abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72485353
Gefeliciteerd Trier!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 september 2009 @ 14:15:04 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_72485438
ik kwam even spieken... en ik zag dubbele streepjes.... weet niet meer uit me hoofd wie allemaal maar van harte gefeliciteerd

Becky balen hoor

En voor flugel een hele dik heel veel sterkte.. ik schrok echt toen ik het las.. heb er geen woorden voor.. denk aan je..

voor de rest van de meiden die het af en toe ook niet meer zien zitten een hele dikke knuf en
Be happy with the little things in life
  zondag 6 september 2009 @ 14:19:03 #78
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_72485580
-- Knip --
Persoonlijk verhaal weggehaald.

[ Bericht 97% gewijzigd door Keshet op 06-09-2009 20:06:35 ]
A grand adventure has begun.
pi_72485711
Keshet, je hoeft je toch niet te verantwoorden...

Bij de 1e meldde ik mij in dit topic en was ik na 2 weken ook weg omdat het meten raak was. BIj de 2e heb ik 9 maanden in dit topic rond gehangen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 6 september 2009 @ 14:26:08 #80
265732 Keshet
pi_72485793
Dank je Vicky.

Ik bedoelde het eigenlijk ook niet als verantwoording. Het is meer bedoeld als 'er zit soms meer achter iemand dan de 5 posts die er tot nu toe gedaan zijn'. Maar ook die zin drukt niet helemaal uit wat ik eigenlijk wil zeggen. Gaat weer lekker hier.

Ik ben in ieder geval erg blij dat dit een plaats is waar je begrip en steun kunt vinden voor de beide uitersten en alles daar tussenin!
  zondag 6 september 2009 @ 14:27:22 #81
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72485832
Keshet
Ik vind het bijzonder en lief dat je zo je verhaal komt doen. Je had je niet aangesproken hoeven te voelen, echt niet!
Ik gun alle mensen tweede streepjes. Helaas is het niet voor eenieder gelijk zo maar 1,2,3 weggelegd.

Ik stoor me een beetje aan elke keer weer de jaloezieverhaaltjes voor als het eens iemand spontaan lukt om snel zwanger te worden. Die opmerkingen horen wat mij betreft niet thuis in dit topic maar meer in het 'als het wat langer duurt'.
Ik wil helemaal geen kwaad bloed zetten maar volgens mij is jaloezie en pijnlijk laatst ook al eens aan de orde gekomen en erg veel gezelliger werd het er niet van. Er zijn toen dingen gezegd die eigenlijk botweg gezegd veel te ver gingen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 6 september 2009 @ 14:29:22 #82
265732 Keshet
pi_72485893
Rocka, klopt, dat stuk heb ik toen ook meegekregen! Dat vond ik persoonlijk ook veel te ver gaan!

Maar nu, nu ga ik lekker naar buiten. Even lekker uitwaaien!
pi_72485975
Ik snap jouw punt wel Rockabella, maar waar leg je natuurlijk de grens bij "als het wat langer duurt"? Als je zwanger wil worden, is elke maand dat het niet lukt een maand te veel. Iedereen weet wel dat de gemiddelde waarden er niet voor niets zijn, maar ik denk ook dat tegelijkertijd iedereen hoopt dat zij toch onder het gemiddelde gaan zitten.
  zondag 6 september 2009 @ 14:34:03 #84
265732 Keshet
pi_72486030
Ik feliciteer Tierr gewoon nog een keertje!

pi_72486176
Lieve Keshet, het is altijd fijn als iemand meteen (vanaf proberen) zwanger is in de eerste ronde. Het verhaal achter dat meteen zwanger worden is dan eigenlijk altijd onbekend. Ik vind het heel zwaar wat je hebt meegemaakt, en ook dat je niet aan je kinderwens mocht toegeven... (in dat opzicht zijn die 30 maanden dat je hebt moeten wachten, ook 30+ rondes die je met een WOD hebt afgesloten.) dat lijkt me afschuwelijk!
als iemand snel zwanger is, voel ik inderdaad jaloezie. ik wil ook, en ik wacht tegenwoordig al 2 jaar... maar ik ben oprecht blij voor die persoon die zwanger is. voor jou ben ik dat ook!
ik vind het jammer als je het gevoel hebt dat er te makkelijk over gepraat wordt, maar ik heb zelf niet het gevoel dat meiden hier vinden dat iemand die pas net begonnen is, nog niet zwanger mag zijn... snap je wat ik bedoel? Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en interpreteren wat ik hier lees, maar ik denk niet dat meiden te snel oordelen over iemand die snel zwanger is. Ik snap wel je gevoel als iemand aangeeft te balen dat een vrouw snel zwanger is maar zelf lang te moeten wachten...
ik voel je post niet als aanval hoor, ik vind het wel fijn om je achtergrond te lezen. maar je hoeft je inderdaad nooit te verantwoorden of aan te geven waarom je iets vindt... (ik geloof dat ik ook niet helemaal duidelijk ben... snap je wat ik probeer te zeggen? )
en dat dit een plaats is voor begrip en steun voor beide uitersten en alles er tussenin, dat vind ik heel fijn. daarom voel ik me ook heel erg thuis hier...

Rocka, je hebt gelijk hoor. neemt alleen niet weg dat veel meiden dit gevoel wel meedragen, en daar ook over willen praten. op zich vind ik dit topic ook wel de plek daarvoor, omdat meer meiden het gevoel herkennen. (vind ik dan persoonlijk he...) maar het wordt in mijn ogen vervelend als er botte/lompe opmerkingen over gemaakt worden, en mensen gekwetst worden... dat is nu volgens mij niet aan de orde, want iedereen begrijpt elkaar nog, toch? (echt hoor, ik spreek echt voor mezelf, als iemand het anders ziet, zeg het gerust! )
pi_72486642
Mardis, ik hoop voor je dat je cyclus wat langer lijkt om een heel goede reden.

Isla, fijn...positief nieuws!

Tierrr...van harte gefelicitterd meid!

En was Cisco nu op vakantie...ik weet het ff niet meer.
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nienna, hoe is het?
Lief dat je het vraagt! Op zich goed, ik voel namelijk niks haha.
Geen tekenen van zwangerschap, maar ook niet van een naderende menstruatie.
Wel viel ik gisteravond tijdens het tv kijken om 22.00 uur zomaar in slaap, terwijl ik lekker had uitgeslapen 's ochtends.
Maar mijn voorgevoel zegt niet zwanger...
pi_72486652
Jeetje Keshet, wat een verhaal... heftig hoor... jij hebt dus ook een hele poos moeten wachten en dan nog met andere slopende onzekerheid enzo erbij..

Ik snap ook heel goed wat je met je post duidelijk wil maken. En ik realiseer me ook heel goed dat het niet altijd zo zwart wit is als het lijkt. Maarja, gevoelens zijn gevoelens en die kun je niet altijd sturen.. soms kan het gewoon oneerlijk voelen dat het zwanger worden bij een ander in 1 poging lukt, terwijl het bij jou niet lukt... dat heeft dan inderdaad niks met afgunst te maken, maar waarschijnlijk nog het meest met onzekerheid; waarom lukt het bij mij niet zo snel? Zal er iets mis zijn?
Ik heb inderdaad ook dat ik veel blijer ben als er iemand al heel lang probeert en diegene wordt zwanger... dan ken ik diegene natuurlijk al langer, diegene heeft al zo lang moeten wachten, en... je krijgt voor jezelf ook weer hoop: zie je, het kan toch!!

Nouja, wat ik dus wil zeggen: ik herken de gevoelens van de dames hier heel goed, en dat heeft niks te maken met gunnen, maar gewoon met gevoelens die niet te sturen zijn... hoe goed ik er ook van doordrongen ben dat ze niet altijd terecht zijn...

In elk geval: Keshet, ik ben blij voor je dat jij nu eindelijk zwanger mag zijn!!
En ik hoop dat de rest hier, zoals mijsje, poezebeest, minniemin en al de anderen dat ook snel mogen zeggen!!
pi_72486676
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:38 schreef mijsje het volgende:
Rocka, je hebt gelijk hoor. neemt alleen niet weg dat veel meiden dit gevoel wel meedragen, en daar ook over willen praten. op zich vind ik dit topic ook wel de plek daarvoor, omdat meer meiden het gevoel herkennen. (vind ik dan persoonlijk he...) maar het wordt in mijn ogen vervelend als er botte/lompe opmerkingen over gemaakt worden, en mensen gekwetst worden... dat is nu volgens mij niet aan de orde, want iedereen begrijpt elkaar nog, toch? (echt hoor, ik spreek echt voor mezelf, als iemand het anders ziet, zeg het gerust! )
Daar ben ik het van begin tot eind mee eens!!
pi_72486988
Tierrr, van harte gefeliciteerd met het tweede streepje

Over de "als je hier nog maar 2 weken rondloopt" discussie: Ik zag dat wij (dit is immers een "samen"account) ook in de OP staan, en dat is prima, maar ik hoef er voorlopig nog geen begindatum achter, al was het alleen al omdat als het wel zou lukken, ik het heel erg sneu zou vinden voor een aantal zeer sympthieke posters die al heel lang bezig zijn.
Qua leeftijd hebben we immers alles al tegen, en ik denk dat ik het bijna genant zou vinden als het in onze situatie snel zou lukken.... hoewel ik dan wel heel blij zou zijn, kan ik me voorstellen dat dat voor een aantal hier zeer frustrerend zou kunnen zijn.

Ik wou dat het lijstje gewoon van boven naar onder doorgestuurd naar Z&G zou kunnen worden, dat je als je nieuw bent, onderaan komt en dat je aan de beurt bent als je bovenaan staat, maar helaas is het leven niet zo simpel.
pi_72488459
Wat vreselijk naar voor jullie! Sterke

(ik heb een stukje gemist denk ik... beetje late reactie)

[ Bericht 13% gewijzigd door suuzzz op 06-09-2009 16:10:12 ]
pi_72488750
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar toch maar wel. Rocka, ik weet dat jij van mening bent dat dit een topic moet zijn om gezellig samen op twee streepjes te wachten en dat als het wat langer duurt iedereen van harte welkom is in 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat'. Daar ben ik het helemaal mee eens, zoals je weet. Maar het is heel lastig om als het iets langer duurt (en, wat is lang?) de stap te nemen naar het andere topic waar je post tussen alle IVF-, medicijnen- en soms jarenlang ziekenhuisbezoekverhalen. Kom je aan met je "ik ben na 7 maanden nog niet zwanger en daar baal ik van". Dan voel je je daar ook niet op je plek, denk ik. Dat zijn mijn gedachten bij deze discussie. Maar natuurlijk is het voor iedereen anders. Hopelijk heb ook ik niemand gekwetst.
pi_72489074
Tierrr Gefeliciteerd!!

Zou mijn NOD op 22 september mogen?
pi_72489126
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:07 schreef Soneal het volgende:

Ik wou dat het lijstje gewoon van boven naar onder doorgestuurd naar Z&G zou kunnen worden, dat je als je nieuw bent, onderaan komt en dat je aan de beurt bent als je bovenaan staat, maar helaas is het leven niet zo simpel.
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.
Ook als je nog maar net bezig bent wil je toch zo snel mogelijk naar het andere topic...?
Dat maakt toch niet uit hoe lang je wacht.

Door dit soort opmerkingen "je bent pas aan de beurt als je bovenaan staat" kan ik me voorstellen dat iemand bij wie het wel snel raak is, het naar is om in dit topic te vertellen dat je zwanger bent.

En eerlijk is eerlijk...mocht ik zwanger zijn dan ben ik er niet minder rouwig om omdat het anderen nog niet gegund is.
Natuurlijk hoop ik dat iedereen hier snel weg is, maar dat hoop ik voor mezelf ook..ook al ben ik nog niet zo lang bezig als de meeste anderen hier.
  zondag 6 september 2009 @ 16:44:12 #94
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72489323
Tierrr, jaaahh, gefeliciteerd!! Geweldig zeg, superleuk! Ben blij voor jou!

En voor de andere meiden een dikke , ik begrijp het gevoel van 'ik wil ook' wel hoor Ik hoop gewoon dat jullie įllemaal snel aan de beurt zijn!
3!
pi_72489366
Tierr, gefeliciteerd!!!

pi_72492767
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:18 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar toch maar wel. Rocka, ik weet dat jij van mening bent dat dit een topic moet zijn om gezellig samen op twee streepjes te wachten en dat als het wat langer duurt iedereen van harte welkom is in 'als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat'. Daar ben ik het helemaal mee eens, zoals je weet. Maar het is heel lastig om als het iets langer duurt (en, wat is lang?) de stap te nemen naar het andere topic waar je post tussen alle IVF-, medicijnen- en soms jarenlang ziekenhuisbezoekverhalen. Kom je aan met je "ik ben na 7 maanden nog niet zwanger en daar baal ik van". Dan voel je je daar ook niet op je plek, denk ik. Dat zijn mijn gedachten bij deze discussie. Maar natuurlijk is het voor iedereen anders. Hopelijk heb ook ik niemand gekwetst.
Die gezelligheid duurt precies een 4/5 maanden bij de meesten. En laten we wel wezen, het is dan nog te vroeg om je echt ongerust te maken, dan al. Als ik voor mezelf mag spreken: Als ik nog 23 was maakte ik me ook nog niet erg druk. Maar veel van de meiden zijn ook al 30+ net als ik. Maar tijd voor het andere topic is het volgens mij nog niet. De meiden van "Als zwanger worden" zien me nu al aankomen.
Dan hou je toch een beetje het midden van, ik WIL zo graag, ik stel me AAN, maar toch maak ik me regelmatig ongerust omdat het lang duurt, en mijn cyclus nog steeds veel te lang en onregelmatig is.

Maar ik vind geen enkel bericht hier pijnlijk. (Dat wil zeggen, de succesverhalen dan, die zijn altijd leuk en fijn). Ik pink regelmatig een traantje weg als het wel eindelijk lukt bij de meiden die langer bezig zijn. Zoals toen Leo zwanger raakte, en er zijn wel meer verhalen die me geraakt hebben (op een positieve manier dus). Ik kan het zwanger worden van een ander en de blijdschap die erbij hoort niet pijnlijk vinden, maar kan ook niet ontkennen dat het soms ook een beetje knaagt. Maar dat is nooit een ander kwalijk te nemen, en dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen het is er soms nou eenmaal.
Ik geloof ook dat de meeste meiden niet afgunstig zijn, integendeel. Ik vind het wel fijn dat je ook wel eens gefrustreerd mag zijn en dat hier mag uiten. Zwanger willen worden is zeker in het begin een feest, maar hoe langer het duurt, hoe frustrerender het ook wordt. Ik vind zelf niet dat we moeten doen alsof dat niet zo is. Ook hier niet.

Ik vind zelf dat alles mag. De blije dingen, spannende dingen, leuke dingen, succesverhalen, meiden die hier twee weken verblijven, maar ook de frustraties, stiekeme jaloezietjes (we kunnen doen alsof het er niet is, maar dat is een beetje onzin. En zo lang het niet afgunstig is, of andere mensen beperkt in het posten hier, of het persoonlijk wordt vind ik er niet zo veel mis mee).

Wij willen trouwens ook al 6 jaar kinderen, maar om allerlei redenen heeft het eerder niet tot "acties" geleid. En ik oordeel helemaal niet over meiden die hier maar kort verblijven, met welke achtergrond dan ook. Ik wou dat iedereen hier maar zo kort was (en daarmee bedoel ik dus helaas ook mezelf)!

Even geėdit, want ik merkte dat sommige dingen anders opgevat konden worden dan ik ze bedoelde...

[ Bericht 1% gewijzigd door MinnieMin op 06-09-2009 18:55:57 ]
pi_72492918
keshet dank voor het delen van je verhaal! wat uiteraard natuurlijk niet had gehoeven
en met tranen in mn ogen gelezen, drukt ff mn eigen neus op de feiten dat mijn medische situatie ook er zo 3 a 4 jaar tussendoor heeft gegooid, maar besef ik me nu dat ik heel blij ben er nu wel voor te kunnen gaan, misschien nu niet zo gepast te zeggen hier

en voor de rest, tuurlijk iedereen wil hier zwanger worden anders had je hier niet gepost, naast soms een ander te feliciteren Het steekje van ik wil ook kan ik me heel goed voorstellen, maar ook dat dat niet bedoeld is niet blij voor een ander te zijn
al kan ik me in bepaalde situaties wel voorstellen dat het op bepaalde momenten zo over lijkt te komen
pi_72493804
oei, een hoop om op te reageren
als eerste vind ik het heel fijn dat iedereen zo z'n eigen gedachten erover laat gaan.
Ik kan me voorstellen dat je dit zo vind, Soneal, maar als jij gauw zwanger bent, is dat niet genant, maar dan is dat geweldig! echt hoor, en dan maakt het niet uit wat een ander daarvan vind of voelt, het is geweldig voor jou/jullie! Nu maar hopen dat het ook gauw kan en mag.
daarbij geef ik Nienna ook heel erg gelijk. Het zou raar zijn als iedereen hier op zijn beurt van het lijstje moest wachten, als iedereen hier op mij moest wachten, dan waren we met z'n allen volgend jaar nog niet zwanger... (ehm, ben beetje tussen hoop en wanhoop... eerst maar eens horen op 1 oktober wat de gyn te zeggen heeft...)
Nienna, vervelend trouwens dat je nog helemaal niks voelt! Ik hoop dat je gauw wel wat voelt, en dan niet een WOD...
Cisco was trouwens inderdaad op vakantie nu.
Freubel, het is wel gepast hoor, om te zeggen hier, want ik ben ook blij voor je dat je er nu voor kunt gaan na zo 3 į 4 jaar te hebben moeten wachten door zo'n vervelende medische situatie!
Minniemin, ik herken dat gevoel ook heel erg, van "kom je aan bij het moeilijker zwanger worden/blijven topic, met het lukt niet, terwijl de meiden daar ziekenhuisgeschiedenissen hebben met hormonen en behandelingen tot en met..." daar voel ik me ook nog niet helemaal thuis, al post ik daar al steeds meer. Ik weet dat het mag en ik ben er welkom, maar ik voel me nog niet zo aan het dokteren dat ik daar met "recht" kom... al weet ik dat het onzin is...
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:53 schreef Tierrr het volgende:
Ik snap ook heel goed wat je met je post duidelijk wil maken. En ik realiseer me ook heel goed dat het niet altijd zo zwart wit is als het lijkt. Maarja, gevoelens zijn gevoelens en die kun je niet altijd sturen.. soms kan het gewoon oneerlijk voelen dat het zwanger worden bij een ander in 1 poging lukt, terwijl het bij jou niet lukt... dat heeft dan inderdaad niks met afgunst te maken, maar waarschijnlijk nog het meest met onzekerheid; waarom lukt het bij mij niet zo snel? Zal er iets mis zijn?
Ik heb inderdaad ook dat ik veel blijer ben als er iemand al heel lang probeert en diegene wordt zwanger... dan ken ik diegene natuurlijk al langer, diegene heeft al zo lang moeten wachten, en... je krijgt voor jezelf ook weer hoop: zie je, het kan toch!!
Tierrr, hier ben ik het ook mee eens. vooral inderdaad omdat je die persoon dan al langer kent, en dus meer met elkaar mee hebt geleefd. wat niet wegneemt dat ik dus ook blij ben voor de snellen onder ons...
pi_72493813
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:36 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik ook niet helemaal kloppen.
Ook als je nog maar net bezig bent wil je toch zo snel mogelijk naar het andere topic...?
Dat maakt toch niet uit hoe lang je wacht.

Door dit soort opmerkingen "je bent pas aan de beurt als je bovenaan staat" kan ik me voorstellen dat iemand bij wie het wel snel raak is, het naar is om in dit topic te vertellen dat je zwanger bent.

En eerlijk is eerlijk...mocht ik zwanger zijn dan ben ik er niet minder rouwig om omdat het anderen nog niet gegund is.
Natuurlijk hoop ik dat iedereen hier snel weg is, maar dat hoop ik voor mezelf ook..ook al ben ik nog niet zo lang bezig als de meeste anderen hier.
Natuurlijk wil iedereen het liefst direct door naar Z&G, en natuurlijk is iedereen blij als het haar binnen een paar rondes lukt, en dat gun ik iedereen ook van harte.

De van boven naar onder verdeling bedoelde ik ook niet zo letterlijk als jij het kennelijk opvat, het leven zit nou eenmaal niet zo simpel en rechtvaardig in elkaar, ik postte het alleen maar omdat het mooi zou zijn als dat wel zo was. Net zoals het mooi zou zijn als er nergens meer oorlog zou zijn....

Ik zeg ook niet dat ik het voor mezelf niet hoop, maar ik zou bijna een zekere gene voelen het te vertellen als het komende maand raak is, ik val immers niet meer in de groep die nog "redelijk makkelijk" zwanger zou moeten kunnen raken, terwijl sommige anderen daar wel in vallen.
pi_72493860
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:33 schreef MinnieMin het volgende:

Maar ik vind geen enkel bericht hier pijnlijk. (Dat wil zeggen, de succesverhalen dan, die zijn altijd leuk en fijn). Ik pink regelmatig een traantje weg als het wel eindelijk lukt bij de meiden die langer bezig zijn. Zoals toen Leo zwanger raakte, en er zijn wel meer verhalen die me geraakt hebben (op een positieve manier dus). Ik kan het zwanger worden van een ander en de blijdschap die erbij hoort niet pijnlijk vinden, maar kan ook niet ontkennen dat het soms ook een beetje knaagt. Maar dat is nooit een ander kwalijk te nemen, en dat is ook zeker niet de bedoeling. Alleen het is er soms nou eenmaal.
Ik geloof ook dat de meeste meiden niet afgunstig zijn, integendeel. Ik vind het wel fijn dat je ook wel eens gefrustreerd mag zijn en dat hier mag uiten. Zwanger willen worden is zeker in het begin een feest, maar hoe langer het duurt, hoe frustrerender het ook wordt. Ik vind zelf niet dat we moeten doen alsof dat niet zo is. Ook hier niet.
helemaal mee eens Minniemin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')