abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73214800
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:45 schreef henkway het volgende:
Vele honderden miljaren uitgegeven in Irak en Afghanistan om twee baardapen te pakken
[ afbeelding ]
WAs er eigenlijk een slimmere weg om dit doel te bereiken??
Of was dat helemaal niet het doel???
Was het misschien een excuus voor veel, heel veel gratis olie ?
In Irak speelde olie natuurlijk mee. Maar je moet niet het neoconservatieve wereldbeeld van de regering Bush vergeten. Men was er echt heilig van overtuigd dat de Irakezen met bloemen langs de weg zouden staan om de Amerikaanse bevrijders te verwelkomen.

Afghanistan is niks te halen dus daar ging het wel echt om terroristen. Maar voor die 500 mld had ik wel kunnen regelen dat Bin Laden en kornuiten een vervroegd enkeltje paradijs zouden krijgen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:43:08 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73216110
De post van Singlecoil beantwoorden is ook goed.. hmm fijn.

Mag ik het jullie dan samen uit laten zoeken? Door middel van PM kan Singlecoil perfect antwoord geven op jou vragen, hij claimt ergens te werken waar alle intel over Afghanistan binnenkomt, athans dat zegt hij.
Dan weet hij over dezelfde projecten die voor de bevolking zijn gestart, afgerond en succesvol verklaart..als waar ik van op de hoogte ben en is mijn uitleg niet nodig wat als bewijs moet fungeren zodat jij antwoord krijgt op je vraagstukken

ik voorzie intens veel communicatie tussen jullie beiden
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:51:21 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73216325
Een oorlog voeren win je maar op een manier en dat weten we al een paar duizend jaar dat is je vijand totaal vernietigingen, in elk geval het leger of de strijders daarin totaal vernietigen. En als je dat tegen een minimum aan kosten en manschappen tot stand weet te brengen ben je een meester in oorlog voeren. En voldoet de missie in Afghanistan aan het bovenstaande. Het antwoord is nee. Duidelijk lijkt me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 17:54:45 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73216428
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:02 schreef SingleCoil het volgende:
goed, 2 pagina's en geen inhoudelijke argumenten verder:

1. Wat is het doel dat we willen realiseren met onze aanwezigheid in Aghanistan
2. Wat is daar voor nodig?
3. Wat is de kans dat dat lukt?
4. Hoe kun je zien dat het gelukt is?
5. Wat doen we als blijkt dat het niet gaat lukken?
6. Hoe ga je de verantwoordleijkheid voor een mislukking dragen?
1. nation building of landje bouwen
2. heel veel geld, troepen en heel veel geduld
3. kan alle kanten op
4. geen idee
5. gaan we weg
6. niet denk ik

quote:
EIgenlijk simpele vragen, ik stel ze hier regelmatig als de mannen met een nieuw plan binnen komen ventje. ZIjn dat irreeele vragen? Zo ja, waarom? Zo nee, kan er dan iemand antwoord op geven? Voorlopig hoor ik uitsluitend "we zijn daar omdat het goed is en wie kritische vragen stelt is een eikel". Waarom stellen jullie zelf geen kritische vragen, bang soms?
je hebt het niet tegen je debiele broertjedus laat dat toontje maar achterwege
verder zijn dit idd heel erg simpele vragen ja en als je dit al kritisch vind dan ben ik een stuk grotere eikel dan jou want nee ik ben niet bang en itt tot jou stel ik die vragen ook niet enkel in mijn hoofd ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:55:35 #155
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73216463
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:51 schreef Megumi het volgende:
Een oorlog voeren win je maar op een manier en dat weten we al een paar duizend jaar dat is je vijand totaal vernietigingen, in elk geval het leger of de strijders daarin totaal vernietigen. En als je dat tegen een minimum aan kosten en manschappen tot stand weet te brengen ben je een meester in oorlog voeren. En voldoet de missie in Afghanistan aan het bovenstaande. Het antwoord is nee. Duidelijk lijkt me.

zozo, ik ken genoeg en dan ook wel genoeg andere uitkomsten van oplossing in conlicten tot ver terug uit de oude geschiedenis....
pi_73216916
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

3. kan alle kanten op
4. geen idee
5. gaan we weg
6. niet denk ik
ben je nu serieus??

kan alle kanten op, weet ik niet, gaan we weg en Niet denk ik.??
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:21:08 #157
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73217155
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

3. kan alle kanten op
4. geen idee
5. gaan we weg
6. niet denk ik
Meen je dit nou echt? "Het kan alle kanten op" dus we hebben "geen idee" wanneer we nou klaar zijn en pas als blijkt dat het "geen idee" niet gaat lukken, pas dan "gaan we weg". En hoe gaan we om met de consequenties achteraf? "Niet denk ik".

