Dam met alleen Havo ben je zover gekomenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:28 schreef anboni het volgende:
Ook even wat gegevens, en 'n vraag eraan vast
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: Gedetacheerd beheerder
3 : Leeftijd: 34
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Neen, wel een prestatieafhankelijke bonus
7 : Bruto maand salaris: 3400
8 : Netto maand salaris: 2000 (da's inclusief ~E250 belasting over de bijtelling, dus zonder auto 2250)
9 : Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 13 jaar
11: Goodies : Auto, laptop, telefoon, 50% pensioenpremie betaald door WG
12: Opleiding: HAVO (en 'n zooi relevante certificaten: Novell, Linux, Cisco)
Nou heb ik gesolliciteerd op 'n functie, geen detachering meer. Vandaag een voorstel gekregen:
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie: beheerder
3 : Leeftijd: 34
4 : Aantal uren per week: 36
6 : 13e maand: Neen
7 : Bruto maand salaris: 3400
8 : Netto maand salaris: 2190
9 : Overuren betaald: In principe hoort bij de functiegroep geen overwerk, maar in overleg is er wel e.e.a. mogelijk (uitbetalen of tijd voor tijd)
10: Werkervaring: 13 jaar
11: Goodies : telefoon, 66% pensioenpremie betaald door WG, vaste reiskostenvergoeding op basis van OV, komt in mijn situatie neer op E130/mnd
12: Opleiding: HAVO (en 'n zooi relevante certificaten: Novell, Linux, Cisco)
Bij m'n huidige werkgever betaal ik maandellijks E138 aan pensioenpremie, zij leggen ongeveer hetzelfde bedrag bij. Bij die nieuwe werkgever zou ik maandelijks E219 gaan betalen, waar zij nog eens ~E450 bovenop doen. De totale pensioenpremie is dus iets van 2.5 keer zo hoog! Ik heb werkelijk geen idee wat nou eigenlijk 'normaal' is. Toevallig vandaag een overzicht gekregen van m'n pensioen, daar gaan ze uit van een voorbeeldkapitaal van zo'n E235k (bij 'n rendement van 4%). Iemand die hier 'n lichtje over kan laten schijnen waar de verschillen kunnen zitten?
Netjes. Voor dat salaris zou ik als 25 jarige WO'er ook tekenenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:55 schreef Dulk het volgende:
ook maar even meedoen
1 : Bedrijfstak: ict (cao klein metaal)
2 : Functie: lichte vorm van incident manager
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 37 (24 normale + 13 ATV dagen)
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 2830
8 : Netto maand salaris: 1870 ( +130 euro reiskosten vergoeding)
9 : Overuren betaald: ja
10: Werkervaring: 3
11: Goodies : laptop en telefoon (opleidingen)
12: Opleiding: MBO
ik ben hier zelf erg tevreden over, en in de schaal is voorlopig nog genoeg uitloop
het is een HBO functie, en ik heb dan ook promotie gemaakt bij mijn huidige werkgever, en ik heb er wel hard voor moeten werken!quote:Op woensdag 11 maart 2009 06:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Netjes. Voor dat salaris zou ik als 25 jarige WO'er ook tekenen
Met deze informatie kun je niet zoveel. Weet je wat voor regelingen het precies zijn; middelloon, beschikbare premie? En weet je ook hoe hoog je franchise is, hoeveel procent je zelf betaalt, opbouwpercentage? Hoe meer info hoe beter.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:28 schreef anboni het volgende:
Bij m'n huidige werkgever betaal ik maandellijks E138 aan pensioenpremie, zij leggen ongeveer hetzelfde bedrag bij. Bij die nieuwe werkgever zou ik maandelijks E219 gaan betalen, waar zij nog eens ~E450 bovenop doen. De totale pensioenpremie is dus iets van 2.5 keer zo hoog! Ik heb werkelijk geen idee wat nou eigenlijk 'normaal' is. Toevallig vandaag een overzicht gekregen van m'n pensioen, daar gaan ze uit van een voorbeeldkapitaal van zo'n E235k (bij 'n rendement van 4%). Iemand die hier 'n lichtje over kan laten schijnen waar de verschillen kunnen zitten?
[/quote]Nooit gedacht dat zoiets zo slecht zou betalen eigenlijkquote:Op zondag 15 maart 2009 11:47 schreef Heleeeen het volgende:
1 : Bedrijfstak: Detailhandel
2 : Functie: Aankomend assistent manager Telecomwinkel
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 38 (Koopavonden, zaterdagen en zondagen werk ik ook)
6 : 13e maand: Nee, maar wel bonusuitbetaling en winstdeling (als budget gehaald is) en iets van 2 x per jaar krijg je eenmalig 6% extra.. En dan krijg ik ook nog vakantiegeld
7 : Bruto maand salaris: 1590
8 : Netto maand salaris: Weet ik nog niet, zal rond de 1250 euro liggen denk ik
9 : Overuren betaald: ja, maar tijd voor tijd (als je er veel hebt kunnen ze ook uitbetaald worden)
10: Werkervaring: Totaal 4 jaar, 1 jaar in detailhandel als verkoopster
11: Goodies : Leuke feestjes, presentjes en betaalde trainingen..
12: Opleiding: Overgangsbewijs naar Havo 4
Na een half jaar gaat mijn salaris nog een keer omhoog, want dan ben ik officieel assistent manager..
Misschien dat Fok! een bepaald type mensen aantrekt? En dat de verhouding daarom zo uit balans is? Denk ook dat veel mensen er hier toch een eurootje of 100/200 opgooien, om te "patsen".quote:Op zondag 15 maart 2009 13:05 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik vind het knap dat hier op Fok! zoveel 'systeembeheerders' zitten met hooguit een MBO niveau 4 ICT beheer opleiding die rond de, al dan niet meer dan, 2000 bruto per maand zitten op 19/20 jarige leeftijd. Ik ken in de praktijk geen enkele systeembeheerder van die leeftijd, met die opleiding, die hoger dan de 1800 bruto per maand zit. Vooral als je nog eens naar het feit kijkt dat steeds meer bedrijven hun systeembeheer extern uitbesteden. Zo zie ik op mijn werk heel regelmatig systeembeheerders bij andere bedrijven cq. klanten er uit vliegen omdat er gewoonweg geen werk meer voor hen is, en ze in geval van een contractje voor extern systeembeheer voor maar enkele honderden euro's per maand kwijt zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |