Wij leggen helemaal niets op? Dit is gewoon weer selectieve bullshit dat jij hebt gekocht van je selectieve nieuwsbronnen. Jij mag mij een link geven, wat wij die mensen gedwongen hebben te laten doen wat onetisch is, wat niet door de beugel kan, en wat verwijdering van alle nato troepen uit Afghanistan rechtvaardigd, tegenover dat van de Taliban. .. Kom aub met bewijs. Ik kan je bewijzen dat er genoten wordt van vrije verkiezingen, ik kan je bewijzen met video's uit vrouwen gevangenisen daar hoe blij de vrouwen zijn met het feit dat ze niet meer jarenlang zitten opgesloten omdat ze niet met hun man naar bed wilden onder Taliban bewind.quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik weet best dat de taliban de bevolking onderdrukte. Ik weet ook dat het onmogelijk en onethisch is om jouw normen en waarden, om jouw idealen en jouw manier van leven op leggen aan anderen. Het was niet leuk geweest voor de bevolking om nog langer onder talibanbewind te leven, maar uiteindelijk zouden zij zichzelf hebben bevrijd. Kijk naar Iran, je hebt daar 40 jaar een kloteregime en nu protesteert het volk zelf. Wie heeft de Berlijnse muur laten vallen. De Oost-Duitsers waren dat zelf
[..]
Ah, en het Karzairegime is dat niet? Heeft hij geen wet getekend die mannen het recht geeft hun vrouwen uit te hongeren wanneer ze geen sex willen? En wanneer is de eerst gay pride is Afghanistan?
[..]
Het plan is bevrijden van onderdrukten? En hoe ga je dat concreet bereiken? Hoeveel militairen ben je bereid op te offeren voor dat ideaal?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:12 schreef henkway het volgende:
O wat waren we bang voor de communisten
O wat zijn we bang voor de Taliban
allemaal slechte mensen
Oorlog ontstaat door botsing van culturen en gekke dictators.
ja want in die al qaida kampen komen nooit burgers natuurlijkquote:Op maandag 28 september 2009 23:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar heeft hij ook gelijk in. Als ik kan kiezen tussen het bombarderen van Al-Qaeda kampen of burgers die een tankwagen leeghalen kies ik voor het eerste. Je kan een land of groepering niet onderwerpen door het te bezetten. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn een zegen voor terreurorganisaties, hun aanhang is gigantisch vergeleken met 8 jaar geleden.
Ja als Balkenende de kont van Bush ging likken, dan kreeg zijn dikke maatje wel een baantje.quote:Op dinsdag 29 september 2009 04:57 schreef sp3c het volgende:
nou als je de boze tongen mag geloven heeft het ons iig een hoge post binnen de NAVO opgelevert
niet dat je daar wat aan hebt want dat is een beetje een melkert baan maar toch ... en die pijpleiding he
Oorlogen ontstaan door botsingen van culturen, dat was vroeger zo tussen zwarte en blanke mensen , tussen indianen en blanken en nu tussen moslims en blankenquote:Op dinsdag 29 september 2009 01:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nogal vage definitie.
Botsing van culturen en gekke dictators.
Dus eigelijk alles?
Want je kunt elke oorlog daaronder plaatsen, maar ook onder zoveel anders.
Waar zijn die miljarden hen gegaan? Volg het geld eens:quote:Op dinsdag 29 september 2009 08:51 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja als Balkenende de kont van Bush ging likken, dan kreeg zijn dikke maatje wel een baantje.
nou leuk hoor , maar moet dat miljarden kosten dan??
[ afbeelding ]
Ja, je hebt gelijk, Napoleon, Hitler en de romeinse keizers zijn allemaal verdwenen door interne opstanden, en buitenlandse legers hadden daar niets mee te makenquote:Op dinsdag 29 september 2009 08:57 schreef henkway het volgende:
[..]
(...)
Maar ook door gekke dictators zoals Napoleon en Hitler of vroeger Ceasar
En extreme bewinden verdwijnen sneller naarmate de bevolking zelf in opstand komt, of de mogelijkheden daartoe ziet.
Niet door externe bemoeienissen
Waarom spreek jij van bezetter, als de Afghaanse bevolking in de afgelopen 30-40 jaar nog nooit zo veel vrijheden heeft gekend als nu?quote:Daarom zeg ik, het is beter een gerichte actie te ondersteunen van elementen binnen de bevolking, dan er met veel bombarie heen te gaan en dan na tien jaar berooid terug te moeten gaan, want de bezetter is altijd in het nadeel en verliest altijd.![]()
Vraag maar aan de Russen.
Je blijft daar altijd een vreemde bezetter, altijd.
Al ga je nog zo slijmen bij de bevolking, al ga je hun opiumvelden bewaken, ze zullen je nooit vertrouwen![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:55 schreef RonaldV het volgende:
Ze HOEVEN ons niet te vertrouwen. Ze moeten in een fase komen waarin ze zelf ontdekken dat het westen ze dingen heeft gegeven die ze in de afgelopen 30-40 jaar nooit konden krijgen. Een fase waarin ze ontdekken dat de wereld meer is dan wat een aantal godsdienstfanatici ze voorschotelen. Een fase waarin ze ontdekken dat het heel goed mogelijk is om je roots te behouden, en toch te genieten van de verworvenheden van de 21e eeuw.
Gekke dictators verdwijnen door hun eigen grootheidswaanzin, doordat ze ieder land tegelijk aanvallenquote:Ja, je hebt gelijk, Napoleon, Hitler en de romeinse keizers zijn allemaal verdwenen door interne opstanden, en buitenlandse legers hadden daar niets mee te maken
ging dat niet over Irakquote:Op dinsdag 29 september 2009 08:51 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja als Balkenende de kont van Bush ging likken, dan kreeg zijn dikke maatje wel een baantje.
nou leuk hoor , maar moet dat miljarden kosten dan??
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:06 schreef henkway het volgende:
(...)
Je beziet alles door je gekleurde christelijke bril
Ok , je wordt aangestuurd door heren met een extreem christelijke bril op, die de ongelovigen willen bekerenquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]Je kunt werkelijk niet verder van de waarheid afzitten...
Door dit soort postings ga ik aan je verstandelijke vermogens twijfelen. Denk je niet dat de paus er ook achter zit? Heeft die bush niet opgehitst tegen de moslims misschien?quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Ok , je wordt aangestuurd door heren met een extreem christelijke bril op, die de ongelovigen willen bekeren
Het is de strijd van de christelijken uit de USA die de olie van de ongelovigen wilen hebben, Afghanistan was eigenlijk niet echt de bedoeling.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Door dit soort postings ga ik aan je verstandelijke vermogens twijfelen. Denk je niet dat de paus er ook achter zit? Heeft die bush niet opgehitst tegen de moslims misschien?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:06 schreef henkway het volgende:
Je beziet alles door je gekleurde christelijke bril
Dus jij gaat ons nu ook vertellen dat het Romeinse rijk geen 1000 jaar heeft stand gehouden? Want zo te horen heb jij overal kennis van....quote:Gekke dictators verdwijnen door hun eigen grootheidswaanzin, doordat ze ieder land tegelijk aanvallen
dat duurt kort maar zeer heftig
Uiteraard heb jij helemaal gelijk. Maar kun je nog even inhoudelijk doorstrepen wat er niet klopt aan mijn post hierboven? Dan leer ik ook nog iets.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:22 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is de strijd van de christelijken uit de USA die de olie van de ongelovigen wilen hebben, Afghanistan was eigenlijk niet echt de bedoeling.
En christelijke Balkenede wilde wel meegaan, en heeft julle opgeofferd voor het ere baantje van jaap de HoopKeffer
Afghanistan was niet de bedoeling? Wat dan wel, de verkeerde afslag genomen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:22 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is de strijd van de christelijken uit de USA die de olie van de ongelovigen wilen hebben, Afghanistan was eigenlijk niet echt de bedoeling.
En christelijke Balkenede wilde wel meegaan, en heeft julle opgeofferd voor het ere baantje van jaap de HoopKeffer
Afghanistan was niet de bedoeling van Bush, die wilde naar Irakquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Afghanistan was niet de bedoeling? Wat dan wel, de verkeerde afslag genomen?
1 Alle mensen het halleluja laten zingen over de bevrijders en de boze baardapen verslaanquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:02 schreef SingleCoil het volgende:
goed, 2 pagina's en geen inhoudelijke argumenten verder:
1. Wat is het doel dat we willen realiseren met onze aanwezigheid in Aghanistan
2. Wat is daar voor nodig?
3. Wat is de kans dat dat lukt?
4. Hoe kun je zien dat het gelukt is?
5. Wat doen we als blijkt dat het niet gaat lukken?
6. Hoe ga je de verantwoordelijkheid voor een mislukking dragen?
EIgenlijk simpele vragen, ik stel ze hier regelmatig als de mannen met een nieuw plan binnen komen. ZIjn dat irreeele vragen? Zo ja, waarom? Zo nee, kan er dan iemand antwoord op geven? Voorlopig hoor ik uitsluitend "we zijn daar omdat het goed is en wie kritische vragen stelt is een eikel". Waarom stellen jullie zelf geen kritische vragen, bang soms?
Kom jij eens met bewijzen. Ik zie geen enkele verbetering in Afghanistan, het is er alleen maar slechter geworden.quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:39 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wij leggen helemaal niets op? Dit is gewoon weer selectieve bullshit dat jij hebt gekocht van je selectieve nieuwsbronnen. Jij mag mij een link geven, wat wij die mensen gedwongen hebben te laten doen wat onetisch is, wat niet door de beugel kan, en wat verwijdering van alle nato troepen uit Afghanistan rechtvaardigd, tegenover dat van de Taliban. .. Kom aub met bewijs. Ik kan je bewijzen dat er genoten wordt van vrije verkiezingen, ik kan je bewijzen met video's uit vrouwen gevangenisen daar hoe blij de vrouwen zijn met het feit dat ze niet meer jarenlang zitten opgesloten omdat ze niet met hun man naar bed wilden onder Taliban bewind.
Welke wil leggen wij hun precies op? Nou... de wil om een gekozen regering te krijgen? De de wil dat een vrouw nu mag kiezen of ze naar school gaat of niet? Uberhaupt dat ze die keuze heeft gekregen, of een boer die nu zelf mag kiezen aan wie hij wat verkoopt? De wil om vrij te handelen?
Je hebt het over opleggen.. onze normen & waarden, waar heb je het dan precies over? Is dit enkel een populistische uitspraak of kun je hier wat dieper op ingaan? weet je überhaupt wel waarover ik praat? We bemoeien ons totaal niet met het hoe&wat. Het enige wat wij doen is bemiddelen tussen stammen en het elimineren van Taliban aanwezigheid. Je legt niemand iets op als je ze vrijheid geeft om voor zichzelf te kiezen, en ik heb nog nooit een afghaan gehoord dat hij niet blij is met dat gegeven. welk gedeelte daarvan snap je niet?
En Oost-Duitsland met de Afghaanse bevolking vergelijken is gewoon zwak en niet realistisch. In die tijd had je een Oost en West tegenover elkaar in een symmetrische strategie, met een natie in 2en verdeeld gelegen in een geografisch wereldcentrum. Afghanistan is een onderontwikkeld land met bevolking die niet voor zichzelf op kan komen maar zo graag wil. Als wij als Nato niet helpen die mensen een keuze te geven om voor zichzelf te kiezen dan zijn wij asociale honden.
En als zij eenmaal de keuze hebben gekregen om hun eigen pad te gaan, dan kun je nooit verkeerd kiezen, welke keuze ze dan ook maken is gerechtvaardigd, omdat dat hun keuze is.. en niet die van de Taliban. Je lijkt heel erg in de war met de Mudjahadeen, wat compleet andere strijders waren.
En wat heeft gay pride in hemelsnaam te maken met deze hele discussie..
Is dat een maatstaf? Een grens? of wat wil je hier nu precies mee zeggen.. wees specifieker, ik ga geen vaag grijs argument van je tot stand helpen komen tot iets bespreekwaardigs. Het is niet relevant.. in 90% van de landen ter wereld kan dat evenement niet worden gegeven, wat is je argument nu?
Val elk land maar binnen waar geen Gay pride is?.. help me out.
De post van SingleCoil van 16:02 beantwoorden is ook goedquote:Het plan is bevrijden van onderdrukten? En hoe ga je dat concreet bereiken? Hoeveel militairen ben je bereid op te offeren voor dat ideaal?
In Irak speelde olie natuurlijk mee. Maar je moet niet het neoconservatieve wereldbeeld van de regering Bush vergeten. Men was er echt heilig van overtuigd dat de Irakezen met bloemen langs de weg zouden staan om de Amerikaanse bevrijders te verwelkomen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:45 schreef henkway het volgende:
Vele honderden miljaren uitgegeven in Irak en Afghanistan om twee baardapen te pakken
[ afbeelding ]
WAs er eigenlijk een slimmere weg om dit doel te bereiken??
Of was dat helemaal niet het doel???
Was het misschien een excuus voor veel, heel veel gratis olie ?
1. nation building of landje bouwenquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:02 schreef SingleCoil het volgende:
goed, 2 pagina's en geen inhoudelijke argumenten verder:
1. Wat is het doel dat we willen realiseren met onze aanwezigheid in Aghanistan
6. Hoe ga je de verantwoordleijkheid voor een mislukking dragen?
je hebt het niet tegen je debiele broertjedus laat dat toontje maar achterwegequote:EIgenlijk simpele vragen, ik stel ze hier regelmatig als de mannen met een nieuw plan binnen komen ventje. ZIjn dat irreeele vragen? Zo ja, waarom? Zo nee, kan er dan iemand antwoord op geven? Voorlopig hoor ik uitsluitend "we zijn daar omdat het goed is en wie kritische vragen stelt is een eikel". Waarom stellen jullie zelf geen kritische vragen, bang soms?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef Megumi het volgende:
Een oorlog voeren win je maar op een manier en dat weten we al een paar duizend jaar dat is je vijand totaal vernietigingen, in elk geval het leger of de strijders daarin totaal vernietigen. En als je dat tegen een minimum aan kosten en manschappen tot stand weet te brengen ben je een meester in oorlog voeren. En voldoet de missie in Afghanistan aan het bovenstaande. Het antwoord is nee. Duidelijk lijkt me.
ben je nu serieus??quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
1. nation building of landje bouwen
2. heel veel geld, troepen en heel veel geduld
3. kan alle kanten op
4. geen idee
5. gaan we weg
6. niet denk ik
Meen je dit nou echt? "Het kan alle kanten op" dus we hebben "geen idee" wanneer we nou klaar zijn en pas als blijkt dat het "geen idee" niet gaat lukken, pas dan "gaan we weg". En hoe gaan we om met de consequenties achteraf? "Niet denk ik".quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
1. nation building of landje bouwen
2. heel veel geld, troepen en heel veel geduld
3. kan alle kanten op
4. geen idee
5. gaan we weg
6. niet denk ik
stuk meer dan jou denk ikquote:
het zijn dan ook hele slechte vragen ... als dat je kritische noot is gaan ze je echt niet uitschelden voor eikel en what not, hij zit nu gewoon de boel bij elkaar te liegenquote:kan alle kanten op, weet ik niet, gaan we weg en Niet denk ik.??![]()
mwoch, de Nederlandse pers stelt wel fatsoenlijke vragenquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Meen je dit nou echt? "Het kan alle kanten op" dus we hebben "geen idee" wanneer we nou klaar zijn en pas als blijkt dat het "geen idee" niet gaat lukken, pas dan "gaan we weg". En hoe gaan we om met de consequenties achteraf? "Niet denk ik".
Echt.. Man... Jij moet persvoorlichter worden!
Wat is er dan precies mis met die vragen? Ook al horen dat soort vragen misschien bij de politiek te liggen en niet bij defensie, ze zijn toch echt alles behalve onfatsoenlijk?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwoch, de Nederlandse pers stelt wel fatsoenlijke vragen
hoe goed kijk jij dan eigenlijk?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kom jij eens met bewijzen. Ik zie geen enkele verbetering in Afghanistan, het is er alleen maar slechter geworden.
weinig specifiek he?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:37 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Wat is er dan precies mis met die vragen? Ook al horen dat soort vragen misschien bij de politiek te liggen en niet bij defensie, ze zijn toch echt alles behalve onfatsoenlijk?
Welk verstand doel je dan op?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
OMFG. Bob-B gelooft écht dat we strijden voor verlichte idealen in plaats van het afbakenen van invloedssferen en het veilig stellen van grondstoffen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.
Waarom toch dat enigzins agressieve toontje? Niemand in deze discussie valt m.i. "onze jongens" af. Niets dan lof voor ze. Zij liever dan ik in die kolere zandbak je leven in de waagschaal stellen. Alle respect.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:39 schreef Pumatje het volgende:
het zijn ook echt belabberde vragen, die toch echt beter geformuleerd moeten worden en die tot concrete antwoorden kunnen leiden.. dit zijn geen vragen, maar waar Mortaxx vragen heeft, kan Singlecoil de redder zijn.. heb al aangegeven dat die gewoon met elkaar moeten communiceren.
Krijgt Martaxxx antwoord op wat goed gaat in Afghanistan betreft burger bevolking van iemand die zich eigelijk hetzelfde afvraagt maar wel bij Intel werkt.
ik geloof dat het een beetje van beiden is en nog een aantal dingen (ordinaire wraakzucht bv)quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
OMFG. Bob-B gelooft écht dat we strijden voor verlichte idealen in plaats van het afbakenen van invloedssferen en het veilig stellen van grondstoffen.
Ik geloof dat het in Afghanistan een pijpleiding en wraakmotieven betreft. Er zullen genoeg mensen zijn die zich oprecht zorgen maakten om de Afghaanse bevolking (in principe terecht lijkt me), maar de beslisorganen van de Amerikaanse overheid horen daar niet bij ben ik bang.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof dat het een beetje van beiden is en nog een aantal dingen (ordinaire wraakzucht bv)
Vind ik heel naief. Er is namelijk weinig tot niets dat die visie zou ondersteunen en een heel scala aan Amerikaanse cq Westerse inmengingsverhalen die aantonen dat overlijke bezorgdheid om het welzijn van de mensen in kwestie geen al te grote rol speelt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:02 schreef sp3c het volgende:
geloof ik niet
Klopt als een bus. Niet zo heel gek op zich, gezien de situatie op dat moment.quote:bovendien zijn er meer landen actief dan Amerika
Die pijpleiding zou anders niet eens zo gek zijn voor de Afghanen zelf hoor. Maar of wij of de USA er nou zoveel mee opschieten? Ik ben geen Amerikaan, maar ik zou er geen oorlog om beginnen in ieder geval. Via de zwarte zee, en daardoor oa Afghanistan en Iran omzeilen, is vooralsnog een stuk logischer en goedkoper.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik geloof dat het in Afghanistan een pijpleiding en wraakmotieven betreft. Er zullen genoeg mensen zijn die zich oprecht zorgen maakten om de Afghaanse bevolking (in principe terecht lijkt me), maar de beslisorganen van de Amerikaanse overheid horen daar niet bij ben ik bang.
Ah je bent er zo één. Een hoop schieten en alles komt goedquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe goed kijk jij dan eigenlijk?
Chora 2006
vechten met commando´s
Chora 2007
vechten met alles
Chora 2009
wandelen met de kroonprins
basic vragen bij een eenvoudig projectquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
stuk meer dan jou denk ik
[..]
het zijn dan ook hele slechte vragen ... als dat je kritische noot is gaan ze je echt niet uitschelden voor eikel en what not, hij zit nu gewoon de boel bij elkaar te liegen
1 Een totale en snelle uitschakeling van dat en dat specifieke doel, en daar en daarquote:1. Wat is het doel dat we willen realiseren met onze aanwezigheid in Aghanistan
6. Hoe ga je de verantwoordleijkheid voor een mislukking dragen?
sorry als je er een agressieve ondertoon uit haalt, maar die is er echt niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:55 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Waarom toch dat enigzins agressieve toontje? Niemand in deze discussie valt m.i. "onze jongens" af. Niets dan lof voor ze. Zij liever dan ik in die kolere zandbak je leven in de waagschaal stellen. Alle respect.
Maar je mag toch wel principiële vragen stellen over het waarom die jongens daar zitten? Sterker nog, je moet dat soort vragen toch juist stellen? We hebben het niet over een spelletje kaarten. We hebben het over mensenlevens. Hun levens. En waarom we die in de waagschaal stellen.
Maar goed.. Misschien horen dit soort discussies beter in politiek dan in defensie thuis. Het is immers nog altijd de politiek die defensie opdracht geeft.
dan lees je alleen wat je wil lezenquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vind ik heel naief. Er is namelijk weinig tot niets dat die visie zou ondersteunen en een heel scala aan Amerikaanse cq Westerse inmengingsverhalen die aantonen dat overlijke bezorgdheid om het welzijn van de mensen in kwestie geen al te grote rol speelt.
nee niet zo gek gezien al die landen hebben meebeslotenquote:[..]
Klopt als een bus. Niet zo heel gek op zich, gezien de situatie op dat moment.
waar haal je dat nu weer in godsnaam vandaan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ah je bent er zo één. Een hoop schieten en alles komt goed
dus omdat ik het niet zou kunnen vertellen moeten we er niet zittenquote:En de vragen die SingleCoil stelt zijn nou juist de essentie van de zaak. Je kan ons niet eens vertellen waarom we daar zaten, wat we willen bereiken en hoe we dat gaan doen .
Dan moeten we er dus niet zitten. Deze missie tart met alle basisprincipes die vereist zijn om een interventie te doen slagen.
Het enige wat ik uit dit antwoord snap is dat je spijkers op laag water zoekt en probeert de vragen/argumenten van Singlecoil minder belangrijk te laten lijken door de integriteit van Singlecoil ter discussie te stellen. Daar is op zich niets mis mee, maar het zou je wel sieren als je ook zijn vragen/argumenten zou kunnen weerleggen. Daar draait de discussie namelijk om.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
sorry als je er een agressieve ondertoon uit haalt, maar die is er echt niet.
Als ik de kans zou krijgen zou ik er echt graag heengaan, helaas zijn voor mij voor dit jaar enkel nog opleidingen weggelegd. Vragen mag je stellen, maar je moet de vragen van Singlecoil eens doorlezen, en het beroep dat hij beweert uit te oefenen..
Nou, dat klopt gewoon niet.echt, dat is heel frappant en ik ga daar nog eens over informeren hier over desbetreffende. Een ander persoon uit dit topic had vragen, waar Singlecoil hem in leek aan te vullen.
Nu is het grappige dat die vragen ontstonden uit een discussie met onder andere mij, omdat ik weet dat er een heleboel goed gaat in Afghanistan, voor de burger bevolking..
Nu claimt Singlecoil dus bij Intel te werken.. Intel zelfs voor Afghanistan.. een soort Sectie2 kun je het mee vergelijken. Grappige is dat Singlecoil dan zelfs meer over de geslaagde stamoverleggen in Afghanistan af moet weten dan ik, en ook over de vervanging van papavervelden, en bouw van scholen, politie opleidingscentra en zorg instanties.. maar nu vraagt onder andere hij of ik hem dat even uit wil leggen....
Nu ben ik verbaasd want
Of Singlecoil beweert iemand te zijn die hij helemaal niet is, wat imo zelfs strafbaar is maar wat ik uit moet zoeken.
Of hij is hier gewoon een nutteloze discussie aan het voeren met een constante bron van olie op het vuur zonder enig doel dan puur te dienen voor wat chaos in dit topic.snappie
nog zo´n figuur ... wtf heb ik er nou mee te maken =Dquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:15 schreef henkway het volgende:
[..]
basic vragen bij een eenvoudig project![]()
Als zulke vragen zo beantwoord, dan kun je gelijk je biezen pakken![]()
dat en dat en daar en daar vind jij een beter antwoord dan ´nation building´?quote:Ik zal even op jouw stoel gaan zitten
[..]
1 Een totale en snelle uitschakeling van dat en dat specifieke doel, en daar en daar
2 Laser gestuurde raketten 6 stuks en 100 commando's\
3 100%
4 door de vernietiging van eerder genoemde doelen
5 Dan hebben we plan B met dezelfde middelen
6 Dan neem ik ontslag
Zo doe je dat, door exact te weten wat je gaat doen
korte gerichte acties
ik doe het hele topic niets anders dan zijn vragen en argumenten weerleggen, lees het maar terug ofzoquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:25 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Het enige wat ik uit dit antwoord snap is dat je spijkers op laag water zoekt en probeert de vragen/argumenten van Singlecoil minder belangrijk te laten lijken door de integriteit van Singlecoil ter discussie te stellen. Daar is op zich niets mis mee, maar het zou je wel sieren als je ook zijn vragen/argumenten zou kunnen weerleggen. Daar draait de discussie namelijk om.
De kroonprins wandelt in een stukje zandbak van een paar vierkante meter.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar haal je dat nu weer in godsnaam vandaan?
de kroonprins gaat er iig niet wandelen zolang er nog een hoop geschoten worden![]()
[..]
dus omdat ik het niet zou kunnen vertellen moeten we er niet zitten
das wel heel simpel ... en wat als ik dat wel kan, kunnen we dan blijven?
die vragen zijn gewoon slecht, en hij liegt dat hij ermee in de problemen komt
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:26 schreef sp3c het volgende:
[..];nation building
of snap je de term gewoon weer niet?
een stukje zandbak van een paar vierkante meter waar in 2007 een hoop geschoten werd, 2008 werd er meer geschotenquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
De kroonprins wandelt in een stukje zandbak van een paar vierkante meter.
ik heb het verteld slimmerik ... de meeste antwoorden kun je letterlijk rechtstreeks uit eerdere posts van mij in dit topic halenquote:En als je dat wel kan vertellen. DOE DAT DAN!
mwoch zodra hij beweert dat ik dat soort slappe vragen niet durf te stellen dan ga ik er niet zo heel veel tijd aan vuil makenquote:Het enige wat je doet is op de man spelen. Hij vraagt hele normale dingen en je reageert door hem zwart te maken. Je maakt jezelf totaal belachelijk
wel hoorquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Nation building, dat kan niet, dat getuigd van een gebrek aan respect voor het land dat je aan het bezetten bent
nee hoorquote:Je bent daar om een bepaald persoon te pakken en je bent geen kruisvaarder
Uhm, henkway heeft een zekere reputatie in DEF. Hij vewacht wel antwoorden van de voorstanders van de missie in Afghanistan, maar andersom geldt dat niet zo, tenzij het hem uitkomt. Zo wacht ik nog steeds op de antwoorden die hij moet geven op deze post: geen steun voor verlenging missie bij het volkquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het enige wat je doet is op de man spelen. Hij vraagt hele normale dingen en je reageert door hem zwart te maken. Je maakt jezelf totaal belachelijk
quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:22 schreef THEFXR het volgende:
stellentje zeikerds, we horen daar niet te zijn!
Het leger is om het vaderland te verdedigen, niet om ergens oorlog te voeren met mensen die ons niks gedaan hebben! onder het mom van opbouwmissie, my ass
Gezien het politieke klimaat op dit moment. Wie gaan er winnen met deze tactiek denk je? Op de lange termijn..quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:20 schreef RonaldV het volgende:
De NAVO is er nog lang niet. De missie daar is geen project van een vastgestelde periode. Het is een kwestie van lange adem, en tegenvallers. Er moet hard aan gewerkt worden. Er zullen pollitiek misschien niet de beste keuzes gemaakt worden. Maar het gaat niet om de puntjes op de korte termijn, het gaat er om wie op de lange termijn wint. De Taliban weten dat, die zetten in op de lange termijn. In het Westen lijken alleen de komende 6 maanden maar belangrijk.
Als je de post goed leest staat het antwoord er al.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:06 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Gezien het politieke klimaat op dit moment. Wie gaan er winnen met deze tactiek denk je? Op de lange termijn..
Ik denk ik vraag het voor de zekerheid nog evenquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je de post goed leest staat het antwoord er al.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:22 schreef THEFXR het volgende:
stellentje zeikerds, we horen daar niet te zijn!
Het leger is om het vaderland te verdedigen, niet om ergens oorlog te voeren met mensen die ons niks gedaan hebben! onder het mom van opbouwmissie, my ass
Wat heeft een Tsunami te maken met militair ingrijpen dan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan lees je alleen wat je wil lezen
de Amerikaanse marine was vrijwel overal eerder ter plaatse dan de lokale hulpverleners na de Tsunami om maar wat te noemen, gewoon op het nieuws geweest
Gezien je Tsunami verhaal kan een hapje wellicht geen kwaadquote:ik kan nog wel even verder gaan maar ik laat het hier bij want ik heb honger en niet de indruk dat het heel erg veel zin heeft
Komen we terug bij: niet zo gek, gezien de situatie op dat moment.quote:nee niet zo gek gezien al die landen hebben meebesloten
waar heb jij het nou weer over?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat heeft een Tsunami te maken met militair ingrijpen dan?
je kan nog geen eens grappen makenquote:[..]
Gezien je Tsunami verhaal kan een hapje wellicht geen kwaad
welk moment, het moment doet er niet toequote:[..]
Komen we terug bij: niet zo gek, gezien de situatie op dat moment.
Ga in het andere topic 'Meer troepen nodig in Afghanistan'quote:Wat doen we daar?
Wij zijn bezig om mensen een zekerheid te geven voor hun toekomst. Aangezien collega's van mij die er al wel hebben kunnen zijn zelfs met Nederlandse vlaggen onthaald worden in diverse dorpen. Wij zijn dus zeker gewenst en wij zijn zeker bezig met een goed doel. Even googlen laat merken dat wij meer doen dan mensen afschieten. Wij zijn bijvoorbeeld bezig met boomgaarden aanleggen, in eerste instantie lijkt dat "niets". Dit zijn alleen projecten die de lokale bevolking op langere termijn weer zekerheid bieden. Die mensen duidelijk maken dat er ook andere opties zijn dan papaver verbouwen. Wij hebben een lange termijn visie. We willen de mensen niet alleen NU helpen, maar ook in de toekomst als we er niet zijn.
Wat is de zin?
De zin is mensen een toekomst bieden. Mensen kunnen in de toekomst dan met veiligheid werken, leven, hun eigen leven volgen. Ik hoor hier dat vrouwen uitgehongerd mogen worden omdat ze geen seks willen hebben met hun man. Wetten, waarden en normen en dat soort rotzooi veranderen met de tijd. Dat dit al naar beneden gegaan is, ipv lange gevangenisstraf een andere straf (nog steeds erg maar ok), geeft al aan dat het de goede kant op gaat. Mensen krijgen meer rechten. Misschien dat het in een volgende regering nog verder neergeschaald word aangezien er voor hun doen extreem linkse mensen aan de macht zouden kunnen komen. Zo werkt een democratisch proces nu eenmaal, ook hier in Nederland. Ja dit kost tijd, maar toch, we bieden ze toekomst.
Wanneer zijn we klaar?
Wij zijn klaar zodra ze op eigen benen kunnen staan en dus de veiligheid in hun eigen land kunnen garanderen. Ze zijn goed op weg maar ze zijn er nog lang niet. Hiervoor kan ik geen termijn geven.
Is dat haalbaar?
Als je gaat kijken naar de vooruitgang die al bereikt is in de rechten die mensen nu hebben, en de vrijheden die ze erbij verworven hebben dan zeg ik ja. Alleen zoals ik in het vorige puntje al aangegeven heb gaat dit tijd kosten. Nu is het aan ons of wij die tijd aan hun willen geven.
Wat is je fallback plan?
Ik ben logischerwijs niet op de hoogte van het huidige fallback plan van defensie. Ik kan hier dus ook geen uitspraken over doen. Maar ik betwijfel ook of je het nu over een fallback plan moet willen hebben aangezien ik het idee heb dat wij prima bezig zijn. JA, slachtoffers zijn altijd te betreuren, en het is ook ontzettend jammer. Maar is dit een reden om zowel onze eigen idealen als die van de slachtoffers te verloochenen? Wij proberen mensen een toekomst te geven, wij hebben als denkbeeld dat iedereen recht heeft op een toekomst. En net als wij, al dan niet volledig zelfstandig, gedaan hebben moeten hun daar ook voor vechten, en daar hulp bij krijgen. En hier zijn ze mee bezig.
Wat doen we als de steun van de achterban wegvalt?
Ik hoop dat de politiek dit verstandig weet op te lossen. Ik hoop dat ze tegen die tijd een vervangende partner geregeld hebben met wie duidelijke afspraken gemaakt zijn om op onze wijze verder te gaan. Wij hebben een relatief laag slachtoffer percentage in een vrij aggresieve regio. Ik zou het bovenal erg asociaal vinden als wij zo mensen in hun sopje gaar laten koken, vooral als je gaat kijken hoe goed wij het hier hebben. Ja hier is ook zogenaamde "stille armoede" ik ben daar tussen opgegroeid en kan uit eigen ervaring, overigens volledig niet generaliserend bedoeld, zeggen dat dit grotendeels aan het inkooppatroon en overige uitgaven van deze personen zelf ligt. Ik moet zeggen dat ik zou willen dat iedereen in Afghanistan volgens onze zwijgende armoede kon leven.
Lokale medestanders als we weg moeten?
Ik hoop dat we sympathieke, gemotiveerde en ge-educeerde (ja asociaal) kunnen opnemen in onze maatschappij zodat ze deze kunnen verrijken met kennis en kunde (na mogelijke bijscholing) zoals dit in de Vreemdelingenwet is vastgelegd. Ik hoop dat wij door middel van coalitiepartners de veiligheid van de rest kunnen waarborgen. Ik vind sowieso dat iedereen de kans moet krijgen om volgens de Vreemdelingenwet een asiel aan te vragen.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar heb jij het nou weer over?
jij beweert dat er in de beleidsorganen van de VS enkel om geld en wraak draaien ofzoiets en er niet met oprechte gevoelens public relations word gehandeld
dat veranderd mijn antwoord toch helemaal nietquote:
Heeft het volk daarvoor gekozen? nee, het werd ons door de strot geduwd, net zoals als deze "opbouwmissie"quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je begrijpt blijkbaar niet zo veel van de kernpunten van Defensie.
en ook niet van de navo. Lees dat eens in.. kom dan terug
Euh, het is je bekend hoe de democratie werkt? Elke vier jaar huren we met zijn allen wat mensen in om voor ons lastige vragen te beantwoorden, omdat we daar zelf niet mee lastiggevallen willen worden. Een van die vragen was: wat willen we met defensie. Daar zijn aan het einde van de vorige eeuw nieuwe invullingen aan gegeven. Toegegeven: jij was destijds waarschijnlijk nog niet in staat om mee te stemmen, dus aan jou was het niet gevraagd. Maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar iemand er een punt van heeft gemaakt bij de tussenliggende kabinetsformaties, dus ik doe even de aanname dat het geen heet hangijzer is.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heeft het volk daarvoor gekozen? nee, het werd ons door de strot geduwd, net zoals als deze "opbouwmissie"
Referendum houden en het is gelijk afgelopen met die missie.
ik was wel in staat om te stemmen en heb tegen gestemd.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Euh, het is je bekend hoe de democratie werkt? Elke vier jaar huren we met zijn allen wat mensen in om voor ons lastige vragen te beantwoorden, omdat we daar zelf niet mee lastiggevallen willen worden. Een van die vragen was: wat willen we met defensie. Daar zijn aan het einde van de vorige eeuw nieuwe invullingen aan gegeven. Toegegeven: jij was destijds waarschijnlijk nog niet in staat om mee te stemmen, dus aan jou was het niet gevraagd. Maar ik kan me niet herinneren dat er ook maar iemand er een punt van heeft gemaakt bij de tussenliggende kabinetsformaties, dus ik doe even de aanname dat het geen heet hangijzer is.
Als jij vindt van wel, doe dan een burgerinitiatief. Gewoon een manifest opstellen, wat handtekeningen erbij, en op mars naar het parlement!
Dit is mijn laatste en enige offtopic post hoop ik in dit topic. Maar heb jij het hele boekje gelezen voordat jij bij het referendum ging stemmen, of heb je enkel om de naam gestemt?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik was wel in staat om te stemmen en heb tegen gestemd.
Het volk heeft ook tegen de Europese grondwet gestemd en wat is daarmee gebeurd?
Ze hebben het een verdrag genoemd en er gewoon doorheen geduwd, dus ga nu niet de indruk opwekken dat die egoïsten in Den Haag ook maar iets met het volk rekening houden!!!
Je kan zo Den haag in, Die gasten weten nl alles en het volk weet niks omdat ze zich er niet in verdiepen, waar baseer jij die aanname's op?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:05 schreef Esses het volgende:
[..]
Dit is mijn laatste en enige offtopic post hoop ik in dit topic. Maar heb jij het hele boekje gelezen voordat jij bij het referendum ging stemmen, of heb je enkel om de naam gestemt?
Ik denk dat dit wel duidelijk genoeg is wat ik aangeef, mensen die bij een referendum stemmen hebben geen duidelijke mening opgebouwd door kennis van zaken op te doen. Dit geld ook bij een referendum over Afghanistan. Ze nemen/hebben niet de tijd om zich hier in te verdiepen. Als je hem gelezen had had je geweten dat het een goed verdrag is.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar wel relevant voor de oorzaak van de missie, dat het volk belazerd wordt en voorgelogen!
Wat is er leugen aan "bouwen als het kan, vechten als het moet" ?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar wel relevant voor de oorzaak van de missie, dat het volk belazerd wordt en voorgelogen!
Ok dan is dit echt men laatste offtopic, daarna kan je bij mij in mijn PM terecht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je kan zo Den haag in, Die gasten weten nl alles en het volk weet niks omdat ze zich er niet in verdiepen, waar baseer jij die aanname's op?
Leugen zoals, het wordt een opbouwmissie, terwijl het een vechtmissie bleek.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:16 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat is er leugen aan "bouwen als het kan, vechten als het moet" ?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Leugen zoals, het wordt een opbouwmissie, terwijl het een vechtmissie bleek.
vanaf dag 1 vlogen de kogels en de granaten hun om de oren.
dan valt er weinig op te bouwen.
Als de USA oprecht was hadden ze de mensen met de orkaan Katrina wel geholpen, die konden barstenquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij beweert dat er in de beleidsorganen van de VS enkel om geld en wraak draaien ofzoiets en er niet met oprechte gevoelens word gehandeld
En daarom moesten ze maar verlengen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
definieer jij eens opbouwmissie?
En een gevechtsmissie ??
waar liggen de grenzen?
Dit is echt weer een grote hoop kul vriend. lees jezelf in ... weet waarover je praat voordat je je in een discussie mengt. Maargoed dat schijnt hier mode te worden.
Vanaf dag 1 kogels om de oren?
Heb je wel enig idee hoe de 1e 2 jaar van de opbouwmissie zijn vergaan
Mijn hemel... je post maar wat....
Hier een perfect voorbeeld wat er al de hele tijd gebeurd..quote:Op woensdag 30 september 2009 00:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
En daarom moesten ze maar verlengen?
Ze hadden ook kunnen stoppen.
maar uiteindelijk gaat het erom of er draagkracht is bij het volk en die is er dus niet.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Als de USA oprecht was hadden ze de mensen met de orkaan Katrina wel geholpen, die konden barsten
Maar gelukkig is die Bush weg en zal ook de rest van de ellende wel verdwijnen inclusief Irak en Afghanistan
Laten we dat tijdperk maar gauw vergeten
we hadden helemaal niet moeten gaan!quote:Op woensdag 30 september 2009 00:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hier een perfect voorbeeld wat er al de hele tijd gebeurd..
Allereerst storm je het topic binnen, met argumenten als de kogels vliegen meteen om hun oren, dood en verderf.. etc. Ik geef aan dat dat totaal niet gebeurde, het enorm rustig was.. en het tegenovergestelde van wat je zegt..
en in je volgende post ga je gewoon lekker mee met de flow en pas je je hele standpunt ineens aan dat we dus meteen maar weg hadden moeten gaan toen het nog rustig was.
Hoe kun je in godsnaam dan nog discussieren???
Ja, wat er nu gebeurd heeft geen enkel resultaat en iedereen weet dat , ook jijquote:Op woensdag 30 september 2009 00:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
goed goed, henkway jij wil alles het liefst nog oplossen met een massale aanval van GPS geleidde raketten om zo alle problemen op te lossen en te reduceren tot een smeulend hoopje plastic dus zo erg is die bush nog niet
ze hoeven de buitenlandse soldaten niet te vertrouwen ze moeten hun eigen soldaten en agenten gaan vertrouwen ... of beter nog die moeten dat vertrouwen terug gaan winnen of zelfs gaan verdienen want zeker de politie verdient het gewoon niet atmquote:Op woensdag 30 september 2009 09:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, wat er nu gebeurd heeft geen enkel resultaat en iedereen weet dat , ook jij
Daarom zegt iedereen, stoppen met dit gedoe / deze collectieve waanzin
Als je een probleem met iemand hebt dan moet je dat snel en accuraat regelen
Dit is bezetten van een ander land en dat land westerse christelijke normen proberen bij te brengen, dat mag niet en dat kan niet, ook al ga je nog zoveel moskeen bouwen, ze zullen buitenlandse soldaten nooit vertrouwen
Dat heeft het wel. Je krijgt geen steun van je eigen bevoking om een troepenmacht te sturen naar een land/regime dat de sharia gaat invoeren.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef sp3c het volgende:
met westerse christelijke normen en waarden heeft het verder geen fuck te maken,
tja..daarom was het ook helemaal niet nodig dat wij eerst even de vorige regering afgezet hebben...laat me toch niet lachen, man!quote:Op woensdag 30 september 2009 10:38 schreef Esses het volgende:
Deze wisseling in waarden en normen is hun eigen werk. Het is hun eigen regering die dat doet. Jij gelooft niet dat die regering door hun zelf verkozen is, prima. Maar het zijn internationaal geaccepteerrde verkiezingen. Hun regels, niet de onze.
Onze waarden en normen zijn onder andere het helpen van anderen. Of ze de Sharia al dan niet gingen invoeren, dat is een tweede. Hier kan je geen antwoord op geven aangezien dit niet gebeurd is, en aangezien dit ook van het land zelf niet de bedoeling was. Ze wouden gematigder worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft het wel. Je krijgt geen steun van je eigen bevoking om een troepenmacht te sturen naar een land/regime dat de sharia gaat invoeren.
Als je land vol zit met xenofobe moslimhaters is dat gewoon een overweging die je moet maken. De politiek heeft niet voor niets Afghanistan gepushed als opbouwmissie.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Onze waarden en normen zijn onder andere het helpen van anderen. Of ze de Sharia al dan niet gingen invoeren, dat is een tweede.
Nee, 1 factie, die van Karzai, heeft zich het meest succesvol zo geprofileerd.quote:Hier kan je geen antwoord op geven aangezien dit niet gebeurd is, en aangezien dit ook van het land zelf niet de bedoeling was. Ze wouden gematigder worden.
Daar denken veel Afghanen heel anders over.quote:Ons sturen heeft met waarden en normen te maken, maar ons daar zijn, nee...
Nee, we sturen liever hiervandaanquote:Op woensdag 30 september 2009 11:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Onze waarden en normen zijn onder andere het helpen van anderen. Of ze de Sharia al dan niet gingen invoeren, dat is een tweede. Hier kan je geen antwoord op geven aangezien dit niet gebeurd is, en aangezien dit ook van het land zelf niet de bedoeling was. Ze wouden gematigder worden.
Ons sturen heeft met waarden en normen te maken, maar ons daar zijn, nee...
ik geloof niet dat het veel mensen heel veel kan schelenquote:Op woensdag 30 september 2009 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft het wel. Je krijgt geen steun van je eigen bevoking om een troepenmacht te sturen naar een land/regime dat de sharia gaat invoeren.
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het veel mensen heel veel kan schelen
Discusss....quote:Op woensdag 30 september 2009 11:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Onze waarden en normen zijn onder andere het helpen van anderen.
wij? spreek voor jezelf wil je. Ken genoeg mensen die niet militair zijn en die er heel anders over denken dan degene die er zo tegen zijn.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:53 schreef Tha_T het volgende:
Wat ik grappig vindt in dit topic is dat alle militairen zeggen: "Jaaa, we willen doorgaan". En een ieder ander zegt: "Fok off, dat kost een hoop geld en eigenlijk levert het niet op. Vervolgens schienten de militairen in verdediging (Logisch want: "Ge blijft van mijn boterham af") en de belastingbetaler mag er weer op inpreken.
Militairen. Wij, het volk, betalen jullie en we vinden het goed geweest. Word maar huurling mocht je er anders over denken..
Om nog maar niet te spreken over het gedrag van de DEF-mods in dit topic, maar goed
Euh, voor je begint over "wij het volk": zou je even willen controleren of je wel voor iedereen mag spreken?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:53 schreef Tha_T het volgende:
Wat ik grappig vindt in dit topic is dat alle militairen zeggen: "Jaaa, we willen doorgaan". En een ieder ander zegt: "Fok off, dat kost een hoop geld en eigenlijk levert het niet op. Vervolgens schienten de militairen in verdediging (Logisch want: "Ge blijft van mijn boterham af") en de belastingbetaler mag er weer op inpreken.
Militairen. Wij, het volk, betalen jullie en we vinden het goed geweest. Word maar huurling mocht je er anders over denken..
Om nog maar niet te spreken over het gedrag van de DEF-mods in dit topic, maar goed
Je zegt, wat ik al dacht, dat die defensiegasten hier gewoon hun eigen baan lopen te verdedigen, ipv eens logisch na te denken.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:53 schreef Tha_T het volgende:
Ik ken zoveel mensen die medestanders van mijn standpunten zijn, maar die zijn hier niet in het topic aanwezig, net zoals die van jou!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:16 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
wij? spreek voor jezelf wil je. Ken genoeg mensen die niet militair zijn en die er heel anders over denken dan degene die er zo tegen zijn.
"Ik vind"quote:Op woensdag 30 september 2009 13:43 schreef SingleCoil het volgende:
ah...de goede kant op...en dat kun jij wél in je uppie bepalen?
Of die gasten die wel in defensie willen werken maar niet in Afghanistan.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je zegt, wat ik al dacht, dat die defensiegasten hier gewoon hun eigen baan lopen te verdedigen, ipv eens logisch na te denken.
Referendum houden en het is ook gelijk afgelopen met de moslims.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef THEFXR het volgende:
Heeft het volk daarvoor gekozen? nee, het werd ons door de strot geduwd, net zoals als deze "opbouwmissie"
Referendum houden en het is gelijk afgelopen met die missie.
Zoals...?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of die gasten die wel in defensie willen werken maar niet in Afghanistan.
Toch grappig dat iemand dan denkt namens "wij, het volk" te kunnen spreken... Als je vindt dat een door het volk gekozen regering dat al niet kan, hoe kan iemand dat hier dan wel niet denken.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:44 schreef THEFXR het volgende:
Ik ken zoveel mensen die medestanders van mijn standpunten zijn, maar die zijn hier niet in het topic aanwezig, net zoals die van jou!
18 jarige gastjes die een stijve plasser krijgen van een plaatje van een Apache of Leo3, maar niet de leeftijd/instelling/ballen/leeftijd hebben voor een echte mannen-missie.quote:
Zoals?quote:Op woensdag 30 september 2009 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
18 jarige gastjes die een stijve plasser krijgen van een plaatje van een Apache of Leo3, maar niet de leeftijd/instelling/ballen/leeftijd hebben voor een echte mannen-missie.
Ik ken ze niet persoonlijk, maar ze zullen als defensiemedewerker tegen Afghanistan zijn.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoals?Namen en rugnummers please.
Ah, een aanname dus.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken ze niet persoonlijk, maar ze zullen als defensiemedewerker tegen Afghanistan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |