quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:59 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik denk dat dat in de praktijk reuze mee valt hoor. Sowieso worden de salarissen hier nogal aangedikt, zoals ik in een eerdere post al aangaf. Overigens vind ik systeembeheerders een beroep waar steeds minder vraag naar is. Laten we eerlijk zijn, veel systeembeheerders voldoen precies aan het totaalbeeld en vooroordeel dat veel mensen over ze hebben: De halve dag achter de computer 'slacken', zo nu en dan ondersteuning geven aan een bellende medewerker, af en toe een printertje of drivertje installeren, enzovoorts. Immers, een netwerk dat keurig is opgezet heeft an sich niet veel beheer meer nodig mits het goed gedaan wordt. Al helemáál niet constant 32 / 36 / 40 uren per week.
Komt nog eens het feit bij dat ik steeds meer bedrijven extern systeembeheer zie aanvragen. Een onderhoudscontract van een paar honderd euro per maand, voor een bedrijf dat periodiek komt controleren (dat meer dan voldoende is) in tegenstelling tot een dure, interne systeembeheerder die 20 van de 40 uren per week zit te internetten, is alleen maar winst voor een bedrijf natuurlijk.
Kortom, laat je niet gek maken door al die pretentieuze posters hier op Fok.Overigens is er steeds meer vraag naar elektromonteurs, loodgieters en andere dergelijke beroepen. Laten we eerlijk zijn, momenteel zijn dat slecht betaalde banen en derhalve niet meer in trek bij jongeren, maar de vraag er naar zal altijd blijven.
Denk dat je dat netto salaris niet gaat halen, al is het afhankelijk van je auto.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Nieuwe job
1 : Bedrijfstak: Voedingsmiddelenindustrie
2 : Functie: IT Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 24, 13 ADV
6 : 13e maand: half
7 : Bruto maand salaris: 4300
8 : Netto maand salaris: Ergens rond de 2600 inc. bijtelling auto?
9 : Overuren betaald: nee
10: Werkervaring: 3 jaar fulltime daarvoor 3 parttime
11: Goodies : auto v/d zaak (onbeperkt prive), GSM, laptop, max 20% bonus jaarsalaris
12: Opleiding: HBO Informatica
Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
En waar haal je die onzin vandaan dat jongeren onder de 23 minder belasting hoeft betalen?
ZE weet dat minimum loon iets anders is en lager uitvalt tot je 23e. ZE is wel blond maar ook weer niet zo domquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:26 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich vergist met het minimum loon. Dat is tot je 23e lager.
Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zo dan, of je valt me even aan op iets wat ik gewoon denk.. ik baseer het op het feit dat ik uit mijn omgeving hoor dat je in verhouding minder kwijt bent aan belasting onder je 23e. Je hoeft niet zo te snauwen omdat ik me vergis.
In mijn geval, ook mbo niveau, scheelt het een flinke hoop dat ik in ploegendienst werk. Dus dat betekent 28% toeslag.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
Moet je je baas op aansprekenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:44 schreef samjustme het volgende:
Volgens mij worden salarissen hier echt aangedikt want met mijn HBO diploma en 4 jaar bijna relevante werkervaring kom ik bij lange na niet in de buurt van zogenaamde salarissen bij MBO 3.
zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moet je je baas op aanspreken![]()
Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.
Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant wasquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:54 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
zolang je in engeland blijft wonen is dat volgens mij niet echt een probleem. ik weet echter niet wat jouw plannen zijn.
Nou, ik vond de toon niet zo vriendelijk overkomen en dus onnodig.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:42 schreef Brad het volgende:
[..]
Niet zo aangevallen doen, zo erg was zijn post niet.
Belasting wordt bepaald door belastingschalen. Onderstaand lijstje is van enkele jaren terug (vond geen recente) maar geeft aan hoeveel belasting je betaald afhankelijk van het inkomen. Onder de 23 zul je nog niet zoveel verdienen en is de kans groot dat je dus in het laagste belastingtarief valt.
1e schaal inkomen 0 tot 17.046 - 34,15%
2e schaal 17.046 tot 30.631 - 41,45%
3e schaal 30.631 to 52.228 - 42%
4e schaal 52.228 en meer - 52%
bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
In ieder geval niet de rest van mijn leven, dus zaken als pensioen en spaarcenten lijden er momenteel onder. Ik heb meestal alles in euro's gespaard, dus dat scheelt enigzins, hoewel de bonus met kerst natuurlijk wat irritant was![]()
Maar goed, mag niet klagen, dus zal erover ophouden.
Het is niet alsof ik de huidige fluctuaties aan heb zien komen natuurlijk. Echter, ik wil niet speculeren op koersbewegingen en dus sparen in de munt waarin ik mijn geld waarschijnlijk ook uit zal geven. Leek me niet meer dan logisch, eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:01 schreef Fortitudo het volgende:
bewust in euro's gespaard? Want dat is nu achteraf wel een goede keus geweest.
Ik ben zelf ook een 22 jarig persoon die zonder enige relevante vooropleiding (wel inmiddels een hoop cursussen gehad) een leuke positie als allround webontwikkelaar heeft weten te bemachtigen. Wat mij een gigantische voorsprong geeft op de meeste leeftijdsgenoten en mensen in dezelfde tak van sport, is dat ik al sinds mijn elfde met websites, en nog belangrijker programmeren, bezig ben. Je kunt vanuit thuis uit met een flinke dosis interesse en motivatie een excellente programmeur worden, en afhankelijk van hoe spannend je het voor jezelf maakt, de meest gecompliceerde en doordachte kneepjes van het vak leren. Je hebt er immers niet veel middelen voor nodig, enkel een computer en afhankelijk van programmeertaal, een ontwikkelomgeving en/of compiler die vaak gratis te vinden zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:40 schreef Moonlight_Drive het volgende:
[..]
Mja, de systeembeheerder die jij in je hoofd hebt zal inderdaad niet erg veel verdienen, bij mij is het het wel even anders. En ook wij besteden uit, maar dan zit er daar nog steeds een systeembeheerder dus vraag ik mij af of er steeds minder systeembeheerders nodig zijn.
Het salaris dat ik verdien heb ik hier zelfs nog naar beneden afgerond omdat ik geen zin heb om het allemaal uit te zoeken, maar naar boven afronden, nee. Het mooie van ICT is dat je met een goed verstand, veel doen en het bijhouden van je kennis een heel eind kunt komen.Verder komt het nogal hautain op mij over, 'een MBO-er met zo'n salaris'.
Ik hecht weinig waarde aan het diploma wat iemand heeft, en mijn baas kennelijk ook. Er lopen bij ons de grootste idioten rond met HBO + dus dat zegt ook niet zoveel. Werkervaring en inzet zijn m.i. veel belangrijker dan dat papiertje. Je moet natuurlijk dan wel het vertrouwen krijgen om je zo te kunnen bewijzen maar bij mij heeft dat goed uitgepakt.
Ik mag zeker niet klagen ik verdien best wel goedquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moet je je baas op aanspreken![]()
Maar serieus, salarissen kunnen nu eenmaal goed verschillen. De meeste mensen weten wel of ze een beetje gemiddeld voor hun niveau/sector verdienen, maar je moet niet zelfs met 10% boven het gemiddelde niet raar opkijken als er genoeg mensen zijn die meer verdienen.
Mijn salaris is in euro's behoorlijk gekelderd de afgelopen maanden, da's ook niet echt top...
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken, het lijkt mij vrij onlogisch als bedrijf om iemand als een net afgestudeerde MBO`er aan te nemen, die pas vrij recentelijk met hooguit een handjevol 'echte' netwerken in aanmerking is geweest, aan te nemen en daar meteen een salaris tegenover te zetten waar je "U" tegen zegt.
'Kijk mij naar de uni gaan'quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:51 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
Met alle respect maar een mbo'er studeert niet af.
Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.quote:
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:02 schreef Fortitudo het volgende:
Dat draag ik ook niet uit. Een leraar in het basisonderwijs noem je echter ook geen professor.
kloptquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
Zeg dan niks.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, je wilt het alleen even onder de aandacht brengen, zodat de stoute poster het niet nog een keer durft te doen
Ach, 92.500 is an sich natuurlijk geen straf voor de meeste mensen. Hoewel ik nu meer verdien, zou ik er op zich wel voor willen tekenen voor de rest van mijn leven...quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:08 schreef InnocentFR het volgende:
[..]
Zeg dan niks.
Zat net weer eventjes te kijken naar het accountancy beloningsonderzoek 2008, hetgemiddelde salaris van een zelfstandig RA zonder personeel a 71.500 valt mij wel tegen, de RA met personeel ook overigens; 92.500.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |