* superhero fietst voor de Rabobank ;-)quote:Op woensdag 16 september 2009 21:21 schreef ursel het volgende:
[..]
Waar zit je ergens op kanalen eiland dan?
* ursel zit daar ook elke dag.
Aahh.. voortaan ff zwaaien naar de winthontlaan dan..quote:Op donderdag 17 september 2009 13:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
* superhero fietst voor de Rabobank ;-)
Zit op de Europalaan.
Gisteren maar 65km in de avond gefietst. Net 90 bij elkaar. Wind tegen en kon mijzelf niet motiveren om hard en lang te gaan. Dit weekend 2 tochten gepland, zaterdag met de club en zondag, tja, met wie eigenlijk ;-)
Humor, dat is echt om de hoek. Benieuwd als ik uit het raam kijk of ik je dan zie ;-) Als je een keer in de avond wilt fietsen vanuit werk laat me maar weten. Ben daar wel voor te porren. Wil nog 1500km fietsen voor 8 oktober, dan zit ik op de 12,000km en dan is het wel mooi geweest.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:36 schreef ursel het volgende:
[..]
Aahh.. voortaan ff zwaaien naar de winthontlaan dan..
Gaat vanaaf ook maar ff fietsen..
Vroeg naar huis dus.
Wie gaat er nu spinnen als buiten de zon gaat schijnen!!!!quote:
Zit er pas een paar maanden. Bij Santander (gebouw naast Equens).quote:Op donderdag 17 september 2009 13:57 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Humor, dat is echt om de hoek. Benieuwd als ik uit het raam kijk of ik je dan zie ;-) Als je een keer in de avond wilt fietsen vanuit werk laat me maar weten. Ben daar wel voor te porren. Wil nog 1500km fietsen voor 8 oktober, dan zit ik op de 12,000km en dan is het wel mooi geweest.
Of het als doping werkt weet ik het niet, wat ik wel weet is dat het absoluut niet gezond is om dan te fietsen. antibiotica krijg je om infecties te bestrijden, en als er een ding is na een training is dat je lichaam moe en opener staat voor ziektes dan als je niet traint. Trainen wanneer je een griepje hebt of een goede verkoudheid kan zelfs hartproblemen veroorzaken. Rust werkt beter.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:30 schreef Aalbers het volgende:
Briljant! Maandag een rondje van 34km gemaakt, deed er 1 uur en 6 minuten over. Ik zat dik aan de antibiotica, maar blijkbaar werkt dat spul als doping. Ik dacht: ik ga gewoon ff rustig fietsen, maar echt superlang 37 per uur gereden. Of ik heb ineens talent gekregen, of antibiotica werkt als doping:P
Mooiquote:Op donderdag 17 september 2009 10:54 schreef ursel het volgende:
Kheb de OP ff in de fok wiki gezet.
Mocht iemand nog toevoegingen hebben kan een ieder ze daar zelf in aanpassen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wie gaat er nu spinnen als buiten de zon gaat schijnen!!!!
Geeft niets hoor, is gewoon jammer. Volgende keer beter.
Enneh? Het hoogste punt weer bereikt? Hoevaak ben je daar al tot de top gefietst?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:28 schreef el_salvador het volgende:
terugfietspost
net terug uit de sierra nevada, 6 weken 6 dagen per week zitten knallen, en nu zin om een fiets te kopen. carbon of alu is nu de vraag eventjes
en omg omg omg wat is het hier koud zeg
Mja, denk het. Normaal bereid ik me iets beter op de dag zelf al voor. Nu was het een impuls om weer te fietsen na de vakantie.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:
@ Ursel, te weinig gedronken?
...
tot de finish van de etappe, slechts een laffe 2350 meter ofzo :dquote:Op vrijdag 18 september 2009 07:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Enneh? Het hoogste punt weer bereikt? Hoevaak ben je daar al tot de top gefietst?
Daarboven is het ook koud
Als ik hem rijd wordt de route opgeslagen op mijn Garmin, dus kan hem altijd narijden, al dan niet tegen mijzelf (virtual partner).quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de routekaart van de D tot D maar uitgeprint voor later...alleen die Ij tunnel door wordt een klus Maar even een alternatief verzinnen. We kunnen natuurlijk als het weer meevalt in november een Fok Bikkels tocht rijden op die route... als degenen die wel gaan dit weekend de routebeschrijving goed bewaren mischien?
Ook fijn. Een beetje een 'Ronde van Lombardije effect'quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mag het ook in mooi herstweer zijn
Nee, nog niet (9000).quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:11 schreef el_salvador het volgende:
[..]
tot de finish van de etappe, slechts een laffe 2350 meter ofzo :d
edit: 5x totaal naar boven gereden + 3x vanaf 2500m gestart bij maanlicht, ook apart, ben je al over de 100000km dit jaar?
Pittigquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:44 schreef jakkop het volgende:
Wij reden de hele tijd tussen 35/40.
Da's geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 20 september 2009 22:13 schreef eentwee het volgende:
Gewoon buiten fietsen. Zo moeilijk is het niet
Iedereen die in de zomer niet bloedfanatiek is kan trouwens beter geen Tacx aanschaffen.
Dan snap ik de vraag denk ik niet.. je hebt toch een racefiets?;)quote:Op zondag 20 september 2009 22:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Da's geen antwoord op de vraag.
Maar de nieuwe targets zijn alweer gezet, dus moet deze winter wel ff wat aan training gaan doen..
ik heb een mtb gekocht. In het bos rijden is wel echt anders maar lange stukken op de weg zijn op de mtb een plezierig alternatief voor mij.quote:Op zondag 20 september 2009 21:36 schreef ursel het volgende:
Toch ff een vraag voor van de winter..
Was is nou het beste te doen van de winter?
Een tackx, een spinnng bike of gewone home trainert??
Zoals het er nu naar uitziet kan ik donderdag wel. 16:15 vertrekken dan? Ik weet niet waar jij naar toe moet maar ik moet uiteindelijk in Amersfoort terecht zien te komen Het weerbericht is in ieder geval gunstig!quote:Op maandag 21 september 2009 13:06 schreef ursel het volgende:
Superher0. wanneer kan je fietsen? De woensdag of de donderdag?
Weet ik wanneer ik m'n fiets mee neem
Ooh, en tot hoe laat werk je..
Ben namelijk altijd al om 4 uur klaar.
Weer terug naar de Winthontlaan..quote:Op maandag 21 september 2009 13:17 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet kan ik donderdag wel. 16:15 vertrekken dan? Ik weet niet waar jij naar toe moet maar ik moet uiteindelijk in Amersfoort terecht zien te komen Het weerbericht is in ieder geval gunstig!
Ow, en misschien kan cyclechik ook mee? Zou leuk zijn!
Daar is een mooi Italiaans woord voor: Grinta.quote:Op maandag 21 september 2009 15:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
kan mezelf niet in de tunnelfoto's vinden nu ... dit is buiten Volendam toen net een gezellige kramp aanval voelde opkomen ... ik sta er ook heel voordelig op
[ afbeelding ]
Indeed...het mooiste stuk van de tocht was eigenlijk die laatste 20 km waar ik net tegen het randje kramp aanreed, vechtend om zonder af te stappen het te halen. maar dat snappen alleen julie hier, dat uitleggen aan een niet fietser ... hopeloos.quote:Op maandag 21 september 2009 15:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Maw: afzien en doorzetten
Dat is waar wielrennen om draait toch?
Dat is leuk!quote:Op maandag 21 september 2009 13:17 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet kan ik donderdag wel. 16:15 vertrekken dan? Ik weet niet waar jij naar toe moet maar ik moet uiteindelijk in Amersfoort terecht zien te komen Het weerbericht is in ieder geval gunstig!
Ow, en misschien kan cyclechik ook mee? Zou leuk zijn!
Dat is wel zuur dan zegquote:Op maandag 21 september 2009 17:30 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dat is leuk!
ik moet alleen wel om 19.00 spinningles geven, dus kan niet heel lang weg! Maar als we rond 18.00 weer terug in utrecht zijn dan is het ok voor mij
Leuke foto's Captain! Gelukkig dat je geen pijn had van je knie tijdens het fietsen
Uiteindelijk had ik dus gewoon mee kunnen fietsen, want toen ik op de sportschool kwam, stond ik oog in oog met de andere instructrice... zij heeft de les gedaan uiteindelijjk, voor niks D-D overgeslagen dus..
Meld even wanneer ze helemaal klaar zijn aub. Ik vind dat stuk een van de grootste obstakels voor mij (naast rond of door Den Haag crossen) om richting HvH te fietsen. Zulk slecht asfalt daar!quote:Op maandag 21 september 2009 20:06 schreef ursel het volgende:
Zo, ook weer terug.
Ook eindelijk eens inclusief het in en uitrijden 30 gem. gehaald
Ze hebben overigens de slechtste stukken tussen Kijkduin en HvH opnieuw geasfalteerd
Alleen jammer dat ze telkens maar stukken gedaan hebben, zodat het toch nog opletten s, vanwege de afwisseling.
Mja, verwacht niet dat ze die andere stukken nog gaan doen, anders hadden ze dat wel in een keer door getrokken. Snap ook niet waarom ze het niet deden toen het toch al vanaf ter Heijde afgesloten was.quote:Op maandag 21 september 2009 20:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Meld even wanneer ze helemaal klaar zijn aub. Ik vind dat stuk een van de grootste obstakels voor mij (naast rond of door Den Haag crossen) om richting HvH te fietsen. Zulk slecht asfalt daar!
Overigens zijn in alletwee mijn favoriete korte rondjes hele grote stukken weg opgebroken. Nahja, beter doen ze het nu dan in de zomermaanden, dat dan weer wel... Van A naar Beter, dus volgend jaar rij ik weer op lekker asfalt...
Bij mij verschilt het echt per keer. Als ik een helling op ga en het is zwaar dan ben ik de ene keer in een bui van "je kan het! ga door! goed zo!", en de andere keer zit ik te vloeken en te schelden tegen mezelf dat ik beter kan. Good cop bad cop.quote:Op maandag 21 september 2009 15:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar is een mooi Italiaans woord voor: Grinta.
grinta sf
(di persona) determination , (nello Sport) pluck
avere molta grinta- to be very determined
una macchina che ha grinta - a car with aggressive acceleration.
Maw: afzien en doorzetten
Dat is waar wielrennen om draait toch?
Dat valt heel erg mee. Met de verlichting die ik nu heb daal ik in het donker even hard, zo niet harder af dan overdag. In het donker zie je echt niet minder, je ziet alleen anders. Daar moet je ff op trainen. En natuurlijk goede verlichting hebben. Gezien wordt je in het donker met goede verlichting beter dan overdag.quote:Op maandag 21 september 2009 22:22 schreef cyclechick het volgende:
het laatste stuk in het donker naar huis vind ik niet erg, maar om nou echt een flink eind in het donker te fietsen? ik ben dan denk ik bang dat ik dingen op de weg niet zie (takken/gaten enz) waardoor ik zou vallen... of valt dat wel mee?
Ik rij heel vaak in het donker, met licht, dat wel. Je moet wel beter opletten ja, dus de snelheid iets matigen als je het niet gewend bent, maar ik ben vaker overdag gevallen dan 's avonds/'s nachts. Zaterdag nog 30 kilometer over de N304 gereden, midden over de Veluwe, door het bos, geen lantaarnpalen. Die weg was nog afgesloten ook, dus geen auto te zien. Ik heb geen moment me onveilig gevoeld, ook al rij je het grootste stuk over een smal fietspad. Op het laatst kwam ik nog een brommer tegen, maar voor de rest niemand gezien.quote:Op maandag 21 september 2009 22:22 schreef cyclechick het volgende:
het laatste stuk in het donker naar huis vind ik niet erg, maar om nou echt een flink eind in het donker te fietsen? ik ben dan denk ik bang dat ik dingen op de weg niet zie (takken/gaten enz) waardoor ik zou vallen... of valt dat wel mee?
Damn dat is rot! jammer. Ik moet om ongeveer 8 uur in Amersfoort zijn, dan ben ik veilig voor het donker terug. Zelf zien is niet het probleem. Meer gezien worden. En mijn ervaring is niet denderend. Lampjes voor, lampjes achter, reflectors en dan nog zien ze je niet of zoals gewoonlijk schatten ze je snelheid verkeerd in.quote:Op maandag 21 september 2009 17:30 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik moet alleen wel om 19.00 spinningles geven, dus kan niet heel lang weg! Maar als we rond 18.00 weer terug in utrecht zijn dan is het ok voor mij
[..]
Uiteindelijk had ik dus gewoon mee kunnen fietsen, want toen ik op de sportschool kwam, stond ik oog in oog met de andere instructrice... zij heeft de les gedaan uiteindelijjk, voor niks D-D overgeslagen dus..
jah, rot he. Haalt je zo uit je snelheid! In Volendam moesten we ook een paar rare bochten maken. En op een gegeven ogenblik moest je eerst links, dan tunnel en weer rechts en dan weer links. Hadden gewoon de rotonde rechtdoor op kunnen knallen! Rottige is dat je zo in je flow zit en als je dan weer op tempo moet komen!quote:Op maandag 21 september 2009 20:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat mij betreft had het wel wat minder gekund met de klinkertjes tijdens de D tot D... Parijs-Roubaix zal nooit mijn ding worden ben ik bang. Geef mij maar weg langs slootjes of het Ijselmeer, weilandje, koeien...hoop volgend jaar eens te gaan kijken hoe ik de Ardennen vind of zo ... maar die steentjes zie ik de lol niet van in.
Amerongense berg red ik nooit joh in 2u! Misschien dat ik de volgende keer anders gewoon mee ga en nu oversla, dat is denk ik het handigste voor jullie.. Ik kan namelijk echt niet te laat komen op de sportschool en anders fiets ik ook niet relaxed omdat ik de hele tijd op de klok aan het kijken ben of ik nog wel op tijd terug benquote:Op dinsdag 22 september 2009 09:44 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Damn dat is rot! jammer. Ik moet om ongeveer 8 uur in Amersfoort zijn, dan ben ik veilig voor het donker terug. Zelf zien is niet het probleem. Meer gezien worden. En mijn ervaring is niet denderend. Lampjes voor, lampjes achter, reflectors en dan nog zien ze je niet of zoals gewoonlijk schatten ze je snelheid verkeerd in.
Ik weet niet wat Ursels plannen zijn. Hoe laat hij terug wilt zijn? Amerongseberg zou net haalbaar zijn, snel op en neer. Nog enig voorkeur voor de route?
[..]
jah, rot he. Haalt je zo uit je snelheid! In Volendam moesten we ook een paar rare bochten maken. En op een gegeven ogenblik moest je eerst links, dan tunnel en weer rechts en dan weer links. Hadden gewoon de rotonde rechtdoor op kunnen knallen! Rottige is dat je zo in je flow zit en als je dan weer op tempo moet komen!
Kramp fietsen is ook een kunst. Als ik in iemands wiel zit dan houd ik het vol en kan ik er door heen komen en herstellen om daarna weer vol er in te gaan. Voor mij is het een kwestie van goed eten en drinken. Hoewel gisteren bij de masseuse deed het best wel pijn.
Ow, inderdaad. Dan blijven we gewoon wat dichter in de buurt hoor. Zo hard hoeven we ook niet te rijden. we moeten gewoon kunnen blijven praten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Amerongense berg red ik nooit joh in 2u! Misschien dat ik de volgende keer anders gewoon mee ga en nu oversla, dat is denk ik het handigste voor jullie.. Ik kan namelijk echt niet te laat komen op de sportschool en anders fiets ik ook niet relaxed omdat ik de hele tijd op de klok aan het kijken ben of ik nog wel op tijd terug ben
Hoe goed ken jij de weg in en rond Utrecht op de fiets?quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:56 schreef ursel het volgende:
mja, mij maakt niet al te veel uit. Als ik maar voor ut donker weer bij de auto ben..
Net zo goed als met de auto.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoe goed ken jij de weg in en rond Utrecht op de fiets?
ja, echt erg. dat je wat meer betaalt bij een fietsenmaker dat snap ik ook wel. Service, winkelpersoneel, en alle andere kosten maar een verschil van 17 euro op 1 lullig fietsbandje is zelfs mij te gortig. Ik heb laatst ook 4x continental GP4000 banden gekocht. Moest er alleen achter aan mailen, duurde eventjes.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:08 schreef el_salvador het volgende:
goeiedag zeg fietsenmakers proberen je altijd te naaien met hun adviesprijzen. en korting vragen, vergeet dat maar. dan maar weer bandjes bestellen via salden...
Geen probleem, dan gids ik je wel door Utrecht; maken er gewoon een mooi rondje van, zorgen dat we rond 7 uur weer in Utrecht zijn, dan ben ik zelf tegen 8 uur weer in Amersfoort. Kunnen we mooi 2.5 fietsen. Ik verzin wel een rondje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:43 schreef ursel het volgende:
[..]
Net zo goed als met de auto.
A12 af bij afslag kanaleneiland
Maar lukt me wel enigzins terug te vinden hoor..
bij salden maar besteld, meteen een nieuw stuur (goeie maat ik rij al jaren met 44 ipv 42 op deze fiets) en stuurlintjes erbijquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:04 schreef Superher0 het volgende:
[..]
ja, echt erg. dat je wat meer betaalt bij een fietsenmaker dat snap ik ook wel. Service, winkelpersoneel, en alle andere kosten maar een verschil van 17 euro op 1 lullig fietsbandje is zelfs mij te gortig. Ik heb laatst ook 4x continental GP4000 banden gekocht. Moest er alleen achter aan mailen, duurde eventjes.
[..]
Hm, had je ook hier kunnen zeggen. Ik heb hier nog een paar 42-ers liggen, rij tegenwoordig met 44.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:31 schreef el_salvador het volgende:
[..]
bij salden maar besteld, meteen een nieuw stuur (goeie maat ik rij al jaren met 44 ipv 42 op deze fiets) en stuurlintjes erbij
dohquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hm, had je ook hier kunnen zeggen. Ik heb hier nog een paar 42-ers liggen, rij tegenwoordig met 44.
Hey, morgen maar ff naar de Aldi!quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:49 schreef jakkop het volgende:
Jeej, heb bij Aldi een muts, overschoenen en een warm jasje gekocht. Ik ben klaar voor de winter!
Ehm, 2 fietsprojecten liggen in onderdelen gereed, 2 fietsen voor de ombouw ook (alle 4 klassiekers), 2 andere zijn bijna helemaal omgebouwd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:24 schreef el_salvador het volgende:
[..]
doh
heb je toevallig nog een complete fiets liggen ook?
Je weet dat ik niet in NL woon he?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hey, morgen maar ff naar de Aldi!
Ik toer nu dus ook niet mee, is niet zo handig qua tijd enzo.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan heb ik een verplicht college, anders wou ik wel meetoeren
Ik heb zondag de eerste ATB-veldtocht.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:52 schreef thettes het volgende:
Gebeurt dat eigenlijk, echt midden in de winter wielrennen? Met vorst en sneeuw? Ik bagger zelf wel eens door de sneeuw in Schoorl op het MTB parcours in de winter, maar dat is net iets intensiever en je hebt veel minder last van wind.
Ik kan vandaag ook. Ben vandaag met de fiets dus wat mij betreft gaan we vanmiddag. Misschien kunnen cyclechick en Tommeke dan nu wel?quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:15 schreef ursel het volgende:
whehe. Heb me in een afspraak vergist. Dacht dat ik hem morgen had, maar dat hi dus donderdag. Moet dan om half 8 in den haag weer zijn. Kunnen we morgen anders?
Da's mooi. Had nog geen reactie dus had voor de zekerheid ook mijn fiets in de auto gemikkerd.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:59 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik kan vandaag ook. Ben vandaag met de fiets dus wat mij betreft gaan we vanmiddag. Misschien kunnen cyclechick en Tommeke dan nu wel?
Ik kom wel naar jou toe. Je kan mij niet missen. Ben vandaag in mijn flitsende Dolomieten Maratonna outfit Hmm, donkere wolken boven kanalen eiland. Ik moet, ongeacht het weer, terug naar huis fietsen. Gewoon om 16:15 bij Santander bij de hoofdingang?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:18 schreef ursel het volgende:
[..]
Da's mooi. Had nog geen reactie dus had voor de zekerheid ook mijn fiets in de auto gemikkerd.
Kom jij naar mijn kant toe?
Vrijdag kan ik niet. Ga een weekendje Parijs doen! een weekendje niet fietsen, hoewel, in Parijs schijn je ook fietsen te kunnen huren.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:27 schreef Tommeke het volgende:
Ik kan vandaag ook niet
Vrijdag zou wel kunnen!
Niets iets speciaals te vieren, was een aanbieding om met met de trein te gaan. Ga vrijdagavond na werk om 4 uur in de trein (1e klas aanbieding) en om half negen sta ik hartje centrum Parijs. Eigenlijk heb je een mountainbike nodig; de trappen naar beneden rijden! Nu dit gezegd te hebben lijkt het mij wel tof om dit te doen, in de goot van de Champs Elyssee met 40+ rijden. Misschien kan ik ergens wel de gele trui scorenquote:Op woensdag 23 september 2009 10:59 schreef Tommeke het volgende:
Cool! Heb je wat te vieren? Parijs is echt zo'n mooie stad.
Ik ben er twee keer geweest, zag mezelf al helemaal op Champs Elysees fietsen
Er is daar inderdaad wel iets van fietsenverhuur, weet niet meer precies wat maar volgens mij was dat wel goed geregeld. Ff de Sacre Coeur opfietsen op het buitenblad?
Haha, cool!quote:Op woensdag 23 september 2009 11:04 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Niets iets speciaals te vieren, was een aanbieding om met met de trein te gaan. Ga vrijdagavond na werk om 4 uur in de trein (1e klas aanbieding) en om half negen sta ik hartje centrum Parijs. Eigenlijk heb je een mountainbike nodig; de trappen naar beneden rijden! Nu dit gezegd te hebben lijkt het mij wel tof om dit te doen, in de goot van de Champs Elyssee met 40+ rijden. Misschien kan ik ergens wel de gele trui scoren
Top, ik ga mij zo maar eventjes rustig omkleden.Tot zo!quote:Op woensdag 23 september 2009 14:53 schreef ursel het volgende:
Superher0, u heeft PM.
Weer klaart gelukkig weer iets op..
73 gereden met 29 gemiddeld. Mooi rondje al weet ik niet meer waar ik geweest ben.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef FJD het volgende:
Kleine rondjes worden groot; bijna 70km gefietst, enige jammere was dat ik een plakker er niet afgereden kreeg
Ik ga als ik het vervelend vind altijd even kijken, een beetje vertragen en dan op een viaduct ofzo het gas opengooien.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef FJD het volgende:
Kleine rondjes worden groot; bijna 70km gefietst, enige jammere was dat ik een plakker er niet afgereden kreeg
Kan me bij een wedstrijd voorstellen dat het vervelend is maar in een training kan t me geen zak schelen. Voorop is zwaarder en dus een betere training. Vertraging en vol gas doe ik niet maar ik geef een plakker wel een run for his money Maar ja ik reed uiteindelijk gok ik ruim 40int uur en dan heb ik niet heel veel snelheid meer overquote:Op woensdag 23 september 2009 19:35 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga als ik het vervelend vind altijd even kijken, een beetje vertragen en dan op een viaduct ofzo het gas opengooien.
Lijkt me niet dat er verschil is tussen alleen of op kop?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:47 schreef FJD het volgende:
Voorop is zwaarder en dus een betere training.
Op kop is minder zwaar omdat je geen zuiging van de wind achter je hebt. Dat wordt opgevangen door degene achter je, maar ik denk dat dit effect verwaarloosbaar isquote:Op woensdag 23 september 2009 20:11 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat er verschil is tussen alleen of op kop?
Tis wel heel anders. Ik fiets vaak met z'n tweeën en soms ook met drie of vier man.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:11 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat er verschil is tussen alleen of op kop?
Ja dat snap ik wel, maar dit ging over iemand die een plakker achter zich had. Oftewel hij reed de hele tijd alleen op kop.quote:Op woensdag 23 september 2009 20:42 schreef thettes het volgende:
[..]
Tis wel heel anders. Ik fiets vaak met z'n tweeën en soms ook met drie of vier man.
Dan is het veel meer een intervaltraining dan in je eentje, als ik dan overneem dan ga ik toch wel op een tempo dat ik in mn eentje niet lang vol zou houden. Vervolgens rust je weer lekker uit in het wiel.
Ik had het idee dat hij gewoon snel thuis wilde zijn Hij reed nog geen 30 int uur, hoorde mij aankomen, vlak voor ik inhaalde schakelde hij bij en ging in m'n wiel hangen. Toen heb ik nog een stuk vol doorgetrokken tot ruim boven de 40 int uur maar kreeg hem er niet af. Ach ja, soms lukt het, soms niet. Ben ook pas weer een week begonnen met fietsenquote:Op woensdag 23 september 2009 21:07 schreef jakkop het volgende:
Ja dat snap ik wel, maar dit ging over iemand die een plakker achter zich had. Oftewel hij reed de hele tijd alleen op kop.
Je bent dus veilig thuisgekomen. Goed om te horen. Baalde wel dat ik er van door moest. Belachelijk hoog gemiddelde (36,7) naar Amersfoort gereden, was mooi op tijd en kon mijn taken als liefhebbende vriend uitvoeren!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:33 schreef ursel het volgende:
[..]
73 gereden met 29 gemiddeld. Mooi rondje al weet ik niet meer waar ik geweest ben.
Super gaat de gps nog uppen
Als er iemand in mijn wiel zit mag ie zichzelf bewijzen. Langzaam tempo opvoeren, meestal lossen ze. En anders een weg met wat vals plat. Daar ben ik op mijn best, kun je leuk fietsen als je in mijn wiel blijft zitten. Daar wil ik best wel even voor verzurenquote:Op woensdag 23 september 2009 21:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik had het idee dat hij gewoon snel thuis wilde zijn Hij reed nog geen 30 int uur, hoorde mij aankomen, vlak voor ik inhaalde schakelde hij bij en ging in m'n wiel hangen. Toen heb ik nog een stuk vol doorgetrokken tot ruim boven de 40 int uur maar kreeg hem er niet af. Ach ja, soms lukt het, soms niet. Ben ook pas weer een week begonnen met fietsen
Als het wat meer naar het noorden is dan welquote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Misschien dat er meer mensen mee willen?
Als ik ooit nog eens een goede fiets heb...quote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef Superher0 het volgende:
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Misschien dat er meer mensen mee willen?
ik was aan het werk gister, maar wil op zich wel graag een keer mee. Werk alleen meestal op dinsdag en donderdag en volgend week woensdag heb ik een sollicitatie in Deventer, dus dan ben ik ook bijna de hele dag weg...quote:Op woensdag 23 september 2009 23:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je bent dus veilig thuisgekomen. Goed om te horen. Baalde wel dat ik er van door moest. Belachelijk hoog gemiddelde (36,7) naar Amersfoort gereden, was mooi op tijd en kon mijn taken als liefhebbende vriend uitvoeren!
Hierbij de link: http://connect.garmin.com/activity/14141722, route is ongeveer: Vanuit Utrecht naar Nieuwegein, over de dijk naar Schalkwijk, Zeist, Driebergen, Doorn, Maarsbergen, Austerlitz, Zeist en dan Utrecht. Als ik niet weg had gehoeven dan hadden we via Bunnik binnendoor langs het oude fort terug kunnen rijden.
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar! Misschien dat er meer mensen mee willen?
Kijk, nu kunnen we praten,quote:Op donderdag 24 september 2009 14:11 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik was aan het werk gister, maar wil op zich wel graag een keer mee. Werk alleen meestal op dinsdag en donderdag en volgend week woensdag heb ik een sollicitatie in Deventer, dus dan ben ik ook bijna de hele dag weg...
Weekenden kan ik wel
Als er iemand nog een keer een spinningles in utrcht wil komen volgen, kan ik ook wel iets regelen trouwens
Ik kan alleen nog volgend weekend (3/4 oktober). Doordeweeks wordt het moeilijker, zit al kort in mijn vrije dagen. Ik zou zeggen doe een voorstel!quote:Op donderdag 24 september 2009 14:11 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik was aan het werk gister, maar wil op zich wel graag een keer mee. Werk alleen meestal op dinsdag en donderdag en volgend week woensdag heb ik een sollicitatie in Deventer, dus dan ben ik ook bijna de hele dag weg...
Weekenden kan ik wel
Als er iemand nog een keer een spinningles in utrcht wil komen volgen, kan ik ook wel iets regelen trouwens
Zolang je kunt schreeuwen kan er gewoon een tandje bij! Als je in een groepje rijdt weet je meteen wanneer het te hard gaat; wanneer het stiller wordtquote:Op donderdag 24 september 2009 15:20 schreef Tommeke het volgende:
Ben je zo'n fanatiekeling? Ik heb ook een zo'n spinninginstructrice die altijd als een gek loopt te schreeuwen!
Ja de N304 is dicht he? Ik wilde er laatst bij Otterlo op richting Hoenderloo maar ben toen anders gereden. Kun je er als fiets nu wel gewoon nog overheen?quote:Op maandag 21 september 2009 22:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik rij heel vaak in het donker, met licht, dat wel. Je moet wel beter opletten ja, dus de snelheid iets matigen als je het niet gewend bent, maar ik ben vaker overdag gevallen dan 's avonds/'s nachts. Zaterdag nog 30 kilometer over de N304 gereden, midden over de Veluwe, door het bos, geen lantaarnpalen. Die weg was nog afgesloten ook, dus geen auto te zien. Ik heb geen moment me onveilig gevoeld, ook al rij je het grootste stuk over een smal fietspad. Op het laatst kwam ik nog een brommer tegen, maar voor de rest niemand gezien.
Een maand geleden kwam ik wel een omgevallen boom tegen op het fietspad op de N224, maar daar kon ik wel ruim op tijd voor remmen. Voor de rest kan ik me ook geen hinderlijke tak heugen. Of het moet net gestormd hebben.
Uitrusten zodat je zaterdag in m'n wiel kunt blijvenquote:Op donderdag 24 september 2009 16:10 schreef ursel het volgende:
Morgen kan ik niet, andere verplichtingen.
Als fietser wel ja, alleen bij Otterlo moet je een klein stukje omrijden. Het stukje tussen de kruising met de N310 en de Hoenderloseweg is dicht. Dat is een halve kilometer ongeveer.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja de N304 is dicht he? Ik wilde er laatst bij Otterlo op richting Hoenderloo maar ben toen anders gereden. Kun je er als fiets nu wel gewoon nog overheen?
geen tijdritfiets, wel nog een hoop zwart ducttape geloof ikquote:Op donderdag 24 september 2009 18:22 schreef Tommeke het volgende:
Heb je een tijdritfiets?
Plak anders een achterwiel vol met tape
Je hebt trouwens ook wel zgn 'disc covers' 2 platen die je op je wiel monteert zodat je het effecht van een disc hebt!
Ik heb dit voorjaar een keer een tijdrit gereden, is absoluut een aanrader!quote:Op donderdag 24 september 2009 19:19 schreef el_salvador het volgende:
[..]
geen tijdritfiets, wel nog een hoop zwart ducttape geloof ik
maar ben toch niet zo'n tijdrijdert
Ok bedankt, goed om te weten, kan ik daar dus toch langs als ik een rondje naar A'doorn wil makenquote:Op donderdag 24 september 2009 17:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als fietser wel ja, alleen bij Otterlo moet je een klein stukje omrijden. Het stukje tussen de kruising met de N310 en de Hoenderloseweg is dicht. Dat is een halve kilometer ongeveer.
Dat was jammer, want ik was op dreef gister heb zelf ook echt superhard gefietst, had er zin in, en ook qua motivatie rolde er soepeltjes vanalles uit en iedereen heeft hard gefietstquote:Op donderdag 24 september 2009 16:10 schreef ursel het volgende:
Het fietsen/spinnen bij Utrecht doe ik alleen doordeweeks, gezien ik er door werk er toch ben.
Wil dus best wel keer op donderdag avond afgeblaft worden door je.
Morgen kan ik niet, andere verplichtingen.
Dan doe je as. donderdag maar netjes over.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:52 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dat was jammer, want ik was op dreef gister heb zelf ook echt superhard gefietst, had er zin in, en ook qua motivatie rolde er soepeltjes vanalles uit en iedereen heeft hard gefietst
Ik ga denk ik morgen een rondje fietsen, laatste 80 km zodat ik op de 5000 zit!
Is zeker aan te radenquote:Op zaterdag 26 september 2009 14:37 schreef Snuf. het volgende:
Ik ga straks voor de tweede keer een wedstrijdje rijden Een tijdrit. Vorig wedstrijdje was een koppeltijdrit.
Heb er zin in Wil ook graag bij een wielerclub
Dat is echt klote. Je voelt het overal bij he?quote:Op zondag 27 september 2009 08:37 schreef horstjan het volgende:
Al 'n week rechtopzittend gedroomd over fietsen i.v.m. valpartijdje ribben gekneusd.KLOTE!!
Weet niet of je, als je naar Wassenaar gaat, de Katwijkerweg wil nemen? Niet aan te raden, want de weg + fietspad is redelijk opengebroken daar. Niet echt lekker rijden daar. Ik kon daar een paar weken terug nog wel rijden, maar reed daar door een verschrikkelijke stofbende.quote:Op zondag 27 september 2009 11:24 schreef el_salvador het volgende:
twijfel of ik naar wassenaar ga, of toch richting aalsmeer, woeiiiiiii fietsen
Ik heb vandaag de 5000-kaap geslecht!quote:Op zaterdag 26 september 2009 16:28 schreef cyclechick het volgende:
Ha de 5000 staat precies op de teller!
maar nu durf ik niet meer verder te fietsen, want dan is het zonde van de mooie stand
had je maar mak an moeten beginnen.quote:Op zondag 27 september 2009 16:12 schreef jpjedi het volgende:
Lekker gefietst met Ursel en FJD. Hing wel aan het vinketouw en moest een tweede stuk van 40 in het uur afhaken. Daarna 35 km alleen terug met een wat lager tempo .
Heerlijk gereden
Precies ja Nog geen tien minuten onderweg en meneer gaat met 35 op kop rijdenquote:Op zondag 27 september 2009 16:41 schreef ursel het volgende:
had je maar mak an moeten beginnen.
Zolang ik t maar 5sec langer weet vol te houden vind ik t al bestquote:Op zondag 27 september 2009 16:56 schreef jpjedi het volgende:
Schei uit man.. Naar Meer is vals plat naar beneden en dan nog.. 40 trek ik echt niet lang hoor
haha toevallig langsgereden, stukje veldrijden is dat geworden uiteindelijk, daarna bloemendaal/schiphol/lisse, toch 130km weer, gaat hard zonder bergen ertussen opeensquote:Op zondag 27 september 2009 14:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Weet niet of je, als je naar Wassenaar gaat, de Katwijkerweg wil nemen? Niet aan te raden, want de weg + fietspad is redelijk opengebroken daar. Niet echt lekker rijden daar. Ik kon daar een paar weken terug nog wel rijden, maar reed daar door een verschrikkelijke stofbende.
Ongeveer 12 a 1300 hoogtemeters trouwens.quote:
Hier ook, maar dat komt niet door het fietsen, maar door een trap van een paard..quote:Op zondag 27 september 2009 22:42 schreef el_salvador het volgende:
knieen doen nu auw
Je moet ook niet in fietskleren op een paard stappen, die dieren hebben een strikt gevoel voor mode...quote:
Ik dacht dat je alleen niet bij stieren moest komen in rode kleding..quote:Op maandag 28 september 2009 08:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je moet ook niet in fietskleren op een paard stappen, die dieren hebben een strikt gevoel voor mode...
Droeg je een Cofidis pakje danquote:Op maandag 28 september 2009 08:29 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen niet bij stieren moest komen in rode kleding..
Mijn mooie Chianti Classicoquote:Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Droeg je een Cofidis pakje dan
Herken ik, maar het valt wel mee. Je weet dat je gaat vallen en je bereid je daarop voor. Dan valt de schade wel mee. Hangt wel af waar je op valt. Ik viel een keer met mijn bil op de tanden van de ketting van mijn fietsmaatje, met een mooi rijtje gaten in mijn bil.quote:Op maandag 28 september 2009 21:09 schreef guitarguru het volgende:
Waar ik al een tijdje bang voor ben, gebeurde mijn zoon van 14 dus 2 keer zondag!! Voor een stoplicht ineens moeten stoppen, rechtervoet losklikken en naar links vallen...........sjeezus, zag het voor mijn ogen gebeuren. Heb het zelf ook al eens bijna gehad. Kon nog net mijn voet losrukken! Mijn hart zat in mijn keel zeg, wat een onmacht voel je dan......
Het is nooit leuk maar ergens hoort het er wel een beetje bij. Vroeg of laat overkomt het iedereen wel een keer. Net zoals iedere motorrijder wel eens een schuiver maakt.quote:Op maandag 28 september 2009 20:40 schreef bananablues het volgende:
@ valpartij: lijkt me pijnlijk. Gelukkig ben ik zelf nog niet gevallen maar dat komt geheid natuurlijk nog een keer :x
Inderdaad, fiets is inderdaad het belangrijkste Paar keer ook gevallen door normale fietser die opeens stopte voor me. Vrouw die het veroorzaakte was helemaal geschokt dat ik vrij hard viel. Heb haar maar even gerust gesteld dat ik wel wat kan hebben en ben zo weer doorgefietstquote:Op maandag 28 september 2009 22:04 schreef el_salvador het volgende:
en dan eerst bekijken of je fietst beschadigd is en daarna jezelf pas
Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).
@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Wel alvast gefeliciteerd, wat een score zeg!! 11.000!!!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).
@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Dat grapje heb ik ook gehad, maar dan in m'n achillespees en bij mij zie je niet alleen 4 littekentjes, maar is de pees gaan verdikken en krijg ik er nog steeds last van bij overbelasting. alles wat hardlopen inhoudt, is dus uitgesloten (en ik wil nog wel triathlon gaan doen een keer)quote:Op maandag 28 september 2009 23:43 schreef thettes het volgende:
Ik fietste twee jaar terug eens samen met een huisgenoot vanaf mijn ouders in de buurt van Enkhuizen naar waar ik woon in Amsterdam. In Hoorn overvallen door hagel, en toen geschuild op het station om mogelijk in de trein te stappen. Midden op het perron van station Hoorn klikte ik pas uit. Dat lukte niet helemaal, dus tussen heel veel mensen in het openbaar viel ik vrij vervelend
Kreeg ook m'n voorblad in m'n kuit, je ziet nu nog drie kleine littekens mooi naast elkaar op m'n kuit .
Toen bij de kiosk maar even flink afgedept met servetten, het werd droog en de 40-45 kilometer die we nog moesten gewoon fietsend afgelegd
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:40 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:
Zaterdag 90 km gefietst
Zondag 1u gespind, anderhalf uur yoga, 30 km gefietst en een fikse boswandeling
Maandag: rondje met de club van 60 km
Dinsdag: 2u spinning
Woensdag: allerlaatste x wegtraining met de club
donderdag: 2 uur spinning
Vrijdag: RUST maar wel een avondje zuipen paar biertjes op het programma.
En dan zondag ga ik ook al fietsen, dus ik denk eigelijk dat ik zaterdag nog even rust wil/nodig heb
Ik werk op de sportschool, dus op de dagen van de spinning ben ik zelf de instructeurquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:37 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?
Ik zou ook willen, lekker veel fietsen en sporten, maar ik moet ook mijn brood verdienen
Ook altijd mijn eerste reactie als ik valquote:Op maandag 28 september 2009 22:04 schreef el_salvador het volgende:
en dan eerst bekijken of je fietst beschadigd is en daarna jezelf pas
Hahaha, ouwe charmeurquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ook altijd mijn eerste reactie als ik val
Ik heb het gister iets te laat gemaakt en heb vanavond een wedstrijdje + tijdrit.
En het de vrouwen die meedoen beloofd dat ik minimaal 5 km/u harder zal rijden
Ideaal mountainbike weer dus!quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:13 schreef Colplay het volgende:
Het weer wordt dit weekend echt slecht. Wilde eigenlijk nog een keer een langere tocht maken, maar deze weersvooruitzichten zit dat er natuurlijk niet in.
Auwquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:54 schreef horstjan het volgende:
Net op m'n wenkbrouwen thuisgekomen van 85km met mijn gekneusde ribben. Ik wist niet dat er zoveel hobbels in de weg waren en ook nog een hongerklop op de koop toe! Dat met al mijn ervaring.
Hier zit een hoop troep op die je niet nodig hebt, zoals voorvering. Dat drijft ofwel de prijs op ofwel de kwaliteit naar beneden. Voor woon-werkverkeer is een goed verlichting belangrijk. Ik zou eerder voor een wat degelijkere 2e hands stalen racefiets/oude hybride gaan en het uitgespaarde geld gebruiken voor fatsoenlijke verlichting.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef bananablues het volgende:
Qua woon-werk verkeer zoek ik nog een fietsje voor in de winter... Zat te denken aan de Cube Touring. Of weet misschien iemand een betere keuze in dezelfde prijsklasse (max 900)?
http://www.cubebikes.nl/?product_id=2931&rubriek_id=341&categorie_id=47&module_id=43&detail=1
Ik stam uit de tijd dat drinken niet goed voor je was, dus dronk je zo weinig mogelijk. De soigneur had de flessen onder zijn stoel bij het diner en als je gewonnen had kreeg je meer! Nu nog moeten anderen mij er op attenderen dat ik een slok moet nemen, maar eten deed men destemeer, liefst de hele dag door.STAPELEN.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef marcodej het volgende:
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
Op een nieuwe fiets van 700 euro zal een Sora zitten waarschijnlijk. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
De meeste mensen zijn zuinig op hun fiets, als er veel krassen op zitten, is iemand er waarcshijnlijk regelmatig mee onderuitgegaan. Met alle mogelijke gevolgen voor het frame en de onderdelen. Reden om zo'n tweedehands nooit te nemen. En carbon fietsen zijn minstens 1500, en vaak meer...dus zowiezo buiten je budget.quote:+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
...
- frame; o.a. geen carbon vv
Campa is een merk, geen groepsoortquote:- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
De meeste webshops hebben nu uitverkoop van de kleding...voor 30 euro heb je nu een prof shirt (Rabo bv) dat je eerst 70 euro koste. En daarnaast....kleding kan heel duur, maar zou niet veel moeten kosten in vergelijking met je fiets als je net begint, vijnd ik persoonlijk.quote:+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
thanks voor je reactie!quote:
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou wasquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:57 schreef jakkop het volgende:
[..]
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was
welkom!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.
Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)
Props voor jou!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef marcodej het volgende:
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
Hangt van de prijsklasse af...ik heb zelf dit voorjaar een 2de hands Gazelle fiets gekocht van een jaar oud, voor 399 euro. Sora groep, en in goede staat. Nieuw was die indertijd geloof ik iets van 700 euro. Met een gewone voorvork. Deze herfst wil ik wel een carbon vork laten plaatsen vanwege de demping (op steentjes schijnt het stukken comfortabeler te zijn). Dat gaat ongreveer 100 euro kosten, materiaal en plaatsen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
[..]
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Herkenbaar.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef el_salvador het volgende:
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Ik ook niet, maar ik woon naast de supermarkt.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...quote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef el_salvador het volgende:
ja dat heb ik ook wel eens gehad, doe je je bidon open om een slokje te nemen, krijg je meteen een cola-facial van je bidon
ik reed hier in de buurt in de duinen, zitten bij wassenaar een soort kassei-achtige stroken tussen, heul vervelend
Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negerenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...
Cola na het fietsenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef Littlecreep het volgende:
Het enige wat ik wil na een flinke fietstocht is een ijskoud glaasje cola. Heerlijk altijd
Die drempels liggen ook nog redelijk aan het begin van Scheveningen dus qua vaart ga ik daar ook nooit als een idioot over heen. En tja, die kleine kasseistroken op dat gedeelte vlak bij restaurant Duinoord stellen ook niets meer voor als je ooit de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix hebt gefietst. Overigens liggen in de buurt van Meijendel wat meer serieuze kasseistroken. En anders heb je bij de Dr. Lelykade aan de 2e Binnenhaven ook nog een mooie kasseistrook liggen, voor de liefhebber.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negeren
2 hobbels over de breedte van de weg om de snelheid van wielrenners te remmen, maar gewone fietsers zijn er meer de dupe van.quote:
ga jij nu ook al 5km harder?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
Welke? En welke prijsklasse?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
Framemaat is wel belangrijk ja. Je kunt dan knie- en rugklachten krijgen, en pijn tijdens het fietsen is killing. Een maatje L voor 1.80 lijkt me wel ok, maar je moet eigenlijk even passen. Proefritje maken ofzo, kijken of je overal makkelijk bij kan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:37 schreef voigt het volgende:
ik heb de mogelijkheid om een mooie Wilier Escape te kopen die slechts 1 jaar is gebruikt,afgemonteerd met campagnolo veloce voor 575 euro. Het enige waar ik over in zit is dat het een maat L frame is... Is deze framemaat te doen met mijn lengte van 1.80?? Is een framemaat sowieso essentieel om lekker te kunnen fietsen in jullie ogen?
er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef eentwee het volgende:
Welke wielen zitten er onder die Wilier? Is wel een instapmodel maar lijkt me zeker geen gekke prijs. Ik vond een tabelletje op de fiets.nl site met de geometrie waarin sprake was van een 55cm bovenbuis. Lijkt me behoorlijk kort, zeker als de L de grootste maat is.. dus misschien nog even nameten/-zoeken. Maar an sich zou dat wel moeten passen (fiets lijkt me dan iig niet te groot).
Framemaat is idd erg belangrijk en dit is een beetje natte vingerwerk
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen
Die bordjes geven altijd het maximum aan. En het is Heinenoordtunnel .quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen
Leuke klim trouwens de Heijenoord tunnel Bordje zegt 6,7% maar dat zal wel alleen t laatste stukje zijn.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef voigt het volgende:
[..]
er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?
's Avonds en rijwind maken t natuurlijk al weer wat kouder. Ach ja hoop dit iig dan op de zondagen nog vast te kunnen houden. Of misschien toch maar eens fatsoenlijk licht aanschaffen en beetje kijken waar de normaal verlichte wegen zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:Ik heb vandaag gewoon buiten gewerkt in korte broek. Niks koud.
Ja, Vista's zijn goede wielen. De nieuwe Easton series zijn duidelijk minder probleemloos. Ik kan er zo 1-2-3 geen gat in schieten, in die dealquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:
[..]
Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Prima wielen idd!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:
[..]
Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Dat dus, ben onder het genot van Blof en Acda & de Munnik m'n fietsje nu heerlijk aan het oppoetsen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:46 schreef marcodej het volgende:
Fingers crossed voor droog weer morgenochtend!
Die tochten waaraan ik meedoe, dat zijn cyclosportieven. Geen officiële wedstrijden dus. Ik heb wel een aantal jaren bij de elite zonder contract gereden, maar had daar vaak al moeite met wedstrijden uit te rijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef guitarguru het volgende:
@Wombcat: ik zit nog niet zo lang op dit forum, anderen zullen jou wel beter kennen, maar je intrigeert me wel. Je doet vaak mee aan internationale koersen/tochten, traint dus ook erg veel. Waar moet ik jou plaatsen? Je bent toch geen professioneel wielrenner? Zo niet, waar haal je dan de tijd vandaan voor dit alles. Weet ook niet hoe oud je bent, maar wat zijn je ambities?
Ben wel nieuwsgierig, maar je valt me zo op, in positieve zin dan
Rust is goed. Training is je lichaam prikkels geven. training is afbreken, herstellen, bijsterken en weer afbreken. Duur, intensiteit en frequentie van de training is dus belangrijk. Train je vaak en neem je te weinig rust dan heeft je lichaam niet genoeg tijd om te herstellen en sterker te worden. Doe je dit vaak dan krijg je overtraining en ben je ver van huis. Dit in acht nemende is het niet verkeerd om af en toe, een keer per jaar een paar weken niet intensief te sporten. Natuurlijk wandelen of eventjes op de fiets boodschappen doen maar niet een training. Dit geeft je lichaam de kans om helemaal tot rust te komen, alle afvalstoffen te lozen en dergelijke. ook is het mentaal goed. eventjes niet fietsen, niet trainen. Het moet namelijk wel leuk blijven!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Pritt het volgende:
Als beginnende rijder snap ik niet precies waarom iedereen in een winterslaap gaat. Tuurlijk is het weer wat minder maar dat moet toch geen belemmering zijn om niet te fietsen? Ik ga a.s. weekend lekker de Muur van Huy beklimmen icm een mooie route, zoveel zin in. Noem het jeugdige overmoed.
Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak geredenquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef Gripper het volgende:
Op de valreep van het seizoen nog even nieuwe pedaaltjes + nieuwe schoenen gemonteerd, ik reed nog altijd met mn mountainbikeschoenen op de racefiets. Maar omdat die nieuwe set een dikker geheel vormt (pedaal + schoenplaatje) dan mn oude schoenen, moest het zadel een beetje omhoog, en iets gekanteld om geen tintelzak te krijgen... Mn rondje gisteren was dus om de paar km afstappen, even pielen, weer rijden, enz. Rug geeft ook ineens weer spierpijn, het voelt alsof ik nog nooit in deze houding op een fiets heb gezeten. (Let wel: mn zadel is nog geen 2 cm omhoog gegaan...)
Prinses op de erwt
Braampje op je velg?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:46 schreef Aalbers het volgende:
Even een vraagje..
Ik heb een tijdje niet gefietst, anderhalve week ofzo, maar mijn voorband was leeg. Mijn fiets hangt aan een ophangsysteem boven in de schuur, maar dit is nu al de 3e keer dat die band leeg was nadat die een tijdje daar had gehangen. Iemand enig idee hoe dat komt? Want ik heb er geen last van als ik regelmatig fiets.
t zijn inderdaad Loekie's. Dikke bonkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak gereden
Vandaag zou ik ff lekker een viaductraining doen, oersaai, maar wel pittig. Kom ik er achter dat m'n schoentjes nog bij m'n ouders liggen
Heb maar ff de spd-rommel van m'n crosser eropgezet, maar dit rijdt echt minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |