Ik denk dat becky nog niets weetquote:Op maandag 14 september 2009 09:16 schreef becky1983 het volgende:
JIPPIE en nog 1![]()
![]()
Gefeliciteerd
ik hoop dat ik misschien vanmiddag ook nog goed nieuws kan brengen! heb om half 5 de echo.
Je kan de bloeding zien als een menstruatie. Tenminste, dat was uiteindelijk bij mij zo, want toen we uiteindelijk voor controle bij de gyn waren bleek er al weer een eicel op knappen te staan en dat was precies de cyclus zeg maarquote:Op maandag 14 september 2009 17:03 schreef becky1983 het volgende:
Guess wat een liefje!
heb daarnet de echo gehad en er was niks meer te zien helaas..maar goed ik was helemaal schoon dus dan maar zo zien op voor de volgende poging! genoeg getreurd en weer doorgaan!
vraag me alleen af wanneer ik nou ongesteld ga worden... of zou ik de bloeding gewoon als ongesteldheid moeten zien iemand ervaring?
iedereen heel erg bedankt dat jullie zo aan me dachten voor iedereen![]()
Dankje! Ik voel me verder tot nu toe helemaal top. Soms een klein beetje misselijk, maar ik mag echt niet klagen. Ook heb ik erge dorst, maar voor de rest merk ik er vrij weinig van.quote:Op maandag 14 september 2009 18:15 schreef Keshet het volgende:
freubelmuts en Baldria! 2 streepjes! Van harte gefeliciteerd! Hoe voelen jullie je?
quote:Op maandag 14 september 2009 17:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Je kan de bloeding zien als een menstruatie. Tenminste, dat was uiteindelijk bij mij zo, want toen we uiteindelijk voor controle bij de gyn waren bleek er al weer een eicel op knappen te staan en dat was precies de cyclus zeg maar
Teunquote:Op maandag 14 september 2009 18:15 schreef Keshet het volgende:
Guess wat een heerlijke pup! Hoe heet 'ie?
Inderdaad 36 en aan het proberen voor de eerste en (waarschijnlijk) enige).quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:02 schreef IslaBonita het volgende:
Wat jammer Kolonia.... op naar de volgende ronde.![]()
Jij bent toch een jaar of 36? Ik ben 35, probeer voor het eerst zwanger te raken, dus ik let extra op de dames van 35+, omdat we onze leeftijd al niet echt mee hebben.... Ik weet dat Soneal 40 is, maar verder? Zijn er nog meer dames boven de 35?
Dan heb je een kortere lutuele fase want we hebben beide een NOD op 27 september (ik meestal 12/13 dagen). Ik had zondagochtend een knalpositieve ovulatietest en denk mijn eisprong maandag. We hebben deze keer maar eens om de dag geklust wie weet helpt hetquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:23 schreef IslaBonita het volgende:
Heb trouwens een knalpositieve ovutest, dus ik ga lekker aan de slag vanavond!
Komt wel goed. Het is je al een keer geluktquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:43 schreef mijsje het volgende:
Ik ben trouwens ook alweer 31 sinds een halve week... Ik heb wel twijfels of ik uberhaubt ooit een kindje in m'n armen mag houden (nou ja, van mezelf dan...) maar ik ben de hoop nog niet helemaal verloren...
Welkom C_A en leuk dat jullie het gaan proberen, hopenlijk ben je snel uit dit topic en doorgeschoven naar Zwanger en geboorte!!quote:Op woensdag 16 september 2009 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Hoi allemaal, ik ben dus charmed_angel en ik ben 31 jaar oud.
Donderdag heb ik mijn laatste pil genomen en gisteren ben ik ongesteld geworden.
Mijn man en ik hebben besloten om toch een kindje te nemen. Ik wilde al een hele lange tijd erg graag. Alleen mijn man die 2 jaar jonger is wilde nog even wachten. Nu is zijn zusje bevallen en ik denk dat het bij hem ook een beetje begint te kriebelen. We hebben het er heel goed over gehad, gepraat en nagedacht. Alles op een rijtje gezet, en we willen er helemaal voor gaan.
Alleen mijn collega weet het, ik weet van haar dat ze ook gestopt is met de pil. Maar wil er nog meer mensen over kunnen praten, dus vandaar dat ik hier reageer.
Geniet ervan en kijk gewoon wat er gebeurd de eerste maanden! Foliumzuur slikken isquote:
Nu begin ik maandag met het slikken van foliumzuur. Hebben jullie nog meer tips voor mij?
NOD is de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden maar dus niet hoopt te worden omdat je dan misschien wel zwanger bent. Op die dag kun je dus theoretisch een thuis test doen. Bij een regelmatige cyclus is dat dus 28 dagen na de 1e dag van je menstruatie.quote:Owja... wat betekend NOD?
Je zal het vast niet zo bedoelen, maar dit vind ik altijd een rare opmerking... een kind neem je niet, een kind KRIJG je... als je geluk hebt... het mag voor een boel mensen misschien de normaalste zaak van de wereld zijn, het is en blijft een wonder..quote:Op woensdag 16 september 2009 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn man en ik hebben besloten om toch een kindje te nemen.
Nee zo bedoel ik het inderdaad niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:54 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Je zal het vast niet zo bedoelen, maar dit vind ik altijd een rare opmerking... een kind neem je niet, een kind KRIJG je... als je geluk hebt... het mag voor een boel mensen misschien de normaalste zaak van de wereld zijn, het is en blijft een wonder..
Maargoed, welkom, ik hoop dat het jullie snel lukt!
Ik dacht dat je 26 wasquote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef becky1983 het volgende:
welkom charmed-angel!
hoe oud ben je dan ciscostar??
ik 25! maar dat is niet zo moelijk te raden met mijn naam
23 (bijnaquote:Op woensdag 16 september 2009 15:25 schreef becky1983 het volgende:
welkom charmed-angel!
hoe oud ben je dan ciscostar??
ik 25! maar dat is niet zo moelijk te raden met mijn naam
Hallo C_A, welkom bij de clubquote:Op woensdag 16 september 2009 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Hoi allemaal, ik ben dus charmed_angel en ik ben 31 jaar oud.
Donderdag heb ik mijn laatste pil genomen en gisteren ben ik ongesteld geworden.
Mijn man en ik hebben besloten om toch een kindje te nemen. Ik wilde al een hele lange tijd erg graag. Alleen mijn man die 2 jaar jonger is wilde nog even wachten. Nu is zijn zusje bevallen en ik denk dat het bij hem ook een beetje begint te kriebelen. We hebben het er heel goed over gehad, gepraat en nagedacht. Alles op een rijtje gezet, en we willen er helemaal voor gaan.
Alleen mijn collega weet het, ik weet van haar dat ze ook gestopt is met de pil. Maar wil er nog meer mensen over kunnen praten, dus vandaar dat ik hier reageer.
Nu begin ik maandag met het slikken van foliumzuur. Hebben jullie nog meer tips voor mij?
Owja... wat betekend NOD?
Bij mij verschilt dat best tussen de vorige cyclus en deze. Vorige cyclus was veel duidelijker. Nu bleef ik redelijk hoge temperaturen houden bij de eerste dagen. Zakte daarna pas in. Maar volgens mij heeft het ook veel met het weer te maken gehad. Ach ja, we zien het vanzelf wel weerquote:Op woensdag 16 september 2009 19:50 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ondingen, ja soms wel ja. Al ben ik wel blij dat ze er zijn hoor. Ik zal anders ook weer eens tempen, na al die maanden weet ik mijn basistemperatuur voor en na ei wel.
Welkom Charmed-angel!![]()
Ik temp nog niet lang genoeg om ook maar enig idee te hebben. En mijn cyclus is ook te variërend geweest.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:59 schreef Poezebeest het volgende:
Ja daar heb je wel een punt pze, bij mij varieert het ook van dag 13 tot dag 20. Daarom dus ook af en toe een ovutestje zodat we zeker weten dat we niet te laat zijn. Ik bedoelde meer dat het niet uitmaakt of je op dag 20 of dag 21 je eisprong hebt als je er om heen regelmatig seks hebt
Je hebt ook wel een hele onregelmatige cyclus en wat duren ze lang... Begrijp helemaal dat je dan aan de temp en ovutestjes gaat om zo wat inzicht te krijgen en houvast te hebben.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:07 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Ik temp nog niet lang genoeg om ook maar enig idee te hebben. En mijn cyclus is ook te variërend geweest.
(69-34-51-37). Maar de laatste keer echt duidelijke eisprong, met per ongeluk op het juiste moment een ovutestje, duidelijke temperatuurverschuiving, en ook nog eens precies 14 dagen na ovulatie ongesteld geworden. Wel een lange cyclus, maar verder alles volgens het boekje. Nu dus iets minder duidelijk, en ik denk een iets kortere cyclus. Ik hoop het. We zullen het wel zien. Exacte wetenschap gaat het toch nooit worden, en dat is misschien maar goed ook, dan kunnen we de romantiek er nog een beetje in houden
Klopt, maar ik heb zelf het idee gewoon nog niet helemaal ontpild te zijn. Als ik nog niet die duidelijke eisprong had gehad, was ik wel echt ongerust geworden. Ik wacht nu even drie cyclussen tempen af, als ik dan nog niet regelmatig ben, ga ik toch de huisarts eens bezoeken. Dat is nu het plan...quote:Op woensdag 16 september 2009 21:17 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Je hebt ook wel een hele onregelmatige cyclus en wat duren ze lang... Begrijp helemaal dat je dan aan de temp en ovutestjes gaat om zo wat inzicht te krijgen en houvast te hebben.
Het is ook zo onwerkelijk dat er een kleine beebie in je buik groeit! Je merkt er zelf nog weinig van en toch is het zo. Laat het maar op je afkomen en geef het even de tijd, komt vanzelf wel!quote:Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef freubelmuts het volgende:
ik durf niet![]()
de ene keer wel en de andere keer eigenlijk helemaal niet daarom durf ik eigenlijk ook niet zo
wat wordt ik hier onzeker van zeg
Haha, gekkie. Je bent hier ook welkom hoor, maar ooit moet je er natuurlijk toch aan geloven om minimaal ook naar z&g te gaan...quote:Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef freubelmuts het volgende:
ik durf niet![]()
de ene keer wel en de andere keer eigenlijk helemaal niet daarom durf ik eigenlijk ook niet zo
Kom maar hoor meid.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef freubelmuts het volgende:
ik durf niet![]()
Mijn ervaring is, dat als je 'na NOD' zit (en volgens mij staat die bij een Tp aardig vast toch?) eigenlijk iedere test wel positief is als je zwanger bentquote:Op donderdag 17 september 2009 09:33 schreef CrazyPrincess het volgende:
Deze vraag zal al wel minstens 100 keer gesteld zijn, maar wat zijn jullie ervaringen met verschillende zwangerschapstesten? Ik moet namelijk maandag testen, maar heb geen idee welke ik nou het beste kan halen![]()
Sterker nog, ik ben al twee keer direct na het testen ongesteld geworden. Geen aanrader dus.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:28 schreef Guess. het volgende:
Die 2 voor 5 euro van het kruidvat hoor ik goede verhalen over (alleen heb ik er nog nooit positief mee getest![]()
)
Ik ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden. Ik heb ook gewoon mijn pilstripje afgemaakt. (afgelopen donderdag de laatste geslikt)quote:Op donderdag 17 september 2009 11:51 schreef Poezebeest het volgende:
Charmed-Angel; als je niet precies weet wanneer je ongesteld bent geweest moet je de volgende even afwachten. De eerste dag van je menstruatie is dan dag 1. Dan heb je ongeveer 14 dagen later je eisprong. Dit kun je onder andere merken doordat je cervixslijm verandert, het wordt eiwit-achtig en dan weer 14 dagen later is je menstruatie. Maar dit is wel het ideaal plaatje. Lang niet ieder lichaam doet hetzelfde en het heeft even de tijd nodig voordat je je eigen lichaam door hebt. Iedere dag seksen is niet echt vol te houden lijkt me en daarnaast niet zo goed voor de zaadkwaliteit. Om de dag is beter
duimt meequote:Op donderdag 17 september 2009 11:59 schreef Kolonia het volgende:
* in de duimstand voor Clovertje, CP, Mijsje en vrouwtje-theelepel![]()
Owhja, dat had je idd gezegd...quote:Op donderdag 17 september 2009 13:31 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Haha erg lief van jullie maar ik doe nog niet echt mee he, ik start in November met klussen. Ik ben nu eventjes 10 kilo aan het afvallen zodat ik als ik zwanger mag worden niet weer zo'n bakbeest word.
ik wel... ongeacht de afloop daarmee...quote:Op donderdag 17 september 2009 11:28 schreef Guess. het volgende:
Die 2 voor 5 euro van het kruidvat hoor ik goede verhalen over (alleen heb ik er nog nooit positief mee getest![]()
)
Aah daar ben je!quote:Op donderdag 17 september 2009 14:39 schreef mijsje het volgende:meiden, ik heb even niet zo heel erg strikt meegepost, voel me niet zo lekker in m'n velletje...
en voel ik al wat? ehm, ja, maar niet wat ik graag wilde voelen... ik ben gisteren ongesteld geworden, dus dat was mijn allerlaatste kans op eigen actie...
Ik wil graag uit het bovenste lijstje, en ik wil wel in het onderste lijstje. NOD's zijn voor mij dus niet meer zo belangrijk, aangezien het iedere keer WOD's blijven...
quote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
mijsje
over 2 weken heb je een afspraak toch? Ik hoop dat jullie dan snel duidelijkheid krijgen
Ik heb 4 Kruidvattesten in huis (2x2). Ik vroeg dus twee doosjes, zegt dat vrouwtje achter de balie: "Er zitten er al twee in een pakje he!". Ik:![]()
Ben ik nou zo raar om er 4 te kopen?![]()
Nee hoor, ik koop of bestel ze per 6 en gebruik er steeds zeker 3 voor de zekerheidquote:Op donderdag 17 september 2009 16:47 schreef CrazyPrincess het volgende:
mijsje
over 2 weken heb je een afspraak toch? Ik hoop dat jullie dan snel duidelijkheid krijgen
Ik heb 4 Kruidvattesten in huis (2x2). Ik vroeg dus twee doosjes, zegt dat vrouwtje achter de balie: "Er zitten er al twee in een pakje he!". Ik:![]()
Ben ik nou zo raar om er 4 te kopen?![]()
Ja, ik doe ook mee!quote:Op donderdag 17 september 2009 11:59 schreef Kolonia het volgende:
* in de duimstand voor Clovertje, CP, Mijsje en vrouwtje-theelepel![]()
Pff, Mijsje, nee. Ik gun het je onderhand meer dan ik het mezelf gun. Ik hoop dat je snel de MMM weer uit kunt met een bol buikie.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:39 schreef mijsje het volgende:
meiden, ik heb even niet zo heel erg strikt meegepost, voel me niet zo lekker in m'n velletje...
en voel ik al wat? ehm, ja, maar niet wat ik graag wilde voelen... ik ben gisteren ongesteld geworden, dus dat was mijn allerlaatste kans op eigen actie...
Ik wil graag uit het bovenste lijstje, en ik wil wel in het onderste lijstje. NOD's zijn voor mij dus niet meer zo belangrijk, aangezien het iedere keer WOD's blijven...
[..]
ik wel... ongeacht de afloop daarmee...
Nou, over ovulatietestjes gesproken, de mijne worden nu toch weer flink donkerder opeens. Niet positief donker (donkerder dan de controlestreep) maar toch wel echt... Snap er niks van.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:03 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden. Ik heb ook gewoon mijn pilstripje afgemaakt. (afgelopen donderdag de laatste geslikt)
Ja mijn man denk natuurlijk 'LEKKER' elke dag seks. Hahaha. Maar natuurlijk houd niemand dat vol. Hahaha. Om de dag vind ik zelf ook beter.
Die ovulatietesten is dat wat?
Nu heb ik 13 jaar de pil geslikt, moet je lichaam er nog aan wennen? Duurt het bij mij dan wat langer? Of is het dan nog steeds, 'ieder lichaam is anders'?
Wat ik niet snap, schoonzusje slikte ook de pil, is ziek geweest en een maand daarna was ze zwanger.
Nou, ik gun het mezelf echt hartstikke hoor, en alle andere dames hier ook trouwens. Maar mijn hart gaat gewoon echt een beetje naar je uit. Kan het niet helpen. Ik ga volgens mij echt hardop staan juichen wanneer het bij je is gelukt. En hopelijk is dat heel snel!quote:Op donderdag 17 september 2009 19:57 schreef mijsje het volgende:
Meiden wat zijn jullie lief voor me!doet me echt goed!
en inderdaad Isla, een magnetronbaby vind ik ook prima!Als ik het maar zelf mag dragen! (is de eis die manlief eraan gesteld heeft...)
CP, je bent niet raar hoor, met 2 doosjes en dus 4 testen in huis, die heb ik meestal ook wel in huis... ik gebruik ze bijna nooit, alleen als ik echt twijfel... en toen ik zwanger bleek te zijn heb ik (maar) twee testen gebruikt, maar als ik wat langer zwanger was gebleven, had ik er denk ik wel wat meer gebruikt...
MinnieMin, dat vind ik heel lief van je, dat je dat zegt, maar je moet het een ander niet meer gunnen dan jezelf hoor!Ik gun het ons allebei gewoon heel erg, net als ieder ander in dit en het andere topic, maar omdat je zelf IRL leeft, moet je het jezelf het meeste gunnen hoor... (ja, ik leef ook wel IRL, maar dat maakt een ander hier niet mee...
) maar ik vind het echt super lief van je!
Helemaal mee eens. Het is echt niet erg om een beetje hulp te krijgen. Het lijkt misschien wat minder romantisch allemaal, maar ik ervaar de MMM juist ook als iets moois in m'n relatie. Het is maar wat je er zelf van maakt. En als het straks gelukt is doet het 'hoe' er inderdaad niet meer toequote:Op donderdag 17 september 2009 20:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even een dikkevoor mijsje. Hopelijk heb je nu wel snel resultaat, dan maakt het 'hoe' helemaal niet zoveel uit joh.
quote:Op donderdag 17 september 2009 20:05 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Nou, ik gun het mezelf echt hartstikke hoor, en alle andere dames hier ook trouwens. Maar mijn hart gaat gewoon echt een beetje naar je uit. Kan het niet helpen. Ik ga volgens mij echt hardop staan juichen wanneer het bij je is gelukt. En hopelijk is dat heel snel!
Zo flauw he Rocka dat je dat nou niet even voor ons uitrekend allemaalquote:Op zondag 20 september 2009 12:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Borra, zie OP:
'Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan'BVD
He balen zeg. kusje voor jouquote:Op zondag 20 september 2009 10:15 schreef KoninginJuliana het volgende:
Ik ben ongesteld geworden vanmorgen..
Morgen de h.a. maar eens bellen voor een afspraak.
quote:Op zondag 20 september 2009 11:17 schreef Borra het volgende:
Charmed Angel had je nog geen gedag gezegd![]()
Oh ja, dat had ik inderdaad wel gelezen.quote:Op maandag 21 september 2009 09:36 schreef KoninginJuliana het volgende:
in het verleden chlamydia gehad![]()
Ik heb voor morgenvroeg een afspraak met de huisarts.
Ik snap dat NOD nog niet helemaal. Hahaha.quote:Op maandag 21 september 2009 09:36 schreef KoninginJuliana het volgende:
Oja, kan een MOD mijn nod naar 18 oktober zetten?
Je snapt em wel!quote:Op maandag 21 september 2009 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik snap dat NOD nog niet helemaal. Hahaha.
Volgens de kalender moet ik 12 oktober ongesteld worden. (wat ik natuurlijk niet hoop, maar denk het wel, anders is het wel heel erg snel) Is mijn NOD dan 12-10?
Wij hadden hetzelfde probleem. In het lab hebben ze het zaad toen opgewerkt en dat wat er over bleef was ineens van erg goede kwaliteit. Bleek dat de manke en dooie zaadjes de goede zaadjes gewoon in de weg zaten. Was een soort hardlopen met overal lijken op de baanquote:Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef IslaBonita het volgende:
Ja in het ziekenhuis zal het wel anders gaan... Het was zeker cool... maarja, er zwom niet veel en wat er zwom ging niet hard...en sommige waren misvormd. Niet zo cool dus...![]()
Ken je niemand met een microscoop? Kun je het daar even bekijken haha
Ik heb wel vaker verhalen gehoord dat de huisarts er niets van bakte. Maar goed, daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan. Ik ga natuurlijk wel voor je duimen dat het allemaal meevaltquote:Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef IslaBonita het volgende:
Dat is dan toch wel goed nieuws toch CP? Hoop maar dat de zaadtest bij de gyn straks beter is.. Jouw bericht is in ieder geval hoopvol!
Waaaaaatquote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef IslaBonita het volgende:
Ik dacht al, heb ik iets gemist? Maar toen ik in het andere topic keek zag ik het... Crazy Princess je bent zwanger! Whaaaaaaaa wat geweldig! Gefeliciteerd meid!![]()
![]()
![]()
(en dan kom je hier en zeg je niks...gelukkig houdt Mijsje ons op de hoogte!)
Is inderdaad heel aangrijpend. Ik ken het filmpje maar zal er nu niet naar kijken aangezien ik weet hoe ik er op reageer.quote:Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef Guess. het volgende:
Kwam dit tegen,vind het erg mooi en emotioneel maar weet het momenteel ff niet meer
PS: Klinkt wel heel dramatisch maar ik bedoel dus wat kinderen/zwanger worden weet ik het ff niet,ben de goede hoop dat het bij ons natuurlijk gaat ff kwijt.
ditoquote:Op dinsdag 22 september 2009 08:40 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Guess wat een tranentrekker! Zit ik hier op de vroege ochtend te janken...
Maar meid altijd hoop houden hoor!![]()
![]()
Ik meen me te herinneren dat ik het een beetje te veel van het goede vond. Iets te Amerikaans naar mijn smaak. Ik ga overigens ook niet opnieuw kijkenquote:Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef Guess. het volgende:
Kwam dit tegen,vind het erg mooi en emotioneel maar weet het momenteel ff niet meer
PS: Klinkt wel heel dramatisch maar ik bedoel dus wat kinderen/zwanger worden weet ik het ff niet,ben de goede hoop dat het bij ons natuurlijk gaat ff kwijt.
Goed dat je even wat afstand neemt. Dat kan echt helpen alles te laten bezinken. Ik denk aan jequote:Op maandag 21 september 2009 21:29 schreef mijsje het volgende:
nog even een kus voor jullie hier!ik vind het altijd een warme deken hoe ik met jullie kan praten over wat ik voel, of dat nou direct met zwanger worden te maken heeft of niet...
(CP, ik vind het super geweldig dat je nu toch ook naar Z&G kunt...je hebt ook al zo lang moeten wachten...)
Nou ja, ik kom hier niet zo vaak, dus ik vond het een beetje raar om dan hier met een tweede streepje te gaan zwaaienquote:Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef IslaBonita het volgende:
Ik dacht al, heb ik iets gemist? Maar toen ik in het andere topic keek zag ik het... Crazy Princess je bent zwanger! Whaaaaaaaa wat geweldig! Gefeliciteerd meid!![]()
![]()
![]()
(en dan kom je hier en zeg je niks...gelukkig houdt Mijsje ons op de hoogte!)
Lieve Guess, je zult me vast als predikant van de MMM zien, maar misschien heb je maar een heel klein duwtje nodig. Uiteraard spreek ik voor mezelf, maar ik zou toch liever zekerheid hebben dan al die vreselijke onzekerheidquote:Op dinsdag 22 september 2009 10:47 schreef Guess. het volgende:
Hoi Hoi,nou nu gaat het wel weer hoor,ik was gisteravond even zo emo,ik was informatie aan het zoeken over adopie en toen kwam ik opeens dit filmpje tegen,dikke tranenen natuurlijk (en ja het is mega americaans),mijnhad gelijk zoiets van waarom kijk je daar nou naar,je weet dat je daar niet tegen kan.(ik moet er nu zelfs weer een beetj eom lachen)
Weetje al voordat we aan kinderen begonnen had ik er al geen goed gevoel over,ik riep altijd al dat ik het gevoel had dat het heel lang zou gaan duren of niet zou lukken.Mijn broer had dit gevoel ook en idd bleek bij hem een tijd terug dat ie onvruchtbaar is.Soms heb ik wel een opleving en ben ik een tijdje positief erin maar eigenlijk heb ik ver weg contant het gevoel dat het voor mij niet is weg gelegd om zwanger te worden.Het klinkt mischien heel raar maar mijn gevoel zit er vaak niet ver naast.
Testje doen ?quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:00 schreef Borra het volgende:
Hoe is het met de wachtdames?
Ik ben vanmiddag eerder naar huis gegaan van mijn werk. Het begon met hoofdpijn en moeheid, toen ik thuis kwam werd ik misselijk en heb ik boven de wc gehangen. Nu kunnen dit zwangerschapsverschijnselen zijn (5 dagen voor NOD) maar ook komen omdat tussen de middag worst op mijn brood had gedaan die al twee weken deels open in de koelkast had gelegen, niet zo handig dus
Wij hebben het niet gehad, maar hier staat wel wat informatiequote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef Guess. het volgende:
Dank jullieIk ga d'r nog eens goed over nadenken of we nu terug gaan naar de gyn ofdat we nog even wachten,2jaar wachten gaan we zowiezo niet doen al word het wel op meer sites verteld dat het 2 jaar gaat duren.Een samenlevingstest,hoe gaat dat in zijn werk?
Bora spannend hoor,hopelijk heb je over een paar dagen 2
streepjes en ben je daar beroerd van
Thanks. De gyn vertelde ons dit en het is ook o.a hier te lezenquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:58 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wij hebben het niet gehad, maar hier staat wel wat informatie
En 2 jaar duren voordat er een behandeling komt? Of begrijp ik je nu verkeerd? Want dat is wel erg lang
Wat een knurft zeg, de schrijver van dat stuk. EN jou gynaecoloog. Heeft hij ueberhaupt wel onderzoeken gedaan en zegt hij dat je over een jaar maar eens terug moet komen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:09 schreef Guess. het volgende:
[..]
Thanks. De gyn vertelde ons dit en het is ook o.a hier te lezen
http://www.zwangerschapsp(...)m-zwanger-te-worden/
Wat uit deze cijfers blijkt is dat het niet normaal is als je binnen een paar maanden zwanger bent! Het is normaal als je binnen twee jaar zwanger bent en het komt vaak voor dat het binnen een jaar lukt (bron: Obstetrie en gynaecologie, PE Treffers).
Dat is echt niet zo gek hoor. Ik heb al zoveel wonderen voorbij zien komen in OUD. En hoop doet leven he? Als je je maar blijft realiseren dat de kans groter is dat het niet lukt (tenzij de huisarts dus geprutst heeftquote:Op woensdag 23 september 2009 08:38 schreef IslaBonita het volgende:
Guess ik heb dat ook hoor...de ene keer helemaal down raken en denken dat het voor ons misschien niet is weggelegd...en de andere keer vol vertrouwen denken; het komt wel goed. Echt een rollercoaster. Zelfs nu, na die negateve samenlevingstest, hoop ik op twee streepjes. Dan denk ik:het zou zo maar kunnen! (ben je dan positef of heb je gewoon een bord voor je kop?)
Suuuzzz wat spannend! Heb je al getest?
Borra blijf inderdaad maar lekker thuis. Als er een eitje aan het innestelen is heb je je rust hard nodig!![]()
(de tekenen klonken wel goed trouwens)
Sorry ben nog een noob hierin hoor. Maar hoe weet je dat je ei wat later komt?quote:Op woensdag 23 september 2009 08:41 schreef IslaBonita het volgende:
Oh vergeet ik mijn eigen update:
Mijn ei was weer later, dus 30 september is mijn NOD (ipv 27) Zit dus nu een week voor NOD. Nog steeds af en aan heel klein beetje buikpijn en heel klein beetje zere boobies. Net als voorgaande maanden trouwens. Dus heb geen idee... Afwachten maar!
quote:Op woensdag 23 september 2009 09:00 schreef IslaBonita het volgende:
Of de huisarts geprutst heeft zullen we zien in december wanneer we naar de gyn gaan.. tot die tijd lekker positief doorneuken! Excusez le mot....
Kwam dit nog tegen:
http://get-pregnant.blogs(...)lp-you-conceive.html
Wist niet dat je van zoenen zwanger kon worden?
Je NOD was gisteren? Alles is nog mogelijkquote:Op woensdag 23 september 2009 09:31 schreef suuzzz het volgende:
Goeiemorgen!!
Even een snel berichtje.. Geenen ook geen streepje helaas! Negatieve test dus. Jammerdebammer
Zou dus ook best kunnen dat we niet genoeg hebben geklust op de goede daggen
Nu lekker paar dagen weg met lief
ik duim rustig verder voor mezelf en alle andere meiden
ik merk ook dat er alleen gesproken wordt over de vrouw, en dat de man helemaal niet in het plaatje voor komt... misschien ben je als vrouw wel supervruchtbaar, zou je dus 100% zeker zwanger moeten zijn na een half jaar, maar is je man onvruchtbaar... en dan moet je 2 jaar wachten voor ze ook maar iets gaan testen? voel me beetje boos worden hierover... dan zouden ze nu pas onderzoeken en operaties doen en moest ik nog meer maanden wachten om naar de gyn terug te mogen... pfffquote:Op woensdag 23 september 2009 08:56 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat een knurft zeg, de schrijver van dat stuk. EN jou gynaecoloog. Heeft hij ueberhaupt wel onderzoeken gedaan en zegt hij dat je over een jaar maar eens terug moet komen?
En wat me opvalt is dat er niet gesproken wordt over slecht vruchtbaar en onvruchtbaar.
En dan dat eeuwige gezeur over als je ouder bent je minder vruchtbaar bent met de nadruk op de vrouw. Ik kan daar zo woest over worden. Het is zoooooo kortzichtig en doet een heleboel mensen tekort en ook nog eens enorm pijn(ja, ik ben daar 1 van. Bah
)
Ik sla wat door. Maar ik bedoel het goed
Ik snap je helemaal!quote:Op woensdag 23 september 2009 09:07 schreef IslaBonita het volgende:
Charmed Angel, ik had mijn NOD hier aangegeven (mijn cylus varieert van 29 tot 32 dagen, nu ging ik weer van 30 dagen uit) Veertien dagen voor NOD heb ik altijd mijn eisprong. (het aantal dagen voor je eisprong kan elke maand verschillen, het aantal na je eisprong is vrijwel altijd hetzelfde, dus het is een kwestie van terug rekenen) Met behulp van ovulatietestjes wist ik dat hij al wat later zou zijn, maar toen ik ovulatiepijn had (en dat was heel duidelijk deze maand-heb ik trouwens ook niet elke maand) wist ik dat dat mijn eisprong was. Dus ik heb hem gewoon gevoeld. (ben ik duidelijk of gewoon weer veel te langdradig?)
He wat jammer voor jullie zegquote:Op woensdag 23 september 2009 09:31 schreef suuzzz het volgende:
Goeiemorgen!!
Even een snel berichtje.. Geenen ook geen streepje helaas! Negatieve test dus. Jammerdebammer
Zou dus ook best kunnen dat we niet genoeg hebben geklust op de goede daggen
Nu lekker paar dagen weg met lief
ik duim rustig verder voor mezelf en alle andere meiden
En toen rookten en drinkten ze ook gewoon doorquote:Op woensdag 23 september 2009 10:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal!![]()
Ik ben blij dat ik hier mijn ei kwijt kan. Heb het inmiddels tegen mijn moeder verteld, en die heb zoiets vanWaar ben je allemaal meebezig, folium slikken enzo, checken wanneer je eisprong is. Dat was vroeger allemaal niet zo.
We zijn met de 10mnd onderzocht,teminste bij mijn man het zaad,dat zag er prima uit.Ik heb mijn temp bijgehouden,bloedgeprikt,baarmoeder en eierstokken zijn echo van gemaakt en alles zag er prima uit.Overgens zit ik bij een hele fijne vrouwlijke gynecoloog waarvan ik het gevoel heb dat ze me echt wel serieus neemt en die richtlijn van 2 jaar heeft ze natuurlijk niet zelf zomaar even verzonnen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:56 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wat een knurft zeg, de schrijver van dat stuk. EN jou gynaecoloog. Heeft hij ueberhaupt wel onderzoeken gedaan en zegt hij dat je over een jaar maar eens terug moet komen?
En wat me opvalt is dat er niet gesproken wordt over slecht vruchtbaar en onvruchtbaar.
En dan dat eeuwige gezeur over als je ouder bent je minder vruchtbaar bent met de nadruk op de vrouw. Ik kan daar zo woest over worden. Het is zoooooo kortzichtig en doet een heleboel mensen tekort en ook nog eens enorm pijn(ja, ik ben daar 1 van. Bah
)
Ik sla wat door. Maar ik bedoel het goed
[..]
Dat is echt niet zo gek hoor. Ik heb al zoveel wonderen voorbij zien komen in OUD. En hoop doet leven he? Als je je maar blijft realiseren dat de kans groter is dat het niet lukt (tenzij de huisarts dus geprutst heeft).
Laat het allemaal even bezinken en bedenk samen met jequote:Op woensdag 23 september 2009 21:43 schreef Guess. het volgende:
[..]
We zijn met de 10mnd onderzocht,teminste bij mijn man het zaad,dat zag er prima uit.Ik heb mijn temp bijgehouden,bloedgeprikt,baarmoeder en eierstokken zijn echo van gemaakt en alles zag er prima uit.Overgens zit ik bij een hele fijne vrouwlijke gynecoloog waarvan ik het gevoel heb dat ze me echt wel serieus neemt en die richtlijn van 2 jaar heeft ze natuurlijk niet zelf zomaar even verzonnen.
Ik twijfel nu of ik haar een deze dagen ga bellen of wacht tot het nieuwe jaar,aan de ene kant wil ik nu maar aan de andere kant zie ik ook heel erg op tegen verdere onderzoeken etc.
Maar waarom denk je dat dan?Ik dacht het eerlijk gezegd ook hoor; zag mezelf al bij de huisarts zitten en allerlei behandelingen ondergaan enzo...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:23 schreef charmed_angel het volgende:
hoe oud ben jij dan?
Ik 31 dus ik ben bang dat het bij mij erg lang gaat duren. Dat gevoel heb ik gewoon
Ja ik weet niet. Ik ben daar gewoon bang voor, denk ik.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:41 schreef PinkPrincess het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat dan?Ik dacht het eerlijk gezegd ook hoor; zag mezelf al bij de huisarts zitten en allerlei behandelingen ondergaan enzo...
Ik was 30 toen ik zwanger werd na 3 maanden proberen![]()
Dus wie weet....![]()
Voel je iets anders dan anders of voel je naderend onheil?quote:Op donderdag 24 september 2009 10:46 schreef Borra het volgende:
Isla Bonita , het is nog geen vrijdagmaar ik voel wel wat in mijn buik.. nog even geduld dus..
Ik ook hoor, en ik ben pas 24. Volgens mij zegt het niet zo érg veel, behalve dat je misschien gewoon een beetje bezorgd aangelegd bent.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef charmed_angel het volgende:
Ja ik weet niet. Ik ben daar gewoon bang voor, denk ik.
Niet zijn hoorquote:Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef charmed_angel het volgende:
Ja ik weet niet. Ik ben daar gewoon bang voor, denk ik.
Ook goedemorgen, wat ben ik suf haha..quote:Op donderdag 24 september 2009 10:46 schreef Borra het volgende:
Isla Bonita , het is nog geen vrijdagmaar ik voel wel wat in mijn buik.. nog even geduld dus..
Moet dat??? Want ik slik nog maar 6 dagen foliumzuur, en we doen het niet safequote:Op donderdag 24 september 2009 13:13 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik hoef niet te testen, wij doen het zeg maar safe tot ik 4 weken foliumzuur heb geslikt. Ik slik het pas 2 weken dus ik moet nog even geduld hebben.
Ik voel me stukken beter vergeleken met gister en eergisteren, ben maar weer aan het werk gegaan vandaag. Nog geen nader gevoel vanquote:Op donderdag 24 september 2009 11:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Voel je iets anders dan anders of voel je naderend onheil?
"Vroeger" kon je niet of moeilijk aan bepaalde dingen komen, denk aan medicijnen, slaappillen, drugs, kruiden, fatburners en andere dieetpillen.... en daarom is het goed om te weten wat allemaal wel en niet mag. Het gaat niet alleen meer om sigaretten en alcohol. Natuurlijk weten we allemaal dat je bijvoorbeeld geen drugs mag gebruiken (duh..) maar zelfs melatonine kan je ovulatie onderdrukken. Het werkt als anticonceptie, het is ook een hormoon. Daar was ik echt niet achter gekomen als er geen internet bestond. En toch denk je bij kruiden of natuurlijke middeltjes dat het geen kwaad kan. En dan kun je dus jaren tevergeefs zwanger proberen te raken terwijl dat misschien het probleem is.. Net als de antihistamine die ik gebruik, die het cervixslijm blijkbaar opdroogt. De HA wist het niet eens, maar ik vond het op meerdere internetsites. Ja hoor ik ben blij dat ik veel meer weet nu!quote:Op donderdag 24 september 2009 15:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
Over 'vroeger' hebben we hier vaker discussies. Klopt, vroeger was het eenvoudiger. Het lukte of het lukte niet. Je had geen ovutesten, weinig medische behandelingen en veel dames dronken en rookten gewoon door. Dat is allemaal waar, maar toch ben ik blij dat we nu wat meer weten hoor...
spannend hier... Positief denken.. en ik snap wat je bedoelt hoor.. Ik duim voor jequote:Op donderdag 24 september 2009 18:51 schreef Poezebeest het volgende:
Nou, volgende week pas, als het zo blijft als het nu is, dan zit ik 14 dagen na eisprong.
Ik ga het ook vertellen ook, ben ik het tenminste kwijt... En als de wet van fok! van toepassing is en ik de goden vervloek dan liever vandaag dan pas in na het weekend want dan vind ik het heel erg spannend worden!
Hier nog geen druppel bloedverlies te bekennen en we zitten al op dag 9 na de eisprong. Dat heb ik al maaaaanden niet meer gehad! Ik vind het zo spannend. Morgen zou ik ongesteld moeten worden en daar ga ik dan ook vanuit. Maar dat is meer om mezelf in bescherming te nemen.
Eigenlijk is het heel dubbel want theoretisch zou ik zwanger kunnen zijn want we hebben gewoon onveilige sex gehad. Maar in mijn hoofd denk ik dat ik niet zwanger kan zijn, dat kan toch gewoonweg niet...
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:13 schreef Poezebeest het volgende:
Inderdaad PZE, ik heb nog geen tussentijds bloedverlies gehad! Daar ben ik in ieder geval al erg blij mee, maar vind het ook wel raar, hoe kan dit nou???
Seksen durf ik echt niet nuMijn
zegt dat piemels ook een soort vacuümfunctie hebben zodat al het zaad wat er nog zou kunnen zitten wordt vervangen door nieuw zaad. Dalijk vacuümt hij een eventueel beebje weg
Gekkie, dat kan echt niet joh!quote:Op donderdag 24 september 2009 20:38 schreef Poezebeest het volgende:
Of toch gewoon keiharde waarheid?
Hoe ist met jou PZE?
Hmm... ik zit een ruime week voor NOD. Dus geen nieuws eigenlijk. Ik probeer het weer eens los te laten, maar dat lukt natuurlijk voor geen meter. Zeker als de steekjes en kriebels weer beginnen... die horen blijkbaar bij de 2e helft van mijn cyclus.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:38 schreef Poezebeest het volgende:
Of toch gewoon keiharde waarheid?
Hoe ist met jou PZE?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |