abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73337972
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:24 schreef Arjan4all het volgende:

Dan kan ik je vertellen dat je niet verkeerd bezig bent. Iemand met een universitaire graad moet tegenwoordig al hard aan de bak om op 50 K¤ te zitten.
Het is dan ook, van wat ik begrepen heb, hard en verantwoordelijk werk, met een relatief groot afbreukrisico.
Quinn Dexter
pi_73338286
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:24 schreef Arjan4all het volgende:
Nou dan krijgt Suferboy toch het voordeel van de twijfel, want je kunt inderdaad vanaf je 19e binnenkomen en als je 2,5 jaar opleiding hebt kun je dus inderdaad al op dat niveau zitten.

Even gecheckt op de vacaturebank: http://www.nationalevacat(...)uchtverkeersleider-/
Natuurlijk is het salaris wel afhankelijk van een flink aantal factoren die niet genoemd worden in zo'n vacature. Er wordt meestal een salaris INDICATIE afgegeven. Vaak is dat ook meteen al het maximaal haalbare salaris voor die functie na doorgoei.
Meteen 75K gaan verdienen als je binnenkomt als groentje is natuurlijk never nooit het geval...
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:23:41 #78
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_73339319
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 17:47 schreef Sartana09 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het salaris wel afhankelijk van een flink aantal factoren die niet genoemd worden in zo'n vacature. Er wordt meestal een salaris INDICATIE afgegeven. Vaak is dat ook meteen al het maximaal haalbare salaris voor die functie na doorgoei.
Meteen 75K gaan verdienen als je binnenkomt als groentje is natuurlijk never nooit het geval...
Daarom staat er ook dat je dat pas krijgt als je helemaal klaar bent met je opleiding (duur: ongeveer 4 tot 5 jaar) en volledig bevoegd bent. Daarna groeit het echt nog wel door. Zelfs op de website die surferboy al even aanhaalde kun je gewoon die bedragen terug vinden. 75K is dus ongeveer het startsalaris als je alles gehaald hebt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_73339790
Wat een salaris zeg
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:45:55 #80
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73339973
Heeeerlijk salaris als student. Valt me alleen wel behoorlijk tegen dat je vervolgens blijft steken op 'slechts' 120k (dit baseer ik op de vacature van hierboven).
Oh really?
  Moderator zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:53:49 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73340214
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Matthijs- het volgende:
Heeeerlijk salaris als student. Valt me alleen wel behoorlijk tegen dat je vervolgens blijft steken op 'slechts' 120k (dit baseer ik op de vacature van hierboven).
Jeetje ja... Bijna de balkenende norm.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:10:41 #82
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73340729
Nja, als je zo hoog begint verwacht je toch ook een redelijk eindsalaris. 120k kan je in het bedrijfsleven makkelijk ruim overstijgen, ook al begin je wellicht iets lager.
Oh really?
pi_73348056
1 : Bedrijfstak: Industrie-voeding
2 : Functie:machine operator
3 : Leeftijd: 33
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 2369 en dan daarbij 284 ploegentoeslag(2 ploegendienst)
8 : Netto maand salaris: 1853
9 : Overuren betaald: doe ik nooit maar je kan kiezen tussen geld of tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 6 jaar
11 : Goodies: niks eigenlijk
12: Opleiding: LTS bouw/b niveau daarna 1 dag naar school vier dagen leren voor timmerman.
Tijdje timmerman geweest maar vond het niets.
Ik moet volgend jaar waarschijnlijk een vapro a opleiding doen maar ik heb er totaal geen zin in.
Zal wel moeten want mijn papieren zijn niet echt sterk en heb geen zin in bijstand .
pi_73348564
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:10 schreef Matthijs- het volgende:
Nja, als je zo hoog begint verwacht je toch ook een redelijk eindsalaris. 120k kan je in het bedrijfsleven makkelijk ruim overstijgen, ook al begin je wellicht iets lager.
als je het woord "makkelijk" schrapt dan heb je een punt.......maar trust me, 90% in het bedrijfsleven haalt de 120k p/j never niet nooit in hun leven
Quinn Dexter
pi_73352667
Voor referentie, bij ons heeft een machine operator met zo'n 10 jaar ervaring op basis van een 3 ploegensysteem ¤ 33.000 + ¤ 2640 vakantiegeld + ¤ 2750 13e maand = ¤ 38.000. In een 3 ploegensysteem is het contract gebaseerd op een 36 urige werkweek en iedere shift is 8 uur

Met die 13e maand hebben ze trouwens mazzel, want dat vind je haast nergens. Dus normaliter is ¤ 35.000 - ¤ 36.000 euro een redelijk referentiepunt voor een machine operator, 10 jaar ervaring en in een 3 ploegensysteem.

In een 4 ploegensysteem is de werkweek 38 uur en komt er wat meer toeslag bij vanwege zaterdag diensten

Hoe een 2 ploegensysteem werkt is de vraag, vaak wordt hier in 12 uur ploegen gewerkt om zo toch een volledige dag af te dekken. Dat is belangrijk voor de werkgever anders moet je steeds weer schoonmaken aan het eind van de dag en opstarten in de ochtend en dat kost geld.

In een 2 ploegensysteem wordt er vaak niet geproduceerd op vrijdag en soms zelfs ook niet op donderdag. Maar dat verschilt. Maar het zou kunnen dat je in week 1 3 dagen 12 uur per dag werkt, in week 2 ook weer 3 dagen 12 uur per dag en dan in week 3 is het 4 dagen 12 uur per dag. Gemiddeld over 3 weken is dat dan 38 uur. Maar dat is overal anders. Laat nog even weten hoe dat bij jou precies zit, dat ploegensysteem
pi_73352940
quote:

Tuurlijk jongen
Profiel opgeheven.
pi_73353282
quote:
Studeer nog even verder en ondervind het dan zelf. Als het je lukt denk ik dat dat meer komt door inflatie...
pi_73356653
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 00:15 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

als je het woord "makkelijk" schrapt dan heb je een punt.......maar trust me, 90% in het bedrijfsleven haalt de 120k p/j never niet nooit in hun leven
Misschien niet in Nederland nee, maar ik denk dat Matthijs dan ook een baan gaat proberen in het buitenland . Al weet ik dat natuurlijk niet zeker.

Valt me wel op dat hier vrij heftig wordt gereageerd op het behalen van hoge lonen direct na je studententijd. Zelfs ten tijde van je stage bij een i-bank loop je al boven gemiddeld te verdienen, en dan ben je nog niet eens afgestudeerd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73356860
@Quinn Dexter:

Verantwoordelijk: Ja
Stressvol: Soms, maar niet enorm.
Afbreukrisico: Nee, ken niemand die voortijdig opgebrand is oid..(diegenen vallen in opleiding nl al af)

@Sartana09:

75K Is het startsalaris voor een volledig bevoegd verkeersleider, dus voor mij over een klein jaartje waarschijnlijk.

@Sandyman:

Hoe issie in het Noorden? Ziet er bij mij naar uit dat ik het binnen de 3 jaar ga halen! (Scheelt een paar jaar als je niet in zo'n toren naar boven hoeft te klimmen )

@Matthijs: Zit nog wel verdere doorgroei in. (Nevenfuncties/Supervisor etc.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Surferboy op 04-10-2009 14:20:13 ]
pi_73357393
quote:
75K Is het startsalaris voor een volledig bevoegd verkeersleider, dus voor mij over een klein jaartje waarschijnlijk.
Bwhahaha

Ik spreek je over een jaar.
pi_73357500
Nogmaals het zal me echt jeuken of je het gelooft of niet, kijk de site na zou ik zeggen. www.luchtverkeersleider.nl
pi_73357835
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Misschien niet in Nederland nee, maar ik denk dat Matthijs dan ook een baan gaat proberen in het buitenland . Al weet ik dat natuurlijk niet zeker.

Valt me wel op dat hier vrij heftig wordt gereageerd op het behalen van hoge lonen direct na je studententijd. Zelfs ten tijde van je stage bij een i-bank loop je al boven gemiddeld te verdienen, en dan ben je nog niet eens afgestudeerd.
Maar dan gelooft ook niemand op Fok je...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73357926
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:35 schreef Surferboy het volgende:
Nogmaals het zal me echt jeuken of je het gelooft of niet, kijk de site na zou ik zeggen. www.luchtverkeersleider.nl
Ik wil slechts je verwachtingen managen

Op onze site (en met ons op die van vele sites van andere grote organisaties) worden ook salarissen afgegeven, wil niet zeggen dat je dat ook (meteen) gaat verdienen. Het is om interesse te wekken. Nogmaals, dat zijn de maximaal haalbare salarissen bijvoorbeeld binnen een bepaalde schaal die bij een bepaalde functie horen maar altijd afhankelijk van vele factoren welk bedrag je uiteindelijk haalt.

Ik zou het dus even zwart op wit vragen.

Begrijp ik dus goed dat je daar 75K kunt verdienen met alleen havo, goede ogen en GBV?
pi_73358202
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:48 schreef Sartana09 het volgende:

[..]

Ik wil slechts je verwachtingen managen

Op onze site (en met ons op die van vele sites van andere grote organisaties) worden ook salarissen afgegeven, wil niet zeggen dat je dat ook (meteen) gaat verdienen. Het is om interesse te wekken. Nogmaals, dat zijn de maximaal haalbare salarissen bijvoorbeeld binnen een bepaalde schaal die bij een bepaalde functie horen maar altijd afhankelijk van vele factoren welk bedrag je uiteindelijk haalt.

Ik zou het dus even zwart op wit vragen.

Begrijp ik dus goed dat je daar 75K kunt verdienen met alleen havo, goede ogen en GBV?
Hahaha, bedankt maar dat is echt niet nodig Ik werk een tijdje bij LVNL en kan beamen dat de salarisschaal overeenkomt met wat er op de site wordt gezegd, dus bij het behalen van je 3e rating (Afhankelijk van de afdeling tussen 3 en 5 jaar) zit het salaris op ca. 75k.

Havo met wiskunde, gewoon gezond zijn (Ogen volgens mij tussen -5 en +5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) en aanleg hebben. Weet niet wat GBV is?

Slagingpercentage is niet hoog, van mijn klas (daarin zaten dus allemaal mensen die de complete selectie gehaald hadden) zijn er van de 14 die begonnen nog 2 over.
pi_73358494
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:57 schreef Surferboy het volgende:
Weet niet wat GBV is?

Gezond Boeren Verstand
pi_73358718
Aah, dat is idd ook wel een fijne om te hebben.
pi_73358897
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:48 schreef Sartana09 het volgende:
GBV?
GBV is volgens mij niet voldoende. Een luchtverkeersleider dient in staat te zijn veel dingen tegelijk te onthouden en ook in staat te zijn om snel veel details op te pikken. Dat is ook de reden dat er zoveel mensen uitvallen tijdens de voorselectie en tijdens de opleiding zelf.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:38:02 #98
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73359319
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar dan gelooft ook niemand op Fok je...
Dit dus. Je post een hoger salaris dan gemiddeld en direct gelooft niemand je..
Oh really?
pi_73359427
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Dit dus. Je post een hoger salaris dan gemiddeld en direct gelooft niemand je..
Ach, ook wel begrijpelijk. Uiteindelijk ligt het gemiddelde salaris in dit topic ook wel iets hoger dan het landelijk gemiddelde. Daar zijn voldoende redenen voor aan te wijzen, maar meeste mensen geloven natuurlijk liever dat de hogere inkomens een stukje dromerij zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73360252
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ook wel begrijpelijk. Uiteindelijk ligt het gemiddelde salaris in dit topic ook wel iets hoger dan het landelijk gemiddelde. Daar zijn voldoende redenen voor aan te wijzen, maar meeste mensen geloven natuurlijk liever dat de hogere inkomens een stukje dromerij zijn.
Ach ik geloof heus wel van een aantal dat die heel wat meer verdienen dan anderen. Dat merk je ook aan de manier van reageren in andere topics en de hele houding.

Wat mij meer steekt is dat 19 jarige Matthijs- een wat naief beeld heeft op zijn toekomst. Lees maar even terug. Het lijkt alsof hij er vanuit gaat dat het vanzelfsprekend is dat je in het bedrijfsleven makkelijk meer dan 120.000 euro kan verdienen. En zowel jij en ik weten dat het niet ongebruikelijk is maar dat het zeker niet makkelijk is en nou ook weer niet zo heel algemeen gebruikelijk.
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')