Ik stam uit de tijd dat drinken niet goed voor je was, dus dronk je zo weinig mogelijk. De soigneur had de flessen onder zijn stoel bij het diner en als je gewonnen had kreeg je meer! Nu nog moeten anderen mij er op attenderen dat ik een slok moet nemen, maar eten deed men destemeer, liefst de hele dag door.STAPELEN.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef marcodej het volgende:
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
Op een nieuwe fiets van 700 euro zal een Sora zitten waarschijnlijk. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
De meeste mensen zijn zuinig op hun fiets, als er veel krassen op zitten, is iemand er waarcshijnlijk regelmatig mee onderuitgegaan. Met alle mogelijke gevolgen voor het frame en de onderdelen. Reden om zo'n tweedehands nooit te nemen. En carbon fietsen zijn minstens 1500, en vaak meer...dus zowiezo buiten je budget.quote:+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
...
- frame; o.a. geen carbon vv
Campa is een merk, geen groepsoortquote:- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
De meeste webshops hebben nu uitverkoop van de kleding...voor 30 euro heb je nu een prof shirt (Rabo bv) dat je eerst 70 euro koste. En daarnaast....kleding kan heel duur, maar zou niet veel moeten kosten in vergelijking met je fiets als je net begint, vijnd ik persoonlijk.quote:+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
thanks voor je reactie!quote:
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou wasquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:57 schreef jakkop het volgende:
[..]
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was
welkom!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.
Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)
Props voor jou!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef marcodej het volgende:
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
Hangt van de prijsklasse af...ik heb zelf dit voorjaar een 2de hands Gazelle fiets gekocht van een jaar oud, voor 399 euro. Sora groep, en in goede staat. Nieuw was die indertijd geloof ik iets van 700 euro. Met een gewone voorvork. Deze herfst wil ik wel een carbon vork laten plaatsen vanwege de demping (op steentjes schijnt het stukken comfortabeler te zijn). Dat gaat ongreveer 100 euro kosten, materiaal en plaatsen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
[..]
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Herkenbaar.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef el_salvador het volgende:
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Ik ook niet, maar ik woon naast de supermarkt.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |