abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:20:03 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72431983
Wachten op het tweede streepje, deel 152

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:
01 september marike77 (02-2009)
12 september freubelmuts (07-2009)
13 september Baldria (05-2009)
15 september Kolonia (04-2009)
17 september Mijsje (08-2007)
18 september vrouwtje-theelepel (10-2009)
21 september Koningin Juliana (03-2009)
22 september suuzzz
26 september MinnieMin (02-2009)
26 september Poezebeest (03-2009)
27 september Borra (06-2009)
27 september IslaBonita (12-2008)
30 september PinkPrincess (08-2009)
13 oktober Ciscostar (12-2008)
14 oktober Mardis (08-2009)
15 oktober Nienna (06-2009)

Droomvrouwtje (11-2008)
prinseszondererwt (11-2007)
Soneal
Becky1983 (07-2009)
Guess. (09-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 49% gewijzigd door RockabeIIa op 12-09-2009 20:07:52 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72432007
jeetje Flugel!! Pittig meid!!
Ik hoop dat je snel weer helemaal jezelf bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator vrijdag 4 september 2009 @ 14:23:02 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72432059
Laatste 2 berichten:
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:00 schreef becky1983 het volgende:
stop maar met feliciteren !

ik ben hevig aan het vloeien al sinds vanochtend vroeg en de dokter zei dat de kans heel klein is dat ik nog zwanger ben.
dus heb het verloren

dus jullie zijn helaas nog niet van me af!
ik ga nu even proberen te slapen bn eerder van me werk weg gegaan omdat ik alleen maar kon

iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes helaas mocht het niet meer baten!
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:14 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Becky meis, wat verdrietig nou

Sterkte!

Verder kwam ik eigenlijk alleen maar even langs om te melden dat ik uit het lijstje kan, we stoppen er voorlopig even mee. Inmiddels heb ik vorige week een vierde miskraam mogen ondergaan. (die was er nog net tussendoor geglipt) Ben even helemaal op en druk bezig met psycholoog en medicijnen om weer op de been te komen. Er is de afgelopen jaren zoveel in m'n leven gebeurd dat ik momenteel compleet overspannen ben.

Ik start dus met anti-depressiva en ben al in behandeling bij een psycholoog. Zodra ik weer een beetje beter ben en we er weer aan toe zijn om te gaan proberen mag ik direct de MMM in. De gyn vertelde dat er eind dit jaar uitkomsten bekend zijn van een groot onderzoek naar herhaaldelijke miskramen, misschien dat er dan nieuwe inzichten zijn waar ik een volgende keer baat bij ga hebben.

Ik ben momenteel niet zoveel hier meer te vinden, wordt compleet opgeslokt door het 'beter worden'. Heel veel succes allemaal en tot ziens
en de sluitpost:
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef Lois het volgende:
Flugel nog een miskraam alsof 3 nog niet genoeg was..... Heel veel sterkte met weer op de been komen en ik hoop toch af en toe nog iets van je te horen, even horen hoe het met je gaat
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72432466
Becky... Wat balen joh.

Fluugs, 4 keer. Dat is gewoon niet te bevatten... Veel sterkte met beter worden.
pi_72432711
Oh Flugel, wat verschrikkelijk. Niet te bevatten inderdaad. Heel veel sterkte..

Becky, jij ook veel sterkte. Wat een klotezooi..
pi_72433005
Becky en Flugel.
Meisjes toch.
pi_72433259
Flugel, wat een beroerd nieuws
Heel veel sterkte

Becky, wat enorm jammer dat het misgegaan is
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:22:45 #8
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72433730
Flugeltje.... Veel sterkte met het verwerken en alles een plaatsje geven.

Becky Wij willen nog helemaal niet van je af zijn ook!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72433932
Flugel een dikke vette knuffel voor jou Heel veel sterkte en succes met alles verwerken
kan me voorstellen dat dit tijd nodig heeft

becky ook voor jou een knuffel

ben er gewoon even sprakeloos van allemaal
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:47:41 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72434454
Och nee toch Becky... Wat naar zeg... Sterkte meid.

En flugeltje, ik weet even niet wat ik moet zeggen... Wat krijg jij (krijgen jullie) het voor je kiezen zeg...
Heel, heel veel sterkte met opknappen eerst en dan hoop ik dat er toch daarna snel toch een kindje bij jullie blijft plakken hoor!
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:52:15 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72434584
Jeetje, wat een verdrietige verhalen hier.

Flugeltje, wat vreselijk naar dat je zelfs 4 keer een miskraam hebt gehad. Een miskraam lijkt me heel moeilijk om mee te maken en dan heb je die nare vervaring zelfs viermaal. Wat erg. Veel sterkte, meer kan ik ook niet zeggen. Maar ik meen het: heel veel sterkte.

En becky, wat een verdrietig nieuws voor jou ook.
Ook jij heel veel sterkte met het verwerken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72435264
becky en flugeltje, wat een verdrietig nieuws allemaal. Heel veel sterkte met het verwerken en flugeltje, ik hoop dat je je leven en emoties weer een beetje op de rails kunt krijgen en dat we je snel weer terug zien hier.
pi_72435386
Becky; Wat vervelend meid! Veel sterkte

Flugel; wat heftig allemaal! Een hele dikke knuffel voor jou, is niet niks allemaal dus kan me voorstellen dat je er helemaal van ondersteboven bent. Goed dat je aan de bel hebt getrokken bij een psycholoog. Ik hoop dat je snel weer beter in je vel zit . En ik hoop dat er aan het eind van dat onderzoek nieuwe inzichten wat betreft miskramen. Veel sterkte
pi_72436032
Becky, wat verdrietig rustig aan en misschien haal je een klein beetje berusting uit het feit dat je in ieder geval weet dat je zwanger kunt raken. Kleine pleister op de wond natuurlijk maar mij gaf het wat rust bij mijn miskraam.

Fluugs, weet niet of je nog komt lezen, maar ik stuur je even een pm. Krijg er bijna van.
pi_72437239
Flugeltje en Becky
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:21:58 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_72437277
Becky, flugel, heel veel sterkte
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72438589
flugeltje poeh heb even geen woorden .. ik hoop dat het snel allemaal beter met je gaat en dat als je rust neemt alles toch goed gaat komen!

iedereen heel erg bedankt voor de berichtjes!
pi_72438727
Becky, ik had precies hetzelfde als jij: positief getest en de volgende dag bloeden.
Heb het ook verloren toen.Maar de maand erop was ik weer zwanger en dat is goed gegaan.
Heel veel sterkte meis!
Flugeltje, heel veel sterkte met het herstel en ik hoop dat de psycholoog je kan helpen.
pi_72439098
he bah.....

wat slecht nieuws flugeltje en Becky... knuffel
sterkte.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72439335
Flugeltje en Becky,alles is al gezegd, sterkte meiden
pi_72439410
Ik kwam hier om becky te feliciteren.....
En toen ik verder las... ik vind het niet leuk voor je..

En dan zo'n verdrietig bericht van flugeltje... Zucht...
Ik ben helemaal in mineur stemming...
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:41:10 #22
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72439586
Becky, wat vervelend zeg! Sterkte!

Flugeltje...4 keer...niet te geloven! Heel veel sterkte en succes met het ' beter worden' zoals je het zelf zegt.
A grand adventure has begun.
pi_72440015

Flugel, hoe kan dat nou... ik ben er ook helemaal verdrietig om... een knuffel voor jou meid!
Becky, wat naar meid!

een post van Mijsje, ik merkte te laat dat manlief nog ingelogd was...
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:23:59 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72440857
Becky sterkte

Flugeltje goed dat je aanjezelf denkt, ik vind dat heel knap , ga der voor je komt er wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72440886
flugeltje, wat vreselijk Heel veel sterkte de komende tijd meid
pi_72441511
Becky, wat verdrietig. Veel sterkte met verwerken

flugeltje, wat vreselijk! Vier maal, hoe is het toch mogelijk? Geen wonder dat het je allemaal te veel wordt. Heel veel sterkte met 'beter worden' de komende tijd. Ik hoop van harte dat dat grote onderzoek goede inzichten geeft waar jullie wat aan hebben zodat het een volgende keer tenminste wel goed zal gaan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72441646
wat ontzettend erg allemaal.

voor becky en flugel.

pi_72442159
Meiden wat een nare berichten allemaal....

Becky&Flugeltje, wat verdrietigl! Dikke voor jullie! En heel veel sterkte!

En de andere meiden met WOD....wat ontzettend jammer weer... dit gaat niet goed hoor! Laat september De Grote Doorstroommaand worden! Kom op, aan de slag allemaal!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_72443951
aan iedereen die het even nodig heeft. ik weet het, een hele slappe tvp, maar wel gemeend, en ik heb nu na het slechte nieuws van Flugel (en Becky natuurlijk ook) even geen zinnige woorden... ben beetje ontdaan...
pi_72444062
Becky wat een verdrietig nieuws

Flugeltje, ik ben sprakeloos. Het is zo onmenselijk wat jullie nu meemaken. Vier keer... wat vreselijk. Ik hoop dat je met hulp de nodige rust kunt vinden. Veel sterkte
pi_72444232
Becky,

En Flugeltje ook

Sterkte meiden!
pi_72447787
Meiden, wat een verdrietig nieuws! Allebei veel sterkte toegewenst!
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:35:22 #33
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72449968
Och nee toch, Becky, wat verdrietig.. Sterkte ermee

En Flugeltje, och hemel, alsof 3 al niet genoeg was.. Ik wens jou alle goeds dat er te vinden is toe, ik hoop dat je góed beter zal kunnen worden en ik ben blij te horen dat je hier hulp in hebt gevonden voor jezelf. Dappere vrouw, ik zal nog héél vaak aan jou denken..
3!
pi_72458619
Becky, he jakkes, wat een rotnieuws... dan denk je dat het raak is en dan...

En Flugeltje, wat vreselijk... weet gewoon niet wat ik zeggen moet... 4 keer... heel veel sterkte voor jullie!!
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:45:35 #35
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72459555
Becky, bah! Wat vervelend... Sterkte!

Flugeltje, och jee wat erg... Ik kan niet eens bevatten hoe erg zoiets is... Veel sterkte voor jullie, en hoop voor de toekomst!
pi_72463801
Heb een klein beetje positief nieuws..(toch een beetje raar na al dat slechte nieuws, net of ik er zo overheen stap, is echt niet zo hoor, meiden!)
Mijn vent had bijna drie maanden geleden een spermatestje bij de HA gedaan en dat was zeer slecht...
Ik heb hem meteen aan vruchtbaarheidspillen voor mannen gezet en zijn onderbroeken door boxers vervangen. (en hij sport meer en heeft minder stress-en drinkt minder koffie en geen alcohol meer) Hij heeft afgelopen week een spermatest gedaan die je kunt bestellen via internet(Fertilityscore) en die was gewoon goed! Nou weet ik niet hoe betrouwbaar die zijn (weten jullie dat?)dus of we dit moeten geloven weet ik niet. Toch maar binnenkort weer naar de HA voor een volgende test. Maar zie het allemaal weer wat postiever in. Klein jompeltje!
pi_72463833
ik weet het niet Isla, ik heb die thuistesten nog nooit gedaan (manlief dan he...) maar het klinkt inderdaad positief! konden we wel gebruiken in dit topic meid!
pi_72464052
Mijsje, je bent lief. Nu ga ik duimen voor nog veel meer jompels deze week (oa positieve ovutestjes, goeie eitjes&zaadjes, heerlijke klusuurtjes en natuurlijk de septemberstreepjes!!!) voor alle dames!
pi_72464057
Oh wat fijn dat er ook nog goed nieuws is hier!
Gefeli Isla en man-van-Isla.
Hopelijk is het snel raak en kan manlief weer lekker een biertje drinken tijdens Studio Sport.
pi_72464193
Fijn nieuws, Isla! Ik hoop dat die testjes ook echt betrouwbaar zijn.

Aangezien ik op maandag en dinsdag (dag 24 en 25 van mijn cyclus) behoorlijk veel last van menstruatiekrampen had, dacht ik dat de ongesteldheid wel zou doorzetten. Maar sinds woensdag heb ik echt nergens last meer van en ik ben nu (dag 29 dus) ook nog niet ongesteld. Morgen voor de zekerheid maar even testen, maar het ziet er dus naar uit dat ik een langere cyclus had dan ik had gehoopt..
pi_72473541
Ik durf het bijna niet te vertellen... maar ik heb positief getest vanavond!!
Net voor de clomid en de HSG! Zó onwerkelijk!!
pi_72473597
Dat is inderdaad goed nieuws Isla! Hoop dat de test zp betrouwbaar is dat de uitslag van de ha hetzelfde is! Wat heb je je voor een vitaminepillen gegeven?

Hier begin van de week gehoord dat een vriendinnetje zwanger is. Is al de tweede in onze vriendgroep, vind het echt helemaal leuk voor ze, maar toch baal ik ook ontzettend Ik wil ook zo graag zwanger zijn en een kindje krijgen en ookal weet ik dat we nog niet zo heel lang bezig zijn enzo, het steekt toch wel dat het bij beiden binnen 3 pogingen gelukt is.
pi_72474296
Tierrr als in een positieve zwangerschapstest! WOW gefeliciteerd

en voor isla ook al positief nieuw, ik hoop dat die test voor betrouwbaar is, ik ken hem niet

Poezebeest, tuurlijk kan je blij zijn voor iemand anders, maar balen voor jezelf
pi_72474484
Tierr! Jeetje wat fijn! Van harte!
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:16:53 #45
190853 RockabeIIa
pi_72474663
YEAH!!!!
pi_72474784
Tierr geweldig! En net voor de kuur, da's helemaal fijn! Gefeliciteerd!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72475303
Tierr, wat goed dat de clomid en HSGnu niet hoeven

Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72476176
Wat geweldig Tierr! Wat ontzettend fijn voor jou en je vent!! Gefeliciteerd!! Jaja de eerste Septemberstreepjes zijn binnen, wie volgt?!!
pi_72476293
Poezebeest ik begrijp je helemaal.. Was vanavond bij zwanger vriendinnetje die een pret echo had laten maken.Zat ik daar een 3d film te kijken van hun ongeboren kind, een halfuur lang, en alleen maar denken "ik wil ook, ik wil ook..."

Voor diegenen die ernaar vroegen: had mijn vent "fertilityblend for men" gegeven (www.fertilityblend.com is de site, in Nederland verkrijgbaar bij www.mamacorp.nl) Zijn wel duur hoor!
pi_72476569
Tierrr, wat een geweldig nieuws zeg!

Dat verdient dikke jompels!

pi_72476610
Tierrr gefeliciteerd!!!!!
Geniet er van!
pi_72479182
Tierr super
gelukkig weer is goed nieuws!
  zondag 6 september 2009 @ 09:04:55 #53
265732 Keshet
pi_72479406
Tierrr: Gefeliciteerd! Wow! Wat ontzettend gaaf! Geniet er van!

Poezebeest: Lastig is dat he. Aan de ene kant ben je blij voor je vrienden en aan de andere kant wil je zelf Zo Ontzettend Graag Ook!

Ook voor IslaBonita een
(Steeds als ik je naam lees heb ik 't liedje van Madonna in m'n hoofd zitten. )
pi_72479643
Tierr, gefeliciteerd
Ga er maar héééérlijk van genieten!
Je bent vast helemaal in de wolken
pi_72479771
Wow Tierr, wat geweldig!
Gefeliciteerd!
Wat heerlijk dat je die pillen niet nodig hebt gehad!
pi_72480171
Tierrr! Toch nog binnen het jaar! Meid, gefeliciteerd!
pi_72480203
Tierr; ff snel voor mijn laatste post komen melden dat je zwanger bent zodat ik het pas vanmorgen meekrijg
Wat ik eigenlijk wil zeggen Gefeliciteerd! Wat fijn dat al die onderzoeken nu niet nodig zijn. Geniet er van
pi_72480227
Poezebeest... ik snap dat je je zo voelt. je hebt geen afgunst, maar bent wel jaloers... waarom zij wel binnen 3 maanden allebei en ik niet? een vraag die niemand kan beantwoorden, maar die wel zeer doet...

Mardis, voor jou is het dus heel spannend nu... een langere cyclus zou heel goed kunnen, maar ik hoop natuurlijk dat je niet ongesteld bent om een andere reden...
  zondag 6 september 2009 @ 10:44:21 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_72480323
Tierr!! gefeliciteerd!

Voor de andere meiden een
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72480687
Nienna, hoe is het?
pi_72480944
Tierrr wat een goed nieuws En nog voor de behandeling Had je misschien beter wat vroeger mee gedreigd

Poezebeest: ook ik herken jouw gevoel. Dat steekje jaloezie is normaal, hoor. Het is dan ook niet dat je het ze niet gunt hé
  zondag 6 september 2009 @ 11:33:33 #62
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_72481242
jaaaah en weer eentje gefeliciteerd Tierr!

en voor de rest van de dames hier;
en succes
*gaat in de duimmodus*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72482782
Tier, gefeliciteerd
pi_72483223
Tierr, gefeliciteerd!

Ik ben nog steeds niet ongesteld en heb vanmorgen getest, maar zoals verwacht negatief.
Nu hoop ik dat de ongesteldheid snel gaat komen, heb geen zin in een cyclus van 45 dagen ofzo...
pi_72483433
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:19 schreef leonieke het volgende:
Tierrr wat een goed nieuws En nog voor de behandeling Had je misschien beter wat vroeger mee gedreigd
Haha, ja, inderdaad!

Maar bedankt voor de felicitaties allemaal... hartstikke lief!!
Ben zooooo blij!! Al durf ik me nog niet echt aan te melden bij Z&G... 't is nog zo pril... maar die 2 streepjes die heb ik maar weer... Ik hoop dat de rest hier me snel mag volgen!!

Mardis, balen zeg, niks aan als je cyclus zo raar doet, dat weet ik maar al te goed....

En poezebeest, ik begrijp je helemaal hoor! Ik ben zelf ook iets langer bezig geweest met zwanger worden dan veel anderen, maar gelukkig toch nog gewoon binnen het jaar, maar ik herken je gevoel heel goed... volgens mij is dat niet meer dan normaal... meid, ik hoop dat jij ook snel 2 streepjes mag plassen!
pi_72483489
Het heeft bij mij vrij lang geduurd voor ik me aangemeld heb in Z&G hoor (was 7 weken ofzo, denk ik, na eerste echo). Je moet gewoon doen waar je zin in hebt. Maar idd, die twee streepjes heb je gewoon helemaal binnen
pi_72483898
Tierr, gefeliciteerd! En een dikke voor alle nod's die wod's werden. Tis niet leuk en tuurlijk ben je soms jaloers...dat is normaal, zolang je het anderen maar blijft gunnen. Succes allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 6 september 2009 @ 13:19:27 #68
267232 FuchsiaRoze
...of DelftsBlauw
pi_72483922
Tierrr gefeliciteerd! Wat heerlijk!

Ik ben gewoon ongesteld geworden zoals verwacht, we konden het niet eens een poging noemen...

Op naar over een dag of 10
pi_72484141
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:18 schreef mefke79 het volgende:
Tierr, gefeliciteerd! En een dikke voor alle nod's die wod's werden. Tis niet leuk en tuurlijk ben je soms jaloers...dat is normaal, zolang je het anderen maar blijft gunnen. Succes allemaal!
Inderdaad. Je hebt jaloezie, en je hebt afgunst. En ik denk dat er niemand is die het een ander niet gunt.
Maar na 7 maanden vruchteloos proberen, kan ik bij meiden die hier net twee weekjes rondlopen en meteen zwanger zijn, en steekje van binnen ook niet ontkennen hoor. Maar dat is echt geen afgunst. Meer het gevoel van: Waarom duurt het bij mij wel zo lang. En ook de angst dat er iets mis is, die iedere maand groeit. En oneerlijk, maar waar, als ik dan lees dat Tierrr zwanger is, die hier toch al wel even voor mij was, dan heb ik dat helemaal niet. Dan vind ik het gewoon echt heel leuk voor Tierrr...

Gevoelens zijn er nu eenmaal soms. En die zijn niet altijd leuk of eerlijk...
  zondag 6 september 2009 @ 13:29:20 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72484180
Tierrr! Wat goed, gefeliciteerd joh!
pi_72484221
Gelukkig ook weer goed nieuws, Tierr gefeliciteerd
Mardis vervelend dat je cyclus zo lang duurt, maar het kan ook een goed teken zijn
FuchsiaRoze jammer van de , je wil nog niet in de NOD lijst?
Becky gaat het alweer wat beter met je?
Nienna, hoe is het?
IslaBonita, positief nieuws voor je mannetje
Hopelijk komt Ciscostar terug met een positieve test van haar vakantie..

Gisteravond tennisfinale gespeeld van de clubkampioenschappen, 3 uur op de baan gestaan, maar helaas verloren. Ik ontdekte na het spelen wel duidelijk vruchtbaar slijm, dus het lijkt erop dat mijn cyclus deze keer niet zo lang gaat worden
pi_72484609
Jullie zijn lief allemaal En het is hier zeker geen afgunst tegenover diegene die snel zwanger worden, meer dat het steekt dat het bij diegene wel zo snel gaat en wij zo "lang" moeten wachten. Waarin dat lang ook weer heel relatief is want we zijn nog niet eens een jaar bezig en er zijn ook nog steeds meiden die nog langer wachten. Ik gun het iedereen hier en in mijn omgeving want bij iedereen is een kindje zo enorm welkom! Maar het is wel zo dat ik hier achter mijn pc harder juich als iemand zwanger is die er langer mee bezig is dan iemand die meteen de eerste keer zwanger is. Misschien komt dat ook wel omdat ik diegene langer "ken". Ik hoop niet dat ik nu heel stom overkom
pi_72484831
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:46 schreef Poezebeest het volgende:
Jullie zijn lief allemaal En het is hier zeker geen afgunst tegenover diegene die snel zwanger worden, meer dat het steekt dat het bij diegene wel zo snel gaat en wij zo "lang" moeten wachten. Waarin dat lang ook weer heel relatief is want we zijn nog niet eens een jaar bezig en er zijn ook nog steeds meiden die nog langer wachten. Ik gun het iedereen hier en in mijn omgeving want bij iedereen is een kindje zo enorm welkom! Maar het is wel zo dat ik hier achter mijn pc harder juich als iemand zwanger is die er langer mee bezig is dan iemand die meteen de eerste keer zwanger is. Misschien komt dat ook wel omdat ik diegene langer "ken". Ik hoop niet dat ik nu heel stom overkom
Dan zijn we maar samen stom Ik voel het precies hetzelfde hoor. En ze kunnen ons nog meer vertellen, als de wens om een kindje te krijgen zo sterk is, dan is 6 of 7 maanden echt heel lang. Of dit nu ondergemiddeld is of niet. Ik denk dat de meiden die nog langer wachten dat ook nog wel een beetje weten. We willen toch allemaal hetzelfde hier uiteindelijk... En hoe langer het duurt, hoe vervelender...
pi_72485182
Minnimin en Poezebeest, ik sluit me helemaal bij jullie aan. HEb hier zelf ook lang genoeg rondgehangen en leuk is dat niet nee. Tuurlijk wil je graag snel zwanger zijn en natuurlijk ga je je op een gegeven moment zorgen maken. Heel veel succes jullie beiden en natuurlijk ook de rest! Ik vind het zo jammer om te zien dat hier gewoon nog mensen rondhangen die ook nog met mij in de lijst stonden...allemaal Enne, komt goed!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72485186
lieve meiden, ik join the stom-club hoor... ik voel me precies zo!

Mefke, ik vind het ook jammer dat ik niet samen met jou in de Z&G lijst kan staan... tegen de tijd dat het zou kunnen, ga jij er al weer uit...

jammer Fuchsia-roze... wanneer is je nieuwe NOD?

Mardis, jammer van de negatieve test... als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, zou ik gewoon nog een keertje testen...

Tierrr, net als wat Leo zegt, doe waar je je goed bij voelt.
pi_72485353
Gefeliciteerd Trier!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 september 2009 @ 14:15:04 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_72485438
ik kwam even spieken... en ik zag dubbele streepjes.... weet niet meer uit me hoofd wie allemaal maar van harte gefeliciteerd

Becky balen hoor

En voor flugel een hele dik heel veel sterkte.. ik schrok echt toen ik het las.. heb er geen woorden voor.. denk aan je..

voor de rest van de meiden die het af en toe ook niet meer zien zitten een hele dikke knuf en
Be happy with the little things in life
  zondag 6 september 2009 @ 14:19:03 #78
265732 Keshet
pi_72485580
-- Knip --
Persoonlijk verhaal weggehaald.

[ Bericht 97% gewijzigd door Keshet op 06-09-2009 20:06:35 ]
pi_72485711
Keshet, je hoeft je toch niet te verantwoorden...

Bij de 1e meldde ik mij in dit topic en was ik na 2 weken ook weg omdat het meten raak was. BIj de 2e heb ik 9 maanden in dit topic rond gehangen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 september 2009 @ 14:26:08 #80
265732 Keshet
pi_72485793
Dank je Vicky.

Ik bedoelde het eigenlijk ook niet als verantwoording. Het is meer bedoeld als 'er zit soms meer achter iemand dan de 5 posts die er tot nu toe gedaan zijn'. Maar ook die zin drukt niet helemaal uit wat ik eigenlijk wil zeggen. Gaat weer lekker hier.

Ik ben in ieder geval erg blij dat dit een plaats is waar je begrip en steun kunt vinden voor de beide uitersten en alles daar tussenin!
  zondag 6 september 2009 @ 14:27:22 #81
190853 RockabeIIa
pi_72485832
Keshet
Ik vind het bijzonder en lief dat je zo je verhaal komt doen. Je had je niet aangesproken hoeven te voelen, echt niet!
Ik gun alle mensen tweede streepjes. Helaas is het niet voor eenieder gelijk zo maar 1,2,3 weggelegd.

Ik stoor me een beetje aan elke keer weer de jaloezieverhaaltjes voor als het eens iemand spontaan lukt om snel zwanger te worden. Die opmerkingen horen wat mij betreft niet thuis in dit topic maar meer in het 'als het wat langer duurt'.
Ik wil helemaal geen kwaad bloed zetten maar volgens mij is jaloezie en pijnlijk laatst ook al eens aan de orde gekomen en erg veel gezelliger werd het er niet van. Er zijn toen dingen gezegd die eigenlijk botweg gezegd veel te ver gingen.
  zondag 6 september 2009 @ 14:29:22 #82
265732 Keshet
pi_72485893
Rocka, klopt, dat stuk heb ik toen ook meegekregen! Dat vond ik persoonlijk ook veel te ver gaan!

Maar nu, nu ga ik lekker naar buiten. Even lekker uitwaaien!
pi_72485975
Ik snap jouw punt wel Rockabella, maar waar leg je natuurlijk de grens bij "als het wat langer duurt"? Als je zwanger wil worden, is elke maand dat het niet lukt een maand te veel. Iedereen weet wel dat de gemiddelde waarden er niet voor niets zijn, maar ik denk ook dat tegelijkertijd iedereen hoopt dat zij toch onder het gemiddelde gaan zitten.
  zondag 6 september 2009 @ 14:34:03 #84
265732 Keshet
pi_72486030
Ik feliciteer Tierr gewoon nog een keertje!

pi_72486176
Lieve Keshet, het is altijd fijn als iemand meteen (vanaf proberen) zwanger is in de eerste ronde. Het verhaal achter dat meteen zwanger worden is dan eigenlijk altijd onbekend. Ik vind het heel zwaar wat je hebt meegemaakt, en ook dat je niet aan je kinderwens mocht toegeven... (in dat opzicht zijn die 30 maanden dat je hebt moeten wachten, ook 30+ rondes die je met een WOD hebt afgesloten.) dat lijkt me afschuwelijk!
als iemand snel zwanger is, voel ik inderdaad jaloezie. ik wil ook, en ik wacht tegenwoordig al 2 jaar... maar ik ben oprecht blij voor die persoon die zwanger is. voor jou ben ik dat ook!
ik vind het jammer als je het gevoel hebt dat er te makkelijk over gepraat wordt, maar ik heb zelf niet het gevoel dat meiden hier vinden dat iemand die pas net begonnen is, nog niet zwanger mag zijn... snap je wat ik bedoel? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en interpreteren wat ik hier lees, maar ik denk niet dat meiden te snel oordelen over iemand die snel zwanger is. Ik snap wel je gevoel als iemand aangeeft te balen dat een vrouw snel zwanger is maar zelf lang te moeten wachten...
ik voel je post niet als aanval hoor, ik vind het wel fijn om je achtergrond te lezen. maar je hoeft je inderdaad nooit te verantwoorden of aan te geven waarom je iets vindt... (ik geloof dat ik ook niet helemaal duidelijk ben... snap je wat ik probeer te zeggen? )
en dat dit een plaats is voor begrip en steun voor beide uitersten en alles er tussenin, dat vind ik heel fijn. daarom voel ik me ook heel erg thuis hier...

Rocka, je hebt gelijk hoor. neemt alleen niet weg dat veel meiden dit gevoel wel meedragen, en daar ook over willen praten. op zich vind ik dit topic ook wel de plek daarvoor, omdat meer meiden het gevoel herkennen. (vind ik dan persoonlijk he...) maar het wordt in mijn ogen vervelend als er botte/lompe opmerkingen over gemaakt worden, en mensen gekwetst worden... dat is nu volgens mij niet aan de orde, want iedereen begrijpt elkaar nog, toch? (echt hoor, ik spreek echt voor mezelf, als iemand het anders ziet, zeg het gerust! )
pi_72486642
Mardis, ik hoop voor je dat je cyclus wat langer lijkt om een heel goede reden.

Isla, fijn...positief nieuws!

Tierrr...van harte gefelicitterd meid!

En was Cisco nu op vakantie...ik weet het ff niet meer.
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nienna, hoe is het?
Lief dat je het vraagt! Op zich goed, ik voel namelijk niks haha.
Geen tekenen van zwangerschap, maar ook niet van een naderende menstruatie.
Wel viel ik gisteravond tijdens het tv kijken om 22.00 uur zomaar in slaap, terwijl ik lekker had uitgeslapen 's ochtends.
Maar mijn voorgevoel zegt niet zwanger...
pi_72486652
Jeetje Keshet, wat een verhaal... heftig hoor... jij hebt dus ook een hele poos moeten wachten en dan nog met andere slopende onzekerheid enzo erbij..

Ik snap ook heel goed wat je met je post duidelijk wil maken. En ik realiseer me ook heel goed dat het niet altijd zo zwart wit is als het lijkt. Maarja, gevoelens zijn gevoelens en die kun je niet altijd sturen.. soms kan het gewoon oneerlijk voelen dat het zwanger worden bij een ander in 1 poging lukt, terwijl het bij jou niet lukt... dat heeft dan inderdaad niks met afgunst te maken, maar waarschijnlijk nog het meest met onzekerheid; waarom lukt het bij mij niet zo snel? Zal er iets mis zijn?
Ik heb inderdaad ook dat ik veel blijer ben als er iemand al heel lang probeert en diegene wordt zwanger... dan ken ik diegene natuurlijk al langer, diegene heeft al zo lang moeten wachten, en... je krijgt voor jezelf ook weer hoop: zie je, het kan toch!!

Nouja, wat ik dus wil zeggen: ik herken de gevoelens van de dames hier heel goed, en dat heeft niks te maken met gunnen, maar gewoon met gevoelens die niet te sturen zijn... hoe goed ik er ook van doordrongen ben dat ze niet altijd terecht zijn...

In elk geval: Keshet, ik ben blij voor je dat jij nu eindelijk zwanger mag zijn!!
En ik hoop dat de rest hier, zoals mijsje, poezebeest, minniemin en al de anderen dat ook snel mogen zeggen!!
pi_72486676
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef mijsje het volgende:
Rocka, je hebt gelijk hoor. neemt alleen niet weg dat veel meiden dit gevoel wel meedragen, en daar ook over willen praten. op zich vind ik dit topic ook wel de plek daarvoor, omdat meer meiden het gevoel herkennen. (vind ik dan persoonlijk he...) maar het wordt in mijn ogen vervelend als er botte/lompe opmerkingen over gemaakt worden, en mensen gekwetst worden... dat is nu volgens mij niet aan de orde, want iedereen begrijpt elkaar nog, toch? (echt hoor, ik spreek echt voor mezelf, als iemand het anders ziet, zeg het gerust! )
Daar ben ik het van begin tot eind mee eens!!
pi_72486988
Tierrr, van harte gefeliciteerd met het tweede streepje

Over de "als je hier nog maar 2 weken rondloopt" discussie: Ik zag dat wij (dit is immers een "samen"account) ook in de OP staan, en dat is prima, maar ik hoef er voorlopig nog geen begindatum achter, al was het alleen al omdat als het wel zou lukken, ik het heel erg sneu zou vinden voor een aantal zeer sympthieke posters die al heel lang bezig zijn.
Qua leeftijd hebben we immers alles al tegen, en ik denk dat ik het bijna genant zou vinden als het in onze situatie snel zou lukken.... hoewel ik dan wel heel blij zou zijn, kan ik me voorstellen dat dat voor een aantal hier zeer frustrerend zou kunnen zijn.

Ik wou dat het lijstje gewoon van boven naar onder doorgestuurd naar Z&G zou kunnen worden, dat je als je nieuw bent, onderaan komt en dat je aan de beurt bent als je bovenaan staat, maar helaas is het leven niet zo simpel.
pi_72488459
Wat vreselijk naar voor jullie! Sterke

(ik heb een stukje gemist denk ik... beetje late reactie)

[ Bericht 13% gewijzigd door suuzzz op 06-09-2009 16:10:12 ]
pi_72488750
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar toch maar wel. Rocka, ik weet dat jij van mening bent dat dit een topic moet zijn om gezellig samen op twee streepjes te wachten en dat als het wat langer duurt iedereen van harte welkom is in 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat'. Daar ben ik het helemaal mee eens, zoals je weet. Maar het is heel lastig om als het iets langer duurt (en, wat is lang?) de stap te nemen naar het andere topic waar je post tussen alle IVF-, medicijnen- en soms jarenlang ziekenhuisbezoekverhalen. Kom je aan met je "ik ben na 7 maanden nog niet zwanger en daar baal ik van". Dan voel je je daar ook niet op je plek, denk ik. Dat zijn mijn gedachten bij deze discussie. Maar natuurlijk is het voor iedereen anders. Hopelijk heb ook ik niemand gekwetst.
pi_72489074
Tierrr Gefeliciteerd!!

Zou mijn NOD op 22 september mogen?
pi_72489126
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef Soneal het volgende:

Ik wou dat het lijstje gewoon van boven naar onder doorgestuurd naar Z&G zou kunnen worden, dat je als je nieuw bent, onderaan komt en dat je aan de beurt bent als je bovenaan staat, maar helaas is het leven niet zo simpel.
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.
Ook als je nog maar net bezig bent wil je toch zo snel mogelijk naar het andere topic...?
Dat maakt toch niet uit hoe lang je wacht.

Door dit soort opmerkingen "je bent pas aan de beurt als je bovenaan staat" kan ik me voorstellen dat iemand bij wie het wel snel raak is, het naar is om in dit topic te vertellen dat je zwanger bent.

En eerlijk is eerlijk...mocht ik zwanger zijn dan ben ik er niet minder rouwig om omdat het anderen nog niet gegund is.
Natuurlijk hoop ik dat iedereen hier snel weg is, maar dat hoop ik voor mezelf ook..ook al ben ik nog niet zo lang bezig als de meeste anderen hier.
  zondag 6 september 2009 @ 16:44:12 #94
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72489323
Tierrr, jaaahh, gefeliciteerd!! Geweldig zeg, superleuk! Ben blij voor jou!

En voor de andere meiden een dikke , ik begrijp het gevoel van 'ik wil ook' wel hoor Ik hoop gewoon dat jullie állemaal snel aan de beurt zijn!
3!
pi_72489366
Tierr, gefeliciteerd!!!

pi_72492767
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar toch maar wel. Rocka, ik weet dat jij van mening bent dat dit een topic moet zijn om gezellig samen op twee streepjes te wachten en dat als het wat langer duurt iedereen van harte welkom is in 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat'. Daar ben ik het helemaal mee eens, zoals je weet. Maar het is heel lastig om als het iets langer duurt (en, wat is lang?) de stap te nemen naar het andere topic waar je post tussen alle IVF-, medicijnen- en soms jarenlang ziekenhuisbezoekverhalen. Kom je aan met je "ik ben na 7 maanden nog niet zwanger en daar baal ik van". Dan voel je je daar ook niet op je plek, denk ik. Dat zijn mijn gedachten bij deze discussie. Maar natuurlijk is het voor iedereen anders. Hopelijk heb ook ik niemand gekwetst.
Die gezelligheid duurt precies een 4/5 maanden bij de meesten. En laten we wel wezen, het is dan nog te vroeg om je echt ongerust te maken, dan al. Als ik voor mezelf mag spreken: Als ik nog 23 was maakte ik me ook nog niet erg druk. Maar veel van de meiden zijn ook al 30+ net als ik. Maar tijd voor het andere topic is het volgens mij nog niet. De meiden van "Als zwanger worden" zien me nu al aankomen.
Dan hou je toch een beetje het midden van, ik WIL zo graag, ik stel me AAN, maar toch maak ik me regelmatig ongerust omdat het lang duurt, en mijn cyclus nog steeds veel te lang en onregelmatig is.

Maar ik vind geen enkel bericht hier pijnlijk. (Dat wil zeggen, de succesverhalen dan, die zijn altijd leuk en fijn). Ik pink regelmatig een traantje weg als het wel eindelijk lukt bij de meiden die langer bezig zijn. Zoals toen Leo zwanger raakte, en er zijn wel meer verhalen die me geraakt hebben (op een positieve manier dus). Ik kan het zwanger worden van een ander en de blijdschap die erbij hoort niet pijnlijk vinden, maar kan ook niet ontkennen dat het soms ook een beetje knaagt. Maar dat is nooit een ander kwalijk te nemen, en dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen het is er soms nou eenmaal.
Ik geloof ook dat de meeste meiden niet afgunstig zijn, integendeel. Ik vind het wel fijn dat je ook wel eens gefrustreerd mag zijn en dat hier mag uiten. Zwanger willen worden is zeker in het begin een feest, maar hoe langer het duurt, hoe frustrerender het ook wordt. Ik vind zelf niet dat we moeten doen alsof dat niet zo is. Ook hier niet.

Ik vind zelf dat alles mag. De blije dingen, spannende dingen, leuke dingen, succesverhalen, meiden die hier twee weken verblijven, maar ook de frustraties, stiekeme jaloezietjes (we kunnen doen alsof het er niet is, maar dat is een beetje onzin. En zo lang het niet afgunstig is, of andere mensen beperkt in het posten hier, of het persoonlijk wordt vind ik er niet zo veel mis mee).

Wij willen trouwens ook al 6 jaar kinderen, maar om allerlei redenen heeft het eerder niet tot "acties" geleid. En ik oordeel helemaal niet over meiden die hier maar kort verblijven, met welke achtergrond dan ook. Ik wou dat iedereen hier maar zo kort was (en daarmee bedoel ik dus helaas ook mezelf)!

Even geëdit, want ik merkte dat sommige dingen anders opgevat konden worden dan ik ze bedoelde...

[ Bericht 1% gewijzigd door MinnieMin op 06-09-2009 18:55:57 ]
pi_72492918
keshet dank voor het delen van je verhaal! wat uiteraard natuurlijk niet had gehoeven
en met tranen in mn ogen gelezen, drukt ff mn eigen neus op de feiten dat mijn medische situatie ook er zo 3 a 4 jaar tussendoor heeft gegooid, maar besef ik me nu dat ik heel blij ben er nu wel voor te kunnen gaan, misschien nu niet zo gepast te zeggen hier

en voor de rest, tuurlijk iedereen wil hier zwanger worden anders had je hier niet gepost, naast soms een ander te feliciteren Het steekje van ik wil ook kan ik me heel goed voorstellen, maar ook dat dat niet bedoeld is niet blij voor een ander te zijn
al kan ik me in bepaalde situaties wel voorstellen dat het op bepaalde momenten zo over lijkt te komen
pi_72493804
oei, een hoop om op te reageren
als eerste vind ik het heel fijn dat iedereen zo z'n eigen gedachten erover laat gaan.
Ik kan me voorstellen dat je dit zo vind, Soneal, maar als jij gauw zwanger bent, is dat niet genant, maar dan is dat geweldig! echt hoor, en dan maakt het niet uit wat een ander daarvan vind of voelt, het is geweldig voor jou/jullie! Nu maar hopen dat het ook gauw kan en mag.
daarbij geef ik Nienna ook heel erg gelijk. Het zou raar zijn als iedereen hier op zijn beurt van het lijstje moest wachten, als iedereen hier op mij moest wachten, dan waren we met z'n allen volgend jaar nog niet zwanger... (ehm, ben beetje tussen hoop en wanhoop... eerst maar eens horen op 1 oktober wat de gyn te zeggen heeft...)
Nienna, vervelend trouwens dat je nog helemaal niks voelt! Ik hoop dat je gauw wel wat voelt, en dan niet een WOD...
Cisco was trouwens inderdaad op vakantie nu.
Freubel, het is wel gepast hoor, om te zeggen hier, want ik ben ook blij voor je dat je er nu voor kunt gaan na zo 3 á 4 jaar te hebben moeten wachten door zo'n vervelende medische situatie!
Minniemin, ik herken dat gevoel ook heel erg, van "kom je aan bij het moeilijker zwanger worden/blijven topic, met het lukt niet, terwijl de meiden daar ziekenhuisgeschiedenissen hebben met hormonen en behandelingen tot en met..." daar voel ik me ook nog niet helemaal thuis, al post ik daar al steeds meer. Ik weet dat het mag en ik ben er welkom, maar ik voel me nog niet zo aan het dokteren dat ik daar met "recht" kom... al weet ik dat het onzin is...
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:53 schreef Tierrr het volgende:
Ik snap ook heel goed wat je met je post duidelijk wil maken. En ik realiseer me ook heel goed dat het niet altijd zo zwart wit is als het lijkt. Maarja, gevoelens zijn gevoelens en die kun je niet altijd sturen.. soms kan het gewoon oneerlijk voelen dat het zwanger worden bij een ander in 1 poging lukt, terwijl het bij jou niet lukt... dat heeft dan inderdaad niks met afgunst te maken, maar waarschijnlijk nog het meest met onzekerheid; waarom lukt het bij mij niet zo snel? Zal er iets mis zijn?
Ik heb inderdaad ook dat ik veel blijer ben als er iemand al heel lang probeert en diegene wordt zwanger... dan ken ik diegene natuurlijk al langer, diegene heeft al zo lang moeten wachten, en... je krijgt voor jezelf ook weer hoop: zie je, het kan toch!!
Tierrr, hier ben ik het ook mee eens. vooral inderdaad omdat je die persoon dan al langer kent, en dus meer met elkaar mee hebt geleefd. wat niet wegneemt dat ik dus ook blij ben voor de snellen onder ons...
pi_72493813
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:36 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.
Ook als je nog maar net bezig bent wil je toch zo snel mogelijk naar het andere topic...?
Dat maakt toch niet uit hoe lang je wacht.

Door dit soort opmerkingen "je bent pas aan de beurt als je bovenaan staat" kan ik me voorstellen dat iemand bij wie het wel snel raak is, het naar is om in dit topic te vertellen dat je zwanger bent.

En eerlijk is eerlijk...mocht ik zwanger zijn dan ben ik er niet minder rouwig om omdat het anderen nog niet gegund is.
Natuurlijk hoop ik dat iedereen hier snel weg is, maar dat hoop ik voor mezelf ook..ook al ben ik nog niet zo lang bezig als de meeste anderen hier.
Natuurlijk wil iedereen het liefst direct door naar Z&G, en natuurlijk is iedereen blij als het haar binnen een paar rondes lukt, en dat gun ik iedereen ook van harte.

De van boven naar onder verdeling bedoelde ik ook niet zo letterlijk als jij het kennelijk opvat, het leven zit nou eenmaal niet zo simpel en rechtvaardig in elkaar, ik postte het alleen maar omdat het mooi zou zijn als dat wel zo was. Net zoals het mooi zou zijn als er nergens meer oorlog zou zijn....

Ik zeg ook niet dat ik het voor mezelf niet hoop, maar ik zou bijna een zekere gene voelen het te vertellen als het komende maand raak is, ik val immers niet meer in de groep die nog "redelijk makkelijk" zwanger zou moeten kunnen raken, terwijl sommige anderen daar wel in vallen.
pi_72493860
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:33 schreef MinnieMin het volgende:

Maar ik vind geen enkel bericht hier pijnlijk. (Dat wil zeggen, de succesverhalen dan, die zijn altijd leuk en fijn). Ik pink regelmatig een traantje weg als het wel eindelijk lukt bij de meiden die langer bezig zijn. Zoals toen Leo zwanger raakte, en er zijn wel meer verhalen die me geraakt hebben (op een positieve manier dus). Ik kan het zwanger worden van een ander en de blijdschap die erbij hoort niet pijnlijk vinden, maar kan ook niet ontkennen dat het soms ook een beetje knaagt. Maar dat is nooit een ander kwalijk te nemen, en dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen het is er soms nou eenmaal.
Ik geloof ook dat de meeste meiden niet afgunstig zijn, integendeel. Ik vind het wel fijn dat je ook wel eens gefrustreerd mag zijn en dat hier mag uiten. Zwanger willen worden is zeker in het begin een feest, maar hoe langer het duurt, hoe frustrerender het ook wordt. Ik vind zelf niet dat we moeten doen alsof dat niet zo is. Ook hier niet.
helemaal mee eens Minniemin!
pi_72494133
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:05 schreef mijsje het volgende:
Het zou raar zijn als iedereen hier op zijn beurt van het lijstje moest wachten, als iedereen hier op mij moest wachten, dan waren we met z'n allen volgend jaar nog niet zwanger... (ehm, ben beetje tussen hoop en wanhoop... eerst maar eens horen op 1 oktober wat de gyn te zeggen heeft...)
LOL, die opmerking over dat lijstje begint z'n eigen leven te leiden geloof ik

Dit was dus echt niet anders bedoeld dan dat dit topic een mooi doorstroom-topic zou moeten zijn, waarbij in mijn ideale droomschets uiteraard niemand lang hoefde te wachten.
* Soneal zal volgende keer oppassen met het omschrijven van idealen en dromen

Heel veel succes bij de gyn trouwens
pi_72494268
begint ie net zo z'n eigen leven te lijden als die rijger in die teigertuin?
(sorry, heel flauw...ik doelde op dit topic ...)
ik snap je wel hoor Soneal, en het mooie is, dat je dat inderdaad gewoon mag zeggen. de een pakt dingen precies op zoals je dat hebt bedoeld, en de ander pakt het op een andere manier op. allemaal is goed, zolang je elkaar maar in z'n waarde laat...
Dank je, ik ben best zenuwachtig voor de gyn... en dat terwijl het alleen maar een gesprekje gaat worden en geen hele behandeling zal zijn...
pi_72495425
met mij gaat het wel!
morgen naar de dokter toe..
vrijdag namelijk alleen telefonisch contact gehad
ik heb vrijdag en zaterdag best wel hevig gevloeid dat is nu weer minder wel moet ik zeggen dat het anders is als ongesteldheid het bloed is ook veel roziger van kleur..en als je dan dingen leest van innestelingsbloeding maak je je zelf alleeen maar weer gek.
dus ik hoop echt dat de dokter morgen met zekerheid kan zeggen wat het nou is.
al ga ik er zeker van uit dat ik het verloren ben hoor maar ja die ene kleine kans......

zucht wordt gek van me zelf
pi_72495597
lieve Becky, ik denk ook dat je er vanuit moet gaan dat je het bent verloren, niet om je de hoop te ontnemen, maar gewoon reeel gezien... de kans dat het toch nog goed is gegaan is nu zo ontzettend klein... en heel soms komt het voor, (volgens mij bij calamity jane in Z&G) maar de keren dat het niet zo was, zijn vaker dan de keren dat het positief uitkomt... ik hoop dat je de tijd neemt om verdriet hierom te hebben. dit is gewoon verdrietig! meid, ik denk aan je!
(en toch hoop ik ook nog even met je mee... )
pi_72495680
ja idd ik ga er ook zeker vanuit dat het mis is gegaan maar je wilt het gewoon zeker weten dus hoop echt dat ik een echo kan krijgen.
we horen het morgen wel!
pi_72495925
Veel sterkte morgen becky.
pi_72496299
ik wens je ook heel veel sterkte morgen Becky! Ik snap dat je zekerheid wil, dat zou ik zelf ook willen! (en dat wilde ik ook toen ik in die situatie zat...)
  zondag 6 september 2009 @ 20:05:17 #108
265732 Keshet
pi_72496338
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Veel sterkte morgen becky.
Ik sluit me hier volledig bij aan!
pi_72497658
becky, heel erg veel sterkte!! ik hoop met je mee.....

Ik wil trouwens even kwijt dat ik vind dat iedereen nu heel netjes en volwassen discussieert en dat ik het fijn vind dat dergelijke zaken als dit besproken kunnen worden hier en dat men elkaar met respect behandelt!!

Ik vind het juist hartstikke positief dat dit topic gezellig is, maar dat je ook je minder positieve gevoelens met elkaar kunt delen. Want inderdaad; bij het proces van het zwanger worden komen nou eenmaal onzekerheden voor zelfs al 'hoor' je nog niet bij het andere topic... en toch niks mooier dat je met elkaar meeleeft dan?? Zolang je het elkaar ook maar gunt en dat doen we hier ook!
pi_72497716
Tierrr, dat heb je mooi gezegd!
pi_72499728
Tier!!
Gefeliciteerd.

Ik ga me maar niet in de discussie mengen, omdat ik niets zinnigs heb toe te voegen.
Hier geen nieuws. De wachtweken zijn begonnen voor mij..
pi_72499855
Mijsje, ik snap dat je zenuwachtig bent, is niet meer dan normaal lijkt me

En Becky, heel veel sterkte morgen
pi_72500809
Tierr gefeliciteerd

Becky, vervelend dat het mis gegaan is Hopelijk is t snel weer raak!

Flugeltje, wat naar allemaal, blegh 4 keer een miskraam meemaken Heel veel sterkte!!!

Enne de rest heb ik ff snel doorheen gelezen
Hier ook geen nieuws trouwens, als het goed is volgende week maandag NOD, dus we wachten t maar af
  zondag 6 september 2009 @ 21:52:51 #114
190853 RockabeIIa
pi_72501208
Becky, ik hoop zo op een verrassing voor je...
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:35 schreef Tierrr het volgende:
<knip>
en toch niks mooier dat je met elkaar meeleeft dan?? Zolang je het elkaar ook maar gunt en dat doen we hier ook!
Sorry, maar daar heb ik soms sterke twijfels bij als ik van sommigen de reacties lees en daarom zeg ik het ook maar eens een keer.

En nu effe de OP aanpassen, geloof ik
suuzzz, welkom in de OP
pi_72511722
FuchsiaRoze, jammer zeg.
Hopelijk is het volgende maand wel raak.

Vermoeidheid is een goed teken Nienna, ik duim voor je!

Sterkte vandaag Becky.
pi_72511871
sterkte becky vandaag
pi_72513502
Fuchsiaroze wat balen!!!! Op naar de volgende maand maar weer.....

Nienna, geen tekenen is goed nieuws! Spannend....duimen maar!

Becky, ik hoop dat alles goed met je is. Laat je vandaag nog even van je horen?
pi_72513596
Keshet, toen ik mijn Fok-profiel aanmaakte had ik ook dat liedje in mijn hoofd, ja je moet toch wat verzinnen!
Bij jouw naam denk ik nou niet meteen aan Nijntje, eerder aan een Arabische Prinses!
pi_72514053
Er is al veel gezegd maar toch wil ik ook nog even reageren. Ik ben namelijk de starter geweest door aan te geven hoe ik mij voel omdat vriendinnetje nummer 2 binnen een maand zwanger is. En ik heb inderdaad gezegd dat het steekt dat het bij hun zo snel gaat en ik lang moet wachten. Maar ik heb nergens gezegd dat ik het anderen niet gun of dat ik diegenen die meteen de eerste keer zwanger worden stom vind. Ik heb wel gezegd dat ik harder juich wanneer iemand zwanger is die al langere tijd hier vertoeft dan iemand die net komt kijken. Dat is niet omdat ik het diegene niet gun, maar meer omdat ik de ander die er langer over doet beter "ken" en al die maanden heb meegeleefd.

Ik vind dat ik ook in dit topic mag zetten wanneer ik er even doorheen zit en negatieve gevoelens heb. Ik vind niet dat ik daarvoor meteen naar het andere topic hoef want daar voel ik me helemaal niet thuis en dan wordt het daar ook zo'n negatieve boel. Ik ben het er wel mee eens dat ik die negativiteit niet af moet reageren op de meiden die meteen zwanger zijn en dat hier komen delen. Ik heb dat nooit gedaan en zal dat ook niet doen want iedere zwangerschap is speciaal en geweldig, of je nu in de 1e, 5e of 25e ronde zwanger wordt!

En voor iedereen die hier pas een paar weken rondhangt, lijkt wel alsof het heel zwaar is om hier te zijn en dat het verboden is om meteen zwanger te worden. Ik hoop dat deze discussie jullie niet afschrikt want iedereen is hier welkom en ik gun het iedereen om hier weer snel weg te zijn! Dus laat die tweede streepjes maar komen!

Becky; een hele dikke knuffel en veel sterkte!
pi_72515689
Mooi gezegd poezebeest!!! Sluit me volledig bij je aan!
pi_72515805
Even wat anders: Ben er net achter dat de antihistamine die ik dagelijks slik, er voor zorgt dat het cervix-slijm zo dik wordt dat zaadjes er niet doorheen kunnen zwemmen.....Dus is de kans op bevruchting nihil! Waarom heeft geen enkele dokter mij dat eerder verteld?
Volgende week is mijn ei-sprong...ga dus proberen zonder te doen!
(ik dacht; dit is misschien belangrijke info voor dames die ook antihistamines gebruiken-of verkoudheids/griepmedicijnen met deze stof erin)
  maandag 7 september 2009 @ 12:33:46 #122
190853 RockabeIIa
pi_72515872
Poezebeest, je bent niet de starter geweest hoor. Dit gaat al enige tijd zo
En tuurlijk mag je je negatieve gevoel kwijt! Dat hoort er ook bij! Maar daar doelde ik eigenlijk niet direct op. <3

IslaBonita Goed dat je er nu achter komt. Is er niet een ander medicijn voor?
  maandag 7 september 2009 @ 12:37:11 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72515958
Natuurlijk mag iedereen hier neer zetten hoe hij/zij zich voelt, en zware gedachtes of gevoelens hoeven echt niet alleen voorbehouden te blijven aan dat andere topic, idd als je al 10mnd in dit topic zit is het wachten ook gewoon zwaar en niet leuk, maar...

Ik persoonlijk vind het wel jammer dat het best wel vaak gebeurd dat men hier zegt: Gefeliciteerd! Met dan meteen daarachteraan (al dan niet in kleine lettertjes) een zinnetje over dat ze stiekem wel een beetje jaloers zijn of dat ze het moeilijk vinden of iets dergelijks.
Begrijpelijk wel, maar het legt gelijk zo'n sluier over de felicitaties/blijdschap voor een ander. Er komen dan meteen posts met dikke kussen voor de mensen die nog niet zwanger zijn etc. etc.
Ook heel begrijpelijk, maar zoals gezegd, het legt (voor mijn gevoel dan iig) een dompertje op dat hele blije dat iemand zwanger is.

Maar goed, zoals gezegd, het staat iedereen vrij hier te posten wat ze willen en wachten, zeker als dat bijv. langer dan een half jaar duurt, is ook gewoon echt niet leuk...
pi_72516239
@Rockabella: Helaas niet. Ik heb chronische urticaria(netelroos/galbulten) Heb ik al tien jaar. Als ik die medicijnen niet slik gaat alles jeuken (het zit niet op mijn huid, wel in mijn bloed) Die medicijnen onderdrukken het, maar genezen het niet. Ik ga wel wat homeopatische dingetjes proberen, maar heb dat tien jaar geleden al geprobeerd zonder succes en verwacht er dus nu ook weinig van maarja... als mijn eisprong later komt moet ik langer zonder die medicijnen en weet ik nu al dat ik GEK word van de jeuk(en dus niet meer slaap)...Je moet er wat voor over hebben he?...
  maandag 7 september 2009 @ 13:06:51 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72516619
Jeetje IB, wat kl*te zeg... Jeuk is zo verschrikkelijk.
Heb je al wel overlegd met je arts? Mss is er een alternatief medicijn dat wel wat van de jeuk verlicht maar niet die invloed heeft op je cervix-slijm...
pi_72516720
Jeetje Isla, wat ellendig.
Ik heb ooit eens een galburtenaanval gehad en kan me nog precies herinneren hoe vreselijk dat was.
Hopelijk is er inmiddels iets uitgevonden dat verlicht maar niet schadelijk is.
pi_72519204
Jeetje Isla, wat vervelend... jeuk is echt erg, weet ik helaas uit ervaring... (zonne-allergie)
Sterkte ermee!!

Ik ben benieuwd hoe het met becky is...
pi_72520521
Tierrr, gefeliciteerd, geniet ervan!
IslaBonita, wat ontzettend vervelend voor je .En wat k*t dat er geen ander medicijn is.Jeuk is echt verschrikkelijk.
Becky hoe is het met jou?
pi_72520565
zo daar ben ik weer kom net uit me werk!
ben vanochtend bij de dokter geweest en volgende week maandag krijg ik nog een echo om te kijken of alles weg is of ofdat er een hartje klopt... het zal het eerste wel zijn hoor!

iedereeen heel erg bedankt voor het medeleven en de lieve berichtjes! voor iedereen
  maandag 7 september 2009 @ 15:49:58 #130
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72520698
Ben een paar dagen weg geweest en jeetje wat hebben jullie veel gepost.

Flugel,wat ontzettend heftig allemaalheel veel sterkte!
Becky,wat ontzettend klote en balen,sterkte Hoe was het bij de huisarts?
Tierrr,gefeliciteerd,geniet er van
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72520712
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:45 schreef becky1983 het volgende:
zo daar ben ik weer kom net uit me werk!
ben vanochtend bij de dokter geweest en volgende week maandag krijg ik nog een echo om te kijken of alles weg is of ofdat er een hartje klopt... het zal het eerste wel zijn hoor!

iedereeen heel erg bedankt voor het medeleven en de lieve berichtjes! voor iedereen
Fijn dat je volgende week duidelijkheid hebt. Ik weet hoe slopend het kan zijn.

Hoe lang heb je uiteindelijk gebloed?
pi_72520987
vrijdag was hevig en zaterdag al wat minder nu alleen nog een klein beetje bruin bloed maar das minimaal...dus echt wel anders al ongesteldheid...
en veder ben ik echt heel erg moe kan wel heel de dag slapen voor me gevoel en hoofdpijn

[ Bericht 19% gewijzigd door becky1983 op 07-09-2009 16:12:32 ]
pi_72521583
Da's inderdaad twijfelachtig Becky, maar hevig bloedverlies klint inderdaad niet zo heel hoopvol. Helaas zeggen de symptomen niet zo heel veel omdat er waarschijnlijk nog wel HCG in je bloed zit en psychisch vraagt het ook nog wel wat natuurlijk.

Ik hoop heel hard voor je dat het toch nog goed zit

Als je toch iets meer wilt weten, kun je altijd nog zo'n Clearblue met zwangerschapsindicator halen, want die geven aan hoelang je zwanger bent. Als je HCG nog stijgt, zou hij inmiddels natuurlijk 2-3 weken of zelfs 3+ weken moeten aangeven). Ik weet niet precies hoever je nu na NOD zit?

Sterkte met wachten in ieder geval.

Verder voor alle meiden hier een dikke knuffel! Ik hoop echt nog wat meer streepjes deze maand.
pi_72522230
Hier geen streepje natuurlijk, maar ik kom wel even melden dat mijn eerste echte pilvrije cyclus 27 dagen blijkt te zijn. En precies na 14 dagen was ik niet helemaal lekker, beetje buikpijn/steken rechtsonderin, en vanaf 1 dag daarvoor tot 3 dagen erna enorm veel zin om te klussen (snif, lang leve het doe-het-zelven dus, hahaha). Dus ik gok dat dat een springend eitje is geweest.
Vrij normaal dus... Op naar de volgende cyclus, en hopen dat het zich zo regelmatig doorzet. Dat maakt het wel wat makkelijker als ik tegen die tijd de afspraken met een donor moet gaan inplannen.

Ow en Becky wat vervelend dat je nog een hele week moet wachten!! Gadver.
En Keshet... Wat naar allemaal...

Sterkte dus voor alle dames die het nodig hebben!!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72522438
Isla, wat waardeloos van die medicijnen die je moet nemen. Het is allebei niet leuk, dat de zwemmers er niet door komen met de medicijnen en dat je zo'n nare jeuk krijgt als je ermee stopt. Hopelijk kun je het zonder af. Gelukkig kom je er nu achter!

Becky, lijkt me heel lastig die onzekerheid. Heb je nu wel een echo gehad?

Wel fijn Pandora, dat ziet er voorbeeldig uit!
pi_72523543
volgende week maandag krijg ik de echo want mocht er nog wat zijn dan is het hartje te horen ...
pi_72524078
Tjee, nog een week wachten op duidelijkheid dus. Afleiding zoeken hoor!
pi_72524472
Is er na (even snel gerekend, uitgaande van een NOD in het afgelopen weekend) drie weken al een hartje te horen? Wat snel!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72525827
ik zou dan 6 weken "zwanger" zijn en dan is het hartje al te zien..of het ook te horen is weet ik niet..
  maandag 7 september 2009 @ 18:40:29 #140
265732 Keshet
pi_72526149
Oh IslaBonita! Wat zul je je genept voelen zeg! Ik sluit me aan bij wat de rest zei: Overleg met je arts, desnoods met meerdere artsen, of er medicijnen beschikbaar zijn zonder die bijwerking! Laat je niet meteen afschepen met een nee!

Becky: . Succes met het afwachten deze week! Volgens mij is het hartje idd wel te zien maar niet te horen, maar dat weet ik ook niet 100% zeker!

Welkom terug Guess! Hoe is het met jou?

Pandora: Fijn om wat inzicht in de hogere wiskunde van het eigen lichaam te hebben! Dat maakt het regelen van de praktische zaken waarschijnlijk wel wat makkelijker inderdaad. Als ik zo vrij mag zijn: Hoe is het nu met je plannen? Ben je ze aan het concretiseren of toch nog in een wat meer afwachtende fase?

Hoe is het met de andere dames?
pi_72526243
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:27 schreef Kolonia het volgende:
Vermoeidheid is een goed teken Nienna, ik duim voor je!

Was alleen maar zaterdagavond hoor, verder nog geen last meer van gehad.

Vandaag NOD, dag 34 en nog niks, nada, noppes.
Deze nod was het gemiddelde van 2 cyclussen (31 en 35 dagen).
Omdat de vorige 35 dagen geduurd heeft verwacht ik eigenlijk niks tot woensdag.
We wachten het maar rustig af...

Becky, toch misschien dus nog een beetje spannend aanstaande maandag!
pi_72529355
Hier inmiddels al ontzettend pijnlijke borsten, dus het zal wel weer een WOD worden... Nog even afwachten tot ehh.. ja zondag pas.. Ik denk dat ik weer iets eerder m'n NOD heb, maar ja, ik zie wel.
pi_72530280
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:31 schreef becky1983 het volgende:
ik zou dan 6 weken "zwanger" zijn en dan is het hartje al te zien..of het ook te horen is weet ik niet..
Oh oke, dat is natuurlijk ook zo, ik vergeet altijd dat je moet tellen vanaf de eerste dag van je laatste cyclus... Vind het ergens zo raar dat je dan twee weken meetelt waarin er nog niks was bevrucht (uitgaande van een cyclus van 28 dagen, eisprong en bevruchting dus rond dag 14).

@Keshet: mijn lijf zou nu schoon moeten zijn van de medicatie. Maar ik ben er nog niet helemaal uit eigenlijk. Zit nog steeds te dubben of ik het wel aan zou kunnen... Ja, als het allemaal goed gaat wel. Maar zelfs dan is mijn gebrek aan vangnet toch wel lastig... Dus ik dub nog even verder. Ik heb de tijd... Was sowieso niet van plan om dit jaar nog concreet aan de slag te gaan. Maar ik heb zeker ook nog niet besloten het definitief níet te gaan doen.
Thanks for asking!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 7 september 2009 @ 21:35:46 #144
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72533079
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:40 schreef Keshet het volgende:

Welkom terug Guess! Hoe is het met jou?

Dank je wel,gaat lekker hier,denk wel dat ik gewoon ongesteld ga worden.Moet veel plassen en opgeblazen gevoel in m'n buik,meestal is dat een teken in de week voor mijn menstruatie.
Verder ben ik helemaal happy,(off-ltopic maar kan het niet laten)we krijgen er een honden-kindje bij,we mogen ze zaterdag ophalen
pi_72533633
ik had me mezelf vandaag ook lekker tuk, ik had zoiets van mn borsten passen niet meer goed in m'n bh,
maar bleek dat ik die bh op de hand had moeten wassen! Mn andere bh zat gewoon nog goed
verder voel ik niks bijzonders dus ga er ook vanuit dat het een wod dag wordt!

Guess wat een scheetje
  maandag 7 september 2009 @ 21:50:58 #146
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72533747
HiHi ja dat zou mij ook kunnen gebeuren Freubel!We lopen bijna elijk met onze cyclussen dus we gaan gewoon samen door naar de volgende ronde!
pi_72534099
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:35 schreef Guess. het volgende:

[..]

Dank je wel,gaat lekker hier,denk wel dat ik gewoon ongesteld ga worden.Moet veel plassen en opgeblazen gevoel in m'n buik,meestal is dat een teken in de week voor mijn menstruatie.
Verder ben ik helemaal happy,(off-ltopic maar kan het niet laten)we krijgen er een honden-kindje bij,we mogen ze zaterdag ophalen
[ afbeelding ]
Wat een snoepie! Misschien niet de gezinsuitbreiding die we hier bedoelen, maar zeker ook een heeeeeeele leuke!
pi_72535078
Goedzo Freubel!

Wat een lieverd Guess!
  maandag 7 september 2009 @ 22:22:02 #149
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72535280
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:58 schreef MinnieMin het volgende:

[..]

Wat een snoepie! Misschien niet de gezinsuitbreiding die we hier bedoelen, maar zeker ook een heeeeeeele leuke!
Ja en de bevalling ging ook een stuk makkelijker
pi_72536037
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:22 schreef Guess. het volgende:

[..]

Ja en de bevalling ging ook een stuk makkelijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')