quote:vr 25 sep 2009, 19:44 | 1 reactie | lees voor
'Geen draagvlak langere missie'
AMSTERDAM - Een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) vindt dat de huidige militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan na 2010 niet moet worden verlengd. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt. Nederlandse troepen leiden in Uruzgan de NAVO-troepenmacht ISAF.
Deze week ontstond politieke ophef na uitlatingen van minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) waaruit kon worden opgemaakt dat die een langer verblijf in Uruzgan niet langer uitsluit. In 2007 hebben kabinet en Tweede Kamer afgesproken dat de missie in Uruzgan volgend jaar stopt.
Van de ondervraagden vindt 57 procent dat Nederland in 2010 alle militairen moet terughalen uit Afghanistan. Bijna een kwart (23 procent) vindt dat Nederland wel actief moet blijven in het land, maar dan wel met minder
de politiek heeft een afspraak gemaaktquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:06 schreef boyv het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar de politiek heeft zo z'n eigen agenda.
quote:vr 25 sep 2009, 20:00 | 4 reacties | lees voor
Bos tegen langere missie Uruzgan
PITTSBURGH - Vicepremier Wouter Bos (PvdA) blijft tegen een nieuwe missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. Daarmee dreigt een conflict binnen de coalitie, omdat minister Verhagen (CDA) en vicepremier Rouvoet (ChristenUnie) een langere Nederlandse aanwezigheid, mogelijk in afgeslankte vorm, in de Afghaanse provincie niet uitsluiten.
Alsof politici zich ooit aan hun eigen afspraken houden zeg. Droom maar lekker verderquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:14 schreef henkway het volgende:
[..]
de politiek heeft een afspraak gemaakt
[..]
Ja, referenda zijn verboden he, door dictator Balkenende , "Het volk heeft nergens verstand van"quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:29 schreef Adfundum het volgende:
Als hierover een referendum gehouden zou worden, was de opkomst erg groot denk ik.
Helaas durven ze dat niet meer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:29 schreef Adfundum het volgende:
Als hierover een referendum gehouden zou worden, was de opkomst erg groot denk ik.
De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt, dat jij nou zo kortziend en niet in staat bent om zelf na te denken om vervolgens blatend de media achterna te lopen is jouw probleem, alhoewel, nu trap ik wel een open hangaar deur in.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:14 schreef henkway het volgende:
de politiek heeft een afspraak gemaakt
Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:41 schreef henkway het volgende:
Als men in het Vietnam tijdperk de bevolking gevraagd had dan was veel jonge gezinnen een hoop ellende bespaard gebleven.
Maar wie zijn dan die mensen die er verstand van hebben?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
Nou ja, er wordt een beetje gegoocheld met woorden he. De ene keer is het "de missie zal beeindigd worden", dan is het "de missie zal in zijn huidige vorm beeindigd worden" en dan is het weer "als er geen ander land bereid gevonden wordt blijven we gewoon". En er zijn volgens mij nog wel 20 andere formuleringen gebruikt, het is maar net wat de politiek op dat moment het beste uitkomt. Dat de mensen in de war raken kan ik me voorstellen, ook door de tegenstrijdige berichten die ook nu weer naar buiten komen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:45 schreef Bob-B het volgende:
De politiek heeft afgesproken dat wij na 2010 geen lead nation meer zouden zijn, prima nemen de aussies de leiding toch? De leiding niet meer hebben zegt niets over het wel of niet aanwezig zijn. Dat heeft de media ervan gemaakt, dat jij nou zo kortziend en niet in staat bent om zelf na te denken om vervolgens blatend de media achterna te lopen is jouw probleem, alhoewel, nu trap ik wel een open hangaar deur in.
Wie heeft waar verstand van?quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef Karrs het volgende:
Als ik nou zeg dat sommige beslissingen moeten worden overgelaten aan mensen die er verstand van hebben, ben ik dan een rechtse nazi?
Als die genocideplegers eerst in een referendum hadden gevraagd of de bevolking een oorlog wilde verliezen, hadden ze nee gestemd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Zelfde gaat op voor WO1, WO2, de balkan oorlogen waar maximaal genocides plaats vonden etc. Nee als het aan jou ligt mag het kwaad overheersen over de normen en waarden die wij als westerse wereld met hand en tand verdedigen. Als de wereld uit henkwaytjes bestonden...nou ja dan was de wereld al millenia's geleden uitgestorven.
Het publiek is tegen dat kruisvaardersgedoe zonder eind, met miljarden aan belastinggeld, maar dat staat los van jouw avontuurtje, ik zou zeggen doenquote:Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:
Maar wat is precies de reden waarom de bevolking zo denkt?
Ik ben zelf militair en ik wil erg graag naar uruzgan.
Gewoon om een handje te helpen met het opbouwen van Afghanistan.
Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
Zelf heb ik niet zoveel met Afghanistan, meer met Afrika, maar kan me voorstellen dat hoe vaker je er komt je er toch een soort band mee krijgt, tis ook zo groots allemaal daar.quote:Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:
Ik ben zelf militair en ik wil erg graag naar uruzgan.
Gewoon om een handje te helpen met het opbouwen van Afghanistan.
Zoveel Nederlanders denken dat er daar totaal geen vooruitgang wordt geboekt maar zolang ze er niet zelf zijn geweest is het ook raar om hierover te oordelen.
Je leeft maar 1 keer en dat leven wat ze daar in Afghanistan hebben zou ik graag willen vergemakkelijken (vooral voor de volgende generaties).
ga maar waterputten graven in Afrika, dat lijkt me wel zinvolquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:56 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Zelf heb ik niet zoveel met Afghanistan, meer met Afrika, maar kan me voorstellen dat hoe vaker je er komt je er toch een soort band mee krijgt, tis ook zo groots allemaal daar.
Missie is missie, opdracht is opdracht, die heb je als militair maar uit te voeren, maar dames en heren politici, geef ons dan ook het geld dat we nodig hebben om goed te kunnen oefenen en met goed materieel te werken. En natuurlijk een leuk weekend kunnen hebben
dus waterputten in afrika is wel zinvol, zodat de afrikanen kunnen overleven. Maar zorgen dat afghanen kunnen overleven is niet zinvol?quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:11 schreef henkway het volgende:
[..]
ga maar waterputten graven in Afrika, dat lijkt me wel zinvol
1. De bevolking is helemaal niet zo happig om als een slaafs hondje achter Amerika aan te hobbelen als de regering.quote:Op zaterdag 26 september 2009 03:02 schreef cw2cu het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |