abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73214849
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef marcodej het volgende:
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
Ik stam uit de tijd dat drinken niet goed voor je was, dus dronk je zo weinig mogelijk. De soigneur had de flessen onder zijn stoel bij het diner en als je gewonnen had kreeg je meer! Nu nog moeten anderen mij er op attenderen dat ik een slok moet nemen, maar eten deed men destemeer, liefst de hele dag door.STAPELEN.
janneman
pi_73215117
Eten is voor mij nog best een inspanning, ik ben meer
een drinker Twee liter vocht, eentje met siroop en eentje met maltodextrine (koolhydraten). Gaat prima
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_73217174
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.

Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.

de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.

Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door voigt op 29-09-2009 18:33:14 ]
pi_73217623
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73217737
Leuk zo'n Tacx maar tis lang geleden dat ik me zo de pleuris heb gezweten Dat had ik normaal alleen bij hardlopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:51:27 #231
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73218002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
Op een nieuwe fiets van 700 euro zal een Sora zitten waarschijnlijk. Niks mis mee.

quote:
...
De meeste mensen zijn zuinig op hun fiets, als er veel krassen op zitten, is iemand er waarcshijnlijk regelmatig mee onderuitgegaan. Met alle mogelijke gevolgen voor het frame en de onderdelen. Reden om zo'n tweedehands nooit te nemen. En carbon fietsen zijn minstens 1500, en vaak meer...dus zowiezo buiten je budget.

quote:
- duur
2e hands:
+ goed frame
Campa is een merk, geen groepsoort
Maar als je bij een goede fietsenzaak koopt, hoef je je niet zo zorgen te maken over verborgen gebreken en veel onderhoud...een goede winkel zal een beginner een solide product verkopen, als je namelijk fietsen leuk vindt, en bij hun terugkomt voor je tweede fiets, is dat ook goed voor hun!
Veel mensen hier hebben hun favo fietsemaker, post je woonplaats en mischien weet iemand hier een goed adres.

quote:
De meeste webshops hebben nu uitverkoop van de kleding...voor 30 euro heb je nu een prof shirt (Rabo bv) dat je eerst 70 euro koste. En daarnaast....kleding kan heel duur, maar zou niet veel moeten kosten in vergelijking met je fiets als je net begint, vijnd ik persoonlijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73218270
never mind

[ Bericht 16% gewijzigd door koeii op 29-09-2009 19:51:45 ]
Dus toch .
pi_73218605
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
...
[..]

thanks voor je reactie!
ik bedoelde met campa eigenlijk een campagnolo groep zoals bv de veloce. Weet dat t geen groep is.

Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?

Ik woon in gemeente de Ronde Venen, in een dorpje Mijdrecht.
pi_73219913
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73220152
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:57 schreef jakkop het volgende:

[..]

Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was

volgens mij brak bij Voigt zijn stuur af,maar weet t ook niet meer zeker...
pi_73228708
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.

Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.

de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- duur
2e hands:
+ goed frame

Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)
welkom!

Tiagra groep is niks mis mee hoor.
pi_73230298
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef marcodej het volgende:
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
Props voor jou!
Iets wat ik eigenlijk beloofd had, haha

Omdat ik gister mijn verjaardag te fanatiek gevierd had, was ik vandaag echt behoorlijk brak op de fiets.
We gingen dus eerst een vliegende ronde over de wielerbaan doen zonder warming up, en ik kon niet op gang komen.

Daarna een wedstrijd over 10 ronden, maar ik wist dat ik niet de benen had om tot aan het eind mee te gaan doen en had dit ook al aangegeven
Om iedereen te verrassen en te zieken ben ik na elke bocht maar als een gek gaan demarreren
Een paar keer even weggekomen, maar dan ook weer teruggepakt. Heb me toen maar uit laten zakken, maar me wel geamuseerd! Erg leuk!

Hier nog even een foto van een veldtoertocht die ik zondag reed, vind 'm echt mooi

woensdag 30 september 2009 @ 09:43:50 #238
153506 Captain_Fabulous
pi_73233797
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:

[..]
Hangt van de prijsklasse af...ik heb zelf dit voorjaar een 2de hands Gazelle fiets gekocht van een jaar oud, voor 399 euro. Sora groep, en in goede staat. Nieuw was die indertijd geloof ik iets van 700 euro. Met een gewone voorvork. Deze herfst wil ik wel een carbon vork laten plaatsen vanwege de demping (op steentjes schijnt het stukken comfortabeler te zijn). Dat gaat ongreveer 100 euro kosten, materiaal en plaatsen.

Ohg ja, aangezien ik soms schakel als een buffel, ben ik al minstens twee keer teruggeweest bij de fietsenzaak omdat ik dacht dat er iets stuk was, en beide keren heeft ie gratis ernaar gekeken en wat kleine aanpassingen gedaan...als service. Daarom moet je dus naar een zaak gaan waar ze je als klant weer terug willen zien. Ken zelf geen fietszaken in Mijdrecht jammer genoeg.
pi_73235842
Met warm weer drink ik altijd heel veel en met dit weer drink ik ook gelijk bijna niets meer.
Qua eten, verschilt wat ik van tevoren op heb. Als ik bijvoorbeeld al avondeten op heb voordat ik ga trainen kan ik soms tot 90 km fietsen zonder te eten. als ik niet heb gegeten eet ik elk uur even wat, ook als ik geen honger heb.
heb tijdens mn tocht naar groningen geen last gehad van hongerklop! en meestal heb ik ook 1 bidon water en 1 met limonade of vitargo als ik echt lang ga fietsen.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:34:53 #240
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73236827
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73237083
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef el_salvador het volgende:
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Herkenbaar.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:06:25 #242
153506 Captain_Fabulous
pi_73239578
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
pi_73239759
Hallo wielermakkers,

Ik ga over 2 weken met een vriend van mij toeren in de Ardennen. Beide zijn wij daar nog nooit geweest. Situatie van ons: Genoeg kilometers gemaakt, prima conditie, maar beide weinig ervaring met hoogtemeters.

Nu is mijn vraag: Is iemand bekend met de routes van deze site (de routes in de Ardennen natuurlijk)?
http://www.klimroutes.nl/

Leek mij wel aardig, routes van rond de 130 per dag.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_73239818
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
Ik ook niet, maar ik woon naast de supermarkt.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:28:50 #245
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73240304
ik heb het altijd in huis, mijn favoriete herstelvoer
pi_73240855
Het enige wat ik wil na een flinke fietstocht is een ijskoud glaasje cola. Heerlijk altijd
pi_73241562
Ik ben ook gek op cola. Ook tijdens het fietsen kan het heerlijk zijn.

Maar dan wel Coca Cola uit een blikje, zo zinnig ben ik ook wel weer
  woensdag 30 september 2009 @ 14:19:31 #248
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73241999
van de week cola in m'n bidon, gaat echt snel plat zeg
pi_73242433
Op wat voor parcours fietste je?
Ik had laatst energydrank met prik in m'n bidon en van al dat gejakker en gehobbel op steentjes etc spoot de helft eruit!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:35:05 #250
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73242587
ja dat heb ik ook wel eens gehad, doe je je bidon open om een slokje te nemen, krijg je meteen een cola-facial van je bidon

ik reed hier in de buurt in de duinen, zitten bij wassenaar een soort kassei-achtige stroken tussen, heul vervelend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')