebt wel targets natuurlijk maar in mijn beleving is dat niet zo spannend. Ik laat me graag overtuigen als dat anders is hoor .

En ik snap dat je met die titel meer zal verdienen dan de "gewone verkoper" maar soms schieten we allemaal een beetje door qua benaming.
Nou, je hebt natuurlijk wel gewoon een winkel in beheer, en zeker in deze tijden is dat best aanpoten om alles in het positieve te houden. Al geef ik eerlijk toe dat het qua stresslevel niet te vergelijken zal zijn met leidinggeven aan een afdeling met 20 man personeel binnen een grote organisatie. Maar 0 stress, dat is zeker niet het geval.

Mjah, misschien wel, maar wat voor "titel" moet je er dan aan geven?
  zondag 15 maart 2009 @ 16:34:43 #69
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67073785
verkoopleider
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 15 maart 2009 @ 18:43:43 #70
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_67077729
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:31 schreef Debsterr het volgende:

Mjah, misschien wel, maar wat voor "titel" moet je er dan aan geven?
Niemand moet wat van mij maar ik zou mezelf niet zo noemen geloof ik
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_67078515
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:57 schreef Thieske het volgende:
1 : Bedrijfstak: Chemie
4 : Aantal uren per week: 34 (in 5 ploegendienst)
6 : 13e maand: ja en jaarlijkse bonus van circa 4%
7 : Bruto maand salaris: 3300
8 : Netto maand salaris: 2050
9 : Overuren betaald: ja, maar ik maak ze zelden tot nooit
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : -
12: Opleiding: Havo - Vapro B (MBO niveau)

En natuurlijk nog vakantiegeld.
Is dat inclusief ploegen toeslag?

1 : Bedrijfstak: Afvalverwerking
4 : Aantal uren per week: 33,4
5 : Aantal vakantiedagen: 22
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 3628 (inc. 28% ploegentoeslag)
8 : Netto maand salaris: 2308
9 : Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 5 jaar
11: Opleiding: MBO AOT
pi_67079755
1 : Bedrijfstak: Installatietechniek (klein metaal)
2 : Functie: servicemonteur verwarming
3 : Leeftijd: net 21
4 : Aantal uren per week: 38 (ex weekenddienst+avonddiensten)
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 1610
8 : Netto maand salaris: 1220(incl vergoeding dienst)
9 : Overuren betaald: ja of tijd voor tijd
10: Werkervaring: 3/4 jaar
11: Goodies : auto v/d zaak(prive gebruik, alleen met storingsdienst) opleidingen worden vergoed
12: Opleiding: mbo 3+ (4 niet afgemaakt )

binnekort weer salaris bespreking, iemand enig idee wat ik kan vragen . in onze brance(service) is bijna niet aan personeel te komen(worden op dit moment veel mensen tijdelijk ingehuurd) .klein bedrijf.
kan ook niet de goede salaris tabellen vinden.
pi_67080230
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:07 schreef Kesum het volgende:

[..]

Is dat inclusief ploegen toeslag?
Ja.
pi_67083264
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ja.
Ok en wat is je perspectief als ik vragen mag?
pi_67087535
Nieuwe job

1 : Bedrijfstak: Voedingsmiddelenindustrie
2 : Functie: IT Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24, 13 ADV
6 : 13e maand: half
7 : Bruto maand salaris: 4300
8 : Netto maand salaris: Ergens rond de 2600 inc. bijtelling auto?
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 3 jaar fulltime daarvoor 3 parttime
11: Goodies : auto v/d zaak (onbeperkt prive), GSM, laptop, max 20% bonus jaarsalaris
12: Opleiding: HBO Informatica
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')