Echt.. Man... Jij moet persvoorlichter worden!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:21:22 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73217161
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:12 schreef henkway het volgende:

[..]

ben je nu serieus??
stuk meer dan jou denk ik

quote:
kan alle kanten op, weet ik niet, gaan we weg en Niet denk ik.??
het zijn dan ook hele slechte vragen ... als dat je kritische noot is gaan ze je echt niet uitschelden voor eikel en what not, hij zit nu gewoon de boel bij elkaar te liegen
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:23:53 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73217215
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? "Het kan alle kanten op" dus we hebben "geen idee" wanneer we nou klaar zijn en pas als blijkt dat het "geen idee" niet gaat lukken, pas dan "gaan we weg". En hoe gaan we om met de consequenties achteraf? "Niet denk ik".

Echt.. Man... Jij moet persvoorlichter worden!
mwoch, de Nederlandse pers stelt wel fatsoenlijke vragen
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:37:29 #160
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73217599
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwoch, de Nederlandse pers stelt wel fatsoenlijke vragen
Wat is er dan precies mis met die vragen? Ook al horen dat soort vragen misschien bij de politiek te liggen en niet bij defensie, ze zijn toch echt alles behalve onfatsoenlijk?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:38:36 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73217630
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kom jij eens met bewijzen. Ik zie geen enkele verbetering in Afghanistan, het is er alleen maar slechter geworden.
hoe goed kijk jij dan eigenlijk?

Chora 2006

vechten met commando´s

Chora 2007

vechten met alles

Chora 2009

wandelen met de kroonprins
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:39:16 #162
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73217653
het zijn ook echt belabberde vragen, die toch echt beter geformuleerd moeten worden en die tot concrete antwoorden kunnen leiden.. dit zijn geen vragen, maar waar Mortaxx vragen heeft, kan Singlecoil de redder zijn.. heb al aangegeven dat die gewoon met elkaar moeten communiceren.

Krijgt Martaxxx antwoord op wat goed gaat in Afghanistan betreft burger bevolking van iemand die zich eigelijk hetzelfde afvraagt maar wel bij Intel werkt.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:40:13 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73217669
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:37 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Wat is er dan precies mis met die vragen? Ook al horen dat soort vragen misschien bij de politiek te liggen en niet bij defensie, ze zijn toch echt alles behalve onfatsoenlijk?
weinig specifiek he?
ik geloof voor geen seconde dat hij of wie dan ook, waar dan ook ter wereld ergens werkt waar mensen boos worden van dit soort vragen

ik had gedacht dat mijn antwoorden dit wel duidelijk maakten maar het is zeker weer te subtiel
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:53:31 #164
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73218067
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
Welk verstand doel je dan op?

Het verstand dat aangeeft dat Afghanistan bij vertrek meer dan ooit een broedplaats voor terrorisme kan worden (al valt daar genoeg aan te observeren, kwalificeren en bombarderen - alsof dat elders niet gebeurt zonder enige feitelijke jurisdictie)?

Of het verstand dat aangeeft dat we de middelen niet hebben om heel Afghanistan onder een centraal Afghaans (marionetten)bewind te laten floreren?

Je kunt zeggen: we branden alle papavervelden plat. Wil je enige kans van slagen hebben dan is dat stap 1. Want als die Taliban zich langzaam aan wat schikkelijker gaan opstellen naar de bevolking en ondertussen een lekker kapitaaltje tot hun beschikking hebben, dan kan ik je verzekeren dat wij NOOIT de steun zullen krijgen van genoeg Afghanen om ook maar te denken aan voortzetting van de missie.

Geld regeert helaas.

Edit: om het verhaal nog effe af te maken trouwens

Doe je dat (bovenstaande over de papavervelden) dan heb je waarschijnlijk meteen weer een nieuwe groep vijanden.

Kortom: we hadden er niet op deze manier aan moeten beginnen. Het komt op mij over alsof we cq ze nu echt zijn gestruikeld over de eigen goede (PR) bedoelingen.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:45 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.
OMFG. Bob-B gelooft écht dat we strijden voor verlichte idealen in plaats van het afbakenen van invloedssferen en het veilig stellen van grondstoffen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fortune_Cookie op 29-09-2009 19:07:39 ]
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:55:00 #165
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73218109
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:39 schreef Pumatje het volgende:
het zijn ook echt belabberde vragen, die toch echt beter geformuleerd moeten worden en die tot concrete antwoorden kunnen leiden.. dit zijn geen vragen, maar waar Mortaxx vragen heeft, kan Singlecoil de redder zijn.. heb al aangegeven dat die gewoon met elkaar moeten communiceren.

Krijgt Martaxxx antwoord op wat goed gaat in Afghanistan betreft burger bevolking van iemand die zich eigelijk hetzelfde afvraagt maar wel bij Intel werkt.
Waarom toch dat enigzins agressieve toontje? Niemand in deze discussie valt m.i. "onze jongens" af. Niets dan lof voor ze. Zij liever dan ik in die kolere zandbak je leven in de waagschaal stellen. Alle respect.
Maar je mag toch wel principiële vragen stellen over het waarom die jongens daar zitten? Sterker nog, je moet dat soort vragen toch juist stellen? We hebben het niet over een spelletje kaarten. We hebben het over mensenlevens. Hun levens. En waarom we die in de waagschaal stellen.

Maar goed.. Misschien horen dit soort discussies beter in politiek dan in defensie thuis. Het is immers nog altijd de politiek die defensie opdracht geeft.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:58:05 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73218204
nou dan moet je die reacties van Henkway nog is goed doorlezen

blijkt heel veel uit maar geen verstand van zaken en al helemaal geen respect voor wie dan ook behalve Henkway en zijn medestanders
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 18:59:50 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73218254
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

OMFG. Bob-B gelooft écht dat we strijden voor verlichte idealen in plaats van het afbakenen van invloedssferen en het veilig stellen van grondstoffen.
ik geloof dat het een beetje van beiden is en nog een aantal dingen (ordinaire wraakzucht bv)
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:01:32 #168
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73218313
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof dat het een beetje van beiden is en nog een aantal dingen (ordinaire wraakzucht bv)
Ik geloof dat het in Afghanistan een pijpleiding en wraakmotieven betreft. Er zullen genoeg mensen zijn die zich oprecht zorgen maakten om de Afghaanse bevolking (in principe terecht lijkt me), maar de beslisorganen van de Amerikaanse overheid horen daar niet bij ben ik bang.
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 19:02:53 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73218353
geloof ik niet

bovendien zijn er meer landen actief dan Amerika
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:10:48 #170
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73218551
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:02 schreef sp3c het volgende:
geloof ik niet
Vind ik heel naief. Er is namelijk weinig tot niets dat die visie zou ondersteunen en een heel scala aan Amerikaanse cq Westerse inmengingsverhalen die aantonen dat overlijke bezorgdheid om het welzijn van de mensen in kwestie geen al te grote rol speelt.
quote:
bovendien zijn er meer landen actief dan Amerika
Klopt als een bus. Niet zo heel gek op zich, gezien de situatie op dat moment.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:12:21 #171
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73218586
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik geloof dat het in Afghanistan een pijpleiding en wraakmotieven betreft. Er zullen genoeg mensen zijn die zich oprecht zorgen maakten om de Afghaanse bevolking (in principe terecht lijkt me), maar de beslisorganen van de Amerikaanse overheid horen daar niet bij ben ik bang.
Die pijpleiding zou anders niet eens zo gek zijn voor de Afghanen zelf hoor. Maar of wij of de USA er nou zoveel mee opschieten? Ik ben geen Amerikaan, maar ik zou er geen oorlog om beginnen in ieder geval. Via de zwarte zee, en daardoor oa Afghanistan en Iran omzeilen, is vooralsnog een stuk logischer en goedkoper.
Zie bv ook:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/1626889.stm

Wraak is een ander verhaal..
pi_73218646
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe goed kijk jij dan eigenlijk?

Chora 2006

vechten met commando´s

Chora 2007

vechten met alles

Chora 2009

wandelen met de kroonprins
Ah je bent er zo één. Een hoop schieten en alles komt goed

En de vragen die SingleCoil stelt zijn nou juist de essentie van de zaak. Je kan ons niet eens vertellen waarom we daar zaten, wat we willen bereiken en hoe we dat gaan doen . Dan moeten we er dus niet zitten. Deze missie tart met alle basisprincipes die vereist zijn om een interventie te doen slagen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_73218663
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

stuk meer dan jou denk ik

[..]

het zijn dan ook hele slechte vragen ... als dat je kritische noot is gaan ze je echt niet uitschelden voor eikel en what not, hij zit nu gewoon de boel bij elkaar te liegen
basic vragen bij een eenvoudig project

Als zulke vragen zo beantwoord, dan kun je gelijk je biezen pakken

Ik zal even op jouw stoel gaan zitten
quote:
1. Wat is het doel dat we willen realiseren met onze aanwezigheid in Aghanistan
2. Wat is daar voor nodig?
3. Wat is de kans dat dat lukt?
4. Hoe kun je zien dat het gelukt is?
5. Wat doen we als blijkt dat het niet gaat lukken?
6. Hoe ga je de verantwoordleijkheid voor een mislukking dragen?
1 Een totale en snelle uitschakeling van dat en dat specifieke doel, en daar en daar
2 Laser gestuurde raketten 6 stuks en 100 commando's\
3 100%
4 door de vernietiging van eerder genoemde doelen
5 Dan hebben we plan B met dezelfde middelen
6 Dan neem ik ontslag

Zo doe je dat, door exact te weten wat je gaat doen
korte gerichte acties

Je zegt niet, ik ga daar heen en ik weet niet of het lukt, dat kan niet

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 29-09-2009 19:26:07 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:15:41 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73218677
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:55 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Waarom toch dat enigzins agressieve toontje? Niemand in deze discussie valt m.i. "onze jongens" af. Niets dan lof voor ze. Zij liever dan ik in die kolere zandbak je leven in de waagschaal stellen. Alle respect.
Maar je mag toch wel principiële vragen stellen over het waarom die jongens daar zitten? Sterker nog, je moet dat soort vragen toch juist stellen? We hebben het niet over een spelletje kaarten. We hebben het over mensenlevens. Hun levens. En waarom we die in de waagschaal stellen.

Maar goed.. Misschien horen dit soort discussies beter in politiek dan in defensie thuis. Het is immers nog altijd de politiek die defensie opdracht geeft.
sorry als je er een agressieve ondertoon uit haalt, maar die is er echt niet.
Als ik de kans zou krijgen zou ik er echt graag heengaan, helaas zijn voor mij voor dit jaar enkel nog opleidingen weggelegd. Vragen mag je stellen, maar je moet de vragen van Singlecoil eens doorlezen, en het beroep dat hij beweert uit te oefenen..

Nou, dat klopt gewoon niet. echt, dat is heel frappant en ik ga daar nog eens over informeren hier over desbetreffende. Een ander persoon uit dit topic had vragen, waar Singlecoil hem in leek aan te vullen.
Nu is het grappige dat die vragen ontstonden uit een discussie met onder andere mij, omdat ik weet dat er een heleboel goed gaat in Afghanistan, voor de burger bevolking..

Nu claimt Singlecoil dus bij Intel te werken.. Intel zelfs voor Afghanistan.. een soort Sectie2 kun je het mee vergelijken. Grappige is dat Singlecoil dan zelfs meer over de geslaagde stamoverleggen in Afghanistan af moet weten dan ik, en ook over de vervanging van papavervelden, en bouw van scholen, politie opleidingscentra en zorg instanties.. maar nu vraagt onder andere hij of ik hem dat even uit wil leggen....

Nu ben ik verbaasd want

Of Singlecoil beweert iemand te zijn die hij helemaal niet is, wat imo zelfs strafbaar is maar wat ik uit moet zoeken.

Of hij is hier gewoon een nutteloze discussie aan het voeren met een constante bron van olie op het vuur zonder enig doel dan puur te dienen voor wat chaos in dit topic.

snappie
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 19:17:32 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73218722
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Vind ik heel naief. Er is namelijk weinig tot niets dat die visie zou ondersteunen en een heel scala aan Amerikaanse cq Westerse inmengingsverhalen die aantonen dat overlijke bezorgdheid om het welzijn van de mensen in kwestie geen al te grote rol speelt.
dan lees je alleen wat je wil lezen

de Amerikaanse marine was vrijwel overal eerder ter plaatse dan de lokale hulpverleners na de Tsunami om maar wat te noemen, gewoon op het nieuws geweest

ik kan nog wel even verder gaan maar ik laat het hier bij want ik heb honger en niet de indruk dat het heel erg veel zin heeft
quote:
[..]

Klopt als een bus. Niet zo heel gek op zich, gezien de situatie op dat moment.
nee niet zo gek gezien al die landen hebben meebesloten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')