De kosten worden toch sociaal betaald door de shouders van de burger. Daarnaast willen ze die dollar toch laten crashen. Dus lenen en uitgeven maar dachten Bush en Obama. Wat Bos en Balkie dachten kan ik effe niet verzinnen..quote:Op donderdag 24 september 2009 02:38 schreef Vortix het volgende:
Oja want de kosten wegen na acht jaar oorlog op tegen de baten.
En intussen heb je nog steeds geen antwoorden op zijn vragen gegeven...quote:Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Pumatje het volgende:- lang verhaal -
Zijn vragen? Laat hem eerst maar mijn en andermans argumenten proberen te weerleggen, er daadwerkelijk op ingaan in plaats van er omheen te lullen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En intussen heb je nog steeds geen antwoorden op zijn vragen gegeven...
Beroepen zijn trouwens met een kleine letter tenzij ze aan het begin van een nieuwe zin staan.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat doen NL troepen daar eigenlijk. het is zo'n groot gebied. ze zien de vijand amper, en lopen maar wat kris kras door de woestijn op goed geluk die mannetjes tegen te komen ofzo. En wat is het doel?
Heeft de Amerikaanse overheid al hun eigen nare mannetjes geinstalleerd in Afghanistan voor het bestuur (zoals met Irak, Iran, etcetera etcetera) of hoe zit dat? Gaat de hele wereld na 20 jaar weer terug naar dat zelfde gebied omdat Amerika weer oolrog heeft uitgeroepen tegen hun voormalige handlangers. Het stopt nooit.
Ik zie jou weinig argumenten aandragen maar vooral inkoppertjes maken en mensen ervan betichten dat ze zich niet informeren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zijn vragen? Laat hem eerst maar mijn en andermans argumenten proberen te weerleggen, er daadwerkelijk op ingaan in plaats van er omheen te lullen.
Tenslotte, hij is van Intel zoals hij al heeft aangegeven ( goede zet trouwens, dit op een forum posten) als het waar zou zijn, dus waarom zijn vragen beantwoorden als hij de details perfect zelf weet?
hmmm something stinks over here...
quote:Wat doen we daar, wat is de zin, wanneer zijn we klaar, is dat haalbaar, wat is je fallback plan, wat doen we als de steun van de achterban wegvalt, wat doen we met de locale medestanders als we weg moeten?
Ik ben het verder met je eens, ik vind alleen dat Pumatje nogal gebrekkig discussieert. Ik was tegen de inval in Afghanistan, maar nu we er zitten kunnen we de Afghanen niet de zooi laten zitten. Als je ergens aan begint moet je het wat mij betreft gewoon afmaken, tenzij de situatie compleet uitzichtloos is. En dat is 'ie niet denk ik.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:32 schreef Esses het volgende:
Tevreden? Dan zou ik nu graag je weerleggingen willen zien op overige postsArgumenten dus, en geen onderbuik gevoel. Dat laatste is op BEIDE kampen gericht.
Even kort: Verzinnen staat me niet aan, waarom verzinnen? Argumenten willen wij hier graag horen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 [quote][b]Op maandag 28 september 2009 20:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De kosten worden toch sociaal betaald door de shouders van de burger. Daarnaast willen ze die dollar toch laten crashen. Dus lenen en uitgeven maar dachten Bush en Obama. Wat Bos en Balkie dachten kan ik effe niet verzinnen..
Ik denk het wel. Maar we moeten er wel 100% voor gaan, en niet 90%. Dan kunnen we beter vertrekken en richting Afrika gaan.quote:Overigens, je tweede helft van het verhaal, daar maak ik uit op dat wij op een lijn zitten. Klopt dit?
Nee het ging me niet om taalgebruik oid. maar gewoon je algemene reactie. Bij volgende posts van bv. Pumatje zal ik ook een dergelijke reactie geven. Ik zou graag zien dat IEDEREEN het minder op de man speelt, nu geef ik jou er op aan, volgende keer een ander.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:54 schreef Sloggi het volgende:
Misschien heb je gelijk, maar hij verwijt anderen dergelijke zaken ook. Hij plaatst een (redelijk bescheiden) ad hominem en gaat vervolgens volledig voorbij aan de vragen van de ander. Dat bedoel ik. Ik heb het verder niet over taalgebruik of iets dergelijks, als je dat soms bedoelt.
[..]
Ik denk het wel. Maar we moeten er wel 100% voor gaan, en niet 90%. Dan kunnen we beter vertrekken en richting Afrika gaan.
Ik had deze post zojuist nog niet gelezen, dat jij als Mod deze analyse mag maken en ventileren daar twijfel ik niet aan. Ik zeg ook dat EEN IEDER dat mag doen. Maar astjeblieft, NUANCEER JE TAALGEBRUIK. Je kan het ook netter zeggen en het er dan verder bij laten zitten. Mogelijke imposters houd je altijd, en daar zul jij en ik en een ieder mee moeten leven.quote:Op maandag 28 september 2009 16:23 schreef Pumatje het volgende:
Mag het woord Militair niet met een hoofdletter beschrijven? Ja, dat doe ik dus wel, en dat hoort ook zo. Dat is de hele essentie.. je bent het of niet.. en uit je post op te maken ben het dus duidelijk niet.. Je zit dus bij Intel? tjonge,?? het feit blijft dat je burger bent. En dus geen Militair, houd het even down to earth. Lachen mag je.. maar je reacties getuigen niet van proffesionaliteit en we?
je spreekt over we, alsof jij deel uit maakt van het bestuursysteem en hogere officieren. Je bent een klein radartje van het geheel, en dat moet dan zelfs nog zien ook. Je hoeft geen mening te delen, lees mijn post nog eens.. Dat zeg ik namelijk ook helemaal niet.
Daarnaast,ik begrijp redelijk hoe het orgaan dat ons voorziet van Info werkt en wat ik weet is dat jij lang en lang lang niet alles weet dus post niet vanuit een We wil je? Je doet je collega's daar aan onder.
Vervolgens ben je jezel enorm voor gek aan het zetten met je posts, athans wat erin staat als jij zou werken voor hetgeen waar jij beweert voor te werken. je bent namelijk dingen aan het verkondigen waar je wel op de hoogte van zou moeten zijn dat juist wel gebeurd, maargoed ik vraag je ook niet te bewijzen wat je doet, verder komt ook Persec in mijn hoofd op, maar ik laat dat even terzijde, het zal zich hier vanzelf oplossen.
Ik speel niet op de man, ik neem waar en analyseer hier, en als mod lijkt het mij gerechtsvaardigd om een reactie als die hierboven te plaatsen in het belang van het kunnen voeren van een zinnige discussie.
stap niet over argumenten heen, maar reargeer erop. Dat maakt het een stuk
leuker.
Ik heb het hele topic gevolgt, en gelezen. Ook andere topics (ik poste niet meer maar las wel) Ik denk dat je andere bewoordingen moet gebruiken. Nuanceren dus. Zou jezelf eer aandoen. Maar andere feiten en omstandigheden zou ik graag in PM willen dan. Hoeven we niet verder off topic te gaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:27 schreef Pumatje het volgende:
dank u Esses
tussendoor denk ik dat je de post wat verkeerd opvat en dan met een wat agressieve insteek.
probeer hem anders te lezen...
ik denk dat als je op de hoogte zou zijn van wat feitjes het wel begrijpt![]()
Maar tegen wie vecht je precies, tegen wie bescherm je de lokale bevolking dan?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:16 schreef Esses het volgende:
Wat doen we daar?
Wij zijn bezig om mensen een zekerheid te geven voor hun toekomst. Aangezien collega's van mij die er al wel hebben kunnen zijn zelfs met Nederlandse vlaggen onthaald worden in diverse dorpen. Wij zijn dus zeker gewenst en wij zijn zeker bezig met een goed doel. Even googlen laat merken dat wij meer doen dan mensen afschieten. Wij zijn bijvoorbeeld bezig met boomgaarden aanleggen, in eerste instantie lijkt dat "niets". Dit zijn alleen projecten die de lokale bevolking op langere termijn weer zekerheid bieden. Die mensen duidelijk maken dat er ook andere opties zijn dan papaver verbouwen. Wij hebben een lange termijn visie. We willen de mensen niet alleen NU helpen, maar ook in de toekomst als we er niet zijn.
Wat is de zin?
De zin is mensen een toekomst bieden. Mensen kunnen in de toekomst dan met veiligheid werken, leven, hun eigen leven volgen. Ik hoor hier dat vrouwen uitgehongerd mogen worden omdat ze geen seks willen hebben met hun man. Wetten, waarden en normen en dat soort rotzooi veranderen met de tijd. Dat dit al naar beneden gegaan is, ipv lange gevangenisstraf een andere straf (nog steeds erg maar ok), geeft al aan dat het de goede kant op gaat. Mensen krijgen meer rechten. Misschien dat het in een volgende regering nog verder neergeschaald word aangezien er voor hun doen extreem linkse mensen aan de macht zouden kunnen komen. Zo werkt een democratisch proces nu eenmaal, ook hier in Nederland. Ja dit kost tijd, maar toch, we bieden ze toekomst.
Wanneer zijn we klaar?
Wij zijn klaar zodra ze op eigen benen kunnen staan en dus de veiligheid in hun eigen land kunnen garanderen. Ze zijn goed op weg maar ze zijn er nog lang niet. Hiervoor kan ik geen termijn geven.
Is dat haalbaar?
Als je gaat kijken naar de vooruitgang die al bereikt is in de rechten die mensen nu hebben, en de vrijheden die ze erbij verworven hebben dan zeg ik ja. Alleen zoals ik in het vorige puntje al aangegeven heb gaat dit tijd kosten. Nu is het aan ons of wij die tijd aan hun willen geven.
Wat is je fallback plan?
Ik ben logischerwijs niet op de hoogte van het huidige fallback plan van defensie. Ik kan hier dus ook geen uitspraken over doen. Maar ik betwijfel ook of je het nu over een fallback plan moet willen hebben aangezien ik het idee heb dat wij prima bezig zijn. JA, slachtoffers zijn altijd te betreuren, en het is ook ontzettend jammer. Maar is dit een reden om zowel onze eigen idealen als die van de slachtoffers te verloochenen? Wij proberen mensen een toekomst te geven, wij hebben als denkbeeld dat iedereen recht heeft op een toekomst. En net als wij, al dan niet volledig zelfstandig, gedaan hebben moeten hun daar ook voor vechten, en daar hulp bij krijgen. En hier zijn ze mee bezig.
Wat doen we als de steun van de achterban wegvalt?
Ik hoop dat de politiek dit verstandig weet op te lossen. Ik hoop dat ze tegen die tijd een vervangende partner geregeld hebben met wie duidelijke afspraken gemaakt zijn om op onze wijze verder te gaan. Wij hebben een relatief laag slachtoffer percentage in een vrij aggresieve regio. Ik zou het bovenal erg asociaal vinden als wij zo mensen in hun sopje gaar laten koken, vooral als je gaat kijken hoe goed wij het hier hebben. Ja hier is ook zogenaamde "stille armoede" ik ben daar tussen opgegroeid en kan uit eigen ervaring, overigens volledig niet generaliserend bedoeld, zeggen dat dit grotendeels aan het inkooppatroon en overige uitgaven van deze personen zelf ligt. Ik moet zeggen dat ik zou willen dat iedereen in Afghanistan volgens onze zwijgende armoede kon leven.
Lokale medestanders als we weg moeten?
Ik hoop dat we sympathieke, gemotiveerde en ge-educeerde (ja asociaal) kunnen opnemen in onze maatschappij zodat ze deze kunnen verrijken met kennis en kunde (na mogelijke bijscholing) zoals dit in de Vreemdelingenwet is vastgelegd. Ik hoop dat wij door middel van coalitiepartners de veiligheid van de rest kunnen waarborgen. Ik vind sowieso dat iedereen de kans moet krijgen om volgens de Vreemdelingenwet een asiel aan te vragen.
Ik denk dat hij bedoelt dat de vijand moeilijk te herkennen is. Vaak houden de Taliban zich schuil tussen de lokale bevolking of verstoppen ze zich in de bergen. Ik heb de indruk dat er vaak tegen een onzichtbare vijand wordt gevochten. Zijn veruit de meeste Nederlandse gesneuvelden gedood door bermbommen e.d.?quote:Op woensdag 30 september 2009 00:01 schreef Pumatje het volgende:
wat dacht je van Taliban?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |