quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef becky1983 het volgende:
stop maar met feliciteren !
ik ben hevig aan het vloeien al sinds vanochtend vroeg en de dokter zei dat de kans heel klein is dat ik nog zwanger ben.
dus heb het verloren![]()
![]()
![]()
dus jullie zijn helaas nog niet van me af!
ik ga nu even proberen te slapen bn eerder van me werk weg gegaan omdat ik alleen maar kon![]()
iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes helaas mocht het niet meer baten!
en de sluitpost:quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:14 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Becky meis, wat verdrietig nou
Sterkte!
Verder kwam ik eigenlijk alleen maar even langs om te melden dat ik uit het lijstje kan, we stoppen er voorlopig even mee. Inmiddels heb ik vorige week een vierde miskraam mogen ondergaan. (die was er nog net tussendoor geglipt) Ben even helemaal op en druk bezig met psycholoog en medicijnen om weer op de been te komen. Er is de afgelopen jaren zoveel in m'n leven gebeurd dat ik momenteel compleet overspannen ben.
Ik start dus met anti-depressiva en ben al in behandeling bij een psycholoog. Zodra ik weer een beetje beter ben en we er weer aan toe zijn om te gaan proberen mag ik direct de MMM in. De gyn vertelde dat er eind dit jaar uitkomsten bekend zijn van een groot onderzoek naar herhaaldelijke miskramen, misschien dat er dan nieuwe inzichten zijn waar ik een volgende keer baat bij ga hebben.
Ik ben momenteel niet zoveel hier meer te vinden, wordt compleet opgeslokt door het 'beter worden'. Heel veel succes allemaal en tot ziens
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef Lois het volgende:
Flugel nog een miskraamalsof 3 nog niet genoeg was..... Heel veel sterkte met weer op de been komen en ik hoop toch af en toe nog iets van je te horen, even horen hoe het met je gaat
Haha, ja, inderdaad!quote:Op zondag 6 september 2009 11:19 schreef leonieke het volgende:
Tierrr wat een goed nieuwsEn nog voor de behandeling
Had je misschien beter wat vroeger mee gedreigd
Inderdaad. Je hebt jaloezie, en je hebt afgunst. En ik denk dat er niemand is die het een ander niet gunt.quote:Op zondag 6 september 2009 13:18 schreef mefke79 het volgende:
Tierr, gefeliciteerd! En een dikkevoor alle nod's die wod's werden. Tis niet leuk en tuurlijk ben je soms jaloers...dat is normaal, zolang je het anderen maar blijft gunnen. Succes allemaal!
Dan zijn we maar samen stomquote:Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef Poezebeest het volgende:
Jullie zijn lief allemaalEn het is hier zeker geen afgunst tegenover diegene die snel zwanger worden, meer dat het steekt dat het bij diegene wel zo snel gaat en wij zo "lang" moeten wachten. Waarin dat lang ook weer heel relatief is want we zijn nog niet eens een jaar bezig en er zijn ook nog steeds meiden die nog langer wachten. Ik gun het iedereen hier en in mijn omgeving want bij iedereen is een kindje zo enorm welkom! Maar het is wel zo dat ik hier achter mijn pc harder juich als iemand zwanger is die er langer mee bezig is dan iemand die meteen de eerste keer zwanger is. Misschien komt dat ook wel omdat ik diegene langer "ken". Ik hoop niet dat ik nu heel stom overkom
Lief dat je het vraagt! Op zich goed, ik voel namelijk niks haha.quote:
Daar ben ik het van begin tot eind mee eens!!quote:Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef mijsje het volgende:
Rocka, je hebt gelijk hoor. neemt alleen niet weg dat veel meiden dit gevoel wel meedragen, en daar ook over willen praten. op zich vind ik dit topic ook wel de plek daarvoor, omdat meer meiden het gevoel herkennen. (vind ik dan persoonlijk he...) maar het wordt in mijn ogen vervelend als er botte/lompe opmerkingen over gemaakt worden, en mensen gekwetst worden... dat is nu volgens mij niet aan de orde, want iedereen begrijpt elkaar nog, toch? (echt hoor, ik spreek echt voor mezelf, als iemand het anders ziet, zeg het gerust!)
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.quote:Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef Soneal het volgende:
Ik wou dat het lijstje gewoon van boven naar onder doorgestuurd naar Z&G zou kunnen worden, dat je als je nieuw bent, onderaan komt en dat je aan de beurt bent als je bovenaan staat, maar helaas is het leven niet zo simpel.
Die gezelligheid duurt precies een 4/5 maanden bij de meesten. En laten we wel wezen, het is dan nog te vroeg om je echt ongerust te maken, dan al. Als ik voor mezelf mag spreken: Als ik nog 23 was maakte ik me ook nog niet erg druk. Maar veel van de meiden zijn ook al 30+ net als ik. Maar tijd voor het andere topic is het volgens mij nog niet. De meiden van "Als zwanger worden" zien me nu al aankomen.quote:Op zondag 6 september 2009 16:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar toch maar wel.Rocka, ik weet dat jij van mening bent dat dit een topic moet zijn om gezellig samen op twee streepjes te wachten en dat als het wat langer duurt iedereen van harte welkom is in 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat'. Daar ben ik het helemaal mee eens, zoals je weet.
Maar het is heel lastig om als het iets langer duurt (en, wat is lang?) de stap te nemen naar het andere topic waar je post tussen alle IVF-, medicijnen- en soms jarenlang ziekenhuisbezoekverhalen. Kom je aan met je "ik ben na 7 maanden nog niet zwanger en daar baal ik van". Dan voel je je daar ook niet op je plek, denk ik. Dat zijn mijn gedachten bij deze discussie. Maar natuurlijk is het voor iedereen anders. Hopelijk heb ook ik niemand gekwetst.
Tierrr, hier ben ik het ook mee eens. vooral inderdaad omdat je die persoon dan al langer kent, en dus meer met elkaar mee hebt geleefd. wat niet wegneemt dat ik dus ook blij ben voor de snellen onder ons...quote:Op zondag 6 september 2009 14:53 schreef Tierrr het volgende:
Ik snap ook heel goed wat je met je post duidelijk wil maken. En ik realiseer me ook heel goed dat het niet altijd zo zwart wit is als het lijkt. Maarja, gevoelens zijn gevoelens en die kun je niet altijd sturen.. soms kan het gewoon oneerlijk voelen dat het zwanger worden bij een ander in 1 poging lukt, terwijl het bij jou niet lukt... dat heeft dan inderdaad niks met afgunst te maken, maar waarschijnlijk nog het meest met onzekerheid; waarom lukt het bij mij niet zo snel? Zal er iets mis zijn?
Ik heb inderdaad ook dat ik veel blijer ben als er iemand al heel lang probeert en diegene wordt zwanger... dan ken ik diegene natuurlijk al langer, diegene heeft al zo lang moeten wachten, en... je krijgt voor jezelf ook weer hoop: zie je, het kan toch!!
Natuurlijk wil iedereen het liefst direct door naar Z&G, en natuurlijk is iedereen blij als het haar binnen een paar rondes lukt, en dat gun ik iedereen ook van harte.quote:Op zondag 6 september 2009 16:36 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.
Ook als je nog maar net bezig bent wil je toch zo snel mogelijk naar het andere topic...?
Dat maakt toch niet uit hoe lang je wacht.
Door dit soort opmerkingen "je bent pas aan de beurt als je bovenaan staat" kan ik me voorstellen dat iemand bij wie het wel snel raak is, het naar is om in dit topic te vertellen dat je zwanger bent.
En eerlijk is eerlijk...mocht ik zwanger zijn dan ben ik er niet minder rouwig om omdat het anderen nog niet gegund is.
Natuurlijk hoop ik dat iedereen hier snel weg is, maar dat hoop ik voor mezelf ook..ook al ben ik nog niet zo lang bezig als de meeste anderen hier.
helemaal mee eens Minniemin!quote:Op zondag 6 september 2009 18:33 schreef MinnieMin het volgende:
Maar ik vind geen enkel bericht hier pijnlijk. (Dat wil zeggen, de succesverhalen dan, die zijn altijd leuk en fijn). Ik pink regelmatig een traantje weg als het wel eindelijk lukt bij de meiden die langer bezig zijn. Zoals toen Leo zwanger raakte, en er zijn wel meer verhalen die me geraakt hebben (op een positieve manier dus). Ik kan het zwanger worden van een ander en de blijdschap die erbij hoort niet pijnlijk vinden, maar kan ook niet ontkennen dat het soms ook een beetje knaagt. Maar dat is nooit een ander kwalijk te nemen, en dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen het is er soms nou eenmaal.
Ik geloof ook dat de meeste meiden niet afgunstig zijn, integendeel. Ik vind het wel fijn dat je ook wel eens gefrustreerd mag zijn en dat hier mag uiten. Zwanger willen worden is zeker in het begin een feest, maar hoe langer het duurt, hoe frustrerender het ook wordt. Ik vind zelf niet dat we moeten doen alsof dat niet zo is. Ook hier niet.
LOL, die opmerking over dat lijstje begint z'n eigen leven te leiden geloof ikquote:Op zondag 6 september 2009 19:05 schreef mijsje het volgende:
Het zou raar zijn als iedereen hier op zijn beurt van het lijstje moest wachten, als iedereen hier op mij moest wachten, dan waren we met z'n allen volgend jaar nog niet zwanger... (ehm,ben beetje tussen hoop en wanhoop... eerst maar eens horen op 1 oktober wat de gyn te zeggen heeft...)
Sorry, maar daar heb ik soms sterke twijfels bij als ik van sommigen de reacties lees en daarom zeg ik het ook maar eens een keer.quote:Op zondag 6 september 2009 20:35 schreef Tierrr het volgende:
<knip>
en toch niks mooier dat je met elkaar meeleeft dan?? Zolang je het elkaar ook maar gunt en dat doen we hier ook!
Fijn dat je volgende week duidelijkheid hebt. Ik weet hoe slopend het kan zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 15:45 schreef becky1983 het volgende:
zo daar ben ik weer kom net uit me werk!
ben vanochtend bij de dokter geweest en volgende week maandag krijg ik nog een echo om te kijken of alles weg is of ofdat er een hartje klopt... het zal het eerste wel zijn hoor!
iedereeen heel erg bedankt voor het medeleven en de lieve berichtjes!voor iedereen
Was alleen maar zaterdagavond hoor, verder nog geen last meer van gehad.quote:Op maandag 7 september 2009 09:27 schreef Kolonia het volgende:
Vermoeidheid is een goed teken Nienna, ik duim voor je!![]()
Oh oke, dat is natuurlijk ook zo, ik vergeet altijd dat je moet tellen vanaf de eerste dag van je laatste cyclus... Vind het ergens zo raar dat je dan twee weken meetelt waarin er nog niks was bevrucht (uitgaande van een cyclus van 28 dagen, eisprong en bevruchting dus rond dag 14).quote:Op maandag 7 september 2009 18:31 schreef becky1983 het volgende:
ik zou dan 6 weken "zwanger" zijn en dan is het hartje al te zien..of het ook te horen is weet ik niet..
Dank je wel,gaat lekker hier,denk wel dat ik gewoon ongesteld ga worden.Moet veel plassen en opgeblazen gevoel in m'n buik,meestal is dat een teken in de week voor mijn menstruatie.quote:Op maandag 7 september 2009 18:40 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Guess! Hoe is het met jou?
Wat een snoepie! Misschien niet de gezinsuitbreiding die we hier bedoelen, maar zeker ook een heeeeeeele leuke!quote:Op maandag 7 september 2009 21:35 schreef Guess. het volgende:
[..]
Dank je wel,gaat lekker hier,denk wel dat ik gewoon ongesteld ga worden.Moet veel plassen en opgeblazen gevoel in m'n buik,meestal is dat een teken in de week voor mijn menstruatie.
Verder ben ik helemaal happy,(off-ltopic maar kan het niet laten)we krijgen er een honden-kindje bij,we mogen ze zaterdag ophalen![]()
[ afbeelding ]
Ja en de bevalling ging ook een stuk makkelijkerquote:Op maandag 7 september 2009 21:58 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Wat een snoepie! Misschien niet de gezinsuitbreiding die we hier bedoelen, maar zeker ook een heeeeeeele leuke!![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ja en de bevalling ging ook een stuk makkelijker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |